سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ساعت :
۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
صادق زیباکلام در زنجان

حمله حامی رضاخان به کیهان و دفاع از قالیباف

اگر این انتخابات به شکلی دیگر و با حضور حتی قالیباف باشد، مشارکت در انتخاب افزایش یافته و انتخابات نیز شبیه انتخابات دوم خرداد سال 76 و خرداد 88 می‌شود.
کد خبر : ۴۱۸۷۵
"صراط" - صادق زیبا‌کلام چهارشنبه‌شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، اظهار داشت: ذات حکومت سوریه با حکومت‌هایی نظیر مصر، عراق و لیبی متفاوت نبوده و همه مردم علیه دیکتاتوری و کسب حقوق خود قیام کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که ایدئولوژی روزنامه کیهان را تا چه حد قبول دارید، ابراز داشت: روزنامه کیهان سخنگوی دولت و حاکمیت است و آنچه به نظر می‌رسد این روزنامه رسمی یادآور روزنامه‌های کمونیستی کشور روسیه است.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشارکت مردم در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری افزود: بحث انتخاب نخست وزیر از سوی مجلس به دلیل حل مشکلات ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه در صورت حضور نامزدهای اصولگرا مانند لاریجانی و ولایتی در انتخابات میزان مشارکت مردم کاهش می‌یابد، افزود: اما در صورت حضور افرادی همچون قالیباف که از کوچکترین اصلاح‌طلبان هستند، مشارکت افزایش می‌یابد.

زیبا کلام افزود: اما اگر این انتخابات به شکلی دیگر و با حضور حتی قالیباف باشد، مشارکت در انتخاب افزایش یافته و انتخابات نیز شبیه انتخابات دوم خرداد سال 76 و خرداد 88 می‌شود.

زیبا کلام ادامه داد: چرا که حقوقی که از مردم پایمال شده است در نظر گرفته نمی‌شود و چه دلیلی دارد که حقوق‌بشر در ایران تنها به مباحث ابتدایی ختم می‌شود.

زیبا کلام در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا امام خمینی (ره) قصد حکومت در ایران را داشت، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم به راحتی در این خصوص اظهار نظر کنم نمی‌دانم امام قصد حکومت داشت.
نظرات بینندگان
همکلاس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۱۵
۱۷
صادق عزیز
یادت هست بچه ها چی صدات میکردنند
......................
طرف راست میگه// اگر خودتو عوض نمی کنی
لااقل شناسنامتو عوض کن
دوما واقعا کی بتو این اجازه داده گاهی این چنین بلبل زبونی کنی// دوباره صدات کنیم
....................
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کلا تربیت خوب چیزیه!
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
معلومه که یادش هس بهش میگفتن دکتر زیبا کلام از عشق و حال در انگلیس چه خبر؟
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۲۵
۷
درست گفته، در سوریه هم حکومت از پدر مادام العمر به پسر رسیده اسمشو گذاشته جمهوری، یعنی سنگ سیاهی رو برداشته حتی آب طلا نداده به مردم میگه بگین طلاست، "عده ای مقام و حکومت رو ارثیه پدری می پندارند که برای ابد نصیب شان شده تا از مزایای لذیذ آن بهرمند شوند"
چون بختک بر سر مال و اموال و جان و ناموس مردم چنبره زدند و ذکر فکرشان این است که مردم این کار را نکند این را نگویند که برای نظام هزینه بر است در این حکومتها مردم اصل نیستند فرع هستند که باید فقط تابعیت کنند حالا به هر اسمی حتی با قدیس سازی.
اما دیکتاتور ها عاقبت یکسانی دارند و خود شاهد این ماجرا هستید.
با برداشتن رئیس جمهور و ساز و کاری که در مجلس پیاده شد دیگر همان یک ذره حق و رای مردم هم بر باد می رود اسمش رو هم عوض کنید جمهوری آن را هم بردارید.
راستی اگر نخست وزیری خوب بود چرا برداشته شد؟
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل حکومت سوريه اينه که اسرائيل را به رسميت نمی شناسد. چرا زيباکلام از حکومت های ديکتاتور پادشاهی مثل عربستان و بحرين و اردن مثال نمی آورد؟! اينها دموکراتيک هستند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای فاضلی! بنده هم با شما درایراد به نظام دیکتاتوری بحرین و عربستان موافقم اما این دلیل نمیشه جنایات بعثیون سوری را در حق مردمشان به بهانه اسرائیل نادیدن بگیرید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای فاضلی
حکومت عربستان سعودی پادشاهی مطلقه است و از اسم تکلیفش روشنه نه ادعای جمهوریت داره نه خودش را برخاسته از مردم میدونه. حکومت شما هم بخاطر همین اسم و رسم باهاش رابطه عمیقی برقرار نمی کنه چون این حکومت حکومت پادشاهیه و تکلیفش در مورد نحوه بقدرت رسیدن افراد مشخصه.

حکومت سوریه ادعا جمهوری بودن داره ولی در واقع از پادشاهی عربستان وضعش بدتره. چون همه چیزش خیمه شب بازیه و حکومت شما ها به اسم اینکه این حکومت جمهوری و برخاسته از رای مردمه باهاش رابطه گرم و صمیمی داره.

حالا سئوال اینجاست
اگر همین عربستان سعودی با همین سیستم حکومتی مثل سوریه بقول شما در خط مقابله با اسرائیل بود(در حالیکه در طول حاکمیت پدر و پسر یک تیر هم به اسرائیل شلیک نکرده و تنها کارش این بوده که باج از جکومت شما گرفته و به حماس و حزب الله جا داده) آیا شما نسبت به این سیستم پادشاهیش بیخیال بودید و مشکلی برای شما نداشت. اگر اینطوره که ما تکلیف خودمون رو با شما بدونیم

اینکه فلانی ضد اسرائیله پس موجه میشه خیلی استدلال غلطیه بله حکومت های اموی، عباسی و عثمانی ضد امپراطوری روم و بعدها کشور های اروپایی بودند و در عوض تا دلت بخوان شیعه و ایرانی کشتند آیا دلیل میشه بگیم چون عباسیان با رومیان کافر در خط مقدم بودند پس حق داشتند خون شیعیان و ائمه شیعه را بریزند؟
صدام حسین هم این اواخر خیلی برای اسرائیل شاخ شده بود چندتا موشک هم به اسرائیل شد آیا موجه بود؟ ملاک شما مبارزه با ظلم و ظالم است یا پارتی بازی و حمایت از همدستان! اگر رفتار اسرائیل با فلسطینی ها و لبنانی ها ظلم است (که واقعاً هم هست) رفتار سوریه هم با ملتش ظلم است و بدتر از آن چون اسرائیل حداقل با یهودی ها چنین رفتاری رو نداره که اسد ها با مردم خودشون داشتند. چه بسا اگر بشار اسد بجای حاکمان اسرائیل بود رفتارش بمراتب وحشیانه تر از آنها بود.

شما هم در داشتن استاندارد دوگانه دست کمی از غربی ها ندارید! شکر خدا ادعای خدا و پیغمبری هم می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دیکتاتوری محکوم به سرنگونیه ، فرقی هم نداره طرفدار اسراییل باشی یا دشمن اسراییل بلکه مهم نحوه برخورد حکومت با مردم داخل کشور است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
میگم مگه مردم همین افرادی نیستن که میریزن تو خیابون از بشار اسد حمایت میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!---اگه اینا مردم نیستن پس کیا مردم هستن؟؟؟!!!!
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
دمت گرم آقا سعيد واقعاً گل گفتي
در حكومت مظلوم دوست ايران دفاع از حكومت بعثي سوريه واقعاً جاي سووال داره نمي دانم چقر براي يمن و بحرين سينه مي درانيم ولي اسمي از كشتار مردم مظلوم سوريه در حما، حمص ، درعا ، قامشلي ، لاذقيه ، ادلب ، حسكه ، ريف دمشق و صدها شهر كوچك ديگر ني زنيم واقعاً جاي سووال دارد
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
سوریه فرع ماجراست در کشور ما هم قصد دارند ریاست جمهوری رو به تاریخ بسپارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچ کس ادعا نمی کند نظام سوریه یک نظام بی عیب و نقص و صد در صد دموکراتیک است. شما می بینید وقتی مسئولین جمهوری اسلامی درمورد اوضاع سوریه صحبت می کنند، در کنار حمایت از نظام آن کشور، بر ضرورت اصلاحات در نظام سیاسی سوریه و تفاهم میان مردم و دولت سوریه هم بسیار تاکید می کنند. و البته بشار اسد هم اصلاحات کم نظیری را شروع کرده است. بگذریم که "بعضی ها" این اصلاحات اساسی را نمی بینند(یا نمی خواهند ببینند!).

صحبت ما این است:
چرا هنگامی که یک قطره خون از دماغ یکی از مخالفین بشار اسد در سوریه جاری می شود، مجامع حقوق بشری و رئیس جمهور فرانسه و وزیر خارجه امریکا و نخست وزیر انگلیس به صف می شوند و فریاد می زنند که ای واای! حقوق بشر نابود شد، ارزش های انسانی و حقوق شهروندی از بین رفت، بشار اسد باید برود و ....!
ولی وقتی آل سعود و آل خلیفه در عربستان و بحرین، هزاران نفر را می کشند، شکنجه می کنند، پزشکان را بدلیل معالجه مجروحان از کار اخراج می کنند، اساتید دانشگاه را می ربایند و شهروندان شیعه را در سلولهای انفرادی زجر کش می کنند، خانم کلینتون نام آن را "مدیریت بحران" می گذارد و به خاطر این مدیریت (جنایات)، از سران بحرین قدردانی می نماید؟!!
چرا هیچ صدایی از مجامع حقوق بشری در نمی آید؟! آیا بحرینی ها انسان نیستند یا مخالفین نظام سوریه زیادی انسان هستند؟!!

این مسئله، ما را به اوضاع مشکوک می کند و به طور طبیعی، گمان می کنیم کاسه ای زیر نیم کاسه ی دولت های غربی و مجامع حقوق بشر هست!
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
بحرین کلا یک میلیون جمعیت داره، کسی منکر دیکتاتوری در کشورهای سلطنتی خاورمیانه نیست اما کشتن یا بهتر بگم درو کردن حدودا 5000 نفر در سوریه خون دماغ نیست، مدر رسانه ها کشور هم که سانسور 100 درصدی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا اینکه غرب چرا اینکار رو میکنه و چرا حمایت میکنه توجیهی نیست که شما بگین غرب اینطوریه پس ما هم باید اینطوری باشیم
چون مشکوکه
زمان حمله آمریکا به صدام حسین یا طالبان یا حمله اخیر ناتو به لیبی هم باید همین استدلال را می کردید و با مخالفین عراقی و افغانی صدام و طالبان هم همینطوری برخورد می کردید که الان با مخالفین سوریه برخورد می کنید چون که آن موقع هم عربستان و مابقی کشور ها همین نظام و وضعیتی رو داشتند که الان دارند. فقط آنجا تنها یک فرق داشت که صدام و طالبان را با خودتان رفیق نمیدید و برعکس سرکار آمدن دوستان خودتان را در این کشور ها فرصت می دانستید پس مشکل شما عین مشکل غربی ها دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم نیست مشکل از دست ندادن حوزه نفوذ و قدرت و دخالت در منطقه است درست مانند آمریکا و هم پیماننش منتها در حد و اندازه خودتان.

همین دو سه روز پیش اتحادیه اروپا سرکوب شیعیان بحرین را محکوم کرد آیا شما این خبر را منعکس کردید؟وقتی می گویید هیچ صدایی از مجامع حقوق بشری در نمی آید اینها را شندیده اید یا منتشر کرده اید؟ آیا بیانه های عفو بین اللملل راجع به بحرین را ندیده اید؟ اصلاً گیر بقول شما آنها بحرینی را ها آدم حساب نکرده اند آنها بقول شما کافر هستند و غرق در مادیات و منفعت طلبی شما که ادعای اسلام و اخلاق و کرامت انسانی دارید چطور همین برخورد را راجع به مخالفین دولت سوریه می کنید. اگر دولت بشار اسد اعلام می کند که مخالفین بنده تروریست های مسلح وابسته به بیگانه هستند و شما این را بعنوان نظر رسمی نظام تایید می کنید چطور ادعای های مشابه حکومت آل خلیفه را در این مورد رد می کنید چون آل خلیفه هم دقیقاً همین صحبت های بشار اسد را می زند چگونه می شود که صحبت های آل خلیفه دروغ است ولی صحبت های بشار اسد درست!؟
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا خودتان را به غفلت می زنيد؟! دفتر حماس و حزب الله و گروه های مقاوم فلسطينی در کشور عربستان است يا سوريه؟! همکاری با حزب الله در حمايت نظامی از جبهه جنگ 33 روزه توسط سوريه بود يا عربستان؟! مگر فراموش کرده ايد که عربستان با سران رژيم صهيونيستی در نابود کردن حزب الله و حماس همراه بود و اين سوريه بود که در مقابل تهديدات رژيم صهيونيستی مقاومت کرد! شما در کجای سوريه زندگی کرده ايد که عده ای وهابی و فريب خورده را به عنوان مردم سوريه می شماريد ولی جمعيت های ميليونی که برای مقابله با دشمنان کشورشان بيرون می آيند را نمی بينيد؟! مردم سوريه با بر هم ريخته شدن امنيت کشورشان موافق نيستند و به مخالفان مسلح نظام بدبين هستند. بسياری از آنها با اين که به رييس جمهور انتقاد دارند، مزدوران بندر بن سلطان و حريری را مزدور اجنبی می دانند.
اگر خيلی با ظلم مشکل داريد چرا از مردم بحرين حمايت نمی کنيد؟! ظاهرا قطب نمای شما به سمت رسانه های جيره خوار سی آی ای تنظيم شده و کشوری را نشانه رفته که به طور نيم بند در مقابل صهيونيسم پايداری کرده است. و ظلم ظالمانی که در خدمت صهيونيست ها هستند در فرهنگ شما ستم نيست بلکه آزاديخواهی است.
البته از فتنه گران 88 بيش از اين توقع نيست، شما که وطن خودتان را به حراج گذاشتيد بديهی است با غريبه ها بی رحمانه تر برخورد خواهيد کرد.
در پايان می گويم « ول معطليد» اگر سوريه تغيير کند، به نفع غرب تغيير نخواهد کرد و برای مزدوران بندر بن سلطان و صهيونيست ها جايی نخواهد بود.
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا از آن جوان مظلوم شيعه سوريه ای :« شهيد دريّع » نامی نمی بريد که تنها به خاطر شيعه بودنش توسط همين آزاديخواهان که شما برای آنها سينه چاک می کنيد سرش را بريدند؟! در حالی که دريّع نه بعثی بود و نه نيروی امنيتی و نه از نيروهای ارتش!!
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس، يا حواست پرت است يا خيلی قالتاق تشريف داريد! رييس جمهور فرانسه ، وزير خارجه آمريکا و نخست وزير انگليس با تمام قامت از مخالفان بشار حمايت می کنند نه اين که مدافع آنان باشد! چرا دروغ می گويی؟! آنها که قطعنامه تحريم بر عليه سوريه امضا کرده اند؟!
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
بله ، ممکن است کسی بد باشد ولی بدتر از او هم وجود داشته باشد. امام سجاد که جلوی چشمانش پدرش را بنی اميه به شهادت رساندند، سربازان بنی اميه که در مرزها بر عليه دشمن کافر(روميان ) می جنگيدند دعا می کند: و حصّن ثغور المسلمين.
چطور شد؟! با سعودی ها بايد متحد باشيم ولی نوبت به دشمنان اسرائيل که می رسد ظالم بودنشان يادتان می آيد؟!
احتمالا شما ظلم اسرائيل به امت اسلامی را به اندازه ظلم علوی ها در سوريه نمی دانيد؟! معلوم است آزار دادن اسراييل ناراحتتان کرده نه ظلم به مردم سوريه!
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا سعيد کانادايی، احتمالا جايگزين بشار اسد، تکفيری های حما و درعا هستند و قرار است در مقابل اسرائيل - همان اسرائيلی که الآن در حال مساعدت به آنها برای بر هم زدن امنيت سوريه است- به حماس و حزب الله کمک کنند!!
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا سعيد اگر نگران شيعه کشی هستيد بدانيد، مخالفان بشار هم اکنون که در مسند قدرت نيستند شيعه کشی را آغاز کرده اند چه رسد به وقتی که حاکم شوند! پس لطفا آسمان و ريسمان نبافيد. البته احتمال می دهم با سوريه و گروه های مخالف حکومت آشنايی نداريد و از روی کم اطلاعی اين حرفها را می زنيد(احتمال خوش بينانه) جهت اطلاع شما بايد بگويم که همان ديکتاتورهای منفور شما(البته منفور نظام های حامی اسرائيل) همان پدر و پسر، از طرف مخالفان متهمند که به شيعيان قدرت داده اند و خواسته آنها اين است که راه نفس شيعيان در سوريه را بايد بريد! آيا اسم مجمع الفتح به گوشتان خورده؟ همان مدرسه حوزوی سلفی مسلک که طلاب آن عامل انفجار در برخی معابر سوريه بوده اند! آن کسانی که قرار است سوريه را تحويل بگيرند ملغمه ای از مسلمان نماهای دشمن اهل بيت و دوستان (بی دين) رژيم صهيونيستی هستند.
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا سعيد، بهتر است از زبان اربابان صهيونيست خودت بر عليه نظام سوريه سخن بگويی و پای شيعيان را به ميان نکشی.
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا طاهر، مثل اين که با يمن و بحرين مشکل داری! چرا اينقدر برخورد متعصبانه می کني؟ درست است که بسياری از يمنی ها شيعه زيدی هستند ولی عده کثيری از آنها نيز سنی مذهبند. البته به شما حق می دهم که نسبت به بحرين حساس باشيد چون شما تکفيری ها نسبت به پيروان اهل بيت خيلی کينه توزيد! ضمنا به اربابان سعوديتان بگوييد، وقت خودشان را در سوريه تلف نکنند چون اغلب مردم سوريه حتی اهل سنت، به حق يا باطل، رييس جمهورشان را بر فتنه گران ترجيح می دهند.
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزيز حرف شما را دقيق نخوانده بودم عذر می خواهم من مؤيد سخن شما هستم. واقعا همين طور است، سارکوزی و کلينتون و کامرون حاميان و صحنه گردانان فتنه سوريه هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرکت اتحادیه اروپا در محکوم کردن نه چندان محکم رژیم بحرین، نوعی نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. درحالیکه واکنش اروپا و امریکا به درگیری های سوریه، به محض همان "خون دماغ شدن" مخالفین بشار اسد صورت گرفت. نه با این همه تاخیر!

ما حمایت های فراوان اروپا و امریکا از صدام و قذافی را فراموش نخواهیم کرد. سران فریبکار غرب، وقتی کار دیکتاتورها رو به تمام شدن است، به ظاهر ادعا می کنند که طرفدار مردم و بر ضد دیکتاتورها هستند. شما حمایت همه جانبه امریکا و اروپا از صدام (در جنگ تحمیلی)، یا تعریف و تمجیدهای سران انگلیس و فرانسه از قذافی، و همچنین بوسیدن دست قذافی توسط برلوسکونی را فراموش کرده اید؟!

این اصلآ خوب نیست که این فریبکاری ها، ما را هم گول بزند و بگوییم به به! چقدر دولتمردان اروپا و امریکا خوب و طرفدار مردم هستند! ما شعور داریم، نه؟!

وقتی می بینیم در طول درگیری های سوریه، حدود هزار افسر و درجه دار و سرباز از نیروهای امنیتی و پلیس سوریه توسط نیروهای مسلح ناشناس کشته شده اند، قطعآ نمی توانیم بگوییم اعتراض سوری ها مسالمت آمیز بوده و فقط شعار داده اند و از طرف هیچ کشوری هم حمایت نشده اند. یک وقت هست مردم لیبی پادگانهای قذافی را تصاحب می کنند و به جنگ نیروهای سرکوبگر می روند، و یک وقت هم هست از درون یک جمعیت چند صد نفره معترض در یکی از شهرهای مرزی سوریه، چند نفر مسلح (که معلوم نیست سلاح هایشان از کجا تامین شده) به روی نیروهای امنیتی و پلیس سوریه رگبار می بندند. چنین اتفاقی اگر در اروپا یا امریکا بیفتد، با چه واکنشی از سوی پلیس مواجه می شود؟ لبخند؟!!

راستی چرا غربی ها راهپیمائی های میلیونی طرفداران اسد در سوریه را نمی بینند؟ کاری که روسای جمهور لیبی و مصر و یمن و بحرین و عربستان از انجام آن عاجزند (قذافی هم فقط توانست چند ده نفر را دور کاخ خود جمع کند و بعدش، تمام!). چون عملآ پایگاهی در میان مردم شان ندارند.
راستی میلیونها طرفدار بشار اسد، مردم سوریه نیستند؟ چرا تظاهرات های ضد حکومتی در بحرین و مصر و یمن و لیبی از پایتخت ها آغاز شد، ولی در سوریه، این اعتراضات از شهرها و استان های مرزی شروع شد و تقویت می شود؟! چرا وقتی مردم سوریه از اصلاحات بشار اسد استقبال می کنند، دولت های استعمارگر غربی، کاسه داغ تر از آش شده و این اصلاحات سیاسی را نمی پذیرند؟!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر ناشناس

اول شما می گویید که اینها(منظور اتحادیه اروپا و محافل غربی) محکوم نکرده اند بنده گفتم محکوم کرده شما حالا میگوید چرا دیر محکوم کردند.
خوب یادم هست زمان جنگ بوسنی هم همین داستان بود آن موقع هم اروپایی ها را محکوم می کردید که جلوی صربها کاری نمی کنند. جنگ بعدی صربستان با کوزوو مسلمان شما ساکت بودید آنها صربستان را وادر به عقب نشینی و تحویل میلوشویچ کردند. اکثر جنایتکاران جنگی صرب هم آنها دستگیر کردند نه شماها! البته این بمعنی تایید عملکرد اتحادیه اروپا و سایر ارگان های غربی نیست آنها هم براساس منافعشان عمل می کنند همانطور که شما بر اساس منافع حکومتتان عمل می کنید. اگر شما واقعاً به اسلام و اخلاق پایبند هستید نباید بقول خودتان مشتی کافر خدانشناس ملاک کارتان باشد (البته فقط در این زمینه ها ملاک کارتان می شود). بدیهی است که اتحادیه اروپا نه ادعای خدایی بودند دارد نه ادعای حاکمیت ارزشهای الهی! اینکه چون اینها موضعی دربرابر بحرین نگرفتند یا دیر گرفتند پس شما هم می توانید همین رفتار را در مقابل سوریه داشته باشید بخوبی نشان می دهد که شماها علی رغم ادعاهایتان دست کمی از آنها ندارید و بعضاً بدتر از آنها عمل می کنید.

محض اطلاع خدمتان عرض کنم که به اصلاح جمهوری !!! سوریه به آب خوردنی تا بحال 3500 نفر از شهروند خودش را کشته و به هیچ رسانه ای هم حق گرفتن گزارش از آنجا نمی دهد حتی رسانه میلی شما هم یک گزارش از شهرهای درعا و حماء و حمس و قامشلی نتوانسته تهیه کند. در پادشاهی مطلقه بحرین رسانه ها هنوز با وجود بعضی محدودیت ها خبر و گزارش و تصویر منتشر می کنند و همین رسانه میلی شما و سایر خبرگزاری ها نظام از همین اخبار رسانه های بین المللی که در بحرین گزارش تهیه کردند خبر منتشر می کند. حداقل بحرین پادشاهی مطلقه یک درجه آزادی رسانه سرش شده تا به اصطلاح جمهوری عربی سوریه!

من در مورد قذافی تعجب می کنم. بله این اواخر روابط ایشان با کشورهای غربی خوب شده بود و اینهم قبول می کنم که اینها بخاطر منافعی که داشتند وارد عرصه مداخله در لیبی شدند اما همه ما و مهمتر از همه مسئولان حکومتی از مشی قذافی خبر دارند. قذافی درست در همان مقاطعی که خفقان را در کشورش حاکم کرده بود بخاطر به اصطلاح مبارزه با استکبار جهانی مورد تایید بود! قذافی همان کسی که نیروی هوایی آمریکا بخاطر عملیات تروریستی اسکاتلند منزلش را شبانه بمباران کرد و دو فرزند را کشت. آن موقع اتفاقاً خیلی برای این آقا همدردی می کردید. هنوز عکس های ایشان با مقامات ارشد حکومتی شما در اینترنت هست. حکومت اسلامی تا روز آخر حاضر نشد با حکومت قذافی قطع رابطه کند و شورای انتقالی رابه رسمیت بشناسد تا اینکه خود سفارت لیبی در تهران اعلام برات از قذافی کرد! اگر غربی ها موج سوار هستند شما در موج سواری از آنها واردتر هستید
همینطور در مورد مبارک، تا پارسال آقایان لاریجانی و حداد عادل و متکی خدمت این به اصطلاح فرعون مصر می رسیدند(در حالیکه حتی سفیر مصر هم خدمت مقام عالی حکومتی نظام اسلامی نمی رسیدند). در روزهای آخر شما ناگهان یاد پیش بینی پیامبر گونه بعضی ها افتادید.

نه عزیزم نه ما گول آنها را می خوریم نه گول شماها را چون فرقی باهم ندارید

اما اینکه فرمودید چند صد نفر از نیرو های امنیتی و نظامی سوریه توسط مخالفین کشته شده اند. اولاً برادر ما این سناریو خرابکار و تروریست جلوه داده مخالفان و منتقدان توسط شما و حکومت سوریه که برای توجیه سرکوب هرگونه اعتراضی ولو مسالمت آمیز بکار می رود را بخوبی از حفظیم. برای ما جالب است که نه شما و نه حکومت سوریه به رسانه ها و مجامع بین المللی اجازه نمی دهد گزارش کاملی در مورد همین نیروهای خودی کشته شده تهیه کنند. همه اینها بکنار مگر ما زمان انقلاب 57 همین داستان را نداشتیم آیا اتفاق نمی افتاد که کسانی در خیزش علیه نظام پهلوی به کلانتری ها یا پادگانها حمله کنند و مامورین دولتی را به قتل برسانند. آیا مثلاً داستان سیاهکل یا حرکت های مجاهدین خلق و غیرهم می تواند توجیه بر درستی حکومت پهلوی باشد.

فرمودید چرا غربی ها راهپیمایی میلیونی طرفداران اسد را نمی بینند. اولاً که هر دفعه چنین راهپیمایی ها بوده تمام رسانه های اینجا پخش کرده اند همانطور که راهپیمایی ها مخالفان اسد را پخش کردند این شما هستند که متاسفانه به مصداق "کافر همه را به کیش خویش بیند" فکر می کنید که آنها اینها را پخش نمی کنند.
ثانیاً راهپیمایی های بقول رسانه های دولتی سوریه میلیونی در دمشق و حلب دلیل بر این نیست که همه سوریه با ایشان هستند. چطور زمانی که تهران و یک و دو شهر بزرگ بعد از انتخابات 88 شلوغ شد شما می گفتید اینها معرف همه ملت ایران نیستند ولی به سوریه که رسید تظاهرات دمشق و حلب شد نمایش حمایت مردم سوریه؟ اگر سری به آرشیو تلویزیون عراق در زمان صدام حسین بیندازید میبینید که در اواخر دوران صدام هم راهپیمایی میلیونی کم برای ایشان برگزار نمی شد. اگر قرار باشد که مردمی بودن حکومتی به تظاهرات گروهی در دفاع از آن باشد پس چه نیاز به انتخابات پس با این حساب الان حکومت هایی مثل سویس و فنلاند و امثالهم اصلاً مردمی و صاحب دمکراسی نیستند.

اینکه فرمودید اعتراضات مردم از شهر های کوچک و بعضاً مرزی شروع شده پس حتماً دخالت بیگانه است هم برای بنده قابل هضم نیست در ایران بیشتر مشکلات شما با معترضین در تهران و شهرهای بزرگ بود و شما می گفتید اینها یک مشت مرفه هستند و همه مردم ایران نیستند. خوب وقتی از شهر های بزرگ شروع شود این را میگویید وقتی هم از شهرهای کوچک شروع می شود چیز دیگری می گوید بلاخره تکلیف چیست از کجا باید شروع شود که شما راضی شوید؟ الان مثلاً حمس و حماء شهر مرزی هستند؟ اصلاحاتی که در حد عوض کردن فلان کس و جایگزین فلان کس باشد همان بهتر که مرخص شود. اصلاح واقعی زمانی پیش میاید که این آقا و اعوان و انصارش در حزب بعث قدرت را به یک شورای مردمی واگذار کنند و از خیر جمهوری موروثی و تک حزبی بگذرند.

آن برادرمان هم می گوید اگر اسد نباشد سلفی ها همه شیعه ها را می کشند! خوب بشار اسد شما هم دارد پیش دستی می کند سنی ها را میکشد تا کینه آنها نسبت به شیعه ها افزایش پیدا کند. مگر به این بهانه که در آینده امکان دارد سنی ها شیعه ها را بکشند میشود به حکومت مجوز داد که سنی ها را بکشد؟ اگر شما به اینها اعتقاد داشتید چرا در موضوع پاراچنار پاکستان و قره باغ آذربایجان کاری نکردید؟ من هم با حکومت بحرین و یمن و اسرائیل مشکل دارم هم سوریه و هر حکومتی که ظلم می کند شما خودتان را بغفلت زده اید که چون سوریه به حزب الله جا و مکان و امکانات لجسیتیکی و ارتباطی با نظام اسلامی داده پس حق دارد هرکاری دلش بخواهد بکتد. عین همین داستان را در مورد چچن و سین کیانگ چین و کوزوو هم دیدیم. داستان شما دفاع از مظلوم و ظلم ستیزی نیست همانطوری که برای غربی ها نیست شما تا وقتی دنبال اینها هستید که مطابق منافع حکومتتان باشد در غیر اینصورت مداقع ظلم و ظالم هم می شوید.
فرمودید مردم سوریه آرامش و امنیت می خواهند چقدر یاد جملات حکومت پهلوی و سلطنت طلب ها در اواخر حکومتشان افتادم. اگر داستان آرامش و امنیت است پس چرا ایرانی ها سال 57 انقلاب کردند، آیا اینها آرامش و امنیت نمی خواستند؟ آیا مردم لیبی از آرامش و امنیت بدشان می آمد.؟آیا زمان شاه و زمان قذافی اینها آرامش و امنیت بمفهوم شما نداشتند؟

رژیم اسد بهترین و مطمئن ترین دشمن برای اسرائیل است نگاه کتید که در ظرف بیش از 40 سال حاکمیت اسد ها یک وجب از خاک جولان آزاد شده؟ یک تیر به سمت اسرائیل شلیک شده؟ اتفاقاً اسرائیلی ها بخصوص تندرو های مذهبی یهودی حاکم بر وزارت امور خارجه اسرائیل ترجیح می دهد شخصی مانند اسد بر اسرائیل حاکم باشد. رفتار اسد را می شناسند و می دانند آدم اهل ریسکی در مواجه با اسرائیل نیست و اندازه خودش را خوب می داند.

برای ما داستان آن جوان شیعه را می گویید یادتان رفته در همان ابتدای این ناآرامی ها در درعا دو نوجوان کمتر از 14 سال در جنوب سوریه صرفاً بخاطر شعار نویسی علیه اسد توسط نیروی های امنیتی دستگیر و شکنجه و کشته شدند؟ جداً چند نفر از اینها کشته شده چند نفر از آنها؟ اگر این حکومت ریگی به کفشش نیست چرا به رسانه ای همانند الجزیره اجازه نمی دهد که از وضعیت شهرهای دیگرش گزارش تهیه کند؟ مگر الجزیره همان شبکه ای نبود که اسرائیل در حمله به غزه رسوا کرد حالا چرا بد شده؟
امیر-مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۲۱
۱۵
احسنت به این متفکر بزرگ صادق زیبا کلام
به زودی جشن سرنگونی بشار اسد و تمام دیکاتو ها را بر پا خواهیم نمود
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
تا ملک عبدالله سعودی، ملک عبدالله اردنی، علی عبدالله صالح، شيخ تنبان آل شلوار(امير امارات)، شيخ حمد آل ثانی، سلطان قابوس هستند حالا حالاها نوبت به بشار نمی رسه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
نوبت همه اینا میرسه! بشار هم همینطور! دیر و زود داره سوخت و سوز نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از اینکه اسد به شرایط اتحادیه عرب تن داده به نظر میاد خودشو اول صف میبینه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۱۷
۸
شما که از زمین و زمان انتقاد می کنید یه خورده جنبه انتقاد داشته باشید من با بحث انتخاباتی ایشون موافق نیستم ولی در مورد روزنامه کیهان درست گفته
سعید
|
Canada
|
۲۱:۰۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۱۳
۱۰
بنظر من دکتر زیباکلام بخوبی کیهان آقای شریعتمداری رو توصیف کرده دقیقاً مثل روزنامه پروادا ارگان حزب کمونیست شوروی هستش. سرمقاله هاش عین پراودا تحلیل وضعیت فعلی نیست در واقع حکم و دستور برای وضعیت بعدی افراد و گروهها
مثلاً ....................................................................................................
محسن فاضلی
|
Canada
قبل از فروپاشی شوروی کمونيست بوده ای؟! نکنه سعيد علی اف هستی؟!
ناشناس
|
Canada
متاسفانه تلاش مضحک امثال زیباکلام برای تشبیه ایران امروز به شوروی دیروز، مثل سایر تحلیل های غلط این فرد از اوضاع داخل و خارج کشور، مبنای عقلی و منطقی نداشته و با واقعیت کاملآ متفاوت است.
آیا از کسی که از خشونت پلیس امریکا در مقابل تظاهرکنندگان وال استریت حمایت می کند، انتظار تحلیل درست و واقعی دارید؟! آیا از کسی که از رضا قلدر (رضا شاه) طرفداری می کنه، انتظار تحلیل منطقی مسائل رو دارید؟!!
حاج علی
|
Canada
اقایان فاضلی و ناشناس!
تهمت و افترا کار راحتیه!
اما در ادبیات شما هم مثل ............. فقط فحاشیه! منطق شما کجا بود؟ ایشان ایااز فساد رضاخانی دفاع کرد یا گفت پلیس حق سرکوب جنبش های آزادیخواهی رو داره؟
راستی چرا حرکات اعتراضی در کشور ما فتنه هست و اونور دنیا عدالت طلبانه!!
شما هم اول برو چهارتاکلمه منطق روبخون بعد جیغ و داد کن
حسین
|
Canada
حرف حق رو زده دکتر دارید میسوزید؟
ناشناس
|
Canada
آقای زیبا کلام اشتباه کرده . وضعیت سیاسی ایران شبیه شوروی نیست بلکه شبیه روسیه است و از نظر فرهنگی هم داره مثل ترکیه میشه .
محسن فاضلی
|
Canada
حرکتی که تأمين کننده ماليش کلينتون است فتنه است نه عدالت طلبی، آقای منطقی!!!
احمدdel
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۷
۱۶
مزدورسیاکه بهترازاین نمیشه حیف اسم این آدم رابذاری مدرس دانشگاه ......... از این درک وشعورش بیشتره خدا انشالله این مزدوررا با کروبی وموسوی وخاتمی وهمه هم کیشانش بالاخص یزیدوصدام وقذافی که همشون افکار دیکتاتورمابانه دارند محشورکنه .........................................................
بی دل
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط فحش! شما با اینهمه ادب و تربیت احتمالا با انبیا و اولیا محشور میشی!!! خدارا شکر که به حلزون خیلی شاخدار مهمی محسوب نمیشه!!!!!
اقاي دل
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام...من با آقاي بيدل موافقم...هيچكس حق توهين به هيچكس رو نداره...حتي اگه حرف نا حساب زده باشه....اون آقا بحث علمي كرده و جوابشم بايد علمي باشه فحش وفذيهت ارزش گوينده رو كم ميكنه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی چرا کسی جلوی این مزدورهارو نمیگیره که راحت راجع به هر چیزی اظهار نظر میکنن !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۹
۱۰
پربدک هم نگفته !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۸
۸
دو کلمه هم از مادربزرگ عروس !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی شما؟
علی « تنکابن »
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۲۶
۲۷
« درود بر روزنامه وزین و ارزشی کیهان »
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
علی آقای عزیز سلام
هیچ میدونی انهائی که نمره منفی به نظریه شما دادن... نه ایرانی هستند ونه اینکه سواد خواندن کیهان رو دارن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
به به آقا کامران دسترسی منابع آماری سایت صراط هم دارن؟ مگه سرور این سایت تو کشور استعمارگر پیر انگلیسه؟
ما ایرانی هستیم و به کیهان هم نقد داریم! به برکت جمهوری اسلامی این حق هم برای ما محفوظه! شما اگه میسوزی آب بریز خوب!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
و انهایی که در انگلیس هستند ایرانی هستند ان وقت؟؟؟کیهان قبل از انقلاب هم همین نقش رو داشته
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
آره عزیزم فقط شما سواد داری و شما ایرانی هستی
از این به بعد بجای سوگند وفاداری از نمایندگان و رئیس جمهور ازشون بخواین به کیهان ... اعلام وفاداری کنند تا ایرانی بودن و با سواد بودنشون احراز بشه!
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
من طاهر از همه عذر مي خوام بجاي نمره منفي نمره مثبت را زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۱۰
۱۲
سرما نخوری عمو .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب اقای زیبا کلام را منطقی بدهید .نه اینکه هماهنک اورا طرفدار رضا خان بدانید . ایشان بر این عقیده اند .که روز نا ...... این طور است شما با شفافیت عکس انرا ثابت کنید بگذارید مردم حرف بزنند . نه اینکه کسی کفت .بالای چشم شما ابرواست هزار و یک انگ به او بزنید ملاک حال شخص است . فعلا ایشان استاد دانشگاه .جمهوری اسلامی ایران میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی که تهمت می زنه باید حرفش رو ثابت کنه، نه اینکه ما بیایم بنشینیم ثابت کنیم که "اینگونه نیستیم".
وقتی می گویی فلانی مثلآ دزد است، باید تو حرفت را ثابت کنی. نه اینکه او بیاید و ثابت کند که دزد نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۷
۵
چشم جناب شهردار (قا.........) روشن !
آنتی ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اما کور شود هرانکه نتواند دید!
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰
۴
۷
ایشون یک محقق باسواد هستن منتها یه نفر که متخصص همه چیز نیست که جواب هر سوالی رو بدونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰
۹
۴
برید بابا ......... ها
شما صراطی ها نه ولایتی هستید نه توی صراط
به در و دیوار می کوبید و به آسمون و ریسمون آویزون می شید که از قا............ یه چهره به بدی خودتون بسازید
کیه که نمیتونه خدمات این مرد رو که تو تاریخ تهران بی مثال بوده ببینه؟؟
کیه که ندونه قا.......... از زمان سپاه یه سرباز ولایی بوده و هنوز هم هست؟
و شما صراطی ها این نظر رو درج نمیکنید چون شجاعتش رو ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یا علی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰
۱۱
۱۶
زنده باداصلاحات
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا بیخیال! متاسفانه چند وقتیه مشترک موردنظر شما مرحوم شده! میخ تابوتش رو هم کوبیدند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
شرمندم ایند حضرات کارشون از اصلاحات گذشته
اصلاحات دیگه دوره اش تموم شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علي حيف اون اسمت
بيسوادها تو سراط اينطور مينويسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوره اصلاحات تموم شده، مثل دوره سلطنت، مثل دوره جبهه ملی!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
فکر می کنم مطالعه و وقت ما برای فکر کردن کم است.چرا جواب این آقا را با انگ زدن بدهیم . مثلا تحلیل های روزنامه کیهان را بخوانید اگر یک تظاهرات در آمریکا رخ دهد تحلیل می کنند آمریکا در حال فروپاشی است ولی فردایش می بینیم اتفاقی نیفتاده دلیل برجستگی این آقای بخاطر تنبلی ماست و دیگر هیچ. یکی از دوستان می خواهد تحلیل ارائه دهد حق پیروز باطل نابود است این درست آیا این حقیقت دلایل و مستندات علمی ندارد؟ آیا علت پیروزی پیامبران همه اش معجره بوده همراه با دلیل و استنباط عقلی نبوده؟ ما تنبل هستیم و راحت ترین دلایل را در مناظره ها،کتابها، روزنامه ها، صداو سیما و مقالات ارائه می دهیم.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر لطف خدا نبود اگر نبود انقلابات مصر، تونس، لیبی و اگر کارشناسان غربی مدراکی را که نشان دهد بزرگترین تولید کننده سلاح در جهان کیستارائه ندهند؟ و بیشترین مشارکت در کودتا در کشورها را کدام کشور بوده ؟ امروز زبان امثال زیباکلام ها به کیلومتر ها می رسید ما چیکار کردیم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۵
۳
اين آقاي استاد ،درست مصداق مو فرفري كچل است ! نه صادق است و نه كلامش زيبا !! ايشان كه البته گرايشهايي به سمت رييس گروه كارگزاران دارد و هر از گاهي هم بر اجاق اصلاح طلبان مي دمد ، دير زماني است كه خودش هم نميفهمد چه ميگويد ، لذا به تذبذب سياسي دچار شده و خلاصه به نام استاد دانشگاه و صاحب نظر ، هر بار مشتي مزخرفات تحويل ميدهد . اين استاد !! تصور ميكند زير علم اما حسين و يزيد ميشود سينه زد !! در حاليكه هميشه به سمت يزيد غش ميكند !! در مملكت خودش هرچه ميخواهد به زبان جاري ميكند و براي آزادي يقه چاك ميدهد ، اما به مردم به ستوه آمده از ظلم نظام سرمايه داري توهين ميكند و از رفتار خشن پليس امريكا با مردم دفاع ميكند ! مردم را به سد معبر متهم ميكند !! حرفهاي اين آقا هيج مبناي درستي ندارد و هدف او از تكرار مزخرفات مطرح كردن خودش است ، اما تا كنون هيچكس اعم از گروه و جناح سياسي او را جدي نگرفته اند . شما هم جدي نگيريد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۳
۳
اصلا چرا مباحث این فرد ........ را مطرح می کنید ؟! ایشون نه یک فرد علمی است نه واقعا چیزی برای گفتن داره! خب یک مثلا اصلاح طلبه با عقده جلب توجه و غریب گویی مثل زنایی که لباسای عجیب می پوشند یا پسرایی که موهاشونو سیخ سیخ میکنن !
اصلا مطالب این آدم مطرح کردن نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۱۱
۴
آقای زیبا کلام یک فرد عصبی و .......... گو است شما چرا به مطالب سرتاسر ..... او می پردازید؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۰
۷
۵
کی دیدید آقای زیبا کلام حرف جدی بزنه؟! ....... است ! جواب ..... هم همان است!
ساز من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۰
۳
۵
اين مرد را قبلا " پاي صحبت هايش مي نشستم بعدا" ديدم ...ميزند خودش هم نميداند چه ميخواهد البته با پول ها... بزرگ شد الان هم سينه چاكش است چت گفتن حدي دارد كارتون گاليور يادتان است اين ؟ اين مرد آن شخصيت مخ مخ مخالفم است ولش كنيد .......... برايش پول بده تزهاي كشككي درست ميكند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۰
۵
۳
اینکه یک نفر در مورد قالیباف حرفی زده دلیل نمیشه که شما از اون برای تخریب قالیباف استفاده کنید.
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
۱
۲
آقای زیبا کلام صداقت حاج حسین شریعتمداری بر همگان ثابت شده حضرتعالی فکری جدی برای خود کنید زیرا تا ما بیاد داریم سرکار هرلحظه به رنگی و به شکلی تغییر مسیر میدهید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
همگان!!!!!!
شوت زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
اقای زیبا کلام بخاطر صراحت کلام مورد احترام است. جمهوری اسلامی هم در جهت منافع ملی سیاستگذاری میکند . بهمین دلیل سیاست نمیتواند عین سیاست باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
دکتر سروش یه حرف درست زده باشه همینه که گفته ایشون نه ...و نه ...
....در سال 87 در دانشگاه ما میرحسین رو به سخره و هجو ....که این یارو همیشه برای آمدن و نیامدن ناز میکنه! آقای موسوی هیچ کس از شما نمی خواد بیای! بعد در انتخابات شروع به ....می کرد.
دوم این که ... من افتخار می کنم که خانوادم اینقدر آزاد اندیشی دارن که دخترم رفته تو بسیج دانشجویی و من مخالفتی نکردم. ولی ....در یک محفل خصوصی ... که هر کاری کردم دخترم بره جایی غیر بسیج قبول نکرده!
دیگه قضاوت با خودتون.