هرکی دلش نمیخواد روزه نگیره هیچ اشکالی نداره و هیچ کس هم نگفته کسی به زور روزه بگیره، شاید هم اصلآ عذر شرعی داشته باشند.
ولی باید حرمت ماه خدا و حدود الهی رو رعایت کنند و از خوردن و آشامیدن در معابر عمومی در یک جامعه اسلامی خودداری نمایند.
تشکر از نیروی انتظامی و به امید پاسداری از خون شهدا
مهم اینه که ظاهر مملکت اسلامی به نظر بیاد . باطنش مهم نیست .
ناشناس
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
حسابشو بکن یه بچه که تازه داره روزه میگیره اینها رو ببینه چه حالی پیدا می کنه؟اینا رو نمی فهمی؟
مجید
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
این صد بار انگا بعضی افراد یه سری مسائل برای مغزشون بزرگه و درکش نمیکنند
تمام کار ها باید باهم پیش بره
منطقیه حالا که اختلاس داریم پلیس رو تعطیل کنیم تا دزدی از خانه ها زیاد بشه
یا این که ارتش وظیفه خودش رو انجام نده چرا چون اختلاس داریم
بله مبارزه با اختلاس وظیفه بسیار مهمتریه ولی دلیل نمیشه که دیگر وظایفش رو فراموش کنه
تو رو خدا سعی بفهمید سخت نیست
مهدی
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
کی گفته تو خارج مال مردم خوری نیست تو ایران که مثلا مردم مسلمونن اینطوری بخور بخوره وای به حال خارج که همشون بی دینن!
جواد
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
یکی وبا داره و داره راس راس میچرخه
نباید جلوش رو گرفت؟
مصلا اگه جلوش رو بگیریم آزادیش رو سلب کردیم؟
تف به این آزادی
هاشم
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اقایاخانمsss.
کسی که روزه خواراست غالبادزد وربا وبهره خوارمیشود.اینقدرخارج خارج هم نکن اینهمه غارت کشورها وکشت وکشتار ورشوه درفیفاوعذرخواهی نخست وزیران بخاطر تخلفات مالی وبرلوسکونیهاوبلرها وبلوکه کردن دارایی کشورها وهزاران جرم جنایت دیگر راچرا ندید میگیری ؟چرا درهمین ماه چند نفر در اسرائیل خود سوزی کرده اند؟ اینهمه تظاهرات در اینکشورها برای چیست ؟جنبش ما 99درصدیم برای چیست؟ برو برو دام بر مرغ دگر نه؟
ماگوشمان از این حرفها پره خارج خارج؟
بهار
|
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۵۱
۱۹
مشکل این مملکت فقط روزه خوریه دیگه اره؟
مردم اگه همه روزه بگیرن تحریما حل میشه مرغ و گوشت ارزون میشه ناو های امریکایی از خلیج فارس میرن تورم کم میشه اره؟
اگر فرمان خدا رعایت بشه مطمئن باش جامعه بهتر و تحمل سختی ها اسونتر میشه
ولی اگر نافرامانی عمدی از دستور دینی بشه این دنیا که سهله اون دنیا هم باید بسوزی
سپهر سمیعی
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
آره عزیز همه اینها که گفتی میشه...
ناشناس
|
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۵۷
۲۱
اسلام زوری
دین زوری
حجاب زوری
روزه زوری
آیا زمان امامان و پیامبران هم همینطور بوده که شما دایه بهتر از مادر شدید
تفریح ممنوع
این است ایران اسلامی که براش انقلاب کردید
درجواب ناشناس:
1. کی گفته اسلام و دین در جامعه ما زوری است. شما نمی بینید این همه مسیحی و یهودی و زرتشتی رو؟
2. حجاب ، فقط جزئی از دین اسلام نیست ، در ایران از قوانین جامعه ی ماست. نمی توان بخشی از قانون یک جامعه را پذیرفت و بخشی را نه. ولی می توان انتخاب کرد که در کدام جامعه و کشور زندگی کرد.
3. زمان امامان و پیامبران هم طبیعتا خود پیامبر یا امام قانون آن جامعه را اجرا می کردند. البته اگر حکومت تشکیل داده بودند که اکثریت قریب به اتفاق آنها موفق به هدایت مردم و تشکیل حکومت الهی نشدند.
4. از کی تابحال روزه خواری ، تفریح محسوب میشه؟؟؟
5. با نظر آخر شما موافقم. ما برای این وضعیت فعلی ، جامعه ( فقر ، فاصله طبقاتی ، بدحجابی و فحشا ، اعتیاد و اراذل و اوباش زیاد از حد ، گرانی سر سام آور و بانک و ربا و ... ) انقلاب نکردیم.
وطن پرست
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
وقتی تو یک جامعه زندگی میکنی باید به فرهنگ اون جامعه احترام بزاری و خلاف قوانین عمل نکنی ، مه جان مردم قوانین کشورشون رو انتخاب مبکنن (دموکراسی) نه جامعه و کشوری دیگه رو انتخاب کنن ، ولی وقتی دموکراسی نباشه مجبور میشی یا بجنگی یا مهاجرت کنی که حکومت گزینه دوم رو می پسنده ، کاری که امام حسین کرد جنگ با یزید نبود امام حسین بخاطر مردمی که از قوانین حکومت رضایت نداشتن و حکومت خودشونو می خواستن جگید علیه ظلم و ستم جنگید ، امام حسین هم می تونست انتخاب کنه در کدام جامعه و کشور زندگی کنه
مه
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
وطن پرست عزیز
امام حسین ولی معصوم بود و یزید غاصب حق .
در دوران امام حسین مردم رای نمی دادن تا گروهی در مجلس بنشینند و قانون وضع کنند.
به قول خود شما " مردم قوانین کشورشون رو انتخاب مبکنن (دموکراسی) نه جامعه و کشوری دیگه رو انتخاب کنن "
منظور من از جمله ی انتخاب کشور برای زندگی ، آزادی فرد در انتخاب محل زندگی بود. در جایی که قانونش را می پسندد.
حرف شما یعنی همین مردم رای دادند به یه گروهی که در مجلس قانون را تعیین کنند.
پس در این مورد جامعه ی زمان امام حسین را با جامعه ی ما نمی توان مقایسه کرد.
اگر حقی ضایع شده از طریق همین قانون باید اقدام کرد ، یا از طریق نماینده ی قانونی خود در مجلس ، حق خود را گرفت.
البته نمی توان گفت ، در حکومت غیر معصوم ، عدالت کاملا اجرا می شود.
ناشناس
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
جواب وطن پرست
يعني منظورت اينه كه امام حسين(ع) ميخواست حكومتي به پا كنه كه مردم بتونن راحت در اون جامعه احكام دين رو زير پا بذارن؟!!!!!!!!!!!!!!
خب با اسلام و احكامش و روزه و ... مشكل داري، مسالهاي نيست، اما لطفا اين تحليلهاي نغز رو به شيوه برخي مسئولين مملكت! به ائمه نچسبون.
ولی حق ندارن با روزه خوری در ملا عام دین مردم رو به تمسخر بگیرن
سپهر سمیعی
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
بطور کلی در حریم خصوصی افراد مجاز هستند هر کاری خواستند بکنند. ولی در حریم عمومی همه باید به قانون مورد احترام اکثریت احترام بگذارند و پایبند باشند. این ساختار قانون و جامعه ما است. احترام به حریم خصوصی حتی در کشورهای غربی که مدعی دموکراسی لیبرال و آزادی فردی هستند به اندازه جامعه ما رعایت نمی شود.
ناشناس
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
حریم خصوصی رو هم تو خبرای این سایت ببین! به هم زدن عروسی مردم تجاوز به حریم خصوصی نیست؟
ناشناس
|
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۴۶
۱۶
یه ذره بیشتر سخت گیری کنید و یه مقدار هم لطفا" گرونی را بیشتر کنید ممنون میشم
حتما" طبعات خوبی به دنبال خواهد داشت
ونظورت ستاد مبارزه با روزه خواریه داداش
قبول باشه احمدی نجات دوم
ناشناس
|
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۵۴
۲۳
بابا من نمیخوام روزه بگیرم به کسی چه تو همه جای دنیا خودرو جزء حریم شخصی و خصوصی حساب میشه الا ایران
کشتید ما رو با این سختگیریهاتون
همه چیز شده نظامی صد رحمت به سوریه ولیبی
اونایی که از قصد جلوی شما روزه دارها تظاهر میکنن شاید کارشون نامردی باشه ولی با این کاریشون دارن جوابه نامردیی که این نظام 12 ماه سال به اونها و عقایدشون میکنه رو ÷س میدن...فک کردین چقد بهشون تو اجتماع و تلویزیون توهین میکنن....یک کلام...دینه مردمه ایران داره به تاریخ می÷یونده...تبریک به نظامه اسلامی که تونست تو 30 سال دین رو از دل مردم ÷اک کنه...تازه این حرکت اوله کاره...نسله بعدی ما چی بشن وقتی خاطره بدر مادراشونو از زندگی تو این نظام بشنون
ناشناس
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
اين چه طرز حرف زدنه؟!
مهم همينه كه نبايد تظاهر به روزه خواري كنن.
نبايد قبح گناه شكسته بشه و حرمت ماه رمضان رو نگه ندارن.
وگرنه ربطي به روزه بودن ديگران نداره. مثلا تو اگه روزه باشي و يكي جلوت چيزي بخوره هوس ميكني؟!
اصل روزه همينه كه بتوني هوسهات رو كنترل كني.
ناشناس
|
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۱۳
۳۵
موضوع فقط روزه خواری نیست.
این یکی از قوانینه و قانون باید رعایت شه.
هر کی دوست نداره روزه بگیره، خوب نگیره ، ولی قانون رو هم رعایت کنه.
در هیچ کشور مسلمانی خوردن و آشامیدن در ملاء عام جرم تلقی نمیشه و کسی هم کاری نداره و به خاطر همین مردمی هم که روزه نیستند معمولاً حرمت نگه میدارن ، ما از دماغ کدوم فیل افتادیم که همه چیزمون با همه فرق میکنه ؟ گیرم که اصلاً ما بهتریم پس چرا اوضاعمون انقدر داغون و اسفناکه ، به لحاظ اخلاق اسلامی و رعایت حدود شرعی و ... اونها که خیلی از ما بهترن !
اخه ادم عاقل فکرکردی مردم فقط همانهایی اند چه به اینترنت سرمی زنند
ناشناس
|
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
۱۷
۴
زيبايي دين به آزاديشه واقعا براي همچين ديني متاسفم كه ميگن تو بايد اينو انجام بدي اونو انجام ندي يارو پيرمرده تو عكساي اول بنده خدا بعد پنجاه سال خوب و بد رو نميدونه كه بايد ي بچه سرباز بياد بهش توهين كنه بابا شايد يارو مريضه نتونه روضه بگيره
در ضمن دین اسلام دین آزادی روح انسان است که جسم هم تحت تاثیر آزادی روح لذت وافر خواهد برد. این همه مریضی و فساد و ظلم و ... از آزادی منحرفانه و منحطی است که ما همه دنبال ان هستیم.
رعایت قانون لازمه ی ادامه ی حیات جامعه است.
اراذل و اوباشی که دستگیر می شدند هم ناراحت بودند که چرا آزادیشان محدود می شود.
در غرب ، همجنس بازان هم همینطور فکر میکنن که دین باید آزاد باشه.
اگه میخواد روزه نگیره ، خوب نگیره ، بره داخل خونه خودش بخوره . چرا به افراد روزه ( یا به قول شما روضه) احترام نمیذاره؟
شما جلوی آدم عزا دار صدای موسیقی رو بلند کنی ، کار درستی کردی؟ تو عروسی بلند شی ، روضه بخونی و سینه بزنی ، نمیگن خل شده؟
داشتم فکر میکردم نتونستم جمله بسازم: میانمار ، بحرین ، سوریه ، اندونزی ، اسلام ، آزادی ، احترام به هر طرز تفکری ، طالبان ، کاسه های داغتر از آش ، سپاه ابرهه ، ضحاک ، قاچاق و مبارزه با قاچاقچیان و غارتگران ، ترسوندن مردم عادی ، چقدر من پلیس بزرگیم که همه ازم میترسن، عقده ای ، دشمن زیبایی ، زشت و عقب افتاده و ....
الان تعداد روزه بگیران به خاطر فشار این سالها خیلی کم شده .اگه روزه روبرای خدا میگیریم این همه سخت گیری لازم نیست واگه معتقدیم وقتی همه چی آزاده روزه گرفتن لذت دیگه ای داره
واقعا متاسفم در کشورم این همه از روزه خوار ها حمایت میشه بله تعداد + و - ها نشانگر ایمان و دیانت ماست. فردا قیامت ما بواسطه اعمال خودمون بهشتی و جهنمی میشیم شمایی که از روزه خواری حمایت می کنی خوش بحالت فکر کمی فکر کن خدا طرف کدوم رو میگیره روزه دار یا روزه خور تو هم تو سپاه همونی که ازش حمایت میکنی حساب کتاب همتون با خدا . اگر من به خاطر گرونی و اخبلاس گناه کنم بازم من گناه کردم مقصر گرونی واختلاس رو به خاطر گناه من مجازات نمی کنن. مشکل جامعه ما جهالت به اسلام وضعف ایمانه خدایا همه ما را درایمانمون به اسلام محکم کن
و خداوند به موسی می فرماید: که تو برای وصل کردن امدی نی برای فصل کردن امدی،
یعنی تو برای ارتباط معنوی انسان ها با من (خدا) مامور هستی، نه مأمور فصل و جدایی
ولی اون حیایی که خود مردم باید داشته باشند کجا رفته؟
آفرین
====
ولی باید حرمت ماه خدا و حدود الهی رو رعایت کنند و از خوردن و آشامیدن در معابر عمومی در یک جامعه اسلامی خودداری نمایند.
تشکر از نیروی انتظامی و به امید پاسداری از خون شهدا
ازخودتان فتوا صادرنکنیدلطفا؟
حفظ شعار!!!!!!!
ومن یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب.حج32
تمام کار ها باید باهم پیش بره
منطقیه حالا که اختلاس داریم پلیس رو تعطیل کنیم تا دزدی از خانه ها زیاد بشه
یا این که ارتش وظیفه خودش رو انجام نده چرا چون اختلاس داریم
بله مبارزه با اختلاس وظیفه بسیار مهمتریه ولی دلیل نمیشه که دیگر وظایفش رو فراموش کنه
تو رو خدا سعی بفهمید سخت نیست
نباید جلوش رو گرفت؟
مصلا اگه جلوش رو بگیریم آزادیش رو سلب کردیم؟
تف به این آزادی
کسی که روزه خواراست غالبادزد وربا وبهره خوارمیشود.اینقدرخارج خارج هم نکن اینهمه غارت کشورها وکشت وکشتار ورشوه درفیفاوعذرخواهی نخست وزیران بخاطر تخلفات مالی وبرلوسکونیهاوبلرها وبلوکه کردن دارایی کشورها وهزاران جرم جنایت دیگر راچرا ندید میگیری ؟چرا درهمین ماه چند نفر در اسرائیل خود سوزی کرده اند؟ اینهمه تظاهرات در اینکشورها برای چیست ؟جنبش ما 99درصدیم برای چیست؟ برو برو دام بر مرغ دگر نه؟
ماگوشمان از این حرفها پره خارج خارج؟
مردم اگه همه روزه بگیرن تحریما حل میشه مرغ و گوشت ارزون میشه ناو های امریکایی از خلیج فارس میرن تورم کم میشه اره؟
ولی اگر نافرامانی عمدی از دستور دینی بشه این دنیا که سهله اون دنیا هم باید بسوزی
دین زوری
حجاب زوری
روزه زوری
آیا زمان امامان و پیامبران هم همینطور بوده که شما دایه بهتر از مادر شدید
تفریح ممنوع
این است ایران اسلامی که براش انقلاب کردید
درجواب ناشناس:
1. کی گفته اسلام و دین در جامعه ما زوری است. شما نمی بینید این همه مسیحی و یهودی و زرتشتی رو؟
2. حجاب ، فقط جزئی از دین اسلام نیست ، در ایران از قوانین جامعه ی ماست. نمی توان بخشی از قانون یک جامعه را پذیرفت و بخشی را نه. ولی می توان انتخاب کرد که در کدام جامعه و کشور زندگی کرد.
3. زمان امامان و پیامبران هم طبیعتا خود پیامبر یا امام قانون آن جامعه را اجرا می کردند. البته اگر حکومت تشکیل داده بودند که اکثریت قریب به اتفاق آنها موفق به هدایت مردم و تشکیل حکومت الهی نشدند.
4. از کی تابحال روزه خواری ، تفریح محسوب میشه؟؟؟
5. با نظر آخر شما موافقم. ما برای این وضعیت فعلی ، جامعه ( فقر ، فاصله طبقاتی ، بدحجابی و فحشا ، اعتیاد و اراذل و اوباش زیاد از حد ، گرانی سر سام آور و بانک و ربا و ... ) انقلاب نکردیم.
امام حسین ولی معصوم بود و یزید غاصب حق .
در دوران امام حسین مردم رای نمی دادن تا گروهی در مجلس بنشینند و قانون وضع کنند.
به قول خود شما " مردم قوانین کشورشون رو انتخاب مبکنن (دموکراسی) نه جامعه و کشوری دیگه رو انتخاب کنن "
منظور من از جمله ی انتخاب کشور برای زندگی ، آزادی فرد در انتخاب محل زندگی بود. در جایی که قانونش را می پسندد.
حرف شما یعنی همین مردم رای دادند به یه گروهی که در مجلس قانون را تعیین کنند.
پس در این مورد جامعه ی زمان امام حسین را با جامعه ی ما نمی توان مقایسه کرد.
اگر حقی ضایع شده از طریق همین قانون باید اقدام کرد ، یا از طریق نماینده ی قانونی خود در مجلس ، حق خود را گرفت.
البته نمی توان گفت ، در حکومت غیر معصوم ، عدالت کاملا اجرا می شود.
يعني منظورت اينه كه امام حسين(ع) ميخواست حكومتي به پا كنه كه مردم بتونن راحت در اون جامعه احكام دين رو زير پا بذارن؟!!!!!!!!!!!!!!
خب با اسلام و احكامش و روزه و ... مشكل داري، مسالهاي نيست، اما لطفا اين تحليلهاي نغز رو به شيوه برخي مسئولين مملكت! به ائمه نچسبون.
در شهر، هر آنکه هست، گیرند!!!!
ولی حق ندارن با روزه خوری در ملا عام دین مردم رو به تمسخر بگیرن
حتما" طبعات خوبی به دنبال خواهد داشت
حداقل باید یک سال این افراد مسئول دوره این کار را دیده باشند.
همینطوری با دین مردم نباید بازی کرد.
قبول باشه احمدی نجات دوم
کشتید ما رو با این سختگیریهاتون
همه چیز شده نظامی صد رحمت به سوریه ولیبی
ولی حق نداری حقوق دیگران رو ضایع کنی
و تو جامعه به دین مردم توهین کنی
مگه فیلم crash رو ندیدی؟؟!!
با وجود اونها واقعا انسان احساس امنیت دینی میکنه
خسته نباشید
من که احساس خطر میکنم برای اسلام
اینده نشان خواهد داد
نگیره به جنهم
ولی این آخر نامردیه که جلوی کسی که روزه یه چیزی رو زهرمار کنی
اینکه دین رو در جامعه زیر پا میزاری به کنار
مهم همينه كه نبايد تظاهر به روزه خواري كنن.
نبايد قبح گناه شكسته بشه و حرمت ماه رمضان رو نگه ندارن.
وگرنه ربطي به روزه بودن ديگران نداره. مثلا تو اگه روزه باشي و يكي جلوت چيزي بخوره هوس ميكني؟!
اصل روزه همينه كه بتوني هوسهات رو كنترل كني.
این یکی از قوانینه و قانون باید رعایت شه.
هر کی دوست نداره روزه بگیره، خوب نگیره ، ولی قانون رو هم رعایت کنه.
در ضمن دین اسلام دین آزادی روح انسان است که جسم هم تحت تاثیر آزادی روح لذت وافر خواهد برد. این همه مریضی و فساد و ظلم و ... از آزادی منحرفانه و منحطی است که ما همه دنبال ان هستیم.
رعایت قانون لازمه ی ادامه ی حیات جامعه است.
اراذل و اوباشی که دستگیر می شدند هم ناراحت بودند که چرا آزادیشان محدود می شود.
در غرب ، همجنس بازان هم همینطور فکر میکنن که دین باید آزاد باشه.
اگه میخواد روزه نگیره ، خوب نگیره ، بره داخل خونه خودش بخوره . چرا به افراد روزه ( یا به قول شما روضه) احترام نمیذاره؟
شما جلوی آدم عزا دار صدای موسیقی رو بلند کنی ، کار درستی کردی؟ تو عروسی بلند شی ، روضه بخونی و سینه بزنی ، نمیگن خل شده؟
مجید(سوارغریب)
یعنی تو برای ارتباط معنوی انسان ها با من (خدا) مامور هستی، نه مأمور فصل و جدایی
عربی میخوای تشریفتو ببر سوریه!!!