۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۵۰

واکنش صریح سپاه به ادعای نفتی پزشکیان: اطلاعی ندارم؛ سازوکار فروش نفت هم نداریم!

سپاه
آیا دولت ۲۰ میلیون بشکه نفت برای تأمین هزینه‌های نظامی به سپاه داده است؟ سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به این ادعای مسعود پزشکیان، خط بطلانی بر این شایعه کشید. سردار محبی با تأکید بر اینکه سپاه هیچ سازوکاری برای این امور ندارد، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این ادعا، توپ را در زمین دولت انداخت و بر لزوم پشتیبانی همه‌جانبه قوه مجریه از نیروهای مسلح تأکید کرد.
کد خبر : ۷۴۱۹۱۶

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، سردار حسین محبی سخنگوی سپاه، در پاسخ در واکنش به اظهارات مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، که گفته بود 20 میلیون بشکه نفتی که مال دولت بود را به سپاه  دادیم تا بتواند در جنگ رمضان خرج کند، گفت: من حقیقتاً درباره این قضیه هیچ اطلاعی ندارم. اینکه مثلاً ۲۰ میلیون بشکه نفت به سپاه داده شده باشد تا بتواند بجنگد، من اطلاعی ندارم. اما وظیفه دولت این است که برای جنگیدن از نیروهای نظامی پشتیبانی کند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم طبیعتاً برای مقابله با دشمن و نیز تجهیز خود به سلاح‌ها و پشتیبانی یگان‌های مختلف، به بودجه نیاز دارد. دولت هم موظف است این بودجه را تأمین کند.
وی افزود: اما اینکه واقعاً دولت نفتی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داده باشد، من اطلاعی ندارم و بعید هم می‌دانم چنین اتفاقی افتاده باشد، چون سپاه سازوکاری برای این کار ندارد.
سردار محبی گفت: با این حال، همان‌طور که عرض کردم، دولت به هر حال موظف است از نیروهای مسلح کشور پشتیبانی کند؛ و این پشتیبانی، در زمانی که کشور با یک ابرقدرت و تعداد زیادی از کشورهای دنیا در جنگ است، طبیعتاً بیشتر هم خواهد بود.