۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵

تاييد حكم اعدام 2 مشروب خوار

رييس كل دادگستري خراسان رضوي با بيان اينكه هيچگونه مسامحه‌اي در رسيدگي به جرايم مهم انجام نمي‌شود، گفت: احقاق حقوق، رسيدگي دقيق، سريع، صحيح و قاطع به دعاوي مطروحه از اولويت‌هاي اصلي دادگستري استان است.
کد خبر : ۶۹۱۸۶

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن شريعتي در نشست خبري كه به مناسبت هفته قوه قضاييه در محل دادگستري استان برگزار شد، با بيان اينكه پيشگيري از جرم و ناهنجاري‌هاي اجتماعي و برخورد قاطع و مدبرانه‌ با مفاسد اجتماعي و منافيات عفت در راس برنامه‌هاي دادگستري خراسان رضوي است، اظهار داشت: با توجه به اهميت فعاليت‌هاي اقتصادي و نقش اقتصاد در پيشرفت كشور و با عنايت به نامگذاري سال جاري با عنوان "توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني" در دادگستري استان در كنار برخورد قاطع و دقيق با مفاسد اقتصادي، حمايت از فعاليت‌هاي اقتصادي سالم و توليد و سرمايه ملي مورد توجه است.

وي ادامه داد: درباره مسائل اقتصادي جلسات مختلفي با فعالان اقتصادي داشته‌ايم و اين درحالي است كه شعبات ويژه‌اي را براي پرونده‌هاي متشكله عليه و له فعالان اقتصادي در دادگستري استان ايجاد كرده‌ايم.

شريعتي با اشاره به اينكه در سال گذشته و سال جاري با هم‌افزايي بخش‏‎هاي مختلف اقدامات خوبي در جهت پيشگيري از جرم و آسيب‌هاي اجتماعي انجام گرفته است، عنوان كرد: برابر ارزيابي‌ معاونت پيشگيري از جرم قوه قضائيه، دادگستري استان در موضوع پيشگيري در ابعاد مختلف رتبه نخست را به خودش اختصاص داده است.

وي افزود: مطلبي كه مورد تاكيد است، تعقيب قضايي، ‌رسيدگي دقيق و به موقع با مجرمين حرفه‌اي و كساني است كه متعرض اموال و نفوس مردم مي‌شوند.

رييس كل دادگستري خراسان رضوي با بيان اينكه به هيچ وجه مسامحه‌اي با كساني كه امنيت مردم را سلب كند، به خود راه نمي‌دهيم، افزود: امروزه كساني كه به صورت حرفه‌اي در استان مرتكب جرايم مي‌شوند به خوبي مي‌دانند كه عزم راسخ و جدي در دادگستري استان براي شناسايي و رسيدگي به جرايم باندي و مرتكبين آنها وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: قاچاقچيان يا مواد مخدر را به استان ما نمي‌آورند و يا مسيرهاي ورود خود را تغيير داده‌اند، به گونه‌اي كه اين تغيير روش‏ها عملا نشان دهنده برخورد قاطع دادگستري با آنهاست.

وي با اشاره به اينكه در جرايم مربوط به مشروبات الكلي نيز به هيچ وجه در تعقيب، محاكمه و مجازات ارفاق نمي‌كنيم و حتما مرتكبين اين جرايم را به اشد مجازات محكوم خواهيم كرد تصريح كرد: دو نفر كه براي سومين بار مرتكب استفاده از مشروبات الكلي شده بودند و در دو مرتبه گذشته حد شرب خمر در مورد آنها اجرا شده بود، محكوم به اعدام شده‌‏اند به گونه‌اي كه پس از تاييد حكم در ديوان عالي كشور اكنون در حال فراهم كردن مقدمات اجراي حكم هستيم.

رييس كل دادگستري خراسان رضوي اهتمام به امر آموزش بدو و ضمن خدمت را براي كادر قضايي و اداري را از برنامه‌هاي قطعي دادگستري استان دانست، عنوان كرد: توجه به امور زندانيان و رسيدگي سريع به پرونده آنان و كاهش جمعيت كيفري از ديگر برنامه‌هاي مهم دادگستري استان است.

وي در همين خصوص گفت: در سال 90 در مقايسه با سال 89، شاهد كاهش 6.2 درصدي ورودي افراد به زندان هستيم و اين امر در حالي است كه در حوزه نوجوانان و جوانان با اهتمام بيشتري كه انجام گرفته در ورودي افراد زير 19 سال با كاهش ورودي 25.5 درصد مواجه بوديم.

وي ادامه داد: اين كاهش در جرم سرقت با 19.6 درصد، در جرايم عليه اشخاص و اطفال با 7 درصد و در ساير جرايم با 8 درصد روبه رو بوده است.

شريعتي اولويت اول كاري شوراي پيشگيري از جرم دادگستري استان را جرايم مواد مخدر دانست و ابراز داشت: 450 خانه مسكوني كه محل توزيع مواد مخدر بوده است به دستور مقام قضايي پلمپ شده است.

وي اظهار داشت: در سال 90 شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان محلي را براي نگهداري و درمان معتادان پرخطر ايجاد كرد و محل ديگري نيز با ظرفيت بيش از 500 نفر راه‌اندازي خواهد شد.

شريعتي در جرم قتل به کاهش وقوع 4 درصدي، سرقت مسلحانه كاهش 8 درصدي، جعل كاهش 27 درصدي و كلاهبرداري كاهش 40 درصدي در سال 90 در مقايسه با سال 89 اشاره داشت و خاطرنشان كرد: در جرم تجاوز به عنف با افزايش وقوع مواجه بوديم.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در ارتباط با پرونده تجاوز به عنف شهرستان قوچان گفت: راي اين پرونده صادر شده است اما هنوز به مرحله قطعيت نرسيده است به گونه‌اي كه بعد از قطعيت اين حكم، اطلاع‌رساني لازم صورت خواهد پذيرفت.

رييس كل دادگستري خراسان رضوي در ادامه نشست خبري با بيان اينكه اطاله دادرسي در استان ما همانند ساير استان‌ها وجود دارد و اين امر در حالي است كه متوسط رسيدگي در دادسرا كمتر از 50 روز، دادگاه‌هايي حقوقي 104 روز، دادگاه‌هاي خانواده 80 روز، دادگاه‌ جزايي 64 روز، دادگاه‌هاي انقلاب 26 روز و دادگاه هاي بخش 57 روز است.

وي در پايان گفت: بحث كمبود كادر قضايي در استان محسوس است، به گونه‎اي که كمبود كادر قضايي ارتباط مستقيمي با بحث اطاله دادرسي دارد.
 

 

نظرات بینندگان
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
۳۰
۱۵
به مبارکی و میمنت
انشاالله در موارد اقتصادی هم همینگونه رفتار بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شراب و کراوات جرمش اعدام است؟ باشد قبول.

جرم 3000 هزار میلیارد را بالا کشیدن، جرم گرانی؟ جرم اختلاس چیست؟

اگر جرم شراب اعدام است پس چرا ....
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان
کجا کروات جرمش اعدام بوده
در مورد 3000 میلیارد هم باید بگم که خودت اخبار رو دنبال نمیکنی و از مرحله پرتی
سر 3000 میلیارد 5 نفر رو مفسد فی الارض اعلام کردند
میدونی مفسد فی الارض حکمش چیه؟
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه اینجوری باشه باید همه مردم ایران رو اعدام کرد.
یکی به خاطر مشروب یکی مواد مخدر یکی داشتن ماهواره دیگری به جرم پرسیدن رای من کجاست و یکی رو بخاطر زدن کراوات.
فک کنن آخر سر فقط متجاوزین و قاتلها و دزدان 3000 میلیارد تومن و بیشتر بمونن.
....................
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
من پانچو میپوشم!!!!
گاهی اوقات توی مراسم ها هم کت و شلوار وکراوات میپوشم!!!!!!!
اعدامم کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط برات متاسفم که حتی شعر حافظ شیرازی سانسور میکنی ! لابد اگر سعدی و حافظ و خیام الان زنده بودند اجازه شعر سرودن بهشون نمیدادیو به جرم اشاعه فحشا اعدامشون میکردید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جرم اختلاس زير سيبيلي رد كردن اونه
darksky
|
United States of America
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
۳۲
۲۱
فردای قیامت چه جوابی دارید به خدا بدید؟ اعدام؟؟!! با جون جوونای این مملکت اینطور بازی نکنید.بابا مردم یه کاری بکنید. به خدا این شتریه که در خونه همه میخوابه. گفته باشم ها. دیرو زود داره اما..
طاها
|
United States of America
اتفاقا اگر اعدام نمی کردن باید فردای قیامت جواب خدا را می دادن ! شتر شراب در خانه همه میخوابه یا شتر اعدام ؟! هر دو قطعا در خونه اهلش میخوابه !
نورا
|
United States of America
البته که شما همه چیز رو با شتر محاسبه میکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جواد
|
United States of America
نورا مجتهد میشود !!!!
طاها
|
United States of America
نورا : شتر اعدام : اضافه ی تشبیهی (اعدام مشبه ، شتر : مشبه به . ادات و وجه شبه محذوف بعلت اقتضای اضافات تشبیهی ! )

ضمنا کی گفته همه چیز با شتر محاسبه میشه ؟ خمس پول رو که با شتر نمیدن ! و قس علی هذا .. !

اگه شما برای اون مورد شتر هم مشکلی داری ، تو دین خودتون برید قاطر محاسبه کنید ! یا مثلا چه میدونم کرگدن !
نورا
|
United States of America
مثال هاتون هم که همه از چهارپایانه عزیز!!!!!!!!!
قاه قاه قاه قاه!!!!!!!1
طاها
|
United States of America
نورا : اشکالی نداره مسخره کن. بعدا ما شما ها رو مسخره می کنیم. (پاسخ نوح به قوم لجوجش)
ضد نورا
|
United States of America
نورا واقعا از مرحله پرتی!!!!الان به نطرت بحث سر چیه؟سراینکه نباید از چهار پایان استفاده شه؟فعلا که شتر هم استدلال هایش از تو قوی تره
نورا
|
United States of America
یا بسم الله!
توهم طاها اینقدر زده بالا که خودشو حضرت نوح میبینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
۳۵
۱۵
اعدام به خاطر مشروب خوردن؟
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
۴۱
۱۷
باورم نمیشه !!!
یعنی کسی که مشروب میخوره اگه 2 بارش بشه 3 بار اعدامش میکنند ؟؟
پخش کننده که نبودند خودشون مشروب میخوردند و به بدن خودشون اسیب میزدند .
اعدام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باورم نمیشه زیر پام نشستی من و اینهمه خوشبختی محاله ! محاله !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همين الآن هم هزاران نفر يا چه بسا خيلي بيشتر از آنچه فكرش رو كنيم مشروب ميخورند كه از بازار داغ قاچاق و فروشش پيداست. منتها تا شما مست نكني و در ملا عام براي كسي ايجاد مزاحمت نكني كه مردم و نيروهاي انتظامي نميفهمند شما در خونه‌ات چه كردي يا چه خوردي. كه حالا بخوان دفعاتش رو بشمرن.
اينها از اراذل و اوباش مزاحم مردم بوده‌اند. هر چند با حكم اعدام صد در صد مخالفم و گمان هم نميكنم پشتوانه‌اي در حكم شرع داشته باشد يا در دادگاه تجديد نظر تاييد شود.
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
باورت نمیشه برای اینکه نمیری بخونی، همش چسبیدین به این سه هزارمیلیارد و خودتانو غافل کردین از همه چیزای مهم مملکت. حالا که فهمیدین که اعدام میکنن، دیگه 3000 میلیاردو رسانه ای نکنید، فهمیدی؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
۱۵
۶
اعدام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
۵۷
۲۷
رسما داره طالبانیسم حاکم میشه
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
برو بابا ! یارو دو بار شراب خورده مست کرده اومده بیرون جامعه رو به گند کشیده ، حالا برای بار سوم که میخوان حکم خدا را اجرا کنند ، یکی میاد دایه مهربانتر از مادر میشه !!

وای بر تو و تفکراتت ! طالبان رو هم اول برو بشناس و بعد شعار میان تهی بده !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اینا روی طالبان رو هم سفید کردن!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب طاها خان این دو نفر صرفاً بجرم شرب خمر محکوم شدند نه چیز دیگری. اگر کاری بغیر از مشروب خوردن انجام داده بودند مسلم بدان که قوه فضاییه اولاً اعلامش می کرد و ثانیاً به اون جرم محکومشون میکرد پس بیخود نگو جامعه رو به گند کشیده.

راستی میشه لطف کنی بگی کجا قرآن گفته جان آدمها رو بخاطر شرب خمر بگیرند؟
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا : خوش به حال امثال تو که روی طالبان و اربابش رو سیاه کردید و اقدامات روشن فکرانه شما باعث اضمحلال طالبان بیچاره شده ! نل باید به حال شما حسرت بخوریم !!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مست و هوشیار

محتسب مستی به ره دید و گریبانش گرفت مست گفت این پیراهن است افسار نیست

گفت مستی زان سبب افتان وخیزان می روی گفت جرم راه رفتن نیست ره هموار نیست

گفت می باید ترا تا خانه ی قاضی برم گفت رو صبح آی قاضی نیمه شب بیدار نیست

گفت نزدیک است والی راسرای آنجا شویم گفت والی از کجا در خانه ی خمار نیست

گفت تا داروغه راگوییم درمسجد بخواب گفت مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست

گفت دیناری بده پنهان و خود را وارهان گفت کار شرع کار درهم و دینار نیست

گفت از بهر غرامت جامه ات بیرون کنم گفت پوسیدست جز نقشی ز تار و پود نیست

گفت آگه نیستی کز سر در افتادت کلاه گفت در سر عقل باید بی کلاهی عار نیست

گفت می بسیار خوردی زان چنان بیخود شدی گفت ای بیهوده گو حرف کم و بسیار نیست

گفت باید حد زند هوشیار مردم مست را گفت هشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید: خب مثل اینکه جامعه رو به گند کشیده رو باید معنا بشه ! جامعه رو به گند کشیدن یعنی علنا شراب خواری کردن ( که البته تو خارج هم فکر نمی کنم این قدر آزاد باشه چه رسد به ایران اسلامی) و اینکه من جلوی افراد جامعه اسلامی ، چنین گناه کبیره ای که هزاران حدیث و آیاتی در مذمتش وجود داره انجام بشه .این خودش یعنی ترویج منکر. اگه تو خونه خودشون شرب خمر می کردن که پلیس دوربین مدار بسته نذاشته بود بیاد بگیرتشون !! ولی در جامعه این کار رو انجام دادن خیلی زشته !

ضمنا شما اگه میخوای با این دو نفر محشور بشی ازشون میتونی دفاع بکنی. خدا فردای قیامت خوب جوابت رو میده !

واقعا من نمیدونم اینا که دو بار 80 تا شلاق خوردن ، مگه مریضن که آدم نشدن !؟! خب آدم شید دیگه بابا. چی میشه مگه ؟!

در خط آخر صحبتت ، دوباره به یه موضوع نخ نما شده اشاره فرمودی ! آیا الزاما همه ی قوانین الهی باید در قرآن ذکر شده باشه ؟! اینجوری که برای خیلی از جرما که در قرآن آیه نداریم ! پس اونها جرم نیستن ؟! مثل اینکه بیای دست یک نفر رو قطع بکنی ، بعد بگی چون تو قرآن نگفته که مجازاتش چیه ، پس هیچ مجازاتی نداره و نباید شخص مجازات بشه ! این خــــــــیلی جوکه !

بازم میگم قرآن+عترت. احکام اسلام رو هم فقط کسی که متخصص در امور دینیه استخراج میکنه. هر کس هم میخواد متخصص بشه ، راه بازه.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی آقا سعید شما از باز ماندگان خوارج نهروان نیستید که شعارشان لا حکم الا لله بود مگر همه چیز باید در قرآن باشد پس اجماع و فتوی و حدیث و سنت و عقل در قاموس شما جایی ندارد ؟ ببخشید مگر صیقه عقد که پدر و مادر شما را با یکدیگر محرم کرده است و باعث متولد شده نابغه ایی مثل شما!!! شده در قرآن است !!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی که مست میشه و راه میفته توی خیابونها عربده کشی می کنه و مزاحم جان و مال و ناموس مردم میشه، و نظم و امنیت جامعه رو مختل میکنه، آیا باید زنده بمونه و به کارش ادامه بده؟!!
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد پروین اعتصامی
زنده باد نورا
مرده باد طالبان ایرانی
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
از مرغ کیلویی 7تومن چه خبر!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشم میاد تا امثال نورا و سعید و... کم میارن میرن توی نرخ نامه اجناس بازار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا!!!!!!! امثال شما فقط به فکر شکم و قیمت سیب زمینی پیازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دم طاها گرم
خیلی قشنگ و با استدلال گفت
خدا وکیلی بقیتون حرفاتون چرت و پرت بود
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۳۰
۱۱
صراط چرا نظرمو منتشر نکردی ؟؟؟
مگه دروغ گفتم ؟؟؟
اخه کجای دنیا به خاطر مصرف مشروب کسی رو اعدام میکنند؟؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم کسی که از خدا نترسه باید از بنده اش بترسه
خدا ستار العیوبه ولی شدید المحال هم هست
این جنبه دنیوی کثافت کاری که کردند
ای کاش مشروب غیر بهداشتی زیاد بشه تا کسانی که مصرف میکنند بدون نیاز به قانون چوب خدا رو در لحظه احساس کنند
Meek
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر چندتا جمهوری اسلامی در دنیا سراغ داری که قوانینش مبتنی بر قرآن باشه؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب میک:هیچی!!!!!!!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعاً چقدر مبتنی بر قرآن هستش این نظام اسلامی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۹
۱۳
عجب مملکتی شده.اعدام واسه همچی جیزی؟چقدر جون ادمیزاد بی ارزش شده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی اینقد ...ه که سه بار به علت مصرف مشروب دستگیر شده
جونش هیچ ارزشی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۳
۱۲
شوخي ميكني؟! كجاي اسلام اومده كه مجازات شرب خمر اعدامه؟
اعتياد به الكل و اعتياد به مواد مخدر مثل همن. راه درمون جفتشون هم شبيه همه. مگه معتادا رو اعدام ميكنيد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من اين كامنتو به خاطر تيتر خبر نوشتم. الآن هم به خاطر اشارات موجود در كامنتهاي ديگه متنو دقيق خوندم و متوجه شدم كه دوبار هم حد، در موردشون جاري شده و دست بردار نيستن. اما خب گيرم كه حكم شرع در اين مورد اعدام باشه. پس احكام شرع در مورد عدالت كجاي كاره؟ اگه احكام ديگه رو هم در مورد قدرتمندان متخلف اينقدر دقيق اجرا كرديد اونوقت اين جور مجازاتها هم معني پيدا ميكنه و اينقدر حساسيت برانگيز نميشه.همينطور اگه با اين تشكيلات عريض و طويلتون از پس معضل اعتياد كه جامعه رو به گند كشيده و هزار فساد ديگه ايجاد كرده بربياييد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۹
۱۳
القاعده ايران و طالبان ايران داره بدتر از افغانستان عمل ميكنه .كم مونده 1 وجب نيم ريش هم اعدام داشته باشه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی از نشانه های دوره آخر الزمان اینست که گناه کردن بسیار عادی قلمداد شود شرب خمر یکی از گناهان کبیره است ببینید اون وقت این گناه بزرگ رو این ناشناس چقدر عادی قلمداد میکنه در حد ریش زدن و ریش گذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مریم خانم، فردا اگه واسه ریش زدن هم همین قانون رو گذاشتن، اونوقت امثال شما یه حدیثی هم واسه اون پیدا میکنین، و به مخالفینش پسوند مخالفت با خدا رو میبندین.. از نشانه های دیگر آخرالزمان هم ظهور پدیده هایی امثال شماهاست که به اسم دین اینقدر بر مردم فشار وارد میکنید که همه از دین گریزان بشن.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس حرمت شرب خمر در قرآن آمده قران رو هم قبول ندارین !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا ناشناس نادان در مورد تراشیدن ریش هم حدیث است و هم فتوا که گفته است تراشیدن ریش بر هر مرد مسلمان حرام است
ناشناس سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم که به ناشناس اول فرمودین نادان، اگر خوب میخوندین ایشان گفتن ریش زدن، هیچ جا از کلمه تراشیدن استفاده نشده است. دوما با این اوصاف بیش از هشتاد درصد مردهای ایرانی گناهکارند و روزانه مرتکب فعل حرام میشن، من توصیه میکنم اونا رو هم اعدام کنین، خیالتون راحت شه، اولیش هم خود من!!
البته اون بنده خدا گفته بود یه حدیثی چیزی رو میکنین، راست گفته بود!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
منم پانجو میپوشم!اعدامم کنید!!!!
آماده م!!!!!!!!
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس سوم : ریش تراشی رو مراجع در موردش نظرات گوناگونی دارن ، مثل احتیاط واجب که شما میتونی به یه مرجع دیگه مراجعه کنی.

نورا : هزار با گفتن ندارد که. بپوش . آفرین به تو !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی از شرب خمر و گناهان کبیره ایی که حرمت آن به وضوح در قرآن آمده به ای راحتی و با کمال بی شرمی دفاع میکنید دیگر جایی برای گناهانی مانند تراشیدن ریش که به فتوی همه مراجع حرام اعلام شده نمی ماند پس ریش خود را چپه تراش کنید انواع مشروبات الکلی هم بنوشید وعده دیدار هم به قیامت و قضاوت هم با صاحب قیامت
العبد
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسی که جواب مریم خانومو دادی:
اصلا شد یه حکمی از احکام الهی بیان بشه و شماها دنبال یه راه فرار و دور زدن احکام نباشید .برای خداکاری نداره برای 80 درصد آقایون (البته به تعبیر دوستان)مجازات در نظر بگیره!!!!!!!!!!!!
وقتی متوجه اهمیت این چیزا میشید که دیگه فرصت بازگشت ندارید...خداکمکمون کنه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۱۷
۷
خیلی وقته شده . اینقدر سرگرم گیر دادن به همدیگه هستیم که غافل شدیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۳
۸
دیوان عدالت تائید نخواهد کرد هر چند که حکم درست است اما شرایط مناسب نیست
جائی که میلیاردها تومان پول بیت المال خورده میشود آنهم با همکاری مسئولین !
و آب از آب تکان نمیخورد آیا می توان کسی را بصرف خوردن سه بار مشروب خوردن اعدام کرد تازه دوبار حد شرب خمر خورده اینا که هیچی نخوردن
.......
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
دیوان علی کشور ، نه دیوان عدالت

این قضیه به دیوان عدالت ارتباطی ندارد.

دیوان عالی کشور باید رای نهایی را صادر کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۳۲
۱۲
اينده كشورو من شبيه كره شملي و طالبان ميبينم.
يعني تلفيقي از اين دو...........
حالا ببينيد
طاها
|
United States of America
می توانی فرار کنی بری "کالدونیای جدید" اگه خیلی غصه آینده رو میخوری. سوغاتی فراموش نشود !
سعید
|
United States of America
آره مملکت ارث پدری شماست.

محمدرضا شاه هم همینو میگفت بیچاره شما ناراحت بودید ازش
ناشناس
|
United States of America
واسه چی فرار کنه؟میمونه جامعه رو از انگلایی مث تو پاک میکنه
العبد
|
United States of America
انگل اون اقلیتی اند که جامعه رو به فساد میکشن .انگلا یا خودشون فرار میکنن یا فراریشون میدیم ....بعدشم برید یه جایی که هیچ قانونی نباشه هرجور میخواید از دین فرار کنید و زندگی کنید...ناشناس نافهمیده باشما بودما!!!!!!!
طاها
|
United States of America
سعید : شما می تونی خودت رو بزنی به کوچه ی .... ! من چه کنم ؟! محمد رضا شاه هم غلط زیادی کرد.

ناشناس: من که آینده کشور رو طالبان نمی بینم !! لا جرم یکی دیگه باید مهاجرت کنه !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۹
۲
لطفا با جنایتکاران اقتصادی همین برخ.رد را داشته باشید و مجازات اعدام را برای انها حتما داشته باشید چون جرم انها به واسطه ضرر زدن به چند میلیون انسان بسیار بالاتر از عرق خور هایی است که ممکن است به چند نفر آسیب برسانند . فکر می کنم حکم اسلام در هر دو مورد واضح است
بنده ی خدا
|
United States of America
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۸
۱۰
فقط همینو میگم :
خدایا کسانی که دارند با دین نون میخورند و به بهانه ی دین مردم رو قلع قمع میکنند خودت به حساب اعمالشون برس
فقط به من یکی اینو بگه که کجای کتاب خدا و در کدوم ایه گفته شده کسی که 2 بار مشروب بخوره اگر برای بار سوم این کار رو بکنه باید اعدامش کنند؟
طاها
|
United States of America
"کسی که مشروبات الکلی بنوشد، حد وی ۸۰ ضربه تازیانه‌است، خواه مرد باشد یا زن. در صورت تکرار شرابخواری و اجرای حد، در مرتبه سوم اعدام می‌شود."

تحریر الوسیله امام خمینی "

و اما نعوذبالله مگه تو برای خدا تکلیف تعیین میکنی که چه چیزی رو در کتابش بنویسه یا ننویسه ؟! اگه میخواست همه قوانین عالم رو در قرآن بیاره که باید با تایتانیک قرآن رو حمل می کردیم ! قرآن+ عترت هستن که قوانین اسلام بوسیله اونها بیان میشه و یه فقیه واجد شرایط اون احکام رو استخراج میکنه . من و تو تخصصی در این زمینه نداریم.
ناشناس
|
United States of America
گفتیم قرآن .نه تخریر الوسیله...بعدشم مگه تو برای خدا تعیین تکلیف میکنی و چیزی که در قرآن نیست را به آن میچسبانی؟تایتانیک هم که نگاه میکنی!
طاها
|
United States of America
ناشناس: من خودم رو مسئول برآوردن فرمایش های تو نمی دونم. اگه خیلی مشتاقی جواب سوالت رو تو همین صفحه دادم.

تایتانیک هم ندیدم و نخواهم دید. ولی اسمش رو همه شنیدن.
العبد
|
United States of America
ناشناس جان!!!!!!گفتم که همه جا دنبال یه راه فرار میگردید شماو امثال شما.فهم و تفسیر آیات عمیق قرآنم کار فقهایی مثل امام خمینی بوده و نه کار افراد متفکری مثل شما...
آقاطاها اگه میگفتی این حدیث مستند از پیغمبر(ص) هم هست بعضیا میگفتن ماکه خودمون از پیغمبر نشنیدیم شاید تحریفی باشه...
راستی آقاطاها ممنون اطلاعاتمونو بردی بالا....
ناشناس
|
United States of America
طاها من ناشناس قبلي نيستم اما با وجود توضيحاتت در تمام كامنتهات يه سوالي برام مطرحه. گمان ميكنم احكامي كه نص صريح قرآن نيستند و يا ادله‌اي نباشه كه ثابت كنه اونها حكمي ثابت براي تمامي عصرها هستند رو مثل برخي احكام ثانويه، مراجع حق داشته باشند كه مطابق با پيشرفت علم و شرايط جامعه خودشون براش فتواي جديد صادر كنن. حالا شما مطمئني كه در اين زماني كه اميد زيادي به درمان معتادان به الكل هست، باز هم تمام مراجع متفق‌القول هستند كه بايد به جاي درمان، اونها رو اعدام كرد؟؟؟ آيا نبايد متناسب با شرايط و امكانات، در قوانين تجديد نظر بشه؟
طاها
|
United States of America
ناشناس: معتادان به الکل که محکوم به اعدام نیستن. شما که کامنتها رو خوندی اینو خوب میدونی.
اگر در اجتماع این کار رو انجام بدن و دو بار هم حد جاری بشه و باز هم آدم نشن ، اون وقت محکوم به اعدام میشن. یعنی دیگه واقعا اینها انسانیت رو فراموش کردن و به وادی های پست تر گرفتار شدن.

اگر در جامعه نباشه جای اصلاحشون هست البته اگر چیزی از فطرت و انسانیت براشون باقی مونده باشه.

در ضمن در این مسائل و قوانین اجتماعی ، همه مراجع از ولی فقیه تبعیت می کنن.
ناشناس
|
United States of America
طاها همونطور كه گفتي ميدونم اين مجازات به خاطر حضورشون در اجتماعه. و با اين مساله كه به خاطر بيرون اومدن در حال مستي تنبيه بشن هيچ مخالفتي ندارم اما حرفم سر نوع برخورد و تنبيهه. من با اعدام مخالفم و در اصل با رها كردنشون به حال خودشون مخالفم. يعني فرض ميكنيم اعدام نبود اما فكر كن يه نفر ده بار شلاق خورده باشه و باز براي بار يازدهم تكرار كنه. بايد به وضعيتش رسيدگي بشه وگرنه شلاق چه تاثيري داره؟ چرا فكر ميكني با شلاق خوردن بايد آدم ميشدن؟ بايد با بديها مبارزه كرد و بدكاران رو تنبيه كرد. اما تا وقتي روش موثرتر و بهتري وجود داشته باشه، نبايد به سراغ بدترين روش رفت.
الآن راه آدم كردن، شلاق و اعدام و زندان و... نيست. خوشحالم كه تغييري توي وضع برخي زندانها به وجود اومده. و فهميدن كه صرفا حبس بودن اگرچه تنبيه سختيه اما كسي رو تغيير نميده و حتي بدتر ميكنه و بايد به زندانيها مشاوره ارائه داد و مشكلات رفتاريشون رو ريشه يابي و درمان كرد و بهشون مهارت ياد داد و... اما اين تغييرات و خدمات متاسفانه در حد بسيار كوچكيست كه هنوز اصلا مطلوب نيست. و مهمتر از اون فراهم كردن شرايطيست كه اين افراد پاشون به زندان باز نشه. كه متاسفانه به اين مساله هم بي‌توجهي ميشه. به عنوان يك انسان و يك فرد مومن و مسلمان تا وقتي كه احتمال كمي هم ميتوني به اصلاح و درست زندگي كردن يك آدم بدي، از اعدامش دفاع نكن.
و در مورد اينكه گفتي اگر در جامعه نباشه جاي اصلاحشون هست. اونايي كه يكي از ملزومات پارتي‌هاشون شرابه اما مست نميكنن و يا اگه كردن كسي هست كه مراقبشون باشه در اون حال از خونه بيرون نيان، از نظر تو در وادي پست گرفتار نشدن؟! اتفاقا اينهايي كه اعدام شدن ترحم‌برانگيزترن. سر و ساموني نداشتن. كس و كاري نداشتن. كسي كه وضعيت زندگيش جوريه كه توي اين دام مي‌افته يعني يه مشكلي داشته كه دايم‌الخمر و ولگرد خيابوني شده. بايد ريشه مشكلش رو پيدا و حل كرد. بايد درمانش كرد و به زندگيش سامون داد.
مجید
|
United States of America
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۰
۸
اقای طاها،
اولا منظورتون از شعار میان تهی رو متوجه نشدم! دوما جامعه با 2بار مشروب خوری به گند کشیده شد؟؟؟ ولی با اعتیاد معتادانی که همین الان توی میدون صادقیه تهران توی جوب هستند به گند کشیده نمیشه؟؟ یک کیوسک نیروی انتظامی هم همونجا هست که معمولا تماشا میکنه!!! آفرین به تو که به فکر سلامت جامعه هستی!! اعدام برای شرب خمر؟؟؟؟؟؟ کجای دین اسلام؟!؟!! اقلا در مورد دینتون کمی مطالعه کنید خواهش میکنم....
طاها
|
United States of America
میان تهی یعنی پوچ و بی پایه و اساس . به قول اینشتین :

"کلمات اصواتی میان تهی بوده اند و خواهند بود و... "

در مورد دینم مطالعه کافی برای پاسخ به شما رو دارم ! علی الخصوص خود شما !

حکم اعدام هم کاملا درسته و شما باید راجع به دینت مطالعه مکفی رو بکنی !

معتادانی که در جنوب شهر هستند هم وظیفه نیروی انتظامی هست که اگر در ملا عام این کار رو انجام میدن ، طبق قوانین باهاشون برخورد بشه. اگر قصوری صورت میگیره به بنده ی نوعی چه ارتباطی خواهد داشت ؟
ناشناس
|
United States of America
بخدا اگه انیشتن که ازش نقل قول میکنی ایرانی بود میگفتی بهش بهایی یا وهابی و بعد اعدامش میکردی.اسم اون دانشمند فرزانه رو با آی کیوی جلبکیت خراب نکن!هیچ جایی از دین نگفته حکم شراب اعدام است.
ناشناس
|
United States of America
طاها ربطش به شما بنده نوعي اينه كه نياز هست يه چند تا از اون نامه‌هاي امر به معروف و كار راه‌اندازتون كه قبلا توضيح داده بوديد، در اين مورد هم مرقوم بفرماييد!!!
طاها
|
United States of America
ناشناس 1 : من خوشحالم که دشمنان دینم رو ذلیل می بینم ! طرز بیان نظرت همه چیز رو مشخص می کنه .

ناشناس 2 : بله اگر در قم باشد حتما یک نامه مرقوم می کنم . چیزی که من ندیدم رو که نمی تونم مرقوم کنم !!
ناشناس
|
United States of America
طاها جان قبلا بعضيها ميگفتند مگه ايران فقط تهرانه؟ الآن بايد پرسيد مگه فقط قمه؟! مثل اينكه بگن تو مرز به خاك ايران تجاوز شده بعد تو بگي من كه خودم چيزي نديدم. تا زماني كه متجاوزين به قم نرسن و من نبينم نميتونم كاري بكنم! شما فقط قمي نيستي كه. ايراني هستي عزيز جان. بايد در باره كل مملكت احساس مسئوليت كني. آخه مگه در سرتاسر ايران چند نفر مثل شما هستند كه نامه‌هاشون اينقدر برش داشته باشه؟!!! راستي جوابمو در مورد نامه توي اون يكي پست هم نداديا!
سعید
|
United States of America
طاها جان چرا این نامه هاتو علنی برای مقامات نمیفرستی
چطور در مورد ضعفا امر به معروف و نهی از منکرتون علنی هستش به مقامات میرسید خصوصی میشه؟ داستان چیه؟ اصلاً از کجا معلومه شما اصلاً نامه ای می نویسی؟
امیر. ه
|
United States of America
دشمنان دینت هم تورو ذلیل میبینن طاها پس هنر نکردی
امیر
|
United States of America
طاها این جوابت به ناشناس اول اوج بی جوابیت بود نافرم کم اوردی
ناشناس
|
United States of America
طاها جان من همون به قول شما ناشناس 2 هستم. قبلا بعضيها ميگفتند مگه ايران فقط تهرانه؟ الآن بايد پرسيد مگه فقط قمه؟! مثل اينكه بگن تو مرز به خاك ايران تجاوز شده بعد تو بگي من كه خودم چيزي نديدم. تا زماني كه متجاوزين به قم نرسن و من نبينم نميتونم كاري بكنم! شما فقط قمي نيستي كه. ايراني هستي عزيز جان. بايد در باره كل مملكت احساس مسئوليت كني. آخه مگه در سرتاسر ايران چند نفر مثل شما هستند كه نامه‌هاشون اينقدر برش داشته باشه؟!!! راستي جوابمو در مورد نامه توي اون يكي پست هم نداديا!
العبد
|
United States of America
آقاطاها:
ارزش کارت پیش خدا محفوظ انشالله اما گفتن امر به معروف رو جایی بکنید که امیدی به تغییر باشه!!!!شما تو صحبتهای این جماعت تغییر مثبتی میبینی؟؟؟؟
طاها
|
United States of America
سعید : مگر همه کسانی که با صراط مرتبط هستن جزو ضعفا هستن ؟! شما علم غیب داری یا من نمی دونم ؟ من نظرم رو می نویسم از کجا معلوم یک مقام بالا این مطالب رو نخونه ؟ ضمنا کجای دنیا نامه هاشون رو علنی می فرستن ؟ بهتره تکلیفتو با خودت روشن کنی. اگه تو معتقدی که من نمی نویسم خب من هم کاری برای تو نمی تونم بکنم و اصلا همین که گفتم می نویسم اشتباه بزرگی بود چون بعضیا شاید فکر کنن من خیلی اونجا آشنا دارم و نظراتم قابل قبوله. ولی اینا فقط ظاهر قضیست. دیگه در این مورد نامه من بحث نمی کنم فعلا.

ناشناس: مثالت کاملا مع الفارغه و جنگ به مراتب تبعات و گستردگیهاش از این مسئله بالاتره . آخه کی برای جمع کردن دو تا چاقوکش و معتاد لشکر کشی می کنه ؟!! من وقتی چیزی رو نمی بینم چه کاری از دستم برمیاد ؟! باید اینها رو در نظر بگیری ! بهتر نیست رو این مسائل هم فکر کنی ؟!
ضمنا راجع به نامه هم جوابی داده نخواهد شد تا یه سری قضایا برام روشن بشه.

امیر.ه : از جوابشون پیداست. دارن مسوزن بدجور !!!!

امیر : به آدمی که آی کیوی شما رو جلبک خطاب می کنه نباید هم بحثی داشته باشی. اگر بحث کنی اون گنده تر میشه . باید بذاری تو کوچیک بودن خودش بمونه و توهم بزنه که خیلی بزرگه !غافل از اینکه حبابی بیش نیست !!
ناشناس
|
United States of America
كي گفته جنگ نظامي تبعات و گستردگيش از اين مساله بالاتر و بدتره؟؟؟ اين فساد و نابودي خاموش جوونهامون از جنگ نظامي و بمب اتم و شيميايي هم، به مراتب مخربتر و خانمانسوزتره. و برعكسه جنگ نظامي هيچ هزينه و دردسر و تبعاتي هم براي دشمنانمون نداره، چون خودمون تيشه ميزنيم به ريشه خودمون.
پرسيدي آخه کی برای جمع کردن دو تا چاقوکش و معتاد لشکر کشی می کنه ؟!!
آهان فهميدم فقط واسه جمع كردن دوتا زن كه موهاشون پيداست بايد لشكر كشي كرد!!!
از نظر شماها فقط مشروبخواري و بدحجابيه كه فساد حساب ميشه و بايد باهاش قاطعانه و شديد برخورد بشه. خدا رو شكر ديگه هيچ فسادي به غير از اينجور موارد تو كشور نداريم. البته قبلا داشتيم ها، بعد از نامه نگاريهاي شما برطرف شد!!!
اون قضايايي كه بايد برات روشن بشه چيه كه بعدا جواب خواهي داد؟!
من برات روشنش ميكنم. مشكل اين نيست كه مينويسي يا نمينويسي.
يا كاره‌اي نيستي و حرفت هم كه حق باشه جاي نامه‌هات توي سطل آشغاله و بيخودي دلتو خوش كردي.
يا گردنت كلفته و حرفت برو داره و به حرفت گوش ميدن و اين فساد و وضيعت ناهنجار جامعه هم به خاطر دستورات جنابعاليه!!!
امیر
|
United States of America
پس شما که میلیونها آدم رو جلبک سبز و خس و خاشک خطب میکنی که باید بمیری چون حباب پیش تو پادشاه دنیاس!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۴
۱۰
گرانفروش و دزد بیت المال و محتکر و تورم بی ضابطه مردم کشور را آزار میدهد و این جرائم به مراتب سنگینتر از شرب خمر است.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۱۲
۲۴
از خوندن این همه نظر خلاف برخورد با شرب خمر واقعا متاسف شدم که چقدر راحت دفاع میشه از فساد و تباهی که بر علیه اون اییه نازل شده آقای عزیز فساد در ارض و مفسد فی الارض حکم شرعی و قانونی اون اعدام است و کسی که اصرار کند بر گناهانی مثل شرب خمر مفسد فی الا رض است و باید جامعه از وجودش پاک گردد و قابل توجه اینکه کلیه این کامنتها در دفتر الهی ثبت خواهد شد و باید پاسخ گو باشیم در بارگاه الهی پس یکم با فکر و تعقل و به دور از شعارهای روشن فکر معابانه کامنت بگذارید و تقوی الهی رو پیشه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خب خدا رو شکر که معتقدید که این کامنتها در دفتر الهی ثبت میشود، قیافت روزی که خدا داره واسه همین کامنتها بازخواستت میکنه دیدن داره.. امثال شماها خسرالدنیا و الآخره هستین، چون فکر میکنین که در دنیا دارین احکام خدا رو پیاده میکنین و خودتون رو آماده یک پذیرایی درست و حسابی در بهشت میکنین، غافل از اینکه زیاده رویهاتون دل خدا رو هم بدرد آورده و باید پاسخ بدین.. اگر یکنفر و فقط یکنفر با خوندن این کامنت شما از دینش مایوس بشه، آیا میتونی جواب خدا رو بدی؟؟؟
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا نمیتونم باور کنم که یه آدم میتونه نظر این باشه!!! یکی یه رابطه منطقی درباره مشر.ب خوردن و اعدام به من بگه !!!فکر و تعقل؟؟؟آخه کدوم فکر و تعقلی میگه هر کی مشروب خورد بکشیدش؟؟؟ بابا تو رو خدا بسه دیگه تحجر بسه دیگه دگماتیسم قسم میخورم انسان های غار نشین هم همچین تفکراتی نداشتن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
دل خدا !!!! با این گناهان و ثوابهای ما به درد نمی یاد و اصلا بر طبق حدیث قدسی اگر تمام دنیا مومن بشند و یا کافر بشند برای خدا هیچ تفاوتی ندارد ناشناس عزیز بنده نگفتم که در بهشت هستم یا در جهنم بنده دارم به حکم وظیفه یک تذکر میدم و اون اینه که شرب خمر یکی از گناهان کبیره است که حد الهی بر آن جاری میشود و اگر اصرار بر گناه کبیره که یک جامعه رو به مخاطره می اندازد مانند شرب خمر که عقل و شعور مصرف کننده رو تحت تاثیر قرار میدهد و زائل میکند حکم مفصد فی الاض دارد که اعدام حد شرعی و قانونی اونه حالا اگه یک دائم الخمر میخواد از اسلام گریزان شود شما خیلی ناراحتی اون دیگه از ساده دلی شماست اسلام احتیاجی به انسانهای فاسد و دائم الخمر ندارد این و من نمیگم این و اسلام گفته که به چنین کسی معاشرت نداشته باشید و به اون دختر ندهید ئ دختر نگیرید و... حالا شما داییه مهربانتر از مادر شدی ضمنا قضاوت هم در مورد افرادی که خسر الدنیا و لاخره هستند با خداست نه با شما و اون هم در روزی که دست همه ما کوتاه است مشخص خواهد شد
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا سجاد یکم چشمهاتو باز کن کامنت مریم خانم رو بخون تا رابطه منطقی بین شرب خمر و اعدام رو درک کنی ضمنا مریم خانم ما به زنهای دانشمند و مومنه ایی چون شما در این جامعه اسلامی افتخار میکنیم خداوند حفظت کنه
امیر. ه
|
Iran (Islamic Republic of)
جایی که این خانم رو بگن دانشمند باید به حال علم گریست
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
تا علم از نظر امثال شم ناشناسها چی باشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ما که کلی از محضر عالمی مثل مریم خانم فیض بردیم مخصوصاً در مورد فحش های عالمانه ای!!! که به مخالفینشون میدهند!

...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علم از نظر تو و امثال تو چیه ناشناس؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا يوسف علم اونه كه اول بتوني منظور رو درست متوجه بشي و دوم هم اگه متوجه شدي تحريفش نكني. منظور اصلي حديث اينه كه اگه همه مومن باشند به خدا سودي نميرسه و اگه همه كافر باشند به خدا ضرري نميرسه؛ نه اينكه كارهاي خوب و بد ما براي خدا تفاوتي نداشته باشه و ناراحتش نكنه(يا به تعبير عاميانه ناشناس قبلي دل خدا رو به درد بياره) و يا كار خير ما خشنودش نكنه. وگرنه اينهمه اسباب مستقيم و غير مستقيم براي هدايت ما فراهم نميكرد. هيچ چيز به اندازه ذره‌اي عدم رعايت حق‌الناس، غضب خدا رو بر نمي‌انگيزه. البته تاكيد ميكنم كه موجب ناراحتي و مغضوب خدا شدن به اين معني نيست كه آزردگي و ناراحتي و خشم، صفت باشه براي خدا و نعوذبالله تشبيهي باشه به مخلوقش.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر یوسف چشمامو خیلی باز کردم ولی چیز خاصی ندیدم شما که به خانم مریم میگین دانشمند پس علم و دانش از نظر شما یعنی این:
-باید حجاب داشته باشی چون من به حجاب معتقدم
-مشروب بخوری میکشیمت چون ؟؟؟؟ والا دلیلشو نتونستم پیدا کنم خودت بگو
-اختلاط نباید باشه چون تو اصولا بی ظرفیتی و هر آن ممکنه کاری کنی ...خلاصه این چکیده کامنت های خانم مریم در جاهای مختلف بود حالا شما پیدا کن پرتقال فروش را
پی نوشت:1-من به شخصه به حجاب شدیدا معتقدم ولی کاری به اعتقاد بقیه ندارم
2- میانه ای هم با مشروب ندارم..و از نظر من کسی که با خوردن مشروب برای دیگران آزاری داشت در حد خودش باید مجازاتش کرد نه اعدام
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی اگه یک دائم الاخمر لایعقل به ناموس شما خدایی ناکرده جسارت و تعرض کرد بازهم خدا کند نظرت این باشد نه این که از طرف آسیب دیدگان نظر بدی
آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۱۲
۱۰
خوشبختانه امروز .......... کلا ریشه مواد مخدر در جامعه کنده شده والان در حال ریشه کن کردن مشروبات الکلی در جامعه هستند ضمن اینکه چون اعتیاد خانمانسوز نیست به همین جهت مصرف آن مشکلی ندارد اما وای برکسیکه الکل مصرف کند هم دنیاشو از دست میده وهم آخرتش ای خدا.........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۲۱
۱۲
شوخي ميكني؟! كجاي اسلام اومده كه مجازات شرب خمر اعدامه؟؟؟
اعتياد به الكل و اعتياد به مواد مخدر مثل همن. راه درمون جفتشون هم شبيه همه. مگه معتادا رو اعدام ميكنيد؟
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
نه شوخی نمیکنه . تو اسلام اومده .

ضمنا اعتیاد به مثلا سیگار رو با اعتیاد به الکل مقایسه نکن . کسی که سیگار میکشه مست میشه مگه ؟! ضمنا سیگار کشیدن هم حتی در فضای عمومی جرمه. حالا اینکه بعضیا براشون عادی شده ، بحث دیگریست !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من اصلا از سيگار حرف زدم؟؟؟
وقتي كم ميارن به جاي جواب حرف آدم خودشون يه سوال ديگه ميذارن تو دهنت و به همون سواله جواب ميدن!!!!!
ميدوني وقتي كسي خماره چه حالي داره؟ همون خطراتي رو براي اطرافيانش و حتي عزيزانش و براي كل جامعه داره كه يه آدم مست داره. حالا نميگم دقيقا مثل همن. ولي تا حد زيادي شباهت دارن. به همين علت هم هست كه درمانشون هم تا حد زيادي به هم شباهت داره.
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر نیکوتین به کار رفته در سیگار جزو مواد مخدر نیست ؟! تو از واژه ی مخدر صحبت کردی و لازم نمی بینم یادآوری کنم !

شما مگه تا به حال هر دو حالت رو تجربه کردی ؟! فرقشون در حکم هاشون هست که علم هنوز چراییش رو کشف نکرده ولی شاید مثل جریان خاکمال کردن ظرفی که سگ ازش غذا خورده ، علم دلیل این موارد رو هم کشف کنه . به هر حال علم بشر هنوز خیلی ناقصه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه برداشت جالبي! من گفتم "اعتياد به الكل و اعتياد به مواد مخدر" از چيز ديگري هم حرف نزدم. حالا اگه از طاها بپرسن چه تعداد در كشور شما به مواد مخدر اعتياد دارند؟ ميگه بيش از 10 ميليون نفر! ميپرسن چه جوري حساب كردي؟ ميگه: مگر نیکوتین به کار رفته در سیگار جزو مواد مخدر نیست؟!

گفتي فرقشون در حكمهاشونه. مگه صدر اسلام هم شيشه و كراك و... بوده كه كسي بخواد در موردش حكم بده؟! طعنه زدي كه مگه من هردو حالت رو تجربه كردم. جوابت اينه. مصرفشون رو تجربه نكردم. ولي تجربه درمان هر دوش رو دارم. حالا فرمايش؟!
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
در مورد بحث اول که همه چیز مشخصه.

شیشه و کراک نبوده ولی دست و پای اسلام راجع به حکم مسائل جدید بسته نیست. فقها می تونن احکامش رو با توجه به منابع و عقل استنتاج کنن.

گفتی تجربه ؟! خب داشته باش ! خدایی که انسان و تو و تجربت رو آفریده حکم داده که این افراد با سه بار مصرف شراب در ملاعام باید اعدام بشن و این که هنوز علم و تجربه تو به این موضوع نرسیده که چرا ؟! دلیل نمیشه که به فرمان خدا گردن نذاری. او همه چیز رو بهتر از تو میدونه و هر جور بخواد حکم میده . البته با حکمت کامل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طاها از طرف خدا حرف میزنه.تو کی هستی که حکم میدی از سمت خدا؟
طاها
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۱۵
۱۷
"کسی که مشروبات الکلی بنوشد، حد وی ۸۰ ضربه تازیانه‌است، خواه مرد باشد یا زن. در صورت تکرار شرابخواری و اجرای حد، در مرتبه سوم اعدام می‌شود."

دوستانی مانند مجید که اطلاعات کافی ندارند حتی می تونن به ویکی پدیا مراجعه کنند ! حتی لازم نیس حتما زنگ بزنید دفتر مرجعتون. یه خورده لا اقل به خودتون زحمت سرچ بدین ! اینترنت که در دسترسه الحمدلله !
امیر
|
Netherlands (Kingdom of the)
ویکیپدیا برای تو مرجع شده؟اتفاقا به دفتر مرجعم تماس گرفتم و ایشان این موضوع را رد کرده و گفتند در موارد خاص قابل اجراست که آن هم با تشخیص ولی فقیه است.
سعید
|
Netherlands (Kingdom of the)
کجای قرآن مسئله به این مهمی که به جان یک فرد مربوطه نوشته.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
طاها جان يه بوم و دو هواست ديگه! ميدوني مجازات دزد در قانون اسلام چيه؟؟؟ چرا اجرا نميشه پس؟؟؟ ميدوني اگه اجرا ميشد ...!!! جناب طاها منتظر جوابتم...
طاها
|
Netherlands (Kingdom of the)
امیر : نام مرجعت را بگو تا تحقیق کنم. اگه در ساتشان هم هست آدرس بده.

سعید : جواب امثال این کامنت رو خیلی دادم. قرآن فقط کتاب احکام مدنی نیست و خدا مطابق حکمتش هر چی صلاح بدونه در اون میاره. قتل مگه تو قرآن گفته زندانی کنید ؟! بنابر حرف تو و امثال تو ، باید همه قاتل ها آزاد بگردند و زنجیری تر بشن ، چون تو قرآن حکم دستگیری و زندانشون نیست !
طاها
|
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس 1 : مجازات دزد رو می دونم ولی :

1- جالبه کسانی که به مجازات سنگسار اعتراض دارند ، به عدم اجرای حکم دزدان هم اعتراض دارن ! ( پارادوکس ! )اینا کلا فقط اعتراض دارن !

2-قطع ید در قرآن فقط به اون معنی که شما فکر می کنی نیست :
"وَقَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلّهِ مَا هَـذَا بَشَرًا إِنْ هَـذَا إِلاَّ مَلَك كرِيمٌ"
"سوره یوسف"
با استدلال شما زنان مصری همه دستشون رو قطع کردن ! در حالی که اصل ماجرا چیز دیگریست.در سوره اعراف آیه 24 هم موضوع فرعون و جادوگران گویای این مسئله است.
یا مثلا در آیه" لاَ يَزَالُ بُنْيَانُهُمُ الَّذِي بَنَوْاْ رِيبَةً فِي قُلُوبِهِمْ إِلاَّ أَن تَقَطَّعَ قُلُوبُهُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكيمٌ" با معنای شما ، باید قلب قطع شود. در حالی که قطع قلب اینجا معنای دیگری داره.

3-تفسیر قرآن یک علم پرشاخ و برگ و گستردست که با توجه به روایات ائمه و مسائل فقهی و ... ، ممکنه . پس سعی نکن قرآن رو معنی تحت اللفظی بکنه همیشه . شاید آیه برای تو متشابه باشه. مثل اینکه ید الله فوق ایدیهم رو بگی : دست خدا بالای دست آنهاست. حال آنکه تفسیر و معناش چیز دیگه ای هستش .

4-در ادامه آیه آنجا که می فرماید : "فَإِنَّ اللّهَ يَتُوبُ عَلَيْه" پس خدای متعال راه بازگشتش رو در همین دنیا هم قرار داده و به جز مواردی که در احکام فقهی اومده قطع ید نداریم.

نکته مهم : ما فقیه نیستیم و نمی تونیم مطابق اطلاعاتمون راجع به احکام نظر شخصی بیاریم .
مجید
|
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس عزیز
حکم قطع دست برای دزدی هزاران ریزه کاری داره که فقط کسی که زبان عربی رو بدونه میفهمه
برای این که یک دزد انگشتانش قطع بشه حدود 20 شرط داره
هر دزدی رو قطع ید نمیکنند
حتی اگه یک شرط از شرایط قطع ید رو نداشته باشه هم باز قطع ید نمیشه
ما بیکار که نیستیم که برای شما ادله بیاریم
سایت هایی هستند که برای پاسخ گویی به شبهات هستند
اگه واقعا برات شبهه است و نمیخوای فرا فکنی کنی برو سوالت رو اونجا مطرح کن
برادر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
صراط من چي كار كنم از دست تو آخه؟ قسمت اصلي حرفم به طاها رو سانسور كردي كه. هميشه قسمتاي اصلي رو سانسور ميكني. اه
سعید
|
Netherlands (Kingdom of the)
مجید جان الان حکم کسانی که میلیاردی اختلاس می کنند و بیت المال رو با سوء مدیریتشون به باد میدهند چیه؟ این حکم قطع
دست اسلام کی بکار میره؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
آره طاها رافت شما نميذاره تفاسير خشن از آيات و احاديث داشته باشيد. تمسخرت هم كه نسبت به اعتراض من بود، ميذارم به حساب سانسور صراط و اينكه نفهميدي منظورم چيه.
مجيد من خانمم. البته اگه آقا هم بودم برادر هيچ كس نبودم. به خاطر ريزبينيت و اينكه با اينهمه مشغله واسه جواب من وقت گذاشتي و يادآوري اون 20شرط هم ممنون.

ارزشمدارها(!!!) واسه مخالفانشون از زير زمين هم آيه و حديث جور ميكنن و اعتقاد دارن بايد قاطعانه عمل بشه. اما نوبت امثال خودشون كه باشه باز از همون زير سنگ هم كه شده آيه و حديث جور ميكنن واسه راه در رو. دست دزد رو قطع نميكنن. بلكه اگه صلاح بدونن واسه يه دزدي كوچيك تيربارونش ميكنن و اگه صلاح بدونن به خاطر كلانترين دزديها مورد رافت اسلامي قرارش ميدن. براشون ملاك عمل، دين خدا نيست، عدالت نيست، بلكه ملاك ارزشهاي مد نظرشون و تشخيص و برداشت خودشونه.
افتاب گردون
|
Netherlands (Kingdom of the)
نه دیگه سعید اون حکمش مفسد فی الارض که حکمش هم اعدامه
البته منظورم اون دونه درشتها هستن که مثل ماهی از دست لیز میخورن
طاها
|
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس: ارزشمدار ها رو نمیدونم کی هستن! ولی در مورد احکام اسلامی باید یکسان برخورد بشه و من نوعی هم به خودم اجازه نمیدم که اگر خودم به یکی از موارد دچار بودم بهانه جور بکنم . چون هیچ حدیث محکم و متواتری ، برای توجیه کارهای من نیست یا اصطلاحا کلاه شرعی.

اون مورد دزدی کوچیک و اعدام هم اگر مدرک داری خوش به حالت و گرنه اتهامش کم نیست و خدا به دادت برسد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
ارزشمدارهاي دروغين از نظر من(و البته خيلي‌ها) اونهايي هستند كه تير رو تو چشم خودشون نميبينن. كه فقط ارزشهاي مد نظر اونها ارزشهاي اصيل و مهم اسلامي محسوب ميشه. كه قوانينشون يه بوم و دو هواست. كه براي برخي جرايم قاطعيت اسلام رو عَلَم ميكنند و براي برخي جرايم رأفت اسلامي رو. كه اسلام رو به خاطر منافعشون تيكه پاره كردن. كه نون بااصطلاح ارزشمداريشون رو ميخورن. كه اگه از اسلام واقعي و انسانيت حرف بزني از نون خوردن ميندازنت. كه باعث شدن به فاصله يكي دو نسل از پدران و مادران متدين، جوانانشون دين گريز و بعد دين ستيز بشن و...

در مورد اون موارد هم حالا ما هر كي رو
معرفي كنيم كه ضد انقلاب و بهايي از آب درمياد(البته از نظر شماها) ولي براي يه موردش سند معتبر از نظر خودم (و احتمالا از نظر شماها هم!) دارم. يكي رو معرفي ميكنم كه خدا رو شكر بهايي بودن و فراماسونر بودنش تا اين لحظه ثابت نشده!!! يكي از شيرزنان غيور ايران. جانباز سرافراز خانم حسيني. كه خاطراتشون رو وزارت ارشاد خودتون تاييد كرده و مجوز داده! كتاب دا رو بخون سند ادعام رو ميبيني...
از نظر شما همه چيزتون خوبه. قسمتاي بدش هم فقط تهمته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
۱۶
۴
عدالت در ایران یعنی کسی که از صندوق صدقات دزدی کرده شلاق بزنی و کسی که میلیاردها پوال ملت دزدیده حتی اسمشو نتونی بگی .
عدالت حضرت علی (ع) هم اینطوری بود !؟
ساقب
|
Germany
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
۳۴
۴
بسمه تعالي

دوستان و كاربران محترم توجه داشته باشند كه در رابطه با مجازات مجرمين و متخلفين : قانون هم مجازات تعيين كرده و هم تشديد مجازات .- تشديد مجازات در مواردي انجام ميشود كه خاطي و مجرم - بر تكرار و ادامه اعمال خلاف و مجرمانه خود اصرار داشته باشند .

بارزترين و قابل لمس ترين اين موضوع كه البته - فقط به عنوان مثال ميگويم - در مثل هم مناقشه نيست ! ... بله ساده ترين وجه تمثيلي - قوانين راهنمائي و رانندگي است كه هم جريمه و مجازات دارد و هم تشديد جريمه و مجازات . تا جائي كه در صورت تكرار جرم و رفتار غير قانوني - طرف ممكن است براي هميشه از حق رانندگي - مجروم شود .


تکرار جرم در حقوق به معنی؛ وضعیت مجرمی است که - سابقه محکومیت جزائی داشته و مجدداً مرتکب جرم دیگری در همان مورد - شده باشد. در این حالت است که - تکرار جرم - تحقیق پیدا کرده و مجرم مشمول مجازات سنگین‌تر قرار می‌گیرد.


تکرار جرم در حدود به؛ ارتکاب مجدد همان جرم - مستوجب حدی است که قبلاً نیز برای آن محکوم شده و حکم اجرا شده است. - که این مسأله در ماده - 179 - قانون مجازات اسلامی صراحتاً بیان شده است:
«هرگاه کسی چند بار شرب مسکر ( نوشيدن مشروبات الكلي ) بنماید و بعد از دو بار حد بر او جاری شود - در مرتبه سوم - کشته می‌شود.»

مستند شرعی :

حکم ماده 179 قانون مجازات اسلامی مستند به روایات شرعی است؛ از جمله روایتی که امام صادق (ع) از پیامبر (ص) روایت کرده است:
«هر کس شرب خمر کند او را تازیانه بزنید - پس اگر دوباره شرب خمر کرد او را تازیانه بزنید - و اگر برای مرتبه سوم آنرا تکرار کرد او را بکشید.»

حالا : با توضيحاتي كه به صورت مختصر - هم از جهت قوانين مجازات اسلامي - و هم از لحاظ - روايت شرعي - داده شد ، عده اي همچنان بر طبل خود بكوبند و با اين موضوع مخالفت كنند - بدون شك آنها با اسلام و احكام اسلامي مشكل دارند - بيخودي هم اسلام ...اسلام و - قران ...قران - نكنند ...!!

قطعأ اگر كساني - جسارت و شهامت آنرا داشته باشند كه - بي اعتقادي خود - نسبت به احكام و قوانين شرعي و اسلامي را صراحتأ بيان كنند - حتمأ شرافت و ارجعيت دارند نسبت به كساني كه - منافقانه و رياكارانه دم از قرآن و اسلام ميزنند ....

با آرزوي نصرت و پيروزي براي اسلام و مسلمين در همه عالم .... والسلام .
Meek
|
Germany
از افاضه جنابعالی ممنون، ولی بفرمائید " ساقب" ، عنوان شریف جنابعالی چه معنی دارد؟ آیا ثاقب نیست؟ و ارجعیت که در بند ماقبل آخر آورده اید؟
العبد
|
Germany
خیییییییییییلی ممنون. اونهایی که باید میفهمیدن فهمیدن و جوابشونوگرفتن ...بقیه هم لطفا به دنبال راه فراردیگه ای باشند...
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
۲
۳
نه میتونم پاسخ بدم نه میتونم لایک کنم .
چراااااااااااااااااااااااا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
۱۵
۳
همه دنیا افتادن به جون ملت ایران ،خود دولتمردامون هم به همچنین.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
۱۳
۱۹
مسئولین محترم بهتر نیست به جای اعدام کردن جوانهای مردم به فکر آینده جوانها و راههای پیشگیری با این موارد باشن تا کسی دنبال این موارد نره در ضمن مشروب خانمان سوزه یا اعتیاد؟ با معتاد ها که گند کشیدن به این جامعه هیچ کاری ندارن ولی کسی که 2-3 بار مشروب خورده باشه رو باید جونشو بگیرن.آخه با چه حکمی ؟کجای قران خدا این حفها اومده که کسی ندیده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید عزیز حکم حرمت شرب خمر در قرآن است ولی مواد مخدر بنا به فتوی عمل میشود چرا فرق احکام قرآنی با دیگر احکام را درک نمی کنید بابا ول کنید این روشن فکر نمایی هاتون به تقلید غرب کثیف و وحشی
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس کجای قرآن کدوم آیه کدوم سوره امده است که حکم شرب خمر اعدامه؟!!!! منتظر جوابم آقای ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
غرب کثیف و وحشی؟حالا تو خیلی متمدن و تمیزی مثلا با این طرز حرف زدنت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای صادق مگر شرب خمر از گناهان کبیره که باعث فساد در زمین میشود نیست و کسی که اصرار کند به صورت متوالی بر این فساد در زمین و قابل اصلاح هم نباشد مفسد فی الارض است و حکم او هم اعدام است ضمنا اگر در قرآن همه احکام به صورت واضح و مبرهن آمده بود که دیگر احتیاجی به مفسر و عالم دینی و مرجع تقلید نبود
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
۶
۱۳
حدود دو ماه قبل، به نقل از روزنامه ها در زندان شیراز چهار انگشت یک سارق را قطع کردند، اگر این حکم عادلانه است ، خیلی هاباید انگشت نداشته باشند !! بعلاوه آیا قانون باید از یک دزد ، یک معلول بسازد که بعد از آزادی برود گدایی بکند ؟؟
بنام اسلام و عدالت و اخلاق ، بگیرید ، بکشید،مثله بکنید، خشونت بکنید بی آنکه زمینه های خلاف را دریابید ؛ ادامه بدهید ....ادامه بدهید ...تا صبر خدا و مردم لبریز بشود .
ناشناس
|
Germany
ای کاش یکم در زمینه احکام اجتماعی اسلام اطلاعات داشتی و این گونه از رو ی غفلت کامنت نمیگذاشتی کسی که حد خدا را در یک جامعه تعطیل کند و علیه ان موضع بگیرد باید پاسخ گو باشد در روز جزا
ناشناس
|
Germany
من نمیفهمم...داداشه من میگن اسلام با فطرت ادم جور در میاد....اخه یکم انصاف هم بد نیست....به نظرتون برا خوردن شراب اونم توسط دو تا جوون که اصلا بگیم از روی نفهمی یه کاری کردن باید اعدام ببریم...به مادر پدر اون بچه ها هم فک کردین...داریم به کجا میریم...
سعید
|
Canada
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
۹
۲۶
جناب ناشناس عزیز این احکامی که این قدر ازشون دم میزنی دارن جون دو جوان از هموطناتو میگیرن .و 2 خانواده رو که با هزار بدبختی اینا رو تا به این سن رسونده داغ دار میکنن. میدونی یه فرد با چه سختی و مشقتی به این سن میرسه؟واقعا باید 2 خانواده به خاطر سهل انگاری و حماقت فرزنداشون تا آخر عمر داغ دار بشن؟در ضمن به این روشن فکر نمایی و تقلید از غرب نمیگن. بهتره یکم انسانیت داشته باشیم.اکثر کشور های دنیا به خاطر قتل هم دیگه کسی رو اعدام نمیکنن.بهش حبس ابد میدن .اگه این 2 شخص معتاد الکل هستند چرا ترکشون نمیدن ؟ و به جامعه برشون نمیگردونن ؟حتما که نباید به خاطر مشروب خوردن اعدامشون کنن.
ناشناس
|
Canada
سعید جان .... متاسفانه واسه کسایی که تعصبشون جلو عقلشونو میگیره انسانیت معنایی نداره...
نورا
|
Canada
خدایا ریشه ی ظلمو بکن!
مریم
|
Canada
جناب آقا سعید چرا هی سعی میکنید وانمود کنید که به خاطر نوشیدن یک جرعه زهر ماری دارن اعدام میشند و دوتا خانواده داغدار میشند عزیزم شما که انسانیت سرتون میشه و اینقدر دل رئوف دارین و به فکر خانواده داغدار اونها هستید ای کاش صحبتهای برادر داغدار روح الله داداشی رو هم شنیده بودی و یکم برای این پهلوان بی نظیر ایران زمین هم دلسوزی میکردی که برادرش به خاطر دعوا با یکی از همین افراد و جوانانی که مد نظر دل رئوف شماست و بارها و بارها مورد عفو و بخشش دستگاه قضایی و .... قرار گرفته برای همیشه در آغوش خاک قرار گرفته و بسیار افراد دیگری حالا یک سوال ازت دارم دلم میخواد با وجدان و راستشو جواب بدی اگه یکی از همین افراد دایم الخمر که قابل اصلاح نیستند و به قول شما ترک هم نمیکنند در خیابان به ناموس شما متعرض بشه و یک بلایی خدای ناکرده بسر اونها بیاره شما حاضری این جاهم اون دل نازک و رئوف خودتو به کار بندازی و اون رو ببری خودت با روش مدرن و پیشرفته غرب !!!اصلاح کنی تا اعدامش نکنند و دوتا خانواده رو داغدار نکنن !؟؟؟؟ منتظر جواب هستم
مریم
|
Canada
صراط عزیز چرا جوابهای من رو به شبهه افکنی های سعید منتشر نمیکنی!!!!؟؟
سعید
|
Canada
مریم خانم من همه کامنتهایی که درباره این موضوع نوشته بودید رو خواندم .اکثردوستان با نظراتتون مخالف بودن ولی بنده هیچ کامنتی در خصوص نظر ات شما ننوشتم و به نظر شخصی شما احترام گذاشتم .هر کس نظری داره و نظرشم براش مهمه و باید بهش احترام گذاشت .همان طور که من به نظرات شخصی شما احترام گذاشتم و با اینکه با بعضی از حرفاتون مخالف بودم .ولی شما چنین کاری رو نکردید .در جوابتون باید بگم که خدارحمت کند قهرمان روح الله داداشی رو که نا جوانمردانه از بینمون رفت.و واقعا متاسف شدم .و در مورد سوالی که کردید باید بگم که نه منم مثل تمام مرد های ایرانی دیگه غیرت دارم و تعصب و مطمئنا قبل از قوه قضاییه خودم به سزای اعمالشون میرسوندمشون و این نظر شخصی بنده است شاید با افکار دیگران درتضاد باشد.در کل من میگم که نباید بخاطر بی فکری و حماقت چند جوان خانواده ای را از هم پاشید.و در آخر بابت دیر شدن جواب شما عذر خواهی میکنم .و باید بگم که من خیلی هم دل نازک و رئوفی ندارم.
ناشناس
|
Canada
سعيد جان، من با اعدام اينها مخالفم. اما اينا اگه كس و كاري داشتن نميذاشتن موقعي كه مست كردن از خونه بيان بيرون و توي شهر ول بچرخن و آبروي خونواده‌شون رو ببرن. گيرم بار اول بيخيال بچه‌شون بودن. وقتي ميديدن گرفتنش و شلاق زدنش بار دوم نميذاشتن. بار سوم نميذاشتن و... تازه دليل نميشه كه فقط اينها سه با مست اومده باشن بيرون. نيروي انتظامي سه بار گرفتتشون. ممكنه بارها اين مساله تكرار شده باشه. حالا ديگه پليس اونقدرها هم هميشه در صحنه نيست كه!
ناشناس
|
Canada
مريم جان، شماو طاها و حامد و... رو توصيه ميكنم به خوندن خبري با اين تيتر "شيوه‌اي جديد، تجاوز كنيد و رضايت بگيريد" درسايت تابناك.
بعد كه خبر رو خونديد بگيد چه جوريه كه يه نفر چون احتمال داره به ناموس كسي تعدي كنه حتما بايد اعدام بشه، اما اگه واقعا به ناموس كسي تعدي كرد، ميشه كه اعدام نشه؟؟؟!!!
افتاب گردون
|
Canada
نورا جون ریشه کلفته کنده نمیشه ان شاءالله خشک بشه ریشه ظلم
وامانده
|
India
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
۱۲
۱۷
شما میگید شراب برای انسان ضرر داره به خاطر همین 80 ضریه شلاق و بعد اعدام. حالا یه سوالی که مطرح میشه اینه که 80 ضربه شلاق یا مثلا اعدام ضررش بشتره یا شراب خوردن؟!!!!
طاها
|
India
80 ضربه شلاق و اعدام هم منفعت شخصی و اجتماعی داره. اون شخص هم شخصیت خودش رو با شراب خواری در جامعه از دست داده و باید بخشی از مجازات عملش رو در دنیا دریافت بکنه .

همه چیز رو ظاهری می بینید. اگر می دونستید شراب خواری چه آثار روحی منفی داره ، حتما حرفتون رو پس می گرفتید.

خواهشا تدبر بفرمایید در سخنان خدا و ائمه.
ناشناس
|
India
مجازاتش به خاطر اين نيست كه براي انسان ضرر داره. وگرنه اگه تو توي خونت بخوري باز هم برات ضرر داره اما چون كسي نميفهمه مجازات نداره. مجازاتش مال اينه كه مست كني بياي تو جامعه بدون قوه تعقل ول بچرخي. حضور تو با اين شرايط براي مردم خطره. مجازاتش به خاطر اينه. افتاد؟
ناشناس
|
India
وامونده!!!!!اینجا فقط مسأله سر ضررش نیست طرف گناه کرده وبا شلاق جزای دنیوی شو میبینه
ناشناس
|
India
مجازاتش به خاطر اين نيست كه براي انسان ضرر داره. وگرنه اگه تو توي خونت بخوري باز هم برات ضرر داره اما چون كسي نميفهمه مجازات نداره. مجازاتش مال اينه كه مست كني بياي تو جامعه بدون قوه تعقل ول بچرخي. حضور تو با اين شرايط براي مردم خطره. مجازاتش به خاطر اينه. افتاد؟
عاشق علی مطهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
۷
۱۳
درود بر علی مطهری

که توانست با غوغا در مجلس بالاخره ، جان تازه ای به قوه قضائیه و نیروی انتظامی بدهد.

اگر پیگیری علی مطهری نبود ، الآن ما نه تنها شاهد برخورد نیروی انتظامی با یک مشت عقده ای به نام بی حجاب نبودیم

بلکه دستگاه قضایی هم چنین حکم خوبی علیه مشروب خورها نمی داد.

درود بر مطهری
طاها
|
Finland
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
۱
"اگر شراب خوارى قبل از شهادت شهود عليه او (بر اينكه شراب نوشيده ) توبه كرده باشد حد از او ساقط مى شود، ولى اگر بعد از شهادت شهود توبه كرده باشد حد از او ساقط نمى شود." "تحریر الوسیله "

مشخصه که این دو نفر مذکور ، قبل از شهادت شهود توبه نکردن و خیلی هم از کارشون راضی بودن ! اینا که ازشون دفاع می کنن تکلیفشون معلومه. یا شراب میخورن یا به واسطه دفاع از اینها ، در کارشون شریک هستن . خدا به دادشون برسه .
ناشناس
|
Finland
اونوقت اين توبه هه چه جوري معلوم ميشه؟!! حتما همونجوري كه الآن واسه شما زمانش مشخصه؟!!
من از مدافعين اينها هستم. ممنون كه تكليفم رو معلوم كردي! چه طوري به خودت اجازه ميدي اينقدر راحت در مورد ديگران قضاوت كني؟ اينكه آدم از معتاد دفاع كنه و بگه بايد مراكز ترك اعتياد وجود داشته باشه نه اينكه معتادا رو اعدام كنن، از نظر تو يعني اينكه يا خودش معتاده يا از وجود اعتياد در جامعه خوشحاله و در كارشون شريكه؟ واقعا هم بايد خدا به داد ما برسه با وجود امثال شماها!
حافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
۱
۴
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت
سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت
ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت
نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت
حافظا روز اجل گر به کف آری جامی یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
كي اين شعرو نوشته؟ تو كه نميدوني معني شعر چيه واسه چي شعر حافظو خراب ميكني؟؟؟
اگه بخواي معني ظاهري از شعر بگيري كه يعني ائمه(ع) يادشون رفته بوده به مردم اعلام كنن يه راه يه سره رفتن به بهشت شراب خوردنه!!!
به قول خود حافظ: مدعي گر نكند فهم سخن گو سر و خشت!
زنبورك
|
Germany
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۶
۱
ابلیس شبی رفت به بالین جوانی
آراسته با شکل مهیبی سر و بر را

گفتا که: «منم مرگ و اگر خواهی زنهار
باید بگزینی تو یکی زین سه خطر را

یا آن پدر پیر خودت را بکشی زار
یا بشکنی از خواهر خود سینه و سر را

یا خود ز می ناب کشی یک دو سه ساغر
تا آن که بپوشم ز هلاک تو نظر را

لرزید ازین بیم جوان بر خود و جا داشت
کز مرگ فتد لرزه به تن ضیغم نر را

گفتا: «پدر و خواهر من هر دو عزیزند
هرگز نکنم ترک ادب این دو نفر را

لیکن چون به می دفع شر از خویش توان کرد
می نوشم و با وی بکنم چاره ی شر را»

جامی دو بنوشید و چو شد خیره ز مستی
هم خواهر خود را زد و هم کشت پدر را

ای کاش شود خشک بن تاک خداوند
زین مایه ی شر حفظ کند نوع بشر را
ناشناس
|
Germany
ممنون. زيبا بود و قابل تامل.
افتاب گردون
|
Germany
زنبورک جان تو شعر هم بلدی و مانمیدونستیم !
گفتم خوب قافیه به هم میبافی !

من داستانش رو قبلا شنیده بودم ولی شعرش هم یه لطف دیگه ای داره
علي تويسركاني
|
Germany
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۱۰
۱
وامانده ...... !!

واقعأ وامانده اي ...!!! بابا تركوندي با اين سوالي كه كردي ... !! بعضي ها چرا قبرس ميرن.....؟!!! والله... خودمون بهتريناشو داريم....!!!

ببينم نابقه تو شاگرد نورا و سعيد كانادائي نيستي...؟!!!!

پروفسور وامانده ..... !! شراب حرامه ...حرام شرعي ميفهمي ....؟!! بعدشم شراب زايل كننده و مخل عقل و تعادل انسانه ...... (دور ازجون شما !!!! )

پس كسي كه مشروب ميخوره و مست ميشه .... از عقل و مخ آزاد ميشه و چنين شخصي يك خطر بالقوه و حتي بالفعل براي جامعه .... و مخل و مزاحم نظم عمومي به حساب مياد ..... براي همين هم مجرم به حساب آمده و مجازات ميشه.......

موضوع ضرر شخصي كه بعضي دوستان مطرح كردن .... اصلأ ربطي به حرمت و جرم شرب خمر نداره .... كه جناب وامانده تون اين سوال پيچيده و خيلي مهم رو مطرح كردي ....!!! انجام كار حرام شرب خمر اصل خلافه ... تظاهر مستانه و خلاف عفت عمومي ... ايجاد مزاحمت و حتي خظر براي جامعه ... سماجت و اصرار در تكرار خلاف..... و خلاص.... !

جسم و جان و سلامت اعضاي بدن هر كسي يك امر شخصي است و به خودش مربوط است با علم و آگاهي به اين واقعيت كه جسم و جان و سلامتي ... يك نعمت و هديه الهي و حق الله است .... به همين دليل وارد آوردن ضرر و زيان به بدن گناه است و خود كشي كناه كبيره ..... اما هيچ دادگاهي چنين افرادي را محاكمه و مجازات نميكنه ... كه مثلأ تو چرا كاري كردي كه فلان مرض رو بگيري ..يا چرا به فلان عضو بدنت ضرر زدي ..... يا حتي اينكه چرا بي احتياطي كردي و دستت قطع شده ..! چون اشخاصي كه به جسم و سلامت خود ضرر و لطمه ميزنند ..... به حق الله تجاوز كرده و كفران نعمت نموده اند.... بايد به خدا جواب دهند و عذاب و مجازات اونها هم با خود خداوند متعال است.....

مشروب خوردن يك گناه و حرام شرعي است و تظاهر مستانه يك جرم و بزه اجتماعي و خلاف نظم و عفت عمومي .... مجازات مربوطه هم ربطي به سلامت و ضرر و مرض شخصي نداره... !

راستي وامونده جون حالا من يك سوال از تو بپرسم ....؟!! آره ....؟!

ببينم ..... ليلي زن باشه بهتره ..... يا مرد باشه.....؟!!!
رضا توپچي
|
Germany
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۱۴
۲
باز هم اين نورا مثل پيره زنهاي كتك خورده به ناله و نفرين و زنجه مويه كردن افتاد .....!!!

خدايا ريشه ظلمو بكن..... !!! الهي شقه شقه شون كن ...... !!!

آخه چيكار دارين مردومو .... !! يك روز به بد حجاب ها گير ميدين .....!! يك روز با كراوات مخالفت ميكنيد...!! يك روز به شلوار و چكمه فشن گير ميدين ....!!! يك روز جوناي مردمو به جرم عرق خوري و بد مستي ميگيرين و ..... آخه ذليل مرده ها ..... چيكار به كار مردم داريد ....؟!!!

اگه راست ميگيد .... مرغو ارزون كنيد.... !! من ضعيفه بي پناه الان يك ماهه مرغ نخوردم ...... زرشك پلو مرغ كه پيشكش ظالماي خير نديده ...!! دريغ از يك سوپ پاچه مرغ .... !! مرغ كيلوئي-7000 - تومان ....!! آخه من از كجا بيارم .... الهي جز جيگر بزنيد..... !!

نورا ....!! ضمن اعلام همبستگي و قول اينكه من هميشه پشتت باشم ....! پيشنهاد ميكنم .... حتمأ پانچو بپوش .... كراوات هم بزن .... اصلأ محض رو كم كني هم شده ...بلوز و شلوارك بپوش با چكمه ...... !! چه كسي جرأت داره تورو اعدام كنه ...؟!!! مگر شيرين عبادي مرده ...؟!! فوق فوقش بتوانند كاري بكنند .. مبرندت دار آباد تحويلت ميدن .... آره پس اونجا را براي كيا ساختن ..... ؟!!!!

آره جونم ....برو ... نورا ژاندارك ...!! برو جلو كه من پشتتم ..... !!
افتاب گردون
|
Germany
خیلی بیمزه ای!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۳
۵
منطق گالیوری سعید: چونکه همه کشورهای دنیا(از نظر ایشان همه کشورهای دنیا همان چند کشور اروپایین که ازشون جیره مواجب میگیره) دارن اعدام رو ور میدارن حتی اگر قتلی هم صورت گرفته باشد ما هم باید این کارو بکنیم. آقا سعید به جای این مزخرفات و لجن پراکنی ها برو به گنجت برس تا گالیور همشو کش نرفته. تو رو چه به مباحث عقلی و منطقی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب راست میگه دیگه کجای دنیا واسه عرق خوری آدمو اعدام میکنن تا یه منگولی مثل تو تو ایران نباشه که بهمون نمیگن جهان سومی .یه نمه شیرین میزنیا حامد گالیور بپا نقشتو نبرن .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه منگل چرت و پرت چرا میگی موندم با این عقل معیوبت چطوری این چند خط رو نوشتی از کامنت گذاشتنت شخصیت نداشتتو به رخ یقیه کشیدی واقعا واست متاسفم.
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
سعید جان شما همون مدعی ادب نیستس احتمالا
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
گوشه ایی از ادب و تربیت برادران بی ارزشی ضد انقلاب
ساقب
|
Germany
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۷
كاربر محترم ..... ! meek

سلام .... ممنون از دقت شما ..!

اون كلمه مورد نظر شما در اصل ارجحيت است كه اشتباه تايپي صورت گرفته .

اگر دقت كنيد مطلب در حدود ساعت 2 بامداد و طبعأ در حال خستگي تايپ و ارسال شده ... و در چنين شرايطي اينگونه اشتباه ها طبيعي است ..... اما به هر حال از شما و همه كاربران محترم عذر خواهي ميكنم ...

در مورد ساقب هم بايد عرض كنم : خير ! اين ساقب ...ثاقب نيست ..! - ساقب است - ! ...لطفأ به فرهنگ لغت مراجعه كنيد !

اما دوست خوب ... شما بفرمائيد عنوان شريف شما ... اون هم با املاي انگليسي ...! چه معني دارد ...؟

با تشكر مجدد ، موفق باشيد .
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۱
۴
....اندر کوچه های این شهر عبور میکردیم. برخی مردمان را دیدم که جام شراب بدست دارند و مست شده بودند. و آن یک شخصی را به ضرب گلوله از پای درآورده بود. و آن زبان بسته خونش بر زمین میریخت و دیگر مردمان تنها نظاره میکردند. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و حتی برخی بدون توجه به کار خود مشغول بودند. کسی را گفتم ای مرد! این چه باشد از صحنه ها که من میبینم؟ در این شهر مگر قانون نباشد؟ پلیسی و ماموری و دادگاهی؟ گفت در این شهر حقوق بشر بصورت کامل رعایت میشود. در این شهر هیچکس حق توهین و جسارت حتی به قاتلان و دزدان را ندارد. پس هر کس باید مواظب باشد با دیگری گلاویز نشود و اگر چنین شد خونش پای خودش میباشد. چرا که در این شهر هیچ نباشد از تنبیه! و بلکه تا برسد به اعدام........( سفر نامه ناصر خسرو در سعید گالیور آباد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه کلام از مادر عروس باز گالیور حرف زد.جان تو بیخیال نمیخاد نظر بدی تو.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۱
۳
کسی میاد چند نفر رو بدون دلیل و مثلا صرفا بخاط اینکه مست بوده میکشه. بعد هم به قول اقایون برای رعایت حقوق بشر این بابا رو حبس ابد میکنن. حالا فرض کنید طقی به طوقی بخوره و این بابا فرار کنه. و باز این داستان تکرار بشه و باز این داستان تکرار بشه و...... با این حساب فقط باید دعا کرد این بابا زودتر با مرگ طبیعی بمره. چرا که اگر تصادف هم بکنه قبول نیست. چونکه اونموقع باید تحقیق کرد که نکنه توطئه ای در کار بوده و میخواستن با صحنه سازی تصادف این قاتل مظلوم رو از بین ببرن! (شهر سعید گالیور آباد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
باز تو نظر دادی گالیور .نقشه رو بپا تو ازت نبرن. شیرین جون
شوت زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۶
۳
آقا من میگم بهشون مدال میدادن بهتر نبود؟
بنده ی خدا
|
Kazakhstan
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
۲
۳
اقایون لطفا اگه در مورد حدود اسلام اطلاعی ندارید در مورد ان قضاوت نکنید که فردای قیامت باسخگو خواهید بود.
جرم شرب خمر اولا 80 تازیانه است نه اعدام. ماده 174 قانون مجازات اسلامی
اگر جند بارشرب خمر کند و بعد از هر بار حد جاری شود در مرحله سوم اعدام میشود
اینکه همچین حدی برای شرب خمر و مسکرات وضع شده دلیل داره و اونهم حمایت از جامعه و حیات شماست . برای مسال اگه شرب خمر ازاد بود و در اثر شرب خمر کسی مست میشد ومسلوب الاراده میشد وکسی رو میکشت اونوقت به نظر شما میدونید چی میشه ؟ کسی که مسلوب الارهاده است چون قصد و اراده نداشته قصاصص قتل از او ساقط میشه و ...
ناشناس
|
Kazakhstan
خب بهتر نیست اگر کسی را کشت بعد اعدام بشه ؟ پس بگیریم همه کراکی و شیشه کشهارو هم اعدام کنیم دیگه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
۵
۳
سلام آقا سعید.شما برای بازی در فیلم بره های ناقلا بسیار مناسب هستین. این فرصت رو از دست ندین و یه تست بازیگری بدین.
ضد نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
۳
۴
در جواب بعضیا:رساله امام خمینی (ره)
احكام خوردنيها و آشاميدنيها

مسئله شماره:2633

آشاميدن شراب ، حرام و در بعضي از اخبار بزرگترين گناه شمرده شده است ، و اگر كسي آن را حلال بداند، در صورتي كه ملتفت باشد كه لازمه حلال دانستن آن تكذيب خدا و پيغمبر مي باشد، كافر است . از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمودند: شراب ريشه بديها، و منشأ گناهان است ، وكسي كه شراب مي خورد عقل خود را از دست مي دهد و در آن موقع خدا را نمي شناسد و ازهيچ گناهي باك ندارد، و احترام هيچ كس را نگه نمي دارد، و حق خويشان نزديك رارعايت نمي كند، و از زشتيهاي آشكار، رو نمي گرداند، و روح ايمان و خداشناسي از بدن او بيرون مي رود و روح ناقص خبيثي كه از رحمت خدا دور است ، در او مي ماند و خداو فرشتگان و پيغمبران و مؤمنين ، او را لعنت مي كنند، و تا چهل روز نماز او قبول نمي شود، و روز قيامت روي او سياه است ، و زبان از دهانش بيرون مي آيد، و آب دهان او به سينه اش مي ريزد و فرياد تشنگي او بلند است .



احكام خوردنيها و آشاميدنيها

مسئله شماره:2634

سر سفره اي كه در آن شراب مي خورند اگر انسان يكي از آنان حساب شود، بنابر احتياط واجب نبايد نشست و چيز خوردن از آن سفره حرام است .
و اما احکام ارتداد.که یعنی کسی که از دین اسلام برگردد(به استناد حکم قبل خوردن شراب وحلال شمردنش به معنا ی کافر شدن است و حکم ارتداد باید جاری شود.)


اما در مسئله حکم اعدام باید گفت که ارتداد با شرایطی، حکم اعدام را بدنبال خواهد داشت:

اول اینکه اظهار برگشت از دین کند که اگر اظهار نکند حکم اعدام در حق او اجرا نمی­شود.

دوم اینکه ارتداد او مستند به شبهات و جو شبهه ناک نباشد.

دیگر اینکه: چنانچه با موازین شرعی ارتداد مرد مرتد فطری ثابت شود؛ اعدام می­شود، ولی مرد مرتد ملی بعد از استتابه (طلب توبه و برگشت به اسلام) چنانچه نپذیرفت با لحاظ کردن سایر شرایط اعدام می­شود.

اما زن چه مرتد ملی و چه فطری استتابه می­شود و چنانچه برنگشت زندانی می­شود واگر برنگردد آن قدر در زندان می­ماند تا از دنیا برو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر کسی مرجعش کسی دیگه بود چی ؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱
۱
سعید گالیور میبینم داغ کردی و غیر مودبانه حرف میزنی! حالا من آدم بی ادبی هستم به قول خودت. تو که جا نماز آب میکشی چرا؟ دیدی همش فیلمت بود و شخصیت اصلیت رو رو کردی. در ضمن تو که مدعی هستی جواب بده. چرا توهین میکنی و فحش میدی! در ضمن میبینم که کم آوردی و به خاطر اینکه نشون بدی تنها نیستی با اسم ناشناس گامنت میذاری. بابا خیلی تابلوه.راستی اگه کم آوردی بگرد یه چیز دیگه پیدا کن و حرف منو به خودم برنگردون. من اولش هم گفتم گالیور آدم محترمی بود. این تویی که آویزونش شدی و اون بیچاره رو با غرغر کردنات عذاب میدی: من میدونم که نمیشه گالیور. من میدونم که اشتباهه گالیور. من میدونم که ما نمیتونیم گالیور.......
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اون کامنت سعید نبود بلکه شما با اسم سعید و وی پی ان کانادا به جای اون نوشتین!!!
کارتون خیلی خز بود !!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۱
۲
سلام سعید گالیور. ضمن خوشامدگویی به جمع ما بی ادبها نمیدونستم عروس هم شدی. اونجا تو کانادا پسرا رو شوهر میدن؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
۲
سعید گالیور یادت باشه از نظر شما هر کی مخالف شما حرف بزنه منگله!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
۲
۵
آقا سعید به قول خودت باید اینبار گفت: ممنون از ادب غیر ولایی(آمرکایی) شما. از شما که اینقدر ادعای ادب و متانت دارید بعید بود دیگران رو منگل خطاب کنید!
esar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
۱
۵
خدا نسل اين مشروب خورا و ضد انقلابي ها و اسرائيل رو از ريشه قطع كنه
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
۳
۴
و این است هویت واقعی سعید!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
خدا وکیلی کسایی که میگن نباید اعدام میشد
دارن نشون میدن که چقدر پایبند به دینشون هستن
یا دارن درک و شعورشونو به رخ میکشن
شاید خیلیا مشروب مصرف کنند
ولی این حاج اقا سه بار دستگیر شده
یعنی ته ادم نفهم بوده
جون همچی ادم ... هیچ ارزشی نداره
سعید
|
Canada
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
۷
این برای من تعجب برانگیز نیست که برادران ارزشی این بار با جعل اسم و استفاده از وی پی ان به اسم بنده به بقیه فحش بدهند. قبلاً هم در وبلاگ ها دیدم که برای بقول خودشان لجن مال کردن شخصیت با اسم طرف وارد می شوند و به بقیه فحش می دهند.
به هر صورت آی پیهای بنده مشخص است و عزیزان در صراط هم می دانند.

حرف من کاملاً مشخص است و نیازی ندارم مثل بعضی ها با توهین و فحاشی به بقیه جواب دهند. اصولاً هر کسی که از کلمات زشت و رکیک استفاده کندو فحش شخصی بدهد هیچ ارتباطی با بنده ندارد ولو اینکه علیه شما برداران ارزشی باشد. امیدوار آن عزیزانی که با این روش می خواهند از درماندگی در جواب نقد های بنده در بیایند بخودشان بیاند و از این کارهای بیخود و بی ارزش دست بردارند
ناشناس
|
Canada
فحش میدی بعد میای مظلوم نمایی میکنی بابا سیاستتم مثل اربابای انگلیسیته
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۳
۲
نورا یک هفته از کامنت ما گذشته. خود سعید لال مونی گرفته تکذیب کنه تو وکیلش شدی؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۲
۲
سعید گالیور میبینی! حتی نورا هم باورش نشده تو بی ادب شدی!
رضا توپچي
|
Germany
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۹
اما آفتابگردون جان ...... ! مثل اينكه تو خيلي خوشمزه اي ....... مي بينم از شيريني ترك برداشته اي ....... !!!..... مثل طالبي ...!
افتاب گردون
|
Germany
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
اقا رضا چه اصراری داری هنرهات رو نشون بدی جانم !
من که میدونم قبلا کی بودی حالا با این نام کامنت میذاری با همون اسم قبلی بهتر بودی
در ضمن من هنوز رو موضع خودم هستم خیلی بی مزه ای!
رضا توپچي
|
Germany
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۹
آخه مخنث ...!!!

تو زبان سعيدي ....... وكيل سعيدي..... ؟!!!

ديدي بعضيها حق دارند بگويند .....تو خود سعيدي..... ؟!!!

سعيد گند ميزند و تو ماله كشي ميكني....؟!!

تازه بعد از كند زدن تو .... نوبت آرش است كه .......... !!!! بابا اينهمه پرروئي نوبره والا ... !!
زنبورك
|
Germany
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۴
آ اوووووووو.....آفتابگردان......!
تي شكله قربان ...........!

كجاشو ديدي جان .......!
امي طبع شعر فراوان ....!

ديگه نبينم قافيه بافي را تكرار كني ها ....!! اصولأ بافتن و بافتني .... كار خانمهاست ....!!

زنبورك رو عصباني كني .... ميدوني كه ..... نيش ...... آره ديگه ..نيش جيزه....... !
افتاب گردون
|
Germany
:)
اخه من به تو چی بگم ؟
چرا حالا اسمتو هی عوض میکنی؟
با توهین به نورا به چی میخوای برسی ؟
نورا نماینده یه عده ادمه که با نظام نه، بلکه با اونایی که توو نظام یه کاره ای هستن ولی حرفشون با عملشون یکی نیس مخالفه
من چن تا دوس دارم که مثل نورا حرف میزنن عقیدشون مثل اونه
من حرف اونو میفهمم
البته امیدوارم برداشتم از حرفهای نورا درست باشه
ولی در کل نورا دختر خوبیه من هیچ وقت بهش بدبین نشدم
رضا توپچي
|
Germany
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۵
آخي ي ي ي ي ي ....!!!

الهي نورا برات بميره ..... آقا سعيد ..... !!!

آمدي نورا به قربانت .....ولي حالا چرا ....؟!!!

من تا پيش از اين فكر ميكردم تو فقط از فضيلت ادب و نزاكت برخوردار هستي ...!! ولي حالا ميبينم در صبر و تحمل هم .... نمونه هستي ...!!!!

چرا اينهمه دير پاسخ منتقدين بد خواهت را دادي ....؟!!!

دستت بند بود.....؟!!! ...... ؟!!! يا متوجه شدي دفاعيات از قول نورا چاره ساز نبود و بدتر گندش در آمد.....!!!!

آخه مجسمه ادب و استدلال و معرفت ... !!! براي كي اينهمه تظاهر و فضل فروشي ميكني ....؟!!

يكي از مشخص ترين نشانه هاي بي ادبي و توهين آميز حرف زدن تو همين عبارت برادران ارزشي است كه همه ميدانند تمسخر آميز است ..... اما در واقع اين تو هستي كه با اين عادت زشت و بي ادبي ...به خودت بر چسپ بي ارزشي ميزني .... !!

موارد فراواني از تو وجود دارد كه هر وقت قافيه را تنگ ديدي شروع كردي به توهين و اهانت و بي ادبي .... حتي به مقدسات و اعتقادات مردم ....! حالا دوباره مزخرفگوئي كن و در توجيه بگو منظور من مردم نيست ...شما خودتان را همه مردم ميدانيد ...!!!

آخه اسم و IP تو هم تحفه شد كه كسي آنرا جعل كند .... ؟!! يا فكر ميكني كسي نميداند تو چقدر متين و با ادب و مبادي آداب هستي و بخواهند با جعل اسم و IP خرابت كنند ..... !!!
رضا توپچي
|
Germany
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
آفتابگردون

اولأ تا مرد سخن نگفته باشد ..... !؟ دو صد گفتار چو نيم كردار نيست ....!؟ و ايضأ مردي به عمل بر آيد ني ز ........!

خودت كه صاحب كمالات جميله هستي ...!!

اما در مورد مزه .... ! توصيه ميكنم يكبار ديگر و با دقت بچشيد ..... اگر دوباره حس كردي بي مزه است .... اشكال از گيرنده است ...!! يعني حس چشائي شما احتمالأ دچار مشكل شده .... !!
افتاب گردون
|
Germany
خیلی بی مزه ای!
از تحقییر اصلا خوشم نمیاد حتی اگه به کسی نقد داشته باشم

شب خوش!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
۱
چی شد سعید گالیور! بعد از هشت روز حالا زبون باز کردی؟ تا نورا کامنت گذاشت تو هم دستپاچه شدی و به غلط کردن افتادی! خیلی تابلوه. بابا ما خودمون ذغالیم...
امین عرب
|
Germany
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
۲
به نظر من تو جامعه ای که به معتاد می گن بیمار نباید مشروب خوار رو اعدام کرد! اگه این طور باشه تمام کسایی که شیشه و کراک مصرف می کنن باید اعدام بشن ، چون خطرش برای جامعه بیش تره.
خواهش میکنم ، خواهش میکنم تحقیق کنید و ببینید کجای دین ما همچین حکمی وجود دارد؟ اعدام به خاطر خوردن مشروب؟
البته اگر به عنوان محارب اعدام می شدند حقشان بود ولی اعدام به خاطر خوردن مشروب؟ یه کمی فکر کنید ، فرصت توبه هم از طرف گرفته اند.