۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳

تعرض‌کلامی‌به‌زنان‌در‌کشور5برابراروپاست؟

براي مواردي همچون كتابخانه كه حتما مي دانيد آمار گرفتن از آن تا چه حد آسان است! آمار به 3 سال پيش تعلق دارد.در چنين شرايطي دادن آمار براي تعرض زباني واقعا جسارت مي خواهد!
کد خبر : ۷۸۶۵۷

"تعرض کلامی به زنان در کشور ، 5 برابر اروپا" است؟ واقعا؟ چه كسي تعداد تعرض هاي كلامي در كشور را رصد كرده و بعد تعداد تعرض هاي كلامي در كشورهاي اروپايي را جمع زده و پس از مقايسه اين دو عدد به اين نتيجه رسيده است كه تعرض هاي كلامي در كشور ما 5 برابر اروپاست؟!

با بررسي تعداد كامنت ها و موافقت ها و مخالفت ها درباره اين مطلب چنين به نظر مي رسد كه بيش تر خوانندگان با چنين نظري موافق بوده اند؟ چگونه مي شود مطلبي كه به اين روشني نادرست است را بسياري درست مي پندارند؟

در كشوري كه همواره اتهام اول آن از سوي مخالفانش، نادرستي آمار و ارقام ارايه شده در خصوص پيشرفت ها و فعاليت هاي جمهوري اسلامي است. يك دسته آمار هرگز مورد ترديد قرار نمي گيرد، آنهايي كه مستقيم و غير مستقيم باعث تحقير ايرانيان مي شود و جاي تعجب اين است كه در اين مورد يعني " آزارهای کلامی خیابانی در کشور ما 5 برابر کشورهای اروپایی است " هم گوينده و هم مسئول سايت ظاهرا هر دو به نيت خير خواهي و احتمالا به قصد اصلاح امور اين مطالب را منتشر كرده اند.

چندی پیش پيش نيز در يكي از سايت ها برخي اقلام مصرفي ايرانيان همچون نمك، شكر و شير و...با ساير كشور ها مقايسه شده و در تمام موارد ايرانيان همچون انسان هاي عقب مانده عصر حجر در مقايسه با جماعت متمدن غربي نشان داده شده بودند و دريغ اين كه آن سايت هم حداقل به عنوان سايت اصول گرا شناخته مي شود! ( يعني حداقل در سطح سياسي با نظام عنادي ندارد)

در این ميان اما اشتياق ما به تحقير خود پديده عجيبي است. چرا كه هر كسي در زندگي شخصي خود به دنبال كسب وجهه و عزت نفس براي خود است و از همين رو تلاش مي كند صورت مثبتي از وضع خويش ارايه كند و نقاط منفي خود را بپوشاند اما در حيرتم چگونه زماني كه پاي هويت جمعي پيش مي آيد هيچ ابايي از خوار و خفيف كردن آن نيست.

همين كه در امكان عمومي و تاكسي و غيره آن زمان كه مي خواهيم خود را تحليل گر عميق اجتماعي نشان دهيم بي هيچ احتياطي مي گويم همه دزدند! ...ميليون دزد! نشان مي دهد كه بايد يك جاي كار بلنگد كه چنين شود بايد حتما جايي اشكالي پيش آمده باشد كه سايت اصول گراي الف كه همواره يكي از انتقاداتش به دولت بيان غير واقع از امور است چنين جمله اي را در ليد سايت بگذارد و حتي اندكي انديشه نكند كه اين گونه بيان امور چگونه غرور ملي را لگد مال مي كند.

مساله بر سر وجود يا عدم وجود تعرض زباني بر عليه زنان در جامعه نيست، بسته به تجربه زندگي جمعي ما در جامعه ايران، ممكن است هر يك از ما شاهد مواردي از تعرض زباني بوده باشيم. بلكه مساله بر سر اين است كه:1- تعداد اين تعرض ها به چه ميزان است؟ و 2- آيا جايي اين تعرض ها ثبت شده است؟ و آيا در كشورهاي ديگر چنين چيزي وجود دارد؟ آنها هم ثبت مي كنند؟ و بعد از اينكه پاسخ همه اين موارد داده شده آنگه ما مي توانيم با استناد به منابع مشخص اين جمله را بيان كنيم كه نسبت ما با ديگران چقدر است؟

در خصوص كشورهاي ديگر به خصوص اروپا من نظري ندارم شايد در آنجا جايي ميزان تعرض زباني به زنان را ثبت مي كند ( بگذريم از اينكه تا چه حد اين مساله قابل ثبت است) اما در خصوص كشور خودم مي دانم كه آخرين آمار فضاهاي فرهنگي(يعني تعداد كتابخانه ها ، مساجد، سينماها و...) براي سال 1388 است يعني حدود سه سال پيش؟!! براي مواردي همچون كتابخانه كه حتما مي دانيد آمار گرفتن از آن تا چه حد آسان است! آمار به 3 سال پيش تعلق دارد.در چنين شرايطي دادن آمار براي تعرض زباني واقعا جسارت مي خواهد!

مگر آنكه گوينده محترم كه به اسم هيات علمي و استاد دانشگاه معرفي شده قصدش اين بوده كه بگويد در جامعه ما اين مساله وجود دارد و حتي تا حد زيادي شايع است و من براي نشان دادن ميزان شيوع از چنين عنواني استفاده كردم.

در پاسخ بايد گفت چه ضرورتي دارد براي اصلاح يك جامعه ابتدا آن جامعه و مردمانش را تحقير كنيم ، بربر نشان دهيم و اعتماد به نفساشان را زايل كنيم و بعد بگويم حال تو اين مشكل را داري! و البته در پايان راه حل عجيب و غريبي بدهيم به نام تصويب قوانين"تصویب قوانین تشدید مجازات آزارهای خیابانی و افرادی که مرتکب این اعمال می‌شوند می‌تواند به عنوان اهرم بازدارنده قانونی مورد استفاده قرار گیرد" البته بايد از ايشان و همه كساني كه همراه وي در تحقير هويت ملي ايرانيان مشاركت كرده اند پرسيد فكر نمي كنيد گشت ارشاد براي اجراي يك نمونه از همان قوانيني كه شما به دنبالش هستيد ايجاد شده است؟! ( راستي شما تا چه حد با آن موافقيد؟)

به راستي چگونه مي شود كه براي خودمان و نزديكان خويش به دنبال حثيت و عزت و آبرو مي گرديم ولي جايي كه حیثیت جمعي و گروهي ما در ميان است بي هيچ انديشه اي زبان باز كرده و در تحقير خويش مي كوشيم.

نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۷۷
۲۲۵
شک نکن که بیشتر از این حرفاست......
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
چاره ی کار بی محلیه!
باید همچین از کنارشون رد بشی که انگار ادم نیستن!!!!
البته در موارد حاد اسپری فلفل،چک افسری و لگد رو توصیه میکنم!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
نکنه این آمار رو خانم های طایفه ، اهل و محل و اقوام و بالاخره خانوادت جمع کردند که این قدر مطمئن هستین ممل جان ... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت حق نداری ... اسم خانواده ی کسی رو بیاری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شمافرض کنید که این آمار صحیح است ، خوب یکی از نتایجی که می توانیم بگیریم این است که هنجار شکنی توسط برخی از زنان کشور 50 برابر اروپا است !!!!
نتیجه می گیریم معترضین به این زنان هنجار شکن ،خیلی خویشتندارند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت یه روز با ......... یا ......... برو تو یه خیابون در مهد ام القری جهان اسلام تا آمار بیاد دستت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۲۵
۱۴۴
برید کنار خیابون وایسید و خودتون قضاوت کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونوقت می بینیم که بی بند وباری وفساد بیداد می کند !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونوقت میفهمیم 5 برابر اروپاست؟؟!!!تازه این سایت باید میگفت کدوم کشور اروپایی؟بعد اصلن میشه همچین چیزی رو آمار گرفت؟یکم فکر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۵۲
۱۷۵
با يك بار تردد در خيابانها مي شود فهميد كه چند برابر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورتون حتما فساده که چند برابره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۲۶
۵
چرا اینطور شده؟
کی باید پاسخ گو باشه؟
تا به حال کی گردن گرفته یه کاری بکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شوهرها وپدران باغیرت این بی بندو بارها حتما گردن می گیرند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۸۱
۱۲۴
من یک خانم چادری هستم که حجاب خود را به طور کامل رعایت می کنم ولی بارها مورد ازار کلامی قرار گرفته ام. من واقعا در حکومتی که اسلامی ست این قدر امنیت ندارم که بدون مزاحمت و ترس از ازار های خیابونی بیرون بروم. در رایج بودشان شکی نیست از هر خانمی بپرسی چیزی برا تعریف کردن داره امتحان کن
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
چادري با چادري فرق داره چادر خالي كه زره تانك نيست مهمتر از اون رفتار با وقار و زل نزدن به كسيه كه بشما زل زده البته كسي كه نخواد كسي بهش توجه كنه خودش ميدونه چكار كنه .چادريهايي هم هستن كه روي بيحجابهارو هم سفيد كردن در بيحجابي با چادر
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
اوه اوه ازت بعید بود پسرک، پس قبول داری به چادر و حجاب مربوط نیست و عفاف به حجاب ربطی نداره، مشکل از اونیه که زل می زنه به خانم ها، بعدم الان بحث خانم های مشکل دار نیست بحث اینه که هر جوریم باشی تعرض کلامی بهت میشه، واقعا کدوم خانومی میاد به یه عمله ای که تیکه می ندازه زل بزنه؟! جک نگو
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
دخترك
عمله به يه خانم چادري واقعي كه بلده چه كار كنه كسي بهش تيكه نندازه تيكه نميندازه.و كسايي كه بدنشون رو با كمك لوازم كمكي فرم داده و به نمايش ميزارن هرگز با هزار كيلو عفاف هم نميتونن از چشم و متلك و تيكه عمله و غير عمله در امان بمونن.نه هجور باشي بهت تعرض كلامي نميكنن يه جوري باشي بهت تعرض كلامي ميكنن.ديدم شما ها هم چه جوري زل ميزنين نه به عمله .به طرف مثل خودتون و اصلا تعرض كلامي طرف ناراحتتون نميكنه. بنده خدا ادرس پرسيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این پسرک اصلا مریضه . حرف زدن باهاش بی فایده ست ! بگذارید خودش رو خالی کنه . به عهده این بگذاریم زن ها اصلا حق زنده بودن و نفس کشیدن ندارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دخترک راست میگه پسرک بامزه چرت نگو ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با پسرک موافقم .البته نباید شهر و محله را هم بی تاثیر دانست .
یه محله ای مردمش با فرهنگ هستن و یه محله ای ....
sssssssssssssssssssssss
|
Iran (Islamic Republic of)
این پسرک حرفای بیخود زیاد میزنه شما زیاد تحویلش نگیرین
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی من گفتم زن اگر زیر خاک هم بره بازهم اگر اتفاقی بیفته برادران اونو مسئول میدونند مصداقش همین حرف پسرکه. از دید حضرات مرد موجودی است بی اختیار بلانسبت خروس که زن در هر صورت (حتی اگر چادر و روبنده داشته باشه) مقصره! همین الان نگاه کنید در عربستان طرف به چشمهای زن ها هم گیر میده حرفهای پسرک آخرش همینه.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرک لوازم کمکی فرم دهی یعنی چی!!!؟؟؟
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
سعيد كانادايي شما اونجا كه الحمد لله چشم و دلت سير شده ميدونم منظورمو از چادري بيحجاب خوب فهميدي ولي چون كلمه حجاب ناراحتت ميكنه و جلوي ديدتو ميگيره شلوغ ميكني.نترس براي چشات هميشه چيزي ميمونه نميشه بيحجابي رو از بين برد.نترس سعيد نترس تا شيطان هست بيحجابي و هيزو مردايي كه ميگن حجاب اخه هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا یعنی پروتز و از اینجور چیزها !
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
با صحبت پسرک موافق نیستم

تیکه انداختن متاسفانه امری رایج شده و در شهر خودمون یافت میشه . اینجا 99 درصد چادری هستن و انصافا هم اشکالی به حجابشون وارد نیست.

قرآن اول به مومنین میگه چشماشون رو کنترل کنند و بعد به زنهای باایمان میگه حجابشون رو رعایت کنن. یعنی وظیفه مومنین مقدمه.

واقعا باید فکر اساسی به حال این مشکل کرد. ریشه اش تربیت نادرسته ! و همینطور بیکاری !
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
طاها
اگه واقعا با حجابن و اشكالي در حجابشون نيست واجبه كه با افرادي كه متلك ميندازن برخورد شديد بشه .نميخوام راهنمايي كنم چطورميشه باهاشون برخورد كرد تا بيحجابها از اون سوءاستفاده كنن .اگه واقعا اينطوره كه شما ميگين شما هم وظيفه داري برخورد كني و ديگه بيشتر نميتونم توضيح بدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب حداقل کمتر که میشه.بنظر شما یه خانوم چادری بیشتر مزاحم داره یا یک خانوم که با وضع نامناسب اومده بیرون؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آخر ! ما وظیفه نداریم کارهای شما رو هم انجام بدیم . ما چادر سر کنیم و سختی بکشیم که شما کمتر متلک بیاندازید؟ روتون رو برم واقعا !!!
مشكات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۶۱
۷۹
شما با حجاب اسلامي بيا بيرون ببينم كسي به شما چيزي ميگه؟ وقتي با لباس اينجوري ارايش اونجوري ميايي بيرون .........
دخترک(طنین)
|
Iran (Islamic Republic of)
بفرما این خانوم کامنت قبلیت با چادر هستن و در امان نیستن، اونوقت ببخشید تو کشورای دیگه هم با حجابن؟!!!! مشکل آقایون بی فرهنگ رو گردن خانم ها ننداز برو خودتو درمان کن
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
دخترك
حجاب چادر خالي نيست بلكه چادر با رفتار متناسب با اين پوششه. يعني وقار بايد باهاش باشه تا مصونيت كامل داشته باشه وگرنه چادر با ارايش كامل و موهاي پريشان و ادامس در دهان و بازو بسته كردن دائمي ان همون بيحجابيه با مدل چادري.زحمت نكش شما هرگز از تعرض كلامي در امان نخواهي بود پس گوش كن اگه خوشت اومد از طرف لبخند بزن.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید یک سر بگو زن اصلاً از خانه بیرون نیاد. چون در هرصورت شماها بهانه ای برای توجیه ضعیف النفسی خودتان دارید. حالا باید ببینیم وقار بنظر حضرت والا چیه و زن کلاً باید چیکار کنه که حضرت والا خدای نکرده تحریک نشن!
آقا کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
تا حدی درست میگی ولی به چادری ها هم تیکه میندازن
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سعید شما نماینده خانمهایی؟
احیانا زن نیستی؟
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
سعيد قوي النفس چطوره خانمها همه از خونه بيان بيرون و بيان پيش تو تا در پناه چشم پاكت از چشمان ما در امان باشن راستي خانم با حجاب روهم راه ميدي
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
جالب اینجاست که حضرات هر وقت در جواب دادن کن میارن سریع مسئله رو شخصی می کنند و به شخصیت سئوال کننده حمله می کنند.
یاس عزیز شما هر وقت حرف میزنید از طرف زنها صحبت می کنید یا حق و انصاف رو در نظر می گیرید؟
آره عزیزم شما خوبید سالمید اصلاً هم ضعیف النفس نیستند همه مشکلات از زنهاست و برادران هیچ مشکلی ندارند!
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
كاش تمام خائنها و فراريهاي خود و وطن فروش و خوش رقص براي بيحجابها مثل سعيد با ادب و عادل و دانا و قوي النفس و زاهد و پارسا وبا انصاف بودن.البته كه اقا سعيد مدافع حقوق زنان و بشره بدون هيچ چشم داشتي و فقط در راه خدا.مثل شيرين عبادي مثل خلشيفته مثل گنجي مثل نوري زاده مثل رجوي و اشرف و اوباما و نتان يابو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باباجان دعوا نکنید ! هیچ چیز خوب و بد مطلق نیست ..
هم زن خوب داریم هم مرد خوب داریم !
هم زن بد داریم هم مرد بد داریم !
آقایون بی شخصیت متلک میندازن خانهای بی شخصیت هم دوست دارن متلک بشنون این از نوع آرایش و رفتارشون کاملا مشخصه ..
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۶۸
۸۳
خیلی زیاده . در حالی که شما به همین کشور همسایه ترکیه بروید می بینید مطلقا مزاحمتی وجود نداره .
ناشناس
|
France
همین الاناست که آقای پسرک بیان بگن ترکیه فلانه
پسرك
|
France
نخير تركيه جاي خوبيه .ولي اين مطلقا كه نوشتي ديگه خالي بنديه.ميگن اينجا 5برابر اروپاست يعني اونجا هست به اندازه يك پنجم شما كاسه داغ تر از اش شديد نوشتين مطلقا نيست.تازه تركيه اروپا نيست پس شايد يه نفر توي تركيه تعرض كلامي بكنه.كه اون موقه حتما شما در فرودگاه بودي نديدي.ولي دز موزه يكي از متعرضين كلامي قديمي رو موميايي كردن برو ببين .البته نيروهاي ناتو دنبال اون يه نفر هستن تا با دستگيريش حرف تو درست بشه يعني مطلقا .راستي شما شايد با هواپيما از روي تركيه فقط رد شدي و در اسمان مطلقا متعرض كلامي وجود نداشته
سرباز ولایت
|
France
آره ناشناس جون تو ترکیه کم البته کی آمار گرفته ترکیه رو ؟
البته تو ترکیه دیگه تعرض از کلامی گذشته بلکه چند همسری اونم واسه خانم ها باب شده شک داری .... برو اون طرف بعد از یک سال برگرد احتمال زیاد واسه خودت هم شوهر پیدا شده حتی اگر مذکر باشی
ناشناس
|
France
چرت نگو من بعد از ماه رمضان اونجا بودم و چه ها که نبود!
ناشناس
|
France
خب شوهر پیدا شدن مگه بده ؟! اون هم شوهر خارجی :)
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۲۵
۱۸۳
اصلا بعضی از مردان این مملکت ... شدند . نمی دونم چزا . جامعه پر از مرد بیمار خطرناک شده .
ناشناس
|
France
من که نوشتم بعضی هار شدند ننوشتم همه . چرا سانسور می کنییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟!
پسرك
|
France
بايد مرد باشي و دوتا چشم سالم داشته باشي تا بدوني چرا
نورا
|
France
ای بر چشم هیز لعنت!!!
ناشناس
|
France
پسرک هر کس هاره باید قرنطینه بشه . مشکل زن ها نیست .
ناشناس
|
France
تقصیر زنهاست ! تمام این مردان تربیت یافته ی مادراشون هستن ...
پسرك
|
France
چشم هيز شمارم ديديم و ميبينيم نورا زاده
ناشناس
|
France
دیگه غریزه کوفتی شون رو نمی تونند کنترل کنند چه ربطی به مادر بدبخت داره ؟! پدرهاشون خوب تربیت شون نکردند . احتمالن از پدرهاشون الگو برداشتند اصلا !
ناشناس
|
France
آخه پسرا بیشتر مامانی هستن .بنابراین مادر در تربیت پسر نقش بیشتری داره !
ناشناس
|
France
اتفاقا در مسایل جنسی مردانه پدره که باید پسر رو هدایت کنه . مادر چیزی نمی دونه !!!
ناشناس
|
France
متلک که مساله جنسی نیست مربوط به عفت کلام است ..
ناشناس
|
France
متلک دقیقا مرتبطه به مسایل جنسی . حتی اگه طرف بگه آفتاب بدم خدمتتون !! بعله
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۴۵
۱۷۰
مطمین باشید بیشتر نباشه کمتر نیست واقعا تاسف باره دیگه داره کم کم از حالت کلامی هم خارج میشه و به آزار و اذیت وقیحانه میرسه اینا ثمره ی بیکاری و پایین اومدن آمار ازدواجه و در نگاه کلی تر نابود شدن فرهنگه ما
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
لباسهاي جديد هم موثره مثل ذغال خوب
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرک ! آدم اگه واقعا آدم باشه مرد باشه عقده و بیماری روحی جنسی نداشته باشه تو محیط مناسبی رشد پیدا کرده باشه با مانتوی تنگ و 4 تا تار مو مشکلی واسش ایجاد نمیشه واقعا وقیحانه است ما زنان رو بفرستیم تو گونی چون ممکنه 4 نفر مریض تحریک بشن!!! این توهین بزرگیه واسه همه ی ما تازه پسرک قنده عسلک ذغال و این چیزهارو دیگه به آلبوم افتخارات آقایون ایرانی اضافه نکن
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
شلوغ نكن خانمهارو هم توي گوني نكن اروم باش .خود خانمها بلدن اگه بخوان ميدونن چه بپوشن تا ديده نشن.منكه ميدونم يكي از بهترين راههاي سوء استفاده از خانمها همين روشه كه بگي من اصلا تحريك نميشم .خانمها بايد ازاد باشن.مانتو تنگ اصلا هيچ تحريكي نداره حتي اگه پيش من لخت هم بشين من هيچ تغييري نميكنم .يعني چي حجاب .حجاب براي عقب افتاده هاست .نميدونم اين افراد چرا عقده و بيماري روحي و جنسي دارن كه به شما خانمهاي بيحجاب مانتو كوتاه تنگ كه يه دگمه جلويش راهم باز كرديد نگاه ميكنن .اينها صحبتهاي يك اقاي با ايمانه يا هيز زرنگ شكار چي يا مردي كه مشكل ترانس داره و از اين سه حالت خارج نيست امير جان مطمئنم شما اولي و من دوميم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرک نترس مجلس بی ریا است ! اعتراف کن سومی هستی !
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر : قسمت اول حرف شما قابل تامله و موافقم و اما در مورد قسمت دوم .

این گونی رو متوجه نشدم در هر حال باید وظیفه اجتماعی در جامعه هم از طرف مرد رعایت بشه و هم از طرف زن و کلا جامعه اسلامی رو هر دو حساب باز می کنه و هر کدوم که وظیفشون رو درست انجام ندن جامعه می لنگه و می ترکه .

از ما گفتن بود.
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جواب ميخواي يه اسم مستعار انتخاب كن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
طاها جان از انتقادت متشکرم و کلیتشو قبول دارم ولی حرف های این پسرک مضحکه همه چی و به پوشش ربط میده! این کار عوامفریبانه اس میخوان از حجاب دفاع کنن ولی دارن نابودش میکنن به قوله دکتر شریعتی وقتی میخوای یه چیزی و نابود کنی بهش حمله نکن ازش بد دفاع کن الآنم قصه ی ما همینه برای دفاع از حجاب به آقایون توهین میکنن ما باید بهمون بر بخوره اگه غیرت داشتیم هی میگن اگه اینجوری بشه آقایون تحریک میشن ! اگه اونجوری بشه آقایون تحریک میشن ! به خانم ها تعدی و آزار و اذیت صورت میگیره چون حجاب و رعایت نکردن!!!! از این اقداماته وحشیانه برای تبلیغ حجاب باید استفاده بشه؟ اینها بیشتر باعثه تنفر میشه
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
امير جان سلام
با حجاب مخالفي يا موافق ؟
مخالفي؟ بزار نابودش كنيم
موافقي ؟مگه رعايت حجاب بخاطر چيزي غير از دوري از گناه است براي دو طرف؟يعني رعايت و عدم رعايت حجاب هيچ تاثيري نداره؟تبليغ من از حجاب رو فراموش كن .به دستورات قران و پيامبران در مورد حجاب گوش كن .يعني شريعتي گفت بيحجاب باش چون ما بد ازش دفاع ميكنيم؟البته حرف منو تو رو هيچ خانمي به اندازه برگ چغندر هم براش ارزش قائل نيست چون خودشون در امر حجاب و رعايت و عدم رعايتش استادن واثرات انرا در طول زندگيشون هزاران بار ديده اند و خاطرات زيادي هر كدومشون در دل پنهان دارن. اين وسط يكي مثل تو فقط خودشو سبك ميكنه و در جهت خوش امدن خانمها حرفهايي ميزنه كه خود خانمها كه خرشون از پل گذشته و ازدواج كردن اونو قبول ندارن
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
البته يادم رفت بگم يه سري ادم فضايي اومدن كه به هيچ وجه تحريك بشو نيستن كه نيستن.بنام امير و سعيد اين دوتا تا حالا شناسايي شدن و خدا ميدونه چي ميتونه اونها رو تحريك كنه.اشعه ليزر؟گاما؟البته در اين دنيا تحريك نشدن يه نعمته
محمد
|
Germany
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۳۱
۳۵
با سلام در اینکخ شما حتما خیر خواه کشور هستید شکی نیست ولی اینکه بخواهید فقط بخاطر اینکه آمار صحیحی از یک موضوع داده نشده اصل موضوع را قلم بگیرید اصلا درست نیست من به عنوان کسی که بنا به دلایلی مدتی است که در اروپا زندگی می کنم شهادت می دهم برغم پوشش های بسیار نا مناسب زنان در اروپا شما بهیچ وجه مزاحمت خیابانی را برای زنان در شهر مشاهده نمی کنید آنهم بدلیل قوانین بسیار سخت اروپا در این خصوص است .خواهش میکنم اگر بدنبال اصلاح هستید این موضوع را جدی بگیرید.در پایان مثالی برایتان بیاورم در این شهری که ما زندگی می کنیم اتوبوس شهری تقریبا 20 ساعت از روز را فعال است و اینجانب بارها خانمهای جوان را دیده ام که مثلا ساعت 12 نیمه شب در حالی که فقط چند نفر درحد 2 یا سه نفر در اتوبوس هستند براحتی در همه جای شهر تردد می کنند .برای اثبات اگر خواستید می توانم عکس هم برایتان بفرستم بشرطی که جدی این مساله را پیگیری نمایید.
دخترک(طنین)
|
Germany
الان اینایی که منفی دادن از امنیت خانم های بی حجاب تو کشورای غربی ناراحت شدن؟!
همین مردنماها متاسفانه وجهه آقایون هم وطن با فرهنگمون که کم هم نیستن خراب می کنن
ناشناس
|
Germany
اتفاقا اونهایی که گفتی خیلی کم اند دخترک ! باید با میکروسکوپ پیداشون کرد . البته اگه پیدا بشن :)
دخترک(طنین)
|
Germany
حالا ناشناس بذار اینجوری بگیم یه ذره تشویق شن :D
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۵۷
۵۸
شمایی که خارج نرفتید نظر ندید لطفا
ولی به هر حال بیشتر از خارج هست
تیکه انداختن کلا تو کشور ما زیاده
ناشناس
|
United Arab Emirates
البته متأسّفانه ، چون تکه اندازان فراموش کرده اند که از طرف دیگر خواهر و مادر آنها نیز در معرض تکه انداختن دیگران قرار میگیرند که در حدیثی طولانی این جمله آمده است (کَما تَدینُ تُدانُ)یعنی باهردستی که بدهی با همان دست میگیری ، تکه بیندازی تکه می اندازند ، نیندازی نمی اندازند.
پسرك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۱۵
۴۵
بعضيها با راه رفتن در خيابان به جاي پياده رو و علائم خاص خواهش ميكنن بهشون حتي با تعرض كلامي توجه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۲۹
۹۲
به نظر من که 125 برابر........
ناشناس
|
France
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
۱۲۳
۴
همین دو سه روز پیش بود یه خبر دیدم راجع به قانونیکه در بلژیک برای ممنوعایت متلک پرانی در خیابان ها به تصویب رسید و ماجرا هم از آنجا شروع شد که یه دختره دوربین مخفی کار میذاره تو لباسش و در طول یه مسیر حرکت میکنه و همه متلک ها رو ضبط میکنه بعدش این فیلم پخش میشه و سایر داستانا... خواستم بگم همه جا هست معمولا طرفشون رو میشناسن تیکه میندازن گاهی هم از دستشون در میره و اشتباه میکنن مثل اون مورد خانوم چادریه که ظاهرا اشتباه گرفتن طرفشونو...
پسرك
|
France
شما چقدر ساده اي كه باور كردي اون خانم راست ميگه چادريه و متلك شنيده .يا چادري نيست و ميخواد به چادريها توهين كنه يا يه چادري بيحجابه يا شل حجاب
سعید
|
France
هست عزیزم اما
اولاً فکر کنم اکثر اونهایی که متلک میندازند از مسلمین محدود شده هستند یا ناراحتی های روحی روانی دارند.
ثانیاً باید نسبتش رو با ایران سنجید شما یک دوربین در خیابانهای تهران بذارید بعد با اون دوربین بلژیک مقایسه کنید هم حجم هم کارهایی که می کنند و الفاظی که استفاده می کنند.
ناشناس
|
France
فکر کن تو ایران اینجوری بشه اونوقت یه مشت دختر بی حیا راه میفتن دنبال پسرا و با اغفال و فریب تحریکشون میکنن برای متلک پرانی بعدم جریمه و خلاصه ....
ناشناس
|
France
احتمالا متلک پرانها همه خاورمیانه ای تشریف داشتند . ما که ندیدیم مرد اروپایی متلک بگه .
ناشناس
|
France
ای بابا مردهای ایرانی نزده می رقصند لازم نیست دخترها تحریکشون کنند . ما داریم در مورد چیزی حرف می زنیم که سابقه طولانی داره در جامعه ایران : متلک و مزاحمتهای خیابانی مردان . شما نمی تونی با بزرگ کردن رفتار چند تا زن آنچنانی قضیه رو ماست مالی کنی . یعنی اصلا علمی نیست . یکی بخواد در این مورد تحقیق جامعه شناسی بکنه به این حرفهای عمومردکی تو خواهد خندید ناشناس جوون!
بلاتکلیف
|
Germany
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۴
۱
دست مزن! چشم ببستتم دو دست!
راه مرو! چشم دو پایم شکست!
حرف مزن! چشم بببستم دهان!(البته این قسمت تو کشور عزیز ما صدق نمیکنه و دوستان هر چقد توان دارن میتونن بحرفن متاسفانه خصوصا تو خیابون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۱۵۹
۴
متاسفانه این مشکل اخلاقی تو کشورمون وجود داره اما اگه بخوایم بگیم اونها از ما اخلاقی ترن که اشتباهه ، علاوه بر این که اونجا هم این معضل وجود داره باید این را هم گفت که اونجا تعرض کلامی زیاد به کار نمیاد چون تعرض از نوع دیگش براحتی و بدون قید و بند وجود داره از تعرض در مدارس و کلیسا بگیر برو بالا ... !
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۱۵۰
۲
با سلام خدمت دوستان
این مشکل به خاطر این زیاد شده که افراد مسئولیت پذیر کم شدند تعرض کلامی میشه و افرادی که این صحنه رو می بینند هیچ عکس العمل نشون نمیدند , چند روز پیش چند تا حیوون
(نمی گم آدم که از آدمیت به دور بودند)مزاحم یه دختر شدند که حجاب و رفتار معقولی داشت
به مردی که از روبرو می اومد گفتم بریم به ابن حیوون ها اعتراض کنیم , طرف میگه ول کن بابا دنبال دردسر می گردی , وقتی این رو شنیدم مخم سوت کشید طرف به سیب زمینی گقته بود زکی .(تنها کاری که تونستم بکنم این بود که شماره ماشین طرف رو دادم 110 )
همچنین یکی از عواملی که باعث میشه این تعرضات زیاد بشه نوع پوشش و رفتار دخترا هستش , دختر ها باید به این نکته توجه کنند که شخص نیستند بلکه شخصیت خانواده هستند
مینا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۶
۱۴۱
من هم در ایران هم در امارات هم در ترکیه و هم در انگلیس زندگی کرده و میکنم. امنیت اینجا و ترکیه و امارات و مخصوصا اینجا برای خانمها به هیچ عنوان قابل مقایسه با امنیت خانمها در ایران نیست.در ایران با چادر یا بی چادر با حجاب یا بد حجاب بری بیرون فرق نمیکنه. اتفاقا برای چادری ها ناامن تر بود.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
والا ماهم تو ایران زندگی میکنیم این خبرایی هم که شما ها میگید نیست !
شایدم من خیلی محترم هستم که...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس حتما تو مردی که اون خبرها برات نیست :) برای من زن 32 ساله از دوازده سالگی بوده و گاهی تا جاهای باریک و وحشتناکی هم کشیده شده که هنوز از یادآوریش مو به تنم راست میشه .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۱۱۴
۴
البته این را هم در نظر بگیرید که تعرض کلامی به مردان هم پنج برابر اروپاست !!

خدا شاهده تو همین تهران خراب شده دخترایی هستن که دنبال پسرا میفتن و متلک میندازن..
چند وقت پیش تو ایستگاه اتوبوس 2تا دختر دبیرستانی مزاحم یه پسر نوجوان شده بودن ( دفترش را از رو صندلی برداشته بودن و نمیدادن ) پسره بیچاره مونده بود چیکار کنه واقعا درمونده بود ..
باور کنید بعد از مدتها هنوزم که هنوزه عذاب وجدان دارم که چرا نرفتم کمکش ..

همیشه پسرا گرگ و دخترا گوسفند نیستن خیلی موارد هم برعکسه ..
کاش می شد کمی هم به پسرا در این موردآموزش میدان که در چنین مواقعی باید چیکار کنن( این نگرانی همه خانواده هایی است که فزرزند پسر دارن )
ناشناس
|
Germany
بینیم بابا ! حالا دو تا دختر قرتی شمال شهری بهتون متلکهای سوسولی انداختند مقایسه می کنی با وضع وخیم زن ها ؟نیست شما مردها هم بدتون میاد ؟!
ناشناس
|
Germany
برای شما عقرب سیاه هم وجود داره ؟!!!
رضا
|
Germany
شما انقدر اذیتت کردن پسرا اینجور قصه میسازی تافیمینیست بودنتو ثابت کنی نه غلام
ناشناس
|
Germany
من که خیلی می ترسم این زنهای اونجوری یه وقت تو خیابون به من و دوستام حمله کنن !!!!
ناشناس
|
Germany
ای خد ای فلک !!!!!
باباجان من خودم دختر هستم .ترجیح میدم ناشناس بیام ولی به خاطر طرز تفکرم هر بار مجبور میشم بیام توضیح بدم که خانم هستم .حالا ...
ناشناس جون همانطور که خانمهای محترم از متلک بدشون میاد آقایون محترم هم بدشون میاد !
2- عقرب سیاه ندارن اما زلیخای مکاره زیاد دارن ..
3-انقدر بدم میاد از این اداهای فمنیستی..
4-اتفاقا این زنهای بی حیا خیلی هم ترسناکن طوریکه با ....... همتراز شدن (دیوار خراب و سگ هار و زن بی حیا )
ناشناس
|
Germany
زلیخا که با زور بازو نمی اندازدت صندوق عقب ماشین و د برو که رفتی! مردها هم گویا مدعی هستند انسان اند پس باید بر خودشون کنترل داشته باشند . البته اگه به فریبکاری باشه که مردها ید طولایی دارند در فریب دادن زنها و هزار بلا سرشون آوردن . و البته این مقوله دیگری ست که ربطی به بحث تجاوز نداره خانم جان! البته اگر خانم باشی از زنهای مدافع حقوق مردی !
ناشناس
|
Germany
شما درست میفرمایی زلیخا با مکر کار میکنه نه بازور...
در ضمن من طرفدار حق هستم و نه طرفدار مرد یا زن ! من از انسانیت دفاع میکنم نه از جنسیت...
امروزه 99درصد زنان جامعه ژست فمنیستی دارن ! فمنیست هایی که فقط برای مرد ستیزی شعار حمایت از زن سر داده اند و در عمل برای هم ارزشی قائل نیستن. شاهدش هم رفتار زنان با هم در صف اتوبوس و مترو ...
طاها
|
United States of America
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
۵۶
۱
به درستی و نادرستی آمار کاری ندارم ولی به هرحال وجودش رو نمیشه تکذیب کرد و این که حتی یک دهم اروپا هم این آسیب وجود داشته باشه غیر قابل تحمله.

باید به فکر ازدواج و کار بود و خب مثل اینکه فعلا بعضی ها چشمشون رو روی این قضایا بستن .
نجمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
۶
۲
یک خانم لطفا به سوال من جواب بده:
ایا خانمی هست که می تونه ادعا کنه که تا به حال اصلا متلک نشنیده یا تکه بهش ننداختن؟
از این خانم خواهش می کنم یک کامنت در جواب این سوال بگذارند.
نجمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
۳
۳
به تمام افراد توصیه می کنم کتاب حجاب شهید مطهری را بخوانند
شهید مطهری ایات و روایاتی را آورده اند درباره مجازات افرادی که باعث ازار و اذیت زنان در خیابان می شوند جالبه که در اسلام مجازات سنگینی در نظر گرفته شده فقط برای یک متلک پراکنی.
و صد البته که جامعه ما هم اسلامیست!!!!
بی خط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
۱
تا زمانی که این مسئله به بحران تبدیل نشه اشکالی نداره عزیزان،به ما که نمیگند فعلا عیبی نداره!!!!!!!!
جالبه از یک طرف دانشگاه ها رو جدا میکنند از طرفی تشویق به ازدواج موقت و از طرفی .........