۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹

تاکیدبر راه‌اندازی ازدواج‌موقت در‌دانشگاه

مزه دين را بچشانيم و بدانيم تفسير و نهج‌البلاغه براي ما جا نيفتاده است، در اين زمينه در هر دانشگاه يك جلسه تفسير قرآن را راه‌اندازي كنيم.
کد خبر : ۷۸۶۸۴

رييس ستاد اقامه نماز كشور خطاب به روساي دانشگاه‌ها با تاكيد بر اينكه بايد اقدامي براي ازدواج دانشجويان صورت گيرد، گفت: مسئله ازدواج موقت بايد راه بيافتد و گرنه حرام انجام مي‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي امروز در نشست روساي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري با بيان اينكه در قرآن 2700 پيام‌ حقوقي آورده شده است، تاكيد كرد: قرآن را از مهجوريت بيرون آوريم و بدانيم كه قرآن هنوز كشف نشده است.

وي خطاب به روسا، تاكيد كرد: مزه دين را بچشانيم و بدانيم تفسير و نهج‌البلاغه براي ما جا نيفتاده است، در اين زمينه در هر دانشگاه يك جلسه تفسير قرآن را راه‌اندازي كنيم.

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه وضع نماز در دانشگاه‌ها و مدارس خوب نيست، گفت: هر دانشجو بايد يك كتاب اسرار نماز را بخواند .

قرائتي با اشاره به برخي ظرفيت‌هاي خاموش در دانشگاه‌ها، گفت: از جمله اين ظرفيت‌ها مي‌توان به 400 هزار دانشجو كه پدرشان شهيد و يا جانباز هستند و دانشجويان معتكف اشاره كرد كه بايد از ظرفيت اين دسته از دانشجويان استفاده كرد.

وي در ادامه با اشاره به دانشجوياني كه فرزندان روحانيون هستند، گفت: نمي‌گويم همه فرزندان روحاني ما خوب هستند، اما مي‌توان از بخشي از ظرفيت اين دسته از دانشجويان استفاده كرد.

رييس ستاد اقامه نماز كشور ادامه داد: همچنين اگر به برخي از اساتيد دانشگاه‌ها بها دهيم، مي‌توانند بسياري از كارها را جلو ببرند.

قرائتي با اشاره به بحث جداسازي دانشجويان دختر و پسر، گفت: دختر و پسرها را جدا كنيم، مگر در موارد ضرورت. در اين زمينه كاري جز صبر نداريم. از نظر علمي و عقلي نيز اين موضوع مطرح است كه آرايش و مباحثي اين چنيني حواس دانشجو را پرت مي‌كند.

نظرات بینندگان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۹۳
۴۰
پس اذن پدر چی میشه ؟
آیا آقای قرائتی با ازدواج موقت دخترشون تو دانشگاه موافقت میکنن
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چطور پسرها اذن لازم ندارند. به نیازهای دخترها که می رسه اذن پدر لازم میشه ؟! پدر پیر چه خبر از نیازهای دختر جوان داره؟!
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
فک کن که موافقت کنه، این آقا اصن به ذهنش خطور نمی کنه که دخترا هم نیاز دارن اینجا منظروش آقایونه، در اصل اینا تو عقایدشون زن و آدم حساب نمی کنن یه ابزار می بینن برای خودشون
آقا کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه الان که بعضی دخترها به انحراف کشیده میشن از پدرشون اذن دارن؟
حد اقل با این کار جلوی گناه گرفته میشه
اکرم
|
Iran (Islamic Republic of)
دخترک جان این غربیا هستن که زن رو ابزار میدونن!دیدی حتی روی جوراب خارجی هم عکس یه خانم آرایش کرده با لباس آنچنانی میذارن تا فروش داشته باشه؟شما که با اسلام آشناییه کامل نداری اصلا صحیح نیست که این طور تهمت بزنی عزیزم.بهت پیشنهاد میکنم کتاب زن در اسلام شهید مطهری رو مطالعه کنی.قول میدم ضرر نمیکنی.اسلام کاملترین دین خدا روی زمینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اکی جون حالا خارجی ها یه غلطی می کنند دلیل نمیشه مردسالاری این وری رو بی برو برگرد قبول کنیم که آبجی !
اکرم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم مگه من دختر خالتم!؟!لطفا باادب باشین.
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۳۰
۷
توی این جلسات هم بجز بعضییی از فرزندان روحانیون و شهید و معتکف کسی شرکت نمیکنه وگر نه نظر خوبیه در ضمن بهتره حالا که میگید آرایش و اینا حواس پرت میکنه جلوی آرایشا بگیرید نه تا تقی به توقی میخوره تند تند تفکیک جنسیتی تفکیک جنسیتی راه بندازین.
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۳
۶
توی این جلسات هم بجز بعضییی از فرزندان روحانیون و شهید و معتکف کسی شرکت نمیکنه وگر نه نظر خوبیه در ضمن بهتره حالا که میگید آرایش و اینا حواس پرت میکنه جلوی آرایشا بگیرید نه تا تقی به توقی میخوره تند تند تفکیک جنسیتی تفکیک جنسیتی راه بندازین.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
بحث اول:

از این طرف دانشگاه تک جنسیتی راه میندازن و پیش به سوی جداسازی همگانی !!!!!!

از اون طرف هم میگن توی دانشگاه، ازدواج راه بندازیم"اونم ازدواج موقت!!!!!!!!
ازدواج موقت توی دانشگاه تک جنسیتی!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
_______________________________
بحث دوم:

(مثل اینکه تنها مردی هستم که با ازدواج موقت مخالفم!!!!!!!!!جالبه)
شما چتونه؟؟؟؟راحت بگید صیغه"ازدواج موقت چیه!!!!!باکلاس تره؟؟؟؟

یه دختر 18 تا 22 سال بیاد بقول شما ازدواج موقت کنه؟؟؟؟؟به تبعات این اقدام فکر کردید که ممکنه هردوشون رو توی چه مصیبتی بندازدید؟؟؟؟؟الکی نسخه پیچ میکنید؟؟؟؟؟
این یعنی بدبختی"آینده دختره که نابود میشه"
صد رحمت به همون دوستی شون"
من باشم، به دوستیم ادامه میدم و خودمو تو هچل نمیندازم"

دختره اول جوونی و زندگیش،راه جلو پاش میذارن که برو ازدواج موقت کن" ای خاک برسر کارشناسان ما"
بذارید 30 سالش بشه،اگه ترشید،باشه!!!!!!
اگر ازدواج کرد و طلاق گرفت ،باشه"
کدوم مرد باغیرتی حاضره دخترشو به ازدواج موقت پسری دربیاره که هیچ تعصب و غیرتی روش نداره؟؟؟؟؟؟؟
شما که دارید میگید ازدواج موقت، یعنی همه چی موقته"یعنی این یکی رو کنسلش کن، برو سراغ یکی دیگه!!!!!!
ضربه روحی نمیخوره؟؟؟؟؟؟؟آینده اش تباه نمیشه؟؟؟؟؟
این منطق شما،که میشه همون استفاده ابزاری از زن، و اینکه اونو یه وسیله میدونید برای ارضای خودتون!!!!!!!

عزیزم،نمیتونی ازدواج کنی، تقوا پیشه کن"آسیب های ازدواج موقت خیلی وحشتناکه"

متأسفم برای کسانی که همیشه فکرشون حول و حوش مسائل جنسی میچرخه"
هیچ نیازی نیست و فقط چسبیدید به نیاز جنسی؟؟؟؟؟

جز مسائل جنسی کدوم از نیازهایی که در ازدواج دائم برطرف میشه، در صیغه هم برطرف میشه؟؟؟؟؟

یه نتیجه جالب هم میشه بگیری(شوخی یا جدی نمیدونم):

آقاجون: همون دوستی رو ادامه بده، خیلی به نفعه"تازه مزه اش به همون استرسه" اصلا دوروبر این ازدواج موقت نیا"
_________________________________
صراط ،جون من حال میکنی:
شدم یه پا کارشناس:
خانم خانما اگه این کامنتو نشونش بدم، سرتاپام رو طلا میگیره!!!!!!!
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
امین تو هم با این نظرات
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
نه دوستی نه ازدواج!
هیچ کدوم!
خلاص!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
عزیز من:
نظرم مشکلی نداشت"
ازدواج موقت یه دختر دانشجو باکره، فرق میکنه با یه خانم مطلقه و دوری همسر یه آقا و سایر مسائل"
دوستی بهتر از صیغه در این سن و ساله"
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
امین زنده به عشق برای اولین بار باهات موافقم خیلی حفات منطقی بود.
مژگان قلی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۷۳
۱۰
ازدواج موقت اگه صحیح و با آگاهی و اونطوری که باید فرهنگ سازی بشه دیگخ کسی سراغ زنا نمی ره
اما متاسفانه توی کشور ما یه مسائلیه که توی ازدواج موقت مغفول مونده
مثلا اینکه ازدواج موقت با هوس رانی اشتباه نشه
مثلا مرد متاهلی که از هر لحاظ زندگیش تامینه نباید فقط به خاطر تنوع طلبی بره دنبال این کار که در اصل داره پایه های زندگیشو سست می کنه
ازدواج موقت اصل اصلش واسه کساییه که امکان ازدواج ندارن و در درجات بعد واسه مردایی که از زنشون دورن یا زنشون تمکین نداره یا ... و یا ....
و نکته ی دیگه اینکه وقتی یه پسر مجرد تشویق به ازدواج موقت می شه کنارش باید بهش آموزش داد که این یه مسکنه و درمون دائم دردش نیست
اگه طرف به ازدواج موقت اکتفا کنه و دنبال درمون دائم دردش نباشه جامعه می شه پر از دختر و پسرای مجردی که دیگه میل به ازدواج دائم ندارن (البته این در مورد خانوما کمتر پیش میاد چون خانوما به خاطر احساساتشون ازدواج می کنن اما مردا به خاطر غرایزشون!)
تو رو خدا یه خورده پایه ای برنامه ریزی کنید
این از اون سنگا نباشه که بیافته تو چاه و چند سال بعد کل کشور بسیج شن واسه بیرون کشیدن این سنگ
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
ینی مردی بره سفر یا خانمش بره سفر و از هم دور باشن آقا باید ازدواج موقت کنه؟ خانم چی اون هم می تونه یا حکمش سنگساره؟
مژگان مصداق زنان مدافع حقوق مرد که چه عرض کنم کثافت کاریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مژگان تو حاضری شوهرت که رفت ماموریت با زن دیگری صیغه بشه ؟!؟!؟!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دخترک تو هنوز فرق زن و مرد را نمیدونی اونوقت اومدی به دیگران ایراد میگیری ..

یه دوست نادونی داشتم ،که اونم مثل تو میپرسیدچرا مردا میتونن همزمان دوتا زن داشته باشن اما زنان نمیتونن؟؟؟
شعورش نمیرسید که زن ........ !!!!
حالا اگه کسی تو این زمینه خواستار تساوی زن و مرد هست اول یه فکری بکنه که موقع شناسنامه گرفتن و خرجی گرفتن واسه بچه باباشو اشتباه نگیرن ..
مژگان قلی پور به ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۹۳
۱۰
ناشناس عزیر طبق فتوای مراجع تقلید عظام دختران هم در صورتی که ترس از افتادن در گناه داشته باشن نیاز به اذن پدر ندارن
مثلا وقتی دختری اگه ازدواج موقت نکنه خود ارضایی می کنه باید اینکار رو بکنه
والبته و صد البته باید با کفو خودش و هم شان خودش ازدواج کنه و مسائلی که باید رو مثل حفظ حریم های باکره بودنش رو در نظر بگیره چون بی شک این مسائل بعد ها واسه خودش مسئله آفرین می شه
و البته تر و صد البته تر بهتره که آدم تقوا پیشه کنه و خودشو از محیط و افکار هوس آلود و وسوسه کننده دور کنه
مثلا درس بخونه
عبادت کنه (عبادت خیلی موثره خیلی خیلییییییییی)
توی اجتماع حضور داشته باشه (که البته اجتماع امروز خودش محرکه!!)
مهمونی بره
فیلم های وسوسه انگیز نبینه
فکرایی که آدمو به نا کجا آباد می کشونه رو از خودش دور کنه
تا بتونه بر گناهش غلبه کنه
همونطور که خدا هم توی آیه ی 33 سوره ی نور می گه:
وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ
یعنی: و كسانى كه [وسيله] زناشويى نمى‏يابند بايد عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خويش بى‏نياز گرداند.

لازمه واسه کامنتای احتمالی بعدش بگم که من متاهلم و 5 ساله که کنار همسرم زندگی میکنم
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
حتما به همسرت اشانتیون هم زن صیغه ای میدی واقعا پیر شی به پاش با این عقاید ضد زنت
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مژگان جون من نگرفتم چطور میشه ازدواج موقت کرد و همزمان حریمهای باکره بودن رو هم حفظ کرد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من نفهمیدم حریم های باکرگی رو حفظ کنه یعنی چی؟! مگه برای انچام ندادن خودارضایی ازدواج موقت نکرد ؟ پس چی؟! قضیه خیلی پیچیده ست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مژگان قلی پور شما گزینه مناسبی برای .......... هستید
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم های محترم لطفا کمی عفت کلام داشته باشین کامنت هاتون رو آقایون هم میبینند این چه بحث هاییه میکنین؟!!!خجالت بکشین.
مژگان قلی پور به دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۷۶
۸
عزیزم ادب ما توی بحث شخصیتمونو نشون می ده
چرا مثل یه آدم عاقل و بالغ بحث نمی کنید؟
عزیزم شوهرم نیاز به اشانتیون نداره
من بالا هم گفتم ازدواج موقتو واسه مرد متاهل اصلا اصلا اصلا قبول ندارم و معتقدم مردایی که زن دارن و ازدواج موقت هم دارن خیلی هوس ران و بی بند و بارن حتی از زنا کار مجرد هم هوس باز تر
اما بعد ...
اینکه گفتم زنش ازش دور باشه منظور میه سفر چند روزه نبود منظورم کسایی ان که مثلا طرف خارج درس می خونه و زنش ایرانه
که البته اونم باید با اذن زن باشه و من اصلا همونم قبول ندارم و با اکراه دارم اینو می گم اما واسه به گناه نیافتادن لازمه
عزیزم شما با هر چیزی که سر جنگ داشته باشی با غریزت که نمی تونی بجنگی
اگه به غرایزت جواب ندی و سرکوبش کنی هر جا که یه پسری ببینی می خوای یه جوری جلب توجه کنی و بپری روی سرو کولش (استثنائات هم داریم که شاید شما از اون دسته باشید)
اما بالاخره توی این دوره و زمونه که ازدواجا اینقدر از سن بلوغ فاصله گرفته باید یه فکری به حال دختر بد بخت کرد
به نظر تو اینکه دختره بره با پسرای مردم دوست شه و هزار جور ازش سو استفاده شه و بعدش هم مثل یه دستمال بندازنش دور خوبه؟
چه اشکالی داره آدم ازدواج کنه تا هم مهریش معلوم باشه و هم مدت عقدش
به خدا من ضد زن نیستم
من فقط نمی خوام حق هیچ زنی توی دوستی های خیابانی پایمال بشه
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
من قصد توهین نداشتم صرفا از کامنت های قبلیتون که خیلی تند جواب میدین این ذهنیت برام ایجاد شد و این جوری جواب دادم مژگان،
به هر حال بازم این چه حرفیه که به نظرت مردی که حالا گیریم 6 ماه خارج از ایرانه می تونه ازدواج موقت کنه ولی خانم نمی تونه؟ چرا فکر می کنین غرایض زن و مرد متفاوته؟ یا خانم ها باید کنترل کنن خودشونو ولی آقایون نمی تونن؟!! همین حرفا باعث شده یه سری مرد نما اجازه هر حرکت غیر اخلاقی به خودشون می دن بعدم می گن نتونستیم دیگه تقصیر حجاب خانمه بوده!همین ینی ضد زن، در ضمن طلاق واسه همین وقتاس، کدوم زنی اجازه میده؟! مگر اینکه نیاز مالی به اون مرد داشته باشه که اینم سوء استفاده س، واسه همین معتقدم همه خانم ها باید شاغل باشن و دستشون تو جیب خودشون تا حقوق و شخصیتشون پایمال نشه، رابطه 2 طرفه هم بحثش جداس که طولانیه ولی شدیدا با این نظرت مخالفم،
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم طنین شما میتونی زمانی که ازدواج کردی! واگر ازدواج کردی...

در دوری از همسرت برای تلافی این قانون خداوندی (یعنی متعه) شما هم .....

سنگسار هم ساخته ذهن بیمار ماست شما سخت نگیر...

اخر الزمان رو ببینید عزیزمون میخواد تلافی ازدواج موقتو اینطوری در بیاره....

مردان متاهل سمه براشون!
اما جوونایی که تو اردو های دانشجویی از سرو کول هم بالا میرن چی.....

کاش گذرت به واقعیت ها نیوفته به فاضلاب های پر از جنین....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من نمی دانم که چه اصراری به حلال کردن خرام خدا و خرام کردن حلال خدا داریم ؟
اسلام گفته است مرد مجاز ازدواج 4 زن به طور دائو و همزمان است و تنها قیدش هم تمکن مالی است ، تبصره های دیگرش را شما از کجا می آورید من نمی دانم ، اگر چند همسری بد بود همه ائمه و پیامبر به ان مبادرت نمی کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون وقت زنی که از شوهرش دور بود چی؟ اون نیاز نداره ؟تازه زنها هم نیاز جنسی دارند هم نیاز عاطفی ! چطور نگران نیازهای زنهای بی شوهر مونده هستند و تعدد زوجات رو تبلیغ می کنند ولی این طور مواقع زنها باید نیازهاشون رو سرکوب کنند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی جوون ها که فقط شازده پسرها نیستند ! دخترهای بدبخت تا کی باید نیازهاشون رو سرکوب کنند تا یه روزی در بعد از سی سالگی حالا شاید بلکه ازدواج کنند؟!!!!!!!! زن های بیچاره :( نسل اندر نسل نابود و سرکوب شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چاخان تو مژگان نیستی مطمنم تو یه مرد هوسران هستی وگرنه هیج زنی یه همچین نظراتی نمیداد مگر زنانی که شغل ... دارند
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۱۱
۱۱
بعضی فمینیست ها الان میان موضع میگیرن که چه و چه...
اما چون به خلوت میرسند...

انصافا خبراز مدرسه های دخترونه ندارید...
از فجایعی که سر از فاضلاب های این مدارس وبعضا از دانشگاه ها دراورده و انقدر دردناک بوده که رسانه ایش کردند ... چرا ازاونا حرفی نمیزنید مدافعان حقوق زن!!

میتونید بگید این اتفاقات صرفا از نیاز های مردان سرچشمه میگیره و خود بخود پیش میاد؟

چه توجهی برای (بنظرمن) نسل کشی هست؟
نسلی که حتی اگر به دنیا بیاد موج نامشروعیست در این آشفته بازار...

باید قبح ازدواج موقت ریخته بشه اما نه ترویجش!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
من با ازدواج موقت شدیدی مخالفم و به نظر من فرقی با فحشا نداره!
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
مغز فندوقی کی از تو نظر خواست؟؟؟

میفهمی فحشا یعنی چی...
یکم مطالعه کن
که ایه قران رو با....


سوره : النساء آیه : 24
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا

و نيز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به تصرف شما، درآمده باشند از کتاب خدا پيروی کنيد و جز اينها ، زنان ديگر هر گاه در طلب آنان از مال خويش مهری بپردازيد و آنها را به نکاح در آوريد نه به زنا ، بر شما حلال شده اند و زنانی را که از آنها تمتع می گيريد واجب است که مهرشان را بدهيد و پس از مهر معين ، در قبول هر چه هر دو بدان رضا بدهيد گناهی نيست هر آينه خدا دانا و حکيم است

ترجمه فولادوند
و زنانِ شوهردار [نيز بر شما حرام شده است‏] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده‏ايد [اين‏] فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است. و غير از اين [زنانِ نامبرده‏]، براى شما حلال است كه [زنان ديگر را] به وسيله اموال خود طلب كنيد- در صورتى كه پاكدامن باشيد و زناكار نباشيد- و زنانى را كه مُتعه كرده‏ايد، مَهرشان را به عنوان فريضه‏اى به آنان بدهيد، و بر شما گناهى نيست كه پس از [تعيين مبلغ‏] مقرّر، با يكديگر توافق كنيد [كه مدت عقد يا مَهر را كم يا زياد كنيد] مسلماً خداوند داناى حكيم است.

ترجمه مجتبوی
و [همچنين ازدواج با] زنان شوهردار مگر زنى كه مالك آن شده باشيد. نوشته- حكم- خدا بر شماست، و آنچه جز اين باشد براى شما حلال شده است كه به مالهاى خود بجوييد، در حالى كه پاكدامن باشيد نه زشتكاران- زناكنندگان- پس هر گاه از زنان به آميزش بهره گرفتيد- به نكاح موقت- كابين مقرّرشان را بدهيد و در آنچه پس از كابين مقرّر بر آن توافق كرديد گناهى بر شما نيست. همانا خدا دانا و با حكمت است.

ترجمه مشکینی
و (نيز بر شما حرام شد) زنان شوهردار جز آنهايى كه (در جنگ از زنان كفار) به بردگى شما درآمده‏اند (زيرا اسارتشان بدون شوهر به حكم طلاق است). اينها (احكام) نوشته و مقرر شده خدا بر شماست. و غير اينها (غير چهارده قسم گذشته) براى شما حلال شده كه با اموال خود (به ازدواج) بطلبيد در حالى كه خوددار از گناه و دور از زنا باشيد. و با هر زنى از آنان (از غير اين چهارده قسم) كه ازدواج موقت كرديد مهر او را به عنوان واجب (مالى) بپردازيد، و بر شما گناهى نيست پس از تعيين مهر واجب در آنچه بدان توافق نماييد (از اسقاط مهر يا كم و زياد كردن آن)، و همانا خداوند همواره دانا (به مصالح امور) و داراى اتقان صنع (در تشريع و تكوين) است

ترجمه بهرام پور
و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام است‏] مگر زنانى كه مالك آنها شده‏ايد. [اين‏] حكم خدا بر شماست. و آنچه غير اين باشد براى شما حلال است كه با صرف اموال خويش طلب كنيد [ولى‏] پاكدامنانه، نه زشتكارانه. و زنانى را كه متعه كرده‏ايد، مهرشان را به عنوان فريضه

هرچند که نرود میخ اهنین بر فندق مغزت اما اگه باز نگرفتی به زبانهای مختلف تر جمش کنم
من
|
Iran (Islamic Republic of)
میشه تو حرف نزنی نورا ؟
اگه واقعا زنی خودت تن نده که نیستی و نیستی!!
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
یه نظر چن ساعت باید تو صف باشه اخه؟

بابا به شعور ماهم احترم بزارید
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
نظرم غیر فابل انتشاره؟
یارفتین مرخصی؟؟

خسته شدم از سایتتون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۱۴
۴۷
مشکل از اقتصاده
اگه اقتصاد درست بشه همه چی درست میشه، دیگه نیازی به پنهان کتری و ازدواج موقت نیست، ازدواج موقت توهین به خانومه
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر بخاطر فقر باشه ازدواج موقت قطعا ایراد کار جای دیگست...
هرچند درصدیش اینطوریه...

اما اتفاقاتی که سراز دانشگاه ها در میاره و البته مدارس دخترانه گویای فقر مالی نیست...
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت رضا جان.
ازدواج موقت توهین به خانمه.
به احترامت کلاه از سربرمیدارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی این کامنتهات خیلی کلیشه ای و بی منطقه. بیخود نیست مسئول نظرات رغبت خوندن و تایید کردنشون رو نداره .
حالگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین رضا جون حلفت کاملا متینه. نورا به افتخارت کلاگیسشو ورمیداره!.. به افتخار .... نورا یه دس یه هووووووووووو
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
یه نظرو 10 بار و ده بار کلیشه ای میزارم تا مگر به کله پوک امثال جنابتان فرو رود!!

صد حیف که لجوجید !

حرف حسابت چیه ناشناخته!!؟

تو بیشتر میفهمی؟

به خودت مراجعه کن بعد افضات...

من پاسخ تاخیر نشر نظرمو گرفتم از مسیرش

خلط مبحث نکن بچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلیِ کلیشه ای!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۴۴
۷
الانه کسی گناه میکنه با افتخار پیش رفقاش تعریف میکنه
ولی کسی ازدواج موقت میکنه با نگاه بد بهش نگاه میکنند

فکر کنم حضرت حضرت امیر(ع)فرمودند:اگر متعه اجرا میشد هیچ کس به گناه نمیرفت(منظور گناه جنسی)مگر انسان شقی

خانم هایی که مخالف هستند ایا میخوان مقابل حکم خدا بایستند؟
یا فکر میکنند خدا باید اول مشورت میکرد بعد حکم میداد؟
خداوند از فیزیک و روح ساخته خودش بهتر از همه با خبر هست؟
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
مجیدجان، درمورد خانم هائی که مخالفند، لااقل این حق را براشون بذاریم که خودشاتن تن به متعه ندهند. خدا هم نفرموده متعه رفتن خانم ها اجباری است. اگر خانمی هم خوش راضیه، خب راضیه، کی میتونه مانع بشه. به این صورت اصلاً بحث بر سر چیه. تصویب قانون آزادبودن متعه تمام کاریست که باید انجام بشه، بقیه اش با خود مردمه، زن یا مرد.
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
دیگه هر کس شخصیت خودشو بیشتر میشناسه شما خیلی خوشتون میاد مثل اینکه فقط یه ......... باشین و کل دغدغه و فکر و ذکرتون در همین حد باشه، ما تعریفمون از انسان فرق می کنه مثل اینکه
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید واسه دختر یا خواهر خودت هم همین نظررو داری!؟
با صراحت جوابم رو بده و از دادن جواب درنرو!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
ایا در کلام من اجبار دختر برای ازدواج موقت میبینید؟
خیر
زن میتواند با اختیار انتخاب کند

ایا گناه بشود خوب است یا حکم خدا جاری بشه؟
در کلام من اجبار زن نیست
بلکه این است که خدا بهتر بنده اش رو میشناسه
ایا این طور نیست؟
من نظر امیر مومنان رو بیشتر از تمام روانشناسان غربی قبول دارم
شما چطور؟
شما شرایط ازدواج موقت رو با بازار ازاد یکی میکنید
هرکسی از ظن خود شد یار من
از درون من نَجُست اسرار من

وقتی ما برای حرف خدا تره هم خورد نمیکنیم
دیگه چه طور مسلمان هستیم ندانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید زن ها هم خوب خودشون و نیازهاشون رو می شناسند لازم نیست یه مشت مرد براشون تعیین تکلیف کنند .
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۴
۱۵
میترسید حرام انجام شود؟ چه حرامها که انجام نشده تا بجائی رسیده ایم که ازدواج جوانان که طی 3000 سال اخیر روال عادی خودرا داشت به معضل و مشکل لاینحل خانواده ها تبدیل شده؟
مطمئنم دوستان در نگاه تند اول وقتی رقم
3000 را در بالا دیدند، بفکرشان خطورکرد که
درباره اختلاس حرف میزنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۲
باورکنید دیگع مغذذذذم به حیچ جا قد نمیده. اخه ادم چی بگه چیکارکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اشكان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
۱
۴
امروز براي هر پسر 6 دختر واجد شرايط وجود داره . اما اقتصاد كشور جرات را گرفته .
ادعاها بالاست عمو !
با اين برنامه ها نميشه كاري كرد. اتفاقا" اعمال حرام بيشتر هم ميشه
با اين اوضاء جمعيت ايران پير خواهد شد .
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
والا آخرین سرشماری که می گفت مردا 51% جمعیت کشور و تشکیل می دن و خانم ها 49%
ذات که خراب باشه توجیه نمی خواد، امیدوارم در موردت اشتباه فکر کرده باشم ولی بعضی مردا در حد صرفا یه ........ خودشون رو آوردن پایین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هه آره جون تو اشکان!
دخترها برات صفففف کشیدند :)))
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
امار اشکان درست نیس

اما دخترک هم همینطور

در رده سنی 15 تا 30 درصد جمعیت دختران بیشتره درصده دقیقشو نمیدونم

اما در کل مردان 51 و بانوان 49
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
۳۱
۲
آقایون..خانومها..
فکرمیکنم اصلا صورت مسئله را ندانسته عوض کردین!! خوب به متن خبرتوجه بفرمائین میگه:ازدواج موقت در "دانشگاه ها" راتوصیه فرمودن!!!
دانشگاهها که اکثر دانشجویانش مونثش " دختر" هستند.یعنی علی الاصول باکره هستند!!!
جناب اقای قرائتی.استاد ارجمند.درنهایت احترام جسارتا میپرسم میشه بفرمائید کدام آیه ازقران کریم" ازدواج موقت برای دختران باکره" راتوصیه کرده؟؟
مارا واین مملکت رابه کجا میخواهین ببرین شما بااین پیشنهاداتتون؟؟
اگه اشتباه میکنم بهم بگین.شایدکه نه بلکه قطعا اطلاعات وسواد دینی وفقهی بنده به اندازه ناخن شما هم نیست وممکنه دارم اشتباه میکنم وچون بدجوری من را به هم ریختین انتظاردارم یک ادم وارد منو روشن کنه.ممنون
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
این دقیقا سوال من هم هست!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
داش مهدی به پاراگراف اول دقت کن
(رييس ستاد اقامه نماز كشور خطاب به روساي دانشگاه‌ها با تاكيد بر اينكه بايد اقدامي براي ازدواج دانشجويان صورت گيرد)( گفت: مسئله ازدواج موقت بايد راه بيافتد و گرنه حرام انجام مي‌شود.)
این پاراگراف دو بخش داره
در بخش اول در باره لزوم ازدواج دانشجویان است
در بحث دوم در باره ازدواج موقت
ممکن است صراط در نحوه خبر رسانی اشتباه کرده
ممکن است منظور ایشان ازدواج موقت در دانشگاه نباشد
چون ایشان اشاره ای به ازدواج موقت در دانشگاه نکردند
واین برداشت اشتباه این سایت از ان سخنان بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دختران باکره اون وقت نیازی ندارند دیگه ؟ کلا باید بسته بندی شوند و منتظر شوند تا یکی بیاد بگیردشون. شاید تا چهل سالگی هم طول بکشه !!!
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو اگه جوابتم بگیری بازم دو قرونیت داغونه!!

اقا مهدی
عزیزم...
مجید قسمت بعدشو نفت این جمله کاملش اینه
""""مسئله ازدواج موقت بايد راه بيافتد و گرنه حرام انجام مي‌شود""""

مگر نه این است؟؟؟


انشالا جمله علی الاصول شما درست باشه
و ارزوی منم همینه...

دوست عزیزم اینی که در کامنتهای قبلم تاکید داشتم برش رو خودم از نزدیک و مستند در جریانم

چنتا از مدارس دخترانه همین تهران
دیگه بهتره نگم!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
امیرعلی خان:

آخه آدم حسابی، حرفتون در تضاده همدیگره"

ازدواج موقت یه دختر دانشجو،بدتر از رابطه دوستی شون هست"

چرا کلاه شرعی درست میکنید؟؟؟؟؟؟
شما که نگران به حرام افتادن و عمل خودارضایی هستید، پس قائل به این هستید،این دخترخانم دانشجو، با ازدواج موقت، دوشیزه بودنش رو از دست خواهد داد"

لااقل توی بیشتر دوستی ها ،کسی پرده عفت اش رو ازدست نمیده"
_______________________________
تو خودت حاضری، دختر یا خواهرت رو به صیغه پسری که هیچ تعصب و غیرتی روش نداره، دربیاری؟؟؟؟؟؟؟؟
مرگ خوبه واسه همسایه؟؟؟؟؟

خب شما شروع کنید، تا ما هم یاد بگیریم!!!!!
_______________________________
....
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
از معدود دفعاتی هست که کاملا کاملا کاملا با امین موافقم!
ایول!ایول!ایول!
مژگان قلی پور به دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
۱
۲
سلام عزیزم
ببخشید دیر جواب می دم
متاسفانه من به خاطر مشغله ی زیاد دیر به دیر فرصت می کنم کامنت بزارم
خانومی شما اگه سند ازدواج در دسترست هست ببین
نوشته اگه 6 ماه مرد از همسرش دور باشه نفقه یا هر حقی که حق طبیعیه زنه (هم خوابگی و ... ) رو ازش دریغ کنه زن می تونه بره تقاضای طلاق کنه کل مهریه رو هم می تونه از حلقوم مرد بکشه
ضمنا عزیزم من معتقدم مرد اگه زنشو دوست داشته باشه حتی اگه سال ها هم از زنش دور باشه نمی ره ازدواج کنه اما ضعیف النفسی آقایونو به هیچ وجه نمی شه نادیده گرفت
من معتقدم مردا تا حد زیادی پا بند مسائل جنسی هستن
بر عکس زن ها که ملاک براشون مهر و محبته
پس از یه همچین موجودی نمی شه توقع باوفایی داشت
عرض بنده هم اینه که مرد که با وفا نیست و نمی مونه
پس گناه نکنه
حالا که می خواد به زنش خیانت کنه زنا نباشه
من یه کتاب دارم اسمش دنیای زنه
گفتگو با علامه سید محمد حسین فضل الله
توی یه مبحثش درمورد ازدواج موقت از ایشون می پرسن جواباشون واقعا شنیدنی و جالبه
ایشون می گن کلوا و اشربوا و لا تسرفوا
و اعتقاد دارن این آیه شامل تمام خواسته های نفسانیه
و ایشون می گن مرد وقتی نیاز جنسی نداشته باشه عقدش باطل نیست اما گناهه
از همینجا می شه به این نتیجه رسید که مردی که زن داره و تامینه نباید عقد موقت داشته باشه و به نظر شخصی من اینکار توهین به شخصیت زن و اولی تر شخصیت خود مرد به عنوان یه انسانه
حالا خیلی ها بهونه میارن که همسرم برام کفایت نمی کنه
کم می زاره
با من چفت نمی شه و از این اراجیف
و این وسط یکی نیست ازش بپرسه تو چی؟
تو واسش کم نمی زاری؟
تو باهاش چفت می شی؟

اما حیف توی جامعه ی ما توی بحث ازدواج موقت به تنها چیزی که فکر نمی شه زن کسیه که می خواد عقد کنه
همه یا به مرد عقد کننده نگاه میکنن یا زن عقد شونده
مثلا می گن بیوست خوب
نیاز داره
خودتو بزار جاش ببین چقدر سخته؟!!!!!!!!
جااااااااان
یکی نمی گه من چرا باید خودمو بزارم جاش
اون تا بهش فشار اومده از زندگیش زده بیرون و من با چنگ و دندون زندگیمو نگه داشتم
خوب باید یه فرقی بین این دو تا باشه

از اون طرف اون خانوم مطلقه هم تا وقتی شوهر داشته که حاضر نبوده کسی عقد شوهر شه و به خدا قسم به جون مامانم من همین الان مطلقه ای رو می شناسم که با اینکه جدا شده، از اینکه همسر سابقش بره با یکی دیگه حرصش می گیره اون وقت خودش همش تو فکر زدن مخ مردای مردم اونم فقط متاهله از مجردا خوشش نمیاد!!!
بگذریم

این آقای علامه یه جای دیگه هم می گن ازدواج موقت هم باید با کفو آدم باشه
مثلا اینکه مد شده می رن ... ها رو صیغه می کنن و می گن می خوام هدایتش کنیم!!! باطله
ایشون می گن کسی رو باید عقد کرد که از لحاظ روحی و مذهبی هم سطح فرد باشه

حالا بیا اینا رو به مردا بگو
اوه ه ه ه ه ه ه قیامت میکنن
چرا؟
چون از زبون یه زن می شنون
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
مژگان خانم،بحثو الکی منحرفش کردی"

بحث اصلا ازدواج موقت واسه این موردی که شما مثال زدید نبود"

ازدواج موقت در دانشگاه"که به کلی با نوع ازدواج موقت با زنان مطلقه و بحث دوری همسر و... که شما پیش کشیدی فرق میکنه"

لطفا بین یه دختر 18 تا 24 سال باکره و یه زن مطلقه تفاوت قائل بشید"
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
وقت تو بی خود حروم فندق مغزان مکن.

بنده هم با نظر شما موافقم

البته ازدواج موقت رو برای جوونای معتقد که شرایط ازدواج رو ندارن ولی خوددارند صحیح نمیدونم چون همیشه ازدواج موقت و متعه در دسترس نیست و فاصله زمانی باعث ضربه های مهلک تریه بر روح دو جوان

چاره فقط اعتماد به خدا وازدواج دائمه..

اما به هر حال باید قبح ساخته شده از زمان عمر بر ازدواج موقت ریخته بشه اما نه ترویجش
مژگان قلی پور در جواب امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۲
امین آقا بنده بالاتر درمورد چیزایی که شما فرمودید نوشتم
اما ناچار بحث بنده و خانوم طنین (دخترک) به اینجا کشید
و من چون نمی تونم به کامنتا پاسخ بدم مجبورم هر کدومو توی یه کامنت جدا گونه ارسال کنم
ضمنا به نظر بنده آدم اگه قراره با یکی دوست باشه بهتره که صیغه باشه
چه ایرادی داره دو نفر صیغه کنن اما فقط با هم رابطه ی دوستانه داشته باشن
من بالاتر هم گفتم دختر باکره باید رعایت باکرگیشو بکنه
منظورمم همین بود
می خواد به خواسته ی فطرتش با یه جنس مخالف حرف بزنه و درد دل کنه
خوب چرا نباید صیغه کنه؟
مشکل ما اینه که برداشتمون از صیغه اشتباهه
امیدوارم متوجه منظور بنده شده باشید
التماس دعا
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
مژگان خانوم.شما یه نوعی اگه میخوای " فقط" حرف بزنی باجنس مخالف همکلاسیت اشکالی نداره حرف بزن.برین بشینین توی یک پارک یا کافی شاپ وحرف بزنین.برای اینکاراحتیاج به صیغه شدن نداری چون بنابراینه که شمای دانشجو روشنفکرهستی و خویشتندار.ازبابت حرف زدن اینطوری هیچ گناهی متوجه شما نیست.((من این راازدفترچندنفرازعلما استفتا کردم)) اما اگه بخواین برین یک جای خلوت مثل خونه که دیگه اونوقت چون دختر وپسرهستین حکم "اتش وپنبه" رادارین! ممکنه ناخوداگاه به سمت گناه برین ولذا دراون صورت خوب چاره ای نیست وباید صیغه کرد.
( ازقول پدرت):حواست باشه یکوقت اینکار را نکنی وگرنه سرت رامیبرم!!
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جان شما از قول خودت حرف بزن!!

میشه شماره تماس ویا محل دقیق دفاتری که ازشون استفتا کردی رو بهم بدی؟؟

با هم کلاسیت بری کافی شاپ؟
بعد اونموقه در چه رابطه ای باهاش حرف بزنی؟؟

مثلا وضع اب وهوا!

خوبه

ادامه بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دروغگو تو مژگان نیستی تو یه مردی با سبیلهای از بناگوش دررفته حاضرم قسم بخورم
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
هوچی گری نکن ناشناخته !
یا همون ناشناس

میگن نگا نکن کی میگه

به این درک برس که چی میگه!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به امیرعلی:
ازدفترهرکدام ازایات عظام که میخوای((ادرس وتلفن هم نمیخواد اینترنتی میتونی بپرسی)) سوال کن که ایا صحبت کردن زن ومرد نامحرم بایکدیگر اشکال دارد یاخیر.ببین چی بهت جواب میدن.اکثرا میگن اگر ترس از افتادن به گناه نباشد اشکالی ندارد..این یعنی اینکه برای مثلا توکه دانشجوی پسر هستی باهمکلاسی دخترت ارزش قائلن که روشنفکری و قصدگناه نداری(یاهرمرد وزن دیگری) پس گفتن اشکال نداره حرف زدن
افتاد دوزاری؟؟
مژگان در جواب امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۵
۱
با سلام
پیرو فرمایشات شما خواستم خدمتتون عرض کنم بنده هم بالاتر گفتم که طبق آیه ی قرآن مبنی باید بر خویشتن داری باشه
چون ازدواج موقت در هر صورت وابستگی عاطفی میاره و این خیلی ضربه ی مهلکی رو به آدم می زنه.
اما خواستم یه مشکل که متاسفانه خیلی دامن جامعه ی ما رو گرفته رو گوشزد کنم
که البته بنده فکر می کنم شما چون هنوز ازدواج نکردید واقف به این مسئله نباشید
و اون اینه که اکثر قریب به اتفاق مردا (به جرات می تونم بگم 99/99 % ) بعد از حدود دو سه سال که از ازدواج دائمشون می گذره تازه به فکر ازدواج موقت می افتن
چون دیگه غریزشون تامینه و حالا می خوان با بهانه ی تنوع طلبی و با یه توجیه شرعی به نام صیغه به خوش گذرانی بپردازن
و من به خاطر شرایط کاریم خیلی با این آدما سروکار دارم
اکثر مخالفت خانومها با مقوله ی ازدواج موقت هم صرفا به خاطر سوء استفاده ی مرد از این حکم شرعیه که به نظر من به غلط تفسیر می شه.
شرمنده بابت روده درازی
التماس دعا
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
ممنون

فقط با اون 99/99 %
شدیدا مخالفم...

خیلی هم مخالفم

امید وارم منظورتون عمق فاجعه باشه

والا پدرامون نمونه بارز وفا و مردونگین!!

و خیلی از جوونامون!!
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
هرچند که الان حرم نفس هاشو در کنارم ندارم..
اما پدرم تنها کسی بود که باعث شد بدون شک بفهمم فرشته هاهم میتونن مرد باشن!!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۱
۱
و امما درمورد کلیات موضوع" صیغه" این رابرای خانومها میگم که همه وبدون استثنا مخالفن بااین موضوع.
صرف نظر ازمردان"هوسباز" و"عیاش" که به هرحال درهرجامعه ای وجوددارن امانمیتونین بگین هرمردی که زن دیگری راصیغه میکنه هوسبازه یا چمیدونم تنوع طلبه یا از زن خودش سیر شده.
سوالم اینجاست ازخانمهای مسلمان که شما بالاخره مسلمان هستیدیانه؟؟اگر هستید براتون واضح ومبرهنه که دین اسلام تعدد زوجات و صیغه را بدون اشکال دونسته.ایاتش هم هست که دوستان دربالا ذکر کردند..مگه میتونین به دینی پایبند باشین ولی یعضی قوانین انرا قبول نداشته باشین؟؟
حالا اینکه بعضی مردان چرا میرن یک زن دیگه راصیغه میکنن هم دلایل زیادی داره که مطمئنا و لزوما و ابتدا به ساکن عدم علاقه به همسرش نیست.. من دریکی ازنظراتم درهمین صفحه نوشتم ماجراهائی را درتائیداین موضوع صیغه اما صراط نامرد بکلی سانسورش کرد((واقعا نمیفهمم چرا؟! کارهای این سایت هم بعضی وقتا خنده داره)) ولذا اگه دوباره تکرارکنم باز هم نمیزاره بنابراین به علما مراجعه کنین تااونها براتون روشنگری کنن که چرا دین اسلام که پیشرفته ترین وکاملترین ادیان الهی است این کارراتائیدکرده.یعنی خدا و پیغمبرش از روحیات وحساسیت وانحصارطلبی زن نسبت به جفتش خبرنداشتن؟؟!! ونمیدونستن که ممکنه ازنظر روحی به زن لطمه بخوره؟؟قطعا که خبرداشتن..
پس حتما دلیل خوبی وجودداشته وداره که به مرداین اجازه رادادن که علاوه برزن خودش بتونه بازن(واجدشرایط) دیگری هم باشه.
Please think a bout it.lady.
raha
|
Iran (Islamic Republic of)
تنها چیزی که باید به خرفتی مث تو گفت اینه که بری کتاب اسلام و مقتضیات زمان از شهید مطهری رو بخونی.آخ آخ چه روزی باشه که یه زن تنهات بذاره و خودت با دستای لرزونت کامنت بذاری که غلط کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه دلیلی بیشتر از اینکه این دنیا کلا برای مردها ساخته شده و زن ها یه مشت کنیز و خدمه بیشتر نیستند ....................................
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۵
۳
این ازدواج موقت هفته ای با روزانه جز برای رفع نیاز جنسی است؟
چند سوال برادران: اگر مردی از زنش دور بیافتد خواهران و برادرانی اینجا پیدا شده اند که می گویند می تواند ازدواج موقت کند و این کار دستور خداست و بهتر از گناه، خوب زن این فرد چه که از شوهرش دور افتاده؟ او حقی ندارد؟ به قول شما که نیاز جنسی را می نگرید زنها نیاز جنسی ندارد؟
چطور در خارج رابطه جنسی خارج از چارچوب ازدواج را بد و نشانه اذمحلال غرب می دانید اما اگر زن و مردی خود صیغه را جاری کنند و بعد خوب از اینجایش هم حال بگذریم، می شود امر الهی و ثواب؟
...چند کلمه عربی معجزه خاصی انجام می دهد؟ در حالی که یک مرد شرعا می تواند به صورت نامحدود و غیر یارانه ای این کلمات را در روز هر چند بار دلش خواست بخواند.
raha
|
Iran (Islamic Republic of)
نه عزیزم کدوم نیاز؟مگه زن حق داره نیاز جنسی داشته باشه؟آره این چند کلمه معجزه میکنه اووووووکجای کاری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۲
۱
ازدواج موقت خوبه ؟ باشه . اشکال نداره . اما چون جامعه ما فعلا قدرت پذیرش چنین چیزی رو نداره ، پس لطفا موافقین ازدواج موقت پیش قدم بشن و از فک و فامیل خودشون مایه بذارن تا برای بقیه درس بشه . بارک الله بابا .
gera
|
Germany
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۵
۲
کسی که اسلام رو بشناسه میدونه ازدواج موقت مال این جور چیزا نیست ..کسی که امام علی رو بشناسه میدونه که امام حاضر نشدن صیغه ی مردی رو که زنش سالم وبدون مشکلات روحی وروانی بود رو بخونن...واونایی که از حلال وحروم صحبت میکنن ایا نشنیدن اگه اون زمان پیلمبر مسئله ی 4زن داشتن رو مطرح کردبه دلایل زیادی بود که فقط مختص همون زمان بود به عنوان مثال:به دلیل جمعیت زیاد زنان بود که چندین برابر بیشتر از مردان بودند.یا چون قبل از اسلام مردا محدودیتی از نظر تعدد زوجه نداشتند وبعد از مسلمان شدن حتی برخی به پیامبر اعتراض کردند که چرا فقط 4تا؟ وهزاران دلیل دیگه.....ودر مورد نیاز های زن ومردوغرایضشون:اگر کسی نیاز مرد به مسایل جنسی رو بیشتر از نیاز زن بدونه در وافع به این ایه ی خداوند ایمان ندارند که گفت من مرد وزن رو یکسان افریدم ومنظور این ایه به آن معنا نيست كه هر چه از مرد خواسته‏اند، از زن هم خواسته باشند؛ به بيان ديگر، درباره برابرى زن و مرد بايد توجه داشت كه اسلام زن و مرد را مساوى هم مى‏داند نه مشابه هم. تساوى به اين معنا است كه شرايط بدنى و ويژگى‏هاى روحى هر يك در ابعاد مختلف ملاحظه شود و به هر كس به تناسب استعداد، توان و نيازش، حقوق و وظايفى تعلق گيرد؛ ولى تشابه به معناى آن است كه در تمام موارد، حقوق و وظايف يكسان تعلق گيرد؛ بدون ملاحظه استعدادها و نيازهاى طبيعى و فطرى خاص هر گروه.
واین ایه:خداوند در سوره روم آيه 21 مي فرمايد : وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ يعني و يكي از نشانه‌هاي لطف الهي اين است كه براي شما از جنس خودتان، جفتي (و همسري) بيافريد كه در بر او آرامش يابيد و با هم انس گيريد و ميان شما، مهرباني و قرار ساخت. به يقين، در اين [نعمت] براي مردمي كه مي‌انديشند، نشانه‌هايي است (جفت نه جفت ها)....میدونم که الان میخواین ایه های صوره ی نسن و برام بیارید اما پیشنهاد میکنم قبل از ایت کلر اول تفصیر لیلت رو بخونید...در ضمن پیامبر بزرگوار ما تا زمانی که حضرت خدیجه (ص)زنده بودند هیچ همسر دیگه ای نداشتند....ودر مورد امام علی وصیتی از جانب پیامبر به ایشون بود که زنانی را که امکان ازدواج ندارندومردانشون رو در جنگ ها از دست دادند سرپرستی کنند...من فکر میکنم اگر انسان هلی اگاهی مثل اقای قرلئتی و..این مطلب رو بیان کردند به دلایل زیر بوده:
همیشهیک جور سرزنش و نفرت در عبارت «ازدواج موقت» و «صیغه» بود که ناخواسته همه را از آن رمیده می‌کرد. بهتر است بگویم همهٔ خانم‌ها را. تابویی که هنوز هم خیلی جاها شکسته نشده و ممنوعیت و قبح آن به همان قوت باقی است.

تا آنجا که در بعضی از شهرستان‌ها، ترجیح می‌دهند زوجی که به صورت رسمی و سنتی قصد ازدواج دارند، برای شناخت بیشتر، مدتی بدون محرمیت با هم در ارتباط باشند، اما تن به بدنامی صیغه ندهند!

ولی وقتی بدانیم که ازدواج موقت شرایطی دارد و ائمه(ع) با قبیح دانستن ازدواج موقت برای مردانی که همسران دائم دارند و مانعی در مسائل زناشویی ندارند، آن را از صورت جولانگاه شهوت مردان خارج کرده‌اند*؛ شاید بهتر بتوانیم به ضرورت وجودی آن فکر کنیم.
در حال حاضر که فاصلهٔ زمانی بلوغ جسمی فرد تا زمانی که آمادهٔ پذیرش مسئولیت ازدواج یا تشکیل یک خانواده باشد، خیلی زیاد است؛ برای رفع نیازهای عاطفی و جسمی دختران و پسران چه باید کرد؟
باید اجازه داد که با بی‌قیدی تمام در سطح جامعه، در خیابان‌ها، پارک‌ها و مدارس به دنبال رفع این نیاز باشند؟ و آیا اصولا با به رسمیت شناختن این بی‌بند و باری‌ها، نیازهای جسمی و خصوصا نیازهای عاطفی و روحی آن‌ها ارضا می‌شود و به آرامش می‌رسند؟ یا شاید هم به عقیدهٔ برخی، بشود از آن ها خواست که در تمام این سال‌ها «تقوا» پیشه کنند؟!

بهتر است کمی منطقی باشیم.
اینکه در این ازدواج، علاوه بر محرمیت و مهار احساسات غلیانی دختر و پسر و حتی ارضاء جنسی آن‌ها، پسر مکلف به پرداخت نفقه نیست و دختر هم مسئولیت سنگینی به عهده ندارد؛ از نکته‌های مثبت و کارگشایی است که روی آن تأکید می‌شود.

مشکل کجاست؟
اما با این وجود چرا در جامعهٔ ما، نسبت به ازدواج موقت، خصوصا در سنین پایین و به ویژه برای دخترها و پسرها، این‌قدر جبهه‌گیری می‌شود؟

به نظرم اولین و مهم‌ترین دلیل آن، دیدی است که ما نسبت به این ازدواج داریم. یا تعریفی که از این ازدواج جا افتاده است. این که این ازدواج،«موقت» است، این تصور را ایجاد می‌کند که دختر و پسر به جای دوستی و روابط پنهانی، می‌توانند کلاه شرعی سر بگذارند و همان رابطهٔ «دوستی»ِ ناپسند را با وجهی شرعی در پیش بگیرند. یعنی به این ازدواج به چشم یک «دوستی»ِ گذرا یا «درمان»ِ موقت احساسات و شهوات جوانی نگاه می‌شود.

واضح‌تر اینکه نگاهی که به این ازدواج می‌شود، اصولا یک «ازدواج» نیست و آن را یک دورهٔ کوتاه دوستی می‌دانند که بعد از اینکه دختر و پسر از هم خسته شدند یا به هر دلیلی، دیگر چشم دیدن همدیگر را نداشتند، رابطه را تمام می‌کنند و هر کدام دنبال کار خودشان می‌روند.

اما اگر نگاه به ازدواج موقت، نگاه به یک «ازدواج» باشد، دیگر آن را در حد یک وسیلهٔ ارضا شهوت پایین نمی‌آوریم. فرق ازدواج موقت با شهوت‌رانی‌های لجام‌گسیخته و هر شب با کسی خوابیدن، در نگاه عاقلانه و جدی‌تر به این مسئله، به عنوان یک «ازدواج» است.

اگر بدانیم که متعه، یک «ازدواج» است و به اندازهٔ ازدواج دائم، در انتخاب همسر دقت کنیم و مته به خشخاش بگذاریم، قسمت اعظم این مشکل حل می‌شود. کافی است همان حساسیت‌هایی را که در ازدواج دائم داریم، در این ازدواج هم داشته باشیم.

به عبارتی اگر به متعه، به چشم مقدمه‌ای برای ازدواج دائم نگاه کنیم، معیارهای انتخاب همسر در آن، دیگر به خوش‌آمدن ِ ظاهری محدود نمی‌شود. پدر و مادرها دقیق می‌شوند و بچه‌ها بیشتر فکر می‌کنند. اخلاق و ایمان و خانواده و جوهرهٔ وجودی دختر و پسر جای معیار کم‌ارزشی را که عموما در ازدواج موقت مطرح است می‌گیرد تا بعد از مدتی «زندگی» در زیر سایهٔ ازدواج موقت، دختر و پسر آمادهٔ ازدواج دائم با یکدیگر بشوند.
بی خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۲
دوستان عزیز:
توجه توجه
این موضوع تنها برای سر کار گذاشتن افکار عنوان شده است.جدی نگیرید.
وقتی در دانشگاه نوع پوشش مسئله ساز میشود ،وقتی حتی صحبت کردن به دنبالش مسئله ایجاد میکند اقایان طراح بفرمایندچطور و چطور ممکن است بتوان ازدواج راحت و ازاد انهم چی ازدواج موقت نمود.
به عقیده بنده حقیر همه این موضوعات تنها برای اسلام نمایی بعضی ها می باشد چرا که اگر انها طالب احکام الهی بودند از ریشه اصلاح میکردند.
در ضمن کاش اقایان طراح برای یکبار و یکبار واضح و شفاف در مورد بعضی از مسائلی که بعضا در صحبت های دوستان نیزعنوان شدپاسخی شفاف میدادند تا ما نیز اگاه شویم.
ان شاالله
ناشناس
|
Colombia
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
۴
اگه دوست دختر-دوست پسری اسلامی باشه و برای زن ها هم به رسمیت شناخته بشه و زنی که صیغه می کنه بعدا مشکل ازدواج دایم نداشته باشه من مشکلی ندارم. ولی اگه بخواد تبدیل بشه به ابزاری برای تنوع طلبی و هوس بازی مردان مجرد و بدتر از اون مردان متاهل صد در صد رواج فحشاست و من باهاش مخالفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
۳
۳
به نظر من باید مثل همه کشورای دنیا ازادی باشه تا همه راحت باشن
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
پس میفرمائید برگردیم به سال 1356 ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برگردیم . چه اشکالی داره ؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
۲
۶
وقتی ازدواج موقت در عرف جامعه خوب بشه دیگه کسی ازش فرار نمیکنه ... خواهر ادم وقتی ازدواج دایم کنه مگه ادم ناراحت میشه موقتم یه نوع ازدواج مشروعه ...
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
چرا نمیفهمید عزیزان:

پسرها که نزده میرقصن" وای بحال اینکه ازدواج موقت هم باب بشه،اونوقت هیچ پسری ازش فرار نمیکنه"
بحث سر دختره"

شما میگید ازدواج موقت و دایم هیچ تفاوتی نداره!!!!!و آدم در مورد خواهرش اگه ازدواج موقت هم کنه، خیلی خوشحال میشه !!!!!!!!

مست هم مست های قدیم" لااقل اونا بعد مست شدن، نمیومدن کامنت بذارن!!!!!!!

عزیزجان:
مثلا شما حاضری خواهر 20 ساله دانشجو ات ،صیغه پسری بشه که هیچ غیرت و تعصبی روش نداره؟؟؟؟؟؟
ازدواجی که همه چی موقته"ازدواجی که 99% احتمال داره، به دائم تبدیل نشه؟؟؟؟؟

ضربه روحی و وابستگی رو ازش خبر دارید؟؟؟؟؟
آّرو دختر و بهش فکر کردید؟؟؟؟؟؟
مدت زمان صیغه هم گیریم دو هفته !!! اصلا گیریم یک سال !!! اصلا سه سال، خوبه؟؟؟؟؟

بعداز این مدت چه؟؟؟؟؟؟؟
دختر در عنفوان جوانی و 23، 24 سالگی اش چه میتونه کنه؟؟؟؟؟
آیا مثل اون دختری که ازدواج موقت نکرده، میتونه به آینده اش امیدوار باشه؟؟؟؟؟؟

آیا پسری حاضر میشه بیاد سراغش؟؟؟؟؟
قاعدتا باید منتظر یه مرد 35، 40 سال، اونم بعنوان زن دوم باشه!!!!!!!!!
واقعیت اینه برادر من"

چیزی که شما میخواید دختر در جوانی به گناه نیفته" آینده اش رو دارید تباه میکنید"

ازدواج موقت خوبه" اما نه برای یه دختر دانشجو باکره" و رواج آن در دانشگاه"
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
۲
چي بگم دوستان اما من مي گم آدم بايد هر چي عقلش ميگه انجام بده ولاغير
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
۲
سلام به همه
خانه عفاف بهترین راهه
اقایون خانمها
جوونامون دارن به لجن کشیده میشن
تمام کشور رو به فساد
بخداا اگه راه حلی پیدا نکنن بدتر از فسادی که الان حاکمه میشه
اونقدر جوونامون حریص شدن که دخترو پسر به فکر ...