به گزارش صراط به نقل از میزان، حجتالاسلاموالمسلمین محسنی اژهای، طی سخنانی در نشست شورایعالی قوه قضاییه، ضمن عرض تسلیت و تعزیت مجدد به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ایام حزن آلالله و ایضاً شهادت قائد عظیمالشأن امت، امام خامنهای (قدساللهنفسهالزکیه)، آغاز هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و به روح شهید آیتالله دکتر بهشتی، معمار دستگاه قضا و سایر شهدای عدلیه، درود فرستاد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش، به مرور اجمالی رخدادهای اخیر کشور پرداخت و اظهار کرد: دشمن آمریکایی - صهیونیستی طی یک سال اخیر، دو جنگ و یک شبهکودتای خشونتبار را به ملت ما تحمیل کرد؛ در خلال این ایذاها و توطئههای دشمن غدّار، گرانقدرترین و بهترین شخصیتهای ایران اسلامی و در رأس آنها، امام خامنهای که حقیقتاً یک موهبت الهی بود را از دست دادیم؛ لکن مقاومت کردیم و دشمن را به شکست و هزیمت کشاندیم.
رئیس دستگاه قضا بیان داشت: مردم مبعوثشده ما حدود ۴ ماه است که در سوگواری امام شهیدشان و بیعت با امام حاضرشان و حمایت از قوای مسلح، خیابانها و میادین را تسخیر کردهاند. شکرانه برخورداری از چنین مردم بصیر و فهیمی، خدمت بیمنت و گرهگشایی از کار آنان است و این تکلیف ما مسئولان و کارگزاران است.
رئیس عدلیه با تأکید بر ضرورت صیانت همهجانبه از وحدت ملی، تصریح کرد: دشمن و اذناب او، از اتحاد و انسجام ملت ایران، کلافه شدهاند و درصدد مخدوش کردن این وحدت مقدس هستند. باید بسیار مراقب باشیم که خدایناکرده در مسیر دلخواه دشمن حرکت نکنیم.
گاهی برخی افراد از روی غفلت حرفهایی میزنند که بدونتردید این حرفها دشمن را خوشحال میکند و مورد سوءاستفاده او قرار میگیرد.
قاضیالقضات با اشاره به اهمیت ولایتمداری و تبعیت محض از ولیفقیه در همه حال، خاطرنشان کرد: یقین داریم که صراط مستقیم، همان اطاعت و تبعیت محض از رهبری معظم انقلاب است. باید بدانیم که ایشان چه نظری دارند و چه چیزی موجب رضایت ایشان است. نکند آنجا که نظر ما منطبق با نظر ولیفقیه است، بر آن نظر، اصرار ورزیم و آنجا که امرِ ولیفقیه را قبول نداریم، جور دیگری رفتار کنیم! این موضوع در تاریخ اتفاق افتاده، فلذا باید بسیار مراقب باشیم.
حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای در ادامه گریزی به موضوع مذاکره با دشمن آمریکایی زد و گفت: چه کسی میخواهد به آمریکا که دشمن آشکار ماست اعتماد کند؟! مگر میشود به آمریکا و رئیسجمهور پیمانشکن، متکبر و فرومایهی این رژیم اعتماد کرد؟! مگر ما با تجربهای که داریم میتوانیم به امریکا اعتماد کنیم؟! ما ۴۷ سال تحت هدایتهای امامین انقلاب، در برابر آمریکای جهانخوار مبارزه و پایداری کردهایم و تحت هیچ شرایطی تسلیم استکبار جهانی نخواهیم شد.
رئیس قوه قضاییه افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تعدادی از مسئولین، دلسوزانه و با حُسننظر و مبتنی بر تشخیصی که در ارتباط با مصالح نظام و نحوهی مقابله با دشمن آمریکایی داشتند، شیوه مذاکره را برگزیدند؛ این امر به هیچوجه به معنای تسلیم در برابر امریکا نیست؛ اما متأسفانه گاهی برخی افراد، بیتوجهی میکنند و سخنانی بر زبان میرانند که دشمن را خیالاتی میکند و دشمن در توهم وجود اختلاف و انشقاق در داخل کشور فرومیرود.
رئیس دستگاه قضا گفت: آفرین و صد آفرین بر اشخاصی که وقتی دیدند عدهای در صدد سوءبرداشت از پیام رهبر معظم انقلاب هستند، آمدند و گفتند که کلام رهبری فصلالخطاب است. آفرین و صد آفرین بر کسانی که حتی اگر نظرشان مخالف نظر ولیفقیه باشد، نظر خود را کنار میگذارند و نظر رهبری را نصبالعین میکنند.
رئیس عدلیه عنوان کرد: البته نمیتوان کتمان کرد که ممکن است افرادی جاهل و مغرض، متمایل باشند که راه دیگری را در برابر دشمن امریکایی برگزینیم و به نوعی تسلیم این دشمن مستکبر شویم؛ لکن بهطور قطع و یقین، مردم و مسئولین اجازه نخواهند داد که این افراد جاهل و مغرض، عرض اندام کنند.
قاضیالقضات در ادامه سخنانش در این نشست، توصیههایی را خطاب به مسئولان قضایی مطرح کرد و گفت: حُسن رفتار با مردم و ارباب رجوع از اولویتهای اصلی قوه قضاییه است و ما مسئولان و کارکنان قضایی تحت هر شرایطی باید ارباب رجوع را تکریم کنیم.