۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۳:۲۵

شهباز شریف از نتایج مذاکرات ایران و آمریکا گفت

شهباز شریف
شهباز شریف با اشاره به روند گفت‌وگوهای ایران و آمریکا، از توافق طرفین برای تشکیل یک کمیته عالی‌رتبه با هدف نظارت سیاسی بر مذاکرات خبر داد. به گفته وی، این توافق همچنین زمینه آغاز گفت‌وگوهای فنی میان دو طرف را فراهم کرده است.
کد خبر : ۷۴۱۴۷۵

به گزارش صراط نیوز به نقل از تسنیم، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس گفت: نخستین نشست کمیته عالی‌رتبه در چارچوب یادداشت تفاهم با موفقیت به پایان رسید.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه گفت: گفتگوها منجر به پیشرفت‌هایی از جمله توافق بر سر یک نقشه راه برای دستیابی به توافقی نهایی ظرف 60 روز شده است. همچنین گفتگوها به توافقی برای تشکیل یک کمیته عالی‌رتبه جهت نظارت سیاسی و آغاز گفتگوهای فنی منجر شد. 

 شهباز شریف افزود: از تعهد واشنگتن و تهران به مشارکت سازنده قدردانی می‌کنم و از کشورهای دوست به‌خاطر حمایتشان از این فرآیند تاریخی سپاسگزاری می‌کنم. به‌ویژه از کشور برادر قطر به‌خاطر حمایت قاطع آن در فراهم کردن شرایط لازم برای آغاز این مذاکرات یاد می‌کنم.