۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸

اولین فرمانده زن ایرانی!+عکس

در این جنگ که ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را ۸۰۰ هزار پیاده و ۸۰ هزار سواره تشکیل می داد
کد خبر : ۷۹۷۳۴
آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است که درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی می باشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است . در سال ۴۸۴ پیش از میلاد، هنگامی که فرمان بسیج دریایی برای شرکت در جنگ با یونان از سوی خشایارشا صادر شد، آرتمیس فرماندار سرزمین کاریه با پنج فروند کشتی جنگی که خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست.

در این جنگ که ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را ۸۰۰ هزار پیاده و ۸۰ هزار سواره تشکیل می داد و نیروی دریایی ایران شامل ۱۲۰۰ ناو جنگی و ۳۰۰ کشتی ترابری بود. همچنین آرتمیس در سال ۴۸۰ پیش از میلاد در جنگ سالامین Salamine که بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شرکت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد.

او در یکی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، بادلیری و بیباکی کم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشا رسید.او به خشایارشا پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شکن بزرگی را به نام یک زن نام گذاری کرد و او «آرتمیس» بود. ناو شکن آرتمیس سالها بر روی آبهای خلیج فارس پاسدار سواحل ایران بود. ای کاش همیشه نامهایی ایرانی و پارسی زینت بخش جنگ افزارها، کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایران می بود تا یاد سرداران این مرز و بوم در خاطره ها جاودانه بماند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۹۹
۱۷۷
اگه راست میگی چرا اسمهای عربی میذارید؟
زلزال.حوت .صاعقه و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هم به دلیل مسلمان بودن و هم اینکه دو تا سه میلیون از ایرانیان عرب هستند . بقیه هم از اقوام و زبانها و نژادهای مختلفند و وظیفه ندارند فرهنگ فارسها رو گسترش بدهند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۷
۱۲۵
دماغشو کجا عمل کرده بوده!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اینها توهم یه سری احمقه که معلوم نیست تو صراط چی کار می کنه ؟! از صبح تا شب گشتن در فیس بوک چنین تبعاتی هم داره دیگه ! شما یه نگاه به قیافه کوروش و بقیه شاهان هخامنشی که روی سکه های اون دوران هست بکنید . چطور ممکنه زنهاشون اون وقت این شکلی باشند ؟!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۴۱
۷۲
صراط در اخبارت دقت کن !
خشایار شاه همان کسی است که صهیونست ها بخاطر او جشن پوریم می گیرند ، آرتمیس هم سردار اوست !
http://www.598.ir/fa/news/77206/%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9B-%D8%B1%D9%82%D8%B5-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-+-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
مسلمان یعنی انترناسیونالسیم
ما وظیفه زنده نگه داشتن نام سربازان و سرداران مسلمان را داریم و لا غیر ...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب یکی یک سوال !
شما وقتی بدنیا اومدی اول مسلمان بودی یا ایرانی !؟ البته امثال شما معتقدند دین ارثیه و حتی اگر راجع به اسلام تحقیق هم نکنی و یا اسم امامان شیعه را ندونی باز بواسطه پدرت مسلمان حساب میشی !
آیا فکر میکنی میشه همه مردم ایران (اگر فرض کنیم همه مسلمانان شناسنامه ای واقعاً مسلمان هستند !( را زیر پرچم اسلام جمع کرد ضمن اینکه بسیاری از مردم مسلمان ایران هم شیعه نیستند . اقلیتها چطور ؟ ایران بزرگترین پرچم است که میتونه همه مردم را میتواند در جهت اهداف ملی زیر خودش جمع کنه نه اسلام .
حکومتها و ایدئو لوژی ها میایند و میروند و چیزی که باقی میماند وطن آبا اجدادی است . میراثی که به امانت نزد ماست و باید به نسل بعد واگذار کنیم .
امثال شما برای به خطر نیفتادن اسلام حاضرند چشم بروی همه خیانتهای حاکمین عرب ببندن و باز دم از وحدت مسلمانان بزنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بالایی
من اول مسلمانم بعد ایرانی
وعین همه اول از همه میگم" جانم فدای اسلام"
که عظمت این جمله خیلی شور افرین تر از جمله "جانم فدای ایران" هست
جانم فدای اسلام
جانم فدای محمد رسول الله
مهم نیس
|
Iran (Islamic Republic of)
حب الوطن من الایمان، خدایا ریشه ی جاهلیت و نابود کن!
مهدی آنتی ماسون
|
Iran (Islamic Republic of)
دم ناشناس دومی گرم
اما باید در عین برتر دونستن اسلام از اسطوره های خوب کشورهم قدردانی بشه
قدر دانی و تعریف صحیح و به جا ازشون چه عیب یا گناهی داره؟
خیلی از روحانیون اسلام(شیعه) تا حالا گفتن که منظور از ذوالقرنین که در قرآنه، کوروش پادشاه هخامنشیه، پس اگه خدامون ازش تعریف کرده چرا ما تعریف نکنیم؟؟
متاسفانه بین مردم به خصوص جوونا و باز به خصوص دانشجوها خیلی توهمین مسئله جرو بحث میشه و باهم گاهی دعواشون هم میشه ، به نظر من این مسئله اگه بین مردم درست جا نیفته و درست حل نشه بدجوری تفرقه ایجاد میکنه و اتحاد رو از هم میپاشونه
زنده و پاینده باد اسلام و ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دومی یعنی شما قصد دارید همه اقوام و نژادهای ایران رو زیر پرچم هخامنشیان جمع کنید ؟!!!! چاییدی !
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۸۹۰
۲۵۲
چی بودیم.. چی شدیم
اون موقع که دیگران دختر چال میکردند
تو اروپا حقوق زن نمیدونستند چیه و تو غار زندگی میکردند ما فرمانده ی نیرو دریاییمون زن بود
یا الله الحق که خوب قدرتت رو نشون دادی اون همه عظمت رو کشیدی پائین تا ثابت کنی همه چیز به اراده ی خودته و هیچ قدرتی جلودارت نیست..........
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
این همه قدرت و و عظمت ایران رو نمیبنی؟
کل خاورمیانه تحت نفوذ ایرانه
بعلاوه آمریکایی لاتین و...
Meek
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرمانده نیروی دریائی مان زن بود، همین کارهارا کردیم که کارمان به اینجا کشید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
در دنیای قدیم این مسائل استثنا بوده و به این معنی نیست که همه زن ها در وضعیت خوبی بودند . حتی در بین اعراب جاهلی هم زنهای قدرتمند وجود داشتند ولی استثناء . بیخود جو نگیردت !
افتاب گردون
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جناب meekمنظورتون دقیقا چی بود ؟؟؟؟
من نظرات شما رو معمولا قبول داشتم ولی این یکی ....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
به خاطر این همه نفوذ که همه ما رو تحریم می کنن
حتی آفریقایی ها ...
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس اول جوک میگی برادر؟کل خاور میانه تحت نفوذ ایرانه؟یعنی عربستان و بحرین و امارات و کویت و ترکیه و اغانستان و پاکستان و لیبی و مصر و...تحت نفوذ ایرانه؟؟؟؟؟؟آمریکای لاتین تحت نفوذ ایرانه؟؟؟؟جان؟؟؟؟تو این دنیا منظورته؟اصلا راجب کره زمین حرف میزنی؟؟؟
امين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۵۸
۷
سلام
اين كه هم اسمش غير ايراني هست هم لباسش

چه طور ممكنه « آرتيميس » كه (اسم مذكر هم هست!) با اين پسوند « ...يس» آخرش كه نشونه اسماي يونانيه اسم يه زن ايراني باشه
و تازه زن هاي ايراني با حجاب بودن و شما هيچ كجاي تخت جمشيد تصاوير زنها رو با سر يا موي برهنه نمي بينيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قیافه اش هم غیر ایرانی است هم غیر باستانی . در اون زمان اروپاییها هم اینطور لاغر نبودند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرم به جای ور رفتن با ریشت برو یک تاریخ کشورتو بخون آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ کشور ایران بسیار طولانیه و ربطی به یه سری فاشیست متوهم هخامنش پرست نداره پسرجان ! تو هم به جای ول گشتن در پیج های داف و پاف برو یه کم تاریخ ایران رو بخون . نه سلسله مشکوک هخامنش !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خنده داره که این جوجه بسیجیا تا این حد از هخامنشیان متنفرند چون اقتدار ایران و خواری اعراب(اجداد بسیجی ها)رو اثبات میکنه
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
واییی نترکین از حسادت چشم ندارین ببینید بانوان ایرانی چقد مقتدر بودن تو طول تاریخ؟ به زودی دوباره حقمون و می گیریم، تو هم یه مطالعاتی درباره نژاد ایرانیا تو اون زمان داشته باش
مهم نیس
|
Iran (Islamic Republic of)
اولن که اسم ایرانیه،بخاطر شباهت الکی حرف نزن! بعدشم مستند تاریخی و ول کردی گیر دادی به یه عکس که همینجوری ورداشتن گذاشتن؟! آخه عقلت چی می گه؟! بعدشم درسته که زنان ایرانی حجاب داشتند ولی تو نگاره های تخت جمشید یه دونه نگاره زن هم وجود نداره که بخوای استناد کنی نوع پوشش هارو...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طنین جوون حالا تو مطالعاتت رو در مورد نژاد ایرووونی های اون زمان در اختیار ما بگذار ! لابد اون زمان هم جراح های پلاستیک و لوازم آرایشی خفن در دسترس همگان بوده و فرمانده نظامی هم در کار آرایش و قر و فر بوده درست مثل دافهای امروزی :)))))
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
با ناشناس دومی ام
با اصل نظرت موافقم اما گفتی سلسله ی مشکوک هخامنش
چرا؟؟
خیلی دوس دارم دلیلتو بدونم
....
.
در ضمن دخترک(طنین) دوباره حقتونو میگیرین؟؟؟ یعنی چی؟؟؟؟؟
باور کن من حاضرم زنها برن سره کار و همه ی مردا بشینن تو خونه تلویزیون ببینن و برن بیرون خرید،باور کن دوس دارم وقتی با همه ی سختی و بدبختی دو قرون پول درمیارین ما مردا بیایم بگیم که طلا میخوایم تلویزیون سه بعدی میخوام دکوراسیون خونه باید عوض شه فلان لباسو میخوایم، باورکن دوس دارم شما زنها به ما مردا مهریه بدین، بیاین خواستگاری و باز این ما مردا باشیم که ناز بیاریم و بگیم برید بیرون پول نداری نمیخوامت، باور کن دوس دارم حق ارث و دیه ی زن از مرد بیشتر باشه به این شرط که الان که شما زنا همه ی پول مردا رو میمکین اون موقع ما از حلقومتون میکشیدیم بیرون باور کن دوس دارم مثل همین آرتمیس که فرمانده ی نظامی بوده شما زنها برین سربازی و تیکه تیکه بشید و بعد ما مردا بگیم: اووووه حالا چی شده مگه؟
تازه از آخرش مثل الان که شما زنا با این همه حق و حقوق طلب کارین اونموقع ما مردا طلبکار میبودیم و میگفتیم : به حق مردا ظلم شده و باید یه روزی حقمونو از از زنها بگیریم
به امید سرعقل اومدن همه ی عالم
ان الدین عندالله الاسلام- ولاغیر
صراط لطفا اینو تایید کن و بذار تو سایتت متشکرم
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت چیه ناشناس که میگی حقارت اجداد بسیجی ها رو ثابت میکنه این عکس ..
حقیر شمایید که به یک مشت دروغی که تا قبل پهلوی وجود نداشت افتخار میکنید
گمشده ها در وهم وخیال بدبخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من که بسیجی نیستم . من یک ترک غیورم و تفریحم به هم ریختن کاسه کوزه پان فارسهای فاشیست متوهمه :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا داریوش حرف دل من و خیلی از مردهارو زدی
به امید اون روز
در ارزوی عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
داریوش++++++++++++++++++++++++++
منم دوست ندارم مثل یک حمال به من نگاه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۶
۳
آفرین به ایرانی
حالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۳
۵
جیگر من بید. عاشق جسارتش شدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هه . کدوم الاغی به فرمانده ارتش می گه جیگر من ؟ مگر این که نگاهش به زن جور دیگه باشه ؟ در ضمن اگه فکر کردی زن فرمانده ارتش دو هزار سال پیش شبیه مانکن ها بوده نشون می ده خیلی اسکولی !
سیدمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۳
۴
کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۵
۱
لطف میکردید یه منبعی هم برای اعداد و ارقامی که گفتید معرفی میکردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اینها منبعش ایران باستان پرستهای رمانتیکه عزیزجان ! همون هایی که سخنان امروزی آدمهای سرشناس رو برمی دارند و به اسم کوروش دو هزار و پانصد سال پیش جا می زنند !! بعد یه عده شاسکول هم میایند به به چه چه می کنند تا نشون بدهند فرزندان کوروش ! از نظر آی کیو چقدر افتخارآفرین اند !!!
روح الله باوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱۱
سلام. اين خانوم اسم اصليش سيده خاتون باوند است
اطلاعات بيشتر در وبلاگ عماد در مطلبي با عنوان اولين حاكم زن شيعه در ايران. سيده خاتون باوند
باتشكرwww.emaad.parsiblog.com
روح الله باوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرندتر از این حرف چیزی نداشتی بگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۲
۱۲
سلام. اسم اصلي اين خانوم سيده خاتون باوند است
براي كسب اطلاعات بيشتر به مطلبي با عنوان ((سيده خاتون باوند)) اولين حاكم زن شيعه در ايران. در وبلاگ عماد مراجعه كنيد
www.emaad.parsiblog.com
باتشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زمان خشایار شاه شیعه وسنی بود ؟ شاید جز گردان عاشورا بوده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
۱۶
۷
صراط= جریان انحرافی
مهم نیس
|
Iran (Islamic Republic of)
خودتونو سرویس کردید با این لفظ "جریان انحرافی"، بگید ما ام بفهیم معنیشو...
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۱۳۱
۱۰۸
از آرتميس بزرگ تا خانمهايي كه روز را باتلفن به شب ميرسونن در خانه و در بيرون نيز مانند يك تاجر بزرگ موبايل در گوششونه(خدا ميدونه كسي پشت خط هست يا نه) و خدا نياره روزي رو كه تصميم به بيرون رفتن كنن تن آرتميس رو تو قبر ميلرزونن.از ارتميس فرمانده هزاران سرباز و ملوان تا مادراني نميتونن حريف يه دخترشون بشن. در ضمن اين اسمهاي زيباي ايراني بسيار با ابهت هستن و واقعا جاي اين اسامي براي اين جنگ افزارها بسيار خاليست
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
ميشه بخودم +بدم؟
عمو جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۱۰۳
۳۹
متاسفم به تاریخ دروغ هخامنشیان
یکی به من بگه (به قول علی دایی ) اگر تاریخ هخامنشیان واقعیت داره چرا شاعران وطن پرست ایرانی مثل فردوسی و حافظ ....... یک بیت درمورد کوروش وخشایار و هخامنشیان دیگر نگفتند

بزم عشق تو شلوغه پر فروغه
تموم عشقهای دنیا به جز عشق تو دروغه
یا حسین
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
افرین به عمو جواد که این شیر از حقایق دفاع میکنه
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
یک مشت دروغ و چرندیات گفتی آخرش هم خودت رو وصل کردی به امام حسین (ع) که کسی بهت چیزی نگه؟ من باب اطلاعت همسر امام حسین (ع) دختر یزگرد ساسانی بود ساسانیان همیشه خودشون رو به هخامنشیان منسوب میکردند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن از کی تاحالا علی دایی شد مورخ و ما خبر نداشتیم؟ پس لابد هردوت و ویل آوریل دورانت و رومن گریشمن بایست برند جلو بوغ بزنند با این تئوری علی دایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بدتر از اون اینه که تمام تاریخ این مملکت رو از پیش از ظهور هخامنش تا بعد از دوران اسلام خیلی راحت حذف می کنند و هخامنش و فارس ها شدند نماد این مملکت . انگار نه انگار تمدنهایی به قدمت هفت هزار سال در این کشور بودند . مثلا تمدنهای باستانی حاشیه دریای خزر که اجداد گیلانیها و مازندارنیهای امروزند هرگز راجع بهش درست تحقیق و تبلیغ نشده . همه ما باید وایستیم معطل که هخامنشها چی بودند و چی کردند . بیشتر چیزهایی هم که راجعشون می گن ساخته و پرداخته شده ست . مثل این عکس مضحک که زن دو هزار و پونصد سال پیش رو شبیه ملکه های زیبایی امروزی نشون دادند !!! بگذریم که خود تمدن هخامنشی بر اساس تمدن یونان و تمدنهایی که اسبق در فلات ایران وجود داشته ساخته شده و یک تمدن مونتاژی محسوب میشه !!!! از نظر عمر هم خیلی کوتاه بوده .
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام اقا مجتبی
یه سوال داشتم ازتون
میخواستم نظرتون رو راجع به دکتر شریعتی بدونم
البته اگه مایل بودین
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
عمو جواد راست میگه تادیروز نمیدونستید کوروش وهخامنشو اسفندیار کیاند از وقتی پای ماهواره اومد وسط همتون شدید وطن پرست
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام خانوم آفتاب گردون عزیز.. امیدوارم خوب و سلامت باشید.. حقیقتش من اهل دروغ گفتن نیستم و سعی نمیکنم از کسی که اطلاعات کمی راجع بهش دارم دفاع بکنم.. متاسفانه راجع به ایشون و آثارشون از اول هم مطالعه ای نداشتم و اگر هم احترامی براشون قائل هستم به پیروی از پدر و همچنین اساتید محترمی هست که در دانشگاه داشتم.. شاید باورتون نشه ولی به محض اینکه سوال شما رو خوندم رفتم کلی راجع به ایشون سرچ کردم و خوندم ولی از اونجا که کلا مغزم بر خلاف تاریخ و سیاست در زمینه ی عرفان و فلسفه(چه غربی و چه اسلامی) کلا ضعیف عمل میکنه حرفی برای نقد یا تمجید این بزرگوار ندارم که خدمتتون عرض کنم.. ان شالله اگر تماسی برقرار بود در آینده ی دور (لول) بعد از مطالعه و تعمق نظر شخصیمو خدمت حضورتون عرض خواهم کرد.. باز هم پوزش میطلبم از شما
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
یه سر برو شیراز تخت جمشید تا هم چشات در بیاد هم بیبینی هخامنشیان واقعیت داشتند یا نه...
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی زیادی حرف میزنی.....................
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
من نمیدونم چی گفتم که به تو برخورد کوروش(حیف این اسم نیست؟) ولی برای خودت و لحن صحبتت متاسفام.. در ضمن لابد تو کم حرف میزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا معماری تخت جمشید و ستون هاش یکی از دلایلیه که باستان شناسها می گویند تمدن هخامنشیان بسیار از تمدن یونان تاثیر گرفته و حتی بیشتر ، از اون تقلید شده ! مطالعه کن تا توهم از خودت در نکنی !!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۴۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۳
۰
اینا را ایران نوشته بود الان توقیف شده بود به بهانه ترویج ایرانی گرایی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۸
۳۸
چی بودیم و چی شدیم!!!؟؟؟
كورا
|
Iran (Islamic Republic of)
هيچي نبودي الانم هيچي نيستي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۳
۲۱
حالا کی گفته این شکلی بوده ؟ این نقاشیها رو یه سری افراده متوهم غرب زده کشیدند که فکر می کنند ایرانیان باستان شبیه اروپاییهای امروز بودند !!! نه نژاد ایرانی این شکلی بوده نه اون زمان زنها لاغر بودند . اون هم یه فرمانده ارتش ! توی شاهنامه هم اصلا نشونی از لاغری زنها و ربطش به زیبایی نداریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
غرب زدگی بهتر از عرب زدگیه !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من عرب نیستم هرچند که اگه بودم هم مشکلی نداشتم فاشیست عزیز! من ترکم و حالم از این توهمات پان فارسی بهم می خوره . شما دوست ندارید واقعیت رو ببینید و از خواب هپروت خارج بشید مشکل من نیست ! واقعیت قیافه پارسهای باستان رو باید در زرتشتیها دید . زرتشتیها برای نگه داشتن جمعیت کوچیک شون با خودشون فقط ازدواج می کنند . هم زرتشتیهای ایران و هم زرتشتیهای هند رو ببینید تا قیافه فارس های باستان دست تون بیاد و این قدر رویاسازی هالیوودی نکنید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۳۸
۳
حالم از این رمانتیسم ناسیونالیسمی که جدیدا مد شده بهم می خوره . فرو رفته های در خواب وهم و خیال !
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
۱۹
۴۹
وای بر ما وای بر ما الحق که دولته هر کشور لیاقته مردم اون کشوره . مردمی که با تاریخه پر غروره سرزمین مادریشون این کارو میکنند و این نظرهای عجیب و نفرت انگیز و میدهند باید هم این حال و روزشون باشه باید هم این آقا ریس دولت باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سرزمین مادری کی ها ؟ فارس ها ؟ در ایران اقوام متنوعی زندگی می کنند . شما بهتره بگی وای بر استان فارس !!!!!
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
واي.برتو...
كه.از.هر.فرصتي.براي.كينه.جويي.بهره.ميبري...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بخوای و نخوای اینجا سرزمین پارسیانه ناراحتی هرررری ی ی ی ی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله استان فارس سرزمین فارسهاست ! البته اونجاها هم اقوام ترک قشقایی وجود دارند به نمایندگی از ترک ها :) بقیه مناطق مثل آذربایجان و خوزستان و کردستان و بلوچستان و گیلان و ... منطقه ورود ممنوع برای فارس هاست . هشدار !
تنگسير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
۲
۱۳۷
ما هر چه داريم و به آن افتخار ميكنيم از گذظته باستاني امان است و ديگر هيچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
۱
۲
صراط وجدان داشته باش و بگو چرا بعد از تیتر خبر علامت تعجب گذاشتی !؟ واقعاً تعجب کردی یا قصد تمسخر داری ؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱
۱۱۰
۴
هخامنشیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟. کلا دو نوع تاریخ داریم . آشکار و پنهان. آشکارشو شما میخونید. پنهانشو امثال آقا یا خانم یکی .....خیانتی که خشایار شاه و خانواده و فرماندهانش به ایران کردند هیچکس نکرد. خیانتی که توسط یهودی ها به هامان ایرانی کرد.به کمک استر و مردخای. این افسانه نیست. هم نوشته تاریخی هست در بزرگترین کتاب های تاریخی و هم آثار. در ضمن افتخار ما این است که نام قرآنی برای سلاح ایرانی میزاریم. قوت دل میگریم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
نه مجید درستش اینه:در تمام دنيا سه زمان داريم گذشته - حال - اينده اما در ايران زمان ديگري به نام زمان شاه داريم!
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
جونم مجید
مهدی آنتی ماسون
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم مجید جان
حرف دل منو زدی
با بیشتر حرفا و نظرات موافقم البته گاهی با کمی اصلاح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱۳۹
۱
الان فرهنگ بعضی از تازه به دوران رسیده ها این رو حکم میکنه که
اسم دخترشون رو بزارن ارتمیس!!!!!
جانم فدای اسلام
جانم فدای حضرت زهرا
جانم فدای رسول الله
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
صحبت از نام مکن جز باده حرام است اینجا
هزاران چون جمشید وجم کمربسته غلام است اینجا
السلام علیک یا اباصالح المهدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
مهم نیست قبلا چی بودیم .مهم اینه الان چی هستیم.
درکل الان هیچی نیستیم.
کوروش ماله چند صد سال قبله. این حرف هایی پانی رو بزارید کنار . شما هم پانترک شدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
ما دینمان دین اسلام است اما در قرآن هم ذکر شده که انسان اصالتش را باید حفظ کند ایران سرزمینی آریایی است و ما هیچ گاه نباید این مسئله را فراموش کنیم و درباره ی اصالت و تاریخ کشورمان بیشتر بدانیم