سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ساعت :
۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸

سه شرط الزامی برای ثبت نکاح موقت

وکلای ملت مصوبه کردند که ثبت نکاح موقت با باردار شدن زوجه، توافق طرفین و شرط ضمن عقد الزامی شود.
کد خبر : ۵۵۳۶۶
به گزارش صراط به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) به بررسی مواد مراعا مانده از لایحه حمایت خانواده پرداخته و ماده 22 این لایحه را که یکی از مواد جنجالی لایحه مذکور بود را برسی و تصویب کردند.وکلای ملت در ماده 22 مقرر کردند که نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت استحکام نظام خانواده از نکاح دائم حمایت می‌کند و نکاح موقت نیز با لحاظ شرایطی ذیل الزامی است.

1- بار دار شدن زوجه

2- توافق طرفین

3- شرایط ضمن عقد


وکلای ملت همچنین در تبصره ذیل این ماده مصوبه کردند که ثبت نکاح موقت باید در دفاتر اسناد رسمی ازدواج و یا ازدواج و طلاق و با آئین نامه‌ای که بعدا تصویب خواهد شد به ثبت برسد.

وکلای ملت این ماده را با 104 رای موافق، 6 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رساندند.
نظرات بینندگان
فرزند وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
۲۷
۳
باردار شدن زوجه؟؟؟
به نظر شما اگر کسی بخواهد بچه دار شود میرود ازدواج موقت می کند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احتمالاً منظورشون اینه که شاید طرف حواسش نباشه یکدفعه از دستش در بره !!!!!!!
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بی ادب
ادم بهتره بعضی از حرفا رو نزنه
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
هر کی هوسبازه میره ازدواج موقت می کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه خانم شرمنده ! منظورم ناخواسته بود ولی حواسم نبود این سایت مختلطه ، اینجوری نوشتم !
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
خواهش میکنم ناشناس عزیز
البته حرف شما هم بی ربط نیست
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
سه تا شرط در ازدواج موقت آمده که اولین شرط که بار دار شدن زوجه میباشد در عقد نامه ذکر خواهد شد و یکی از شروط اصلی می باشد و راه سوء استفاده ی طرفین را قانونن می بندد یکم دقت کنید می بینید که این طرح یا این قانون طوری تنظیم شده که فقط اسم موقت را یدک می کشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
۲۶
۸
یکی برای من توضیح بده فرق ازدواج موقت با همون کاری که تو غرب میکنن غیر از خوندن خطبه عربی چیه !؟
ظاهراً تنها گیر کار معلوم بودن پدر بچه است و اگر از بارداری پیشگیری بشه از نظرشون ایراد نداره !
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس فرقش اینه که یک زن بعد از اتمام مدت متعه یا صیغه باید چهار ماه و اندی عده نگه داره و تو این مدت نباید ازدواج کنه اما اون کاری که به قول شما تو غرب انجام میدن دیگه عده مده سرشون نمیشه هر ساعت یه شوهر با یک مدل حالا متوجه شدی عزیز که فقط فرقش یک خطبه نیست !!!!!!!!
من
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای علوی چیش به زن می رسه؟
کلا باید مردا خوش به حال باشن؟
زن بی روحه؟
چرا کسی به فکر زن نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب علوی ممنون که جواب دادی ولی زن برای چی باید تو اون مدت عده نگه داره ؟ مگه غیر از اینه که مشخص بشه باردار است یا نه تا پدر بچه مشخص باشد ؟ همونطوری که گفتم قضیه مربوط به مشخص بودن پدر بچه است و نگه داشتن عده هم به همین دلیل . آخه قدیم که مثل الان وسایل پیشگیری نبوده !!!
تو اینترنت سرچ کنید میبینید هر مدتی که بخواید برای ازدواج موقت دارن تبلیغ میکنن عزیز .
در غرب هم که یه عده به قول شما هر ساعت ازدواج میکنن ولی اکثریت مثل همین ازداج موقت برخورد میکنن یعنی توافقی با هم زندگی میکنن اگر بچه دار شدن میرن ازدواجشونو ثبت میکنن .
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز ناشناس بنده یک پزشک هستم پس از نظر پزشکی خدمتتون عرض میکنم احکام مترقی اسلام از چند جنبه داری اهمیت و نگرشه این که خانوم باید چهار ماه عده نگه داره یک جنبه اون اینه که شما فرمودین اما علت اصلی اون مسائل پزشکیست که از طریق کامنت نمیشه توضیح داد فقط اینه بگم که خدا همه مارو آفریده پس میدونه چی برامون خوبه و چه بده احکام برامون وضع کرده با همون علم اول و آخرش که خودش داره پس ما همیشه نباید به دنبال دلیل عقلی و نقلی باشیم برای هر چیزی که به ما دستور داده هرچند 99در صد احکام اسلام هم دلیل عقلی داره و هم نقلی و فقط یک در صد اون هست که بشر نمیتونه با عقل منطبق کنه چون خداوند عقل بشر رو هم محدود آفریده به عنوان مثال در قرآن آمده که به هر کس که بخواهیم پسر میدهیم و به هر کس که بخواهیم دختر میدهیم و به هرکس که بخواهیم هر دو و اگر نخواهیم هیچ یک را خوب این رو با کدوم معیار عقلی میتونید بسنجید ممکنه بگید الان علم پزشکی جنس جنین رو قبل از بارداری مشخص میکنند من که پزشک هستم به شما میگم افرادی بودند که با همین مسائل ژنتیکی بازم نتونستند به اون جنس دلخواه خودشون برسن بنابر این به خودم و به شما توصیه میکنم در احکام الهی که در دین مقدس ماست وظیفه ما تمکین است اگر به او ایمان داریم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
علوی جان یعنی اگر در غرب هم زنی بعد از اولین آشنایی چهار ماه عده نگه داره مشکلی از دید شما نداره! مشکل شما از لحاظ دینی و اخلاقی سر اون چهار ماه ست؟

من نمی دانم شما از کجای علم پزشکی به این نتیجه رسیدید که علم پزشکی برای شما شما مرجع شده البته وقتی همین علم پزشکی در کمبودها و نارسایی هایی رشد دختران تازه بالغ در اثر روزه گرفتن میگه برای شما پزشکی اصلاً چیز جالبی نیست!

البته احکام (به ادعای شما) دین هم فقط چیزهای خوبش مثل همین بحث شیرین صیغه و تعدد زوجات و حفظ تسلط مردان بر زنانش خوبه!
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سعید شما از کجای بحث من متوجه شدید برای من حکم متعه خیلی حکم شیرینیه
عزیز من بنده دارم به طور کلی از احکام اسلام دفاع میگم بحث من تمکین از حکم خداست بدون چون و چرا ضمنا من گفتم احکام اسلام از نظر منطق دارای چند وجه که یکیش در این مورد مسئله پزشکیه
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
بر مردای هوس باز لعنت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دکتر علوی عزیز خود خدا گفته در بحث دین در هر چیزی که شک کردید اونو از صافی عقلتون عبور بدید . حالا اگه یکی به نفع خودش تفسیر کنه به خدا باید جواب پس بده . در ضمن هم من و هم شما میدونیم بسیاری از احکام اسلام مربوط به شرایط اجتماعی اون دوران بوده و ممکنه الان کاربرد نداشته باشه بخصوص بحث ازدواج مجدد که بیشتر تو دورانی رواج داشت که به علت جنگهای مسلمانان عده زیادی از زنان بیوه میشدند و نیاز به قیم داشتند . در ضمن الان که اکثر زنها خودشون شاغل هستند نه نیاز به گرفتن مهریه سنگین دارند و نه سرپرست و قیم . مثال دیگر سن بلوغ در دختران است که سعید هم بهش اشاره کرد . قطعاً در هر کشوری سن بلوغ دختران متفاوت است ، فقط کافیه یه دختر 9 ساله ایرانی بذاری کنار یه دختر 9 ساله عرب تا فرقشو ببینی . در نتیجه میشه احکام خدا را به ضرورت جامعه تغییر داد . 1400 سال پیش ممکن بود مردم یه جور دچار انحراف اخلاقی میشد ولی الان یه جور دیگه . هدف جلوگیری از فساد است و وسیله آن اهمیت ندارد چون در بین افراد مختلف متفاوت است .
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
سرکار خانوم (من) اینو که میفرمایید چیش به زن میرسه مگه بین زن و مرد غنائم تقسیم میشه که یه چیزشم به شما برسه اتفاقا در این دین مقدسمون اینقدر که به روح پاک و لطیف زن توجه شده در هیچ دینه دیگه ای وجود نداره اینو من که کم و بیش در ادیان هم مطالعه ای در حد بضاعت خودم داشتم میگم اصلا اصل این حکم مقدس صیغه یا متعه به جهت لذت بردن و هوسرانی مردا صادر نشده اگه عزیزم خوب دقت کنی واشکافی انجام بدی میبینی که یک طرف قضیه و من به جرات میگم اصل قضیه رسیدگی به همین روح بزرگ و لطیف و آسمانی زنه حالا اگه یه عده از این حکم سوء استفاده میکنند نباید این و به حساب دین و مذهب گذاشت درست وقتی که یک عده از خانموها هم از مسئله مهریه سوء استفاده میکنند میشه آقایون اصل مهریه رو به خاطر یک عده زیر سوال ببرند ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
علوی به سوال من جواب بده:
واسه خواهر ودختر خودت هم قبولش داری؟
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
نورای عزیزم هر حکمی در اسلام شرایط و قوانین خودش رو داره که وقتی نگاه میکنیم میبینیم الحق و والانصاف تمام جوانب رو در نظر گرفته .... حکم متعه هم همینطوره متعه دختر باکره و حتی ازدواج اون فقط و فقط با اجازه پدرشه اما به محض اینکه دختری ازدواج میکنه خدایی نکرده بعد از طلاق یا فوت همسرش کل اختیار با خودشه و هیچ کسی نمیتونه براش تعیین تکلیف کنه واینم به شما بگم متعه دختر باکره اطلا اتفاق نمی افته چون جایگاهی نداره اصلا اصل این حکم برای مردایی که نمی تونن ازدواج داءم داشته باشن و یا برای خانومهایی که اونها هم علاوه بر نیاز جنسی و عاطفی که دارن بعد از بیوه شدن دیگه شرایط ازدواج دائم رو ندارن یا خودشون تمایل به این کار ندارند و خانوهای با ایمانی هم هستند خالا اگه یه عده این حکم خدا شده براشون درب هوسرانی این دیگه مربوط به دین نیست همو نطوری که گفتم در ست مثل مسئله مهریه و غیره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا دکتر علوی چرا شما جواب نورا رو نمیدی؟ شکر خدا شما که در این زمینه های اسلام و تشیع تبحر داری و ایمان دارید حاضر هستید در مورد خانواده خود هم این اجازه ازدواج موقت و اینها رو بدی؟ حاشیه نرو بگو بله یا خیر!

نمدانم شما از کجا به این نتیجه رسیدی که ازدواج موقت اونهم برای مردان متاهل مقدسه. بد نیست یک نگاهی به وضعیت بچه هایی که در این خانواده ها بزرگ میشند و عقده های روحی و روانی که بواسطه مشکلات روحی مادرانشان پیش میاد بندازی تا بفهمی چی مقدسه چه نامقدس. بد نیست یک نگاهی به آمار همسرکشی و خیانت به همسرهایی که بخاطر همین به قول شما حکم مقدس برای آقایون متاهل پیش میاد بندازی تا بفهمی مقدس یعنی چی!
باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۱۲
۱۴
فرق ازدواج موقت و زنا چندتاست:اولی ازدواج است و دومی ارتباط نامشروع ؛
در اولی زن با یک نفر رابطه دارد و در دومی می تواند هر ساعت با یک نفر رابطه داشته باشد؛
در اولی فرزند مشروع است و در دومی نامشروع؛
در اولی حفظ عفاف و پاکدامنی اصل است و در دومی بی بند و باری؛
در اولی عده مطرح است و در دومی ولنگاری؛
در اولی راه صحیح برآوردن نیاز واقعی انسانی و در دومی راه هواپرستی؛
در اولی زن همسر می شود و در دومی فاحشه
و تفاوت های متعدد دیگر
بله شاید در نظر سطحی نتیجه هردو یکی به نظر برسد مثل دزدی و تلاش اقتصادی شرافتمندانه که هردو نتیجه اش رسیدن به پول است.
توجه دارید که در عالب موارد راه رسیدن به نتیجه هم خیلی مهم است.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
هر دوش یکیه!اولی زشت تره چون کلاه شرعی هم داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما یک روایت معتبر بیاورید که ائمه شیعه ازدواج موقت کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب باقری من از شما چند تا سوال دارم . اگه لطف کنی جواب بدی ممنون میشم .
مگه خدا افرادی که شرایط ازدواج ندارن به حفظ تقوا و عفاف توصیه نکرده ؟
جوانی که ازدواج موقت میکند با تقواتر است یا جوانی که خویشتنداری در پیش میگیرد و حتی به ازدواج موقت هم فکر نمیکند ؟
کسی که ازدواج دایم میکند پاکدامنتر است یا موقت ؟
اگه ازدواج موقت راه صحیح برآوردن نیاز است پس چه لزومی به ازدواج دایم است ؟
مثالت ایراد داره چون در اصل ازدواج دایم مصداق تلاش اقتصادی شرافتمندانه است و ازدواج موقت در بهترین حالت مصداق خرج کردن از جیب دیگرانه .
ببخشید اینو میپرسم ولی لطفا صریح بگو اگر دختر و یا خواهر خودت بخواد با مردان متعدد ازدواج موقت کنه چه حسی بهت دست میده ؟ لابد میگی عیب نداره دراه نیازهای اونهارو از راه صحیح برطرف میکنه !
راه رسیدن به کدوم نتیجه ؟ رفع هوا و هوس یا حفظ تقوا و پاکدامنی ؟
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
باقری عزیز
بحث خوبی رو شروع نکردی من هم حرف های زیادی برای زدن دارم اما...
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
باقری جان شما بفرما!راه بازو جاده دراز!
ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
ازدواج ، ازدواج است
دائم و موقت ندارد
نورا در ازدواج ، اجباري نيست ، با رعايت تمام مسائل شرعي، خواه موقت يا دائم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۵
۱۳
در هنگام استفاده از خانه یا آن را می خریم بصورت دایم یا کرایه میکنیم برای یکسال یا در هنگام مسافرت برای چند روز از هتل ان را کرایه میکنیم تا هم مشکل ما حل شود وهم مشکل طرف مقابل . در بحث ازدواج در اسلام هم فکر میکنم همین طور است فقط فرق ازدواج دایم با موقت در مدت ان است نه در کیفیت ان .
م
|
Iran (Islamic Republic of)
چی می گی ؟ دیوونه شدی ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
زن خونه و هتل نیست!
لعنت به خوارج!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
عنوان صحبت های برادر مهدی رو بگذارید:

نقش زن در اسلام و شیعه!
دیدگاه اسلام نسبت به زن!

(البته اگر واقعاً اینها اسلام و شیعه باشند!)
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاسعید شما اول برو تکلیف خودت با اصل دین روشن کن تا بعد برسی به اسلام و تشیع و...
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
رسول جان نعوذبالله شما جای خدا نشستی که به بنده میگی تکلیفت رو با دین روشن کن؟ هر کی علیه شما حرف زد شد ضد دین و مذهب؟ لابد دین و مذهب شما هستید و هر کس غیر از شماست بی دین و مذهبه. سرقفلی دین رو دادن دست شما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۳
۱۰
با سلام
یکی از مهمترین مسایلی که در اسلام به آن توجه شده است احساس مسئولیت است. مساله مهمی که در ازدواج چه بصورت دایم و موقت وجود دارد همین احساس مسئولیت مرد و زن نسبت به هم است. در ازدواج موقت نیز با خواندن خطبه عقد موقت در واقع مرد نسبت به زن تعهد و مسئولیت پیدا می کند. زن از دیدگاه اسلام کالایی جنسی نیست که از او استفاده کرد و او را رها نمود. نکته دومی که باید توجه کرد این است که بر خلاف آنچه عده ای می انگارند اسلام دین سختی نیست و اعلام می دارد که وقتی زن و مرد به هم نیاز پیدا کردند با رضایت و میل و عقد و تعهدی که برای مرد مسئولیت آور است به سادگی با هم ازدواج کرده و نیازهای عاطفی و جنسی خود را تامین نمایند. البته شرط رضایت پدر دختر هم (در صورت باکره بودن) به علت روحیه لطیف و بسیار عاطفی دختر است که خدای نکرده مردی از آن سوء استفاده نکند و دختر را فقط از روی حوسبازی فریب دهد.
ما اگر به عمق دستورات اسلام مراجعه کنیم با قدری تامل می توانیم به ظرافت های این دین زیبا و کامل پی ببریم. نه اینکه با نگاه ظاهری به اعمال برخی مسلمان نماها و افراد سود جویی که وجهه دین را خراب کرده اند، خطای انسانی را به حساب حکمت الهی قرار دهیم و خدای نکرده اسلام را متهم کنیم.
والسلام و من الله التوفیق
التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر کسی چه مرد و چه زن واقعاض اعتقاد داشته باشه خویشتنداری میکنه و حتی سراغ ازدواج موقت هم نمیره .با این جمعیت جوانی که داریم که اکثرشون هم شرایط ازدواج دایم ندارن اگر این قضیه باب بشه سنگ روی سنگ بند نمیشه ! وقتی کسی با افراد مختلف رابطه داشته باشه حتی اگر شرایط ازدواج داشته باشه دنبالش نمیره به دلیل حس تنوع طلبی . بهترین را فراهم کردن بستر ازدواج دایم برای جوانان است با افزایش اشتغال و رفع سختگیری مالی در مورد ازدواج . دامن زدن به بحث ازدواج موقت فقط برای رفع عذاب وجدان مسییولین است که کوتاهی کردند در ایجاد اشتغال .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
***البته شرط رضایت پدر دختر هم (در صورت باکره بودن) به علت روحیه لطیف و بسیار عاطفی دختر است که خدای نکرده مردی از آن سوء استفاده نکند و دختر را فقط از روی حوسبازی فریب دهد***

قاه قاه قاه قاه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۹
۸
یادش بخیر یه زمانی طرح خانه های عفاف رو شد اولش همه از جمله ......... میگفت پیشنهاد ما بوده ولی بعدش که بحث بالا گرفت کی بود کی بود من نبودم شروع شد !
ولی حداقل از یه نظر طرح خانه های عفاف فایده داشت اونهم کنترل ایدز بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۱۳
۶
تو غرب هم مثل همین لایحه دختر و پسری که با هم زندگی میکنن و همخونه هستند و تعهد اخلاقی به هم دارند ، وقتی بچه دار بشن تازه بعدش میرن ازدواجشونو ثبت میکنن و بعد ما هم همینو ملاک آمار و سنجش قرار میدیم و میگیم اکثر بچه ها در غرب با روابط نامشروع به دنیا میان !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۱۹
۱۱
حالم به هم میخوره از این قانون مزخرف
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما که حالتون به هم میخوره احتمالا یک خانوم محترم هستید اما این بدونید نباید از احکام اسلام کسی حالش به هم بخوره اگه مسلمونه
من
|
Iran (Islamic Republic of)
اینکه ناشناس حالش از این قانون به هم می خوره تقصیر خودش نیست
تقصیر مردهائیه که از این قانون سوئ استفاده می کنن
تقصیر آقایونیه که این حکم شرعو مجوزی برای هوس رانی و شهوت بازی خودشون کردن
آقای علوی مردی که زن داره هیچ دلیلی نداره بره صیغه کنه اما مردای ما به این نکته توجه نمیکنن
مگه زن روح نداره که بتونه یه هوو رو تحمل کنه جیک هم نزنه
شما مردا همه چیزو به نفع خودتون تفسیر می کنید
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
من یه دخترم وبا صیغه به یه شرط موافقم اونم این باشه که طرفین بخوان ازدواج کنن برای اشنایی بیشتر با اجازه ی والدینشان صیغه کنند نه این که برای یه خوشگذرونی چند ساعته این کار رو انجام بدن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
علوی جان
اسلام شاید بنظر شما همینها باشه( والبته میدونم که مطابق معمول میگین اسلام شما اسلام آمریکایی و اسلام نیست!) اما چیزی که من بعنوان اسلام قبول دارم پرستش خدای یگانه، دروغ نگفتن، دزدی نکردن، افترا نبستن زور نگفتنه. لابد اینها جز اصول اسلام نیست و تعدد زوجات و صیغه و اینها اصول اسلام هستند و هر کسی هم اینها رو قبول نداشته باشه حتماً یا مسلمان نیست یا اسلامش آمریکاییه!
خاطر نشان می کنم طبق نگرش اهل سنت چیزی به اسم صیغه اصلاً وجود نداره(با وجود شیعه بودن بنظر من یکی از نکات مثبت اهل تسنن است) ....................
ای کاش شما که اینقدر در مورد تعدد زوجات و صیغه اصرار داری راجع به دروغ گفتن و افتر نبستن هم عامل به تکلیف بودی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
میبینم که اکثر مردهای متاهل سایت مدافع صیغه هستن!!!!
از قدیم گفتی از نخورده بگیر بده به خورده!!!!!!!!
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
سرکار خانم عهدیه :
صد البته من نه متخصصم و نه بنا دارم به این موضوع ورود پیدا کنم !
احکام در اسلام نوعی قرارداد مدنی هستند که وجوب رعایت حقوق متقابل رو تضمین می کنند !
و صد البته وقتی این حقوق رعایت بشه مورد قبول درگاه احدیت هم هست !
حالا یا شما به من جواب بده ، یا جناب علوی که این موضوع ظاهراً براش خیلی هم جذابه !
با این پیش زمینه که مفهوم عقد ، همان بستن یک قرارداد است ، وقتی که یک خانم با اجازه و یا بدون اجازه والدینش با یک آقا عقد صیغه محرمیت می خونه ! آیا باهاش محرم میشه یا نه ؟؟؟؟
پس رعایت حقوق طرفین ای وسط چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
و اگر در مسلمونی حقوق افراد بطور کامل رعایت نشه ، اونوقت اسم این مسلمونیه؟
حق یار
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جان این و که به شما از دین یاد دادند واقعا اصل دین هم همینه و این یک چیز خوبیه حالا میخواد ایرانی باشه یا آمریکایی اما شما بدنه دین رو یاد گرفتی ولی وقتی داخل این بدنه وارد میشی که به عنوان یک مسلمان باید هم وارد بشی میبینی که داخل این دین خیلی چیزای خوب دیگه هم وجود داره که باید یاد بگیری حالا من نمیدونم شما اهل تسنن هستی یا تشیع و نمیخوام هم بدونم چون اصلا بحث ما اصل دینه و شما بیجهت ربطش نده به شیعه و سنی خوب اگه از نظر جنابعالی احکام اهل تسنن خیلی بهتره از نظر ما که اهل تشیع هستیم اصلا قابل استناد نیست چون تشیع احکام خودش از قرآن و سنت و اهل بیت میگیره اما اهل سنت احکام خودش فقط از نفاسیر علماشون از قرآن و سنت کار ندارم فقط میخوام عزیزم این تکرار کنم اگه ما مسلمون هستیم و به این چیزهای خیلی خوب هم که شما اشاره فرمودید معتقدیم و مثل جنابعالی از دروغ و افترا بیزارید و بر عکس من روسیاه که عاشق دروغ گفتن و گناه کردن هستم شما اینطور نیستید پس باید دین رو با همه ابعادش قبول کنیم نه فقط اون جایی که به نفع ماست اگه عزیزم از صحبتام توهینی متوجه شدی من عذر خواهی میکنم و منتظر نظرات قشنگت هستم موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ازدواج موقت شرایط و قوانینی دارد.
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب اقای مهران
من نمیدانم شما چه چیزی رو میخواهید به من ثابت کنید میشه واضح توضیح بدید؟دوست دارم نظرتونو راجع به حرفام بدونم موافقید یا مخالف؟
یاعلی
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
سرکار خانم عهدیه ، فکر می کنم که خیلی شفاف نظرم رو در این مورد عنوان نمودم و اینکه از نظر حقیر صیغه تنها یک کلاه شرعی است که برای تضییع حقوق زنان محترم کاربرد دارد و صد البته با تحقیقی که در قران کریم داشته ام ، این امر را در هیچ کجای این کتاب آسمانی ندیدم !
بد تر از آن اینکه این کلاه شرعی در خانواده های اصیل ایرانی هم اپیدمی شده است ، به این ترتیب که اعتقاد دارند که مثلاً اگر می خواهند دخترشان با پسری رابطه داشته باشد ، لازم است که صیغه محرمیت بخوانند .
این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است :
1- خواندن صیغه بعنوان یک عقد قرارداد مدنی که عده ای ناظر دارد ، که در این صورت بسیار نیکو می نماید ، هر چند که خواندن صیغه عقد در این بین از درک حقیر خارج است ! اما وقتی که دو نفر با هم توسط یک صیغه عقد محرم شدند ، ممکن است در این چهار چوب ، همه آنچه که از شروط این عقد است را به اجراء بگذارند و البته در این بین چه بسا که حقوق یک دختر باکره کاملاً تضییع شده و لطمات جبران ناپذیری را متحمل شود ، بنا بر این بسیار ساده انگاری است که مثلاً با خواندن یک جمله ، چه به عربی و چه به فارسی محرمیت را برقرار کنیم و شروط خارج لازم عقد را ندیده بگیریم ! در بسیاری از دادگاههای خانواده همین موضوع معضلی شده که تقریباً لاینحل است و نتیجه ساده انگاری در این زمینه !
2- در زمینه دوم ، رفع مسئولیت مدنی از گردن جنابان آقایان با استفاده از مقوله صیغه ، خود نور علی نوری است که لطمات اجتماعی آنرا بوضوح می توان مشاهده نمود .
البته راه سومی هم وجود دارد که بایستی طرفین این قرارداد اجتماعی را ملزم به رعایت حقوق طرف مقابل نمود که با شرایط فعلی ، حالا حالا ها راه در پیش داریم تا به آن نقطه برسیم ، مثلاً کفالت از سوی یک نهاد قانونی ، بسته به شرایط از سوی زوجه و به طرفیت زوج می تواند راهگشا بوده و نقش حمایتی در خصوص زنان جامعه امروز را ایفا نماید !
در تعریف بهتر ، نوعی بیمه نامه حقوق زن ، که بیمه گذار آن مرد یا همان زوج می باشد و حقوق بیمه را می پردازد و از طرفی ، بیمه حقوق زوجه را در هنگام فسخ این قرارداد مدنی می پردازد .
قابل توجه مجلس نشینان محترمی که به دنبال تصویب قانونی برای دریافت حقوق مادام العمر خود هستند اینکه ، در همین زمینه لازم به ذکر است که حقوق زنان نه تنها در دین مبین اسلام بطور کامل رعایت و یاد آوری شده ، بلکه در قوانین قدیمترین منشور های حقوق بشر در ایران ، در زمان هخامنشی ، زنان باردار شاغل ، از نوعی بیمه و مرخصی ایام بارداری بهره مند بودند که در زمانی که یک جنین را در رحم خود پرورش می دهند ، دغدغه دیگری بجز به ثمر رساندن این جنین نداشته باشند و البته امروز این مقوله بسیار کمرنگ شده و در قوانین ما جایگاهی ندارد و سوال از رئیس جمهور در مورد اینکه چرا گفته است که مجلس در راس امور نیست در اولویت قرار دارد.
حق یار
jen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۱۶
۰
بحال ما مجردا فرق نداره...بیچاره اونایی ک سر سال میخان صیغه نامه ی 7 8 تا زنشون رو تمدید کنن..ها ها ها
من
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا این حکم خدا برای شما مجرداست که دسترسی به ازدواج ندارین
نه متاهیلین هوس باز که یکی کمشونه و فقط به فکر شهوتاشونن
jen
|
Iran (Islamic Republic of)
من آخه شرایط مالی صیغه ام ندارم... درک کن وضعیتو..
من
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب آقای جن مشکل ما همینه دیگه
صیغه شدن شده راه درآمد واسه ج.... ها
طرف تا مطلقه می شه شروع میکنه به بدبخت کردن بقیه
شوهر من توی این چند سال زندگی مشترکمون دو تا زن صیغه کرد
.........................
یکیشون مطلقه بود
گیر داده بود به این همسر ساده لوح بنده اینم بد بخت از رو دلسوزی همه کاری واسش می کرد اما بعدا که شناختش تازه فهمید که چقدر در حق من ظلم کرده
هر بار گفتم چرا با وجود اینکه من برات کم نمی زارم می ری سراغ بقیه گفت به تو ربطی نداره حکم خداست و حلال
اما الان بعد اتفاقاتی که افتاد تازه می فهمه که چقدر منو ضجر داده
................................
به جون خودم یه زن همونقدر از ازدواج مجدد همسرش (خیانت) ناراحت می شه که یه مرد اگه زنش بهش خیانت کنه
.................................
اسلامو بد تفسیر می کنیم
به خدا اسلام اینا نیست
اسلام هیچوقت راضی نیست یکی دل اون یکی رو بشکنه واسه تنوع طلبی جنسیش
به خدا اسلام مهربونتر از این حرفاست
.....................................
و در آخر اینکه آهااااااااااای مردای مملکتم تو رو خدا مراقب شیطنت زنها باشید مخصوصا مطلقه ها
از مار نترسید اما از زن بترسید
jen
|
Iran (Islamic Republic of)
اون دنیا احتمالا تلافی میشه احتمال ک نه 100%. ما مجردا نفری 7 8 تا حوری ... وای حواسم نبود تو جهنم ک حوری نیست...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
۸
۱۰
چه بخواهیم چه نخواهیم این امر هم اکنون در جامعه وجود دارد ولی چه بهتر که قانون مند باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نماینده های مجلس انگلیس هم در دفاع از قانونی کردن ازدواج همجنس بازها عین همین حرف شمارو زدن !
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
احمد جان خیلی چیزها در جامعه و دنیا وجود داره شما میخواهید بقیه رو هم قانون مندش کنید؟
مثل میخواهد مصرف شیشه و هروئین هم قانونمندش کنید؟

چند درصد جامعه مشکلشون تعدد زوجات و صیغه برای مرد متاهله عزیزم؟ جامعه ایرانا مشکلی جز این نداره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا مشکل هست! یکی از مشکلات قدیمی هم وجود وطن فروشان و دین فروشان در جامعه است !
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
۹
۳
(نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت استحکام نظام خانواده از نکاح دائم حمایت می‌کند و نکاح موقت نیز با لحاظ شرایطی ذیل الزامی است.)
ما که نفهمیدیم در این قانون جدید التصویب ، حمایت از نکاح موقت الزامی شده ، یا خود نکاح موقت الزامی شده ؟؟؟؟؟
بعدشم صراط جان کاش یکی بود که این کلمه حمایت رو برا ما معنی می کرد !
و کاش یکی بود که به ما می گفت الآن حمایت های قانونی که از عقد دائم میشه چیه که مشمول حال عقد موقت هم بشه ؟( فقط صدور شناسنامه برای فرزند بوجود آمده ؟؟؟؟؟ )
- به هر حال فکر میکنم با این مجلس و این نوع طرز تفکر ، برای حمایت از حقوق خانواده ، سی چهل سال دیگه راه در پیش داشته باشیم !!! و ضمن اینکه حقوق زنی که ابزار جنسی حضرات آقایون میشه چیه؟؟؟ آیا در مورد حقوق این زن بخت برگشته هم پیش بینی هائی صورت گرفته؟؟؟؟( بجز شرایط عقد خارج لازم؟؟ )
- در فتاوی متعدد از مراجع عظام صراحتاً قید شده که خواندن خطبه عقد بین زوجین ، حتی توسط خود زوجین هم مقدور و میسوره !
در همین مورد از حضرت آیت الله سیستانی سوالی شده که جواب فرموده اند :

آيا صيغه عقد موقت را مى توان به فارسى خواند ؟
اگر بتوانند به احتياط واجب بايد عربى بخوانند و اگر نتوانند به زبانهاى ديگر اشكال ندارد مثلاً پس از تعيين دقيق مهر و زن به مرد بگوید خود را به ازدواج تو درمدت یادشده معلوم به مهر یه یاد شده معلوم در میآورم ومدر بگوید قبول کردم .
سوال اساسی اینجاست که وقتی فرق بین حلال و حرام این موضوع خطبه ای است که حتی به زبان فارسی هم می توان گفت ، فرق آن با یک قرارداد مدنی چیست؟؟؟
- ضمن اینکه تعداد نمایندگانی که در این رای گیری شرکت داشته اند 104 رای موافق، 6 رای مخالف و 12 رای ممتنع بوده که در مجموع میشود 132 نفر و تا 290 نفر ، می ماند 158 نفر و البته حتماً نمی خواهید بگوئید که این عده مشغول در نمودن خستگی خود تعطیلی قبل از انتخابات هستند ؟؟؟؟!!!!!
حق یار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهران جون سنگ یاد دزد نینداز ! همه حرفهات کاملاً درسته به خصوص دو پاراگراف اخر ، ولی اینجا نظر دادی این نوجوانان عزیز وطن میان میخونن بعد را و چاه کارو یاد میگیرن و جو میگیردشون خودشونو و طرف مقابلو بدبخت میکنن . میدونی که کلاً ما ایرانیها ملت جوگیری هستیم !
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز چرا جو میدی؟ چرا افعال رو جمع میبندی؟ ملت جوگیرن یعنی چی؟ راحت بگو من جو گیرم خیالت رو راحت کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۵
۱
خدا رو شکر که ملت ما اینقدر که دنبال روابط جنسی دیگران هستند به هیچی فکر نمی کنند. دوصفحه نظر و جواب برای این خبر؟ بعد میگن مسئولان از درد ما بی خبرن.......
ذوالفقار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۲
۸
ازدواج موقت هوس بازي نيست
به اندازه يك كتاب دليل هست
قابل توجه تمام منقتدين
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آره مخصوصاً افراد متاهل بخاطر خدا صیغه می کنند!