۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
به بهانه آغاز ماه مبارک رمضان

آیا روزه خواران باید مجازات شوند؟

خارج از فضای امربه معروف و نهی از منکر ، اگر بخواهیم به این پدیده به چشم یک امر قانونی نگاه کنیم ؛ این شبهه به وجود می آید که در متن قانون جمهوری اسلامی درهیچ کجا به طور صریح به مسئله جرم برای روزه خواری در معابر عمومی اشاره نشده است ...
کد خبر : ۷۱۸۷۷

"صراط " - ماه رمضان از گرد راه می رسد و طبق روال معمول هر ساله ، مومنین خود را برای روزه گرفتن در ماه عبادت و بندگی آماده می کنند و کم کم نیز فضای عمومی جامعه رنگ و بوی این ماه پر برکت را به خود می گیرد ، اما در این میان ، همواره بدعت هایی منجر به سیاه کردن چهره جامعه در این ماه می شود و آن هم از بین رفتن قبح مسئله "روزه خواری" در معابر عمومی شهر است ، پدیده ای که همواره روزه خواران آن را یک حق اجتماعی اجتناب ناپذیر برای خود می بینند .

به گزارش سرویس اجتماعی صراط، متاسفانه طی سال های اخیر گمان برخی از کسانی که در ملاء عام با وقاحت تمام اقدام به روزه خواری علنی می کنند بر این شده که در قوانین جمهوری اسلامی هیچ بند یا مفادی، برای برخود با عمل آنان تعریف نشده و به همین دلیل هم به خود اجازه می دهند تا در برابر هر نوع تذکری که در رابطه با این عمل غیر شرعی و غیر اخلاقی به آنان داده می شود با لحنی توهین آمیز برخورد کنند .

اما خارج از فضای امربه معروف و نهی از منکر ، اگر بخواهیم به این پدیده به چشم یک امر قانونی نگاه کنیم ؛ این شبهه به وجود می آید که در متن قانون جمهوری اسلامی درهیچ کجا به طور صریح به مسئله جرم برای روزه خواری در معابر عمومی اشاره نشده است ، به همین دلیل هم تلاش می کنیم تا برای روشن شدن این مسئله به بند هایی از قانون مجازات اسلامی که مربوط به این موضوع می شود شرحی کاملتر دهیم .


به طور کلی می توان گفت : در قانون مجازات اسلامي عنوان مجرمانه بودن عمل " روزه خواري" وجود ندارد ، اما بر طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی " هرکس علنا در انظارعمومي و معابر شهری ، تظاهر به عمل حرامي نمايد ، علاوه بر کيفر عمل ، به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74ضربه شلاق محکوم مي گردد و در صورتي که مرتکب عملي شود که نفس آن عمل داراي کيفر نمي باشد ولي عفت عمومي را جريحه دار کند ، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد ".

با استناد به این بند از قانون مجازات اسلامی می توان اینگونه نتیجه گرفت : با توجه به اینکه روزه خواری عمدی همواره به عنوان یك عمل حرام در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است و طبق قانون کشور اسلامی ایران اگر یک عمل حرام جنبه علنی به خود بگیرد، برای آن مجازات تعیین می‌ شود ، پس توجیه برخورد با فرد روزه خوار را می توان در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار داد .

متاسفانه برخی افراد جامعه با سوء برداشت از این نکته در دین اسلام که " در دین و اجرای شریعت هیچگونه زور و اجباری نیست" ، به خود اجازه می دهند تا به راحتی بسیاری از هنجار شکنی های دینی و اجتماعی را در سطح عموم انجام دهند و اجازه هیچگونه برخوردی را هم به کسی نمی دهند ، این در صورتی است که مصداق چنین مسائلی در زمینه شخصی است نه انتقال و تبلیغش در سطح کل جامعه و معابر عمومی .


از سویی نباید این نکته هم فراموش شود که : طبق قانون، در جامعه اسلامی کسی که عمل روزه‌ خواری را انجام می ‌دهد ، یکی از ارزش‌های مسلمانان را نادیده گرفته و عفت و اخلاق عمومی را جریحه ‌دار کرده است ، که چنین امری همواره مستوجب تعزیر و برخورد قانونی است .

در ضمن باید یاد آور شد که مردم ایران تحت حاکمیت یک نظام اسلامی زندگی می کنند و در یک کشور اسلامی که حکومت آن هم بر پایه اسلام بنیان نهاده شده است ، نظیر قوانین دیگر کشور های جهان ، اجرای قوانینی که دولت و حکومت ، آنها را در جامعه وضع می کند ، بر همگان واجب و عدم اجرای آن به معنای قرار گرفتن در مقابل قانون ارزیابی می شود .


نظرات بینندگان
صلواتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۵۴
۲۵۳
نصف از جمعیت روزه خوار بانوان هستن، که با در نظر گرفتن عذر شرعی ماهیانه آنان میتوان روزه خواری آنان را نادیده گرفت، نیمی دیگر از روزه خواران مردان هستن که آنرا هم میتوان حکم به بیماری یا مسافر بودن آنان کرد. کودکان و کهن سالان هم که به علت عدم تکلیف و یا کهولت سن معاف از انجام روزه هستن.
نتیجه اینکه: با روزه خواران در حد تذکر برای روزه خواری نکردن در جمع باید تذکر گذرا داده شود و نه برخورد قهری.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
تمام افرادی که معذورند میتونند بدور از دید انظار رفع عطش یا گرسنگی کنند
لزوما نباید در مکان عمومی خورد یا نوشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امر به معروف و نهي از مكر بترين راه است .اگر فردي با تذكر تعمدآ تكرار كرد بله مجازات بايد بشود .نه از لحاظ شرعي بلكه به دليل عدم رعايت قانون و يا حكم حكومتي .
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
درستش این هست که با تذکر دوستانه برخورد شود ... ولی هر کسی که می خواهد روزه نگیرد ، می تواند برای نوشیدن آب یا خوردن غذا به محلی برود که رفت و آمد در آنجا به حداقل برسد و این جور برداشت نشود که شخص می خواهد تظاهر به روزه خواری نمایید ...
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
پس برای اینکه لج شما طالبانها دربیاد باید چکارکنن!!!؟؟؟هان!!!؟؟؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲۸
۶۳
اگر به صورت علنی روزه خواری میکنند باید به صورت علنی مجازات بشن و لا غیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر عمدي بود مجازات داره نه علن چرا دوست داريد جامعه رو به خشونت بكشيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چي چي هي تا ميخواي تكون بخوري ميگيد چرا جامعه رو به خشونت ميكشيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
كسي كه داره علني روزه خواري ميكنه تابلو هستش كه عمديه.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
مشخصا عمدیه و باید مجازات بشه دقیق نمیدنم ولی جزواحکام دینه که باید تعدادی ضربه شلاق نثارشون کرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
می خوای جلوی انظار عموم اعدامشون کنید تا درس عبرتی بشه برای روزه خواران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما قانعیم
یکی دو شب بازداشتگاه هم کفایت میکنه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ولی من گفتم تعدادی ضربه شلاق نه اعدام! حکم اسلامه باید اجرا بشه این دیگه مثل به زور چادر سر خانوما کردن نیست چون این در دین نیومده ولی مجازات روزه خوار در دین اومده پس باید اجرا بشه!
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۱۰
۱۲
دوست گرامي مد نظرشان روزه خواران در عام (ديد مردم )كه كار ناپسندي است.وبه هر دليل اسلام مورد سرزنش قرار گرفته.
گناه در خلوت كوچك تر از گناه در جلوت است.(اينم قال مصباح)
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۹
۶
دوست گرامي مد نظرشان روزه خواران در عام (ديد مردم )كه كار ناپسندي است.وبه هر دليل اسلام مورد سرزنش قرار گرفته.
گناه در خلوت كوچك تر از گناه در جلوت است.(اينم قال مصباح)
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۳۶
۱۸
آقا برادر می خواهی روزه بگیری به مردم چه کار داری؟؟؟ یعنی چون تو قصد داری روزه باشی ملت هم نباید چیزی بخورند که نکند نو هوس کنی؟؟؟
بابا خوب اینقدر هوسو هستی نگیر بچه که نیستی؟
بقیه مردم گرسنه بمانند و هیچ نخورند که شازده برادر می خواهد روزه بگیرد
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی که تو کشور اسلامی زندگی میکنه باید به قوانین اون کشور احترام بزاره تو هر کش.ر اسلامی دیگه ای که شما برید توی ماه رمضان علنی روزه خواری کنی باهات برخورد میکنن تازه تو ایران خیلی هم مهربون رفتار میشه برو کشورهای دیگه پدرتو درمیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب sss شما آزاد نیستی که به صورت کاملآ برهنه بیای توی خیابون و بگی هرکی ناراحته نگاه نکنه!. اون هم توی یک مملکت اسلامی که احکام الهی در اون اجرا میشه!!
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی نگفته جنابعالی نخورید و ننوشید .علتش اینه قبح کار از بین میره. و گرنه روزه دار فقط برای رضای خدا و به عشق او روزه میگیرد و هوس هم نمی افتد.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
پس اینهمه بگیر و به بند برای چیست برادر، اگر می توانید جلوی شکم خود را بگیرید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
sss
تو مثل اینکه فقط نواحی خاصی از تهران رو ملاک گرفتی تا این کامنت ابلهانه رو بگذاری! مگر فقط عوامل مرتبط با جمهوری اسلامی روزه می گیرند ابله ؟! اینجا ایرانه که کشوری اسلامی ست . حتی در نظر سنجی ای که سال پیش در فیس بوک(که بیشتر اعضایش را یا ونک به بالاهای تهرانی و یا خارج نشینان تشکیل می دهند) در مورد روزه گرفتن انجام شد تعداد روزگیر و روزه خور ها برابر بود! طوری شده بود که یه مشت غرب زده ابله مثل همین sss اومده بودند اظهار ناامیدی کرده بودند که وقتی در فیس بوک اینطوره در واقعیت حتما بیشتر از هشتاد درصد روزه می گیرند. با این توضیح که خیلی از افرادی که روزه نمی گیرند هم با اسلام دشمن نیستند و فقط سهل انگارند. این ابلهان فکر می کنند دین رو می شود به همین راحتی ریشه کن کرد.
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
اولاً تو دوست داری روزه بگیر در دین خدا هیچ اجباری نیست حالا از خدا هم بالاتر رفته ای ابله، دوماً روزه و ربا بانکی ببخشید کارمزد بانکی 20 درصد بدرد ابلهان می خورد.
لطفا نشر شود جواب فحش فحش است.
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
برو تو خونه یچی بلمبون مجبوری جلو چشم مردم بخوری؟بذار ماه رمضون تموم شه.بعدش انفدر تو خیابون غدا بخور که بترکی!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
sss
من جوابم رو که نگرفتم ....فقط به حماقتت قاه قاه خندیدم :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۴۰
۱۴
آقا اگه كسي به روزه معتقد نباشه چه گناهي داره كه نميتونه در سوپرماركت يه سانديس بخوره؟؟؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
به روزه معتقد نباشه
به انسانیت و اخلاق هم معتقد نباشه؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ساندیس خورا که همه روزه میگیرن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا حالا اصرار دارید در ملا عام روزه خواری کنید ؟ فلان دوست من هم روزه خوره ولی هرگز جلوی مادر و خواهر و پدر روزه اش روزه خوری نمی کنه . اگر قرار بر لج بازی نباشه و کمی هم فهم داشته باشی هم روزه ات رو می خوری هم مزاحم روزه ها نمی شی.
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
آخی دلم سوخت برات
چند ساله ساندیس نخوردی؟؟؟
یکم تحمل کن ماه رمضون تموم شد خودم برای یه وانت ساندیس میخرم.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزجان جدیدا ساندیس رو توی راهپیمایی میخورن نه سوپرمارکت!!!
امیر حامی دکتر جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲۴
۶
نظر شخصی بنده نه باید مجازات نشن و این یک حق خصوصی فرد که روزه بگیره یا نگیره و به خودش مربوط است حالا باید انهم کاری کنه اینقدر هم روزه خواری در ملا عام نکنه مثال در وسط خیابان میان مردم چیز نخوره بره یک جای کسی انه نبینه مشکلی نداره در کل مخالف مجازات بر علیه روز خواری هستم و اگر مجازاتی بشه ممکن است که مخالفین نظام و اسلام بگن این دنین ازادی هاست و سواستفاده کنن
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
شما یه رساله بنویس
استعدادش رو داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مه اونایی می نویسن استعداد ندارن!!!!! این هم یکی از اونها
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
امیر خان اولا بی خودی اسم دکتر جلیلی رو یدک نکش چون ایشالا که دکتر مثل تو فکر نمیکنه. ثانیا مخالفین چیز میخورند با هفت جدو اباشون مگه قانون ، حرف مش ممدلیه که بترسیم مخالفا سوئ استفاده کنند. اینا حرف خداست هر موضعی هم میگیرن علیه خدا و حرف خدا میگیرن که خدا خودش بلده چطوری بزنه تو دهنشون. پس به منو شما نیومده که بخاطر ترس از مخالفا حکم خدارو تعطیل کنیم.
علی ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۹
۲۰
با نظر مجید موافقم
هر کی عذر هم داشته باشه دلیل نمیشه جلوی چشم روزه داران این کارو بکنه
عکس سوم رو ببینین متوجه میشین که این جوان رعنا لبخندش معناش خجالته یا پررویی!!!!
محمد
|
United States of America
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۴
۱۶
به نظر من هرکی چه دلش خواسته روزه نگیره و چه واقعا نتونسته نباید روزه خواری جلوی یه عده ادم روزه دار بکنه از انسانیت دوره خو اونی کهروست به خاطر اعتقادش نمیتونه بخوره تو که میتونی بخوری یه جا دیگه بخور عزیز!به نظر من تذکر دادن بهتره تا بخواد با خشونت باشه!هرچند شعور مردم خدا رو شکر بالا هست تو این زمینه که این کارو نکنند!
من خودم روزه نمیگیریم ولی سعی کردم حداقل جلو کسی نخورم
sss
|
United States of America
اعتقاد که با دیدن نانی در دست یک نفر دیگر به باد میره به نظرت واقعاً اعتقاده؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
sss جان بحث به باد رفتن اعتقاد و هوس و این چیزا نیست، بحث حرمت ماه خدا و اجرای حدود و قوانین الهی است. بحث احترام به اعتقادات اکثریت مسلمان در یک جامعه اسلامی است.
میدونم شاید برات سخت باشه ولی سعی کن تفاوت این دو قضیه رو بفهمی!
امیرحسین
|
United States of America
احسنت بر ناشناس خوب گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۱۹
۵
......... این ادمها را ریختن توی خیابان تا جلو روزه خواری مردم را بگیرند اقایون مسولین نیروی انتظامی مملکت بعلت گرانی دچار تنش است وهر جا که میروی مردم از مسولین انتقاد می کنند شما دیگر با برنامهای ابکیتان تنش را در جامعه افزایش ندهید یک روز با بد پوششی ویک روز هم با روزه خواری برای مردم مزاحمت ایجاد میکنید
اصغر از تاكستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲۶
۴
من خودم روزه ميگيرم و به كسي هم كاذي ندارم روزه ميگيرد يا نه اگر پيش من هم اين اتفاق بيفتد حساس نيستم چون هر كسي مسئول اعمال خود ميباشد اسلام دين گذشت دين رحمان دين رحيم ما بايد طوري رفتار كنيم كه ان ادم روزه خوار مجذوب اعمال ما شود با زدن حيوان درست نميشه چه برسه به ادم
روزه هاتون قبول
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
نهی از منکر هم کشک دیگه
دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب از نظر ما هم شما منکرید و اشتباه می کنید 20 ساعت آب نمی خورید، حالا بیایم با چماق دنبالتون بگیم اعتقاد ما اینه یالا آب بخور
مشکل این مملکت همین فضولیاشه که به اسم دینتون تو کار همه دخالت می کنید، علت اصلیشم همون چشم نداشتن دیدین خوشی و راحتی دیگرانه نه امر به معروف و این چیزا
دخترک
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت به اصغر به نظر من ایشون نمونه یه انسان سالم معتقده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دخترک اگه زورت می رسه حتما با چماق دبال ما کن ! شماها یه شمت سوسول جون عزیز بزدل هستید که حتی اگه ناخن تون بشکنه دنیا رو می گذارید سرتون ! هه . اینو باش ! هر وقت تونستی برای هدفت خون بدهی و اصلا ارزش خون دادن و جون دادن رو داشت بیا با هم حرف بزنیم.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
وای ملت چرا همه چیز و باهم قاطی میکنین به خدا قسم مجازات اون ها حکم خداونده نه سران مملکت!
sss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲۶
۱۲
دلیلی ندارد چون شما می خواهید روزه بگیرد بقیه مردم هیچ چیز نخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی نگفته حتمآ روزه بگیر، فقط به احترام اکثریت مسلمان جامعه که یک حکومت دینی را برگزیده اند و خواهان اجرای احکام الهی هستند، از خوردن و آشامیدن و سیگار دود کردن در معابر عمومی خودداری کن. مثل اقلیت های مذهبی که به شکل عاقلانه ای رفتار می کنند و به عقاید مسلمین و جامعه اسلامی احترام می گذارند. بگذریم که بعضی از همین مسلمون ها، از این مسئله چیزی نمی فهمند و از کفار هم بدتر شده اند!!! و خواهان برهنگی و هرزگی و تعطیل شدن حدود الهی در جامعه هستند. حتی نگه داشتن حرمت ماه مبارک را هم نمی توانند تحمل کنند!
عجب اسلامی دارند این منافقین!!!
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
تو مثه اینکه کلا توی ماه رمضون از غذا خوردن منع شدی.بابا برو بشین خونه غداتو بخور.
جواد
|
Spain
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۱۱
۲۱
روزه خواران در ملا عام دو دسته اند:
1) یه عده که خیلی توجیه نیستن که کار زشت و ناجوانمردانه ای انجام میدن
2) ناجوانمردان و افرادی که از دین عقده دارن
دخترک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲۰
۸
اینا هر کاری می خوان کنن باید جمیع مردم هم با زور و شلاق انجامش بدن، نمی دونم چی میشه سرشون تو کار خودشون باشه والا اگه کسی بهشون گفت چرا روزه ای چرا تیپت این جوریه
majid
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دخترک کسی نگفت شما روزه بگیر گفت تو ملا عام توی ماه رمضان حق روزه خواری نداری
دخترک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
من اگه روزه نگیرم دلم نمیاد جلوی آدم روزه دار چیزی بخورم جدی میگم، مشکل من این اجباره همه چیز اینجا اجباره و زورگویی، این خیلی حس بدی میده بهم
زهرا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دخترک جان من هم با حجاب اجبار مخالفم چون حکم خداوند نیست ولی مجازات روزه خوارها حکم خداونده!خداوند هم بده بنده هاشو نمیخواد عزیزم!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۵
۲۳
قانون شكنى همه جاى دنيا نشانه بى فرهنگى وعقب ماندگى است.
تا چه رسد به اين كه انسان در ان عمد هم داشته بأشد واز ان دفاع كند !
دخترک
|
Switzerland
پس زمان رضاشاه هم که کشف حجاب می کرده قانون کشور بوده دیگه نباید کسی حرفی می زده
ناشناس
|
Switzerland
الان هم قانون کشور برعکسه و حجاب زوریه
هر کس هم نمی خواد هرررری
زهرا
|
Switzerland
این دیگه حرف خداس چه ربطی به قانون حکومت داره????
امیرحسین
|
Switzerland
قانون بی حجابی رو آدما درست کردن.
ملاک حرف خداست که میگه حجاب.یه سری به قرآن بزنی بد نیست دخترک!!!!
زهرا
|
Switzerland
امیرحسین خان شما درست میگی حجاب واجبه ولی این که به زور بخوای کسی و با حجاب کنی درست نیست! ومجازاتی هم برای بی حجاب در دین نیومده! اما برای روزه خوار در ملا عام چرا اومده!
ساره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۱۲
۲۳
اینایی که روزه خواری میکنن میخوا خودشونو نشون بدن کمبود دارن بیچاره ها وگرنه برای اونایی که عذر دارن مکان خوردن و اشامیدن زیاده
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
بله لازم به ذكره شهرداري هم محل هاي رو براي مسافران يامعذورين درست كرده.براي مسائل شخصي بايد جاي شخص پيداكرد نه عمومي
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۸
۴
تمام صحبتهای شما درست . ولی این مسائل در بعضی جاها منشائ عدم رضایت اجتماعی نیز دارد . اویل انقلاب هم کمیته شلاق می زد چی شده درست شد.؟ یادم هست رمضان 88 همه علنی روزه خواری رواج شدید پیدا کرده بود . حال چه خوشتان بیاید چه نه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
این نشون میده که که این جماعت که در زمان انتخابات بی قانونی و قانون گریزی دولت رو فریاد میزدند
هنوز به قدرت نرسیده از همه بی قانون تر هستند وای به روزی که مست قدرت بشن
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۱۰
۸
من عمدا میام توی خیابان روزه خواری میکنم فقط منتظرم یکی اعتراض کنه تا ..........

...........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اوه اوه!! تو رو خدا این کارو نکن! با این مبارزه ی جانانه و با این اقدام انقلابی! تو، همین امروز و فردا حکومت اسلامی تغییر می کنه و سرنگون میشه!!
عجب مخالفین سوژه خنده ای داریم به خدا !!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
ببین
خدا زده به گردنت که فکر میکنی با روزه خوری علنی به مبارزه با نظام میری
بد بخت به خاطر دنیای دیگران اخرت خودت رو خراب میکنی
اون وقتی که نتونستی به ملک الموت اعتراض کنی(موعدت سر بیاد) چوب نیم سوخته مهمونت میکنند نوش جان کنی تا بفهمی که حرف خدا رو که کم توجهی نکنی
فکر میکنی با عربده کشی میتونی جلوی حرف خدا وایسی
حالا برو از این 50 سال عمرت خوش باش (حالا اگه عمرت به اونجا برسه)چون باید که تا هزاران سال بعد هلاکتت به تاوان همین 50 سال چوب نیم سوخته نوش جان کنی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
یاد یه بیت افتادم

تا نباشد چوب تر
فرمان نبرد .... و .....

میدونم که به ... و .... کم لطفی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این آرش هم از اون مفلوکهایی ست که خودش رو به در و دیوار زده تا یه کشور غربی راهش بده اما خورده به در بسته و حالا در حالیکه نه راه پس داره نه راه پیش داره .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قرانت بروم روزه خواری میکنی و یکی بیاید فلان کنی که کار درست نمیشه تو با خدا که مسئله نداری !!!! لجبازی نکن !!! با خد اباش 11 ازش بخواه ریشه ظلم را از زمین برکند !!!
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب آقا مجید:اگه قراره 6 میلیارد نفر چوب نیم سوخته بخورن ما هم میخوریم بهتر از تحمل کرذن قیافه زشت شماها در بهشت است. ...... هم تویی که از ترس چوب نیم سوخته روزه میگیری
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
آرش میخوای با خدا بجنگی؟؟؟؟؟
میتونی بجنگی؟؟؟؟
خدا گفته روزه خواری جلوی روزه دار گناهه.میفهمی این چیزارو؟؟؟؟
با کی داری لج میکنی؟؟؟با خدا؟؟؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ارش خان هر کاری دوست داری بکن ایشالله با شیطان محشور بشی!!!!!!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
مهران خان مطمئن باش که افراطیون به بهشت نمیروند اما خدایی این یکی دیگه حکم خداونده!
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
مهران لازمه به عرضت برسونم که توی بهشت قیافه ی کسی زشت نیست!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
...........تا بگی تو هم هستی؟!!!!!!
بشین تا بیان اعتراض کنن بهت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب مهران همه که مثل طایفه شما همه جاشون رو عمل نمی کنند که جیگر بشن !!! فکر کنم تو هم چند بار با کله بری تو دیوار افاقه کنه ماااادر ! خیلی عصب زدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۵
۸
در جامعه ای که اکثریت مسلمان اند و یک حکومت مذهبی را برگزیده اند، و بارها با رای دادن آنرا تایید نموده اند، اجرای قوانین و حدود الهی لازم است.
اقلیت های مذهبی هم وظیفه دارند تا به یک سری حد اقل هایی احترام بگذارند. هیچ کس به آنها نمی گوید روزه بگیریرد، بلکه می گویند به احترام اکثریت مسلمان، از خوردن و آشامیدن در این یک ماه، ان هم فقط در انظار عمومی اجتناب کنید.
البته اقلیت های محترم مذهبی این را پذیرفته و رعایت می کنند، ولی برخی دوستان مدعی اسلام، این حرمت نگه داشتن را تحمل نکرده و خواهان تعطیلی اجرای احکام و حدود الهی در جامعه هستند!!
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
کدوم اقلیت مذهبی اکثر اونایی که روزه نمیگیرن هم مسلمونن دیگه.
ولی دلشون نمیخواد روزه بگیرن.
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۶
۹
مثل اين كه بيش از ٩٠/ مردم مسلمون هستند. مگه زمان اون قلد ر بى همه چيز، دست نشانده بيگانه ، هم چيزى به نام قانون وجود داشت؟!
هرچه بود ديكته اجانب بود. !
مردم هم هزينه داد ند وحق خودش وخان دان كثيفش را ، كف دستش گذاشتند.
منظور از قانون ، قوانين حكومت هايي است كه با جانفشانى واز خود گذشتگى ملتها سر كار مى أيند
نه كودتا گران ودست نشاندگان بيگانه !
صراط! چشمت روشن!
با ميدان دادن به تفاله هاى ان رژيم قرون وسطايي!!
نورا
|
Switzerland
متوهم
تو چقدر واسه صراط خط و نشون میکشی!11
زهرا
|
Switzerland
ببینم این رضا قلدر چه هیزم تری به تو فروخته که همه جا ازش اظهار بیزاری میکنی؟؟؟؟!!!!!!
یه نفر
|
Switzerland
زهرا خانوم شما بگو رضا قلدر به تو چی داده ازش دفاع می کنی ؟
زهرا
|
Switzerland
رضا قلدر به من چیزی نداده ولی اون دیگه مرده منم یاد گرفتم پشت سر مرده این همه بد و بیراه نگم!
مجید
|
Switzerland
زهرا خانم
مرده داریم تا مرده
پس بنی امیه رو هم لعن نکن چون مردن و پشت مرده نمیشه حرف زد
بله دقیقا رضا قلدر هم از قماش همین ها بوده
معارضه با دین سرکوب دین داری کارهایی بوده که هم رضا قلدر(لعنت الله علیه )میکرده هم بنی امیه (لعنت الله علیهم)
نورا
|
Switzerland
مجید کارهایی که شما به نام دین میکنید اما از اون دوتا هم بدتره!!!
ناشناس
|
Switzerland
رضا قلدر
رضا قلدر
|
Switzerland
دعوا نکنید بچه ها !
زهرا
|
Switzerland
اما اون هیچ معصومی و به شهادت نرسوند داری تهمت میزنی و اون دنیا باید جواب گو باشی!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۲
۳
شما به متن قانون مجازات اسلامی درخصوص حفظ شعائر الهی و حدود الله دقت بیشتر کنید جوابتون رو خواهید گرفت!
ضمناً از منابع اصلی قوانین ما فتاوی معتبر فقهیه (اصل 168 قانون اساسی) که در اون هم جای بحث بسیار وسیعه.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۶
۶
سلام بر آقایون و خانمای ... !!! با نظرات...!!! کسی نگفت روزه اجباریه، حرف این آقایونی که می گن باید با اینا برخورد بشه اینه که : هرکی میخواد هرچی .... بره تو خونه خودش .....، تویی که میای تو کوچه خیابون می خوری یعنی اینکه خدا! تویی که با آیه صریح قرآن به من نفهم گفتی روزه را بر تو واجب کردم؛ حرف تورو چیز هم حساب نکردم( با عرض پوزش از محضر خدا).آقایون اون بالا هم گفتن که قانونه، چطور اربابای شماها پدر زن مسلمانی که با حجاب به مدرسه ، دانشگاه یا سر کار میره در میارن ؛ که این قانون این مملکته،حالا ما نمی تونیم قانون خدارو تو این مملکت پیاده کنیم چون آقایون و خانما وجود مبارکشون اذیت میشه تو کوچه خیابون نلمبونن.یه جمله هم برا آقای ناشناس و امثالهم که تا تقی به توقی می خوره میگن آقا مردم از گرونی مردند و جنازه شون رو زمین پوسیدو از این خزعبلات. آقای ناشناس بر منکرش لعنت که گرونی نیست ولی کمی از اون هم وطن فروشایی که مملکتشونو بخاطر هیچ و پوچ می فروشن ، حتماً دسترسی به ماهواره دارید بفرمایید یکی دو روز به این بی بی سی نگاه بفرمایید که زنگ می زنند تشکر می کنند از کشور های اروپایی که ممنون کشور مارو تحریم کردید تا دولت به زانو در بیاد یکی نیست بگه بدبخت به ... دولت هم نیست که گرونی تا کجا بره ملت ایرانه که این فشارو تحمل می کنه بدبخت وطن فروش .....پس خواهشاً با یکم اون بالایی رو بکار بنداز بعد بنویس.
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۵
۳
هیچ اجباری نباید در کار باشه ولی روزه خواران هم بایست مراعات کنند و در انظار عمومی نخورند در حد ممکن.. برن کوچه ای ..پس کوچه ای.. مامور ها هم دیگه نبایست هر سوراخ سمبه ای رو به این اسم بگردند .. ان شالله که الله روزه نماز تمام هموطنان عزیز رو قبول کنه
ناشناس
|
New Zealand
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۵
۱۲
صراط ! در این سایتت رو باز گذاشتی که یه مشت بی دین و معاند و بی بند و بار عقده ای هجوم بیاورند اینجا عقده گشایی کنند ؟ به اندازه کافی سایت از طرف بیگانگان برای اینها ساخته شده که نظرات مزخرفشان رو اظهار کنند . برعکس من خودم چند بار در سایتهای اینها کامنت گذاشتم و مطلقا تایید نشده !! حالا شما بر می داری همه نظرات گ ه ر بار این ها رو تایید می کنی که چی بشه ؟ که ثابت کنی از سایتهای درپیت اینها به آزادی بیان پایبند تری؟ فکر می کنی این وقیح ها راضی می شن؟ این جماعت پر رو تر از اینها هستند . هر چی بهشون رو بدی آستر هم می خوان!
زهرا
|
New Zealand
ازادیه بیان باید باشه من با روزه خواری در جای عمومی موافق نیستم ولی همین ما باید به حرف مخالفامون گوش بدیم ناسلامتی اون هاهم برای خودشون انسانن و عقاید دارند!
ناشناس
|
New Zealand
آزادی بیان فقط برای اون ها باید باشه که از بیان هم گذشته و فقط توهین می کنند و فحاشی به عقاید دیگران؟ من می گم سایتهای اینها کامنت می گذارم مطلقا تایید نمیشه .
در ضمن در مورد افرادی که همه زندگی شون به شکم و زیر شکم مرتبط می شه من خیلی احساس انسان بودن ندارم. به چیزهای دیگه شبیه ترند .
زهرا
|
New Zealand
به هر حال ازادیه بیان باید باشه دلیل نمیشه که چون اون ها مخالف حرف میزنن پس نباید اصلا حرف بزنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۲
۶
پس با این حساب با در نظر گفتن ماده 638 اونایی که نماز نمیخوانند را باید چیکار کرد؟در دین اسلام آمده که نماز و روزه از واجبات است پس نمیشه که فقط در مورد یکی سختگیری کرد الان اکثر جوانان نماز نمیخوانند.باید فکر اساسی کرد.بخدا اسممون مسلمان مونده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۳
۲
روزه دارم من و افطارم از آن لعل لب است ..اری افطار. رطب در رمضان مستحب است !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
چه باحال!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
۱۲
۴
اااااا!!!!!!!!!! چطور میخواین دستور دین و اجرا نکنین که مجازاتش چندین ضربه شلاقه ولی سر با حجاب کردن خانوم ها که در دین اجباری در موردش نیست میخواین به زور عمل کنین چه بدعت گزاریه قشنگی!!!!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
یک جا در منابع قرانی یا سنت اهل بیت بیار که حجاب برای زن مسلمان(نه مسیحی یا یهودی)اختیاری باشه
چرا از خودتون دستور دینی میسازید
ومن اظلم ممن افتري علي الله كذبا او كذب بآياته انه لا يفلح الظالمون
شاید بگید من حجاب رو قبول ندارم
پس دیگه مسلمون نیستید نمیشه که بگید من این حرف خدا رو قبول دارم اون حرف خدا رو نمیپسندم قبول ندارم
فتومنون ببعض الكتاب وتكفرون ببعض فما جزاء من يفعل ذلك منكم الا خزي في الحياه الدنيا ويوم القيامه يردون الي اشد العذاب وما الله بغافل عما تعملون
ایه اول انعام 21
ایه دوم بقره 85
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
نخیر اقای مجید منظورم اینه که اجبار کردن حجاب در دین نیومده وگرنه برای هر زن مسلمان حجاب داشتن واجبه اما این که بخوای کسی و مجبور کنی اصلا کار درستی نیست خودم باحجابم و حجاب و قبول دارم! اما مجازات روزه خوار حکم خداونده که باید اجرا بشه! شما برای من بیارید که اگر زنی بی حجاب شد در دین امده فلان مجازات برایش واجب است!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
خوبه که قبول کردید که حجاب برای زن مسلمان اجباریه
حالا چرا در جامعه زن ها باید حجاب داشته باشند
چون قانونه
و قانون لازم الاجراست
و تخلف از قانون با مجازات همراهه
کسی که قانون رو زیر پا میزاره قرار نیست
که با دسته گل ازش تقدیر بشه حالا ایا این
متناسب با مقتضیات جامعه ماست بحث دی
گریه اگر به قانون معترضید باید از طرق قا
نونی پیگیر بشید نه بی قانونی کردن
مثل کلاه ایمنی موتور سوارها
شاید سخت باشه ولی برای حفظ جان خودشونه
بعضی ها با کار های فرهنگی مثل داش سیا کلاه استفاده میکنند ولی بعضی ها که به جان خودشون ارزش قائل نیستند باید با جریمه فهماند که اگر برای جان خودتون ارزش قائل نیستید ولی باید به قانون احترام قائل باشید.
در مورد کسی که حجاب رعایت نکنه دستور دینی نشنیدم ولی نشنیدن من دلیل نبودن این حکم نیست
ولی کسی که به قوانین نظام دینی احترام نزاره عقلا برخورد لازمه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
اره اقا مجید شما درست میگی حجاب جزو قوانین ایرانه ولی چون در دین به اجبار حجاب برسر زنان کشیدن جایز نیست پس قانون شما اسلامی نیست خودت با حرف خودت این موضوع رو اثبات کردی افرین پسر گل!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
زهرا خانم این آزادی که شما میخواهید تا هر طور دلتون میخواد تو جامعه ظاهر بشید آزادی من و همه جوونارو سلب می کنه .اینو کجای عقلت می گنجونی.آزادی تو عدم آزادی یه عده زیاده. تو هر مملکت لائیک بری حقو میدن به ازادی اکثریت. حالا که تو مملکت اسلامی هستی و بر تو واجبه که حجاب داشته باشی و نداشتن حجاب مناسب از سوی شما خیلی از جوونارو به گناه می کشونه، شمارو ملزم به داشتن حجاب می کنه. مثلش مثل سیب گندیده تو یه جعبه پر از سیبه اگه میخوای جامعه رو به گند نکشه باید یا کرمشو بگیری یا بندازی دور.
بالا شهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
۱
۲
اصولا سیگار و ادامس و شاید چلو کباب باعث باطل شدن روزه نمی شوند چفدر سخت گیری مردم خسته شدند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
۳
۱
آقا جون یکی بره تو 1 کوچه فرعی اونجا روزه خوری کنه ملائ عام حساب میشه؟!!
ولی برادران لرزشی ماشا الله خیلی مراقبت میکنند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
نه دیگه دقیقا الان اشتباه کردی ما میگیم در ملاعام نباید روزه خواری کرد حرف خداست میخوای تکذیبش کنی!!!؟؟؟ یکی بره تو یه کوچه فرعی که کسی نیست تا دلش میخواد بخوره کسی بهش کاری نداره اگرم کسی بهش گیر بده داره افراط میکنه که کارش درست نیست!
محمود احمدی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۴
آقا چرا خودمون رو گول میزنیم !تو خوانواده شما چند نفر روزه می گیرن؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
۳
زهرا خانم یعنی من درکوچه فرعی که نه بلکه در خانه خود می توانم روزه بخورم ؟ماهواره چی اجازه می دهید(می دهند) نگاه کنم ؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
۱
خوبه همه ملت سرکارن............
حسینیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
خداوند به ما آنقدر علم و عقل و درایت عطا کند که فقط در مورد مسایلی که شناخت داریم فضاوت کنیم. بابا هر ممکتی قانون دارد و ممکت شیعی هم قانون دارد، احترام به قانون برای همه واجب است، وگرنه باید عواقب عبور از قانون را بپذیرد. حریم شخصی و خلوت شخصی تعریف علمی دارد و قانون شامل آن نمی شود، مگر عوارض آن دیگران را گرفتار کند. ولی ملاعام نیز تعریف دارد و محدودیت هایی دارد و قانون در آن اجرا می شود. عزیزانی که به هر دلیل می خواهند روزه خود را افطار کنند باید در ملاعام نباشد و این هم فلسفه دارد. این که دیگر جنجال و برخورد احساسی نمی طلبد.
سید وحید
|
Switzerland
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
۱
۲
روزه خواران را باید اعدام کرد. کسانی که از آمریکا و انگلیس پول می‌گیرند تا اسلام را با روزه خواری نابود کنند.

اسلام پیروز است.
ماهرخ
|
Turkiye
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
۱
۱
با سلام.نظر همه هموطن های عزیز رو خوندم.در باره روزه نظری دارم. اولا که برای روزه خواری در ملاء عام مجازات قرآنی تعیین نشده.اما دوستان توجه کنند که حتی در کشورهای اروپایی اگر ببینند کسی به مسئولیتهای دینی خودش مثل نمازو روزه عمل میکنه به او احترام میگذارند.حتی در فرودگاه... در پاریس ،دیدیم که مامور فرودگاه از یک نمازگزار محافظت کردتا دورو برش خلوت شودو نمازش با آرامش به پایان برسد.اگر بدانند کسی روزه است، حتی اگر خودشان اعتقاد نداشته باشند رعایت میکنند و وقتی او رفت اقدام به خوردن میکنند.حتی اگر مخالف روزه باشند، به کسی که روزه میگیرد احترام میگذارند.حالا شاید شخصی اعتقاد به پرهیزکاری داردو روزه هم میگیرد ، ولی وقتی در برابرش اقدام به خوردن یک خوراک خوشمزه و اشتها آور نماییم، معده اش آزرده میشود ویا اینکه دلش میخواهد...گرچه روزه برای ازردن انسان نیست بلکه برای تقویت قدرت اراده اوست. برای پرورش ایمان و افزایش تحمل او در برابر واسته هایی است که نفس و اراده اش در برابر آن خواسته ها ضعیف است. فرض کنید که سفره ای گشاده است و منعی برای خوردن نداریم و بیماری ای هم نداریم.اشتها هم هست..دسترسی به خوراک ها هم موجود است ...ولی برای اطاعت خالقی که آنهمه برای ما مایه گذاشته و نعمتهای بی شماری که در وصف هم نمی گنجد، تقوی یا پرهیزکاری نماییم...قدرت اراده خودمان افزوده میشود. در اینجا اشاره میکنم که حجاب وروزه و ...در قرآن به خوبی شرح داده شده است. سخت گیری های اضافه کار خود انسانهاست.
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
۴
۱۰۵
یکی دوست داره روزه میگیره یکی هم مثل من روزه نمیگیره و اگه هم در خیابون تشنه ش بشه یا گرسنه باشه هرچی بخواد میخوره و به هیچ کسی هم ربطی نداره.مگه من میام به کسی که روزه میگیره بگم چرا روزه میگیری؟ من هم دوست ندارم بگیرم به چه کسی مربوطه؟ من که نمیتونم واسه خاطر دیگران که یه وقت خدای نکرده تشنشونه و روزه هستن از تشنگی هلاک بشم چون چند نفر روزه هستن.تو اسلام هم این حرف نیومده که روزه خواری گناهه و اگه هم اومده باشه تحریف شده و دست کاری شده چون یه حرف مضحکیه و نمیشه به قران ربطش داد.
مدیر پایگاه مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی :"هرکس علنا در انظار عمومی و معابر
تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا
تا 74ضربه شلاق محکوم می گردد"