۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳

تلاش جریان پانترکسیم برای به آشوب کشیدن آذربایجان

کارشناس شبکه تلویزیونی ترک زبان از سر حلقه های خود خواست تا با استفاده از مسابقات تیم تراکتور سازی نماد های پانترکسیم را برای تحریک مردم اعلام کنند تا در ادامه بتوانند سوء استفاده از بدنه اجتماعی استادیوم ها مردم را به خیابان ها بکشند .
کد خبر : ۶۹۸۱۷

"صراط "  - یکی از گروه های تجزیه طلب در استان آذربایجان در تلاش است تا با تحریک مردم ترک زبان ایران در روز های آتی برخی شهر های آذری زبان ایران را به آشوب بکشاند.

به گزارش خبرنگار " صراط " ، روز گذشته یکی از شبکه های آذری زبان ماهواره ای که وابستگی عمیقی به گروه های موسوم به " پانترکیسم " دارد با اعلام اینکه سر حلقه های این جریان تجزیه طلب به دنبال اغتشاش در روزهای آتی در شهر های آذری زبان ایران هستند از مردم خواست تا با این گروهک برانداز همکاری کنند .

کارشناس شبکه تلویزیونی ترک زبان از سر حلقه های خود خواست تا با استفاده از مسابقات تیم تراکتور سازی نماد های پانترکسیم را برای تحریک مردم اعلام کنند تا در ادامه بتوانند سوء استفاده از بدنه اجتماعی استادیوم ها مردم را به خیابان ها بکشند .

مجری این شبکه درادامه ازطرفدارانش خواست تا در تجمعات از پرچم " قرمز " استفاده کنند ، وی در این مورد گفت: «رنگ قرمز رنگ پرچم آذربایجان است و این رنگ قرمز برگرفته از خون "بابک خرمدین" است .

لازم به ذکر است که مدتی است برخی عناصر تجزیه طلب که به کشور آذربایجان و چند نقطه مرزی با شهرهای ترک زبان ایران گریخته اند ، سعی دارند با سوء استفاده از احساسات مردم آذری زبان ایران این شهرها را به آشوب بکشند که تا کنون با بی اعتنایی مردم مواجه شده است .

نظرات بینندگان
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
۴۰
۵
آذری ها در زمره شیعیان و محبان و ارادتمندان واقعی اهل بیت و اسلام هستن ، اینا الکی زور می زنن
صمد داداش احد
|
Iran (Islamic Republic of)
من به شما قول می دهم همه اونها توسط مردم آذربیجان شیعه می شوند وتوبه خواهند کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
۲۹
۶
اون هایی که فکر میکنن میتونن
خاک حاصل خیز
مردم سخت کوش
متدین
مودب
با ایمان
اذری
رو از ایران بگیرن
و به بردگی بکشوننشون
کور خوندن
آذری ها خیلی خیلی باهوش تر از این حرف ها هستند
خودتون ببینید
نبض بازار تهران بزرگ پای تخت دستشونه
تو تمام شهر های ایران از شما و جنوب هم همین گونه است
حتی تو چین شهر شانگهای
که رفته بودیم
هم اون جا جزو اولین گروه مهاجران ایرانی به چین بودند
و محتشم و محترم و عالی
کار و زندگی داشتند......!!!!!!!!!!!!!!!
حالا ترکیه چی کم اورده که دنبال این ها افتاده خدا عالمه
سارا
|
Georgia
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
۳۴
۵
من خودم بچه ی تبریز هستم. اتفاقا ما آذری ها خودمان را از اصلی ترین مردم ایران می دانیم. چرا که در تاریخ پس از اسلام دو دوره ی صفوی و قاجار آذری بوده اند. از 1400 سال نزدیک به 600 سال آذری ها حاکمان ایران بوده اند. ضمناً ایران بوسیله ی آذری ها (شاه اسماعیل صفوی) دوباره یکپارچه شده. پس چرا از خاک آب و اجدادی خود بخواهیم برویم؟ ما عاشق این سرزمین کهن و چند هزار ساله هستیم.
محسن فاضلی
|
Georgia
بخش اشغال شده آذربايجان بايد دوباره به آغوش کشور عزيزمان ايران بازگردد. باکو و نخجوان جزء تاريخ ايران است.
ناشناس
|
Georgia
همشهری!!!
اولا شماها باید تاریحچه ورودتون به ایران رو که همزمان با چنگیز بود بدونید بعد اظهار نظر کنید
رضا
|
Georgia
جوجه ماشینی ناشناس! من ایرانیم از خاک پاک خوزستان الان هم تقریبا 19 ساله تاریخ مطالعه میکنم. آذریها همیشه ساکن ایران بودن. ضمنا اونی که شما میگی، یعنی ترکا، الان هموطن ما هستن و برامون عزیزن ضمنا اولین حکومتشون غزنوی بوده که تقریبا مال قرن 4-5 بوده. اول مطالع کن، بعد اظهار نظر.
آقاي.دل
|
Georgia
باسلام...
خدمت.ناشناس.هموطن.فروش...
اولا.اينكه.مردمان.آذربايجان.آذري.هستند.نه.ترك...تركي.زبانشونه....يعني.زبانشون.
عوض.شده....همونطور.كه.زبان.مصريان.عربيه...اما.نژادشون.عربي.نيست..
باكمي.مطالعه.ميفهمي.كه.به.جز.يكي.دو.مورد....تقريبا.هيچ.شهري.تو.آذربايجان.
اسمش.تركي.نيست...
خود.كلمه.ي.آذربايجان.تغيير.پيدا.كرده.ي...آذرپادگانه....يعني.محل.نگهبانان.آتش...
مثل.سنندج..كه.اصلش.سيندژه...يعني.قلعه.ي.آهني...
يازنجان.كه.اصلش...زنده.گان.بوده...
اگه.چند.قوم.اصيل.ايراني.داشته.باشيم.مطمينا.يكيش.آذربايجانه....
اما.حرف.اصلي.اينه....شما.همون.آدماي.نه.غزه.نه.لبنان.............هستيد..كه.گفتيد.
حانم.فداي.ايران.كه.مثل.اون.حيوان.نجيب.دروغ.گفتيد...
شما.حاضريد.براي.منافع.خودتون.آذربايجان.كه.هيچ...ايرانم.فدا.كنيد.تا.توي.اين.دنياي.
كثيف.دوروز.بيشتر.بلوليد...وفكر.كنيد.كه.قلاده.هاي.طلايي.كه.عمو.باراك.و.مامان.
اليزابت.گردنتون.انداخته.روزي.نجاتتون.خواهد.داد....
اما.افسوس..بعد.از.اينكه.استفادتون.كردن.قلادتونو.باز.ميكنن.و.ميندازن.گردن.يكي.
ديگه...
اميد
|
Georgia
مطلبي كه اين آقاي ناشناس اينجا نوشته واقعا جاي فكر كردن داره. نشون ميده واقعا يك عده ايراني هستند كه دارن از دولتهاي ديگه جيره مواجب مي گيرن. مطلب ايشون واقعا تو نگرش من تاثير داشته. وگرنه كدوم آدم پيدا ميشه كه در مورد هموطنش اينطور نظر بده. من كه يك شمالي هستم از همه آذري ها بخاطر حرف احمقانه اين نادون وطن فروش طلب بخشش مي كنم.
ناشناس
|
Georgia
باکو نخجوان ، هرات ، قفقاز ، سمرقند بخارا ، بحرین و . . . به آغوش وطن برمیگردند ، دنیا شاهد امپراطوری دوباره ایران خواهد شد ایران اسلامی بزرگ
ناشناس
|
Georgia
درسته آذری ها اصلی ترین مردم ایران و سرور ما هستند و هست و نیستمان را مدیون شجاعت آذری ها و قهرمانان آذری مثل ستارخان و قبایل کرد و لر و بختیاری هستیم. اما این هیچ ربطی به حکومت های مغول و ترک قبل از صفویه که تمام تلاششان را برای نابود کردن نسل ایرانی و تمدن ایران کردند ندارد. اون حکومت ها ترک بودند و نه آذری و کینه ای ترین دشمنان تاریخ ایران که هنوز هم حس کینه و دشمنیشون با ایرانی ها بیشتر شده که کمتر نشده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
۱۴
۳
آذری ها در طول تاریخ برادری خودشان را به ملت ایران ثابت کرده اند به خصوص در زمان جنگ هشت ساله . بهتر است ما فارسها و دیگر اقوام هم با احترام بیشتری از آذری ها یاد کنیم و از ساختن جوک های قومی و اشاعه آن خودداری کنیم .
امیر حامی دکتر جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
۸
۲
زهی خیال باطل هر چه دوستانش در اوایل انقلاب ..... اذربایجان جز لاینفک خاک ایران است خود مردم اذربایجان خودشان با مشت های پولادین مثل اول انقلاب دهن انها را سرویس میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱۴
۲۰
بابک خرم دین که فارس بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یارانه نمی گرفته؟ اما کد ملی داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۹
۱
آفرین آقای فاضلی
جواب
تک
پاتک
است
آفرین
ما هم باید بگیم در رسانه هامون
که مردم آن مناطق که
از ایران جدا شد اند
پرچم ایران عزیز را
بالای خانه هایشان نصب کنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱۷
۴
دورود بر مردم غيرتمند آذربايجان كه اجازه چنين غلطي را به خود فروختگان و وطن فروشان نمي دهند
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
ياشاسين...آذربايجان.اوغلون...
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱۶
۲
اینها (ضد ترکها) جز نوکران غرب صهیونسم هستند دارای هیچ مرامی نیستند که بر علیه کشورها بعنوان اهرم استفاده می کنند و از حکومت ها امتیاز میگیرند مانند پاکستان و ... مردم اذریجان هوشیار تر از این ترفند ها یند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۴
۲
چرا عکس گرگ رو گذاشتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی جواب رو نوشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱۵
۳
همه جای ایران سرای من است وعشق من ایران من است متولد شهر اردبیل هستم
صمیمی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۲۰
۲
من فکر می کنم از نظر تاریخی جمهوری آذربایجان به ایران تعلق دارد و جداشدن آن غیرقانونی بوده است. ما خواهان پس گرفتن قسمت جدامانده از سرزمین خود هستیم.
محمد (ممل)
|
United Arab Emirates
اینو هستم باهات خفن
آقاي.دل
|
United Arab Emirates
بذار.يكم.زورم.ن.زيادتر.شه....اول.بحرين.رو.پس.ميگيريم...بعد.آدربايجان.و..ارمنستان.و.
گرجستان...بعدم...افغانستان....به.ترتيب.از.دست.دادن..از.آخر.بايد.پس.بگيريم....
.فرزندان.ايران.بايد.به.آغوش.مادر.برگردند....
ناشناس
|
United Arab Emirates
تا ته خط باهاتم
دمت گرم
غیرتت خوش درخشید
امیر. ه
|
United Arab Emirates
اولین باره باهات موافقم آقای دل...
علي قلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱۴
۳
آذربايجان اوياخدي انقلاباداخدي
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱۷
۳
سلام بر همه
من خودم آذری هستم
غلط بکنه هر کسی صحبت جدایی آذربایجان عزیز رو از ایران کنه
ایران یعنی آذربایجان
مهد زرتشت یکتا پرست
مهد شیر مردان مسلمان ایران زمین
مهد صفویه.
مهد مشروطه
مهد باکری ها...
اقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
خدمت.دوستان.عزيز.و.همچنين.ستاد.راه.كج...
ملت.بزرگ.ايران.آزمون.وحدتشون.رو.تو.دفاع.مقدس.پس.دادن....هيچگس.يادش.نخواهد.رفت.كه.فرزندان.ايران.و.شاگردان.مكتب.روح.الله
چجوري.بيني.صدام.رو.خاكمل.كردن...
آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۵
۴
سیاست های غلط بعضی از سیاستمداران باعث شده تا امارات ادعای خاک ایران را بکند حالا هم آذربایجان وترکیه وقتی از دریای مازندران بیشتر از ما بهره میبرند از خلیج فارس هم همینطور فردا هم ادعای کردستان وخوزستان را میکنند باشعار دادن هیچ کاری نمیتوان کرد سیاستمداران ما وقتی در سازمان ملل بجای مشکلات کشورمشکلات فلسطین وسوریه و...را مطرح میکنند انتظار بیشتری نباید داشته باشید تنها با عمل وسیاست درسته که میتوان جواب دندان شکنی به این زیاده خواهان داد
يه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
ببين داداش از آب گل آلود ماهي نگير مجموعه فلسطين و سوريه و ... جزو يک پکيج هستند مگه جز همين همسايه هاي بعضا پر رو ادعاي مالکيت بخشهايي از ايران را دارند چرا ما نبايد در مسايل بين الملي نقش داشته باشيم اتفاقا اگر همين سياست مسوولان در قبال کشورهاي منطقه نبود بخش هاي ادعايي از ايران جدا شده بود همين قدرت هوشمند ايران است مطرح کردن سوريه يعني کنترل ترکيه کنترل عربستان مشغول کردن آمريکا ، چرا خودت رو به ... مي زني ، يعني واقعا درک اين مفاهيم ساده سخته يا تو زدي به اون راه ؟!
حامی ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
۱۸
۲
بنده یک ترک زبان هستم و اعتقاد شدید به وحدت ترک زبان ها و به خصوص خطه آذربایجان دارم!!!اما مهمتر از همه اینها به این اعتقاد دارم که وطن یعنی ایران!!!نام اذربایجان با نام ایران عجین شده!آذربایجان فرزند برومند ایران است!
البته از مسئلین عاجزانه خواهشمندم به داد خطه اذربایجان برسند!مخصوصا دریاچه ارومیه!به خدا این خواهش های ما از التماس هم گذشته!واقعا بعضی وقتهای برای این کمبودها گریه می کنیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی می خوامت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر آذری من. هموطن خوبم. ای کاش همه مسئولین قدر شما مردم شریف آذری رو میدونستن. درسته که معدودی خودفروخته که در هر محیطی میتونه پیدا بشه، تمایل دارن بین ما فاصله بیفته، ولی پیوند مردم ایران باهم قابل گسست نیست. جواب این خائنین رو خود مردم شریف آذربایجان خواهند داد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
و البته تدریس زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
۷
۱
این کار و ایده
کار اون ورپریده های .....
صهیون و
فراماسون
چشمشون دنبال
خاک ناب
جوون های رعناو رشید باسواد کاری و
قوی هیکل
خوش غیرت
وفادار
آبرو دار
آذریه
و ............ثروتشون
میخواد از گله تک بندازتشون
بعد هم تکه تکه شون کنن ...
دور از جونشون
کور خوندی صهیون
کور خوندی فراماسون
کور خوندی استعمار پیر
ما تا هستیم
یک کلوخ از ایران رو بهت نمیدیم
که هیچ
خودتو تکه تکه میکنیم
و همه نوچه هاتو
بچه های آذربایجان
ناموس ایرانند
مثل همه بچه های همه جای ایران زمین
همه بچه های ایران زمین
گوشت و پوست ما هستن.......
بیان تک بیفتن که تو.........
ببریشون
معتاد و فاسدشون کنی؟
.................کردی با تمام اجدادت
حالا اون کسی که پرسیده بود چرا عکس گرگ رو گذاشتن گرفت چرا؟
چون گرگ از گله جدا میکنه
بعد که تک افتاد
پاره پاره میکنه
هر جا مرام این طور دیدید
بدونید با گرگ حروم لقمه
طرفید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صد بارک ال...
آفرین
یاشاسین آذربایجان
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
۶
۹
آذربایجان
آذ :اسم قوم
ار:تلاشگر
ذربایجان:یعنی جایی که قوم تلاشکر در ان زندگی میکند
در ضمن این پان ترکی رو پیراهن عثمان نکنید لطفا ..... تا مردم اذربایجان طی 80سال گذشته خواستن درموردحقوق ابتداییشون مثل یادگرفتن زبان مادری درمدارس حرف بزنن همین بازیا رو دراوردین
""یاشاسین اذربایجان""
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
یاشار جان خوابی یا بیدار اذریه هیچ وقت نوکر صهیونیستا نخواهند شد
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
فلسفه.نتراش...همه.ميدونن.آذر.بايجان.از.كجا.اومده...
جواد پسر عمه
|
Iran (Islamic Republic of)
یاشار جان موافقم .نظر دیگه ندارین بریم سازمان ملل .یا نقض حقوق بشر .پسر بیش از نیمی ازکشور اذری زبان هستن از اون حرفها زدی دمت گرم که ثابت کردی اذری هستی
علی زنجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
۶
۵
دوستان جمهوری جعلی آذربایجان دست پیش را گرفته که پس نیفته
جمهوری جعلی آذربایجان با 8 میلیون جمعیت مملوء از اختلافات قومی و سرگوب های قومی و زبانی است/
جمهوری جعلی آذربایجان متشکل از 3 و نیم میلیون آذری،2 میلیون تالشی،چند صد هزار لزگی و بقیه هم تات و کرد و ارمنی و روس هست.
جمهوری خودمختار تالش مغان همواره در طول تاریخ تشکیل جمهوری جعلی آذربایجان خواستار الحاق این خطه به خاک ایران بوده است.
زبان تالشی هم گویشی شبیه گویش فارسی است.
جمهوری جعلی آذربایجان یا بهتر بگم جمهوری ایران شمالی اختلافات شدید قومی درش اوچ میزنه برای همین سعی داره که این اختلافات رو در ایران هم پیاده سازی کنه ولی موفق نمیشه.

به امید بازگشت خطه ی ایران شمالی به مام میهنش ایران

میهنم مادر نجیب نسل هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود
مرحبا
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز
جمهوری آذربایجان نزدیک 11 میلیون جمعیت داره که تقریبا به غیر از 20 درصدشون ، بقیه ترک آذری هستن
که بیشتر اون 20 درصد ارمنی هستن
بخصوص منطقه ی اشغالی قره باغ
بعد از ارمنی ها هم روس ها و
مقداری هم کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
۳
۲
درود بر همه اقوام ایرانی آب در آسیاب دشمن نریزید جواب ابلهان فقط و فقط خاموشی است .
صمد داداش احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
۱
شما فکر می کنید خیلی زرنگ هستیدیددر حالی که اب به اسیاب دشمن می یریزد و برضد انقلاب وایران . یه بار روزنامه .... این ..... را انجام دادالان شما همه این کار را صددر صد وبدون هدف وکار شناسی انجام ندادید . منظورم عکس گرگی که تیتر زدید و نوشته ای که طوری قرار دادید حالت چشم ونوشته حروف دیگه را در وهل اول خواند می شود این کلمه برازند شن وشخصیت اجتماعی خودتان است از این فتنه گریها نکنید خائنین به ملت انفلاب
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
۴
۱
آذزبایجان شناسنامه ی ایران زمین هست .. زرتشت از این سرزمین ظهور کرد .. مادها نیاکان هموطنان آذری زبان عزیز هستند .. تشیع را مدتها بعد از علویان و آل بویه این آذریها بودند که با پرچم صفویه زنده ساختند و هر بار که تبریز به زیر یوق عثمانی میرفت این شیر دلان با مقاومت خود آنها را وادار به عقب نشینی میکردند ..این قطعه از خاک مقدس ایران عباس میرزاها به خود دیده است .. قائم مقام های فراهانی و امیرکبیر ها در خود پرورده است.. در اوج استبداد و تاریکی روح آزادگی و مقاومت از دم این عزیزان به کالبد مشروطه دمیده شد و ستارخان ها و باقرخان ها به تاریخ پرشکوه وطن هدیه داده است .. در جنگ نابرابر هشت ساله این شیردلان آذری در کنار برادران کرد و لر و لک و بلوچ و فارس و ... با خون خود این خاک مقدس را بیمه کردند .. هیچکس نمیتواند شناسنامه ی ما را از ما بگیرد .. من خودم اهل همدان هستم و جز فارسی و انگلیسی زبان دیگه ای بلد نیستم ولی دست تمام هموطنان ترک زبان و کرد زبان خود را میبوسم و افتخار میکنم ایرانی هست که باعث اتحاد و برادری ما باشد .. لعنت پروردگار به هر چی تجزیه طلب و هر کی که با عمل اشتباه خود این حس رو خواسته یا ناخواسته تقویت میکند .. جاوید ایران
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
۲
۲
ايران بازبان رسمي تركي آذري همييييييييييين.
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
سلام منم یه آذری هستم و با پانترکیسم به شدت مخالفم مردم آذری بهتره بدونید پانترک ها وطن فروشانی بیش نیستند که میخوان آذربایجان شرقی و غربی با کشور اذربایجان ادغام شود