اى افرادى كه ايمان آورده ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحيه برادر (دينى) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروى كند
(اي كساني كه ايمان آوردهايد؛ دربارۀ شما حكم قصاص بطور قانون ثابت و لازم شد، كه راجع به كشتگانتان شخص آزاد را در برابر آزاد؛ و بنده را در برابر بنده؛
و زن را در برابر زن قصاص كنيد! و اگر دربارۀ قاتل از طرف برادرش كه مقتول باشد چيزي بخشيده شد، و به قبول ديۀ آن، دربرابر قصاص، إرفاقي به عمل آمد؛
در اين صورت بر عهدۀ وارثان مقتول است كه به طور نيكو و پسنديده، ديه را از قاتل بگيرند و او را در شدّت و سختي و عُنف نگذارند.
و بر عهدۀ قاتل است كه حقّ مقتول را به احسان و نيكوئي بپردازد، و در تأديۀ ديه مماطلت و تساهل و سستي نورزد.
اين تنازل به حكم ديه، بجاي حكم قِصاص، تخفيفي است و رحمتي است از ناحيۀ پروردگارتان؛ و بنابراين اگر كسي بعد از قبول ديه، و يا عفو،
و يا مصالحه كه با شخص قاتل نمود، از اين امر برگردد؛ و بخواهد قصاص كند، دربارۀ او عذاب دردناكي معيّن گرديده است
(كه وي را در مقابل اين تعدّي خدا عذاب ميكند).
بیگانه
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
آقا محمد(ممل)شما که مسلمانی و این ادعا را داری برو مشکلات دیگر را بچسب و درباره آنها آیه و حدیث بیاور و کلام خدا را ضایع نکن که خیلی مقدس هست که آن را وارد سیاست میکنی واقعا برای شما متاسفم
ناشناس
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
کسی که یه آدم بیگناه ترور میکنه حداقل مجازاتش اعدامه !
ناشناس
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
اگه این طور که شما می گید باشه که دیگه سنگ روی سنگ بند نمی شه اخه برادر من جذب هم حدی داره
ناشناس
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
شمایی که از اعدام بد میگید و میخوایید برای قاتل حقوق طلب کنید حقوق ضایع شده مقتول با چه چیزی پاسخ میدید ایا چیزی با ارزش تر از جان انسان است که معادل اون از قاتل گرفته بشه؟
جمال داودي
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
وحشي مخالفاي اعدامن چون اگه اعدام نباشه فردا مثل آمريكا دانش آموزا هم اسلحه ميكشن
اگه مسلموني بدون كه:
في القصاص حيات يا اولوالالباب
در قصاص زندگي است اي اهل خرد
بنا براين امير آقا به حكم قران 1.شما بي خرد هستيد
2.دنبال زندگي نيستي و سرزندگي نيستي فقط اط كسي كه قتل ميكنه حمايت ميكني نه مقتول
حتي بي عقلف ترين ديوانه هم ميگه عدالت
حال كسي اومده قتل كرده عادلانه تريمن پاسخ صندلي الكتريكي آمريكا و زجر نيس بلكه اعدامه
چه برسد به اين بزغاله كه اگه امثال اين و شما زياد بشن ديگه بچه تو بغل مادرشم امنيت نداره
كاش مسلمان نباشي چون توحش ناميدن حكم قطعي خدا ارتداده بنابراين حدس ميزنم مسلمان نباشيد
سوال : اگه اعدام نشه چكارش كنيم؟ بزاريم راست راست بچرخه 10000 نفر ديگه هم ترور كنه؟
ن
|
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
۱۹
۴
اگر اعدام نباشد بسیاری از قتلها وجرائم گسترش مییابد کشورهایی که اعدام ندارن روی طرح وقانون آن کار میکنند ولی اسلام درهر صورت رضایت ندارد ولی خود اسلام می گوید چارهای جز این نیست
خدايا يكي از اعضاي خانواده نيما را يكي از اين صهيونيستا بكشه كه بره نازش كنه بگه دستت درد نكنه من وحشي نيستم و نميزام اعدام بشي
ناشناس
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
اگه یکی از عزیزاتو یه نفر تیکه تیکه کنه همین خود جنابعالی رضایت نمی دیو می گی باید اعدام شه.
البته من به هیچ عنوان همچین آرزویی برات نمی کنم چون این حرفو از رو نادونی داری می زنی
ناشناس
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
با اعدام خیلی چیزا درست می شه
اگه با دزد هم به سختی و خوبی برخورد می کردند تو کشور دزدی نمیشد
اگه اعدام نباشه که هیچی رو هیچی بند نمیشه
شما که مخالف اعدامید در حقیقت دارید از ترور دفاع می کنید
ناشناس
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
لازم نیست کسی از اعضای خانواده نیما رو کسی بکشه
کافیه خودش کمی فکر کنه در حد 2 دقیقه
محمد رضا - تبریز
|
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
۴
۱
در مورد قاتلان احمدی روشن خبری نیست ؟!!!
نتونستند بگیرنشون ؟!!!
آن کشورها اگر اعدام هم داشتند احتمالاً آمار جنایات مستوجب اعدامشان از آمار فعلی هم پائین تر بود. مردمشان آدم ترند، با اعدام یا بی اعدام.
ناشناس
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
از اون حرفا
در جوامع علمی باید حرفت با سند باشه
اتفاقا اگر در کشورهای غربی بروید و یا مقالات علمی را بخوانید پی خواهید برد
امین
|
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
۱۰
۲
نیما وامیر عزیز شما هنوز به مرحله ای نرسیده اید که بتوانید درباره این موضوعات نظر بدهید ونظرات شما صرفا نوعی ژست روشنفکرانه و یک تقلید کور کورانه است که این دو بزرگترین مشکل جامعه ما بخصوص دانشجویان است.
نهئ عزيز اين مكان جاييه كه كسي بهش دسترسي نداره و قابل شناسايي نيس نه زير زمين
شبيه متروه
سعید
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
نگهش داشتند برای نمایش اعدام بعدی
سپهر سمیعی
|
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
۳
۳
اول در جواب ناشناس که ادعا کرد در کشورهایی که اعدام ندارند جنایت کمتر است، تا آنجایی که ما خبر داریم محققین آمریکایی در بررسی های متعدد به این نتیجه رسیدند که میزان جرم و جنایت در ایالت هایی که مجازات اعدام ندارند هم بیشتر است و هم رشد تصاعدی دارد ولی در ایالت هایی که مجازات اعدام دارند قضیه برعکس است. اگر منظور شما برخی کشورهای شمال اروپا است که قیاس شما کاملا مع الفارغ است.
دوم هم اینکه این فرد حتی اگر ترور هم انجام نداده بود یا مورد عفو اولیای دم هم قرار میگرفت باز باید اعدام می شد. چون این فرد به دلیل تن دادن به همکاری با موساد و رژیم صهیونیستی بدون شک یک خائن به حساب می آید و مجازات خائن (حتی در آمریکا و انگلیس) اعدام است (High Treason). جرم وی یک جرم امنیتی و ضد ملی و ضد انقلابی بوده و حکم محارب را دارد. اینجا بحث بسیار جدی تر از قصاص نفس است. خوشبختانه محاکمه وی هم در دادگاه انقلاب صورت گرفت نه دادگاه کیفری. از وزارت اطلاعات وقوه قضائیه هم به خاطر رسیدگی و برخورد با این خائن تشکر میکنم.
جناب آقای سپهر سمیعی،
دست جنابعالی درد نکند. اگر روی هر موضوعی که در این سایت مطرح میشود و خوانندگان نظر میدهند، یک نفر متخصص در موضوع مربوطه، مثل جنابعالی، نظر میداد، انسان در پایان خواندن کامنتها لااقل با یک برداشت علمی ارزشمند از سایت خارج میشد.
سعید
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
سمیعی جان آمریکا خیلی چیزهای دیگه هم هست. شما در ایران یک روز اسلحه رو آزاد کنید و اجازه بدهید زنان و دختران مثل آمریکا بگردند ببینیم آمار شما چی میشود.
سئوالم اینجاست که با اینهمه اعدام که سال به سال تعدادش بیشتر می شود از تعداد قتل و جنایت ها کاسته شده یا بدتر بیشتر شده.
ناشناس
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
اگر در امریکا زنان و دختران اونطوری میگردن، خب آمار دختران دبیرستانی باردار شون هم خیلی بالاست! البته از نظر شما این قضیه احتمالآ نشان دهنده فساد نیست (روابط جنسی پیش از ازدواج!!). ضمن اینکه طبق اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، کشور امریکا بیشترین تعداد زندانی به نسبت جمعیت را دارد.
ناشناس
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
سعید از کانادا :
اینجا نخورده مستن وای به اون روز که اسلحه هم آزاد بشه . البته میدونم الان میای میگی اینم از برکات نظامه ولی اینو بدون که این دست جرایم هم از قبل انقلاب و حتی خیلی قبل تر از اونا هم موجود بوده .
در مورد اعدام که آمارشم زیاده ولی با توجه به جمعیت کشورمون و به صورت میانگین آمارش رو به کاهشه . در ضمن باید گناهکار مجازات بشه که دیگران درس عبرت بگیرن و همینم میشه , که اگه درس عبرت نمیگرفتن آمارمون با توجه به جمعیت کشورمون خیلی بیشتر از این باید میبود
آرش
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
سعيد جان اعدام ممكن است از ديد خيلي از كارشناسان روي كم كردن آمار جرم و جنايت تاثير خيلي زيادي نداشته باشد(كه به نظر من دارد)اما تاثير منفي قطعا ندارد
شما از فردا در كشور اعلام كنيد مجازات اعدام برداشته شد ببين چه اتفاقي خواهد افتاد
اين معضل ريشه فرهنگي دارد و متاسفانه هنوز جاي كار داره،بنظرت در كشوري كه سر سوار شدن به اتوبوس و اينكه نوبت چه كسي هست زودتر سوار شه دعواي منجر به قتل ميشه اگر اعدام رو بردارند مشكل حل ميشه؟
در اين هم با شما موافقم كه اگر اينجا مثل آمريكا سلاح آزاد شه فاجعه پيش مياد
ناشناس
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بابا عزیزان
می فرمایند اعدام روز به روز زیاد می شود
میگم: اگر روز به روز ترور و قتل زیاد شود باید اعدام زیاد شود
این یک حساب دو دوتا داره کسی که عمدا کس دیگری رو می کشه باید کشته بشه
در قوانین جمهوری اسلامی و قوانین شرع مقدس اسلام این اومده
یعنی اگه کسی غیرعمد یا شبه عمد کشته بشه حق ندارن اعدامش کنن
این تفاوت رو اگه درک کنیم مسئله قبول اعدام زیاد سخت نخواهد بود
گروه5
|
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
۱
۳
مرگ ارزوی ما برای قاتل ایشان نبود .
ازکمر اویزان کردن حقش بود.
سعید جان. صرفا جهت اطلاع عرض میکنم، چند سالی هست که جمهوری اسلامی در تمام استانهای مرزی تقریبا به هر کس که تقاضای مجوز نموده، مجوز سلاح داده. یعنی عملا مدتی هست که اسلحه در استانهای مرزی و برای عشایر آزاد شده. من چون برای کوهنرودی زیاد به مناطق کوهستانی سفر میکنم با چشم خودم این تحول را دیده ام. سمت لرستان و کردستان تقریبا پشت هر صخره این یک نفر مسلح کمین نشسته برای شکار! از برنو بگیر تا کلاشنیکف تو دستشون هست، همه هم مجوز دارند. یادم هست در یکی از سخنرانی ها امام راحل خطاب به مسئولین صحبت میکرد. مضمون صحبت ایشان این بود که از سیستم سیاسی ایالات متحده مثالی را مطرح کردند و به مسئولین جمهوری اسلامی نصیحت میکردند که از آمریکاییها در آن زمینه الگو برداری کنند... یعنی هر حکومتی، حتی شیطان بزرگ، ممکن است نقاط قوتی داشته باشد که نباید با دگماتیسم با آن برخورد کنیم. در مورد اعدامها هم چند بار رییس قوه قضائیه اعلام کرد که بیش از 70 درصد اعدامها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر هست و در صورتی که کشورهای غربی به فشارهاشون در مورد میزان اعدام در ایران ادامه بدهند می توان با اصلاح قانون ترانزیت مواد مخدر را قانونی کرد و به این ترتیب 70 درصد از آمار اعدام در کشور کاسته خواهد شد. حالا کشورهای اروپایی خودشون میدونند با سیل سونامی مواد مخدر که در این صورت به سمتشون خواهد اومد!
امیر عزیز ما همه مخلوق خداوند حکیم هستیم و او بهتر از هر کسی خیر و صلاح انسانها را میداند وقتی هم او که خالق ما است دستور داده اگر فرد بیگناهی کشته شد قاتلش را محاکمه و اعدام کنید اما و اگر ما مخلوقات ایراد به خالق یکتا نیست ؟ دستور خداوند عالم را بپذیر تا عزیز شوی .
وَ لَكُم فِی الْقِصَاصِ حَيَوةٌ يَا أُولِی الالْبَـٰبِ لَعَلَّكُم تَتَّقُونَ. آيۀ 179، از سوره2: بقره.
(و از براي شما حكم حياتي است راجع به امر قصاص، اي مردمان خردمند؛ به اميد آنكه شما محفوظ بمانيد و از قتل يكديگر بپرهيزيد).
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى بِالْأُنْثى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْ ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ
وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِيمٌ ، وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ )سوره البقرة: آيات 178 تا 179(:
اى افرادى كه ايمان آورده ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحيه برادر (دينى) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروى كند
يَـٰأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِی الْقَتْلِی الحُرُّ بِالْحُرُّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدُ وَالانْثَی بِالانثَی فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ
أَداٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَـٰنٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِن رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنْ أَعْتَدَی بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ. آيۀ 178، از سورۀ 2: بقره.
(اي كساني كه ايمان آوردهايد؛ دربارۀ شما حكم قصاص بطور قانون ثابت و لازم شد، كه راجع به كشتگانتان شخص آزاد را در برابر آزاد؛ و بنده را در برابر بنده؛
و زن را در برابر زن قصاص كنيد! و اگر دربارۀ قاتل از طرف برادرش كه مقتول باشد چيزي بخشيده شد، و به قبول ديۀ آن، دربرابر قصاص، إرفاقي به عمل آمد؛
در اين صورت بر عهدۀ وارثان مقتول است كه به طور نيكو و پسنديده، ديه را از قاتل بگيرند و او را در شدّت و سختي و عُنف نگذارند.
و بر عهدۀ قاتل است كه حقّ مقتول را به احسان و نيكوئي بپردازد، و در تأديۀ ديه مماطلت و تساهل و سستي نورزد.
اين تنازل به حكم ديه، بجاي حكم قِصاص، تخفيفي است و رحمتي است از ناحيۀ پروردگارتان؛ و بنابراين اگر كسي بعد از قبول ديه، و يا عفو،
و يا مصالحه كه با شخص قاتل نمود، از اين امر برگردد؛ و بخواهد قصاص كند، دربارۀ او عذاب دردناكي معيّن گرديده است
(كه وي را در مقابل اين تعدّي خدا عذاب ميكند).
اگه مسلموني بدون كه:
في القصاص حيات يا اولوالالباب
در قصاص زندگي است اي اهل خرد
بنا براين امير آقا به حكم قران 1.شما بي خرد هستيد
2.دنبال زندگي نيستي و سرزندگي نيستي فقط اط كسي كه قتل ميكنه حمايت ميكني نه مقتول
حتي بي عقلف ترين ديوانه هم ميگه عدالت
حال كسي اومده قتل كرده عادلانه تريمن پاسخ صندلي الكتريكي آمريكا و زجر نيس بلكه اعدامه
چه برسد به اين بزغاله كه اگه امثال اين و شما زياد بشن ديگه بچه تو بغل مادرشم امنيت نداره
كاش مسلمان نباشي چون توحش ناميدن حكم قطعي خدا ارتداده بنابراين حدس ميزنم مسلمان نباشيد
سوال : اگه اعدام نشه چكارش كنيم؟ بزاريم راست راست بچرخه 10000 نفر ديگه هم ترور كنه؟
كاش اسمتو ميگفتي
هر وقت یه نفر یکی از عزیزانتو بدون هیچ گناهی کشت برو بهش لبخند بزن و یه دست مریزاد هم بهش بگو
البته من به هیچ عنوان همچین آرزویی برات نمی کنم چون این حرفو از رو نادونی داری می زنی
اگه با دزد هم به سختی و خوبی برخورد می کردند تو کشور دزدی نمیشد
اگه اعدام نباشه که هیچی رو هیچی بند نمیشه
شما که مخالف اعدامید در حقیقت دارید از ترور دفاع می کنید
کافیه خودش کمی فکر کنه در حد 2 دقیقه
نتونستند بگیرنشون ؟!!!
در جوامع علمی باید حرفت با سند باشه
اتفاقا اگر در کشورهای غربی بروید و یا مقالات علمی را بخوانید پی خواهید برد
و تاسف بیشتر بابت نادانی و کوتاه فکری ادما
شبيه متروه
دوم هم اینکه این فرد حتی اگر ترور هم انجام نداده بود یا مورد عفو اولیای دم هم قرار میگرفت باز باید اعدام می شد. چون این فرد به دلیل تن دادن به همکاری با موساد و رژیم صهیونیستی بدون شک یک خائن به حساب می آید و مجازات خائن (حتی در آمریکا و انگلیس) اعدام است (High Treason). جرم وی یک جرم امنیتی و ضد ملی و ضد انقلابی بوده و حکم محارب را دارد. اینجا بحث بسیار جدی تر از قصاص نفس است. خوشبختانه محاکمه وی هم در دادگاه انقلاب صورت گرفت نه دادگاه کیفری. از وزارت اطلاعات وقوه قضائیه هم به خاطر رسیدگی و برخورد با این خائن تشکر میکنم.
دست جنابعالی درد نکند. اگر روی هر موضوعی که در این سایت مطرح میشود و خوانندگان نظر میدهند، یک نفر متخصص در موضوع مربوطه، مثل جنابعالی، نظر میداد، انسان در پایان خواندن کامنتها لااقل با یک برداشت علمی ارزشمند از سایت خارج میشد.
سئوالم اینجاست که با اینهمه اعدام که سال به سال تعدادش بیشتر می شود از تعداد قتل و جنایت ها کاسته شده یا بدتر بیشتر شده.
اینجا نخورده مستن وای به اون روز که اسلحه هم آزاد بشه . البته میدونم الان میای میگی اینم از برکات نظامه ولی اینو بدون که این دست جرایم هم از قبل انقلاب و حتی خیلی قبل تر از اونا هم موجود بوده .
در مورد اعدام که آمارشم زیاده ولی با توجه به جمعیت کشورمون و به صورت میانگین آمارش رو به کاهشه . در ضمن باید گناهکار مجازات بشه که دیگران درس عبرت بگیرن و همینم میشه , که اگه درس عبرت نمیگرفتن آمارمون با توجه به جمعیت کشورمون خیلی بیشتر از این باید میبود
شما از فردا در كشور اعلام كنيد مجازات اعدام برداشته شد ببين چه اتفاقي خواهد افتاد
اين معضل ريشه فرهنگي دارد و متاسفانه هنوز جاي كار داره،بنظرت در كشوري كه سر سوار شدن به اتوبوس و اينكه نوبت چه كسي هست زودتر سوار شه دعواي منجر به قتل ميشه اگر اعدام رو بردارند مشكل حل ميشه؟
در اين هم با شما موافقم كه اگر اينجا مثل آمريكا سلاح آزاد شه فاجعه پيش مياد
می فرمایند اعدام روز به روز زیاد می شود
میگم: اگر روز به روز ترور و قتل زیاد شود باید اعدام زیاد شود
این یک حساب دو دوتا داره کسی که عمدا کس دیگری رو می کشه باید کشته بشه
در قوانین جمهوری اسلامی و قوانین شرع مقدس اسلام این اومده
یعنی اگه کسی غیرعمد یا شبه عمد کشته بشه حق ندارن اعدامش کنن
این تفاوت رو اگه درک کنیم مسئله قبول اعدام زیاد سخت نخواهد بود
ازکمر اویزان کردن حقش بود.