۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
كاركردهاي برخي اعمال عبادي در اسلام

اهميت نقش سياسي انتخابات و شركت مردم در آن

آموزه هاي اسلامي، آموزه هاي اجتماعي و سياسي است/ نقش و كاركرد سياسي برخي از اعمال افزون تر از نقش عبادي آن است/ حضور در انتخابات افزون بر جنبه مشاركت شهروندان دشمنان را به وحشت و هراس افكند.
کد خبر : ۵۵۱۵۹
نویسنده :
علي رخشاني
"صراط" - فرهنگ سياسي اسلام سرشار از آموزه هاي همگرايي و همسويي ميان دولت و ملت است.

به گزارش سرویس سیاسی صراط امت درنظام اسلامي شهروندان متعهد و مسئول در برابر خدا، خلق و دولت هستند. به اين معنا كه هم مي بايست پاسخگوي نگرش ها و رفتارهاي خويش دربرابر خداوند باشند و هم نسبت به ديگر شهروندان و بلكه ديگر انسان ها احساس مسئوليت كنند و ظلم و ستمي درحق ديگري نكنند و يا منكر و زشتي را انجام ندهند و نابهنجاري را مرتكب نشده و يا آن را گسترش ندهند و هم در برابر دولت اسلامي و نظام ولايي به مسئوليتهاي خويش عمل كنند.

آموزه هاي اسلامي، آموزه هاي اجتماعي و سياسي است و بسياري از اعمال عبادي صرف نيز به شكلي اجتماعي و سياسي است. از اين رو نماز جماعت بر نماز فردي و تنهايي، مقدم شده و آثار و بركات آن نيز بسيار است، زيرا حضور در جماعات موجبات همگرايي و هم سويي اجتماعي را فراهم مي آورد.

نقش و كاركرد سياسي برخي از اعمال افزون تر از نقش عبادي آن است. از آن جمله مي توان به نماز جمعه و حج اشاره كرد. درگذشته حضور در نماز جماعت مساجد جامع شهر به معناي بيعت شهروندان با دولت اسلامي به شمار مي آمد. اين كار كرد براي نماز جمعه به شكل كامل و تام و تمام معنا مي يافت. از اين رو در زماني كه حكومت در اختيار طاغوت و خلافت سلطنتي قرار داشت امامان معصوم از حضور شيعيان در نماز جمعه باز مي داشتند؛ زيرا حضور در اين نماز به معنا و مفهوم پذيرش حاكمان جور و طاغوت و به نوعي بيعت مداوم هفتگي با دولت بود.

كاركرد سياسي حج نيز اين گونه بود؛ هر چند كه در اندازه نماز جمعه نبود و به معناي بيعت خاص به شمار نمي رفت؛ بلكه حج كاركردي عام تر داشت و به معناي بروز و ظهور قدرت اسلام و تاكيد بر همگرايي امتي بود كه از تنوع قومي و فرهنگي بسياري برخوردار بودند. حضور درجمعيت حج، به دولت اين فرصت را مي دهد تا فرهنگ جامع تر را برخرده فرهنگ چيره سازد و با حفظ برخي از خرده فرهنگ هاي مثبت، به دگرگوني برخي ديگر از فرهنگ ها كه آثار و كاركردهاي منفي دارد بپردازد.

نقش حج از اين رو، بيشتر مي تواند اجتماعي و فرهنگي باشد ولي اين بدان معنا نخواهدبود كه كاركردهاي سياسي عام آن را ناديده بگيريم؛ زيرا كاركردهاي حج سياسي به معناي تأثيرگذاري بر روابط بين المللي خواهدبود.

دولت هايي كه در انديشه تشتت امت و نفوذ بر آن هستند با حضور انبوه امت همرنگ و هم سو و هماهنگ، خود را به كناري مي كشند و تحت تأثير رواني اين حضور خواهندبود. البته اين به شرطي است كه با مديريت هدفمند، اين حج برگزار شود.

در هنگام اشغال عراق در آغاز سده بيست ميلادي ازسوي انگلستان، هنگامي كه يكي از مسئولان سياسي از مسئول نظامي درباره صداهايي كه از مأذنه مساجد برمي خاست پرسيد: اين سروصداها براي چيست؟ وقتي كه جواب مسئول نظامي را شنيد كه اين ها براي اجتماعات عبادي ايشان است گفت كه اجازه بدهيد هرچه مي خواهند اذان بگويند كه اين امر براي سياست كشور ما خطري ندارد. اما اگر مديريت درست وجود داشت شايد اين گونه نمي انديشيد و اين اذان كه در آن به اقامه نماز و بندگي خدا و مقدم داشتن پيامبر(ص) بر هر دين و پيامبر ديگري بود، مي بايست خود امواج شورش و خيزش اسلامي را فراهم مي آورد و براي دولت كافر انگلستان خطرساز مي شد، زيرا اقامه دين و اسلام و مقدم داشتن پيامبر(ص) كه در اذان آمده چيزي جز رهايي از سلطه بيگانگان و طاغوت كافر و جائر نبود و نمي بايست دولت كافر احساس بي خطري نسبت به آن داشته باشد.

همچنين است مسئله حج و كاركردهاي آن در روابط بين الملل، زيرا اين حضور عظيم و ميليوني از سوي گروه هاي قومي و فرهنگي متدين به اسلام و شهروندان امت به معنا و مفهوم آن بوده است كه مي بايست از آن بترسند و ارعابي كه در آيات بدان اشاره شده را ايجاد كند. مشكل آن است كه در حال حاضر نظام ولايي كنار نهاده شده و هنوز اشكال ديگر نظام خلافت سلطنتي در جوامع اسلامي حاكم است و حتي كافران بسياري از بلاد و كشورهاي اسلامي حاكم و چيره شده اند. به سخن ديگر اين انبوه زوار حسين(ع) كه در سالهاي پس از سقوط صدام در اربعين آن حضرت در قالب دستجات ميليوني راهي كربلا مي شدند، مي بايست آمريكايي ها را از كشور بيرون مي ريخت و ارعاب و ترس در دلهايشان مي انداخت و موجبات فرار ايشان را فراهم مي آورد.

اما چه شد كه اين گونه اين امواج عظيم همانند آن اذان و حج، بي خطر شده و چون كبريت بي خطر عمل مي كند؟ بي گمان پاسخي كه يكي از سربازان نادر داده است شايد به اين معنا و رسيدن به حقيقت كمك كند. نادر هنگامي كه سرباز پير را ديد كه در برابر افغاني هاي متجاوز به رشادت تمام مي جنگد گفت: در زمان شاه سلطان حسين عباسي كجا بودي كه دويست هزارنفر بر لشكر انبوه عباسي چيره شد؟ وي در پاسخ گفت: آن روز نادري نبود تا مرا مديريت كند. اكنون اين امواج خروشان حاجيان اين گونه بي مديريت هستند و كسي نتوانسته از آنها بهره برداري سياسي كند و ملت هاي فلسطين و افغانستان و ديگر ملت هاي اسلامي را از استكبار آمريكا و تجاوز غربيان كافر رهايي بخشد. اينجاست كه مسئله مديريت و اهميت و آثار آن روشن مي شود و اين كه چگونه فقدان ولايت و نظام ولايي موجب شده كه ملت ها و امت ها نتوانند به آرامش و آسايش دست يابند و تحت سيطره آمريكايي ها و غربيان كافر بمانند.


نقش سياسي انتخاب

در اسلام همواره مسئله بيعت با حاكمان به عنوان آموزه اي دستوري مطرح بوده است. بيعت به اشكال و اقسام و كاركردهاي مختلف انجام مي شد. گاه به شكل بيعت حمايت و گاه اطاعت و گاه ديگر براي امور ديگر بوده است. در نخستين بيعت، مسلمانان مدينه پذيرفتند كه پيامبر ولي امر ايشان شود و دولت مدينه را ايجاد كند. در موارد ديگر بيعت اطاعت انجام شد. در بيعت زنان هدف، عمل به آموزه هاي قرآني بود و به ظاهر كمتر كاركرد سياسي داشت. ولي اگر به خوبي به مفاد بيعت كه در آيات قرآن آمده توجه شود دانسته مي شود كه هدف از آن تأكيد بر هنجارهاي اجتماعي بوده است و در حقيقت امنيت اجتماعي جامعه به عنوان يك كاركرد سياسي براي پيامبر مطرح بود.

آن حضرت(ص) مي دانست كه زنان مي توانند با رفتارهاي خويش امنيت اجتماعي را به خطر افكنند و موجب تباهي امت و همه آثار و بركات حضور دين شوند. از اين رو با بيعت خاص از آنان مي خواهد تا هنجارهاي اجتماعي جامعه را در امنيت قرار دهند و سلب امنيت نكنند. آن حضرت(ص) در جنگ ها و موارد ديگري نيز بيعت مي گرفت كه بيعت با كاركردهاي خاص بود.

اين گونه است كه جامعه از خطر دشمن درون حفظ مي شد و نفاق دشمنان دروني تضعيف مي شدند. بيعت هفتگي آنچنان مهم بود كه هر هفته به شكل حضور در نمازجمعه انجام مي شد و كسي كه در نمازجمعه شركت نمي كرد منافق شمرده و از جامعه و شهروندي طرد مي شد. اين طرد از سوي امت انجام مي شد و مردم با او به عنوان شهروندي سالم و مؤمن برخورد نمي كردند. در نمازجمعه حضور مسئول حكومتي با سلاح و قدرت (نماد سياست) مي ايستاد و خطبه و نماز را اقامه مي كرد. و بدين ترتيب هرهفته ميتينگ سياسي انجام مي شد. در آن دوره بيشترين نقش در عرصه سياست بين الملل را حج داشت؛ زيرا حضور انبوه مؤمنان دشمنان پيراموني را به وحشت مي افكند. در زمان ما اين بيعت به اشكال ديگر نيز انجام مي شود.

حضور در راهپيمايي ها و تظاهرات ميليوني از چنين نقشي برخوردار است و در حقيقت بيعت حمايت و اطاعت را بازگو مي كند. حضور در انتخابات افزون بر جنبه مشاركت شهروندان در ساخت و ساختار قدرت، اين امكان را مي دهد تا دولت با نمايش قدرت بيعت كنندگان در اين آزمون، دشمنان را به وحشت و هراس افكند. اين مسئله از اين جهت در حكم بيعت حمايت از سياست هاي كلان دولت اسلامي است بنابراين كاركرد بسيار خوب و مناسبي درسطح داخلي و بين المللي دارد.
نظرات بینندگان
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۳۰
۱۰
رای دیگر فایده ای ندارد تا وقتی دیکتاتوری وجود دارد!!!!
یزید
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
رای گیری خوب انجام میشه !!!! همه چیز خوبه ولی راست میگه نمودنم چرا آراء اشتباه با نظر بالایی ها عوض میشه@@@@
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
سید علی متاسفم واست پسرم.
ما وظیفه داریم که تکلیفمان را انجام دهیم نه که منتظر نتیجه باشیم نتیجه هر چه باشد حکمت خداست.
حتما در میان این کسانی که کاندید شده اند انسانهای با خدا و متعهد وجود دارد.
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
هي مي گيم رأي مي ديم درست مي شه چي شد په؟!!!
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
در تهران حدود 500 کاندید داریم و هرکی 30 تا رو باید انتخاب کنه!!!
توقع نداری که هر کسی که شما رای میدی همون حتما رای بیاره!!!!؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
33 ساله دارید همینو میگید !!!
مشکل شما نبود آزادی از نوع نیم تنه پایینیه
---------------------------------
درود بر ایران عزیز آزاد و مستقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جالبه حسین و یزید تا این موقع که من کامنت مینویسم بات موافق بودن!!!
البته اسرائیل مهربون و آمریکای حامی ایران ! و انگلیس راست گو و ... با نظر شما موافق هستن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بیکاری و فساد و فقر و اختلاص و دین گریزی و...========== رای دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میزان رای ملت نیست بلکه رای فردی است.
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
بنده یه سربازم به من گفتند شناسنامه رو بیار رای بده تا بذارن بری مرخصی.
کارمند بنیاد ب....
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز جان من یکی از کارمندان بنیاد ب....... همون بنیادی که رئیسش خ....... است. و به ما گفته شناسنامه هاتونو میبینیم اگه رای داده باشید اخراج میشید.این به اون در
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف که سیدی وگرنه...
اسم تو و امثال تورو باید بذارن خوارج
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جان لطفا یه ذره ادب هم در نطر بگیرید
میدونید که ادب یعنی چیه؟
در کل با جمله ی دومتون موافقم
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر ادم دروغگو سرباز عزیز
چرا خالی میبندی؟ ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
33 ساله تو توهم حرفای هم وطن نما های خارج نشین ... هستید و سناریو های تکراری و ...
سالای گذشته نبودید امسالم نباشید
ملت ایران رو به جلو و پیشرفت در حال حرکت است چه بخواهید و چه ساز آمریکا و انگلیس و اسرائیل و غیره رو بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رای میدم اونم از نوع خوبش (یه لیست 30 تایی تهران - کامل)
ضمنا ساندیسم میدن پای صندوقا تا بعدش نی ها شو بکنیم تو چشم اونا که 33 سال چشم دیدن موفقیت های ایران عزیزو و سرافرازو ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سید آمریکایی میگن پس شمایید!؟

تکرار دشمان ایران!

نگید که اونا دلسوز ما هستن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جالبه که فقط در موقع راهپیمایی و انتخابات به یاد مردم می افتند بقیه اوقات مردم کیلویی چند؟؟؟
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت به نظر ژان رای مردم را عده‌ای به جهت خدا می‌گردانند
قضیه گوسفند است که باید چرا کند اما چراگاه و قربانگاه در دست چوپان است
مردم را چه فرض کرده اید
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۵
۱
سلام. من یک سوال مهم از صراط دارم که امیدوارم جواب بدهید.
حدود یکی دو ماه پیش در سایتتان با فراخوانی پیرامون استخدام در صراط نیوز اطلاعاتی را از مردم گرفتید . چند روز بعد مجددا با فراخوان سامانه پیامک صراط شماره تلفن های اکثریت کاربرا رو گرفتید.
اما بعد از یکی دو ماه نه از استخدام خبری بود و نه از پیامک.
صراط نیوز این دیتا بیس اطلاعاتی را برای چه کاری میخواست؟
مدیر پایگاه
مخاطب گرامی در فراخوان جذب همکار تعدادی از کاربران با ارسال اطلاعات خود اعلام کردند که در زمینه های مختلف می توانند صراط را در ادامه راه یاری دهند و با توجه به استقبال صورت گرفته برخی از آنها هم اکنون به صورت افتخاری در حال همکاری و کمک به صراط نیوز می باشند .

اضافه شدن بخشهای جدید ، افزایش بازدید و پیشرفت این پایگاه خبری از چندی پیش تا کنون مرهون همکاری شما مخاطبان گرامی است .

پیرامون دریافت شماره همراه کاربران برای عضویت در بسته پیامکی پس از مشاهده استقبال انبوه و تکمیل شدن ظرفیت ، بنر تبلیغاتی از روی سایت برداشته شد اما با توجه به اینکه هزینه ارسال پیامک به تعداد انبوه ثبت نام کنندگان فراتر از حد تصور خواهد شد ، بر آن شدیم تا با طرحی نو همچون دیگر سایتهای خبری ، اخبار خود را برای مخاطبان اسال کنیم که ان شاء الله به زودی پیرامون این شیوه به مخاطبان اطلاع رسانی خواهیم کرد .

با تشکر از شما

یا علی
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان برای اینکه چشم سعید کانادایی از کاسه در بیاد من هم آماده ی همکاری با شما هستم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
ژانو جان خداییش خستگیم در رفت کلی خندیدم!
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۷
۲۳
انشالله انتخابات پرشور باشه + همراه با ترکیدن سبز آمریکایی صهیونیستی + توام با کن فیکون شدن جریان دروغگوی مدعی عدالتِ منتشر کننده جعلیات
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
آهاي شتل سرت رو كردي زير برف عين كبك هي مي گي لنگش كن.خودت رو ...خل فرض كردي يا مارو؟
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
سر راست بگو سعادت و موفقیت مردن ایران زمین

وعده ما 12/12
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب معلومه تورو خل فرض کرده اقا مراد
ممل جون دمت گرم
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
نه داداش شما رو "مراد خان" .... فرض کردیم که 33 ساله هرچی اون اربابای ... میگن اطاعت میکنید
ضمنا مطمئن باش یه مشت هم وطن نمای خارج نشین و ... دلشون برا من و تو تو ایران نمیسوزه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی که ظلم را تائید کند او هم ظالم است.کسی که در انتخابات شرکت کند یعنی تائید ظلم!در جریان اختلاس این مجلس چه کار کرد؟در جریان گرانی ارز و سکه چه کار کرد؟کجا دیدید از حقوق مردم دفاع شده باشد؟در مقابل تخلفات دولت چه کار کرده؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۷
۲۹
من رای میدهم ، تو رای میدهی ، ما رای میدهیم .
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
شما اختیار دارید بدهید ولی برای مردم نسخه نپیچید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من یه چند روزی سنم کم داره ولی خیلی دوست داشتم رای بدم
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
اشکال نداره ناشناس جون منم سه سال دیگه میتونم رای بدم هیچ مشکلی پیش نمیاد اگه خدا بخواد دفعه بعدی رای میدیم
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی که رای نمی دهد به آینده خود و خانواده اش و کشورش بی توجه میباشد و به عبارتی از لحاظ فکری به بلوغ سیاسی اجتماعی نرسیده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا صادق برای هم وطنان و دلسوزان ایران نسخه پیچیدن نه برای هم وطن نما ها و دلار بگیران ... (رها 121)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مجلس که نماینده مردمه ولی شورای نگهبان چی !؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
من مهدیه 15 سال دارم !
___________________
ولی هوش و نبوغ سیاست ات بیشتر از اینا میخوره ها"
احسنت"
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۸
۲۱
انشاءالله به امید خداوند متعال داور روز جزا ؛؛ به کوری چشمان شیطان بزرگ آمریکا وتمام نوکرانش از داخلی ها تا خارجی ها ؛؛ از مزدوران بی مزد بدبخت و خاک بر سر داخلی تا مزدوران کلاه بردار دزد خارجی و برای شادی روح فرزند برومند بی بی فاطمه الزهرا حضرت امام خمینی ( ره ) و شهدا ی عزیزمان و رضایت امام زمان ؛ مهدی موعود ( عج ) و نایب بر حقش امام خامنه ای با احتساب تمام کاستی ها و نامردمی های مسیولین ( خدمتگزارن بی لیاقت ) گذشته و حال یکپارچه به پای صندوق های رای می رویم و بار دیگر آتشی جهمنی به جان دشمنان اسلام و مسلمین و ایران اسلامی عزیز می اندازیم
كيومرث
|
Iran (Islamic Republic of)
همين؟!! همش به كوري دشمنان؟!!آ هي فتنه و دشمني؟!! پس كي زندگي كنيم؟!!تش به جان كي رفته تاحالا به نظرت؟!!دشمنان يا مردم؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کامنتا خوبی نوشتی با شما موافقم آقا علی
12/12
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۲۰
۷
شرکت در انتخابات تکلیف شرعی نسیت و یک حق است.

حال مردم خواستند از این حق استفاده میکنند و گر نخواستند استفاده نمیکنند.
نه تنها عدم شرکت مردم گناه نیست که حتی روشی دموکراتیک و متمدنانه جهت نشان دادن عدم رضایت مردن از نظام است.
مردمی که حتی حق راهپیمائی آزاد که در قانون اساسی هم بدان اشاره شده را ندارند پس چطور عدم رضایت و اعتراض خود را به گوش حکومت برسانند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس حضور 85 درصدی را باید نشانه رضایت و حمایت مردم دانست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۶
۱۸
مقاله خوبی بود
-------------------
کسی که رای میده در درجه اول برای شخصیت اجتماعی خودش احترام قائل شده
به امید سرافرازی های روز افزون ملت ایران
******************************
وعده ما 12 اسفند
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۲۵
۶
من رای می دهم تو هم رای بده تا بدبخت تر و بی دین تر بشیم!!!!!!!!!!!
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه بی دینی به این باشه پس نمردیم و معنی بی دینی رو هم فهمیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو رای نده و در جهل 33 ساله و اطاعت از اربابای خرج نشینت بمون
برهنه
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف که اسم سید رو خودت گذاشتی بی دین
گرفتار 121 ... علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۵
۱۸
رها جان رهایی از 121می دانی یعنی چه ؟؟؟ عزیزم تا دیر نشده برگرد که پشیمان می شوی ؛؛ 121؛؛ خیلی مهربان می باشد اگر برگردی قبولت می کند ................... تمام بدبختی های انسان از شیطان است .
وتمام بدبختی های انسان ها و خلاصه جانداران روی زمین از فرزند بزرگ شیطان یعنی آمریکا و پادوهایش انگلیس و اسراییل می باشند .
ما رای می دهیم تا به شیطان بزرگ بگوییم ای بی وجدان حیا کن ؛؛؛ مملکت اسلامی را رها کن ...
ای فرشتگان روی زمین ای ایرانیان با غیرت ؛ خدا می دونه 80 در صد از مشکلات مردم روی زمین به خصوص مردم ایران اسلامی از آمریکا و دار دسته اش ؛؛ و 20 در صد از ناشی گری ؛غافل بودن و ....... دست اندر کاران می باشد ..
رای علاوه بر اینکه حق قانونی یمان می باشد ؛ تیری است سهمگین به پیکر کسانی که عامل هزاران هزار شهید از بهترین جوانان این مرز وبوم بودنند . انتقام ملت اسلامی در حال حاضر از کلیه دشمنان اسلام و مسلمین و ایران عزیز یک روز در رای دادن ؛ روزی با شرکت در راهپیمایی و روز دیگر جهاد در عرصه های اقتصادی ؛ و در سر لوحه تمام روزها عمل کردن به فرامین نایب امام زمام امام خامنه ای و وارث پیامبران علما ی بزرگ یعنی مراجع بزرگوار می باشند پس بیایید وبا یک تیر دو نشان را بزنیم خشنودی خدا و لعن و نفرین شیطان رجیم ولعین
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
ازت ممنونم نماینده خداوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هر انسان نماینده و وجه ای از خداوندست در زمین!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۴
۱۹
سید علی که بدبختی را در رای دادن خود و دیگران می داند .. به نظرم از سادات جعفر عموی امام زمان می باشند ...
آقا سید این همه امام زاده بزرگوار شدی از سادات جعفر کذاب ؛ یعنی چه
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
از تمام وجودم با هاتون موافقم واقعا حیف این لقب سیدی برای این اقا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۳
۱۳
آهای ملت بزرگوار ایران به هوش باشید که مرخصی ها حتی از نوع استعلاجی لشکریان شیطان جهت ناامید کردن و رای ندادن مردم لغو شده ؛ و 24 ساعته ایجاد با تمتم قوا و دستگاه های پیشرفته وسواس در دل بندگان خدا می کنند ؛؛؛ لذا هواستون جمع کنید ؛ و با ذکر صلوات شیاطین را از خودنان دور کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرسی خیلی جالب نوشتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۲۱
۶
رای ندادن باعث برچیده شدن فساد از جامعه می شود
برهنه
|
Iran (Islamic Republic of)
جون عمه جنابعالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۲۴
۶
شما برادران و خواهران اگر هم رای ندهید خودشان یه جوری درست می کنند و آن کسی را که می خواهند می برند مجلس!!!!!!!!!!!!
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
دارید شر به پا میکنیدا فتنه88 رو یادتونه
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
33 ساله دارید حرف تکراری می زنید
خسته نشدید !!!
سناریوهای نخ نما شده
------------------------------------------------
وعده ما 12 اسفند
این ما منظورم هم وطنان عزیز است نه هم وطن نما های .... !!!
برهنه
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا را کم داشتیم ناشناس پیداش شد .حداقل اسمت بزار شاید بهت رای دادم رفتی مجلس
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
برهنه مواظب مزخرفاتی که درکه در موردمیگی باش!حرف هم توی دهن من نذار!این یه اخطاره!
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۱۰
۳
خب که چی
برهنه
|
Germany
هی چی
ناشناس
|
Germany
یعنی دمکراسی پوپولیستی!یعنی دمکراسی دروغین!یعنی اگر رای بدی یا ندی فرقی نداره!یعنی از قبل اسامی هماهنگ شده یعنی . . . . .
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۳
۱
صراط جان میشه بگید نظر من چه ایرادی داشت که تایید نشد؟
من فقط از خبرگزاری شما یه سوال پرسیدم
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
۲
۱۱
همه شرکت خواهیم کرد و مشتی بر دهن منافقان خواهیم زد. مملکت اباد خواهد شد و دشمنان نابود و فتنه و فساد از بین خواهند رفت و دشمن نا امید و دوستان امیدوار می شوند. و نه از نسخه نفاق غرب پیروی می کنیم نه تقلب خواهیم کرد نه خلافی دیگر .ان شا الله.
معاویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
۳
۳
کسی یزید ندیده چند روزه از خونه زده بیرون برنگشته میگن اومده صراط میخاد رد بشه لطفا اگه کسی ایشون دید بش بگه خرکی نکن امتحان کنی میری تو ته جهنم . نورا خانم یزید فقط حرف شما را گوش میکنه خواهشن جلوش بگیر نزار داغدارش بشم اللهی ، این صراطیا بش گفتن ما ردت میکنیم از صراط گول حرفشون خورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شاید امین زنده به عشق احمدی یه جایی اونو به حرف گرفته وبخاطر احمدی محبوبش داره از او یاری میطلبه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
۲
۱۲
سلام و درود بر تمامی هم وطنان عزیزی که هر لحظه به فکر پیشرفت و سرافرازی کشورشون هستن
و سلام نمیکنم به اون هم وطن نما هایی که 33 ساله همراه یه مشت خارج نشین دلار بگیر مرتب سناریو های تکراری و نخ نما شده آمریکا و انگلیس و اسرائیل مهربونو ! رو بر ضد کشورشون میگن
رسول
|
Germany
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
۵
۲
راستی، صندوق سیار رو ببرین کانادا تا خاوری عزیزتون هم رای بده تا دستش از این ثواب بزرگ بی نصیب نمونه.
سعید
|
Germany
خودشون نماینده راستین نظام اسلامی در حوزه انتخابیه تورنتو و ریچموندهیل هستند.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
۲
۱
من با همتون قهرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
۴
۲
در این شرایط رای ندادن بهترین کاره
a
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
۳
۲
با نظرت موافقم صراط
سعید
|
Canada
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
یک چیز جالبی که در این مقاله هست و در واقع ذات فکری مسئولین و متفکرین نظام رو نشون میده دید این عزیزان به ماهیت انتخابات است.

در جوامع کافر!!! و طاغوتی!! و استکباری!! انتخابات برای این برگزار میشه که مردم بتوانند در تعیین سرنوشت کشورشون در بالاترین سطح دخالت کنند و مسئولین و بالاترین مقامات کشور رو بطور مستقیم یا غیر مستقیم براساس خواستشون تغییر میدهند. در واقع اونجا خود انتخابات مهم نیست نتیجه انتخابات برای مسئولین و مقامات مهمه و کسانی که سرکار میان. احتیاجی به پر کردن برنامه ها رادیو و تلویزیون برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات نیست.

در نظام اسلامی انتخابات نه برای تغییر سیاست ها و یا تغییر مقام ارشد بلکه برای صرفاً برای نمایش پشتیبانی مردمی برگزار میشه. مهم این نیست که مردم چه میخواهند مهم اینه که بیان و به ما بهمه بگیم دمکراسی داریم! حالا اینکه کاندیداها دستچین خودمان هستند و آخر سرهم اونهایی که می خواهیم وارد می کنیم مسئله دیگری است کاربرد انتخابات در حد نمایشی است که مشروعیت نظام رو تایید کنه و اگر انتخاباتی باعث بشه مشروعیت نظام زیر سئوال بره باید جمع و جورش کرد!

چون سابقه پیش کشیدن آمریکا و اینها رو از برادران و خواهران ارزشی دارم دوباره مجبورم تکرار کنم:
اولاً آمریکا قبله آمال بنده نیست
ثانیاً در آمریکا حداقل در سی سال اخیر هیچ کسی بخاطر وابستگی، عضویت یا تمایل به القاعده یا هر حزب و دسته تروریستی دیگه یا عدم عضویت در یکی از دو حزب جمهوری خواه و دمکرات از شرکت در انتخابات بعنوان کاندیدا محروم نشده.
..............................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
سیعد جان اولا اگر هم آمریکا قبله و آمالت نباشد ؛ یه جورایی حالا ناخواسته وابستگی هایی بهشون داری ..
دوما علت دشمنی آمریکا با ایران بر سر چیست ؟؟؟ آیا می دانی منافقینی که 14000 نفر از اقشار مختلف را به شهادت رساندند در حال حاضر زیر چتر آمریکا زندگی می کنند ؟؟؟
سوما اگر در دوحزب موجود در آمریکا فرد یا افرادی حتی اگر بخواهند در خصوص هلوکاست فکر کنند و حرفی بزنند باز اجازه دارند کاندید بشوند اصلا اگر ادامه بدهند اجازه نفس کشیدن را به آنها می دهند ؟؟؟ آیا از کاندیدها کسی می تواند بر علیه اسراییل دشمن بشریت صحبت کند . اگر مطلبی بنویسند باز تایید می شوند ..
سعید جان لطف کنید در خصوص هلوکاست هر چه می دانی برای من بنویس ؛
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
بانظرشماموافقم