۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۱۳:۵۳
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری؛

هشدار صریح باهنر به تریبون‌دارها: با شعار «اعدام باید گردد» پاشنه آشیل نظام را هدف نگیرید / تضعیف دیپلمات‌ها بازی در زمین دشمن است

باهنر
محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با انتقاد از رویکرد برخی تریبون‌دارها در حمله به دستگاه دیپلماسی و سر دادن شعارهای افراطی، این اقدامات را حرکت در مسیر خواست دشمن برای شقه‌شقه کردن جامعه دانست.
کد خبر : ۷۴۱۸۳۶

 به گزارش صراط به نقل از همشهری‌آنلاین، محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، امروز (شنبه، ۶ تیر) در نشست خبری خود، در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه برخی افراد با بیان سخنانی موجب می‌شوند دشمن تصور کند در داخل کشور انشقاق وجود دارد، اظهار داشت: امروز اگر پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی داریم و اگر دشمن تا دندان مسلح به سرکردگی آمریکای جنایتکار و ترامپ و رژیم صهیونیستی حملات ناجوانمردانه و بدون دلیل علیه ما انجام داد، بحمدالله یک مثلث منسجم در کشور شکل گرفته و رونمایی شده است.

وی افزود: یک ضلع این مثلث نیرو‌های مسلح هستند که مانند همه کشورها، استراتژی‌شان این است که همواره آماده باشند و اصل را بر این بگذارند که دشمن هر لحظه ممکن است حمله کند. ما در طول نزدیک به ۵۰ سال استقرار نظام جمهوری اسلامی آغازکننده هیچ جنگی نبوده‌ایم، اما هر دستی که به سمت ایران دراز شده، خیلی سریع و مقتدرانه قطع کرده‌ایم و قطع خواهیم کرد.

باهنر ادامه داد: ضلع دیگر این مثلث دیپلمات‌های ما هستند که با همه توان، تجربه و استفاده از تجربیات کشور‌های دیگر در صحنه مذاکره حضور دارند. امروز برای همه روشن شده که دشمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و روی حرف‌هایش نمی‌شود حساب کرد. همین حالا هم می‌بینیم که شاید ۲۴ ساعت نمی‌گذرد که آقای ترامپ حرف‌های کاملاً متضاد و متفاوت می‌زند؛ بنابراین دیپلمات‌های ما با همه توان در میز مذاکره حضور دارند، اما بر اساس تجربیات گذشته و با بی‌اعتمادی کامل نسبت به طرف مذاکره‌کننده عمل می‌کنند.
‌وی مردم را ضلع سوم و بسیار مهم این مثلث دانست و گفت: امام شهید در روز‌ها و ماه‌های آخر عمر پربرکت خود فرمودند خداوند این ملت را مبعوث خواهد کرد. واقعیت این است که مردم با وجود همه مشکلات، گرانی‌ها و سختی‌ها، پای وطن، ایران مستقل و ایران یکپارچه ایستاده‌اند و از کارگزاران نظام حمایت می‌کنند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ما هنوز این ملت را خوب نشناخته‌ایم. مردم با وجود همه مشکلات، حاضرند همه چیز خود را فدای استقلال، نظام جمهوری اسلامی و یکپارچگی ایران کنند و همین ایستادگی، بسیاری از محاسبات دشمن را تغییر داده است.

باهنر با بیان اینکه دشمن از روز اول به این نتیجه رسیده بود که ماندگاری نظام به میزان ارتباط مردم و حاکمیت بستگی دارد، اظهار داشت: همه ترفند‌های دشمن از جنگ نظامی، محاصره اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی با هدف خسته، ناامید و دلزده کردن مردم از نظام طراحی شده است، اما مردم همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.
وی در پایان تأکید کرد: دشمن نه تنها به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید، بلکه در برخی میدان‌ها مجبور به عقب‌نشینی شد. ما به دیپلمات‌های خود اعتماد داریم، البته آنها باید از تجربیات گذشته استفاده کنند، نیرو‌های مسلح باید آماده باشند و مردم نیز ان‌شاءالله همچنان در میدان خواهند ماند تا پیروزی نهایی.

هر سخنی باید در جهت تقویت انسجام ملی باشد
وی در پاسخ به سؤالی درباره انتقاد برخی تریبون‌دار‌ها از رئیس‌جمهور پس از امضای توافق‌نامه، اظهار داشت: اینکه عده‌ای نقد می‌کنند، نمی‌خواهیم همه آنها را متهم کنیم که وابسته، جاسوس یا تفرقه‌انداز هستند. البته ممکن است گاهی دشمن بخواهد کاری را با دو یا چهار واسطه انجام دهد و فردی که در انتهای این زنجیره قرار دارد، اصلاً نداند تحت تأثیر چه تحریکاتی در حال انجام آن کار است.
وی افزود: رسانه ملی، رسانه‌های گروهی، تریبون‌ها و همه منابع اطلاع‌رسانی باید این اعتماد را داشته باشند که کار کشور در مجموع با انسجام، هماهنگی و همراهی در حال پیش رفتن است.

باهنر با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایشان در پیام خود فرمودند با بسیاری از نکات این تفاهم‌نامه موافق نبودند، اما وقتی شورای عالی امنیت ملی که متشکل از رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان رهبری، فرماندهان نظامی و دیپلمات‌هاست این مسیر را تصویب کرده، معنای پیام رهبری این است که سیستم حکمرانی کشور به‌صورت عادی، طبیعی و ساختارمند در حال انجام وظایف خود است.
وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی وظیفه دارد مسائل را رصد و مدیریت کند و در عین حال، نظارت عام و مقتدرانه مقام معظم رهبری نیز وجود دارد. اگر خدای ناکرده جایی قصور یا تقصیری صورت بگیرد، همان‌جا جلوی آن گرفته خواهد شد؛ بنابراین هم به مسئولان اعتماد داریم و هم نظارت رهبری و نظارت مردم بر روند امور برقرار است.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اگر عده‌ای بخواهند جامعه را تکه‌تکه کنند، باید بدانند دشمن دقیقاً همین نقطه را به‌عنوان پاشنه آشیل نظام شناسایی کرده است. البته دشمن ماهیت مردم ایران را درست نشناخته؛ مردم با وجود همه مشکلات و نقد‌هایی که دارند، پشت سر ایران مستقل، ایران یکپارچه و ایران اسلامی ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

باهنر تأکید کرد: کسانی که بعضاً مقابل مجلس یا وزارت امور خارجه تجمع می‌کنند یا از تریبون‌ها مطالبی مطرح می‌کنند، باید حواسشان جمع باشد. باز هم تأکید می‌کنم نمی‌خواهم آنها را مستقیم متهم به کارشکنی کنم، اما ممکن است کاری را انجام دهند که دشمن خواهان آن است.

وی در ادامه، در پاسخ به سؤالی درباره نقش نخبگان، دانشگاهیان و مجلس خبرگان در تقویت انسجام ملی، گفت: بعثتی که امام راحل از آن سخن گفتند، در سایه انسجام و اتحاد ملی شکل می‌گیرد. وحدت و انسجام ملی مهم‌ترین مسئله امروز کشور است و همان نقطه‌ای است که دشمن تلاش می‌کند آن را بر هم بزند. از رسانه ملی و رسانه‌ها گرفته تا استادان دانشگاه، معلمان، خطبای نماز جمعه، حوزویان و همه صاحبان تریبون باید مراقب باشند که مستقیم یا غیرمستقیم آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی خاطرنشان کرد: هر جمله و هر اقدامی که موجب خدشه به انسجام ملی، شقه‌شقه شدن جامعه و ایجاد تفرقه شود، قطعاً برخلاف منافع ملی است. بحمدالله هم نظارت مقام معظم رهبری، نظارتی مقتدرانه، عالمانه و عادلانه است و هم مردم تحت هدایت ایشان در میدان حضور دارند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان تأکید کرد: نباید با برخی سخنان، بخشی از میدان، دیپلمات‌ها یا سایر ارکان کشور را بی‌دلیل تضعیف کرد. این از حساس‌ترین مقاطع است و هر کسی پیش از بیان هر سخنی باید فکر کند که آیا این کلام به تقویت انسجام ملی کمک می‌کند یا موجب تضعیف آن می‌شود.

جنگ مجددی رخ نخواهد داد
وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ازسرگیری جنگ پس از پایان دوره تفاهم، اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره درصد‌ها صحبت کنیم که ۵۰ درصد یا ۸۰ درصد یا ۹۰ درصد احتمال جنگ وجود دارد، اینها دقیق نیست. واقعیت این است که بر اساس تحلیل‌ها، خبر‌ها و تجربه‌ای که داریم، حمله‌کنندگان به ایران اسلامی به‌دنبال اهدافی بودند که به هیچ‌کدام از آنها نرسیدند.
وی افزود: اوایل انقلاب نیز صدام با این تصور به ایران حمله کرد که چند نقطه را بمباران می‌کند، عده‌ای را می‌کشد و مردم که به زعم آنها از نظام ناراضی هستند به خیابان‌ها می‌آیند و حکومت را تغییر می‌دهند، اما به تعبیر خودشان به هیچ‌یک از اهدافشان نرسیدند.

باهنر با اشاره به موضوع تنگه هرمز گفت: سال‌ها کشتی‌های مختلف از این تنگه عبور می‌کردند، اما امروز این موضوع تثبیت شده که حاکمیت تنگه هرمز متعلق به ایران و عمان است و مدیریت آن با این دو کشور انجام می‌شود. اینکه در آینده درباره نحوه مدیریت، امنیت، محیط زیست یا مسائل دیگر چه تصمیمی گرفته شود، موضوع دیگری است، اما اصل حاکمیت ایران بر تنگه هرمز برای دنیا تثبیت شده است.

وی ادامه داد: اگر ذره‌ای عقل و محاسبه وجود داشته باشد، تحلیل ما این است که به هیچ وجه جنگ مجددی علیه ایران آغاز نخواهد شد. پیش از این از اشغال جزایر یا حملات گسترده سخن می‌گفتند، اما اکنون حتی چنین خواب‌های آشفته‌ای هم نمی‌بینند، چون هیچ‌یک از خواب‌های قبلی آنها تعبیر نشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: البته ممکن است در مرز‌ها گاهی تحرکات محدودی صورت بگیرد و یک طرف اقدامی انجام دهد و طرف مقابل نیز پاسخ بدهد، اما تا امروز هیچ‌یک از طرفین اعلام نکرده‌اند که آتش‌بس شکسته شده است و هر دو معتقدند آتش‌بس برقرار است.

باهنر با تأکید بر آمادگی نیرو‌های مسلح گفت: تحلیل ما این است که جنگی اتفاق نخواهد افتاد، اما اصل تاکتیک نیرو‌های مسلح این است که فرض را بر حمله دشمن در همین امشب بگذارند؛ بنابراین همواره دست به ماشه هستند و هر دستی که برای تجاوز به ایران یکپارچه و منسجم دراز شود، قطع خواهند کرد.
باهنر افزود: گاهی در برخی تجمعات شعار‌هایی مانند «فلانی اعدام باید گردد» یا «فلانی اخراج باید گردد» مطرح می‌شود. این‌گونه اقدامات در نهایت جامعه را شقه‌شقه می‌کند، در حالی که امروز باید همه توان کشور صرف حفظ انسجام ملی شود.
وی درباره شهدای ترور نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۷ هزار شهید ترور، شهدای قبل از انقلاب، شهدای دفاع مقدس و جانبازان فراوان تقدیم کرده است، اما دشمن با وجود شدیدترین محاصره‌های نظامی نتوانست مانع پیشرفت کشور شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای کشور اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در حوزه موشکی و پهپادی به جایگاهی رسیده که بسیاری از کشور‌ها خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران هستند. همچنین در حوزه هسته‌ای، با وجود ترور تعدادی از دانشمندان، هزاران نیروی متخصص و جوان در کشور مشغول فعالیت هستند و مسیر پیشرفت متوقف نخواهد شد.

باهنر خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند جمهوری اسلامی به دنبال تولید سلاح کشتار جمعی نیست و استفاده‌های هسته‌ای ایران در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، اقتصادی و سایر بخش‌های صلح‌آمیز دنبال می‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های فکری و انسانی کشور استفاده شود و در کنار آن دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها نیز با تلاش بیشتر برای حل مشکلات مردم اقدام کنند تا انسجام، همدلی و همراهی ملی بیش از پیش تقویت شود.