۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
یادداشت حسین قدیانی خطاب به علامه مصباح یزدی

آیا آن گروه ،ماله کش انحراف و شتر ۱۱ روز دورکاری را دیدی ندیدی، نیستند؟!

لطفا خواننده محترم، سئوالات را با ۲ پیش فرض الف و ب بخواند. بدیهی است خارج از پیش فرض های گفته شده، پاره ای از سئوالات بالا، غیر لازم به نظر برسد.
کد خبر : ۶۱۲۵۵
"صراط" - حسین قدیانی در یادداشتی با عنوان آیت الله مصباح و آه های بی پاسخ نوشت:
اگر بگویم خودم را حقیرترین شاگرد کوچک ترین درس آموخته علامه مجاهد مصباح یزدی نیز نمی دانم، گمانم باز هندوانه زیر بغل گذاشته ام، اما از محضر مطهری زمان، چند سئوال دارم. الحمدلله از جمله معانی «سئوال»، گدایی است و دست بر قضا قصدم از سئوالات این نوشتار، عینا «گدایی معرفت» است. حضرت استاد را برخلاف هزینه کنندگانش، آنقدر کریم می دانم که حتما مرا خواهند بخشید اگر در این سئوال، شان بی شان سائل، اندک سنخیتی با مقام والای مسئول ندارد… و اما اخیرا جناب ایشان ضمن بیان دغدغه های مقدس همیشگی، تصریح کرده اند؛ «خطر جریان انحرافی از خطر فتنه بیشتر است». در همین باره چند پرسش به ذهنم می رسد که ذیل ۲ عنوان کلی می پرسم.

الف- فرض را بر این می گیرم که با این سخن علامه مجاهد، آنهم به این صراحت موافق نباشم.

یک: به کدامین دلایل، خطر جریان انحرافی از خطر جریان فتنه بیشتر است؟ انحراف، کدام قله را می خواهد فتح کند که قبلا به شکل سرگشاده فتح نشده بود؟

دو: ایراد سخن به گونه ای که گویی جریان انحرافی، یک جریان، و جریان فتنه، جریانی دیگر است، چه سودی در پی دارد؟ مضراتش چیست؟ اصلا جریان انحرافی چه شانی دارد که خطرش از فتنه بیشتر یا کمتر باشد؟ جریان انحرافی کدام خطر را برای ما دارد که جریان فتنه ندارد؟

سه: از آنجا که هر انقلابی را به عظمت دوستان و هیمنه دشمنانش می سنجند، و از آنجا که انقلاب اسلامی، دوستی در مایه های بیداری اسلامی، و دشمنی در قد و قواره نظام سلطه دارد، آیا کش دادن بیش از حد مسائل مربوط به انحراف و فتنه، نیز مقایسه این ۲ جریان، دقیقا چه کمکی به جمهوری اسلامی می کند؟

چهار: اینکه «بصر» و «صبر» با هم و مکمل هم آمده، آیا گاهی ناظر بر این نیست که ما بدانیم و آگاه باشیم، اما در عین حال، هر حرفی را نزنیم و هر چیزی را نگوییم؟

پنج: آیا سخن گفتن به گونه ای که منجر به تقویت جریان «دیدید گفتیم» و «شما نمی دانستید» و «ما از همان اول گفته بودیم» و «ما قبل از شما در نامه سرگشاده اشاره کرده بودیم» شود، درست و منطقی است؟ و آیا فقط باید جملاتی از این دست گفت، تا جامعه متوجه خطر جریان انحرافی شود؟

شش: آیا بهتر نیست مچ جریان انحرافی، خواص بی بصیرت، ساکت و کاسب و مارق و قاسط و ناکث را به جای زمین سیاست، در زمین دغدغه های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم بگیریم؟ آیا سخنانی از این دست، بازی ناخواسته ما در زمین مشترک هر ۲ جریان فتنه و انحرافی نیست؟ آیا اشکالی دارد در سخنان سیاسی خود، گاهی مصلحت امور را در نظر بگیریم؟

هفت: اگر جریان انحرافی واقعا از جریان فتنه خطرناک تر باشد، آیا کمی تا قسمتی، رای و راه قبلی خود ما زیر سئوال نمی رود؟ آیا این سخن که ما هر زمانی بر اساس حال فعلی افراد رفتار و گفتار می کنیم، مشخصا در بحث پیش رو، چقدر برای دیگران، قابل فهم، و چقدر سخنی از سر توجیه است؟ آیا افرادی نمی توانند با مقایسه دیروز و امروز ما، متهم مان به افراط و تفریط کنند؟ و در ادامه، طعنه بزنند که فلانی، نه آنقدر که دیروز می گفتید، خوب بود، و نه آنقدر خطرناک است که امروز می گویید؟

ب- فرض را بر این می گیرم که عینا با سخن علامه مجاهد، موافق باشم.

هشت: اگر واقعا جریان انحرافی از جریان فتنه خطرناک تر است، آیا نمی توان نتیجه گرفت که بر همین اساس، راس انحراف از راس فتنه خطرناک تر است؟!

نه: اگر جریان انحرافی از جریان فتنه، و راس انحراف از راس فتنه خطرناک تر است، یعنی اگر این آش تا این حد شور است، آیا کمی عجیب نیست که علامه مجاهد اجازه هزینه همان گروهی از نام بالا و مرام والای خودشان را می دهند که بعضا ساکت انحراف، و بعضا حامی انحراف اند؟! این همه نباشند، آیا لااقل ماله کش انحراف، و شتر ۱۱ روز دورکاری را دیدی ندیدی، نیستند؟!

ده: این وسط تکلیف من نوعی چیست؟! آیا باید همچنان که علامه مصباح می گویند؛ خطر جریان منحرف را از خطر اصحاب فتنه بیشتر بدانم، یا باید دل به حرف جماعتی ببندم که از سویی استاد ما را برای گروه خود مصادره می کنند و مصباح بزرگ ما را خلاصه در آینه کوچک خود می بینند، و از سویی دیگر، نه فقط هرگز جریان انحرافی را از جریان فتنه خطرناک تر نمی دانند، بلکه با نوعی خوش خیالی، همچنان تز جدایی فلانی از بهمانی را تئوریزه می کنند؟! من البته هرگز دوست ندارم بگویم گاهی با فلانی و بهمانی می بندند، هر چند که در مقام عمل، تا جایی که راه داشته باشد، می بندند!!

یازده: اگر انحراف از فتنه، تا این حد خطرناک تر است، ائتلاف متحد که جای خود دارد، آیا نمی توان «صدای ملت» را از گروه پایداری، نزدیک تر به جناب علامه مجاهد فرض کرد که صبح را به شب نمی رسانند الا آنکه در مذمت جریان انحرافی و راس انحراف، صدها مثنوی بلندبالا می سرایند؟!

دوازده: آیا مع الاسف نتیجه بدیهی خطرناک تر بودن جریان انحرافی نسبت به جریان فتنه، این نیست که ماله کشان انحراف، اولا حق سخن گفتن از مصباح ما را ندارند؟! و ثانیا به طریق اولی، خودشان نیز گروهی خطرناک و مرموزند؟!

سیزده: انحراف چگونه می تواند در آن واحد، هم از فتنه خطرناک تر باشد و هم تامین کننده مال و منال گروهی که نان روحانیت مجاهد را می خورند، اما محصولی جز بی صداقتی و بی متانتی، و صدالبته جز در زمین تقویت گفتمان انحراف درو نمی کنند؟!

چهارده: چگونه است علامه مجاهد ما خطر جریان انحرافی و فتنه را می بینند، لیکن متوجه خطر کسانی نیستند که برای عذر گناه شان، در فحوای کلام اولین سخنرانی رهبر انقلاب در سال جدید، مایه از آبروی مطهری زمان می گذارند؟!

تذکر بسیار ضروری: لطفا خواننده محترم، سئوالات را با ۲ پیش فرض الف و ب بخواند. بدیهی است خارج از پیش فرض های گفته شده، پاره ای از سئوالات بالا، غیر لازم به نظر برسد.

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

بی ارتباط با سئوالات فوق، اما نکاتی را به اختصار شرح می دهم.

نکته ۱: با کمال تاسف، سطح دعوای این روزهای جناح های سیاسی، بسیار مبتذل، بی کلاس و پایین است. از این پایین تر، ادبیات شان در همه این همهمه ها و بگو مگوهاست. نگارنده از آنجا که فوتبالی ام، معتقدم دعوای قرمز و آبی، عمدتا هیاهو برای هیچ است، لیکن هیاهو حتی برای هیچ و پوچ، حتما در عالم فوتبال و جایی مثل ورزشگاه آزادی قابل تعریف، حداقل قابل بهانه تراشی است! با این همه ملت اگر بخواهند کری فلان حزب و بهمان جناح را بشنوند، باید اعتراف کرد؛ گلی به جمال شرافت کری «۶ تایی ها» و «پرویز سوبله چوبله». من سطح رجزخوانی تیفوسی های استقلال و پرسپولیس را، با عرض شرمندگی، از دعوای این روزهای قوای ۳ گانه، نیز منازعات احزاب بسیار بالاتر می دانم! فقط اگر کری خوانان میدان سیاست، لطف کنند و به جای کت شلوار و تسبیح، شلوار لی بپوشند و شیپور دست شان بگیرند، رحم کرده اند به آداب متلک پرانی و تکه اندازی!

نکته ۲: باورم بر این است که جمهوری اسلامی، گاهی، هر از گاهی آدمی را کارمند بار می آورد، انقلاب اسلامی همیشه آدمی را سرباز خدا و جان بر کف سپاه الله بار می آورد، ولایت فقیه آدمی را همواره بسیجی مخلص بار می آورد، احزاب اما چندی است که باز هم با عرض شرمندگی، آدمی را آدمی نمی خواهند، خر خویش می خواهند! خرسواری اما همیشه جواب نمی دهد!

نکته ۳: من هیچ تعصبی نسبت به منتخب سوم تیر ندارم. با این همه اگر پایداری روی منتخب دوم خرداد، همیشه جواب داد، حتما پایداری روی منتخب سوم تیر نیز، همیشه جواب می دهد! البته پایداری و اتحاد همیشه جواب می دهند، اما گاهی جواب عمارنماها را علاوه بر رهبر حکیم انقلاب در باطن سخنرانی مشهد، نوه امام رضا(ع) دهمین پیشوای ما امام علی النقی، محکم و پندآموز می دهد: «به راستی ستمکار بردبار، بسا که به واسطه حلم و بردباری خود، از ستمش گذشت شود و حق‌دار نابخرد، بسا که به سفاهت خود، نور حق خویش را خاموش کند».

نکته ۴: جبهه تاسیس کردن مقابل خواص بی بصیرت، همان قدر غیر ضروری است که برخی بیایند و برای مقابله با جریان انحرافی، جبهه جدیدی درست کنند! اصولا شان آدم ها خیلی بیشتر و کمتر از جبهه مقابل شان نیست. برای مقابله با جریان خطرناک انحرافی، جریان خطرناک خواص بی بصیرت و… آری! همین اعداد حروف فارسی کفایت می کند! جبهه لازم نیست. اینجا «جبهه»، اسم مستعار کاسبی است. کاسبی بالا و پایین دارد. همیشه جواب نمی دهد! شگفتا! آنچه مخل است، اتحاد نیست، بلکه کاسبی است! بعضی آقایان به نقض غرض دچار آمده اند. از خواص بی بصیرت، نه به نفع جبهه شهدای انقلاب اسلامی و جبهه ولایت فقیه، بلکه به نفع جبهه خودشان انتقاد می کنند! خواص بی بصیرت را نمی زنند که چیزی گیر ملت و ولایت بیاید، می زنند که دو زار کاسبی کنند! ما عمرا اجازه بدهیم که خواص بی بصیرت، به جای زاویه صبر و بصر، از زاویه کاسبی نقد شوند. بگذریم که بالاترین بی بصیرتی، پایداری بر کاسبی است! کاسبی اما همیشه جواب نمی دهد! برای نقد خواص بی بصیرت، فلان کامنت در بهمان وبلاگ، توجیه دارد، اما از کسانی که مدح خواص با بصیرت را وجه المصالحه کسب و کار خود کرده اند، آیا می توان انتظار داشت در نقد خواص بی بصیرت، اخلاص داشته باشند؟!

نکته ۵: غیرت من به منتخب ۳ تیر نیست، به ۹ دی است. رای من پایدار نیست، بیعت من پایدار است. عمر پایداری بسی دور و درازتر از جبهه پایداری است. عمر اتحاد، بسی دور و درازتر از جبهه متحد است. «پایداری اولی ها» خیلی هاشان «یوم العیار شلمچه» خوش آب و هواتر از جایی بودند که علی مطهری بود!! یوم الله ۹ دی، خالص بود، لیکن خالص سازی نکرده بود! خالص سازان بر خلاف شعاری که دست گرفته اند، عمدتا کمکی به خلوص نمی کنند، لیکن به اختلاف و بعضا اختلاط با اختلاس، چرا! ملت کامل است، اما لیست ناقص است. کسانی که برای پر کردن یک لیست ۳۰ نفره، منت همان لیستی را می کشند که دعوت به وحدت بزرگانش را وقعی ننهادند، شاید یوم الله ۹ دی بودند، اما حتما ۹ دی را نیافریدند. کاری که کلیدش را خدای ملت و ولایت زد، خارج از توان احزاب است. اگر شلمچه، ملاک پایداری باشد، جبهه پایداری بفرماید چند تا مندلی چی دارد، چند تا صندلی چی؟! چون محسن وزوایی روی صندلی خوابیدن کجا، و چون این همه حزب و دار و دسته، خواب صندلی دیدن کجا؟! حتی از ماست فتنه، این همه نباید مو بیرون کشید، چرا که دنیا پر از گیسوکش است. گفت: «گر حکم شود که مست گیرند، در شهر، هر آنچه هست گیرند».

نکته ۶: دکمه انحراف، بخش کوچکی از ردای فتنه است. انقلاب اسلامی اما خطر جفت شان را بلد است چگونه و با چه مهارتی، چه صبر و بصری، چه فریادی، چه سکوتی، چه مصلحتی، چه سیاستی علاج کند. این کار را انقلاب اسلامی در اوقات فراغتش، گاهی توسط افسران جوان جنگ نرم انجام می دهد. شان سیلی حماسی اصل انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه، بسی بالاتر از صورت بی سیرت فتنه و انحراف است. آمریکا و اسرائیل، اگر چه رو به موت اند، اما هنوز نمرده اند که نظام بخواهد زیادی بزرگ کند فتنه گران و منحرفین را! فتنه و انحراف، فقط اندازه این سو و آن سوی میز مناظره با هم فاصله دارند! بگذریم که چندی است این فاصله، اندازه یک صندلی هم نمی شود! اگر گاه گاهی خواص بی بصیرت به هاشمی رفسنجانی اقتدا می کنند، اما بوی احمدی نژاد می دهند بعضی اهالی جبهه پایداری. پایداری هر کجا که به جای عطر ولی فقیه، بوی این و آن دهد، همیشه جواب نمی دهد. کلمه «پایداری» از «جبهه پایداری» بزرگ تر است. گفت: «نون و القلم و ما یسطرون». دیروز در جبهه نان نبود، امروز جبهه ها بوی نان می دهد. شلمچه نبودن شاید گناه نباشد، اما شلمچه نبودن و از شلم، شلم تر شدن، فقط از فلانی نژادی ها برمی آید! دیروز شهدا چفیه را در «جبهه قلاویزان» می بستند، امروز در جبهه ها، چفیه را آویزان جناح این و آن کرده اند! دیروز، جبهه، «جبهه بازی دراز» بود، امروز دعوای جبهه ها، بوی بازی می دهد. نه! قلم من مثل خودم، آدم انقلاب اسلامی است. من مستاجر سیاست نیستم؛ خانه ام «بیت رهبری» است. از دل «بیت الاحزاب» به من چه که هنرمند بیرون نمی آید؟! امروز در جبهه های سیاسی، بی هنری موج می زند، اما امروز در «جبهه خون شهدا»، نشان به نشان خون «مصطفای شهید»، همچنان «شهادت، هنر مردان خداست». ما دیروز و امروز و فردا، زنده به «جبهه ولایت فقیه» هستیم. هنر من در «جبهه شهادت» تعریف می شود. به من چه جبهه های سیاسی به جای «قلمزن»، «رهزن» پرورش داده اند؟!

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

رایم را داده ام و خارج از فضای انتخابات، نشسته ام به پای این نوشتار. هنوز نتیجه آرا مشخص نیست. بگذار نباشد! بگذار پای پیروزی حرف حق، به من بگویند بازنده! یا بگویند برنده! صداقت، سیادت دارد بر سیاست. من حتی با این سیاست بی پدر و مادر هم کاسبی نمی کنم، چرا که کاسبی، همیشه جواب نمی دهد! ۹ دی که جای خود دارد؛ ما حتی اجازه نمی دهیم بزرگانی چون مهدوی و مصباح را جبهه های سیاسی مصادره کنند. ما «جبهه» داریم، نه «جبهه ها». دیروز همین را نوشتم. یکی برایم کری خواند: چرا اتفاقا! «کربلای جبهه ها یادش به خیر!» پس چی بود؟! به او گفتم: سهراب بوقی، پیر شده است. رستم استقلال، شیپورچی می خواهد!! نمی روی؟!

آه! اصلا زبان دراز نبودند بچه های بازی دراز. صعب العبورتر از آن رشته کوه، اما ارتفاعات نفس اماره است. پایداری در «اسکله العماره» همیشه جواب می دهد، پایداری بر «اسکلت الاماره» هرگز!
نظرات بینندگان
سروش
|
Kazakhstan
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۴
۱۵
این حرف رو قبول دارم ، که جبهه جدید درست کردن اصلا ضروری نیست ... خصوصا وقتی که این جبهه جدید حاضر به اتحاد نباشد . اتحادی که به گفته امام رمز پیروزی است .

دوستان نمیدونم چه قدر با من موافقید اما به نظرم جریان انحرافی یا هر چیز دیگه ای که اسمش رو بگذاریم ، تنها قصدش ایجاد تفرقه بین نیرو های اصیل انقلاب است .
و واقعا هم به هدفشون دارند میرسند ... متحدی ها به خاطر ارتباط بعضی از منحرف ها با جبهه پایداری ، به جبهه پایداری خرده میگیرند و پایداری ها هم بر عکسش ...
حالا که با یک اختلاف اندک میزان رای دو جبهه تقریبا برابر شده ، اختلافات داغ تر میشه ... وای به حال مجلسی که خودش با خودش درگیر باشه ...

به نظر من تو این شرایط هر کسی که بخواهد به هر بهانه ای اتحاد بشکونه ، یا خائن است و یا بسیار غافل است .

خدا رو شکر تو شهر ما اهواز لیست جبهه پایداری و متحد خیلی تفاوت نداشتند و تا حدودی اتحاد برقرار بود .
خیرخواه قدیانی
|
Kazakhstan
حسین آقای قدیانی با تمام احترامی که برات قائلم ولی این را بدان که جنابعالی خاکِ نعلین مطهری زمان حضرت علامه مصباح یزدی هم نمی شوی.

وقتی امام خامنه ای در مورد علامه مصباح می فرمایند که بـصيرت به مـعناي حـقيقي کـلمه در آقای مصباح جمع است، اونوقت من و تو خیلی بچه تر از این حرفها هستیم که علامه مصباح رو خطاب خود قرار دهیم.
سعید
|
Kazakhstan
احمدی نژاد با 11روز غیبت چنان این جماعت اصول گرا را متفرق کرد که حالا حالا خودشون هم نمی دونند چی درسته وچی غلط در جواب آقای قدیانی هم باید بگویم اگر به استاد خود ایمان داری همیشه منتظر کارهای بر طبق نظر خود از او نباش (آنچه پیر در خشت خام می بیند .... )بعد هم اگر ما امروز ازکسی تعریف کردیم دلیل نمی شود تا آخر ازاو تعریف کنیم وملاک حال فعلی افراد است
یچه خیبری
|
Kazakhstan
خیرخواه جان اگه می خوای از حضرت آقا صحبتی نقل کنی موضعی مطلب استخراج نکن اون جمله ای که شما از آقا در مورد آیت ا... مصباح گفتی درست. ولی آقا در مورد جریان انحرافی به آقای مصباج که گفته بود خطر جریان انحرافی از ماسون ها هم بیشتره.
آقا گفته بود که اصلاً اینگونه نیست و بنده خودم مراقب هستم به مسائل اصلی جامعه بپردازید. آیا نمیشه یگی از این مسائل رو همدلی مسئولین در سال جهاد اقتصادی دونست که بی توجهی به آن باعث این گرانیهای اخیر شده
یا علی
دولت حق
|
Kazakhstan
جناب یچه خیبری عزیز بی زحمت لینک این قسمت از بیانات رهبری رو قرار بدید.
باران
|
Kazakhstan
به مي سجاده رنگين كن گرت پير مغان گويد
كه سالك بي خبر نبود ز راه و رسم منزلها

همينت مونده به علامه درس بدي !!!!
باران
|
Kazakhstan
باران عزيز
در اين مدتي كه مخاطب صراط هستم، در هيچ صفحه‌اي نام باران رو (به جز خودم) نديده بودم. البته باران ديگري هم هست، كه نامش رو با حروف انگليسي مي‌نويسه. لطفا براي جلوگيري از اشتباه شدن، نام فاميلتون رو بنويسيد يا اسم مستعار بذاريد يا يه عدد و شماره‌اي كنار باران بنويسيد. اين مساله در جاهايي كه نظراتمون مخالف همه، ميتونه مشكل ساز بشه. مثل همين كامنتتون كه من در موردش، با شما اختلاف نظر دارم. موفق باشي.
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۴
۲۹
دمت گرم حسین قدیانی ناز قلمت
دولت حق
|
United States of America
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۲۷
۲۰
دیده جبهه پایداری علیرغم تخریب های بسیاری که بر ضدش کردند جبهه متحد رو له کرد قاطی کرده. یکی این یارو رو از برق بکشه.
مخالف مشایی
|
United States of America
دولت حق! ما حامی جبهه پایداری هستیم ولی این رو هم بدون که بین ما و گروهک انحرافی خط خون واقع شده است. و تشنه به خون گروهک انحرافی هستیم.
بصیر
|
United States of America
حالا واقعا فکر میکنی پایداری متحد رو له کرده؟
به جز حسینیان و رسایی و کوچک زاده و آلیا که نماینده بودن از قبل و چهره بودن کیا رفتن تو مجلس از لیست پایداری؟
نبویان و نوباوه و سید مهدی هاشمی زهره طبیب زاده و سلیمانی و طلا درسته؟
نبویان و نوباوه طبیب زاده که تو لیست متحد هم بودن
سید مهدی هاشمی و طلا و سلیمانی هم که شناخته شده بودن و تو همه لیست ها بودن حتی اگه پایداری تو لیست نمیذاشت مطمئن باش این سه تا تو لیست متحد قرار داشتن . پس در کل رای هر دو شون از یه جنسه و پایداری شق القمر نکرده
دولت حق
|
United States of America
صراط اولا پاسخ من به این جوجه مخالف رو بذار ثانیا بصیر جان 5 نفر دور اول رو به یاد بیار. ثالثا صراط حالا مثلا اجازه انتشار ادرس وبلاگ من رو ندادی چه اتفاق خاصی افتاد؟! تنها بعد از 6 روز که هنوز هم رسما شروع به کار نکردیم رتبه از 22 میلیون به 17 میلیون رسید و پیج رنک از 0 به 2 رسید. ان شاء الله تا چند ماه اتی با برنامه هایی که دارم رتبه کشوری ما به زیر 1000 هم می رسه تا چشم هات کور بشه.
ناشناس
|
United States of America
دولت حق انگار خيلي پرتي ! برو دوباره اخبار انتخابات را مرور كن .
محمد (ممل)
|
United States of America
دولت حق چی میگی جوجه ماشینی
محمدامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۲۲
۹
امام خامنه ای:

«یک نفر مثل آقای مصباح یزدی مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرد. حرف رسا و منطق قوی و مستحکم هر جایی باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص می دهد. با مرحوم شهید مطهری هم همین جور برخورد کردند.»

«بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکّر و صاحب نظر در مسائل سیاسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علّامه طباطبایی و شهید مطهّری استفاده کند، امّا به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می کند.»

«من خدا را شکر و حمد می کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان (علامه مصباح یزدی) شدیداً علاقه مند و قدردان هستند.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امام خمینی :

ملاک حال فعلی افراد است.
محمدامین
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان ای ملاک سنج عزیز، پس معلومه که خیلی کم اطلاعی! برو صحبتهای پارسال امام خامنه ای را در وصف علامه مصباح یزدی در دیدار دانشجویان و کارکنان موسسه ایشان مطالعه کن، اونوقت دوباره بیا و بگو ملاک حال فعلی افراد است.
محمدامین
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان که جمله امام راحل «ره» رو جهت نفی علّامه مصباح یزدی آورده ای، عزیزم خوب به مطالب زیر که پارسال امام خامنه ای در وصف علامه مصباح و در منزل علّامه فرموده اند توجه نمائید، بعد دوباره اگر تونستید جمله معروف حال فعلی افرادِ امام راحل «ره» رو در مورد حضرت علامه مصباح یزدی مطرح نمائید!!!

البته جمله امام «ره» فی نفسه حق و درست است و در مورد حال فعلیِ بسیاری از نزدیکان امام راحل «ره» صدق می کند، ولی در برخی موارد هم مصداق مسجد ضرار و مصداق کلام مولا علی «ع» که کلمةٌ حقٌ و یُرادُ بها الباطل می شود!!!:

امام خامنه ای:
بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقاً و انصافاً ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد. با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا.
اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد، تا همه بتوانند از برکات ايشان استفاده نمايند.
بچه های در و دیونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۰
۷
سلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۶
۲۳
ببین آش چقدر شور شده که صدای قدیانی هم دراومده از کاسبی پایداری ها
بچه در و دیونه
|
Iran (Islamic Republic of)
کدوم کاسبی داداش؟
استفاده از وسایل شهرداری یا دارام دروم و حقه بازی؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۲
۱۹
این حرف خیلی کلیدی است: "غیرت من به منتخب ۳ تیر نیست، به ۹ دی است"
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۴
۹
در این «پیچ مهم تاریخ»، اصول گرا اگر حرف اصول گرا را نفهمد و اصول گرا اگر با اصول گرا وحدت نداشته باشد، باید دید کدام جبهه تضعیف می شود؛ جبهه دوست یا جبهه دشمن؟! گمان نکنم واضح تر از این مسئله ای باشد! که خنده دار است اگر دم از وحدت شیعه و سنی بزنیم، اما نتوانیم زیر یک خیمه، «اصول گرایی» کنیم!!
بقیه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا نوبت اتحاد است نه قبل از انتخابات، به زعم جبهه متحد!!!
شیعه و سنی حرف خود را می زنند اما به وقت اتحاد جامعه بزرگ اسلامی سر بلند می کند
danial
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۲۰
۱۲
یاد حرف حاج آقا پناهیان افتادم که می گفتند: فتنه بعدی به دست بعضی کسانی است که با پرچم اسلام هستند،
برادر قدیانی ،بپا نشی یه روز مثل نوری زاد،بپا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین آقا دانیال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۶
۱۳
این جمله کاسبی همیشه جواب نمی دهد آخر جمله بود ممنون ازت حاج حسین
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۰
۱۲
وحدت همیشه جواب می دهد
x
|
Hong Kong
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۸
۱۲
برای حق
بسیار به حق قلم زدی
حق نگهدارت
ناشناس
|
Poland
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۱۳
۱۰
قدیانی با کلمات زیاد بازی میکنه.
دور کاری احمدی نژاد یک درس خوبی داشت اینکه به هر کسی نمیشه اطمینان کرد بعضیها شریک دزدند رفیق قافله. اینو حتی احمدی نژاد هم می دونست میخواست تا به همه ثابت بشه. ولی بعضیها دوزاریشون کجه.
افتاب گردون
|
Poland
ناشناس نظرت20 من مقاله های قدیانی رو میخونم(پاتوقش وطن امروزه) ولی از این یکی تعجب کردم حقیقتا توقع نداشتم از این همه اظهار فضل به محضر علامه فتنه یه جریان سیاسی بود که با هوشیاری رهبری. نظام ومردم به خیر گذشت ولی هیچگاه فراموش نمیشه ولی انحراف. خطر ورود تفکرات فراماسونی وشیطان پرستی را به همراه دارد حال شما بگویید حقیقتا خطر کدام بیشتر است ایا انحراف فکری و شیوع ان بین جوانان خطر ندارد روزی نیست که از پیدایش عرفان های نو ظهور و دردسرهایی که برای جوانان و علاقه مندان به این نوع عرفانها به وجود میاورد از انحرافات جنسی و اخلاقی و خیانت به همسر یا شوهر خبردارنشویم جنسی مگر نه این است که یه جامعه خوب بر پایه شهروندان اخلاق مدار استوار است!!!شاید منحرفین با فتنه گران همسو باشن ولی تفکرات منحرفین خیلی خطر ناک تر از فتنه گران است
افتاب گردون
|
Poland
ببخشید یه اصلاحیه داشتم خط8اولین کلمه اشتباه شده (جنسی)
به بزرگی خودتون ببخشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۵
۹
حرف حق جواب نداره
محمد
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
۹
۶
کافی بود این جملات توسط یک سایت مخالف یا رسانه های ماهواره ای نوشته می شد تا همه جا پر بشه از تخریب ایت خدا مصباح یزدی ولی چون حسین قدیانی نوشته کسی چیزی نمی گه...
طاها
|
Germany
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۱۱
۵
دقیقا با "قدیانی با کلمات زیاد بازی میکنه" موافقم.
بعضی از حرفاش درسته، ولی اکثرش نه.

با قلم خوب و قویی که داره مطلبش رو به خورد خواننده میده؛
و این خطرناکه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۶
۹
سلام خداوند کمکت کند اما بنظرم خطر جریان انحراف بواسطه تسلط بر بیت المال بیشتر از جریان فتنه باشد ولی خدا را شکر بر امت ولی هست.اما غریب و مظلوم ولی شجاع وعالم و مقتدر و دلسوز و اگاه ......
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۱۴
۴
حسین جون نکنه فکر کردی که با وبلاکگ هجو امیزنت نظریه پرداز این کشور ولایت مدار و پهلوان نقد عقبه ی تئوریک نظام شده ای ؟!
نه بابا سنجد میگن هنوز جزو میوه ها نشده .
ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۱۶
۴
حسین جون !
خودتو لو دادی که سر سفره پدر خوانده نشسته ای !
بعضی ها که بیخود مروف می شوند را باید شناخت !
امید
|
Germany
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۱۳
۲
آقای قدیانی آیا آقای مصباح صبر نکرد؟
آیا زمانی که او را تئوریسین خشونت معرفی کردند و در همه جا تبلیغ می کردند، صبر نکرد؟
آیا زمانی که با این مقام و جایگاه علمی برای این ولایت فقیه را به من وتو بشناساند، شخصا به دانشگاه ها می رفت و به سئوالات پاسخ می گفت( با وجود توهین ها) صبر نکرد؟
آیا زمانی که در فتنه خیلی ها او را تندرو و ... معرفی کردند، صبر نکرد؟
آیا وقتی کاریکاتور ایشان را کشیدند و بچه غرتی ها ایشان را مورد تمسخر قرار می دادند، صبر نکرد؟
آِیا در مقابل همچمه های سنگینی که از اصلاحات درون و خارج از کشور بر ایشان وارد شد، صبر نکرد؟
آیا حتی در همین انتخابات که خیلی ها ( حتی بزرگان) ایشان را مورد طعن قرار دادند، صبر نکرد؟
آیا وقتی دوستان که دغدغه انقلاب دارند، گمان می کنند مصباح زمان به انحراف کشیده شده و ایشان را هدایت می کنند، ایشان صبر نکرد؟
و..... آیا صبر نکرد؟
و آیا در مقابل نامه ای که امثال شما به ایشان می نویسید، صبر نمی کند؟
آنتي ميم!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۹
۷
1.جناب قدياني نامه سياسي کتاب هنري نيست يه جور حرف بزن که من بي سواد زير دکتري هم متوجه بشم!
2.بعدشم! اگه درست فهميده باشم به جبهه متحد راي دادي راي دادن به ت..... رو چه طور توجيه مي کني؟
3.به نظرت فرقي بين م..... ت.... و ....... وجود داره؟ جز اينکه م..... فقط براي در قدرت ماندن به خودنمايي بيشتري نسبت به دوتاي ديگه نياز داره.
4.قبول دارم اين جماعت تازه به دورون رسيده زيادي باد شدن اما به هرحال همه منابع يه مملکت تو دستاشونه مثال تيغ در کف زنگي مست پس بايد نسبت به اونها هشيار بود مهم نيست که هيچي نيستن مهم اينه که منحرفن و چيزي تو دست دارن که ميتونه انديشه انقلاب رو پودر کنه !!!
5.از کجا ميدوني اساسا متحد و پايداري يه بازي سياسي نبوده؟ بيشتر توضيح نميدم!!!
6. هرچند اول بحث يه دوجين تعريف و تمجيد نثار علامه مصباح کردي اما برادر من در حرمت نگه داشتن موفق نبودي
7. از نوشته من ياد بگير از اين به بعد اين جوري بنويس که علاوه بر خودت چها نفر ديگه بفهمن چي ميگي!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۱۲
۷
وای بر کاسب کاران فتنه!
عطایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۶
۱۱
باید به حال مملکتی که در آن بی انصافانه و به راحتی رهبری را نقد می کنند اما نمی توان یک سئوال مردانه از آقای مصباح پرسید تاسف خورد. اگر سئوال پاسخ دارد پاسخ دهید وگرنه اینکه شلوغش کنیم یعنی کم آورده ایم و می خواهیم ماله کشی کنیم
محسن بلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
جانا سخن از زبان ما میگویی

خوب راست میگه... بیائید به جای شلوغ کردن به سوالات جواب بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۹
۱۱
در اين مطلب هيچ نقدي به آيت الله مصباح نشده و صرفا مواضع پايداري نقد شده است.چرا دوستان پايداري به جاي پاسخ گفتن به انتقادات خود را پشت علامه پنهان مي كنند؟؟
همه اعضاي جبهه متحد خود را شاگرد علامه مصباح مي دانند
عطایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۷
۱۰
باید به حال مملکتی که در آن بی انصافانه و به راحتی رهبری را نقد می کنند اما نمی توان یک سئوال مردانه از آقای مصباح پرسید تاسف خورد. اگر سئوال پاسخ دارد پاسخ دهید وگرنه اینکه شلوغش کنیم یعنی کم آورده ایم و می خواهیم ماله کشی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۹
۹
ماله کشان انحرافی چه از جان مصباح ما می خواهند؛ سرمایه داران را چه با پایداری؟؛ حیف از موسسه آقای مصباح .......
سعادت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۵
۹
معنی دیگر "انحراف از فتنه خطرناک تر است " یعنی ما در 27 خردا 84 اشتباه کردیم هرچند به رای 3 تیر می بالیم. بیایید این حرف را بزنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۵
۷
یه فرزند شهید حق نداره بگه اختلاف بده. حق نداره بگه از این اختلاف، انحرافیون و فتنه گران خوشحالند؟
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۸
۹
وحدت همیشه جواب می دهد
بچه دررو دیونه
|
Germany
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
۸
۴
بابا زیادی جدی نگیرید.
شاید زمان بگذره خودش کم کمک بفهم این داداشمون
علی مدد
پارسا
|
Germany
این چه اسمی است که برای خود انتخاب کرده اید؟

در روایات گوناگون توصیه شده که در اسمگذاری دقت کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
۲
۷
بر سر اقتصاد چی اومده
عنایت (تهران)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
۹
۶
آقای قدیانی عزیز، حسین جانم، برادرم. اندازه قد و قوارت بنویس که با نوری زاد به نادرست مقایسه نشی. با روحانیتی که امام گفت ازش نباید دست بگشیم اینگونه خطاب نمی کنن برادر خوبم. با علامه ای که حضرت ماه او را بصیر در فتنه ها و جانشین مطهری ها و طباطبایی ها دانستند، اینگونه طرح سوال کردن، بوی نمک ناشناسی و قدرناشناسی و ناسپاسی و خدایی نکرده زبان درازی می دهد برادرم.
برادر، شما یکبار آن نامه بی سلام و علیک را به آملی لاریجانی نوشتی و آخر در کیهان دست به دامن شریعتمداری برای عذرخواهی شدی، چرا برایت درس نشد که می شود هر کسی را نقد کرد، اما با شانیت نقد هم داشت حسین من. قدیانی عزیزِ، از شما انتظار پختگی بیشتری می رود، نه اینکه اعتبارت را ساده خرج کنی. متاسفم. فقط همین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
۶
۹
قدیانی نشان داد قلمش قلم صریح انقلاب و وجدان بصیر نیروهای ارزشی است و از برخورد عده ای با اخلاق احمدی نژادی واهمه ای ندارد
مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
۴
۸
خدمت آقای عنایت باید گفت اینقدر دنبال شان و شئون نگرد حرف اگر اشتباه است بگو اشتباه است و نقدش کن. اگر هم سئوالات قدیانی به جا است حتما علامه مصباح سعه صدر و پذیرش خواهند داشت. از نظر من این سئوالات به جا بوده و باید به آن پاسخ داده شود نه اینکه به جای پاسخ بگوییم تو کی هستی که مصباح را نقد می کنی. حتما آقای مصباح قابل نقد است، نیست؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
۴
۱۱
نشان دادی که فرزند شهید اکبر قدیانی هستی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
۸
۴
سلام ماتوجبهه پایداری برای پیشبرد انقلاب وکشورفکر می کنیم وباخوندنه این متن راسشو بخواهید خندم گرفت که این اقا حسین وان حاج حسین چقدر تو حاشیه هستند.
ماشاالله حزب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
۲
۵
احسنت به قدياني كه زبان گوياي حزب اللهي
خدمت با وحدت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
۴
۱
آدم شك مي كنه بعضي ها از كجا پول گرفتند كه براي ايجاد اختلاف در اصولگرايان دلايل كشكي ارائه مي دهند و اختلاف و تفرقه بين صفوف مسلمين را تئوريزه مي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
۳
۶
دوستان جبهه پايداري نسبت به همه چيز غير منصفانه ترين نقدها را دارند و به هر گروهي انگي مي چسبانند اما تحمل نقد دلسوزانه و منصفانه يك بچه شهيد را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
۵
۴
آقاي قدياني با نوشتن مطالب ارزشمند مورد حمايت بي حد واندازه جريان ارزشي قرار گرفت ولي آيا اين موضوع جايگاهي براي ايشان ايجاد كرده است كه خود را عليرغم حقير شمردن در نوشتار، در حد و اندازه چالش كشيدن بيانات علامه بزرگوار مصباح را داشته باشد؟؟!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
باید به پناهیان و مطهری بگیم به جای اینکه در مورد جواز انتقاد از ولیه فقیه مباحثه کنید اول در مورد انتقاد از علامه مصباح بحث کنید . این همه دلیل و مدرک میارن که بنا به فرمایشات امام علی (ع) از حاکم اسلامی ولو امام معصوم هم باشد میتوان انتقادکرد و به همین استناد کرده و میگویند میتوان از ولی فقیه هم انتقاد کرد حال بعضیا سوال از یک عالم دینی را هم برنمیتابند .هی دم از شان و مقام میزنند به هر حال یا صحبت منطقی و به حق است یا غیر منطقی و باطل اگر جوابی دارید بسم الله دیگر این تند روی ها چیست .و بدانید هر افراطی یه تفریطی به دنبال خودش دارد .
شاهین
|
Syrian Arab Republic
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
۲
۲
این حرف که خطر انحراف از فتنه بیشتره یا از این قبیل خودش بحث انحرافیه آخه مگه هنوز فتنه وجود داره مگه فتنه جمع و جور نشد مگه چشمش کور نشد پس دیگه صحبت از فتنه بحث اصلی امروز نیست اما بحث انحراف موضوعیت دارد و مطمعنأ خطرش بسیار زیاد و قابل اندازه نیست و با توجه به مسئولیت های مهم و حساسی که در اختیار دارند حق است که نگذاشت یک روز دیگر نیز در مصند امور باشند و هیچ مصلحتی هم نمیتواند باعث شود که چشم بر تمام قضایا بست تا عمر دولت به سر آید آیا باید چند اختلاس دیگر رو شود چند مرتضوی دیگر به پست های حساس گماشته شوند ،جند حکم حکومتی دیگر صادر شود و در برابر آن مقاومت شود آخر چه قدر صبر و تحمل و برای چه ؟،جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است و اگر انصافمان را قاضی کنیم و در دادگاه وجدان خود شهادت دهیم خواهیم دید که اگر اندکی از این وضعیت به وجود آورده دولت دهم توسط یک دولت اصلاحطلب بوجود آمده بود برادران اصولگرایمان دیگر هیچ مصلحتی را نمیدیدند و یک روز هم صبر و تحمل نمیکردند و دولت را افسار میزدند ( که البته همین طور هم باید باشد) خوب است دوستان اصولگرا خدای خود را قاضی کنند ببینند که از که و با توجه به کدام مصالح این همه به پای این دولت هزینه میکنند و آیا در مقابل آیندگان جوابی برای اعمال خود دارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
۱
من یه امتیاز مثبت اشتباهی به کامنت اول سروش دادم لطفا اصلاح کنید نظرم منفی
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
۱
!!! بايد ببينيم پشت پرده رفع توقيف صراط چي بوده !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
۱
اقای قدیانی درست گفته است متاسفانه یک جریانی به سردمداری ..... (افراد فرصت طلب بعد از جنک )ظهور کرده ا ند یک روز احمدی نژاد را لقب شعیب می دهند ویک روز ان را در راس گروه انحراف تحریف می کنند به نظر من این گروه هم از گروه بقول این اقایون فتنه وهم از گروه انحراف وجودشان برای کشور خطر ناک تر است