بدبخت بیچاره اگه نمیومدن که ترهانتون همون دهاتی که بود مونده بود، فعلاً که نبض اقتصاد و بازارتون توی دستشونه
ناشناس
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
ناشناس جان معلومه خودت از اون .... های عقده ای هستی ها.
ناشناس
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
ما آذربایجانیها ( خصوصا آذربایجان شرقی) اگر نمیومدیم تهران شما تهرانیها که اصالتی ندارید ،
یا مهاجر هستید یا چند رگه ، چون تهران خودش بیش از 200 - 300 سال قدمت اسکان شهری جدی نداره
از بازاری های موفق گرفته ، تا بقال و نانوایی و ...... همه آذری هستند
ما آذری ها اگر نمیومدیم شما از گرسنگی میمردید
افتخار میکنیم که رهبر معظم انقلاب هم آذری هستند
آذربایجان اویاخدی
ناشناس
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
مایه ی اصل و نصب.. در گردش دوران (زر) است...@
قطره قطره خون چکد تیری که صاحب جوهر است..@
من (لباس فقر) پوشم که بی درد سر است...@
آستین هر چند کوتاه است.. (چینش) کمتر است..@
(دود) اگر بالا نشیند کسر شان (شعله) نیست!!!@
جای (چشم)ابرو نگیرد.. گر چه او بالاتر است!!@
(کاکل) از بالا بلندی رتبه ای پیدا نکرد...@
(زلف) از افتادگی لایق مشک و عنبر است!!@
شست و شاهد هر دو دعوی (بزرگی) می کنند..@
پس چرا انگشت کوچک (لایق انگشتر) است..@
(آهن و فولاد) از یک کوره می آیند برون..@
آن یکی (شمشیر) گردد.. دیگری (نعل خر) است!!!!@
نا کسی گر از کسی بالا نشیند فخر نیست...@
روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است@@
(کره اسب) از نجابت در تعاقب می رود000
(کره خر) از خریت پیش پیش مادر است000
سعدیا عیب خودت گو مگو عیب دگران
هر که گوید عیب خود او از همه بالا تر است
ناشناس
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
همه ایران سرای من است. ما در شهرمون قم مهاجرای زیادی داریم از تبریز و دیگر نقاط آذربایجان. مردمان گل و نجیبی هستند و بسیار با فرهنگ.
زاپاتا
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
دوست ناشناس عزیز، جهت اطلاع عرض می کنم که رهبر معظم انقلاب آذربایجانی نیستند بلکه مشهدی هستند، ایشون قادر به صحبت کردن زبان آذری هستند.
ایرانی !!!! همه خاک ایران سرای من است .
این بنده خدا فقط در باره زیبایی شهر اظهار نظر کرده ،شما از کجا متوجه شدی ایشون تبریزیه که حالا امر!!! می کنی برگرده همون جا؟؟؟
آیدین
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
اکثر تبریزی ها چون بازاری هستند قاعدتا دنبال بازار مناسب برای تجارت هستند و تهران به عنوان شهری پرجمعیت دارای این مزیت است لذا تجار تبریزی علاوه بر تبریز در اکثر شهرهای پر جمعیت از جمله تهران دارای شعبه برای فروش اجناس خود هستند.فرضا دایی بنده هم در تبریز و هم در تهران و هم کیش دارای شعبه است.دارندگی و برازندگی پول داریم خوب عشقمون میکشه همه جا ملک و املاک داشته باشیم
نادیا
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
تهران که اصالتی نداره اگر هم الان تهران رو یک شهر بزرگ و پر رونق میبینی از صدقه سر مهاجرت هاست وگرنه تهران با جمعیت به اصطلاح اصیل خودش الان یه شهر 1 ملیون نفری معمولی بود پس بیجا حرف نزنید
خداوند در قرآن می فرماید:« ان اکرمکم عندالله اتقیکم»
ما شما را از يك مرد و زن آفريديم ، و تيره ها و قبيله ها قرار داديم ، تا يكديگر را بشناسيد، ولى گراميترين شما نزد خداوند باتقواترين شماست ، خداوند دانا و خبير است"
افتاب گردون
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
ان اکرمکم عند الله اتقیکم
منم موافقم
جیغغغغغغغغغ
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
ان اکرمکم عند الله اتقیکم
ناشناس
|
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
۱۵
۲
ببین این تهرانی ها و تبریزی ها چطور به جون هم افتادند!عزیزان من هر جفتتون از یک قوم و نژاد هستید چرا با هم دعوا دارید؟
دوست عزیز وقتی نگاه میکنی میبینی تو سرزمین اجدادیت 70٪ جمعیتش به یک زبون دیگه حرف میزنن و فقط پول رو میشناسن چه احساسی بهت دست میده؟
آرش
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
احساس حسادت
نادیا
|
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
۶
۱
اصلا مگه ما چیزی تحت عنوان تهرانی داریم که این بابا ادعا داره تهرانیه تهران قدیم دهاتی بوده کنار شهر ری که بعد از اکثر نقاط ایران مهاجرت کردند و تهران امروزی شکل گرفته پس بیخودی کلاس نزار تازه اگرم تهرانی اصیل باشی دهاتی هستی تبریزی شیرازی اصفهانی ... هستند که اصالت دارند عزیزم
ای خیلی مهمه که بدونی در قدیم هم در روستای تهران اذریها زندگی میکردن واگر کسی گفت تهرانی اصیله یا واقعا از اذریهای قدیم تهرانه یا اهل ری شمیرانات فشم.......هستش
ناشناس
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
بذارید تو همین دهاتمون بمونیم دیگه چرا میاید پیش ما دهاتی ها؟
ناشناس
|
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
۶
ترفند انگليسي «تفرقه بينداز حکومت کن» بعد از مشروطه دوم خوب جواب داده. مردم مسلمان «ان اکرمکم عندالله اتقاکم»
اگر چه انگلیسی ها در تاریخ از این ضرب المث کراراً استفاده عملی کرده اند، ولی من در این زمینه قدیمی تر از داستان مولانا در مثنوی سراغ ندارم که سه نفر بی اجازه وارد باغ مردی شدند و..........که امام راحل ( نورالله مرقده) هم داستان را در یکی از سخن رانیهای دلپذیر خود به مناسبت نقل فرمود. وای که چقدر دلم برای صدای ملکوتیش تنگ است.
واقعاً آدم نمیدونه چی به شماها بگه . بعد از این همه سال باز از سیاست سردر نمیارید و بازی میخورید از استعمارگرها . یه عده که کارشون شده ساختن و پخش کردن جکهای قومی تو ایران و یه عده هم با برتر نشون دادن قومشون ناخواسته دارن آب به آسیاب یه عده تجزیه طلب بی شرف که جیره خور اسراییل هستن میریزن .
تهران هم شهری بوده که به علت جذب سرمایه های مالی و اشخاص با تجربه از سراسر ایران رشد کرده وگرنه تحفه ای نبوده و اینطور نبوده که آذریهای عزیز ادعا کنن تمام ایران اهل بخور و بخواب بودن و فقط اونها کاری و زحمتکش . البته از مملکتی که از دهاتی به عنوان فحش استفاده میکنن انتظاری بیشتر از این نمیره .
اون کسایی هم که توهم تجزیه ایران به سرشون زده و فکر میکنن میتونن آذربایجان از ایران جدا کنن کور خوانده اند و بهتره بدونن کشور به اصطلاح جمهوری آذربایجان پاره تن ایران و شیعیان است و دیر یا زود به آغوش ایران بزرگ برمیگردد .
به هموطنان آذری های عزیز هم توصیه میکنم تو دام تعصب گرایی قومی نیفتن وگرنه خون همه شهیدان آذری را که برای ایران در جنگ های چالدران و با روسها و عراق جنگیده اند پایمال میکنند .
عزیز من سرزمین اجدادی شما تمام امکانات و پول و ثروت این مملکت رو در اختیار گرفته پس حالا که عدالت به صورت یکسان در این مملکت توزیع نشده سرزمین اجدادی شما متعلق به همه است هر کی که زورش برسه
تبریز هم اکنون هم شهر بسیار زیبایی است و دارای مردمانی مهمان نواز و با فرهنگ است. من ساکن مشهد هستم، ولی در سفری که به تبریز داشتم از زیباییهای این شهر لذت بردم. متاسفانه به شهرهای بزرگ کشور نظیر مشهد، تبریز و اصفهان آنگونه که باید بها داده نمیشود و بیشتر امکانات صرف پایتخت میشود که البته آنهم با توجه به اینکه پایتخت یک کشور به نوعی ویترین آن بحساب میآید لازم است، اما کاش کمی به شهرهایی که میتوانند با جذب توریست ورود ارز به کشور را میسر کنند توجه بیشتری میشد و از شهرداران این شهرها که با حداقل امکانات سعیشان ایجاد شهری درخور برای ساکنان و مسافران میباشد، تجلیل و قدردانی بعمل میآمد. مثلا آقای مهندس پژمان شهردار مشهد، مدیر بسیار توانمندیست که در مدتیکه شهردار این کلانشهر شده بوضوح میتوان تغییرات مثبت را مشاهده کرد، دوستانی که در نوروز به مشهد تشریف آوردن، از زیباییها و نصب المانهای زیبای شهری لذت بردن و این حاصل تلاش شهردار و پرسنل شهرداری بوده که جای تقدیر دارد.
مهمان نواز؟؟؟
برو تیریز فارسی سوال کن ببین چی جوابتو میدن؟خیلی منت بذاره ترکی جواب میده
سیاوش
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
شیرازو یادت رفت اقا امیر گل سرسبد همه شهرها
خشایار
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
ماکه جنوب تهران زندگی میکنیم میگیم چرا واسه پولدارا همچی گذاشتین شمایی که جای دیگه زندگی میکنید میگید چرا برای تهران امکانات میذارید نیستین محله ی ما رو ببینید در ضمن من اصالتا تهرانی نیستم ولی تهرانو به اندازه دنیا دوست دارم
نادیا
|
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
۲
۱
سرزمین اجدادی شما تمام امکانات و ثروت این مملکت رو در اختیار گرفته پس چون عدالت به تساوی رعایت نشده سرزمین اجدادی شما حق همه است
من به نوبه خود ترک و فارس نمی شناسم همه ایرانی هستیم و جانمان فدای ایران عزیزمان است چه تبریز و مردم نازنینش و چه تهران و مردم گرامی اش. کاشانی تبار
نادیا
|
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
۸
۴
کدوم سرزمین!!؟؟ منظورت از سرزمین یک ده کنار شهر ری هست که امروز از صدقه سر همین تورانیانی که شما می فرمایید و بقیه ایرانیها به شکل تهران امروزی درامده؟!!
سوال مشخص من اینه فرقی نمیکنه کجا باشی مثلا" شما ترک هستی تو تبریز بعد 1 مدت میبینی در اثر مهجرت زیاد همه اونجا دارن کردی حرف میزنن بعد به دلیل شلوغی قیمت ملک و... 3 برابر قبل شده ! طرح ترافیک میگذارند حق تردد رو ازت میگیرن نمیتونی آزادانه تو شهرت که یکسری دیگه اومدن و باعث شلوغی شدن حرکت کنی.
حالا این جماعت تازه وارد هم اکثرا" فقط عاشق پول هستند و برای رسیدن بهش هرکاری میکنن= افزایش دعاوی حقوقی و کیفری در محاکم
حالا شما هر جای ایران هستی این شرایط رو تصور کن
همه خوب و محترمند ولی تا وقتی همونجا هستند. بدلیل تفاوتهای فاحش فرهنگی ناخوداگاه موجب بروز یک سری مشکلات میشن
زنده باشی صمد و همه مردم گل تبریز و زنده باد آذربایجان. کاشانی تبار
نادیا
|
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
اقای یا خانم ناشناس حرف شما در صورتی درسته که تهران هم مثل بقیه شهرها معمولی باقی مونده بود ولی تهرانی که تو داری توش زندگی می کنی و بهش می نازی به واسطه مهاجرت زیاده که اینطوری شده وگرنه یه شهر خیلی معمولی باقی مونده بود اگر میبینی شده پر از بزرگراهو پلهای بزرگو مترو سایر امکانات به خاطر جمعیت زیادشه اگر مهاجرت نبود تهرانی به این شکل هم وجود نداشت که تو بخوای بهش بنازی
اقای یا خانم ناشناس حرف شما در صورتی درسته که تهران هم مثل بقیه شهرها معمولی باقی مونده بود ولی تهرانی که تو داری توش زندگی می کنی و بهش می نازی به واسطه مهاجرت زیاده که اینطوری شده وگرنه یه شهر خیلی معمولی باقی مونده بود اگر میبینی شده پر از بزرگراهو پلهای بزرگو مترو سایر امکانات به خاطر جمعیت زیادشه اگر مهاجرت نبود تهرانی به این شکل هم وجود نداشت که تو بخوای بهش بنازی
پیشنهاد می کنم یکسری تصاویر زیبا از تبریز کنونی هم ببینید، ما هیچ احتیاجی به تهران و امثال شماها نداشتیم و نداریم، طول تاریخ هم این رو اثبات کرده، حالا فکر کردید این همه بودجه مفت مملکت رو ریختند توی شهرهایی مثل تهران، اصفهان یا مشهد احساس خود بزرگ بینی بهتون دست داده، آذری ها همون هایی هستند که همیشه با زور بازوشون و عرق جبینشون نون خوردند و مثل شماها تن پرور و دنبال پول مفت نیستند. همیشه از صفر شروع کردند و به جاهای خیلی بزرگی هم رسیدند ولی کمتر کسی مثل شماها حاضره از صفر شروع کنه. زیاد هم تحت تاثیر این جوک ها و ..... قرار نگیرید و جوگیر هم نشید. اذری ها اون جوری که توی ذهن شماها پرورش دادند نیستند. از طرف یک آذری که بیشتر شهرهای ایران رو گشته و با اکثر فرهنگ های شهرهای بزرگ و کوچیک کم و بیش اشناست.
http://www.tabnak.ir/fa/news/158477
برگردید شهرتون دیگه
یا مهاجر هستید یا چند رگه ، چون تهران خودش بیش از 200 - 300 سال قدمت اسکان شهری جدی نداره
از بازاری های موفق گرفته ، تا بقال و نانوایی و ...... همه آذری هستند
ما آذری ها اگر نمیومدیم شما از گرسنگی میمردید
افتخار میکنیم که رهبر معظم انقلاب هم آذری هستند
آذربایجان اویاخدی
قطره قطره خون چکد تیری که صاحب جوهر است..@
من (لباس فقر) پوشم که بی درد سر است...@
آستین هر چند کوتاه است.. (چینش) کمتر است..@
(دود) اگر بالا نشیند کسر شان (شعله) نیست!!!@
جای (چشم)ابرو نگیرد.. گر چه او بالاتر است!!@
(کاکل) از بالا بلندی رتبه ای پیدا نکرد...@
(زلف) از افتادگی لایق مشک و عنبر است!!@
شست و شاهد هر دو دعوی (بزرگی) می کنند..@
پس چرا انگشت کوچک (لایق انگشتر) است..@
(آهن و فولاد) از یک کوره می آیند برون..@
آن یکی (شمشیر) گردد.. دیگری (نعل خر) است!!!!@
نا کسی گر از کسی بالا نشیند فخر نیست...@
روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است@@
(کره اسب) از نجابت در تعاقب می رود000
(کره خر) از خریت پیش پیش مادر است000
سعدیا عیب خودت گو مگو عیب دگران
هر که گوید عیب خود او از همه بالا تر است
این بنده خدا فقط در باره زیبایی شهر اظهار نظر کرده ،شما از کجا متوجه شدی ایشون تبریزیه که حالا امر!!! می کنی برگرده همون جا؟؟؟
ما شما را از يك مرد و زن آفريديم ، و تيره ها و قبيله ها قرار داديم ، تا يكديگر را بشناسيد، ولى گراميترين شما نزد خداوند باتقواترين شماست ، خداوند دانا و خبير است"
منم موافقم
تهران هم شهری بوده که به علت جذب سرمایه های مالی و اشخاص با تجربه از سراسر ایران رشد کرده وگرنه تحفه ای نبوده و اینطور نبوده که آذریهای عزیز ادعا کنن تمام ایران اهل بخور و بخواب بودن و فقط اونها کاری و زحمتکش . البته از مملکتی که از دهاتی به عنوان فحش استفاده میکنن انتظاری بیشتر از این نمیره .
اون کسایی هم که توهم تجزیه ایران به سرشون زده و فکر میکنن میتونن آذربایجان از ایران جدا کنن کور خوانده اند و بهتره بدونن کشور به اصطلاح جمهوری آذربایجان پاره تن ایران و شیعیان است و دیر یا زود به آغوش ایران بزرگ برمیگردد .
به هموطنان آذری های عزیز هم توصیه میکنم تو دام تعصب گرایی قومی نیفتن وگرنه خون همه شهیدان آذری را که برای ایران در جنگ های چالدران و با روسها و عراق جنگیده اند پایمال میکنند .
برو تیریز فارسی سوال کن ببین چی جوابتو میدن؟خیلی منت بذاره ترکی جواب میده
سر از خاک بردار و ایران ببین
به کام دلیران توران زمین
بعد میگوید که شاهنامه را بیاورید که تفعلی بزنم و جواب فردوسی را ببینم که این بیت می آید:
چو شیران برفتند از این مرغزار
کند روبه لنگ اینجا شکار
حالا حکایت ماست سرزمینمون توسط تورانیان محترم تسخیر شده و انگار باید ما از اینجا بریم
نه شیر شتر خواهم نه دیدار عرب
تبریز جای به این خوبی حیف نیست تشریف آوردید تهران/؟؟؟!!!
لطفا"
حالا این جماعت تازه وارد هم اکثرا" فقط عاشق پول هستند و برای رسیدن بهش هرکاری میکنن= افزایش دعاوی حقوقی و کیفری در محاکم
حالا شما هر جای ایران هستی این شرایط رو تصور کن
همه خوب و محترمند ولی تا وقتی همونجا هستند. بدلیل تفاوتهای فاحش فرهنگی ناخوداگاه موجب بروز یک سری مشکلات میشن
من هم تبريز را دوست دارم هم تهران را
هم اصفهان را و هم كرمان را...
http://www.tabnak.ir/fa/news/158477