۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
فتنه و خواب آشفته ی بازگشت

رای خاتمی، راهکاری برای نفوذ به حاکمیت

اپوزیسیون شعار «قهر» از حاكميت، تحريم انتخابات، شرط گذاري براي انتخابات را براي خود برگزيد تا رسوايي پديد آمده بيش از اين حيثيت او را از بين نبرد.
کد خبر : ۶۴۹۴۰
"صراط" - پس از شكست فتنه ي 88، معارضه ي غرب و اپوزيسيون با نظام جمهوري اسلامي با تلفات سنگين استكبار و به نفع نظام به اتمام رسيد، تير خلاص انقلاب اسلامي بر پيكره ي غرب با بيداري اسلامي نواخته شد و گيجي و منگي مضاعفي بر دستگاه پر طمطراق دشمن، حاكم ساخت.

به گزارش سرویس سیاسی صراط اين چنين بود كه بازي، كاملاً به نفع انقلاب اسلامي و به ضرر غرب مغلوبه شد و حال آن كه استكبار ديگر تيري هم بر چلّه ي كمان نداشت تا آن را بار ديگر به سمت ما نشانه رود.

سال ها ترتيب نيرو، نفوذ دادن شبكه ي نفوذي هاي سيستم هاي جاسوسي، افراد در آب نمك خوابيده و در حال انتظار استكبار براي روز مبادا و پل هاي ارتباطي، همه و همه عيان شده و به اصطلاح ، پل ها از پشت سر خراب و ويران شده بود.

از اين رو بود كه اپوزيسيون حتي اگر هم مي خواست هم اكنون و براي چند سال ديگر نمي توانست «پز» نفاق آلود گذشته را تكرار كرده و ادعاي همكاري با حاكميت -در ظاهر- و براندازي از درون را دنبال نمايد.

بدين ترتيب شعار «قهر» از حاكميت، تحريم انتخابات، شرط گذاري براي انتخابات را براي خود برگزيد تا رسوايي پديد آمده بيش از اين حيثيت او را از بين نبرد.

به تعبير ديگر تنها راه خروج از انزواي اپوزيسيون بيروني، فتنه گران و اصلاح طلبان داخلي همين پس نشستن، نق زدن و به انتظار گذراندن بود تا با خريد زمان و از آب افتادن آسياب ها، در اين فرصت تجديد قوايي كرده، موضوع را تغيير داده و در آستانه ي فرصتي جديد زمينه ي بازگشت دوباره به حاكميت را هموار نمايند.

اپوزيسيون و اصلاح طلبان فتنه گر اما به خوبي تشخيص دادند كه تنها راهكار عملي براي مقابله با جمهوري اسلامي همان بود كه شكست خورد و اساساً به جز آن راهبرد، شيوه ي ديگري قابل تصور نيست.

آنان به درستي مي دانند كه ظرفيت انقلاب اسلامي آن چنان وسيع است كه حتي وقتي در درون آن هم به دنبال پياده سازي«حاكميت دوگانه» يا «فروپاشي از درون» باشند، نمي توانند گام عملي و مهمي را براي نيل به هدف خود بردارند تا چه رسد به آن كه برخي بخواهند در فرسنگ ها دورتر از حاكميت ملي جمهوري اسلامي با برگزاري سمينارها و كنفرانس ها در صدد خدشه به انديشه ي ناب انقلاب اسلامي برآيند.

اما همان گونه كه ذكر شد، اين راه نيز حداقل طي 15 الي 20 سال گذشته در عين آن كه با كمال ظرافت، دقت و در پوشش هاي چند لايه ي اطلاعاتي و نرم امنيتي و فرهنگي رخ داد اما راه به جايي نبرد و سرانجامش با فروپاشي برنامه ريزي ها در سال 88 به محاق كشيده شد ولي دست تهي غرب از نحوه ي مواجهه با پديده «انقلاب اسلامي» منجر شد كه به محض آن كه نيروهاي داخلي نظام اسلامي اندكي از سطح آتش خود برضد فتنه گران را تنزل داده و به بهانه ي فضاي انتخاباتي و سياسي و يا حتي برخي چالش هاي بي حاصل ميان قوا، فرصتي را مهيا ديدند، دستي ميان در در آستانه بسته شدن مقابل خود قرار دهند تا بعدها به تلاش مضاعف و البته بهره بردن از موقعيت هاي جديد، فضاي تازه اي براي خود دست و پا نمايند.

حكايت رأي دادن «خاتمي» در دور اول انتخابات مجلس شوراي سلامي دقيقاً ناشي از همين نكته است. او چنانچه از برخي اظهارنظرهايش نيز هويداست، نه به دنبال بازگشت به نظام اسلامي و عقب نشيني از شروط خود، بلكه در صدد آن است كه به هر نحو ممكن مانع بسته شدن كامل در نفوذ به حاكميت شود. اين اقدام گرچه در ابتدا و به ظاهر مورد شماتت بيروني ها قرار گرفت اما بعدها و با دريافت عمق فجايعي كه به بار آورده بودند، مقبول تمامي طيف هاي خارج نشين قرار گرفت.

از اين روست كه راهبرد بازگشت به حاكميت و تلاش بر تكرار آنچه ايشان در گذشته انجام داده بودند را مي توان راهبردي مبتني بر واقعيت دانست.

راهبردي كه نشان مي دهد نخست، نه تنها قهر ايشان از حاكميت تاكتيكي و نوعي فرار به جلو بوده است بلكه اساساً ادامه دادن راهبرد تحريم به معناي واگذاري كل نتيجه به جمهوري اسلامي و البته شعله ور شدن آتش دامن گير بيداري اسلامي به دامان غرب خواهد بود و دوم، اين راهبرد ناشي از آن است كه دست دشمن بسي خالي تر از آن چيزي است كه در مواجهه با انقلاب اسلامي نشان مي دهد.

اما بازگشت به نظام اگرچه به معناي «غلط كردن» و كوتاه آمدن از تمامي ادعاها و جوّسازي هاي ساليان گذشته و به خصوص غائله فتنه ي 88 در منظر عمومي داخل و بين المللي تفسير و تعريف خواهد شد اما اين فايده را نيز در بر دارد كه با معارضه ي دائمي و از درون با نظام اسلامي، قدرت مهارناشدني انقلاب اسلامي را اندكي تنزل داده و به اين شيوه كمكي به نفس به شماره افتاده ي غرب در بيداري اسلامي منطقه و بحران هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي درون خود خواهد نمود.

در اين بين اما به تعيين، آهنگ حركت به سمت اين راهبرد همچون آهنگ حركت اپوزيسيون پيش از فتنه ي 88 نخواهد بود. چرا كه از يك سو اذهان ملت به هيچ وجه آمادگي پذيرش حركت دوباره ي فتنه گران را نداشته و ممكن است با مواجهه اي همچون 9 دي 88، سيلي خانمان برانداز اين حركت جديد را نيز با مهر ابطال مواجه سازد و از سوي ديگر استعداد اطلاعاتي، فرهنگي و امنيتي لازم، حركت فتنه گران را پشتيباني نمي كند.

از اين جهت است كه بايد در بستر زمان، به صورت كاملاً نرم و آهسته، امواج فشارها برضد اين جريان در داخل به كنار زده شده و آن وقت با شروع دوباره ي حركت، گام هاي بعدي برداشته شود. از اين روست كه بسته ي رسانه براي زمينه چيني و بسترآفريني، بهترين و مؤثرترين راهكارهاي فعلي خواهد بود. اين چنين است كه با نگاهي به رسانه هاي جريان فتنه، تطهير اين جريان در داخل به خوبي مشاهده مي شود.

پوشش تبليغي اخبار فتنه گران و رؤساي آن در مطبوعاتي همچون «شرق، اعتماد، مهرنامه و ...» و يا درج يادداشت هايي از ايادي فتنه نظير «ابوالفضل فاتح» در «خبر آنلاين» همگي در اين فرآيند قابل تفسير است. به نظر مي رسد اما علي رغم آنچه جريان فتنه سعي در ابلاغ آن به جامعه دارد، اين جريان نامزد اصلي و تعيين كننده اي نيز براي انتخابات يازدهم رياست جمهوري خود در نظر نگرفته و تنها چند مهره ي دست چندم خود را به معرض عيارسنجي جامعه خواهد فرستاد.

اين براي آن است كه نخست براي آمادگي اذهان عمومي فرصتي را مهيا نموده، خود را تطهير كرده و چهره هاي اصلي براي فرصتي ديگر و مخفي تر باقي بمانند و دوم فعاليت و تمركز اصلي بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا كه هم زمان با رياست جمهوري برگزار مي شود - و البته محتمل است كه عمده تمركز نيروهاي انقلاب بر انتخابات رياست جمهوري قرار گيرد- صورت بپذيرد تا بدين روش گامي عملي براي حضور دوباره در نظام فراهم آيد.

اين ها همه اما در حالي است كه واقعيت صحنه كاملاً خطاي فاحش اپوزيسيون و فتنه گران داخلي را نشان مي دهد. انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پاكيزه تر شدن نسبي آن نسبت به مجلس هشتم، حقيقتي عيني، ملموس و تجربه شده است كه نشان مي دهد 9 دي 88 همچنان در حال شكستن سدهاي فتنه گران و از هم پاشيدن برنامه ريزي هاي آنان است.

بدين ترتيب اگرچه تمركزها و تلاش فتنه گران براي بازگشت به حاكميت استوار شده اما به واقع حافظه ي تاريخي ملت ايران برگزينه ي عرض اندام به اين جريان خط بطلان كشيده است.

واقعيت آن است كه اگر گروهك هايي همچون «نهضت آزادي، ملي- مذهبي ها، چريك هاي فدايي، منافقين خلق و ...» توانستند بار ديگر وزني از سطوح وزن كشي سياسي كشور را تشكيل دهند، در كفه اي قرار گرفته و عرض اندامي كنند، گروهك هايي همچون«مجاهدين انقلاب، مشاركت، خاتمي و ...» نيز خواهند توانست موقعيت ديگر را براي حضور در حاكميت را تجربه نمايند.

افزون بر آن كه نظام اسلامي روزنه هاي بازگشت اين ورشكسته ها را مسدود ساخته، مردم نيز در انتخابات مجلس نهم نشان دادند كه نه تنها بودن و نبودن اپوزيسيون تأثيري در مشاركت آنان نخواهد داشت بلكه با بصيرت مثال زدني خود وسط صحنه ايستاده و هرگونه طرح و برنامه ي دشمن را ناكام خواهند ساخت. تجربه بارها اين حقيقت را اثبات كرده است.

محمد ذاكري
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۱۸
۱۸
نگران نباشید چون ریس جمهور بعدی آقای ق........ است که قدرت مدیریت خود را در جنگ و صلح و آفتاب و باران ثابت کرده و همه جناح ها چه اصلاح طلب و چه اصول گرا از ایشون حمایت میکنند .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
این سیل اخیر توی تهران براش گرون تموم شد
شاید توی زمان تبلیغات روی این زوم کنند
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
من فکر نمیکنم قالیباف کاندید بشه. اگر هم بشه رای نمیاره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید اتفاقاً قدرت مانورش رو همین سیل اخیره چون غیر مترقبه بود و در 50 سال اخیر بینظیر . همین اتفاق تو بیشتر شهرهای معروف دنیا افتاده میتونید سرچ کنید ببینید . مهم اینه که این فاجعه بدون هیچ تلفات جانی ختم به خیر شد .
آقای سمیعی برای قضاوت عجله نکن !
عزرائیل
|
Iran (Islamic Republic of)
لعن علی عدوک یا حسین .
خاتمی و کروبی و میر حسین.
احمد53
|
United States of America
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۲۶
۱۷
معلوم شد ادبیات دوستان صراط به کی رفته.
صراط به عنوان یه رسانه ی مدعی حداقل ظاهرتو حفظ کن.
سپهر سمیعی
|
United States of America
چی شد؟ آزادی بیان فقط موفع تعریف و تمجید از فتنه خوبه؟ موقع تحلیل های تند که می شه آزادی بیان اخ میشه؟!
احمد53
|
United States of America
پس از این به بعد هر کی بهت فحش داد ناراحت نشو چون داره تحلیل تند میکنه
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۱۹
۲۳
غلطی نمیتونن بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۳۱
۱۷
رای میده میگین چرا رای داده . رای نده میگین چرا رای نداده و همراه ضد انقلاب شده .

بالاخره این سید مظلوم چه کنه ؟
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
بعد از دو سال که فهمید در حد در افتادن با 400 هزار شهید نیست رای داد که این رای هیچ ارزشی نداره.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت حق قبول دارم حرفتو آجه واسه درافتادن با 400 هزارشهید باید کارای بزرگتری انجام بشه!
مثلا اختلاس 3000میلیاردی!!!!!!!!!!!!!
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
3000 هزار میلیارد که هیچی صد ها برابر این اختلاس ها هم توانایی در افتادن با 400 هزار شهید رو ندارن خدا رو شکر در این اختلاس اخیر که علیرغم جهت گیری برخی از دستگاه های کشور و سند سازی هاشون چیزی بر علیه دولت اثبات نشد احمدی نژاد سال هاست که فریاد می زنه و می ناله از فساد دستگاه بانکی کشور اما حیف که برخی ها که منافعشون به خطر افتاده بود دکتر رو منحرف نامیدند.
در رابطه با خاتمی هم حرف به گفتن زیاده بالاخره این مردک کاخ نشین بود ان شاء الله به وقتش.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مردک خودتی درست حرف بزن!
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا بعضی قسمت از گفته هاتو قبول دارم مخصوصا جایی که زدی توی دهن عنصر حامی عدالت !!
اینجارو باحال گفتی :
دولت حق قبول دارم حرفتو آخه واسه درافتادن با 400 هزارشهید باید کارای بزرگتری انجام بشه!
مثلا اختلاس 3000میلیاردی!!!!!!!!!!!!!
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
این مردک رفت داخل همون زباله دان تاریخی که بقیه کاخ نشینها هم رفتند...
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
البته من همیشه قبل از حرف زدن فکر می کنم اگر شما بدون اینکه بیندیشید و بفهمید مطلبی رو بیان می کنید نباید این اخلاق رو به دیگران هم نسبت بدید.

ممل جان راحت باش هماهنگه.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا با من هماهنگ تره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بعضی هاچقدرادب وتربیت دارندمردک درودبرسیددوست داشتنی خاتمی عزیز
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی همه ی کاخ نشین ها میرن تو زباله دان تاریخ؟ما که از خدامونه

فقط اگه خواستین بعضیاشونو بگیرید بهتون بگم که دیگه کانادا نیست رفته جزایر کارائیب

با امکانات کامل برید که چون اب و هواش خوبه خدایی ناکرده تو دام شیطون نیوفتین پاگیره اونجا بشین مثل بعضیا دلتون نخواد برگردین
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
می دونم بالاخره صراط باید با تو هماهنگ باشه.

کسانی از ادب و تربیت صحبت می کنند که برنامه های روزانه اونها توهین به رییس جمهور و مقام معظم رهبری ست. نام ببرم یا خودتون در جریانید با ادب ها؟!خاتمی با خیانت هایی که به این مملکت کرد به کلمه مردک گفته زکی!

ما نباید بریم فلان قوه باید بره که اونهم فعلا در حال انحراف شناسی ست! دکتر هم که چند سال قبل خاوری رو عزل کرده بود.
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
پس کی دوباره بردش سرکار؟
اگه اقای احمدینژاد میدونستن ایشون ادم سالنی نیستن چرا افشاگری نکردن تا نتونن از کشور فرار کنن
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۱۷
۲۰
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی حکومت های سکولار و جمهوری ترکیه و اذربایجان در مقابل استعمار و استکبار امریکا واسراییل نوکری بیش نیستند و فقط نظام اسلامی ایران توانسطه تاکنون استقلال و ازادی خود را حفظ کند.
ناشناس
|
Kazakhstan
ما هم تقریبا نوکر روسیه و چین هستیم دربست !
سپهر سمیعی
|
Kazakhstan
نخیر آقا، اگه نوکر بودیم اینقدر توی بوقهاشون به ما نمی تاختند. این مشکلات بهای آزادی و استقلال هستند. زمانی که چینی ها هم انقلاب کردند بعضی ها میگفتند چین رفته زیر پرچم شوروی... حالا اگر کسی چنین حرفی بزنه اول از همه خودش خنده اش میگیره!
ناشناس
|
Kazakhstan
سپهر اینها رد گم کنیه . چرا این همه کالای چینی وارد میشه ولی بعد میگن کالای داخلی مصرفکنید .پول این واردات در حجم عظیمبه جیب کی میره که نمیتونن جلوشو بگیرن ؟
خودت هم میدونی ما اگرنوچه نباشیم به کشورهای کمونیست و بی خدا و ملحدی چون چین و روسیه بسیار وابسته هستیم !
ناشناس
|
Kazakhstan
بدترین ظلم دروغ گویی است که خاتمی انسان صادق است وبدترین فتنه ......... دراداره جامعه که امروزباش روبروهستیم
ص.ز
|
Kazakhstan
يعني در حال حاضر همه كشوارها نوكر آمريكا هستند ولي فقط ايران و كوبا و كره شمالي مستقل هستند؟!

يعني روسيه هم كه سكولار است نوكر آمريكاست؟!

تركيه كه بر سر قضيه غزه و كشتي صلح با اسرائيل اختلاف پيدا كرد نوكر صهيونيسم است؟!
ناشناس
|
Kazakhstan
آقای سمیعی کی خبرگزاریهای روسیه مثل راشا تودی یا خبرگزاری های چین مثل شین هواا علیه ما خبری تو بوق کردن ؟ همیشه در حال تعریف و تمجید از ایران هستن و شدن مثل شبکه خبر خودمون .
روح الطبيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۱۵
۱۹
خاتمي به خاطر اين راي داد كه ديد بر خلاف اوهام اصلاح طلبان و منافقان آحاد مردم در انتخابات دوازدهم اسفند شركت كرده اند و اگر راي ندهد رسواي زمانه خواهد شد و بيش از پيش به كنج قربت اتاق هاي فكر منحوس براندازان رانده ميشود و تنهاتر و منزوي تر خواهد شد.

براي همين بعد از ظهر يوم الله دوازده اسفند كه شستش خبردار شد تا چه حد مردم مشاركت داشته اند در يكي از ده كوره هاي دماوند راي سفيد داد كه اين راي متزورانه هيچ ارزش و اهميتي نداره.

مردم ايران به خوبي دوست و دشمن خودشان را شناخته اند و حناي اشخاصي كه با اسلام و نظام اسلامي و رهبري زاويه پيدا كرده اند ديگر نزد مردم رنگي ندارد.

معلوم نيست ضد انقلاب و منافقين و اصلاح طلبان چقدر بايد مشت محكم از سوي فوج هاي ملت نصيبشان بشود كه از رو بروند.

عده اي از همه جا رانده ي كاخ نشينه خارج نشين كه روي كوچكترين اصلي با هم توافق ندارند و دائم دارند در سر و كله هم ميزنند اسم خودشان را اپوزوسيون گذاشته اند!

عده اي منافق داخلي هم اسم خودشان را گذاشتند اصلاح طلب كه در اوهام خودشون فكر ميكنند كسي به آنان توجهي دارد و تحريم انتخابات ميكنند و شرط ميگذارند و ... كه مردم ذره بذل توجه به آنان نميكنند و كار خودشان در راه پاسداري از انقلاب ادامه ميدهند.

خاتمي هم در اين ميان فردي سردرگم و حيران شده كه اگر شعارهاي عوام فريبانه و پرطمطراقش كه به هيچيك جامه عمل نپوشانيد در انتخابات سال 76 نبود امروز جايي در سياست نداشت.

به لطف خدا و باا عنايات خاصه امام عصر و به پشتوانه بصيرت مردم، تمام كساني كه نيات شومي نسبت به جمهوري اسلامي كه بر خون هزاران شهيد و اسلام ناب بنا شده داشته و دارند همواره در رسيدن به نيات پليد خود ذره اي توفيق نداشته و نخواهند داشت و اندك خس و خاشاك هوادارشان نظير افرادي مانند خودشيفته فراهاني و شاهين نجفي ملعون و هتاك و ... تا عمر دارند بايد در ماتم از شكوه و صلابت اسلام و نظام اسلامي باقي بمانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خداشفات بده مقداری هم عقل
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
"خداشفات بده مقداری هم عقل"

انصافا ما بی ادبیم یا شما؟؟؟!!!
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۱۲
۱۲
کی ما یاد میگیریم با ادب و نزاکت باهم رفتار کنیم؟
آقای خاتمی هرچه بود و هرکه بود 8سال رییس جمهور این مملکت بود و اتفاقا مورد تایید رهبری.
آقای احمدی نژاد هم که الان رییس جمهوره.
یه کمی مودبانه تر باشیم .
یک رییس جمهور نماینده ی یک ملت محسوب میشه و بر همه ی ما واجبه که با الفاظ محترمانه ایشان را خطاب کنیم. چه رییس جمهور بودند چه هستند.
مطمئن باشیم اگر کسی در هر منصبی خلافی مرتکب بشه جمهوری اسلامی اینقدر قدرت و شهامت داره که اون رو اعلام کنه و باهاش برخورد کنه.
رییس جمهوران سابق هم اگر خلاف ارزشها حرکت میکردند مقام رهبری با قدرت و شهامت برکنارشان میکردند یا به سرنوشت بنی صدر خائن دچار میشدند.
موضوع اختلاس بزرگ اخیر هم به نظر من نشانه ی قدرت ایرانه که فساد را تشخیص داد و مفسدان را عادلانه محاکمه میکنه.
متاسفانه ما با ادبیات هتاکی سخن میگوییم و بعد همه جا مینالیم که ای وای آزادی بیان نداریم!
اخبار صدای آمریکا که دشمن این ملته رو ببینین همیشه میگن آقای احمدی نژاد. حالا اخبار خودمونو گوش کنین همیشه میگه احمدی نژاد! اینا جای تاسف دارن به خدا.
ص.ز
|
Iran (Islamic Republic of)
نقل قول: " یک رییس جمهور نماینده ی یک ملت محسوب میشه و بر همه ی ما واجبه که با الفاظ محترمانه ایشان را خطاب کنیم. چه رییس جمهور بودند چه هستند. "

به نكته خيلي خوبي اشاره كرديد.
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا با مطلبی که نوشتی موافقم.خوشحالم که اینچنین خوانندگان فرهیخته ای نظرات مفیدی ارائه میدهند.
خدا قوت.
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
وی گفت: هنگامی که بحث به دولت کشیده شد، دوستان مسائلی را مطرح کردند که حضرت آقا در پاسخ فرمودند: «بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی‌کند حاکمیت دوگانه درست کند.» اسلامیان یادآور شد: «در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد ولی الان اینگونه نیست. در شرایط کنونی اختلاف‌نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس‌جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند»
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب فرمودند: «امروز وقتی رئیس‌جمهور یا مسئول ارشدی از دولت به خارج از کشور می‌رود، من نگرانی ندارم، اما قبلا نگران بودم که مسئولان در خارج از کشور می‌خواهند چه بگویند؟» و نمونه‌هایی نیز درباره سوء‌رفتارهای گذشته ذکر کردند و به عنوان مثال فرمودند: «یک بار در موضوع روابط با یک کشور اروپایی کاغذی آوردند و مطالبی مطرح کردند که خلاف عزت بود و من جلوی آنها ‌ایستادم و حتی در مورد مشابهی ‌گفتم اگر این کار را بکنید، مخالفت خود را اعلام می‌کنم.»

این سخنان اقا حالا به نظر شما خاتمی مورد تایید مقام معظم رهبری بود؟! ضمنا چه چیزی باعث شد که فکر کنید شرایط دوران خاتمی با بنی صدر یکسان بود؟؟؟
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت حق اسمه یا فامیله؟!!!
ببخشیناخیلی خیلی ببخشینا!!!
اما اگه قبلا یه کم نگرانی بود که مسولین در خارج چه میکنن!فکر میکنم الان هر لحظه از نگرانی و ترس از آبروریزی باید مثل بید بلرزیم و هر لحظه منتظر یه دسته گل جدید باشیم ........
قربونت برم دولت حق که فقط اسمت قشنگه!
نه بر حقی نه اصلا حق شناسی!اما ماشالله ...
بیچاره حق که دولتش توباشی جان برادر!
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر کمی دقت میفرمودید نوشته شده است : رییسان جمهور سابق! نه شخص خاصی که با دیگری یکسان فرض شده باشد!
ضمن اینکه هیچ بشری به جز پیامبران و ائمه اطهار علیهما السلام عاری از خطا و اشتباه نیست و هیچگاه و درهیچ دورانی قطعیتی بر درستکاری همیشگی افراد وجود ندارد.
چنانکه امام خمینی ره نیز فرمودند: " میزان حال افراد است "
یک مطلبی هم عرض کنم:
خوب نیست کورکورانه فقط از یک طیفی و یا جریانی دفاع بعضا فاقد منطق بنماییم!
اینکه در تاریخ چندین هزار ساله ی این مرزوبوم اینهمه حکومت و دولت سرنگون شده و دیگری آمده و رفته،نتیجه ی همین اشتباه تاریخی برخی بادمجان دور قاب چینان است که دولتمردان را از فضای حقیقی جامعه دور میکنند!مرتب مجیزمیگویند و وقایع را وارونه جلوه میدهند!خود را بر حق میدانند و رفتار خویش را حق طلبانه! وشاید گاهی برای حقی که دم از آن میزنند ، ناحقی کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
۱۵
۱۲
یه نگاهی به وضع جامعه بیندازیدفساد اختلاس بی حرمتی وووو آیاقدرت این قدرارزش داره؟؟
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
انسان در مورد سه چیز سیری ناپذیره

1:علم
2:شهوت
3:قدرت


بعضیا واسه داشتنشون همه کاری میکنن
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
۱۰
۱۳
درود بر سید خدا
دولت حق
|
-
تکمیل می شود:

درود بر سید خدا امام خامنه ای.
ناشناس
|
-
دولت حق به جای درود به عشقت بگو نره 11 روز خونه بشینه .
ناشناس
|
-
بی سواد سید محمد خاتمی
دولت حق
|
-
11 روز کدوم 11 روز؟! اهان نکنه همون 7 روزی رو می گید که دکتر برای استراحت به خونه ش رفت اونهم بعد از 6 سال کار 24 ساعته؟ نه اون مسئله مهمی نبود شما نگران نباشید.

ناشناس عزیز کسی که در جریان محتوای خبر باشه می دونه که منظور کدوم سیده اما عزیز جان منظور من این بود که ایشون اشتباه می کنند ضمنا ما که هیچوقت ادعای باسوادی نکردیم اما شما که با سوادید باید مسئله به این سادگی رو می فهمیدید.
مربی
|
-
دولت حق:توجه کن احمدی نژاددرمجلس گفت احمدی نژادوخستگی.....(درسته گفتن که دروغ گوکم حافظه است)
نورا
|
-
دولت جان "همش نزن!!!"
دولت حق
|
-
دوباره سخان رییس جمهور رو گوش کنید و اینبار با دقت بیشتر.

نورا جان خود رهبری فرمودند اون مسئله مسئله مهمی نبود تو چی میگی حالا؟؟؟
پارسا
|
-
من نمی دونم چه گناهی کردم که چشمم به کامنتهای بی ادبانه خانم "نورا" باید بیافته.

خوشبختانه پدر و مادرم من رو مودب بار آوردند.
احمد53
|
-
اگه 6 سال 24 ساعته کار میکرده پس کی میخوابیده؟
عزیزم تو حتما از روز چهارم به بعد ماجرارو فهمیدی که چهار روزشو حذف کردی
دولت حق
|
-
احمد جان سرچ کن:گزارش خبرنگار احمدی نژاد nbc وقتی می گیم 24 ساعت منظور اینه که مثل خاتمی نبود که ساعت 10 بره کاخ ریاست جمهوری و بعد استخر و ...

نه شما ها 4 روز اضافه کردید.
احمد53
|
-
اینکه اقای احمدینژاد فرد پرکاری هستند قبول
یعنی اگه تو این شرایط کسی حداقل دو سه شیفت کار نکنه کارش تمومه و باید کاسه چه کنم چه کنم بگیره دستش تا از گشنگی نمیره

اگه اقای خاتمی به قول شما ساعت 10 میرفت سر کار و بعدش استخر و....
تو همون مدت زمان که سر کار بود کار مفید انجام میداد حداقل یه کم درامد مردم با خرجشون هماهنگی داشت انقدر گرونی نبود اختلاس نبود بیکاری به این شدت نبود کاهش حقوق کارگران و کارمندان به اسم یکسان سازی حقوق نبودو..............
يوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
۸
۱۲
من به عنوان يك برادر كوچك يه نصيحتي به برادراي بزرگترم دارم .عزيزاني كه در سال 84 در دور دوم انتخابات رياست جمهوري به آقاي دكتر احمدي نژاد راي دادند و در نهايت پيروز انتخابات شدند در اصل بايد از آقاي خاتمي تشكر و قدر داني كرد . چون صيانت از راي ملت نموده است پس به اون خاطر احترام سيد رو سعي كنيم نگه داريم با تشكر
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی چی یعنی باید مثل سال 88 اشوب می کرد؟؟؟!!!
عشق
|
Iran (Islamic Republic of)
نه بابا نهادهای نظارتی مثل سازمان مدیریت راحذف کنندتاهرچه دلشان می خواهدانجام بدن
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
خدمت به مردم در هر شرایطی باید انجام بگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
۱۱
۱۲
امروزکه همه دستگاههاوقوای کشوربه دست اصولگراهاست جامعه درچه وضعیتی قراردارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلاح طلب بد اصولگرا بدتر ضمن اینکه دکتر اصولگرا نیست.
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
در شرایطی که اجزه صحبت به مخالف داده نشه هر کس خر خودشو میرونه
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
اشوب می کنیم اتش می زنیم مردم رو می کشیم و بعد تا کوچکترین برخوردی با ما می کنند اجازه صحبت به مخالف داده نمیشه! جالبه که بسیاری از روزنامه ها و سایت های حامی اصلاح طلبان هم به فعالیت خودشون ادامه میدن اما اقا احمد بدون با کاری که موسوی و خاتمی و کروبی کردند حداقل حکمشون اعدام بود که نمی دونم چرا نظام تا به این اندازه به این خائنین به ملت فرصت میده.

صراط پاسخ من به پاسخ ناشناس به روح الطبيبي چه اشکالی داره که منتشر نمیشه؟ اون نظر اصلی من هم که گم شد!
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
شما دیدی ما اتیش زدیم و مردم رو کشتیم؟
عشق
|
Iran (Islamic Republic of)
کفن پوشانی که برعلیه مقررات کشوردرخیابان هامشکل درست می کردندفتنه گری نبودپس حالاکجایند
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
البته ما هیچوقت کار اونها رو تایید نکردیم اما کفن پوشان حداقل از اسرائیل و امریکا و رجوی و غرب و ریگی و ... کمک نمی گرفتند.
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
بله از نزدیک اونهم بار ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت حق یه حرف حق زدی اون هم تأییدنکردن کارفتنه گران کفن پوش
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
همه حرف های ما حقه اما شما ها الان توان درکش رو ندارید می دونید تا کی اینطوری هستید؟ تا زمانی که فکر می کنید امریکا و امثال امریکا به فکر شما هستند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
احمد ولشون کن!اینا ورژن جدید از خوارجن!همونها که راست رو دروغ نشون میدن و دروغ رو راست!
همونها که گفتن عجب!مگه علی هم نماز میخوند!؟
احمد ولشون کن!
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
افتخار بزرگیست که ....های امریکا ما رو خوارج خطاب می کنند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت بشین سر جات !
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت حق تو اونجا چیکار میکردی؟
داشتی جدا میکردی یا نفت میریختی رو آتیش؟
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
این حرفایی که در مورد اقای خاتمی میزنی ضمضمش از طرف همفکرای خودتون داره در مورد اقای احمدینژاد هم به گوش میرسه
بالاخره اینا دست پرورده ی این نظامن
بگرد اشکال کارو پیدا کن
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جان شما سرپا کامنت می ذاری؟!

هیچکدوم.داشتم بسیجی ها رو از دست چاقو ها و سلاح های مخالفین نجات می دادم.
گشتم پیدا هم کردم اما حیف که نمیشه اینجا گفت اما این افراد از اول هم تکلیفشون مشخص بود و هیچوقت همفکر ما نبودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
۵
۱۱
کجایندکفن پوشان دوران اصلاحات که هرروز به خیابان بریزندآیااین به خیابان ریختن آنها خلاف موازین جامعه نبود
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
۱۱
بجای این همه جر و بحث های بیهوده بهتره بصیرت خودتونو بالا ببرید. اولین قدم برای رسیدن به بصیرت خود شناسیه و اولین قدم برای رسیدن به خودشناسی نمازه. گرچه اگر به بعضی از شماها باشه از همین نماز هم ایراد می گیره.
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
۴
۱۴
نورا فکر کنم باخاتمی سرو سری داری
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آخه نورا ، تو حد این حرفاست؟
احمد53
|
Iran (Islamic Republic of)
این جزو همون ادمایی که وقتی اون شعر اشتباهیرو دیدن صراط جونشونم به فحش کشیدن

توام واسه خودت خوش باش از قدیم گفتن فحش بچه صلواته
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
ممنون از تفکر ارزشی و ولاییت!
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
۳
۴
قالی باف دولت آشتی ملی است. ما بیشتر از هر چیز الان به انگیزه و اتحاد نیاز داریم. من به او رای خواهم داد.
آرمین
|
Iran (Islamic Republic of)
مزیت مهم قالیباف این است که آبش با امثال خاتمی توی یک جوب نمیره.

به هر حال قالیباف تحصیلکرده تر و روشنفکر تره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
۴
۵
خدا وکیلی این آقایان چرا این همه از آقای خاتمی میترسند؟
ناشناس
|
China
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
۶
۶
الله اکبر جانم فدای سید
ناشناس
|
China
سید محمد خاتمی
دولت حق
|
China
یه جک یا به قول برخی از دوستان جوکی هست که این چند سال اخیر به علت بامزه بودن بسیار معروف شده: موسوی رو بگیرن ایران قیامت میشه!
فکر می کنم جکی (یا جوک!) که اینجا مطرح شد هم به قول معروف! بترکونه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
۱
۱
گروه 5 عضو میبزیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
چقدرازنام این سیدمظلوم می ترسید