۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۲۲:۳۶
توضیحات میثم مطیعی پیرامون اظهارات حاشیه سازش:

منظورم مردم مؤمن و انقلابی نبود | دعوت به وحدت به معنای نادیده گرفتن خطاهای مسئولان، دولت یا تیم مذاکره‌کننده نیست

میثم مطیعی
میثم مطیعی در واکنش به برداشت‌ها از سخنان شب عاشورای خود تأکید کرد که مخاطب تذکراتش مردم نبوده‌اند، بلکه جریان‌های سیاسی‌ای هستند که به گفته او در روزهای حساس کشور به‌جای تقویت وحدت، به دنبال اختلاف‌افکنی و تسویه‌حساب‌های سیاسی‌اند.
کد خبر : ۷۴۱۸۷۸

به گزارش صراط به نقل از فارس، پس از سخنان شب عاشورا درباره وحدت، خونخواهی امام شهید و پرهیز از اهانت به نیرو‌های نظامی و امنیتی، لازم می‌دانم تأکید کنم که مخاطب تذکر‌های ما مردم مؤمن، انقلابی و حاضر در میدان نبودند؛ مخاطب ما جریان‌ها و افرادی بودند که در روز‌های حساس کشور، به‌جای تقویت وحدت، پشت نام مردم پنهان می‌شوند و مسیر اختلاف‌افکنی، تسویه‌حساب سیاسی و تضعیف جبهه انقلاب را دنبال می‌کنند.سلام و ارادت خدمت همه مردم عزادار در سراسر ایران عزیزپس از اظهاراتی که در شب عاشورا در سه محور «وحدت»، «خونخواهی امام شهید» و «تذکر نسبت به اهانت به فرماندهان و نیرو‌های نظامی و امنیتی، به‌ویژه فرماندهان سپاه و ارتش» داشتم، بسیاری از مردم عزیز و انقلابی به بنده گفتند این سخنان، حرف دل آنان بوده و نسبت به فضایی که در برخی میادین شکل گرفته، ابراز نگرانی کردند.

بنده‌ی حقیر، میثم مطیعی، به‌عنوان یکی از خادمان مردم مبعوث شده، توفیق داشته‌ام که در این مدت همراه با مردم در میدان حاضر باشم و تلاش کرده‌ام بر اساس اصول انقلاب، کلام رهبر کبیر، مشی رهبر شهید و پیام‌های رهبر عزیز انقلاب حرکت کنم.برخی از اصول روشن انقلاب اسلامی در کلام رهبران انقلاب عبارت است از: وحدت کلمه میان مردم و مسئولان، بی‌اعتمادی به دشمن به‌ویژه آمریکا، پرهیز از بدبینی نسبت به مسئولان و نهاد‌های انقلابی، حمایت از نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور و تبعیت از ولی‌فقیه.البته روشن است که تأکید بر وحدت، به معنای نادیده گرفتن خطا‌های مسئولان، تیم مذاکره‌کننده یا دیگران نیست.

در همین شب‌ها نیز بار‌ها در میدان ونک و توسط این حقیر، هم به مسئولان دولتی انتقاد شده، هم به تیم مذاکره‌کننده تذکر داده شده و هم صریحاً گفته‌ایم که سرباز هیچ جناح سیاسی و هیچ شخصی نیستیم و امید داریم سرباز ولایت باشیم.بار‌ها تأکید کرده‌ام که تا به امروز، خود را وام‌دار هیچ شخص و گروهی چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه انتخاباتی نکرده‌ام و کسی ردّ پایی از من در حمایت از یک کاندیدا در هیچ انتخاباتی پیدا نمی‌کند.اگر سندی دارد بسم الله...بار‌ها گفته و بازهم می‌گویم اگر مسئولان پیرو رهبری باشند، ما حمایت می‌کنیم و اگر فاصله بگیرند، حتما در مواضع حمایتی ما نیز تغییراتی ایجاد می‌شود و حتما مخالف فرد یا گروه‌هایی هستیم که در زمان جنگ باعث بدبینی و ناامیدی مردم می‌شوند؛ چه افرادی که در انتخابات پیروز شده‌اند و چه گروه‌ها و افرادی که در انتخابات شکست خورده‌اند.اما لازم می‌دانم یک نکته را با صراحت بیشتر بیان کنم: مخاطب هشدار‌ها و تذکرات ما در این روزها، مردم مؤمن، انقلابی و حاضر در میدان نبودند.

مردم عزیزی که به میدان آمدند، آن‌قدر رشدیافته، بصیر، بزرگ و زمان‌شناس‌اند که در روز‌های خلأ رهبری، خود مسئولیت میدان را بر دوش گرفتند و اجازه ندادند پرچم انقلاب بر زمین بماند.مسلم است خطاب من به مردم نبود؛ خطاب من به جریان‌ها، گروه‌ها و افراد سیاسی‌کاری بود که حتی در میانه جنگ نیز از بازی‌های سیاسی خود دست نمی‌کشند. کسانی که به‌جای فهم شرایط خطیر کشور، به دنبال کینه‌کشی‌ها، تسویه‌حساب‌ها و انتقام‌گیری‌های انتخاباتی گذشته‌اند.این تذکر هم محدود به یک جناح یا گروه خاص نیست؛ هر فرد و جریانی که در چنین شرایطی، به‌جای تقویت وحدت ملی، در مسیر اختلاف‌افکنی و بهره‌برداری سیاسی حرکت کند، مخاطب این هشدارهاست.

وقتی گفتیم «بزرگ شوید»، وقتی گفتیم «دست از رفتار‌های کودکانه بردارید»، وقتی هشدار دادیم و تذکر دادیم، خطاب ما "مردم مبعوث‌شده" نبودند. خطاب ما همان سیاسی‌بازانی بودند که امروز پشت نام مردم پنهان می‌شوند و وانمود می‌کنند که تذکر ما متوجه مردم بوده است. خیر؛ مردم مخاطب تذکر ما نبودند، شما سیاسی‌باز‌ها مخاطب این تذکر بودید و هستید!

برخی گمان می‌کنند هرچه خودشان می‌گویند، عین سخن انقلابی است و هرکس خلاف نظر آنان سخنی بگوید، گویا مردم را تخطئه کرده است. این برداشت نادرست است. نه میثم مطیعی و نه دیگر ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام، مردم مؤمن و انقلابی را مخاطب انتقاد خود قرار نداده‌اند.

نقد ما متوجه کسانی است که بار‌ها با رفتار‌های غلط خود خون به دل رهبر شهیدمان کردند؛ همان‌هایی که رهبر شهید در چند نوبت خطاب به آنان فرمودند اگر حزب‌اللهی هستید، چنین رفتار‌هایی را مرتکب نشوید.

درباره مذاکرات و پیام رهبری نیز موضع ما روشن بوده است. بنده به‌عنوان کوچکترین عضو ازجامعه مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام، در دهه اول محرم و در قالب شعر و دودمه‌های انقلابی، موضع خود را صریح اعلام کرده‌ام.

دودمه‌های هیأت آیین حسینی که دهه اول محرم در میدان ونک سر داده شد، نیز بحمدالله در سراسر کشور مورد توجه مردم عزادار و دیگر مداحان قرار گرفت و تکرار شد؛ از جمله:امر رهبر آمده، لبیک سید مجتبی در خیابان حاضریم ما و رهبر ناظریم مو به مو، 

 ده شرط او فریاد بی‌پروای مادر خیابان حاضریم

ما و رهبر ناظریم

***ما دمادم پاسداران شروط رهبریم

حافظان کشوریم

بگذریم از جان، ولی از حق ایران نگذریمحافظان کشوریم

***باز با دشمن بگو تهدید او بی‌حاصل استدست ما بر ماشه استتنگه را خواهیم بستتا عقب ننشیند از لبنان، توافق باطل استدست ما بر ماشه استتنگه را خواهیم بست

***ما و حزب‌الله لبنان تا ابد هم‌سنگریمذوالفقار حیدریمجانفدای رهبریماز شروط رهبری حاشا که یکدم بگذریم

ذوالفقار حیدریم

جانفدای رهبریم

**با یزید این زمانه فکر سازش هم خطاست.

لعن بر شمر و یزید، مرگ بر کاخ سفیدکار شمر و حرمله با قبضه‌ی شمشیر ماستلعن بر شمر و یزید، مرگ بر کاخ سفید

***دشمن پیمان‌شکن گر نقض پیمان می‌کندگور خود را می‌کندملت با غیرت ما رجم شیطان می‌کنددست دشمن بشکند

***خیر؛ ما به مردم تذکر ندادیم.

به شما تذکر دادیم؛ به سیاسی‌بازانی که در حساس‌ترین روز‌های کشور، به‌جای تقویت جبهه انقلاب، دنبال سهم‌خواهی، کینه‌کشی و اختلاف‌افکنی هستید و در اهانت به نیرو‌های مسلح و فرماندهان نظامی، هیچ تقوایی ندارید.

وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقین