۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸
بي حجابي ثمره چیست؟

اما صحبت من از حجاب است...

منظور حجاب اسلامي من درآوردي برخي از ما زنان هم نيست! حجابي كه با چادرهايي ملي! قجري!چادرهاي براق عربي! چادرهاي تن نما و تنگ آستين دار و... بر سر ماست
کد خبر : ۵۹۱۹۶
"صراط" - اين روزها، ايام عزاداري شهادت حضرت فاطمه (س) است روزهايي كه بيرق عزا برسر در بسياري از منازل برافراشته است و مرثيه خوانان و مداحان اهل بيت درعزاي ياس كبود محمد مصطفي (ص) ناله زده و نگاه ها را در قاب خيس چشم ها به ماتم مي كشانند.

به گزارش سرویس اجتماعی صراط، اما دراين روزها كه تن شهر با پارچه نويس ها مشكي شده، دراين روزها كه پيامك ها رنگ و بوي فاطميه به خود گرفته، دراين ايام كه جشن و شادي ها كم رنگ شده و تكايا بارديگر ميزبان شيعيان و محبان اهل بيت شده اند و درسه دهه اي كه مهدي (عج) صاحب عزاي مادرش فاطمه شده است، چراهايي دل را مي سوزاند و فكر را مشوش مي كند.

چراهايي كه ساليان سال است مطرح مي شود اما براي پاسخش كمتر «زيرايي» جاي «آيا» مي نشيند. چراهايي كه مهم ترين آنها نداشتن وجه اسلامي برخي از زنان ايران اسلامي درجامعه است. چراهايي كه مهم ترين آنها شنيده شدن لهو و لعب درمعابر و كوچه هايي است كه به نام شهدا خوانده مي شوند آن هم در ايام فاطميه و ... چراهايي كه مهم ترين آنها رعايت نشدن شئونات اوليه اخلاقي در تعاملات اجتماعي بين زنان و مردان در اماكن عمومي است. چراهايي كه دردناك ترين آنها برخورد با ارزش هاي اسلامي در رسانه ها است.

اما صحبت من از حجاب است...
صحبت از حجاب است نه آنچه به عنوان تزيين برسر برخي از زنان ما رنگ موها و گل سرها را زيباتر جلوه مي دهد. نه آن روسري هاي كوتاهي كه با گره هاي كوچك زير سپيدي گلو، رها مي شوند و نه آن شال هايي كه بر بلنداي موهاي عجيب و غريب!! زير گيره هاي به بزرگي بي غيرتي و وسعت جلب توجه به دورگردن مي پيچند... و نه... و نه... ونه آن چيزي كه برخي از آن به عنوان حجاب آن هم زوركي ياد مي كنند.

منظور حجاب اسلامي من درآوردي برخي از ما زنان هم نيست! حجابي كه با چادرهايي ملي! قجري!چادرهاي براق عربي! چادرهاي تن نما و تنگ آستين دار و... بر سر ماست و متناسب با آن صورت را رنگ كرده و كيف ها را بر دوش انداخته و در بازار به خريد مي پردازيم و در اتوبوس ها تا كرده و در كيف مي گذاريم.

منظور حجاب كامل اسلامي است.حجاب فاطمي كه از فاطمه (س) بر ما رسيده است. حجابي كه گردي صورت مادرزاد، مچ دستان بي زيور، برجستگي هاي بدن و ماهيچه هاي پا و سينه و... را مي پوشاند و زن را از هرگونه سوء استفاده حتي نگاهي نامحرم و نامبارك حفظ مي كند.

حجابي كه سنگر زن مسلمان براي حضوري فعال در جامعه و حفظ شؤنات او در تعامل با مردان است. حجابي كه زاييده عفت و عفتي كه فرزند حياء زن مسلمان است.

هيچ مي دانيم كه حجاب و عفاف در هميشه تاريخ به عنوان دو ارزش درجامعه بشري به ويژه جوامع اسلامي مطرح بوده و است. هيچ دقت كرده ايم كه يكي از امتيازات انسان، در مقايسه با موجودات ديگر، تهيه پوشش مناسب براي اندام خويش است. براين اساس، پوشش يكي از شؤون و ويژگي هاي انسان به شمار مي آيد.

نه اينكه زنان در انديشه هاي خود به دنبال كشف حقيقت شان از جانب محبوب هستند نه اينكه هر آنچه سر راهي است و ديدني ارزش كشف شدن ندارد.

هيچ فكر كرده ايم كه در تاريخ فلسفه و نيز انديشه، حجاب يكي از بهترين و مهم ترين تشبيهات و استعارات براي آن چيزي بوده كه پوشاننده حقيقت است.

حقيقت، آشكارگي است كه نيازمند كنار زدن حجاب ها توسط اهل و محرمش است. از همين رو است كه براي فيلسوف، هر چيز عريان و آشكار كه هركس را توان ديدن آن است ناچيز و بي اهميت جلوه مي كند. در يك معني لطيف حتي مي توان گفت: فيلسوف يا همان كاشف ، از عرياني مكشوف چندان خرسند نيست.

براي فيلسوف آنجا كه رازي در كار نباشد كاري نيز وجود ندارد. او درمقام جوينده حقيقت بايد نشان دهد كه همواره رازي در ميان است از همين رو است كه مي كوشد باز در حجاب كند آنچه را كه محرمانه افشا كرده است.

اين داستان در زندگي زن و مرد هم اين گونه بازخواني مي شود كه مردان در مقام فيلسوف زماني كه زن را درمقام راز عريان ببينند، دليلي براي علاقه افشا ندارند و در وجهي عكس آن در پس افشاگري محرمانه از عرياني آن ناخرسند شده و به پوشاندن راز خود براي كشف نشدن حقيقتش استفاده مي كنند كه از آن به نام غيرت و همت ياد مي شود. حال سؤال اين است مرد در مقام فيلسوف چه كاري خواهد داشت اگر رازي وجود نداشته باشد؟

بايد بدانيم كه مرد و زن هستي فراتر از تاريخ شناخته شده بشر دارند و در تاريخ اديان همواره از حجاب به عنوان امري اصيل و پيشينه دار ياد شده است. به گفته ويل دورانت، «قوم يهود و ايرانيان قديم، حجاب را براي بانوان يك نوع كرامت و شرافت و از واجبات ديني مي دانستند.»

بي ترديد مبناي حجاب در شريعت حضرت موسي (ع)، آيات تورات بوده كه بر حجاب تأكيد مي كرده است. در آن آيات، كيفيت پوشش زنان يهودي مشخص بوده است. تورات شباهت لباس زنان و مردان را نهي مي كرده: در قسمتي از تورات مي خوانيم: «متاع مرد بر زن نباشد و مرد لباس زن را نپوشد زيرا هركه اين كند مكروه يهوه خداي تو است»

اما اسلام: پوشش و حجابي را به ارمغان آورد كه اصل آن مربوط به احكام ويژه بانوان است و اتكاي آن، بر تفاوت هاي طبيعي و ساختاري زن و مرد استوار است و آن از سوي خدا در رده آيه قرآن بر ما نازل شده است.

حضرت عيسي روح الله (ع) نه تنها احكام شريعت يهود را در مورد حجاب تغيير نداد بلكه با قوانين شديدتري آن را استمرار بخشيد و در برخي از موارد قدم را فراتر نهاد و سختگيري بيشتري وجوب حجاب را مطرح ساخته است.

مسيحيت براي ازبين بردن زمينه هرگونه تحريك و تهييج، زنان را به صورت شديدتري به رعايت كامل پوشش و دوري از هرگونه آرايش و تزيين فراخواند. بنابر متون تاريخي، چادر و روبند، براي خاتون هاي اشراف ضروري بود و در اعياد نيز كسي آن را كنار نمي گذاشت؛ بلكه با طلا و نقره و پارچه هاي زربفت آن را تزيين مي كردند و حتي براي تفريح نيز با حجب و حياي كامل در مجالس انس و يا گردش هاي دور از چشم نامحرم شركت مي كردند.

اما اسلام حجاب را براي زنان متناسب با شئوناتشان با تعديل و نظم مناسب و به دور از افراط و تفريط، سهل انگاري مضر يا سختگيري بي مورد به جامعه بشري ارزاني داشته است.

با اندكي تدبر در آيات قرآن فلسفه حجاب را به گونه اي صريح مي توان احترام و نگه داشتن حرمت زن دانست: كسي كه به عظمت حجاب پي ببرد؛ مي فهمد بي حجابي و بدحجابي ثمره عدم معرفت و شناخت حقيقي جايگاه زن در نظام هستي است.

حال با وجود همه اين دانسته ها و الزامات به رعايت فرهنگ حجاب اسلامي در جامعه اسلامي دوست دارم آخر نوشته هايم به وصيت نامه شهدا در امر رعايت حجاب اشاره كنم كه بدانيم از جانب شهدايمان به چه امري مؤظف و تكليف شده ايم.

در بررسي هاي 53 هزار وصيت نامه شهدا 8681 وصيت وجود دارد كه در آن به موضوع حجاب پرداخته شده است.

وصيت هايي كه هركدام را هر زمان بخواني گويي با شهيد در دوران كنوني هم صحبت شده اي و اين است عزت و كرامت شهداي ما وقتي مي گويند.

شهيد داود صابري (1362-1347) :خواهر عزيز، اميدوارم كه با رعايت كردن حجاب اسلامي مشت محكمي بر دهان دشمنان اسلام بزنيد، شهيد داوود محمدي (1362-1344): خواهرانم شما هم زهراوار باشيد كه حجاب تو هم يك سنگر است.

شهيد رمضانعلي خاركش (1366-1348) : از خواهرانم مي خواهم كه با حفظ حجاب و عفت و پاكي شان، به جنگ با فتنه و بي بندوباري بروند و نگذارند منافقين پليد و افراد فاسد بي غيرت، جامعه را خراب بكنند.

شهيد رضا اكبري (1362-1342): و پيام من به خواهران حزب الله اين است كه هميشه جلوي منافقين دين باشيد و نگذاريد كه هركاري دلشان خواست بكنند، حجاب خود را حفظ كنيد چون حجاب شما كوبنده تر از خون من است.

و بالاخره وصيتي از شهيد سيدحسين حسيني (1365-1343): به تمامي خواهران ديني هم تأكيد مي نمايم كه سعادت دنيا و آخرت شما در گرو حفظ اكمل حجاب است و با رعايت حجاب كامل اسلامي و حضور همه جانبه خويش در تمامي صحنه هاي انقلاب، مشت محكمي باشيد بر دهان كساني كه با شعار آزادي زن، اسارتي نوين را براي آنان به ارمغان آورده اند.

منيره توكلي

نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۴۳
۲۲
ای زن به تو از فاطمه س اینگونه خطابه ست
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب ست
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
برادرم!
نگاه به نامحرم تیری زهدآلود از شیطان است!
واگر ،
خواهرم حجابت
پس

"برادرم نگاهت"!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ای کاش من مرد یاد بگیرم تا با دیدن موهای زن به فکر فساد نیفتم ! همانطوری که در کشورهای دیگر فارغ از پوشش بدن بی حجاب و با حجاب در نگاه مردانشان یکسان هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تا حالا که قرار بود خانمها با حجاب باشن که نشد حالا یه مدتی بذاریم خانمها بی حجاب باشن و مردها جلوی چشم و هوسشونو بگیرن تا ببینیم بلاخره کدومشون با ایمانتر هستن !!!!!!!!
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا تو منفی دادی بهم ؟
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
این خبرها نیست برادر من، خلاف به عرضتون رسوندن. همه جای دنیا مردها وقتی زنها رو می بینند تحریک می شوند. حالا هر مردی به یک قسمتی بیشتر حساس است. یکی به صورت، یکی به هیکل، یکی به مو و... حجاب موثرترین راه برای به حداقل رساندن حوسهای ناخواسته مردهای حوسران و هیز هست. البته همه مردها هوسران نیستند ولی مرد هوسران همه جای دنیا زیاد پیدا میشه. اینکه شما می فرمایید جاهای دیگه دنیا چون حجاب نیست همه چیز عادی شده و کسی تحریک نمیشه خلاف واقع هست.
اقای.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام.
دوست.عزیز.ناشناسم....
اگر.اب.شور.دریا.تشنگی.کسی.رو.سیراب.کرد.
برهنگی.زنان.هم.چشم.مردا.رو.سیر.میکنه
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا یعنی میگی مشکل از نگاه آقایونه ؟ یعنی خانوما هر طور که دلشون میخواد بگردن و نباید چشم آقایون از حدقه نباید در بیاد ؟ !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سمیعی بنده از شما خبر ندارم ولی خودمو میدونم که برام برخورد با یه خانم با حجاب یا بیحجاب برام هیچ تفاوتی نداره و اصلاً به ایم مسائل فکر نمیکنم . نتیجه اینکه یعنی من جز با ایمانترین مردان هستم ! همچنین چرا زنها باید تاوان هیز بودن مردها را بدهند ؟ من به عنوان یه مرد اعتراف میکنم اکثر قوانین ما مردسالارانه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سپهر سمیعی! بهترین راه برای بر سر جا نشاندن هوس بازان قوانین سخت گیرانه است یعنی وقتی مردی بدونه به خاطر هیزی و چشم چرانی و متلک پرانی چند سال باید آب خنک بخوره خودش رو نگه می داره و همچین غلطی نمی کنه.وگرنه زنها اسباب بازی مردها نیستند که بر اساس نوع هوس هر کدوم از مردها !! یه جای بدنشون رو بپوشونند و لابد چون به قول شما بعضی مردان از صورت زنها تحریک میشن!!! باید نقاب هم بیاندازند؟!! خودتون رو اصلاح کنید مردان! و البته قوانین مردسالارانه مملکت هم باید به روز بشه .
انوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
یادم میاد مادر بزرگم میگفت رضا خان قلدر یه زمانی به زور چادر از سر زنهای ایرانی میکشید نه خود رضا خان ولی به دستور رضا خان این امر صورت گرفت ولی با مقاومت زنهای مومن و متعهد روبرو شد ولی نمیدونم چی شد که به راحتی زنهای ایرانی بدون زور دارن چادر و حجاب رو از سر خودشون میکشن .
یه داستان یادم اومد براتون بگم خالی از لطف نیست .
یه روز یه راننده ی تاکسی یک زن و شوهر رو سوار میکنه که زنه حجاب مناسبی نداشته و آرایش زیادی هم روی صورتش انجام داده بوده راننده ی تاکسی شروع میکنه توی آینه زن رو نگاه کردن که ناگهان شوهر طرف متوجه میشه که راننده همینجوری محو تماشای زنش شده بر میگرده میگه آقا جان چشمات رو درویش کن که ناگهان راننده ی تاکسی میگه مگه این آرایشی که خانموت کرده برای من نیست؟ اگه برای من نیست و برای دل شما و خودش است این آرایش رو توی خونه میکرد تا شما لذت ببری ولی چون الان توی خیابون اومده با این تیپ و آرایش پس برای من و امثال منه به شما هم ربطی نداره.
کاش زنها قدر جواهر گرانبهایی که خداوند به آنها عنایت فرموده بدانند و خود را در دید همگان قرار ندهند که باید جواب کم فروختن این زیبایی گرانبها را روزی بدهند.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اصولا تو یه مرد نیستی بلکه یه موجود محیرالعقول هستی !!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
چشمهای هیز و بدین من تا از حدقه دربیارم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حضور نگهبان در جلوی بانک (یعنی حجاب بانوان) به هیچ وجه بدین معنا نیست که همه مراجعین به بانک دزد هستند. اولین معترض به وجود نگهبان هم، همان آقا دزده می باشد!
اقای.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام.....
خوشم.میاد.از.دوستانی.مثل.نورا....
اگه.کار.بر.مدام.استاد.کجراهه.باشید.تو.همه.چی.
نظر.میدن.و.راه.حل.های.عجیب.و.غریب....
کسی.ندونه.فکر.میکنه.این.دوستان.چند.دوره.مدیر.کل.و.....بودن....
دوستان.شماها.که.تکلیفتون.رو.با.هوسها.و.تمایلات.
درست.و.نا.درست.جسمیتون.هنوز.درست.نتونستید.معلوم.کنید.
چه.جوری.برای.دیگران.نسخه.میپیچید.....
شماها.تو.اداره.کردن.یه.روسری.و.مانتو.و.یه.چشم.
نا.قابل.موندید....
چطور.به.خودتون.جرات.میدید.برای.یه.مملکت.با.هزاران.سلیقه.برنامه.و.راهکار.بدید...
السلام.علیک.یاتالی.کتاب.الله.وترجمانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای دل من از برهنگی دفاع نکردم و حرفم فقط سر اجباری نبودن حجاب و پوشاندن مو است .
.......... ژانوارژان گرامی پس میدونی که نه با زور میشه چادر از سر مردم کشید و نه با زور میشه حجاب سر مدم کرد . هرچیزی اجباری باشه تعهد کمتری ایجاد میکنه !
ممل عزیز ممنون از لطفت بله من محیر العقول هستم در سرزمینی که هیز بودن کودک تا پیرمرد 80 ساله عادی است !
ناشناس آخر امیدوارم منظورت این نباشه که بنده دزدم ! بهتر نیست به جای اینکه برای هر شخص به صورت اجباری یه نگهبان بذارید برید و ایجاد اشتغال (بخوانید ازدواج) کنید تا کسی به فکر دزدی نیفته !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانوارژان واقعاً دفاع جانانه ای از افراد هیز و مفسدین و متجاوزین کردی ! نکنه اون راننده تاکسی هم خودت بودی چون از دیدگاهت برمیاد که این کارو انجام بدی . چرا شما قدر اون دو تا گوهرهایی که خدا بهت داده نمیدونی و باهاش هر صحنه ای میبینی . حالا گیریم یکی خطا کرده آرایش شدید کرده تو چرا با اسکن کردن صورت مردم خطای دیگه مرتکب میشی ؟
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسان عزیز! به فرض که شما زن لخت هم دیدید تحریک نشدید! دلیل میشه که زنها لخت بگردند؟ خود زنها خوب میدونند چطور لباس بپوشند و آرایش کنند موجب تحریک بیشتر خواهد شد. مساله اینه که در فرهنگ جامعه ما زنها جذابیتشون رو به عموم عرضه نمی کنند. حالا جاهای دیگه دنیا هر فرهنگی دارند اینجا عرف جامعه اینطوریه و فواید زیادی هم داره از جمله مصونیت و امنیت خانمها و امکان حضور در جامعه بدون ترس از تعرض افراد بی فرهنگ و هیز! خودتون قضاوت کنید، تا بحال دیدید کسی توی خیابون به یک خانم محجبه متلک بیندازه؟ ولی همه بارها دیدیم خانمهای بد حجابی که خواسته یا ناخواسته متلک نوش جان می کنند. حجاب یک نوع لباس پوشیدن هست و به هیچ وجه نباید به چشم محدودیت بهش نگاه کرد. از طرز لباس پوشیدن افراد میشه به طرز فکر و باطنشون پی برد.
ژانواژان
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان من از كسي دفاع نكردم من داستاني را بيان كردم .
پسرم هر معلولي يك علتي دارد اگر آن خانم آرايش نميكرد آيا در نگاه آن مرد فرقي را متصور ميشديد يا خير.
يك مثال :شما يك روز با شلوارك بيا بيرون و يك روز با وضع مناسب معمولي و توجه كن ببين نگاه ها در كدام روز بيشتر است.
يك موضوع ديگه اگر در يك اتوبوس يك نفر سيگار روشن كند به آن فرد قائدتا ميگوند آقا حق ديگران را با سيگار كشيدن ضايع نكنيد چون دود سيگار براي ما ضرر دارد پس اگر كسي در اجتماع آن جوري بگردد كه عرف جامعه نپذيرد مطمئن باش كه در حق ديگران ظلم كرده چرا كه بد حجابي براي چشم ما ضرر ندارد براي روح و روان ما ضرر دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سمیعی عزیز حرف شما درسته و نوع پوشش در ایجاد مزاحمت تاثیر داره هرچند من به شخصه ایجاد مزاحمت برای خانمهای چادری را نیز دیده ام . ژانوراژان عزیز تمام صحبتهای ما بر مبنای عرفه که همه میدونیم در حال تغییره . قبل از از انقلاب از دید مردم دامن کوتاه مشکلی نداشت و اشکال عرفی نداشت ولی همون عرفی که سلسله پهلوی ایجاد کرد تغییر کرد که این نشاندهنده سرعت تغییرات جهانه و به عرف نمیشه دستوری جهت داد بهترین راه تبلیغ برای مزایای حجاب است تا افراد آگاهانه آنرا قبول کنند .
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا نورا کی میاد به تو نگاه کنه که چشماشو در بیاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا پس تو هم اون موهاتو و اون صورت بزک کرده از آرایشتو بده من تا به سیخ بکشم.
وقتی از پشت کیبرد همه رو هیز خطاب میکنی معلوم میشه چه جوری مثل بزک کرده ها تو خیابون راه میری که همه بهت زل میزنن.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
مریم و نورا !! شما دشمنای دیرینه ای هستین !! بیرون از فضای مجازی ؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
همه ی اینارو از پشت کیبورد فهمیدی!؟
بابا نابعه!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
در جواب اون نابغه که از پشت کیبورد کف بین هم هست :
از قضا من زیاد اهل آرایش نیستم ناشناس ....!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی من با هیچ کس دشمن نیستم حتی اگه خیلی جاهل و هتاک باشه!!!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی جان اما من دشمنم اما نه با شخصش بلکه با افکار شیطانی و نا صواب عقیده باطلش وقتی که داره میگه من حجاب رو قبول ندارم ! یعنی یه عقیده باطل و ضد دینی که همه باید نسبت به اینگونه حرفها واکنش نشون بدن
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
1- نورا مگه شما با حجاب مخالفی ؟

2- بهتره با منطق با همدیگه صحبت کنیم و قطعا موضع و گفتار توام با منطق مورد پذیرش هر مخالف (البته منصف نه مریض) خواهد بود نه با جنگ و دعوا
آبجي ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
بازم دعوا.مريم، نورا بسازين با هم دعوا نكنين حجابتون هم رعايت كنين ....
آبجي ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
به بهانه فوق تسليت ميگم به همه عزيزان شهادت حضرت زهرا(س) خداييش هرجا رفتين منه آبجي ممل و داداش و پسرخاله و كلهم اجمعين خانواده ممل را دعا بفرماييد.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مملیه عزیزم
در طول تاریخ چند هزار ساله ی وطنم وحتی در تصاویر حک شده برتخت جمشید هرگز هیچ زن ایرانی برهنه نیست!
درزمان حمله اسکندر به ایران اسکندر تعجب کرده بود و میگفت با وجود اینکه زنان ایرانی از حسث زیبایی آفت چشمانند اما بر خلاف جاهای دیگر دنیا حتی یک فاحشه هم در بینشون وجود نداره!
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
اي بابا مشكل اصلي عفافه نه حجاب وگرنه الآن كه همه با حجابن حتي اگه نصفه نيمه. ولي كسايي كه حجاب كامل دارن بدون عفاف رو چي ميگين؟ آخه آرايش و صدا رو نازك و شهوت انگيز كردن و هزار جور قر و اطوار ديگه به حجاب ربط نداره. منتها اينو با زور ميشه نسبتا كنترل كرد اوناي ديگه رو نميشه و احتياج به كار فكري داره منتها اوضاع جوري شده كه اكثرا ترجيح ميدن از زور استفاده كنن تا اينكه بخوان مخشون رو به زحمت بندازن.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا تو قران رو ول کردی رفتی سراغ تخت جمشید ؟ خواهشا بیخیال نپیچون مارو !
تو هر جور دلت میخواد بگرد !!
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم "نورا"

اولا معلوم نیست که اسکندر مقدونی این حرفها را زده یا نه.

ثانیا: مگه اسکندر مقدونی ، آدم درستکار و اندیشمندی بوده؟

ثالثا: از نحوه استدلال شما معلوم است که.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۱۳
حجاب وسیله است و نه هدف ! یعنی حجاب وسیله ای است با هدف حفظ عفت و پیشگیری از فساد . یعنی با توجه به شرایط اجتماعی جامعه قابل تغییر است مثل خیلی از قوانین در اسلام . بحث پوشیدگی از حجاب جداست چون در همه ادیان بر پوشیدگی تاکید شده و بحث اصلی بر سر پوشاندن مو است . همچنین در قرآن که کتابی برای همه زمانها و همه اقوام است و همیشه موضوعات را با صراحت مطرح کرده و در مورد حجاب تنها آیاتی وجود دارد که به پوشاندن دستها و گریبان اشاره دارد و سخنی از پوشاندن مو و اجباری بودن آن در جامعه به میان نیامده که البته درباره شان نزول آن حرف بسیار است و ترجیح میدم فعلاً حرفی نزنم .
در ضمن مشکل اصلی وضع حجاب در کشور اینست که شما از کسانی که به اسلام در عمل اعتقادی ندارند و فقط اسم مسلمان را از پدرانشان به ارث بردند انتظار دارید مانند یک مسلمان کامل عمل کنند که هر عقل سلیمی میدونه وقتی کسی تعهدی در خودش احساس نکنه قاعدتاً حساسیتی به خرج نمیده ضمن اینکه اجباری بودن حجاب به نوعی باعث فرار اشخاص از حجاب و حتی اسلام میشه .
اگر قراره کسی حجاب کامل داشته باشه بهتره یه مسلمان واقعی باشه تا چهره مناسبی از زن مسلمان ارائه بده نه اینکه مثلاً حجاب داشته باشه ولی همش دنبال چشم و هم چشمی و غیبت باشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۱۶
۶
در آيه 31 آمده به زنان مومنه بگو نه به همه زنان و صراحتاً اشاره به زنان مومنه دارد. چرا در كشور تصور بر مومنه بودن همه زنان هست ؟ ايه اول سوره حجرات هم آمده است واي بر كساني كه از پيامبر خدا پيشي بگيرند. امر به معروف به جای خود و در حد خود ولی اجبار براي مومن كردن همه آيا پيشي گرفتن از پيامبر خدا نيست ؟
خواهشاً سانسور نشه
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
قانون حجاب هیچ ربطی به مومن شدن همه نداره. این پوششی هست که در عرف جامعه ما جا افتاده و طبیعتا قانونگذار به خواست اکثریت نگاه کرده و قانون هیچ مشکلی نداره. کسی هم اگر نمیخواد مومن باشه حداقل باید با احترام به قانون ظاهر رو حفظ کنه تا اشاعه فساد پیش نیاد
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم امر به معروف به نظرت برای زنان و مردان مومن فقط جایزه ؟! به نظرت بیشتر برای زنان و مردان فاسد جایز نیست که جامعه رو به انحطاط اخلاقی میکشونن ؟

هیچ کسی ادعا نداره تو کشور همه زنان و مردان مومن و دیندار هستن ولی همه باید قانون رو رعایت کنن ، دیندار و مومن نیست باشه نگفتیم بیاد به زور چادر سرش کنه ولی ازش انتظار میره حجابشو حفظ کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عرف جامعه چیزی است که شرایط جامعه و خواست مردم تعیین میکند چه خوب و یا چه بد ! یه زمانی تو اکثر نقاط دنیا زنها موهاشونو میپوشوندن به دلایل مختلف و حالا نمیپوشونن . اگر توی خیابونها قدم بزنید عرف کنونی جامعه دستتون میاد ! این از عرف ! و اما شرع نیز وابسته به شرایط اجتماعی افراد است و مهم پیشگیری از فساد است و نه حجاب زیرا در طول زمان شیوه های به فساد کشیده شدن متفاوت است . در غرب بی حجاب بودن (منظورم برهنگی نیست ) باعث هوسرانی مردان نمیشود و معنی آن این است که مردان کشور به اصطلاح مسلمان ما آستانه تحریک بسیار پایینتری نسبت به مردان غربی دارند !
در انتها بگم هیچ جای دین خدا نگفته حجاب باید اجباری باشه برای همه حتی غیر مسلمانان و بی حجابی غیر قانونی ! نهایتاً گناه محسوب میشه . این قاونو درست کردن از نو.آوری های خودمونه که در جهان بینظیره و حتی پیامبران را نیز به حیرت واداشته !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سمیعی که تا جایی نظات گهربار جنابعالی را در خصوص ازدواج موقت به یاد دارم شما بر اجرای بدون چون و چرای قوانین اسلام تاکید دارید در حالی که باید شرایط زمان و اجتماع لحاظ شود !
به نظر شما چرا دیه غیر مسلمانان با مسلمانان برابر شد !؟
به نظر شما چرا دیه زن و مرد برابر شد !؟
مگر غیر از اینست که اینها قوانین اسلام بودند !؟ پس میبینید که قوانین اجتماعی اسلام قابل تغییر هستند بسته به محیط و شرایط زمان وگرنه پیامبر اسلام یه رساله مینوشت و میگفت تا ابد به همین عمل کنید و دیگه به امام و مجتهد احتیاجی نیست !
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر یا خواهر ناشناس شما گویا فقط در بعضی خیابونهای خاص قدم میزنی، یه سری به محله های پایین شهر و شرق تهران بزن، یه سری به سایر شهرستانها هم بزن متوجه میشی عرف جامعه با چیزی که در بعضی خیابونهای شمال شهر تهران میبینی خیلی تفاوت داره. تازه تو همون شمال تهران هم مثلا تو کوچه پس کوچه های قیطریه قدم بزن، زنهای چادری رو بشمر، بد حجاب رو هم بشمر ببین چه نسبتی دستت میاد. این از عرف؛ در مورد شرع هم کسی نگفته همه قوانین باید عینا یا در قرآن باشند یا در حدیث و سنت. شرع یک اصولی رو مشخص کرده، قوانین بر پایه اون اصول بر اساس نیاز جامعه نوشته می شوند. به نظر شما دموکراسی تعریفی غیر از تمکین نسبت به اراده اکثریت داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سمیعی بنده با نظر شما موافقم که شکل حجاب بنا به نوع محله و خیابان متغیره که این ناشی از طرز تفکر افراده که با هم فرق داره . حجاب مثل ریاست جمهوری نیست که اکثریت رو یه چیز توافق کنند ! ضمن اینکه دموکراسی یعنی حفظ حقوق اقلیتها وگرنه اکثریت که حقشو میگیره برای مثال ما شیعیان در بین سایر فرقه های مسلمانان در اقلیت هستیم ولی این دلید نمیشه که اونها برای ما تعیین تکلیف کنند . بهترین راه اینه که افراد جامعه یاد بگیرن فساد را از پایه ریشه کن کنند با تسریع امر ازدواج و دیگر اینکه هرکسی به فکر اعمال خویش باشد و در عین حل به تذکر لسانی و نه اجبار اکتفا کند . مثلاً من وقتی این جوونهای زیر ابرو برداشته مو سیخ سیخ میبینم از مرد بودن خودم خجالت میکشم ولی به من ربطی نداره و سلیقه ضایع! شخصیه خودشه من سعی میکنم فرزندانمو طوری تربیت کنم که خودشون درست و غلط را تشخیص بدن .
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس عزیز . مومن در لغت یعنی کسی که به خدا و روز جزا ایمان دارد و حداقل کسی که ادعای مسلمانی میکنه به این امور باید ایمان داشته باشه اگه به خدا و روز جزا ایمان نداشته باشی که اصلا خدا کاری باهات نداره هر جور دلت میخواد بگرد چه با حجاب و چه بی حجاب هر کاری دلت خواست بکن دیگه استنباطت از قرآن چیه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب علوی بی حجابی فساد نیست بلکه احتمال ایجاد فساد را آن هم در افراد هیز و بی ایمان افزایش میدهد . مهم این است که به فساد نیفتید وگرنه حتی شنیدن صدای زن و یا راه رفتنش میتونه ایجاد مفسده کنه البته برای یه عده !!!!
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز ناشناس بحث ما در مورد فساد نیست شما یه آییه قرآن رو تفسیر به رای فرمودید پاسخ دادم که در فرآن خطاب قرار دادن مومنین همه مسلمین هستند نه یه قشر خاص منظور نظر شما با ارائه تعریف مومن البته این رو هم بگم در برخی آیات هست که هم مسلمات ذکر شده و هم مومنات که این خودش یع بحث جدا میخواد و میطلبه شما به زبان عربی آشنا باشی که این بحث در این جا نمیگنچه
یراقچی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای سپهر سمیعی شما به استناد چه چیزی میگویید " قانونگذار طبیعتاً به خواست اکثریت نگاه کرده " کجا از این مردم پرسیده شد که موافق حجاب اجباری هستند یا نه ؟ برادرم احتمالاً سن شما قد نمیدهد ولی باید بودید و می دیدید که اوایل سال 58 دوستان کمیه چی و یک عده ای که اصلاً معلوم نبود چه کسی هستند چگونه با مردم در مورد حجاب برخورد میکردند ... سخن کوتاه کنم، با این الگو و شیوه ای که جمهوری اسلامی در پیش گرفته حجاب هرگز در این کشور با شکل اسلامی اش رعایت نخواهد شد، اگر میشد که در طی این 30 و اندی سال با این همه بگیر و ببند درست میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای علوی من فقط از شما یک سوال دارم :
شما میگین همه مسلمانان وظیفه دارند به دستورات دین خود عمل کنند حالا من میخوام بدونم تعریف شما از مسلمان چیه ؟ امیدوارم در جوابم دوباره حرف از اکثریت نزنید و از دیدگاه دینی بحث کنید .
آیا کسی که فقط تو شناسنامه مسلمان هست و انتخاب دینش با تحقیق و بررسی نبوده از نظر شما مسلمان به حساب میاد و دارای همان تعهد کافی به اسلام هست که چنین انتظاراتی ازش دارین ؟
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز هر کسی که به خدا ایمان داشته باشد و به خاتم الانبیایی حضرت محمد ایمان داشته باشد و شهدتین رو هم بر زبان جاری کرده باشد به این فرد میگویند مسلمان حالا اگر کسی در باره دین تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که خیلی بهتره امابدون تحقیق و فقط به صرف اینکه از خانوادهای مسلمان زاده شده این توجیحی برای از زیر بار تکالیف دینی شانه خالی کند نیست همه اینها مسلمان هستند و دارای تکالیف دینی اما چه کسی مسلمان واقعی هست و چه کسی به قول شما اسم مسلمان رو یدک میکشه این و دیگه خدا میداند و بس
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سمیعی شما چجوری میگی خواست اکثریت بوده ؟الان تعداد خانم های کم حجاب و مانتویی از چادری ها بیشتره قبل از انقلاب هم که دیدی وضعیت چجوری بود حجاب اجباری براساس تصمیم یک نفر لحاظ شده و کاملا اشتباست
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۱۲
۹
چادر ملی هم اخ شد!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چند روز دیگه حجاب برتر میشه نقاب و برقع چون با چادر مردها صورت یا چشم زن را میبینند و به فکر فساد میفتن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته برترین حجاب برای زن اینه که کلاً از خونه شوهر خارج نشه و به امر مهم مدیریت خانه اشتغال ورزد !
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
چند هزار ساله که حجاب و چادر در کشور ما رواج داره. این حرفها که میگن چند روز دیگه کسی حق نداره از خونه بیرون بیاد یا نقاب اجباری میشه هم چیزی جز هوچیگری نیست.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا بعضی ها چادر ملی که میپوشن مثل قلک پول میشن !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سمیعی من اون جمله را محض خنده گفتم ولی بدون وضعیت آینده از دوحال خارج نیست یا آزاد شدن حجاب یا همونی که من محض خنده گفتم . گذشت زمان و چند سال اخیر نشون میده احتمال وقوع حالت اول بیشتره مگر اینکه حاکمیت قید همبستگی مردمو بزنه و گزینه دو عملی بشه .

هر چیزی چند میلیون سال هم باشه وقتی دیگه جوابگوی شرایط و خواست اکثریت نباشه به راحتی آب خوردن به دست خود مردم حذف میشه . برای نمونه الان دارن قانون سنگسار عوض میکنن ! میدونید چرا ؟ چون شرایط تغییر کرده و اینطور مجازاتها چهره زشتی از ایران به نمایش میذاره .
در نهایت اینکه برآیند خواست مردم به مسائل فرهنگی جهت میده و در دراز مدت اگر کسی بخواد جهت دیگه غیر از خواست اکثریت به مردم بده برای همیشه حذف میشه چه نیتش خیر بوده باشه و چه شر !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل مگه مردها نگران این هستند که شکل بدنشون و تمام خطوطش رو پنهان کنند؟ چرا دغدغه زنها باید این باشه؟ چرا باید شکل بدنشون رو پنهان کنند مگر معیوبند ؟!زنها هر چی هم که بپوشند به هر حال شکل هیکلشون مشخص میشه مگر اینکه اصلا از خانه خارج نشوند. به جای اینکه زنهای بدبخت رو توی گونی کنید به مردان یاد بدهید نگاهشون به زن به عنوان انسان باشه . از این کشور دوست و برادر برزیل یاد بگیرید که برای مزاحمتهای جنسی(نه حتی تجاوز) چه قوانین سنگینی داره ... هشت تا دوزاده سال زندان ...برعکس شما هم زنها رو به دلیل نوع لباس یا رفتن به استخر مختلط سرزنش نمی کند یا بگوید کرم از خود درخته!! اینطوری مردان هم یاد می گیرند باید انسان باشند نه گربه ای در پی گوشت!!! این رو بهش می گن عدالت و انصاف. نه اینکه زن چون بدشانسی آورد و زن شد باید همه محدودیتها و محرومیتها رو یک تنه به دوش بکشه تا مردها به گناه نیافتند!! انگار زنها نه انسان که وسیله ای تولید شده برای آرامش مردان هستند!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
1.مملی من منفی ندادم.
2.من پوشش رو قبول دارم نه حجاب اون هم نه فقط واسه زن!
3.با نظرناشناس آخر از آمریکا کامنم موافقم.
4.مملی چراقلک!؟
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم امریکایی مسائلی که مطرح فرمودین صرفا خواسته ها و تمایلات قلبی و شخصی شماست ، اگه مسلمونی و به خدا و قرآن و پیامبر اعتقاد داری ، اینا وظایف مرد و زن رو بطور کامل توضیح داده ، لذا اگه من و شما دستوراتشونو قبول نداریم این دیگه یه حرف دیگه س !
اما نورای محترم :
1- خوشحالم که منفی ندادی اما اگه منفی دادی نباید با کامنت ناشناس امریکایی هم موافق باشی !
2- حد و حدود و پوشش زن و مرد از نظر عقلی کاملا روشنه و دین اسلام هم همینارو توضیح داده و قطعا آفرینش زن و جنس زن طوری هست که حساسیت نسبت به اون بیشتره و همینطور جنس و نوع آفرینش فرد بگونه ای هست که در صورت عدم پوشش مناسب زن در مقابل مرد ، احتمال موفقیت شیطان زیاد میشه !
و قطعا از نظر علمی عقلی شرعی و .... حساسیت پوشش در میان زن و مرد یکسان نیست ...
3- قلک از نظر ظاهری گفتم !! بعضیا که یه خورده چاقن و از این ملی ها استفاده میکنن شکل ظاهریشون مثل قلک میشه
سپهر سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس عزیز مثالی که شما در مورد سنگسار زدی کاملا درسته و اتفاقا یکی از دلایلی هست که ثابت میکنه قوانین ما کاملا دموکراتیک هستند و در صورت تغییر خواست عمومی قوانین هم تغییر میکنند. ولی شواهدی که شما رو به این نتیجه رسونده که یا حجاب به زودی حذف میشه یا همه باید نقاب ببندند رو من نمیبینم. حجاب با سنگسار خیلی تفاوت میکنه. حجاب بخشی از هویت زن ایرانی است و اکثریت مردان ایرانی هم بر لزوم آن تاکید دارند. ولی به قول شما اگر روزی این شرایط تغییر کند قطعا قانون هم تغییر خواهد کرد.
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
1- نورا خوشحالم که منفی ندادی اما اگه منفی ندادی (به اشتباه نوشتم منفی دادی) نباید با کامنت ناشناس امریکایی هم موافق باشی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین آقای سمیعی همینجوری پیش بریم لاخره به تفاهم میرسیم . همینکه شما قبول دارید اسلام دینی پویا و متناسب با نیازهای جوامع مختلف است که احکام آن قابلیت انعطاف را دارد برای من کافیه .
در نهایت پیش بینی من اینه که من و شما چه خوشمون بیاد و چه بدمون بیاد وضع حجاب در ایران با روندی که داره طی میشه در حدود 5 سال آینده مشابه کشور ترکیه میشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۲۳
۲
یه سوال دارم، شما که اینقدر از فساد اخلاقی در شبکه های تلویزیونی مختلف میگین و به طور کلی هر فسادی را در هر جای دنیا رصد میکنین، چرا در سایتتون هیچ خبری از این آقای دیپلمات 52 ساله ایرانی نیست .............، ها؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چون خیلی ضایع میشه در حالی که یک هفته خبر فساد اخلاقی محافظان اوباما را تو بوق و کرنا کردند یه دفعه یه سوژه میهنی گیرشون بیاد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۱۳
۳
خانم توکلی به شما توصیه میکنم برای گرفتن جواب سوالهایتان لحظاتی خود را به جای بد حجابهایی که اعتقادی به حجاب ندارند ولی مجبور به رعایت آن هستند بگذارید و تصور کنید وقتی به بی حجابی اعتقادی ندارید مجبورتان کنند بی حجاب باشد ، قطعا با هر ترفندی به دنبال حفظ حجاب خواهید بود . چنین وضعیتی نیز برای بد حجابها وجود دارد که باعث میشود علیرغم اعتقاد به خدا و دین به خاطر سرخوردگی از حجاب قید همه اعتقادات را بزنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۹
۱
حرفهایمان چون طلا/ سی سال است قصد احداث زرگری داریم
مهاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
۸
۱۸
نهضت حفظ حجاب در حال شکل گیری است ...
امیدوارم بتونیم حجاب رو به جامعه برگردونیم
خداوند در قرآن کریم می فرمایند:
تنها شما رو به یک چیز سفارش می کنم که دوتا دوتا و تنها برای خدا قیام کنید

واسلام علی من اتبع الهدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچ نهضتی با اجبار و زور به نتیجه نمیرسه مهاجر عزیز !
مه لقا
|
United States of America
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
۹
۷
من به عنوان یک ایرانی که کاملاً هم به خدا اعتقاد دارم به حجابی که حکومت ایران هیچ اعتقادی ندارم و اون رو موثر و مفید نمیدونم، چرا که اساساً با افکار و باورهای و روحیات ایرانی ها سازگار نیست، جایی که هستم بی حجابم، اما وقتی اسم بی حجاب که میاد بدلیل تصویری که توسط رسانه های ایرانی ایجاد شده ذهن همه میره به سمت لخت و عور بودن و بیکینی پوشیدن، اینجا 90 درصد مردم حجاب متعارفی دارن، یعنی طوری لباس میپوشن که باعث جلب توجه و ... نمیشن، برخلاف تصور برخی از ایرانیها آدمهای اینجا اصلاً بد نیستن، اتفاقاً به نظر من حجاب درونیشون ( نسبت به مال و ناموس و ... همدیگه ) بیشتر از ما ایرانیهاست متاسفانه، بگذریم ... من به حجاب در ایران به شکل یک قانون نگاه میکنم و وقتی میام رعایتش میکنم ، همین و بس
تیکه پران
|
United States of America
نکنه میری آمریکا باقلوا میشی میایی ایران مه لقا میشی.
مریم
|
United States of America
ببینم تو که به خدا ایمان داری اگه مسلمونی که این اعتقادت به درد خودت میخوره اگه هم غیر مسلمون هستی لطفا نظرت برای هم کیشهای خودت ارسال کن
محمد
|
United States of America
مریم خانم نظرات شما و هم کیشانت هم به درد خودتان و طالبان میخوره
باران
|
United States of America
چه خوب ميشد اگه تحقيقاتتون راجع به افكار و باور و روحيات ايرانيها رو مشروحا درج ميكردين بيشتر بهره مند شيم. خب بگو با روحيات كسايي كه به قوانين اسلام اهميت نميدن سازگار نيست. ديگه چرا جمع ميبندي؟ ضمنا اين مساله ربطي به حكومت فعلي نداره. كافيه در مورد نوع پوشش مادربزرگت و هم نسلاش فكر كني.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
۶
۴
« منظور حجاب کامل اسلامی است . حجابی که گردی صورت مادر زادی و......... را می پوشاند .» ...اینکه میشود « برقع » !!
هرجا که محدو دیت و محرومیت از حد بگذرد ، فساد و بی اخلاقی و طمع جنسی افسار پاره میکند . قبول بکنیم یا نکنیم ، این طبیعت بشر است .
سعید
|
Canada
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
۹
۷
از وقتی داستان این دیپلمات رو شنیدم، دقیقاً متوجه شدم که چرا شما اینقدر دنبال پوشاندن زنها و دخترها هستید. چون می ترسید خودتون که ادعای اسلام و اخلاق دارید بیشتر از بقیه که ادعایی ندارند بی آبرو و رسوا بشید. چون علیرغم ادعاهاتون در مورد تقوا و جهاد اکبر و این چیزها، عملاً کنترلی رو غریزه خودتون ندارید برای همون همیشه دنبال این هستید که زن رو تو گونی کنید که خدای ناکرده ایمان شما بخطر نیفته.
ناشناس
|
Canada
شما آزادی و میتونی نوامیس خودت رو از گونی خارج کرده و به جامعه عرضه کنی!! اون چیزی که شما با گفتن واژه "گونی" قصد تحقیر و تخریبش رو داری، در اسلام و قرآن به "حجاب" معروف است. همان حجابی که از آیات قرآن و از سنت و سیره معصومین و اهل بیت رسول خدا به زنان مسلمان رسیده است.
حجاب زن نه برای به خطر نیفتادن اسلام مردان، بلکه به خاطر حفظ ارزشهای خود اوست. و اینکه مثل جوامع غربی، زن را وسیله ای برای تبلیغ کالا و تهییج مردان قرار ندهند! و از جذابیت های جنسی و ظاهری او سوء استفاده نکنند!
نورا
|
Canada
دقیقا.یه مشت ضعیف النفس که هیچ کنترلی روی خودشون ندارند و با تلنگری از خودبیخود میشن!
رسول
|
Canada
سعید خان لطفا ادب رو ذعایت کن تو کامنتهات و چیزی رو به کسی نسبت نده که بیشتر شایسته خودت فلسفه حجاب اینه اگه میخوای بدونی چون زن مظهر زیبایی و دلربایی این زیبایی و رعنایی زن و استفاده مشروع هر چند فقط تماشاباشه مختص و مخصوص همسرش که اختیار کرده نه هر مرد نامحرمی چه چشم پاک و چه هیز پس زن با حجاب کامل اسلامی در جامعه حاضر میشه که به همه بفهمونه این زیبایی که من از بقیه پشوندمش مال توی خونه و مخصوص همسرمه که با هم یه قرار داد آسمانی و الهی امضا کردیم ولی هنرم و شغلم و حرفم مال شما و جامعه است پس بهتره یاد بگیری حکم خدا رو به استهزاء نگیری تویی که ادعای دین مداری و خدا پرستیت همه کامنتهاتو پر کرده
ناشناس
|
Canada
نوامیس خودشون عقل و اراده دارند و خودشون تصمیم می گیرند تو گونی باشند یا نه ؟ افتاد ؟
مریم
|
Canada
............ با اون تحلیلت بعد میگی ادب اسلامی رو رعایت کید به من ناسزا نگید میشه کسی این چرندیات تو رو ببینه و فحش بهت نده ...
ناشناس
|
Canada
من فقط نمیدونم چرا خدا خودش از اول پوشش بدن زنهارو اینجوری طراحی نکرد !؟ اصلاً چرا به انسان اختیار داد !؟
سعید
|
Canada
ببخشید مگر شما ادعا نمی کنید ارزش زن به شکل و قیافه اش نیست پس چه ارزشی که به خطر میفته؟ چطور وقتی آقایان نباشند حفظ این ارزش موردی نداره؟

مگر در نفکر اسلامی شما زن چیزی مال و اموال مرده؟ خوبه شکر خدا همین چند روز پیش مقاله شما در مورد زن زیبا و اینها رو خوندیم ببخشید شما که زن رو فقط در بدنش می بینید که میگید با حفظ حجاب ارزشش حفظ میشه چه فرقی با بقول خودتون غربی ها دارید. این جمله کلیشه ای تبلیغ کالا و تهییج مردان رو از دوران مدرسه تا حالا هزار بار تکرار کردیم والا ما اینجا ندیدم همه زنها ابراز تبلیغ کالا باشند. امکان داره یک زنی خودش بخواهد کار نکنه بشه مانکن ولی مسلماً همه زنهای اینجا اینطور نیستند
سعید
|
Canada
رسول جان اینکه اکثریت شما ضعیف النفس در مورد زنان هستید کاملاً از این بگیر و ببندهایی که می کنید مشخصه و اینها قانون خدا نیست. قانون خدا دروغ نگفتن و ظلم نکردم در حق ضعیف تر و مال مردم نخوردنه حجاب جزء اصول دین نیست که می فرمایید قانون خدا. شما از اینهمه قانون اسلام فقط این رو چسبیدید چون به حفظ قدرت مردسالارانه تون کمک میکنه. اگر در جامعه ای اعتدال برقرار باشه زن لخت هم بگرده (که مورد تایید منهم نیست) کسی نگاهش نمی کنه نه اینکه در جامعه اسلامی شما حتی زن چادری هم در امان نباشه و همه مردها منتظر فرصتی باشند تا طرف رو دید بزنند.
ناشناس
|
Canada
اگه دین اسلام رو پذیرفتی پس باید همه قوانینش رو قبول کنی. نه اینکه بگی قانون حرام بودن دزدی و دروغ خوبه، ولی قانون واجب بودن حجاب و پوشش بده! یا مثلآ نماز خوبه ولی روزه بده!!
رسول
|
Canada
واقعا همینقدر خوشحال هستم که دشمنان نظام اسلامی و بد خواهان این نظام الهی کسانی هستند که از دین الهی به این عظمت و به این وسعت فقط شنیدند که ظلم نشه و دروغ گفته نشه و مال مردم نخورند سعید خان !!!! برداشت شما از دین به اندازه یه بچه 6ساله هم نیست این و که شما گفتی توی همه ادیان الهی مشترکه بگو ببینم تویی که ادعا میکنی مسلمونی و شیعه ! از اسلام و تشیع چی یاد گرفتی ؟البته مشخصه
سعید
|
Canada
شما مگه همشون قبول کردید که بخودتون اجازه میدید راجع به مخالفین و منتقدین خودتون هر حرف شرم آوری رو راجع به خصوصی ترین بخش های زندگیشون نقل کنید و افترا و تهمت بزنید؟ در اسلام شما دروغ گفتن و تهمت بستن و مال مردم خوردن گناه کبیره نیست؟
نورا
|
Canada
اسلام شما اسلام طالبانیه!
ناشناس
|
Canada
ناشناس آخر حرفت منطقی و متینه فقط نکته اینه که به نظرت کسانی که بدحجاب تو خیابون میگردن با ظاهر نامتعارف اسلام(منظور اسلام به صورت تمام و کمال و نه صرفاً اعتقاد به خدا و دین) را قبول کرده اند ؟
ضمناً دروغ و دزدی جز حق الناس است و به مراتب عذابش دردناکتر اما تعلل در انجام امور شخصی نظیر نماز و روزه از حق الله است که خودش عادلترین قاضی و احتیاجی نیست که کسی از طرفش حکم صادر کنه .
رسول
|
Canada
چرا در اسلام ما علاوه بر اینهایی که شما گفتی خیلی چیزهای دیگه هم جزء گناهان کبیره هستند اگه تهمت و دروغ گفته نسبت به یک شخص گناه کبیره میدونی چطور تهمت و افترا بستن رو به یک نظام اسلامی که برگرفته از خون هزاران شهید و هزاران هزار جانباز ه گناه نمیدونی اگه اینهایی که شما گفتی گناه کبیره هستند که همینطوره پس اینهایی که من برات شمردم گناهان فوق کبیره هستند چه طور به خودت اجازه مبدی که هر چی تو فکرت و هر چی حدس میزنی و یه مشت صرفا تخیلات خودت بدون مدرک و سند منتشر کنی ؟ چطور به خودت اجازه میدی که سرنگونی هواپیمای مسافر بری ایران رو که منجر به شهادت رسیذن هموطنهای بی گناه زن و مرد و کودک شد صرفا بله فقط صرفا به یه حدث و منبع نا موثق توسط آمریکای جنایتکار توجیح کنی راستی روز قیامت هم میتونی اینطوری وکیل مدافع سرسخت آمریکا و غرب در پیشگاه خداوند هم باشی ؟ اما شما نوری خانم اگه این اعتقادات ما اسلام طالبانبه ما از این اسلام تا زنده هستیم دست نمیکشیم و از اسلام آمریکایی شما هم که اسلام برهنگی و لا ابالی گری و بی غید و بندی دینیه اعلام برائت و بیزاری میکنیم پس این اسلام مال شما و اون اسلام هم مال ما قضاوت هم با خداوند در روز جزا
مریم
|
Canada
نورا به بی شرمی تو من تا به حال دختر ندیدم یه جواب منطقی بده برای این استدلالهای محکم آقا رسول اگه چیزی بارته
محمد
|
Canada
خیلی دوست داشتم بدونم اگه شهدا نبودند شما پشت کی قایم میشدید این همه آمار تجاوز گروهی این عمل جناب دیپلمات این همه دروغ تهمت و هزار کوفت و کثافت دیگه که ابروی کشورمون را بره هم ثمره خون شهدا است شهدا از شهید شدن هیچ انگیزه دیگه ای نداشتند به جز دو تا تار مو بس کنید به خاطر خدا
رسول
|
Canada
محمد جان شما میدونی یکی از اهداف بزرگ امام حسین در روز عاشورا به گفته خود حضرت احیاءامر به معروف و نهی از منکره بله شهدا شهید شدن به خاطر همون دو تار موی بیرون آمده خانمها که برای شما بی اهمیته ابن همه جنایت و کوفت و کثافت دیگه ای که شما اشاره کردین ثمره بی اهمیت جلوه دادن همون دو تا مویی که شما هم اشاره کردین پس بهتره این و بفهمبم که هیچ کس زنا کار و قمار باز و آدم کش به دنیا نمیاد همه اینها از همون دوتار مو شروع میشه از اهمیت ندادن احکام الهی نشات میگیره
نورا
|
Canada
1.وقتی شما میگین اسلام آمریکایی و به اسم اسلام هم اهانت میکنید و واسش نوع تعیین میکنین لاجرم من هم باید با زبان خودتون باهاتون صحبت کنم و بگم اسلام طالبانی!
2.اسلام طالبانی استعاره از افراط وتفریطه!
3.توی کامنتت به من گفتی برهنه، لا ابالی وبی قید وبند(که البته مثل همیشه اشتباه
نوشتی!) و حتی یک لحظه با خودت فکر نکردی که اگه من لا ابالی بودم به جای اینکه توی این سایت این همه وقت بذارم می رفتم دنبال عیاشی و فسق و فجور!!!
4.اگه خروجیه اسلام شما اینقدر راحت تهمت زدن به کسیه که حتی ندیدینش،این همه تجاوز و اختلاس و خشونته آره من از این اسلام برائت می جویم!
5.اسلام من دین مودت و رحمت و عطوفته!
صراط لطفا بدون سانسور چاپش کن!
علی
|
Canada
البته حجاب هم حق الله است
رسول
|
Canada
نورا خانم یادمه توی یک کامنتت نوشتی که حجاب رو قبول نداری این یعنی اینکه اگه یه روز اجازه میداشتی بی حجاب در جامعه حاضر میشدی و برهنگی یعنی این ضمنا لفظ اسلام آمریکایی رو هم اولین بار امام خمینی به کار بردند در باره اون اسلامی که مد نظر آمریکاست یعنی اسلام منهای سیاست شما که مدام دم از امام و بیت امام میزنید چطور از بیانات امام غافل هستید ضمنا خوب میتونی مثل دوست و همفکر و همسنگر خودت آقا سعید مظلوم نمایی کنی اما اسلام هم دین رافت و مودت و هم شمشیر و به قول شماها خشونت البته با دشمنان درجه یک اسلام که آمریکا و اسراییله این و هم بدون دختر خانوم نیازی نیست اگه کسی رو خواستی بشناسی از نزدیک ببینیش کافیه حرفهاشو و نظراتش و بشنوی پس لازم نیست ایقدر گریه کنی و ناله بزنی
مهدی
|
Germany
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
۱
۱۰
تعجب نکن
الناس علی دین ملوکهم
مردم به راه و روش زمامدارنشان می روند .
وقتی شخصی مثل فرزند هاشمی رفسنجانی دختران را دعوت به لاابالی گری می کند ، چه انتظار داری ؟
سعید
|
Germany
اگر اینو قبول کنیم به این معنی که مردم فقط هاشمی رفسنجانی رو دیدند؟ بقیه آدمهای گلی بودند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
۸
۵
هرچي كه اجباري شد بهتر از اين نميشه! چه برداشتن حجاب و چه حجاب اجباري اگه اين چيزها ميخواست جواب بده تا الان داده بود!
teoden
|
Iran (Islamic Republic of)
واسه اونایی که باید جواب میداد جواب داد خواهر و مادر ما حفظ شدن و همیشه حفظ میشن ولی ناموس امثال شماااااا........بماند
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
teoden:
ای بیخبر بکوش که صاحب خبر شوی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
teoden یعنی اگر حجاب اجباری نبود چه اتفاقی برای خواهر و مادرت میفتاد ؟ یعنی بزور حجاب سر میکنن ؟
یاسین
|
Germany
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
۱
۵
با الباقی حرفتان کاری ندارم
اما انصافاً چادر عربی هم پوشیده‌تر از سایر انواع چادر است هم به سبب راحتی بیشتر می‌تواند مشوق خوبی برای استفاده از چادر در زنان فعال جامعه به حساب آید

لطف کنید کمی بررسی کنید و اگر به همین نتیجه رسیدید کلمه چادر قجری را پاک کنید
نورا
|
Germany
عربی!؟
اصلا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
۴
۳
این حرفهاهمش سرکارگذاشتن است حجاب یک سنت است که ازقدیم هرکس مابل بوده رعایت کرده است وکسی هم که به آن اعتقادنداردمی شودهمین وضعیت مضحک لباس پوشیدن بعضی افرادضمنن بعضی ازمردان هم خیلی بدلباس می پوشندمثلا ......... چه فرقی بین زن ومرداست درمتانت وپوشش درست حالا حتمن نبایدچادربه سرکنندحیااولین حجاب انسان است بازهم چه زن چه مرد.بعضی چادری هاشان چادررارعایت نمی کنندپس نپوشندبرای گرفتن امتیاز.
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
۴
۱
منیره خانم چقدر قشنگ از حجاب فاطمه گفتی.یه کم هم از عدالت علی به دولت مردان ما بگو.
مخفی
|
Germany
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
۲
۵
ناسناس سلام-البته من دیگه به این سایت سر نمیزنم-اما بدون از چندتا دید میشه به این قضیه نگاه کرد. یکیش از دید اسلامه . اگر مسلمونی و اعتقاد داری که قرآن فرستاده ی خداست و طبق آیات درونش قابل تغییر نیست باید بدونی که در این کتاب بارها بدقت ب امر حجاب زنان و مردان پرداخته شده که میتونی بخونی خصوصا در سوره ی نساء -ثانیا مردها و زنها دارای تفاوت های غیر قابل انکاری هستند چه در افکار چه در جسته و چه در ویژگی های متفاوتشون. برخی تفاوت رفتارها در ذات زنها و مردهاست و از الان تا ابد کوچکترین تغییری توشون بوجود نمیاد ........ به هر حال زنی که بدحجاب بگرده بی شک زمینه ی فساد مردان زیادی رو فراهم خواهد کرد، چه بخواد چه نخواد و به این طریق خیلی زود جامعه به لجن کشیده خواهد شد.
برای اینکه متنبه بشی فکر کن یکی از این زنان .............ن که با بی حجابی شون باعث شدن افرادی بهشون تجاوز کنند. قضاوت رو میسپردم به عقل خودت و هر خواننده ی عاقل دیگر
یا علی
ناشناس
|
Germany
لطفاً متن عربی و ترجمه سوره نسا را بذار تا ببینیم از پوشاندن اجباری موها سخنی به میان آمده یا نه ؟
البته حق با شماست در جامعه ای که مردان قدرت کنترل نفس خود را ندارند زنان باید جورشان را بکشند . اگر اینجوری باشه که شما میگی تو کشورهای خارجی باید دم به دقیقه به همه زنها تجاوز کنند چون بی حجاب هستن .
ناشناس
|
Germany
آمار دختران باردار دبیرستانی امریکا رو میدونی؟! میزان روابط جنسی قبل از ازدواج شون رو چطور؟! البته اونها احتمالآ از دید شما فساد نیست ولی از نگاه اسلام، نشانه رواج بی بند و باری و زندگی حیوانی است!!
حجاب هم نه برای کنترل مردان، بلکه برای حفظ ارزش های خود زنان است، تا از زیبایی های ظاهری زن برای جذب مردها استفاده نشه!
سعید
|
Germany
آمار ایران رو چی داری؟ خبر داری دبیرستان های ایران چه وضعی از این نظر و اعتیاد دارند؟

دیدیم چقدر هم ماشاء الله در این سی سال مردان شما کنترل شدند. اگر ارزش زن به ظاهر و قیافه اش نیست و بقول شما کالا نیست پس چطور با در پوشاندنش به این شکل ارزشش حفظ میشه و به باد نمیره.
نورا
|
Germany
از قضا آقایون نسبت به اونی که تو گونی پیچیده شده حریص ترن!!!
ناشناس
|
Germany
ناشناس آخر شما از آمار دختران باردار دبیرستانی ایران خبر داری ؟ از آمار سقط جنین در دبیرستانهای ایران چطور ؟ آمار دانش آموزان معتاد چطور ؟ آمار واقعی مبتلایان به ایدز چطور !؟
البته ما اصلاًچیزی به معنای علمی آمار نداریم تو ایران چون قراره تو این بهشت برین همه چیز گل و بلبل باشه .
خود شما جواب خودتونو آمریکا یه کشور آزاده و هیچ ادعایی در زمینه دین نداره برعکس ما ! اونجا اینجور مسائل تو عرفشون عادیه . پس بهتره ما خودمونو با اسلام مقایسه کنیم چون در غرب کسی به خاطر بی حجاب بودن زن دیگران به آنها تجاوز نمیکند . در ضمن روابط دختر و پسری که شما از آمار درمیارید براساس رضایت دو طرف ایت و هیچ ربطی به پوشش نداره .
حرف آخر شمارو هم درباره حجاب کاملاً قبول دارم ولی وقتی حالت اجبار پیدا میکنه قبولش برای اشخاص سخت تر میشه .
تو همون کشورهای فاسد ۀمار گرایش به اسلام بیشتره برعکس اینجا که افراد میرن دین خودشونو تغییر میدن .
رابعه
|
United States of America
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
۶
۱
از دوستان آیا کسی هست که مستندات تاریخی در مورد اینکه وضعیت حجاب و پوشش زنان در دوره های مختلف خصوصاً صدر اسلام چگونه بوده داشته باشه ؟ در کدوم یکی از مقاطع حجاب اجباری بوده ؟
ناشناس
|
United States of America
اجباری نبوده که نبوده ! یکی از افتخارات ما این است که قوانین جدید وضع میکنیم . حجاب اختیاری ثوابش زیاده و حجاب اجباری زیادتر !
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
۵
۲
آدم بی حجاب ظاهری باشد اما حجاب باطن داشته باشد !
این را گفتم که به گوش آن دیپلمات بی ... که آبروریزی در استخر کشور برزیل به بار آورده برسد ، نمیدانم این آقا در آن استخر مختلط چه شکری میخورده ... بعد هم سفارت اعلام کرده موضوع اختلاف فرهنگی بوده ، خاک بر سر این گونه آبرو ریز هایی که جای مهر هم بر پیشانی دارند
ناشناس
|
United States of America
جالبش اینجاست که عده ای " خودجوش " رفتند در فرودگاه امام حلقه گل انداختند گردنش ، تازه فهمیدیم این خودجوش ها از چه کسانی خوششون میاد
آشنا
|
United States of America
اخباری که از گوشه و کنار در باره افتضاحات مختلف میخوانید مثل اختلاس بزرگ و این مورد و موارد دیگر، همه و همه حکایت دارد از حاکم بودن روابط دوستس و خویشاوندی بر استخدامهای دولتی بدون رعایت حد اقل ضوابط از یک طرف و نهایت ریاکاری از طرف استخدام شونده. منتظر جلوه های جدیدش باشید.
سلیمانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
۱
۴
متاسفانه باید گفت این ناهنجاری ریشه در بسیاری از کارهایی دارد که ما انجام داده ایم. از جمله عدم توجه مناسب به اشتغال آقایان، عدم سخت گیری در استخدام خانمها و نکته بسیار مهم کوتاهی مسئولین فرهنگی کشور مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری است، دیروز رفته بودم موزه امام علی ع جالب بود که دیگر مسئولین حتی برای مکانهایی که خودشان به اسامی ائمه نام گذاری کرده اند هم توجهی ندارد در موزه کافه ای وجود داشت که .... بهتر است چیزی ننویسم همین قدر بدانید که هنوز هم علی ع در جامعه ما مظلوم ترین فرد است. واقعا ما بچه مذهبی ها به کجا پناه ببریم وقتی سازمانی که فرهنگ و هنر را توامان در نام خود دارد چنین حرکتهای ناموزونی را باب می کند. جالبتر آنکه با کمی تحقیق فهمیدم قبلا نام این موزه موزه هنر های دینی امام علی ع بوده که امروز تبدیل به موزه امام علی ع شده. دستشون درد نکنه
نورا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خواستی شهرداری رو بکوبی دیگه!؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوست عزیز به جای اینکه ناراحت بشی از اینکه چرا در جایی که بنام علی ع نامگذاری شده بقول شما حرکتهای ناموزون انجام میشه، چرا از این ناراحت نمیشی که چه دلیلی وجود داره که بر همه چیز و همه جا بدون توجه به ماهیت آن نام ائمه را میگذاریم... سر خیابان ما یک تعویض روغنی هست که نامش را گذاشته تعویض روغن صاحب الزمان، یک عجل هم داخل پرانتز گذاشته، وقتی هم باهاش صحبت کردیم که چرا این نام را گذاشته ماجرایی را تعریف کرد که قابل توجه بود، گویا نام این تعویض روغنی قبلا یک اسم انگلیسی بوده که از اماکن بهش گیر میدن و میگن که باید تعویضش کنه و این بنده خدا هم از روی ناآگاهی یا شاید هم لجبازی نام صاحب الزمان را میذاره... و نکته جالب اینجاست که سرهنگ اماکن وقتی تابلوی اسم جدید رو میبینه کلی هم کیف میکنه و خطاب به متصدی فروشگاه میگه دیدی اسم خوب هم میشه گذاشت، آفرین و کلی هم تشویقش میکنه..... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
۲
۵
اینجا عجب گیس و ریش کشی شده بابا!!!!!!!!!!!!


یه کلام حجاب یعنی احترام به خودت چه برای پوشش خانم ها چه برای نگاه آقایون.
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
۱
۳
دوستان همه حرفاتونو خوندم . بعضى رو قبول دارم ، بعضى رو نه . رفقا ! اين بحث خيلى عميق و سخته ، نياز به اطلاعات خيلى زيادى داره ، كار ساده اى نيست .
اما با همه اين حرفا ، من به عنوان يك دختر محجبه ، حجابمو واقعا دوست دارم و ازش لذت مى برم . اولين دليل من براى اين كار امر خداست و دومين دليلم جلب رضايت زهراى اطهر (س) . اين برا من بهترين و بالاترين دليله .
فاطمه
|
Germany
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
۱
۴
سلام ناشناس من یکی از خدامه روبند عادی بشه کاری هم با مردا و ...ندارم تنهایی و تفکر رو در حجاب بیشتر می بینم تا نگاه کنم کی می گه مانتو کی می گه عرف و کی می گه روبند..
سعید
|
Germany
خوب البته بعضی از خانم ها خصوصاً در سن های بالا بخاطر مسائلی که ربطی به اسلام و حجب و حیا نداره علاقه دارند کلاً پوشیده باشند حتی قرص صورتشان( که در اسلام اشکال شرعی ندارد) و چشم هایشان دیده نشود. اون موضوع دیگه است خانم محترم. کسی نه علاقه داره نه حق داره معترض شما بشه و کار رضاشاه در کشف حجاب اجباری نادرست بود. اما آیا همه زنها و دخترها هم می خواهند مثل شما باشند؟
اريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
فكر ميكنم ما داريم هي دور خودمون ميچرخيم تا كي حرفهاي تكراري به نظرم همه انسانها آزاد آفريده شدن نبايد به شخصيت انسانها توهين كرد هركسي بايد هر جور كه فكر ميكنه بپوشه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
برای همه کسانی که حجاب رو رعایت نمیکنن ودر عین حال اون رو به تمسخر مییرن وبا استدلالهای واهی میخوان بدجابی خودشون رو موجه کنن،متاسفم...
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
۲
۲
در تصاویر حک شده بر سنگ های تخت جمشید،هیچ کس عصبانی نیست.هیچ کس سوار بر اسب نیست.هیچ کس رادر حال تعظیم نمیبینید.هیچ وقت در ایران برده داری مرسوم نبود.در بین این صدها پیکرتراشیده شده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.این آداب اصیلمان است:نجابت،قدرت،احترام ،وفاداری!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
۳
۱
میگن اگه میخوای یه چیزی رو تخریب کنی ازش بد دفاع کن! این حکایت شماست میخواین حجاب رو ترویج کنید اما راهشو نمیدونید و برعکس دارید تخریب میکنید اگر به دختران حق انتخاب داده میشد که احساس کنند به انها بهشون احترام گذاشته شده و بتوانن بین حجاب و بی حجابی یکی رو انتخاب کنند و فواید حجاب و ضرهای ناشی از بی حجابی را درک کنند و با کمال میل حجاب بر سر میزاشتن نه از سر اجبار! !