۰۵ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۳۰

کنایه سنگین سخنگوی وزارت خارجه به آمریکا | بقایی: آمریکا خود نیازمند خیرات است!

بقایی
​بقایی با افشای آمار تکان‌دهنده ناامنی غذایی در ایالات متحده نوشت: «آمریکا خود به شدت نیازمند احسان و خیرات است.» به گفته وی، وزارت کشاورزی آمریکا بعد از ۳۰ سال گزارش‌دهی مستمر، برای فرار از رسواییِ وجود ۴۷ میلیون گرسنه، بی‌سر و صدا تهیه این آمارها را متوقف کرده است.
کد خبر : ۷۴۱۷۷۹

به گزارش صراط به نقل از  گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه ایکس، راجع به وضعیت گرسنگی در آمریکا نوشت: آمریکا خود به شدت نیازمند احسان و خیرات برای حل مشکل گرسنگی است.
وی افزود: طبق گزارش "سازمان جهانی آموزش خدمات گرسنگی" (World Hunger Education Service)، «در ایالات متحده، بیش از 47 میلیون نفر، شامل یک نفر از هر پنج کودک، از دسترسی به غذای کافی برای یک زندگی سالم محروم هستند. از سال 2020 تاکنون، تعداد افرادی که با ناامنی غذایی مواجه‌اند، 4٫2 میلیون نفر افزایش یافته است.»

بقائی ادامه داد: طبق گزارش سازمان "تغذیه آمریکا" (Feeding America)، «چهل و هفت میلیون نفر آمریکایی با ناامنی غذایی روبرو هستند — و هر روز با چالش‌ گرسنگی و تبعات بهداشتی و اجتماعی آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: البته خبر خوب این است که مدتی است مقام‌های آمریکایی دیگر نباید چنین آمارهای ناخوشایندی را ببینند چون بعد از 30 سال گزارش‌دهی مستمر سالانه درباره وضعیت ناامنی غذایی و گرسنگی در آمریکا، وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) از سپتامبر 2024 بی‌سر و صدا تهیه این گزارش را متوقف کرد. و بدین ترتیب اکنون نزدیک به دو سال است که مشکل گرسنگی در آمریکا حل شده است!

گفتنی است این واکنش کنایه‌آمیز اسماعیل بقائی در پاسخ به اظهارات «جی‌دی ونس» مطرح شد که مدعی شده بود سیاست‌های واشنگتن باید به گونه‌ای باشد که مردم ایران طعم فقر و گرسنگی را بچشند.