۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
عقبه سیاسی آقای شهردار کجاست؟

چمن کاری مجلس نهم با حضور نماینده قالیباف در 7+8

قالیباف که مدیریت در قرارگاه خاتم الانبیاء ، فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران ، فرمانده نیروی انتظامی و بالاخره شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد از چه رو و با فشار کدام طیف نماینده خود را در 7+8 فرستاده است؟
کد خبر : ۳۵۶۷۹
"صراط" - با جدی تر شدن بحث انتخابات مجلس نهم و شدت گرفتن تلاشهای چهره ها و شخصیتهای مختلف برای کسب آرای مردم و فرستادن نیروهای مورد وثوق خود در مجلس بعدی ، سهم خواهی برخی از علاقمندان به حضور در صحنه سیاسی کشور به اوج خود رسیده است .
به گزارش سرویس سیاسی صراط ، این روزها بحث و جدل بر سر حضور نماینده لاریجانی و قالیباف در کمیته 7+8 بالا گرفته است . از یک سو حامیان این دو چهره به دفاع از حضور نمایندگان آنها در کمیته اصولگرایان می پردازند و از سوی دیگر مخالفان و خصوصا اعضای جبهه پایداری به مقابله با حضور نمایندگان قالیباف و لاریجانی در 7+8 مشغول هستند .
صرف نظر از دعوای جناح های سیاسی که برای حذف رقیب از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند این نکته قابل توجه است که حضور نماینده لاریجانی به دلیل داشتن مسئولیتهای متعدد سیاسی قابل توجیه است اما با چه عقبه سیاسی ای محمد باقر قالیباف در این کمیته صاحب نماینده است؟
حجت الاسلام تقوی عضو کمیته هفت نفره 7+8 پیرامون حضور نماینده قالیباف در این کمیته گفت: "قالیباف در کل کشور تشکیلات دارد علاوه بر آن برای ما تهران به اندازه کل کشور اهمیت دارد چرا که تهران فرهنگ‌ساز است و بر کل کشور تأثیر می‌گذارد اگر کسی از قالیباف بهتر بود ما او را می‌آوردیم. بنابراین بحث شخص قالیباف نیست بلکه بحث تهران است و ما نیز بررسی کردیم و دیدیم که مردم تهران رضایت مطلوبی از کارهای قالیباف دارند."
البته تقوی به این نکته اشاره نکرده است که رضایت مردم تهران از قالیباف را از چه طریق مطلع شده و آیا درمورد مسئولین دیگر شهر تهران هم نظر سنجی برگزار شده است؟

قالیباف که مدیریت در قرارگاه خاتم الانبیاء ، فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران ، فرمانده نیروی انتظامی و بالاخره شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد از چه رو و با فشار کدام طیف نماینده خود را در 7+8 فرستاده است؟
تجربه سیاسی آقای شهردار به کدام دوره از زندگی وی بر می گردد که اینک در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پشتوانه پیشینه نداشته اش به عنوان یک عنصر اثرگذار معرفی می شود؟
بی شک زحمات شهردار پایتخت در ایجاد فضاهای سبز، انجام امور فرهنگی و حمل و نقل شهری بر کسی پوشیده نیست اما صرف انجام امور اجرایی در کشور کافی است تا آقای شهردار در تصمیم گیری های سیاسی اصولگرایان صاحب نظر باشد؟
 
نظرات بینندگان
......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۹
۱۰
برادر خودتی
جبهه
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظر بنده آقای قالیباف مدیر لایقی است ولی در این چند سال اخیر برخی رفتارهای اشرافی داشته البته موضوعاتی نظیر تبیلغات نامتعارف در برخی مراسمات و اشکالات شورای شهر تهران به عملکرد مالی ایشون علی الخصوص تونل توحید وارد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ميزان لياقت ايشان در هزينه هاي مربوط به پزوژه هاي عمراني و نيز فعاليتهاي فرهنگي دانسته مي شود!!! تونل توحيد به قول خودشان 600 ميليارد تومان؛ و....
اميدي از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۰
۲۵
اگر اشتباه نكنم اين جناب تقوي با چند نفر ديگر هسته اصلي تشكيلات اصولگرايان حامي مير حسين موسوي را تشكيل داده بودند ، و الان هم در زير بيرق اصولگرايان براي آقاي قاليباف سينه مي زنند ، سوال اينجاست شهردار تهران چرا بايد در كل كشور تشكيلات داشته باشد و بر فرض كه فرمايش آقاي تقوي صحت داشته باشد پول و هزينه تشكيلات آقاي قاليباف را در سراسر كشور چه كساني و از كجا تامين مي كنند. آقاي تقوي از روز جوابگوئي در پيشگاه الهي بترس كه آنجا ارتباطات و ..... بدرد نمي خورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یقینا اشتباه می کنی. چون آقای تقوی به هیچ وجه موضع گیری در مورد حمایت از میرحسین نداشت.
ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است و شما ظاهراً با کس دیگری اشتباه گرفته اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۸
۹
دقيقا حق با شماست. همه نخبگان صرف نظر از دلسوزيسان براي نظام و تجارب فراوان مديريتي و اجرايي و غيره به درد مجلس و رياست جمهوري نمي خوردند بلكه فقط و فقط آقاي حسين شريعتمداري و هركسي را كه ايشانصلاح مي دانند به درد مي خورد! قربان شماها كه هم تجربه مديدريتي و اجرايي داريد و هم تنها شماييد كه دلتان براي نظام و انقلاب مي سوزد و صلاحيت رياست و سياست داريد! خوب داريد به نظام خدمت مي كنيد!چند سال ديگر صداي خدمتتان در مي آيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۷
۱۷
- لطفا اموال و دارائي هاي معاونين ........ خصوصا ا....... را رصد نماييد آنقدر پول به جيب زده اند كه قابل تصور نيست مقدار بسيار زيادي از پول بيت المال را به پيمانكاران پرداخت و پشت صحنه نيمي از آن را از آنها مي گرفتند ا...... يك استخر خصوصي هم دارد در صندوق ذخيره .................... و شركت ش...... تخلفات فراواني است بانك شهر كه انتها ندارد وامهاي چند صد ميليوني به نزديكان ق....... بدون سود پرداخت مي شود - تمامي گزارشهاي حسابرسي با تتميع بصورت مطلوب اخذ مي شود در اصل شركتهاي حسابرسي نه تنها صورتهاي مالي را بررسي نمي نمايند بلكه مشاوره سند سازي و دزدي به تيم ....... مي دهند معاونين ق...... ماهيانه بيش از سي ميليون تومان حقوق و مزايا دريافت مي نمايند البته نه در فيش حقوقي بلكه از طرق مختلف - بيش از 600 نفر از ورزشكاران و هنرمندان از طريق پيمانكارارن شهرداري بصورتي كه در حسابهاي مالي منعكس نشود بصورت ماهيانه از شهرداري حقوق دريافت مي كنند - از ماده شانزده و هفده يعني پول در اختيار شهردار به اشخاص خودي و موسسات خاص هبه هاي فراواني صورت مي گيرد - به مشهدي هاي داخل شهرداري زمين و مسكن به يك چهارم قيمت واگذار مي گردد و خلاصه تمام صورتهاي مالي شهرداري در ظاهر شفاف هستند ولي همه مراكز هزينه آنها غير واقعي است - ق....... قصد دارد با رياكاري و نمك گير كردن اعضاي شوراي شهر و برخي از مسئولين و نمايندگان مجلس خود را انقلابي جا زده و با پول قدرت بخرد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۲۳
۱۶
برادران! حاج باقر قالیباف از وفادارترین نیروهای امام خامنه ای اند چرا اینقدر کم لطفی میکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محض اطلاع ایشون تا یک سال بعد از 88 حتی یک بار از کلمه فتنه استفاده نکردند . کلا در این چند سال یکبار اون هم به صورت دو پهلو استفاده کرده اند ... داستان آ........... و ت.......... رو شنیدید ؟
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۷
۱۸
مجلس که سهم جریان به اصطلاح انحرافیه این سردار خلبان دکتر مهندس این وسط چی میگه؟؟؟
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
جريان انحرافی مگه چقدر پول داره که همه رأی ها را می خواد بخره؟! البته ممکنه روی اين اختلاس حساب بازکرده بودند که تيرشون به سنگ خورد!
البته قا........ هم ........ه، همون شهرداری رو محکم بچسبه بهتره.
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب فاضلی باید به همه ی این تهمت ها در روز قیامت پاسخ بدید کمی هم احتیاط بد نیست.

موفق باشید.
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن جان ، بهترین راه برای اینکه آمار و ارقام خوبی بدستت بیاد عملیات میدانی ست !!!! لطف کن و حلقه ای رو که احاطه ات کرده بشکن و بیرون بیا و سری به نقاط مختلف ایران اسلامی بزن و نظر سنجی کن !!!!!! بطور قطع نظرت عوض میشه و هر چقدر به نقاط دور افتاده تری از ایران سفر کنی ، در خواهی یافت که محبوبیت حلقه دولت بیشتره !!!! جناب قا..... هم چهره متغیرش در تهران برای همه شناخته شده هست !!!!! در نقاط دور افتاده ایران هم که جایگاهی نداره و حتی ایشون رو بطور قطع هنوز رئیس گشت ارشاد می شناسن و هنوز چهره دکتری ایشون به اونجا ها سرایت نکرده !!!!! در مورد برادر لا..... هم که حرف و سخن و عملکرد و..... جای گفتن نداره !!!!!! - زیاد خودتون رو به زحمت نیاندازید !!!!!! - رای حلقه دولت خریدنی و فروختنی نیست !!!!!! وعده ما پای صندوق های رای !!!!!
حق یار
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا کيوان! مگه جريان انحرافی به قيامت هم اعتقاد دارند؟!
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مهران، عجب تشکيلات وسيعی داری که به اين زودی آرای صندوق های رأی را شمارش کرده ای! موسوی خبيث و تاجزاده شياد هم قبل از انتخابات از همين حرف ها می زدند. نکنه خدای ناکرده به دنبال فتنه القای تقلب هستيد؟!!! البته می دونيد که نسل 9 دی زنده اند و پايدار.
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
نه عزیز دلم ، شما همه تلاشت رو انجام بده !!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۹
۹
برادران! حاج باقر قالیباف از وفادارترین نیروهای امام خامنه ای اند چرا اینقدر کم لطفی میکنین
حاج حسني از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب حامد خان ، اگر ايشان از وفادارترين نيروهاي مولا و مقتدايمان هستند پس چرا در قضيه فتنه سكوت اختيار كردند و روزنامه تحت پوششان در شهرداري تهران به نفع فتنه گران قلم فرسايي كرد و آقاي شهردار جز سكوت كاري نكردند ، لطفا سري به ادارات شهرداري بزنيد تا مديريت بالاي ايشان راببينيد كه چه به روز شهرداري و شهر تهران آورد ه اند، كه هيچ مديري در آينده نمي تواند افتضاحاتشان را جمع كند
ممل
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۳
۲۱
شهردار همون بهتر كه به سبزيها آب بده تا خشك نشن
آریان پور
|
Netherlands (Kingdom of the)
آقا ممل

شما از یه طرف اداعای ولاتمداریتون میشه ، از طرف دیگه هم با احمدی نژاد مخالفید و هم با قالیباف.

می گم نکنه شما طرفدار اصلاح طلبان شدید؟

در ضمن جنابعالی هم در تهمت زدن و تخریب چهره احمدی نژاد خیلی فعلید و هم در تهمت زدن و تخریب چهره قالیباف. میشه بگین قضیه چیه؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Netherlands (Kingdom of the)
.
آخه اون کار خودشم درست انجام نمیده"""

همش داره خشک میشه.....شب ها هم میرن قطعش میکنند"
ممل
|
Netherlands (Kingdom of the)
آريان پور قضيه اينه كه فقط ولايتيم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۰
۷
در جمهوری اسلامی از کسانی که برای رسیدن به مقام ؛؛؛ سیاسی کاری کنند و هر روز به طرفی نماز بخو انند ؛؛؛؛؛؛ و بعضا برای کسب آرا ؛ بداخلاقیها ی جامعه مغایر با اصول را نادیده بگیرند . نباید امیدی داشت .
علت به مقصد نرسیدن کشتی اسلام ریاست نااهلان بعد از رسول الله تا کنون می باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۶
۶
حتما جبهه پایداری با محوریت م............... باید نماینده داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
چسباندن جریان انحرافی به جبهه پایداری مثل چسباندن سنگ به آب است.
ناشناس
|
India
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۴
۲
قال قال قالیباف
کاندیدای همه اقشار در انتخابات
!!!!
نسيم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۹
۲
مدیریت در قرارگاه خاتم الانبیاء ، فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران ، فرمانده نیروی انتظامی و بالاخره شهرداری تهران و آينده .......
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشبختانه همه معترفند که سابقه مدیریتی دکتر قالیباف زیاد و مفید بوده است.
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
سینا جان ، خوشبختانه عموم ملت ایران اینطور که شما فکر می کنید ، فکر نمی کنند !!!!!! - زمان سنجش به زودی فرا خواهد رسید !!!!
حق یار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۷
۲۰
از ها....... الگو گرفته. همه را آلوده کن کارت پیش بره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۹
۹
اگر قرار باشد هر نیروی دلسوزی را با انگی از صحنه خارج کنند دیگر کسی از یاران انقلاب باقی نمی ماند. بهتر است به جای اینکه خود و دیدگاهمان را خط کش انقلاب قرار دهیم مصالح نظام و افرادی که خدمتگزار مردم هستند را بهتر بشناسیم
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان در یک مقایسه اجمالی ، تنها و تنها هزینه انجام شده برای یک دهنه تونل توحید را با هزینه 26 دهنه تونل در محور زال مقایسه کن و بعداً بیا در مورد انگ و انگ چسبانی با هم مذاکره کنیم !!!
حق یار
آریان پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۲
۲
قا............ هر کی باشه ، از آیت الله رف.............. و خانوادش سالم تره.

حق یار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۲
۱۲
میدونید دلیل اینکه دوباره تو سایت هاشمی در مورد موسوی مطلب میزارن چیه ؟ ؟؟؟
میخواد مردم فریب بده ..میخواد ملت نفهمنن با قا.......ه . ...دودوزه بازی میکنه
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
۱۵
۳
همگی بیدار باشیم ، یه وقت گول VOA یا BBC رو نخوریم.

" بعضی ها هستند که هم با احمدی نژاد مخالفند و هم با قالیباف. "

باید مراقب این جور آدما باشیم.

به هر حال اگه ریاست قوه مجریه دست احمدی نژاد یا قالیباف باشه خیلی بهتر از اینه که یه دوم خردادی (به خصوص از جنس دوم خردادیهای مجلس نشین ) بیاد سر کار.

" احمدی نژاد یا قالیباف در هر شرایطی به اصلاح طلبان ارجحیت دارند "

" دســت در دســت هــم دهــیــم به مــهــر
مـــیـــهـــن خـــویـــش را کــنــیــم آبـــاد "
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
سرکار فروزان محترم - اگر چه اکثر کامنت های حضرتعالی را رصد و با امتیاز مثبت تائید می نمایم ، اما کنار هم قرار دادن دکتر احمدی نژاد و دکتر قالیباف از شما بسیار بعید به نظر می رسد !!!!! هر چند که نقطه تقابل این دو نفر را جبهه دوم خردادی ببینید !!!!!!!!!!!!!
حق یار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
۲
۹
باشه باشه باور کردیم تو قالیبافی نیستی صراط.
هوشنگ زورو
|
Iran (Islamic Republic of)
نشون به اون نشون که که خبر رو چندتا آوردی پایین رییس ناراحت نشه .
محمد طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
۱۱
در حال حاظر اگر پیغمبر زاده ای هم رئیس جمهور شود هزاران تهمت و بدو بیراه به او گفته می شود ولی هیچ جای نگرانی نیست چرا که خدا زیبای مطلق است وهمه کس را زیباخلق کرده هر آن کس که راه را از بیراه تشخیص دهد وصراط مستقیم را انتخاب کند که خوشابه حالش وهرآن کس که به بیراهه برود بدا به حالش چرا که جزء کسانی قرا می گیرد که خون به جگر امام زمان می کنند وزمینه های ظهور امام زمان عج را فراهم می کند نتیجه بدابه حال کسانی که نادیده وناخواسته به دیگران تهمت می زنند مگر شماها هم مانند سریال حلالم کن از تمام دولت حلالیت بطلبید ویا از تمامی شهرداری تهران اگر به قیامت اعتقاد دارید ولاغیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
۵
۱۳
قا............ رياكار است
مهران آزادپی
|
Germany
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
۶
۱۱
در راستای سیاست های تمامیت طلبانه بابا فتنه و زیر دستانش و جلب آراء به هر قیمت ممکنه !!!!!! علی الخصوی از راه چمن کاری !!!!!! اگر از همین روزها شنیدید که میز های نمایندگان محترم هم گل کاری و چمن کاری شده ، زیاد تعجب نکنید !!!!!! شما به ایشان رای عنایت بفرمائید ، ایشان با صرف هزینه از جیب دولت محترم توی تخم چشم شما هم چمن می کارند !!!!! صحن مجلس که جای خود دارد !!!
حق یار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
۱
۱
پست سیاسی آقای احمدی نژاد هم شهرداری و استانداری بوده پس این نمی تونه دلیلی مناسب برای حضور باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
۵
۱۱
چمن کاریش تو رسانه ملی را ندیدید ! روزی 20 دقیقه تیزر تبلیغاتی براش میرن
.....................................................
من که بهش رای نمیدم اول به این خاطر که رسانه های بی اخلاقی داره کارشون شده تمسخر و توهین و تهمت به رقبا و خفه کردن کردن صدای منتقدان و مخالفان و این خیلی بده
دوم اینکه خیلی مغروه از خود متشکر ه فقط عیب دیگران را میبینه و محاسن خودش را
سوم اینکه فکر کرده یه ایرانه و یه تهران کلی از بودجه مملکت باید بدن این اقا با متروش
چهارم فاصله طبقاتی ... بعضی از این شهرستانی عزیزمیان تهران یه برج میلاد و خط تجریش و راه اهن را میبینن فکر میکنن کل تهران اینجوریه و الکی ازش تعریف میکنن ..باور کنید خیابونهایی تو تهران هست که اگه وضعیت بهداشت و سنگفرش و اسفالت خیابون و جوبهاش و حمل و نقل راببینید حالتون بد میشه.
هر چند وقت یه فضای باز را برمیداره دورش حصار میکشه و چند تا لامپ میزنه توش و به اصطلاح پارک ایجاد میکنه ..
آریان پور
|
Iran (Islamic Republic of)
دکتر قالیباف ، هر کی باشه از دوم خردادیها سالم تره.
x
|
United States of America
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
۱۰
۱
ghalibaf is my hero
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
۱۷
۵
به هر حال در شرایط الان کشور به گل وبلبل بیشتر نیاز داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
۶
۳
در هرصورت قاليباف در اين نظام ثابت كرده مرد عمل است ودرحوزه جنگ وسازندگي مديريت و ذكاوت ايشان ثابت شده است قطعا در سياست نيز بهتر از ديگران ميدرخشد(بنده كارشناس در حوزه علوم سياسي هستم) و الان كشور ما به همچو فردي نياز دارد...
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
۱۰
۱
من دكتري در حوزه مديريت استراتژيك دارم كارشناس ارشد دراقتصاد مملكت ما با وجود افراد بدون شخصيت محكم و شجاع در حوزه خارجي و خدمتگذار و كاري در حوزه داخلي به جايي نمي رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
۲
۳
بالاخره آقاي قاليباف از كجا در سراسر كشور تشكيلات دارد؟ پولش را از كجا اورده؟ اين تشكيلات ظاهرا مخفي هم هست چون ايشان در هيچ حزبي حضور رسمي ندارد.
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان ناشناسا بهش كمك مي كنند.
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
اقاي ناشناس ناشناسها بهش كمك مي كنند