۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
باز هم جتجال تازه ای از یک هاشمی رفسنجانی

شورای فقهی یا توهم روشنفکری دینی ؟

به نظر می رسد طرح چنین سخنانی از هاشمی رفسنجانی به دلیل دور افتادن چند ساله وی از مسند قدرت و مدیریت اجرایی کشور باشد که راه را برای ایراد چنین صحبت هایی که بیشتر باب . . .
کد خبر : ۷۱۰۶۳

صراط - اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با یک سایت خبری یکبار دیگر بر ضرورت تشکیل "شورای فقهی" برای اعلام نظر در خصوص "مسائل عمده مدیریتی کشور" تاکید کرد .

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، وی که با سایت "شفقنا " گفتگو می کرد ، یکبار دیگر با اشاره به نظرات حاشیه سازش در رابطه با تشکیل شورای فقهی ، تشکیل آن را از ضروریات کشور برای تصمیم گیری در سطح کلان ارزیابی کرد .تکرار مواضع قبلی هاشمی رفسنجانی در رابطه با مسئله فوق ، در حالی صورت می پذیرد که ادعای وی در رابطه با تشکیل شورای فقهی در گذشته هم مورد اعتراض شديد مردم و علمای حوزه علمیه قم قرار گرفته بود .

به عقیده بسیاری از صاحبنظران در این عرصه ، بیان چنین نکاتی از زبان هاشمی رفسنجانی ریشه در تفکرات وی در زمان ابتدای انقلاب اسلامی با طرح مسئله شورای رهبری در زمان امام خمینی (ره) دارد ، که در آن زمان هم با مخالفت های جدی از سوی علمای قم و مسئولین کشور رو به رو شد .

به طور کلی علما و نظریه پردازان جمهوری اسلامی ، تشكيل شوراي " فقهی یا رهبري"  برای اجرای تصمیمات کلان در کشور را بر پایه هیچگونه مبناي فقهي و علمي ندانسته و مطرح ساختن چنین ایده هایی حاصل از التقاط مبانی اسلامی با نظرات شبهه روشنفکران دینی در جوامع امروزی می دانند.

به عقیده بسیاری از علما ؛ به دلیل آنکه يك مجتهد هيچ وقت نمي‌تواند مقلد کس دیگری  باشد و با نظر شورايي بحث كند ، طرح شورایی اداره کردن رهبری جامعه اسلامی را به طور کلی منتفی می دانند و مطرح ساختن چنین مواردی را در راستای تلاش برای محدود ساختن رهبری قاطع جامعه اسلامی ارزیابی می کنند  .

به طور کلی می توان در جواب نظریه هاشمی رفسنجانی، به این اصل تکیه کرد که تا زمانی که رهبری جامعه اسلامی را فردی برعهده دارد که در جایگاه یک مدیر تدابیر لازم را برای جامعه تجویز می کند و سایه اش بر سر تمام قوا به طور هماهنگ گسترده شده است ، دیگر نیازی به تشکیل شورای فقیهان نیست و در متون سیاسی اسلام هم ، ولی فقیه که اداره و تدبیر امور جامعه در دست اوست ، یک نفر است ، نه شورایی که از فقیهان تشکیل خواهد شد .

به نظر می رسد طرح چنین سخنانی از هاشمی رفسنجانی به دلیل دور افتادن چند ساله وی از مسند قدرت و مدیریت اجرایی کشور باشد که راه را برای ایراد چنین صحبت هایی که بیشتر باب در و دل  دارد باز می کند و هیچ مرجع فقهی ، نظری و علمی ندارد . از سوی دیگر هاشمی در مدت های اخیر قصد دارد با طرح مسائل شبه روشنفکری و خلاف حرکت جامعه به نوعی خود را دوباره در بورس رسانه ها و دنیای سیاست حفظ کند .

در پایان لازم می دانیم این نکته را نیز به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد آور شویم که تشکیل شورایی که شما نگرانی عدم وجودش در جامعه اسلامی را دارید ، سال ها پیش در نظام جمهوری اسلامی با تشکیل شورای فقیهان نگهبان قانون اساسی کلید خورده است که تمام مشاوره هایی که در رابطه با اجرای صحیح قانون در مسیر اسلامی نیاز دارد را به رهبری و مسئولین می دهد ، پس دیگر جای هیچ نگرانی نیست.

نظرات بینندگان
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۳۲
۳۵
یعنی قدرت تا این حد لذت داره که دور بودن ازش اینگونه آدم رو به پرت و پلا گویی وا بداره ؟
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد ضمن تایید نصفه جملت باید بگم اتفاقا اینایی که این میگه پرت و پلا نیس خوب میدونه چی میگه و هدفش چیه منتها ما باید بیدار باشیم و نگذاریم که این عاشق قدرت و ثروت به هدفش برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا" مملي . كساني براي هاشمي شاخ و شانه مي كشند معلوم نيست مال كدام ... ريشه اند
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل جان سلام .
داداش حالا حالا ها مونده این شیخ با وقار رو بشناسی هاشم خان کینه ای تر از این صحبتهاس که فکرشو بکنی باید زمان همه چیز را نشانمان دهد و مطمئن باش که میدهد .
محمد رضا بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام بهتر می گفتی شورای فقهی ... یا ایجاد شورای رهبری و توهم رئیس اون شورای رهبری شدن این مناسب تر از اونی هست که شما تیتر زدین خوب شد مردم نظرشان را در نهم دی گفتن اکثر مردم در این روز شعار دادن مرگ بر این شخص یعنی اینو نمی خواهند رو که نیست سنگ پای قزوین هست از رو هم نمی ره هر چی مردم بگن مرگ بر تو این میگه باریکلا به خودم و بیشتر پاشو از گلیمش دراز می کنه متاسفانه این کار را تا وقتی ادامه خواهد داد تا ملت همان طور که تو دهن پهلوی زد مشت محکم خودش را تو دهن این هم بزند تا بلکه .... و دیگه ادعای جدید و توطئه جدیدی نکند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۴
۲۳
از ان گذشته همین الان هم کشور دارد به نوعی "شورائی" اداره میشود.مجلس-شورای نگهبان-مجمع تشخیص مصلحت نظام- مشاورین عالی رهبری در زمینه های گوناگون..پس اینها چیست؟؟..اصل ولایت فقیه درزمان غیبت یک اصل مسلم وانکارناپذیر است وولایت فقیه هم یعنی یکنفر..تعجب میکنم ازاقای هاشمی رفسنجانی که برپایه چه استدلالی چنین چیزی رامطرح میکنند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
یا سلام
متاسفانه، نویسنده متن فوق، با استفاده از فن سفسطه، مطلب را بگونه ای بیان کرد که نتیجه دلخواه خویش را بگیرد.
مطلب مورد اشاره توسط جناب هاشمی، ارایه یک نظریه در باب مسائل فقهی است و اصولا ارتباطی با مباحث حاکمیتی و سیاسی و بویژه مباحث مرتبط با رهبری ندارد.
لاکن نویسنده، معلوم نیست به چه دلایلی این دو موضوع را یکی دانسته و در نتیجه، اینچنین برداشت نموده است.
و سئوالی که این جا باقی می ماند اینست که آیا به صرف اینکه ما با عقاید یک فرد (حتی خطا کار) موافق نیستیم، می بایست هر مسئله ای را مستمسک قرار دهیم، تا او و عقایدش را مورد تخریب قرار دهیم.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
محمداقا
اتفاقا مطلب مورد اشاره جناب هاشمی دقیقا حمله به اصل " ولایت فقیه" است که رکن اصلی واساسی حکومت اسلامی است.اگر حضرت امام خمینی راقبول دارید کتب ایشان رادراین زمینه مطالعه بفرمائید..
درباب مسائل شرعی که مشکلی وجودندارد وملت از هرکدام از مراجع تقلید که دوست دارند تقلیدمیکنند وکسی نگفته حتما باید ازآقا تقلیدکنید..موضوع اینجاست که هرده سال یکبار بعضی ها به نوعی دارند این بحث رازنده میکنند حال انکه اصلا جای بحث ندارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۵
۲۴
سیاستمداری که نان را به نرخ روز می. خورد
سیاستمداری که تا 95 در صد روی زیر مجموعه سه قوا نفوذ دارد
سیاستمداری که دولت های مخلف سیاست های نظام حساب ویژه ای برایش باز نموده اند
واما این سیاستمدار کهنه کار در ناکامی هایش متوجه شده تنها مکانی که ایده هایش خریداری نداره و موجب کند شدن برنامه هایش می شود هوشیاری رهبری معظم می باشد لذا جهت سرعت دادن به برنامه هایش که از ظریق چند گروه به اصطلاح اصلاح طلب اجرا میشونند تشکیل شورای فقهی جهت دور زدن رهبری را الزامی می داند در صورتیکه این طرح هم شکست خورده مي باشد
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي هاشمي هيچگاه در فكر دور زدن مقام معظم رهبري نيستند. اين ها توهماتي بيش نيست. هدف قاي هاشمي از طرح اين مبحث اداره شدن كارامدتر مملكت زير نظر معظم له است و نه دور زدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی اگر به دنبال دور زدن رهبری بود ، از ابتدا باعث و بانی انتخاب ایشان نمی شد.

مذاکرات پیرامون انتخاب رهبری را مطالعه کنید تا بدانید که چه گذشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۲۰
۸
به نظرم ایشان یه نظر داده؛ مثلا گفته چطور می شه یک نفر در همه علوم و تخصصها صاحب نظر باشه؟ خوب این خیلی از عقل به در نیست. الان ما خیلی از این موارد را داریم.
نکته دیگه اینکه؛ ما الان در کشور همین مجمع تشخیص را که داریم عملا یکی از کارکرداش همینه. افراد متخصص هم در آن زیاد هستند.
همانطور که دیه فرد غیر مسلمان را سالها قبل در مجمع تشخیص به دلیل مصلحت مانند مسلمانها قرار دادند و.... دقیقا پیاده کردن این مسائله.
لذا اجازه بدیم صاحب نظران این مطلب را نقد کنند و اگر نقدی وجود دارد عالمانه و در فضای علمی دنبال شود.
majid r
|
Albania
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۸
۱۴
یادتان باشد هر توهین و هدک حرمتی به هاشمی توهین به دوستان قدیمی ایشان میباشد
هاشمی هنوز مورد حمایت رهبری می باشد
و همیشه به توصیه های ایشان گوش داده و گاهی اوقات سریحا عقب نشینی کرده است.
(سکوت) . بر خلاف بعضی مسئولان.......
روح الطبيبي
|
Albania
احسنت به بصيرت شما
ناشناس
|
Albania
هدک لغت جديدی است!! هندی است يا اردو؟! يا اسپرانتو...
آقا مجيد، دلبندم «هتک» درسته نه «هدک»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۵
۷
شما اول یاد بگیر به جای "شبه روشنفکر" ننویسی : "شبهه روشنفکر" !!! بعد بیا اظهار نظر کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۲
۸
ایشان درست گفته است بعضی از مراجع ........ بصورت فردی نظریه پردازی می کند در خصوص مسایل دینی واجتمایی مردم حالا اگر شورا باشد افراد نمی توانند از لباس مرجعیت سوئ استفاده کند تازنده هستند در این سمت بمانند
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۵
۱۳
نقل قول: " به نظر می رسد طرح چنین سخنانی از هاشمی رفسنجانی به دلیل دور افتادن چند ساله وی از مسند قدرت و مدیریت اجرایی کشور باشد که راه را برای ایراد چنین صحبت هایی که بیشتر باب در و دل دارد باز می کند و هیچ مرجع فقهی ، نظری و علمی ندارد . از سوی دیگر هاشمی در مدت های اخیر قصد دارد با طرح مسائل شبه روشنفکری و خلاف حرکت جامعه به نوعی خود را دوباره در بورس رسانه ها و دنیای سیاست حفظ کند . "
واقعا معتقد هستيد كه آقاي هاشمي خلاف جهت مردم حركت مي كند؟! واقعا فكر مي كنيد ايشان طمع قدرت دارند؟! آقاي هاشمي اگر دغدغه قدرت داشت ميدان را ... خالي نمي كرد؟!

مطمئنم خود نويسنده اين متن در خلوت خودش به اين حرف ها اعتقاد ندارد. همه مي دانند كه آقاي هاشمي سخني جز ار زوي مصلحت و خيرخواهي نمي گويد.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب اقای روح الطبیبی با سلام
با توجه به مطالبی که از جنابعالی در اظهارنظرها می خوانیم نکته بین هستید ولی هنگام نتیجه گیری خیلی سریع طرف طیف هاشمی را می گیرید که خیلی عجیبه
حداقل باید حواسمون باشه از یک سوراخ دوبار گزیده نشیم
هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
...
البته یادمان باشد وقتی مدیریت سیاسی فردی را زیر سوال میبریم بدان معنا نیست که علم او را هم نفی کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۷
۱۰
باز نزدیک انتخابات شد باز تخریب این بزرگوار شروع شد..بچه جان اون زمان که این بزرگوار داشت شکنجه میشد تو ........ حالا تحلیل میزنی؟؟امثال مثل شما هستند که....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۱
۱۲
باز نزدیک انتخابات شد باز تخریب این بزرگوار شروع شد..بچه جان اون زمان که این بزرگوار داشت شکنجه میشد تو ........ حالا تحلیل میزنی؟؟امثال مثل شما هستند که....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آن زمان که شکنجه می شد برای انقلاب و اسلام بوده - ان شاء الله- ولی حالا ....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۶
۵
او سی سال ......... و حالا بقیه عمر را میخواهد در تصمیمات کلان کشور خود را جای دهد .
... جون بدان اگر چنین شورایی هم شکل بگیرد تو در آن نخواهی بود . تو بدنبال ثبت نام خود در تاریخ ایران هستی . ما که نام ترا به نیکی یاد نمیکنیم . ........
آن پسر.... را برای محاکمه بدست دادگاه عدل بسپار تا نام نیکی برای خودت ... بجا بگذاری. تمام
منگشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۶
۶
عاقلی می گوید هر کس روزگار مادرم را بببند دیگر زن بابایم نمشود
جناب ........ این اواخر فرمایشاتی دارنند که اگر کسی در زمان قدرتش این ایده ها را می داد با بدترین نحو باهاشون بر خورد می شد بهر حال رسیدن به ریزش های ایشان از تمام اقشار کاری غیر ممکن نیست...
زمزمه رابطه با آمریکاهی های بی منطق که به ایران زمین می گویند توالت
به وحشی هایی که روزانه ده ها نفر بیگناه از کشور های اسلامی را شهید می کنند
قلدرانی که با حقوق بشر و دموکراسی تا کنون حق هزاران نفر را ضایع کزنند
و .................. صدها جنایت و خیانت دیگر
تعریف از فیس بوک که ساخته و پرداخت اسراییل می باشد. مطالب خوب هم زیاد دارد که طعمه هابی می باشند برای مردم
وتشکیل شورایی فقهی نوچه هایش هم توجیه می کنند ، ، ، ... توجیح های آبکی
انگار تا کنون امام خامنه ای در مسایل پیش آمده یکه و تنها بدون نظر علمای محترم تصمیم گرفتنند یا در ارایه مسبر در جهت حل مسایل مشکلی برای مملکت پیش آمده که شیخ چنین چبزی به خاطرش رسیده ،
اینجانب به جرعت می گویم اگر حمله و تهمت هایی که به احمدی نژاد از طرف کلیه گروهای مختلف وارد شده به شیخ وارد می شد یا استعفا می داد یا زندان ها را ۵۰ برابر می کرز ویا اینکه راه وهابیون عربستان یعنی نوکری اسراییل را انتخاب می کرد
خلاصه دسترسی به خط و خطوط انقلاب اسلامی کار مشکلی نیست امام عزیزمان در تمام زمبنه ها صحبت کردنند لذا مخالف خط امام حرکت کردن از هیچکس حتی اگر به جای ۵۰ مثبت ۵۰۰۰ مثبت هم به نوچه خای شیخ داده شود پذیرفتنی نیست
خط امام مسیری است نورانی هر کس کوچکترین انحراف پیدا کند مشخص می باشد زیرا خروج ار خط امام سرو صدا و گرد و خاک دارد
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۱۱
۱۲
رهبري(در انتخابات 76): هيچ كس براي من هاشمي نميشود!
عجب روزگاري شده...
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت جناب آرش

ما هم همین را می گوییم. ما هم می گوییم:
" هیچ کس ، مثل حضرت آیت الله هاشمی نمی تواند سایه ای بر سر ملت بی پناه ایران باشد."

متاسفانه عملکرد زشت و زننده اصلاح طلبان و نیز ............... و دار و دسته اش ، آنچنان فضا را غبار آلود کرده ، که مردم نمی توانند ، حقیقت را از دروغ تشخیص دهند.

درود بر هاشمی قهرمان.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
زیادهم به به وچه چه نکنین جناب مرعشی..این فرمایشات اقا اگر تاریخش را جناب ارش صحیح ذکر کرده باشند مربوط به پانزده سال پیش است..خیلی چیزها دراین مدت تغییر کرده..خیلی نفراتی که انزمان سنگ نظام رابه سینه میزدند توزرد ازاب درامده وبه خارج فرارکردند..درصدر اسلام هم میگن ابن ملجم کسی بوده که پیشانی پینه بسته داشته بس که اهل مناجات بوده!!! .... حالا از یک تعریفی که از بنده نوعی شده تا اخر عمرم که نمیتونم استفاده مشروع وغیر مشروع بکنم.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب آقاي مرعشي
من با شما موافق نيستم!
دوران آقاي هاشمي يكي از بسته ترين و پر خفقان ترين دوران 32 ساله انقلاب بود
دوراني كه هيچ روزنامه و رسانه اي جرات انتقاد از شخص رئيس جمهور را نداشتند
و اين بدعت مسموم و كثيف را رئيس جمهور بعد خاتمي شكست!
در حال حاضر سايت و روزنامه و رسانه اي نيست كه آزادانه شخص رياست جمهوري(احمدي ن‍ژاد) را نقد و به چالش نكشد.
آقاي هاشمي ديگر تمام شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
۶
۶
فعلاً شاهنشاهان گذشته مصون ازانتقادشدن چون که تمام وقت را گذاشتند روی تخریب هاشمی وخاتمی
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
هرگز نمی توان شخصیت بزرگواری همچون آیت الله هاشمی را با .............. مثل خاتمی مقایسه کرد.

درود بر هاشمی ، ........... بر خاتمی
آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۴
۴
آخرش نفهمیدیم کی راسته کی دروغ؟
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۵
۵
اقای هاشمی باید بدانند با وجود شورای فقهای نگهبان قانون اساسی جای شورای موازی در عرصه اداره کشور نیست.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۴
۶
امثال هاشمی ها اگر نبودند و اگر جانانه با رژیم ستمشاهی مبارزه نمیکردند،و اگر در هشت سال جنگ تحمیلی،جان خود را در طبق اخلاص نمیگذاشتندو از این اسلام و کشور مراقبت نمیکردند،امثال جنابعالی ها که تازه بخشی از صورتشان اندک ته ریشی درآمده و از بسیجی ها هم بسیجی تر هستید! وجودی نداشتید!
جان من!اول خودت را بساز و بدان ایراد گرفتن و انگ زدن بی منطق به بزرگواران این انقلاب ، نه تنها حمایت از مقام رهبری نیست،بلکه نوعی توهین و افترا به ایشان است.
همه میدانیم آنکه بیش از همه زمینه ی جانشینی امام(ره) را برای آیت ا.. خامنه ای مهیا کرد و آنکه با تغییر قانون اساسی اختیارات رهبری را افزایش داد همین جناب هاشمی بودند.
پس واسه خودتون خیال پردازی نکنید که فلانی میخواهد رهبری را دور بزند!
یا بی اطلاعید یا شایدم مغرض!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
نامه ای خطاب به رهبری نوشت شد،که اگر چنان نشه، حوادثی در بعداز انتخابات روی خواهد داد و تهدیدی از این بالاتر؟؟؟؟

...........
_________________________________
یادم نبود که میخواستند قانون رو عوض کنند، و جایگاه ریاست جمهوری مادام العمر را سند بزنند به نام آقاقلدره !!!!!!

خیلی مسائل دیگر است که وقتشو ندارم،که تلف کسی مثل این موجود .... کنم!!!
_________________________________
این قدر طبق اخلاص هم نکن،که اون طبق به درد خودش میخوره"
در صدر اسلام کسانی داشتیم که سینه شون رو سپر میکردند جلوی شمشیر که مبادا رسول خدا، زخمی شوند" اما عاقبتشان جور دیگری بود"
"آدم میخواد که آدم بماند"
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
طبق اخلاصت خیلی خنده دار بود (طبغ اخلاص)
نمیدونم چرا تا به حال یه عکس از اقای هاشمی در دوران دفاع مقدس و در جبهه های نبرد حق علیه باطل ندیدم
اقا مهرداد فعلا اونی که باید خیلی چیز یاد بگیره شمایی عزیز جان
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت بر بصيرت شما مهرداد عزيز

چه قدر نواي حرف حق و حرفي كه از عمق دل برآيد دلنشين است.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
صراط:
کجای حرفم دروغ بود؟؟؟؟
حرفهای فائزه و مهدی در مصاحبه ها همان بود که گفتم"
..... زمان است"
توی صف نماز، پشت سیدعلی است و یک روز ........!!!

اونوقت ببینم این عماران کجایند!!!!!حالا هی بگید انحراف"که .................!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۷
۱
شورای فقهی یا توهم روشنفکری دینی؟
جواب: هرچه شما بگویید.
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۶
۴
بانظراقای هاشمی موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مهم نیستی موسی خان
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۳
۳
اینا همش بازیه خودشم میدونه حرفش خریدار نداره هر ازچندگاهی میاد یک جمله میگه نگن مرده
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۳
۲
....... مواضع ایشان گاهی اوقات در تضاد با مشی امام و رهبری بوده است کسانی که ایشان را دلسوز انقلاب و مردم میدانند یا اینقدر جوان هستند که دوران ریاست جناب را بیاد ندارند یا از ..... نامبرده و خانواده محترمشان بی اطلاعند برای درک بهتر مواضع ایشان کافی است صحبتهای فائزه در جمع شورشیان سال 88 را ببینید که می گوید ..... حق پدر من بود ( نقل به مضمون ) تمام ملت ایران به این خانواده بدهکارند همینطور انقلاب برای همین هم هیچ دادگاهی برای اینها تشکیل نمی شود یا اگر بشود حکم آن اجرا نخواهد شد تنها به مناصبی که خانواده هاشمی از اول تا کنون داشته اند توجه کنید از بزرگترها بپرسید در زمان ریاست برادر ایشان در صدا و سیما چه بلایی سر مردم آورد ؟!! ایشان دقیقا میداند چه چیزی به زبان می آورد تخمی است که میکارد تا زمان درو آن برسد خداوند انقلاب و رهبری را از فتنه ها در امان نگه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین موافقم
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۱
متاسفانه حماقت بعضی از دوستان به اصطلاح اوصلگرا باعث شد که اصلاح طلبان و اصحاب فتنه طمع کنند که دوباره به عرصه قدرت برگشته و قدرت نمایی اینبار دیگر نیت شوم خود را به صورت کامل پیاده کنند. دوستان ارزشی نباید اجازه دهند که اصحاب فتنه با استفاده از حافظه ضعیف افکار عمومی ژست دورغین خودی بودن را به خود بگیرند و باید تا می توانند به افشاگری و بازخوانی خیانت ایشان برای مردم همت بگذارند.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
۲
طرح شورای فقهی ، آتش تهیه ای برای فتنه آینده است .... ایشان شخص رهبر معظم انقلاب را هدف قرار داده اند!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۲
عجب جمله جالبی :
به عقیده بسیاری از علما ؛ به دلیل آنکه يك مجتهد هيچ‎ وقت نمي‌تواند مقلد کس دیگری باشد .
با این جمله چطور انتظار دارید دیگران از شما تبعیت کنند .
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۲
۵
حرفش حرف حسابه!
شما آب را بریزید جایی که سوخته؛ جای دیگر نریزید!
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
این فرهاد قلابیه و من با نظرش کاملا مخالفم !
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۴
۲
سوالی که پیش می آد اینه که این آقا مگه فقیه هستند که در مورد شورای فقهی نظر می دن ؟
سيدفاطمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۳
۴
هاشمي كيه كه باعث شد حضرت آقا رهبر شه ؟
ولی اله اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۲
۲
قدر شخصیت های بزرگی مانند آیت اله هاشمی رفسنجانی وبزرگوارانی مانند ناطق نوری وبزرگواری مانند قرائتی اکنون مشخص می گرددو باید از وجودشان کمک خواست ودهان شیاطین را دوخت
ولی اله اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۲
۲
چرا نمایش نمی دی نظرات منو
ولی اله اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
۱
ای آفتاب حسن اولی را نشان بده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
۲
۱
جناب روح الطبیبی
هرروزی یک کامنت جدید میزارین که من ازش سردرنمیارم!! فرمودین جناب.هاشمی..به دنبال دور زدن مقام معظم رهبری نیستند وهدفشان کارامدتر شدن نظام است!!!
اقا این حرف جنابعالی یک نوع سفسطه نیست؟؟..نظام همین الانش هم تحت رهبری مقام معظم رهبری بسیارمقتدر وکارامد است وبوده..اینکه "شورای فقهی" مملکت رااداره کند یعنی چی؟؟ نه اینکه یعنی قدرت بجای یک نفر دردست چندنفرباشد؟؟؟؟ حال انکه دوست عزیز برادرمحترم."ولایت فقیه" یعنی یک نفر.نه چندنفر. "ولایت فقیه" رکن اساسی حکومت اسلامی شیعه درزمان غیبت است.عزیزان من.خواهش میکنم این نکته رابفهمید.مابقی استدلالات فقط وفقط باعث تفرقه واب به اسیاب دشمن ریختن میشود وبس.
جناب ایت الله هاشمی نورچشم نظام وعزیز همه ما هستند وبودند وخواهند بود گرچه اشتباهات بسیارزیادی داشته اند وظاهرا بااین نوع اظهارنظرها هنوز هم دارند.از منه عوام اگر حرف نسنجیده ای شنیده شود مهم نیست چون تاثیرگذارنیستم اماشخصیتی مثل ایشان نباید چنین مطالبی راکه کاملا درتضاد باشیعه ومنافع نظام جمهوری اسلامی ایران است عنوان کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲
ازخداوند میخواهمانشاالله همه دشمنان داخلی نظام راکه منافقانه نقش ستون پنجم دشمن رادارند اگر قابل هدایت نیستند رسوا وریشه کن ونابود شان بگرداند .آمین یارب العالمین
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
۲
در ديزى باز است حياى گربه كجاست؟!
هر چند بعضى گربه ها بويي از حيا نبرده اند.
يارو وخانواده فتنه گر ....ش بأيد در انتظار محاكمه باشند ومنتظر مجازات انهمه خيانت وهم كارى با دشمنان قسم خور ده وتابلو دار دين وبشريت !!!
از خودشان فتوى هم در مى كنند!
جناب مرعشى فأميل نزد يك راس فتنه ، جناب روح. ...چند بار ملت ايران بأيد به اين خان دان .... واندك
طرف داران فرصت طلبش، نننننننننننننننننننننننننننننه!
بگويند ؟!!
ان سبو بشكست وان پيمانه ريخت!
بابا صداى سنگ پاى قزوين را در اورديد!!
اين قدر هم از امام ورهبرعزيزمنافقانه مايه ! نگذاريد.
كه امام فرمودند :ميزان حال فعلى افراد است .
ورهبر عزيز مان هم در ان نماز جمعه تاريخى ، ودر جريان فتنه گرى اين أقا وخانواده اش ، نظر شان ، را داد ند.
حالا اگر به مصلحت پيامبر گونه شان ، با اين فرد كه در تاريخ اسلام نمو نه ها دارد.
برخورد كرده اند ، موضوع ، ديگرى ، است.
اما يقين بدا نيد ، كه تاريخ تكرار نمى شود !!
ائمه ما ان خون دلها را خوردند ، تا انسان هاى ، عصر خميني ، بفهمند كه ، با رسول خدا بودن ، وجنگيدن وزندان بودن وفاميل دور ونزديك ، بودن وفرزند معصوم بودن،و....
باعث مصونيت از خطا واشتباه وخيانت نمى شود.
همان طور كه امام عزيز مان با دلى پر خون وكمرى ، شكسته از خيانت نزديكترين ، يارشان ، فرمودند.
تأريخ اسلام پر است از خيانت دوستان.