۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۶

انتقادتند علیرضا افتخاری از سلحشور

کد خبر : ۳۹۸۴۸

به گزارش صراط علیرضا افتخاری در واکنش به اظهارات اخیر فرج الله سلحشور در روزنامه ی اعتماد نوشت:
متاسفانه مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۰ توهین آقای فرج‌الله سلحشور به شخصیت هنرمندان متعهد زن که تجارب آنان ثمره سال‌ها تلاش و ریاضت بوده، در خبرگزاری پانا منتشر شد. ایشان چگونه به خود اجازه می‌دهد بدون سیاستگذاری، لقب فاحشه را به هنرپیشگان زن از هر دیاری که باشند خطاب کند؟

از آغاز اسلام تاکنون کدام‌یک از اولیا و انبیای ما چنین جمله زننده‌یی نسبت به مقام زن به کار یا به زبان برده‌اند؟ استفاده از این جملات بجز تخریب فرهنگ کشوری تاریخی که سال‌هاست مورد انتقاد دشمنان بیگانه قرار گرفته چه سودی‌ دارد؟

تا کی می‌خواهیم با تخریب دیگران خود را تافته جدا بافته بدانیم و با متوسل‌شدن به این جملات یک‌شبه صعود کنیم و به تبعات آن توجه نداشته باشیم؟ غافل از آنکه این جملات خلاف قانون و مغایر با شوونات اسلامی است. چگونه مسوولان کشور با اینگونه سخنان جمعی که توبه‌پذیر هم نبوده برخوردهای قانونی نکرده و تذکرات لازم را نمی‌دهند؟

هنر ثروتی ملی است و نباید با اینگونه برخوردها که ناشی از ندانم‌کاری (جهل) است، این گنجینه تخریب و منهدم شود. توده مردم می‌دانند هنرمندان تا عاشق نباشند نمی‌توانند ظهور کنند و به اندازه کافی برای رسیدن ریاضت می‌کشند و در بی‌نیازی به سر می‌برند و فقط به حمایت و پشتیبانی مردم، خلاقیت خود را احراز می‌کنند.

در واقع در این کلام به او ظلم شده و حیثیت شخصی و شغلی او هتک حرمت شده است و چنین تهمتی به تمام عزیزان هنرمند سزاوار نیست. باشد تا دیگر شاهد چنین برخورد و رفتارهای دور از شوونات اسلامی نباشیم و مسوولان محترم کشور در انتخاب افراد صالح و شایسته در این گزینه‌ها بکوشند و جایز است هنرمندان عزیز کشور به حفظ حرمت و به حکم رفتار غیرقانونی با اینگونه افراد برخورد کنند.

گفتنی است فرج اله سلحشور در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفته بود که چنین تعبیری را به بازیگران زن در ایران نسبت نداده است

نظرات بینندگان
سلام
|
United States of America
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱۳
۲۳
هنری که باعث بالا رفتن انسانیت در جامعه نشود
هنر نیست که هیچ
پردازندگان به آن نیز
بازیگرند و نه هنر مند
"نه هر که سر بتراشید
قلندری داند"
جناب افتخاری
شئونات را باید همه رعایت کنند
نوع بیان جناب سلحشور غلط
قبول
وضعیت فرهنگی بانوان به ظاهر محترم بازیگر چطور؟؟؟!!!
با این حرفها نمی شود این نسوان را تطهیر کرد
علي
|
United States of America
خطاب به "سلام" :
با عرض ادب و احترام لطفاً ................ ، چرا كه داريد .............. دوست عزيز
محسن
|
United States of America
جناب افتخاری ! لطفاچند دقیقه در اینترنت تصاویر این بانوان ریاضت کشیده را سرچ کرده و با توجه به اعتقادات مذهبی که در شما هنرمند مؤمن سراغ داریم نگاه کنید ، شما هم تغییر نظر خواهید داد . مگر اینکه ما اشتباه میکنیم و شماهم جلد دوم استاد آواز ایران هستید و یواش یواش دارید نشان میدهید !!!
جن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱۴
۱۲
با اهانت و توهين و فحاشي آقاي سلحشور و هر شخص ديگه مخالفم اما اين قسمت اظهارات افتخاري هم خيلي خنده داره : "هنرمندان متعهد زن " !!! که تجارب آنان ثمره سال‌ها تلاش و ریاضت بوده

ميگم افتخاري جون نمنه ؟ خونه لنگه دمپايي ماهيتابه اي ..... دريافت كردي كه بياي ناشيانه از حقوق زنها دفاع كني ؟؟
البته خيلي از خانمهاي هنرمند هستن كه واقعا قابل احترامن اما مخاطبين اظهارات سلحشور اونا نبودن .....
افتخاري جان خوب بود مدعي نشدي اين خانومها تووي حوزه علميه درس ميخونن و داراي سابقه جبهه و جانبازي !!!

بنظر من خيلي از مسائل حقيقت داره ولي نبايد هر حقيقتي رو روي زبون آورد چون بوي گندش بدتر در مياد !! حرفهايي كه سلحشور زد شايد خيلي بدتر از اون هم حقيقت داشته باشه ولي نبايد روي زبون آورد چون بار منفي داره ، بحث شرعي داره و ..... سلحشور جان وقتي يارو اعتقادي به حد و حدود شرعي نداره ... نداره ديگه ... اينكه تو بياي علني كني اينو درست ميشه ؟
جبهه
|
Iran (Islamic Republic of)
پس امر به معرف ونهی از منکرچی مگه جزو واجبات نیست
آقای سلحشور به وظیفه دینی خود عمل نمودند تا این افراد کمی بخود بیان اگه دوستان بخوان چشم خودشونو ببندند و چیزی نگن همون حادثه ای که تو بم اتفاق افتاد برا تهرانم پیش میاد
واجبات دینی به سبب امر به معروف استوار می شود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
جبهه مطمئنی سلحشور داره امر به معروف میکنه تا جایی که ما سیره ائمه وبزرگان و علما رامطالعه کردیم این شکلی نبوده پس یا تو سلحشور در حدی بالاتر از پیغمبر و ائمه هستید یا بشدت گمراهید
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
جبهه برو كمي شرايط و ديگر جزئيات امر به معروف رو مطالعه كن و بعد بيا حرف بزن يكي از اونا اطمينان از تاثيرگذار بودن امر به معروف هست و اگر بدوني كه نتيجه عكس داره نبايد اقدام كني ... فكر كردي امر به معروف هم مثل ادعاي 3 برابر كردن يارانه هاست كه همينجوري بشه از خودمون در كنيم ؟؟
ضمنا امر به معروف رو نميان تووي مصاحبه انجام بدن و علني كنن و سر و صدا و حاشيه سازي و آبروريزي كنن ... ميرفت اون خانم يا خانمهارو صدا ميزد و فقط به خودش تذكر ميداد كما اينكه اگه احتمال ميداد اين كارم جواب نميده نبايد انجامش بده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
از کی تا حالا اجنه نظر میدهند ؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۹
۱۳
حقیقت تلخه ؛
خلاصه الگوی خوبی برای جوانان نبودنند .
و نیستنند . خدا نیامرزد کسانی را که برای دوره ای نماینده مجلس شدن اصول را نادیده گرفتن . که موجب بد حجابی های کنونی گردید
خدا نیامرزد کسانی را که برای رسیدن به ریاست جمهوری پوشش های نامناسب را با سوکتشان تایید کردنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظرتون چرا هرکسی میخواد رای بیاره یا محبوبیتشو افزایش بده نسبت به وضع حجاب موضع گیری نمیکنه ؟ کلید تمام این مسایل در همین سواله ! مگه بد حجابها چند درصد جامعه را تشکیل میدن ؟ حتما اقایون آمار دستشونه که طرف کدام قشر از جامعه را بگیرن بیشتر براشون میصرفه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر همه جامعه هم غلط فکر کند ، غلط غلط است و درست درست است . غلط و درست به هم تبدیل نمی شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم بر منکرش لعنت منم دلیل سرپوش گذاشتن و کوتاه اومدن مسیولین گفتم !
حامی ولایت
|
Germany
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱۰
۸
ایکاش جملات ارزشمند آقای افتخاری شامل حال کلیه زنان بازیگر میشد , ولی افسوس که عکس ها , فیلمها و پارتی های شبانه اکثر بازیگران زن مبین بی بندباری و باورهای ضد دینی آنان است.!!!!!
ایکاش بازیگران زن که در حال حاضر در ایران اسلامی شهید پرور مشغول بازی هستند فقط کمی از خون جوان پاک میهن اسلامی خجالت میکشیدند و اینگونه خود را در معرض دید اجنبی و مزایده نمی گذاشتند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱۳
۱۲
آقاي افتخاري طوري انتقادكردند ما فكر كرديم آقاي سلحشور به زنان جامعه الزهر توهين كردند !! آقاي افتخاري ان چه كه عيان است چه حاجت به بيان است ؟ مگر نمي بينيد ؟ لطفا" كاسه داغتر از آش نشويد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۳
۹
در باره این شخص صحبت کردن بزرگ کردن این آقا است.جایگاه این شخص معلوم است.رنگ رخساره خبر میدهد از سر نهان.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۴
۳
چه خوب است در استفاده از کلمات ، کمی تعمق وتفکر صورت گیرد تا خدای ناکرده باعث رنجش افراد متعهد ودلسوز نگردد 0البته از آقای سلحشور از این بیشتر انتظار میرفت تا ادبیات بهتری بازیگران زن را مورد خطاب قرار دهند 0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱۰
۳
من از این بازیگرا خوشم نمیاد ..ولی با افتخاری موافقم سلحشور خیلی گستا خانه به بازیگرا تو هین کرده .. ..
واقعا اگه بازیگرای سینما مثل زلیخای فیلم ایشون کلاه گیس بزارن و فیلم بازی کنن این اقا در موردشون چی میگه و چه فتوایی صادر میکنه ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
afarin
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۶
۱
وضعیت کنونی جامعه ما رو با این جمله مولا علی که خطاب به مالک اشتر فرمود مقایسه کنید ببینید کجای کاریم:مالک هر گاه شبانگاه کسی را در حال انجام گناه دیدی صبح هنگام آنرا مگو ،شاید که آن فرد تا سحر توبه کرده باشد.
ناشناس
|
Australia
بله حتما تا فردا صبح خانم ها محجبه می شوند و دست از ادا اطوارشان بر می دارند . حضرت علی برای مردم گناهکار این گفته را بیان کرده اند نه کسانی که تمام تلاششان را برای گسترش گناه می کنند.
سعید
|
Australia
نه اینکه شما اینقدر فحش دادین آنها به مسیر مورد نظر شما افتادند.
مرتضي
|
Australia
اخوي خودت مي‌گي شبانگاه، نه وسط روز و در پر رفت و آمدترين ميدان شهر! ضمنا! "شايد آن فرد تا سحر توبه كرده باشد". حال اگه فردا هم كرد، پس فردا هم كرد، پسون فردا هم كرد، وسط خيابان هم كرد، بهش افتخار هم كرد، بعد اومد بقيه را هم تشويق كرد برن اون كار را بكنن و ... چي؟ يعني دقيقا همان كاري كه اكثر هنرپيشه‌هاي زن ما دارن مي‌كن.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱۰
۸
جناب آقای افتخاری
سلحشور اشتباهی بزرگ کرد و در بدگویی زیاده روی کرد.

شما بزرگوار چرا در گفتن حسن و خوبی این اشخاص معلوم الحال زیاده روی کردید؟

به عبارات زیر انتقاد دارم:

1. "هنرمندان متعهد زن!"
متعهد به کدام ارزش ؟ ارزشهایی که شهدا به آن قائل بودند یا ارزشهایی که با عروسک باربی وارد ایران شد ؟

2." تجارب آنان ثمره سال‌ها تلاش و ریاضت بوده !!!!!!!! "
بدون شرح

3. " کدام ‌یک از اولیا و انبیای ما چنین جمله زننده‌یی نسبت به مقام زن ....."
آیا جملات ایشان در باره مقام زن بود یا در باره گروهی از زنان بازیگر و سینمای فعلی ما ؟

4. " این جملات بجز تخریب فرهنگ کشوری تاریخی .... "
آیا تخریب فقط با کلمات صورت می گیرد؟ آیا ابتذال در موسیقی و سینما و ... فرهنگ اصیل ما را تهدید نمی کند ؟ چرا در مقابل آنها اینقدر واکنش نیست؟ وقتی کنسرت موسیقی شیطان پرستی در دانشگاه تهران برگزار شد ، چرا .... ؟

5." توده مردم می‌دانند هنرمندان تا عاشق نباشند نمی‌توانند ظهور کنند و به اندازه کافی برای رسیدن ریاضت می‌کشند و در بی‌نیازی ... "
اتفاقا بسیاری از همین توده ی مردم که فرمودید ، نظر مثبتی نسبت به بازیگران زن ندارند و حتی در پاکی آنها شک نیز دارند . می توانید از اقشار مختلف مردم در شهرستانها و خود تهران ( نه فقط بالا شهر تهران ) پرس و جو کنید تا واقعیت را در یابید.

در ضمن هنرمندان دیگری هم هستند که عاشقانه ظهور می کنند ! ولی در واقع هنرمند نیستند و ضد هنر هستند. مثل خوانندگان جدید رپ و راک و ... که چه ریاضتهایی هم می کشن بنده خدا ها !

آیا بسیاری از همین بازیگران زن هنرمندند یا به خاطر جذابیت ظاهری شان ... ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بسیار خوب نوشتید. آفرین رحمت به این قلم .
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۱
۱۰
جون حجاب دخترافتخاري كمترازاون بازيكران زن متعهد نيست بخاطرهمين بهشون برخورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
............... شما که ناموس مردم ................. تان است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
۵
۳
باسلام ماافتخار می کنیم مسلمانیم دردین ما به کسی اگرهم بدکارباشد نباید شخصبت اش را ازبین ببریم این گناه است اقای افتخاری گل گفتی
صادق راستگو
|
United States of America
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
۱
۳
سمه تعالی:
با سلام " با احترام به هردو هنرمند بزرگوار باید بعرض برسانم " اول باید یک تعریف از هنر بکنیم که مورد تآئید اهل فن قرار گیرد بعدآ بر اساس آن تعریف میتوان تشخیص داد هنر چیست و هنرمند کیست " ما در طول تاریخ پهلوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بافرادی برخورده ایم چه هنرمند زن و چه هنرمند مرد که باعث افتخار هنر ایران بوده اند و همچنین در مقابل با شبه هنرمندانی چه زن و چه مرد برخورد کرده ایم که باعث ننگ برای هنر ایران بوده اند" پس هردو عزیزان هنرمند ما چه آقای سلحشور و چه آقای افتخاری درست میگویند بشرط اینکه دو روی سکه را بررسی کنیم . ارادتمند هر دو هنرمند صادق راستگو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
۳
۵
اقای افتخاری انقلاب ما مدیون خون شهداست و با خون شهدا شکوفا شده فرهنگ انقلاب ما نیازی به هنرنمایی چند .......... که هنرشون فقط ترویج .......... در بین دختران ماست، نداره(منجمله گلشیفته فراهانی، لاکانی)اینا تو ایران نمی تونستندراحت به اشاعه فحشا اقدام کنند و رفتند. آقای افتخاری شما هم استعداد خوانندگی rap , metalتجربه کنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا را شکر که شهدا بودند که شما امروز از ایشان مایه بگذارید البته من قبلا از خواندن متن حکیمانه شما فکر میکردم که شهدا برای برای بدست عدل علی شهید شدند خدا را شکر که شما مرا راهنمایی کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا من هم فکر میکردم برای دفاع از خاک و ناموس وطن شهید شدن .
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
۱
سلحشور حرف قشنگی نزده دیگه-فکر کنه یکی به عزیزای خودش این حرفو بزنه،خیلی زشته دیگه...
حالا بازیگرای خارجی،فقط این لقب برازندشونه......
التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
۲
ما تو آزاد ترین کشور دنیا D: داریم زندگی میکنیم....
اندکی نظرات مخالف رو تحمل کنید...
فحش که نشد وسیله اصلاح که
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
۳
۱
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
۳
۲
به وسیله بازی با کلمات نمی توان حقایق را محو کرد.
ظاهر زننده بازیگران ایرانی لایق وصف مقدس "تعهد"ابدا نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
.................... baba
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
۲
احترام خواستي براي آقاي افتخاري قائلم اما آقاي افتخاري كدام زن متعهدتوراقسم به هنرت يك سربه اينترنت بزن.چرااينترنت توهمين كوچه وخيابانهااين بازيگران بي دين وبي حجاب زن باعكسهاي شيطاني خود تبليغ بي حجابي وبي بندو باري ميكنندازصدتاآنجلو وبازيگران زن خارجي بدترهستند.سينماي ايران نيازي به اين بي حجابهاندارد.اينهاهم يكي مثل گلشيفته فرهاني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
البته که هنرمند متعهد داریم نمونه اش هم همانها که با ریتم ممد نبودی ببینی زدند و رقصیدند اتفاقا تعهدشان به تفکر غرب باعث افتخارشان است شما فکر کردید مانند این هنرمندان دیگر تاریخ ایران بخودش خواهد دید ؟ فکر کردید اینها مثل روح الله خالقی عقب مانده هستند که وقتی ارتش بیگانه را دید که چگونه به هویت تاریخی ملتش توهین میکنند برود و سرود ای ایران را بسراید نه اقا جان اینها باید با تمسخر یک قهرمان ملی و انسانی که افتخار نسلهای اینده ایران هستند ارادت خود را به فرهنگ غرب اثبات کنند حالا اگر هر وقت لاف ایرانی بودن میزنند منظورشان ایران زمان اسکندر است نه کورش و داریوش و دیگر مردان ایرانی
فرهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
۱
اصلاً این علیرضا افتخاری چه کاره است ؟ هنرمند ؟! کسی که با کش رفتن و تقلید صدای خوانندگان زن نظیر مرضیه و دلکش خود را در آشفته بازار (هنر ) امروز مطرح و بزک کرده چه ارزشی برای ابراز نظر هنرمندانه می تواند داشته باشد ؟
مجید
|
Germany
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
۱
جناب اقای افتخاری عزیز و افتخار موسیقی ایران حالا که از آقای سلحشور انتقاد می کنید خیلی خوب پس از شما خواهش می کنم که بعد از تحقیق در مورد حجاب و نوع رفتار بازیگران زن سینمای ایران (البته نه همشون) درباره اونم نظر بدید.با تشکر.
ناشناس
|
Germany
افتخار موسیقی ایران!!!!!!!! بپا لال از دنیا نری!
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
۱
جناب افتخاری عزیز اولا من یکی از دوستدارای پرو پاقرصتونم همونطور که طرفدار جناب شجریان بودم پس لطفا حواستون و خوب جمع کنید که راه ایشونو نرید ضمنا تو همه جای دنیا به زنی که هر شب با یه مرد باشه میگن فاحشه چه برسه به خانوم جولی که توی بعضی فیلماش تو هر سکانسش با یه مرد ه.
ضمنا اون این زنهای لاابالی که همه میشناسندشون آبروی جامعه ی زن رو بردن نه آقای سلحشور. البته شاید به نظر شما بازیگران فیلمهای پورنو هم هنرمندند
فداییان اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
والله نمیدونم اینایی که عکسها و فیلم های پارتیشون همه جا پخشه رو باید چه جوری صدا زد
به نظرم سلحشور کمی لفظ رو اشتباه گفته به گمونم باید گفت فا........... های هنرمند
نا شناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
آخه نه اینکه آقای افتخاری برخی از تصنیف هاش کپی تصنیف خواننده های زن اونور آبیه برا همین ناراحت شدند ایشان بهتر بود که واضح می گفتند که از کدام هنرمندان زن متعهد صحبت میکنند تا شاید ماه هم با ایشان هم نظر می شدیم معلوم نیست چرا هرکی تو راه هنر به یه نون و نوایی میرسه خراب میشه والله