۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
رسانه انگلیسی مخالف دانشگاههای تک جنسیتی

حمایت بی بی سی از اجرا نشدن طرح تفکیک جنسیتی

منتقدان می گویند که جداسازی تصنعی زن و مرد موجب قطع ارتباط سالم آنها در محیط های دانشگاهی می شود و به رفتارهای ناهنجار اجتماعی دامن می زند.
کد خبر : ۳۲۷۶۵
"صراط" - رسانه فارسي زبان وابسته به دولت انگلستان در گزارشي ،طرح جداسازي جنسيتي در دانشگاههاي كشور را داراي آثار سو آموزشي و اجتماعي دانست.

به گزارش سرویس سیاسی صراط نيوز ، بي بي سي فارسي در گزارش خود عليه طرح تفكيك جنسيتي و ايجاد دانشگاههاي دخترانه ، با پيش فرض گرفتن سالم بودن انواع ارتباطات موجود در دانشگاهها و با چشم پوشي بر ناهنجاري حاصل از اختلاط در محيطهاي آموزشي و تاثير آن در افت تحصيلي، به نقل از "منتقدان" نوشت: منتقدان می گویند که جداسازی تصنعی زن و مرد موجب قطع ارتباط سالم آنها در محیط های دانشگاهی می شود و به رفتارهای ناهنجار اجتماعی دامن می زند.

بنابراين گزارش، رسانه وابسته به دولت انگلستان در گزارش خود پيرامون اين موضوع ،اثرات مخرب آموزشي بر دختران را از ديگر نتايج آن برشمرد.

اين گزارش در گفتگو با فردي كه وي را  استاد دانشگاه در ايران ناميد،با رد سخنان وزير علوم و ضمن زير سوال بردن حق واضح و طبيعي كسانيكه مايل به تحصيل در دانشگاههاي تك جنسيتي هستند، افزود: از نقطه نظر جامعه شناسی باید از وزیر علوم پرسید که ایشان این حق را چطور تشخیص دادند؟

بي بي سي در نقل قولي ديگر اجراي طرح ايجاد دانشگاههاي تك جنسيتي را نيز زيان آور توصيف كرد.

شايان ذكر است وزير علوم پيش از اين با اشاره به اجراي طرح تاسيس دانشگاههاي دخترانه  گفته بود: این حق مردم است که اگر می خواهند در دانشگاهی تحصیل کنند که دخترانه باشد از این حق خود استفاده کنند.

افزون بر اين نگراني بي بي سي بخاطر افزايش ناهنجاري هاي اجتماعي در پي اجراي طرح تفكيك جنسيتي در حالي است كه اين رسانه وابسته به دولت انگلستان و رسانه هاي مشابه همواره به عنوان يكي از وظايف اصلي خود در دامن زدن به ناهنجاريهاي اجتماعي در كشور نقش داشته اند.

 

نظرات بینندگان
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۲۶
۱۴
اجراي اين طرح كار غلطي بود.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
چیه؟ دلت واسه دوست دخترت تنگ می شه؟
سر کلاس جفتی بیشتر حال می کنی؟
بین کلاسا با پسرا حال نمی ده؟
همه ی مخالفای این طرح مشکلشون .....ه
جبهه
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه یه نفر با خواهرت سر کلاس شوخی کنه و دوست بشه خوشت میاد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
آره داداش ، من خوشم میاد. به شرطی که مزاحم خواهرم نباشه و هردو به دوستی و شوخی و هر کار دیگه راضی باشند.
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
من هم شک داشتم ولی حالا که تو k-1 اینو گفتی مطمئن شدم کار درستی بوده!
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
حسین جون خیلی با حالی! البته از نظر غربی ها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مطمئن باشید اگه دختری اهل شوخی دوستی با اقایون نباشه هیچ پسری تو دانشگاه مزاحمش نمیشه ... اگه هم که اهل این حرفها باشه تو دانشگاه نه تو محیط کار .............پس باید از خودمون شروع کنیم
هادي
|
Iran (Islamic Republic of)
اقاي جبهه خواهراي ما خودشون عقل دارن و قدرت تصميمگيري
شما هم به فكر خواهر خودت باش كه تحت تاثير يه خانواده با فكر بسته چي در انتظارشه
هادي
|
Iran (Islamic Republic of)
اين مسعود و جبهه كه مطمئنن پاشون به دانشگاه باز نشده مگر واسه ضرب و شتم
دانشگاهو ديسكو يك عامل فساده ديگه نه؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۷
۱۲
چون در یک کلاس درس تعداد دانشجویان معمولا از ده نفر بیشتر می باشد نفوذ شیطان کم می شود ؛
اما هر چه برآمدگی های بدن مردان و زنان نمایان تر باشند ؛؛حضور شیطان بیشتر می شود .
آیا حضور شیطان در مکانی آموزشی که باید حواس جمع و جور باشد خللی بوجود نمی آورد ؟؟
آیا حضور دشمن قسم خورده چشم را مرتب به سمت بر آمدگی ها سوق نمی دهد ؟؟
آیا چشم که از دایره خارج شد هوش و حواس در دایره می مانند ؟؟؟
من ومن فلانم گفتن ؛؛ در فضاهای ناسالم دروغی بیش نیست . آیا آتش با پنبه و نسیم خاموش می شود ؟؟ هرگز
دو راه وجود دارد
1 - بهترین راه تفکیک جنسیتی
2 - در صورت عدم امکانات ؛ داشتن حجاب برتر و رعایت در قرار گرفتنن در جلسه کسب دانش ؛؛؛ (حضرت موسی وقتی با دختر حضرت شعیب می خواست به خانه بروند جلو افتادو خانم از پشت سر بدون اینکه موسی به پشت سر نگاه کند به طرف خانه رفتند )
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
علی جان ضمن احترام به طرح تفکیک جنسیتی و یا حجاب برتر ، از شرح و تفضیلاتی که نوشتی معلومه تحصیلات عالیه داری ها !!!!!! البته در رشته برجستگی ها و برآمدگی ها !!!!!! و البته دکترای تخصصی چشم چرانی !!!!!!
مرد حسابی این اراجیف چیه که بافتی ؟ یعنی به همین راحتی داری همه دانشجویان رو به حواس پرتی روی برآمدگی ها متهم می کنی ؟؟؟؟؟ - نه داداش اونهائی که این توهمات رو دارن ذهنشون مریضه !!!!! بچه های مردم دو سه سال پشت کنکور نمی مونن که برن مثل شما در زمینه تخصصی برامدگی ها تحصیل کنن
حق یار
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا شما فقط جنبه دو جنس بودن رو در نظر میگیرید؟؟؟؟؟؟
فکر نمیکنید همین کار باعث حساسیت بیشتر میشود؟؟؟؟؟؟؟
___________________
بجای این اقدام پوچ....چرا فرهنگ سازی نکنیم که دختران و پسران جامعه ...خودشون به این باور برسند """
آی بدم میاد....کسانی که فقط از دید هوس و ..... این موضوع رو می بینند!!!!!!!
___________________________
آقای اح.........شمایی که مخالف تفکیک جنسیتی هستید(و خوشحالیم از بابت این قضیه)ولی رییس جمهور محبوب پس کار فرهنگی کو؟؟؟؟؟؟
اگه کاری انجام شده...بگو که بفهمیم!!!!!
______________________
سیفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
علی آقا حرف شما متین است و کاملا صحیح
بنده باید خدمت دوستان عرض کنم پز روشنفکری با نادیده گرفتن فطرت در فضای مجازی قابل قبول نیست این پز را برای جایی نگه دارید که شما را می شناسند
فطرتا و برای ادامه یافتن زندگی مشترک و کلا نسل بشر انسان ها به جنس مخالف راغبند و این مسئله شوخی بردار هم نیست شما اگر پسر پیغمبر هستید خیلی ها نیستند لطفا کمی به اطرافتان توجه بفرمایید
.....ها در خوابگاه های دانشجویی نشان چیست؟ آیا می توان این چیزها را نادیده گرفت؟ به خودتان بیایید این حرفها از آقا مهران چندان دور از ذهن نیست اما شما امین عزیز معقولتر از این به نظر می آیید که این کامنت را نوشته باشید شما که پسر جانباز هستید و بی شک هدف اصلی جنگ رو بارها و بارها از زبان پدرتان شنیده اید
البته شما دانشجوی پیام نور هستید و پیام نور به نسبت فضای بهتری دارد
برادرانه خواهش می کنم بیشتر در این زمینه تحقیق و تفکر کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب مهران حقا که آزاد فک هستی فکر می کنی غریزه را به راحتی می شود فریبش داد خیلی ساده اندیش تشریف داری یا خوابی ویا خودت را به خواب زده ای ولی به نظرم خودت را به خواب زده ای . باید از خدا بخواهی بیش از این خودت را فریب ندهی .
واما امین جان فرهنگ سازی از چه سنی جواب می دهد . چقدر در رابطه به ارتباط دختر و پسر در فرهنگ اسلامی مطالعه داری
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
ممنونم جناب سیفی زاده عزیز"
نقدت رو به فال نیک میگیرم....ولی منظور منو خوب نگرفتی!!!!!
نمیخوام پیش خودت فکر کنی....که اگه من مخالفم..پس پز روشنفکری میدم"
روشنفکر نیستم....یه دانشجوی ساده این مملکت:
حرف هاتون درست""پدر من..ممکنه یعنی حتما با این نظر من مخالفه....ولی بنده یه نقدهایی دارم....با نهایت احترامی که به ایشون دارم""""
خدا رو چه دیدی ..شاید به این نتیجه برسم که شما به آن رسیده اید" اونوقت است که خودم این موضوع رو پیگیری کردم"و خودم به اون دست یافتم"
اصولا موافقان این طرح....اصلا معلوم نیست از اجرای این طرح چه هدفی دارن؟؟؟؟؟؟
____________________________
امام خمینی (ره):
به این بازی‌ها سریعا خاتمه دهید. مگر دختر و پسر در کلاس درس آن هم در حضور استاد چه می‌خواهند بکنند که باید از دید یکدیگر مخفی باشند؟ این جوانان در آینده‌ای نزدیک قرار است وارد سطوح مدیریتی شوند، چرا با این کارها به مدیران آینده کشور توهین می‌کنید؟
__________________________
البته بنده بر این امر واقفم که جدا بودن دختر وپسر ...تاثیر زیادی بر امر یادگیری داره...و ممکنه این فقط یکی از چند مزایای محدود این طرح باشد"""
اما معایب:
روابط بین دو گروه به شدت کاهش می یابد(البته رفتارهای سالم....وگرنه رفتارهای بی بندوباری که ..............)

این طرح اینو نشون میده که طراحان....شعور دانشجویان رو زیر سئوال برده اند و این یعنی هنوز دانشجو نتونسته به بلوغ فکری دست پیدا کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

این طرح...مطمئنا در آینده و در ادارات بین روابط همکاران مشکل پیش میاره..و حتما مشکلاتی از جنبه روحی برای فرد ایجاد میشه..شک نکنید"
___________________________
جناب سیفی زاده.....من میگم بجای اینکه در همه چیز اجبار باشه......کارهایی صورت بدیم که خود شخص به سمت این موضوع سوق پیدا کنه"""
مثلا میگم:
اگه دختر به زور پدر خود ...چادر سر کند.....اصلا خوب نیست...به مراتب مضر است...چون احساس میکنه این چادر باعث گرفتن آزادی او شده"""
ولی اون دختری که برای خودش ارزش قائل است و خود را آشکار نمیسازد"و خودش به این نتیجه رسیده......اینو باید ما بخود ببالیم""(ربط مستقیم به بحث نداره..ولی یه نکته مشترک در هر دو هست)
__________________________
مگر مسئله تفکیک جنسیتی جزو مسائل دانشجوها نیست؟؟؟؟؟؟؟
چرا از خودشون نظر خواهی نمیکنند؟؟؟

ملتهب کردن فضای جامعه، به میان کشیدن مقدسات و مراجع تقلید در نقش موافق و مخالف، برای تقویت نظر خویش نمی تواند رفتار مناسبی باشد و به نتیجه گیری درست بیانجامد.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن نمیگم که همه دانشجوها ....به این مسائل کاری ندارند ولی این راهش نیست"""
نگاهی به دبیرستان های ما کنید"""
مگه اونجا مختلطه؟؟؟
ببین چه اوضاع وحشتناکی هست"""
چه خلاف هایی ..چه رفتارهایی که صورت نمیگیره؟
به خدا این مسائلی که الان داره بر ملا میشه واقعیت داره"""
این رفتار های غیراخلاقی نتیجه اینگونه عملکردهاست.......نتیجه حساسیت های بی مورد روی این موضوع است"""""
بجای اینکه بیاییم این کارها رو از پایه شروع کنیم......و به دانشجو القا کنیم رفتار های عرف جامعه رو""
_________________________
اختلاط به معنی اینکه دختروپسر پیش هم بشینند....بله..من هم با این مخالفم.....اما نه اینکه به طور کامل جداسازی بشه"
کاریکاتورهای روزنامه ها و سایت ها رو ببینید درباره این موضوع::
تحت عنوان:
موجودات ناشناخته............این چیجور آدمی است.................نکنه هیولاست...........فرارکنید""""""""""""

به خدا خنده داره!
______________________________
چرا همه چی رو میخوان به مسائل جنسی ربط بدن((البته شیطان همیشه در کمین است)) ولی اینکه تنها دلیل اش این باشه که ابتذال کم میشه...اصلا توجیه پذیر نیست""
و100% که کم نمیشه......افزایش پیدا خواهد کرد"
روابط جای خودش رو به محیط بیرون از دانشگاه خواهد داد و نتایجی به مراتب زیان بار تر"""""""
____________
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر صراط و سایت های دیگه بعضی اوقات عکس های فجیع (از نظر عموم) وعادی(ازنظر اون شخص) دیده میشه..فقط به خاطر عملکرد بد مسئولین است""که هیچ فرهنگ سازی انجام نگرفته""
________________________
جناب سیفی زاده:

اسلامی کردن دانشگاه...تنها تفکیک جنسیتی نیست"
خیلی چیزای دیگه در این امر دخیل هستند"
و به افراد فهمانده بشه که ارزش تو...بسیار بالاتر از این است که تن به اینجور روابط بدی!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
علی جان......اصلا بحث من سن نیست.....حالا ممکنه که برای هر فرد متفاوت باشه"
ولی شاید بهترین جواب اینه که فرهنگ سازی از درون خانواده ها و برخورد والدین و رفتارها باید شکل بگیره.....و به مرور وارد اجتماع شدن"و در مقیاس وسیع تر!!!
____________________________
ممکنه شما مسائلی بدانید که من ندانم...یا حس الانم اینطور اقتضا میکنه اینطور باشم"
بنده نمیخوام بگم که هر حرفی میزنم...کاملا درسته....و از هر چیزی سررشته دارم""
اصولا من نظر خودم رو تایپ میکنم((نظر واقعی خودمو))
___________________________
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
z... nazan aghabmoondeye mazhabi!!!!
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
کلاس، بیمارستان، تاکسی، کلانتری، اداره تک جنسیتی
فردا خیابان و بعد حتما میگن قبرستان تک جنسیتی بشه؛ آخه امسال تو ماه رمضان به خدا و برزخ هم گیر داده بودین بهتر بود چند واحد گشت ارشاد یا لباس شخصی چماق به دست رو به اون دنیا بفرستید
.....................................................
و از آخر حکم کنید که زایش فرزتد پسر برای زن مکروه بوده و فتوای دهید که ....................
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۶
۵
سفارت انگلیس کی تعطیل میشه.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۶
۷
حمایت انگلیس از فساد و اعتیاد طبیعی است.
ناشناس
|
Kazakhstan
اخ به عنوان یه دانشجو از این همه فساد که فقط فقط فقط تو دانشگاها رخ میده شرمسارم
علی ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۲
۱۱
یه عده از جوونایی که برای یه سری مسائل... میان دانشگاه خیلی از اجرای این طرح ناراحتن. چون برای درس نیومدن دانشگاه. در ضمن توجه همون جوانان غیور را به تفکیک هایی که در دانشگاه های آمریکا صورت گرفته جلب می کنم یه چیز جالب تر مقررات پوشش در دانشگاه های آمریکاست
سیفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۱
۹
می گن هر وقت خواستی جلوی پیشرفت کسی رو بگیری به کارهای عبث مشغولش کن
بی تردید دل غرب برای ما نخواهد سوخت
تفکیک جنسیتی فراگیری علم را از فراگیری شهوت جدا می کنه و باعث پیشرفت می شه و این یعنی ضرر غرب یعنی جلو افتادن ما
مگه چه ایرادی داره جاهایی که امکانش هست و واحدهایی که ممکنه تک جنسیتی ارائه بشه این طرح پیاده شه
هیچ کس از جدا کردن دو جنس مخالف از هم ضرر نمی کنه
برای معاشقه جا بسیار است کاش دانشگاه واقعا دانشگاه بود
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
نتیجه اخلاقی از حرف های سیفی جان : تمام علت عقب ماندگی غرب در این است که تفکیک جنسیتی نکرده اند !!!!!!!!
- این غربی ها چقدر .... و عقب مونده هستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! که از نظرات این ایدئولوگ های مثل سیفی جان استفاده نمی کنند ؟؟؟؟؟ !!!!!!
ما فرار مغز ها شنیده بودیم !!!!! ولی تابحال ندیده بودیم یه نفر مغزش اینجوری فرار کنه !!!!!
حق یار
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
روز حمله به ایران در هولوکاست بزرگ در ایران را عزای عمومی اعلام کنید.
بهروز
|
Kazakhstan
کی هست؟
شادمان
|
Germany
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۳
۹
باید از خودمان بپرسیم اگه امام زمان بود آیا دانشگاهها مختلط می بود.
چرا یه عده از آن حمایت میکنند؟
همین امروز صبح مگه اعدام اون دانشجو رو ندیدید که همکلاسیشو به قتل رسونده بود. مگه اسید پلاشی اون یکی دیگه رو ندیدید.
چرا خودمون رو گول میزنیم.
.................................................
................................................
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Germany
لابد اون تجاوز همگانی توی باغ هم کار دانشجوها بود"""
امیر
|
Germany
همین بی حیایی ها باعث می شود قبح این کار ها از بین رفته و تجاوز صورت گیرد
شادمان
|
Germany
امین زنده ...
هر جا زمینه جنایت آماده شد چه فرق داره باغ یا غیر آن.
هر چه زمینه های ارتکاب کمتر, بهتر.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Germany
.
جنایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بخدا حتی انصاف نیست به اون دانشجوهایی که مدنظر شما هستند لقب جنایتکار بدید""
______________________
شادمان عزیز:
چرا همه چی رو به دانشجو نسبت میدید؟؟
بخدا ..... بی تفاوت هستند....وگرنه بدون انجام این طرح و البته تلاش برای انجام کارهای دیگر....میتوان فضای دانشگاه ها رو بهبود بخشید"
شرح کامل رو اون اون بالا گفتم"
ناشناس
|
Germany
پس نتیجه میگیریم به خاطر چند مورد اسید پاشی و قتل خانوادگی ( که بین زوجین صورت گرفته ) تشکیل خانواده در کل اشتباهه و طرح تفکیک باید در خانواده هم اجرا بشه
شادمان
|
Germany
آخه چرا لجبازی میکنین.
اسلام اگه میگه در یک اتاق خلوت زن و مرد حرامه با هم باشند یعنی زمینه گناه وجود داره.( البته باز یکی کامنت نده که دانشجویان در کلاس از دو نفر بیشترند. میخوام موضوع باز بشه.)
کیه که ندونه کلاس مختلط بازدهییش ضعیفتره.
متاسفانه بعضی دانشجویان دختر حجاب خوبی هم ندارن و این در کلاس مفسده میاره.
مگه اردوهای مختلط زن و مرد رو نمیبینین.
آخه چرا سفسطه می بافین در جواب ناشناس که میگه پس تشکیل خانواده هم اشتباهه چون امکان قتل هست. من چکار به اینکه یه عده بلد نیستن زندگی کنن و به قتل می انجامه .
من میگم درست زندگی کنیم با وفاداری طرفین.
درست به مدرسه و دانشگاه بریم.
یکی بیاد دلیل دفاع از طرح تفکیک رو بیان کنه.
قبلا هم گفتم ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تفکیکه چرا اصل که دانشگاه است غیر تفکیکه.مخصوصا الان که سن ازدواج بالا رفته و اکثر دانشجویان نیز مجردند.
حالا واقعا چرا از این طرح دفاع میکنین. می دونم چون رئیس لوزرا با آن مخالفه.همین.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Germany
.
آفرین شادمان....خودت به نوعی در کامنتت راه ها رو نشون دادی""
جمله اول شما هیچ ربطی به محیط دانشگاه نداره"
بجای تفکیک جنسیتی:
برخورد محکم در مورد حجاب دختران و حتی الان باید گفت پسران صورت بگیره......حراست که قربونش برم...فقط اسمش حراسته""فقط بلده میله بالا پایین کنه!!!!!!!
از اردوهای مختلط جلوگیری بشه"""
____________________________
پسرها علاقه ای به ازدواج ندارند....چون شرایط مهیا نیست""
خودش یه لنگ در هوا مونده که چطوری اموراتش رو بگذرونه......اونوقت یکی دیگه رو بیاره ور دلش؟؟؟؟؟!!!!!!((اصلا چه ربطی به موضوع تفکیک داره؟)
دختر گیلک
|
Germany
دوست عزیز حتما شمام ....................ئی/بسته دیگه تا کی افکار پوچو عقب افتادتونو به خدا و پیغمبرو امام زمان نسبت می دید/می دونی دلیل این اتفاقا چیه اینکه که به جای اینکه به دخنرا پسرای جامعمون یاد بدن روابطشون در چه حدو اندازه ای باشه فقط گفتن اخه اون وقت دخترو پسری که یه عمر از هم جدا بودن تو یه مکانی مثل دانشگاه به هم میرسن و تازه میفهمن دنیا از چه قراره حالا دانشگاه نشد تو محل کار و هزار جای دیگه پس یهو کلا کشورو به 2 قسمت تقسیم کنید که هیچ مردو زنی با هم ارتباط نداشته باشن حتما بعد از تفکیک جنسیتی مساله ........ به وجود میاد/بابا جون چرا نمی خوایم یاد بگیریم که می شه جامعرو واکسینه کرد/
شادمان
|
Germany
خواهر محترم
ما نه تحجر از نوع طالبانیسم و قبول داریم که دخترا رو از مدرسه رفتن منع و آثار باستانی رو از بین میبره و چنانچه کسی ریش نداشت زندانی و اگر زن یا دختری بدون همراه مرد باشه باهاش برخورد کنن. و نه افکار تندرویانه رو بر می تابیم.
که آزادی بی حصر و حد باشه . من میگم آدمای بی جنبه همه جا هستند و به خاطر همین صحبت از تفکیک هست و الا در زیارت خانه کعبه زن و مرد همه هستند و چون همه در مرز عبودیت اند مشکل ساز نیست.
نظرتان در مورد موسی که به دختر شعیب فرمود از پشت سر من حرکت کن و به هر سمتی که باید برم سنگ پرت کن تا چشمش به نامحرم نیفته.
خواهرم مسئله امنیت اخلاقیه و اگر شما رعایت کنی آدم مریض و شیطان انس رعایت نمیکنه.
مملکت هم به پزشک، معلم،و ... زن احتیاج داره هم مرد.
دختر گیلک
|
Germany
برادرم اولا اون پیغمبر خدا بود و اون دخترا دخترای پیغمبر ولی شما بگو واقعا میشه زن و مردو تو همه جا از هم جدا کرد چون به قول خودتون ادم مریض همه جا هست پس نتیجه می گیریم زن نباید از خونه بیرون بیاد تا خدایی نکرده نگاه نا محرمی بهش نیفته و این دقیقا میشه تناقض کامل حرفای شما اثلا مگه شما ها همش روی حجاب تاکید ندارید خوب خدام واسه همین حجاب و قرار داد تا زن و مرد از نگاهای به قول خودتون شیطانی نسبت به هم در امان باشن خوب تو دانشگاهم که رعایت حجاب اجباری پس اگر کسیم نگاهش نادرست باشه با خودشه و باید جوابگوی خدای خودش باشه ولی من می گم به جای این کارا مادر و پدرا حد و حدودو به بچها بشناسونن خیلی بهتره
مهران آزادپی
|
Germany
شاذمان جان با این تفکرات متحجرانه چطوره برگردید به قبل از اسلام و دختر هاتون رو زنده بگور کنین که مبادا به حرام نیفتید !!!!!!
دارندگان ذهن مریض ، توی چهار دیواری خونه خودشون هم که باشند محارم خودشون رو توی پتو و لحاف کرسی می پیچونن که یه وقت خدای ناکرده به گناه نیفتند و البته تجربه نشون داده که می افتند!!!!!
و اما دلیل خواسته بودی که طرح تفکیک جنسیتی غلطه !!!! - هزار تا دلیل وجود داره ! یکی اینکه با توجه به کمبود فضای آموزشی و تعدد رشته های دانشگاهی ، یا باید بعضی از رشته ها رو تک جنسیتی کنند و از پذیرش هر دو جنسیت در یک رشته خود داری کنند !!! که این ناممکنه !!!! ( مگر در افکار متحجر امثال شما ) و یا اینکه ظرفیت دانشگاهها و امکانات دانشگاهی ، از جمله فضای آموزشی ، اساتید و پشتیبانی و ..... به دوبرابر افزایش پیدا کنه که این کار هزینه گزافی رو به دولت تحمیل خواهد کرد که در حال حاضر از غیر ممکن هم غیر ممکن تره - پس اگه میخوای حرف بزنی حرفی بزن که انجامش ممکن باشه !!!!!!
حق یار
شادمان
|
Germany
خواهر گیلک
من که اگه خواهرم در یک دانشگاه که همه دخترند درس بخونه خیالم خیلی راحته.
اینو گفتم که تناقضی که شما فرمودین از بین بره.چرا که در خیابون مغازه و مراجعه به ادارات گذری است ولی در محیط دانشگاهها دختران و پسران کم کم احساس خودمانی پیدا کرده چون اونجا خانه ی دوم آنها است و این احساس خودمانی و شوخی کردنها و ... می رود تا یکی دل بده و یکی نده و خودتونم که میدانید اینا به موسی و صفورا دختر شعیب نمیرسن و اینجاست که به قول خودتان انسان هم که جایزالخطاست.
بازم میگم یک پدر یک مادر و یک خواهر و برادر و یک شوهر؛ خیالشون بابت دخترشون،خواهرشون و همسرشون در دانشگاه تک جنسیتی راحت تره.
حتی شما خواهرم اگه شوهرتان در دانشگاه تک جنسیتی باشه راحت تر نیستین. نگین نیستین.
حق یار.
دختر گیلک
|
Germany
اقای مهران از نکته ای که گفتید واقعا متشکرم چون دقیقا من خودم 2ترم قبل همین مشکل و برای کلاسام داشتم/2تا از کلاسارو تفکیک کردن و به خاطر همین پسرامون مجبور شدن با استادی درس بردارن که تا حالا اون درس باهاش ارائه نشده بود و استاد اصلی رو واسه ما دخترا گذاشتن ولی به چه قیمتی به قیمت اینکه 10تا از اون دخترا که خودمم جزئشون بودم باید ساعت 7شب که کلاسمون تموم میشد مسافت 45 کیلومتر رو فقط خارج از محدوده ی 2تا شهر طی می کردیم که در بهترین حالت ساعت 10 شب خونه میرسیدیم حالا اکه نزدیک به تعطیلیای چند روزه بود که هیجی دیگه خودتون تو این روزا از جادهای شمال خبر دارید حالا شما بگو برادرم ساعت 7 تو زمستون که هوا کاملا تاریکه در نظر بگیر چقدر باید کنار خیابون بمونی که یه خطی بیاد سوارت کنه اگه ماشینم ببری دیگه توان اینو نداری بعد 11 ساعت تو دانشگاه موندن پشت فرمون بشینی بابا اثلا من خودم یه بار وسط راه بنزین تموم کردم هممون انقدر صلوات دادیم ودعا کردیم که به پمپ بنزین رسیدیم حالا برادرم اقای شادمان شما اگر کسی رو در نظر داری که با این وضع محدودیت مکانی و کمبود استاد می تونه برنامه ای بذاره که کسی به مشکل بر نخوره حرف شما قابل قبول و متین بعدشم برادر عزیز اقای شادمان بزرگتر من مادرو پدرم هستن که خودشون تو دانشگاهای همین کشور درس خوندن و حالا تو همین سیستم اموزشی مشغول تدریسن از خیلیا این وبهتر می دونن و میگن که فضای اموزشی امروز نسبت به قبل خیلی پسرفت فرهنگی و اخلاقی داشته و اینم همیشه بهم گفتن که ادمی که خودش خوب باشه تو هیچ مکانی به هیچ کسی اجازه بی احترامی به خوشو نمی ده/با همه این حرفا نظر شما بقیه افراد کاملا محترمه
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Germany
علیرغم بقیه نظرات گیلگ خانم....این نظرش واقعا خوب بود""
شادمان جان...این مشکل گیلک تنها یه دونه از هزار مشکلی است که ممکنه برای هرکسی در هر گوشه ای هر اتفاقی بیفته"
شادمان جان از فضای اون مسائل توی ذهنت بیا بیرون"
چرا نمیخوای قبول کنی که دانشگاه نیاز به کارهای ریشه دار تری برای بهتر شدن وضعیت داره....نه تفکیک جنسیتی که خودش هزارتا مشکل میاره"
_______________________________
شادمان جان:
گفتی اگر خواهرم در یه دانشگاه دخترونه درس بخونه...خیالم راحت تره"""""
خب....قبول""
اما تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
به قیمت دور شدن از جامعه و گوشه نشینی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

یه دختر معتقد و خوب...که قطعا اصول و رفتارها رو از درون خانواده یافته و قابلیت این رو داره که مسائل رو تفکیک کنه......هرگز اینجور هیجانات یا چطور بگم....خودش رو بازیچه دست دیگران قرار نمیده""
نمونه این جمله رو که گفتم ....خودم به عینه دیدم""""در مقابل خیلی دیگه هم هستند!! ___________________________
انوشه:
به قول جهرمی ها:
تا دختر نگه میو.........پسر نمیگه بیو!!!
____________________________
شادمان
|
Germany
آقا مهران و خواهر گیلک
کدام آدم دزد هست که ندونه کارش بده. یا کسی که نماز نمیخونه ندونه نماز نخواندن بده.
متاسفانه انسان وقتی دست به انجام گناه میزنه میدنه کارش بده. ما آدما هم که بنده ی معمولی خداییم نه همچون یوسف که در چنان موقعیتی خودمان را بتونیم حفظ کنیم.
من هم قبول دارم تا دختری نگه میو پسری نخواهد گفت بیو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
۲
۶
من که زیاد سر کلاس‌هایی که بودم دیدم بعضی دانشجو‌ها چشماشون کجا می‌چرخه تازه این که میگم مربوط به 5 تا 8 سال پیشه اون موقع وضع بهتر بود الان که دیگه ماشاالله وضع معلومه
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
۵
۲۶
این k-1 هم دیگه خیلی بی کاره.... قبول ندارید؟
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
حتما قبول دارن ميگي نه به منفي ها در مقابل مثبت ها نگاه كن!!!!!!!
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا که خودت این منفی ها رو برای من زدی، ثانیا حقیقت اینه که بیکاری وگرنه ده ساعت ده ساعت توی اینترنت ول نمی گشتی عزیزم. حالا هم برای خودم یه مثبت خوشگل میذارم...
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
در جايي 120 منفي در حمايت از من زده شد يعني اون ها رو هم خودم زدم؟! در ضمن مي بيني كسي براي تو ارزشي قائل نيست چون اگر بود حداقل مثبت مي زد.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب آقای (یا خانم) Rend
متاسفانه شما در نوشته خود ، حداقل ادب را رعایت نکرده اید. متاسفم.
هادي
|
Iran (Islamic Republic of)
دقيقا خودت ميزني عزيزم
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
ميدوني هادي لياقت نداري جوابت رو بدم ولي چه كنم كه احترام به كرامت انساني اين اجازه رو بهم نمي ده. ببينم اگر من 25 منفي زدم پس چرا هيچكس مثبت نزده؟؟؟!!!!
.......
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر ایشون بیکار بوده و مدام در اینترنت در مقابل قطعا شما هم 2 مین به 2 مین اینجا بودید که متوجه این موضوع شدییییییییییید..... راستی من یکی از اون منفی ها هستم
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب .......... خيلي ممنون.
جبهه
|
Russian Federation
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
۴
۹
هرکس از این طرح تعریف کنه یا حمایت کنه بهش باید شک کرد
ناصح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
۵
۲
امید وارم سیاستمداران نظام خود را در بند جو سازی اجانب گرفتار نکند
alireza
|
Kazakhstan
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
۴
خاک بر سرتون احمقا با این طرز فکر کوچیک و احمقانتون
خاک بر سرتون با این طرز فکر دهاتیتون

ادمایی مثل شما ها این ملت و به گند کشیدن
کار تون می دونی چیه؟ اینه ۲ دیقه دیگه این کانتو پاک کنید مبادا کسی از این حرفا به خودش بیاد
باعث تاسف که فقط به بحث جنسی این مسءله فکر میکنین
شادمان
|
Kazakhstan
علیرضا ی عزیز
من اصلا به حرفات کار ندارم, فقط به آن قسمت از حرفات که میگی « طرز فکر دهاتیتون»
به نظر تو به دهات و روستا ییان توهین نکردی.
خدا بهترین مردمو باتقواترین آنها معرفی کرده؛ نه فارس و عجم و کرد و لر و شهری و روستایی و سیاه و سفید و ...
متشکرم.
سما
|
United States of America
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
۲
پس دختر و پسری که هیچ کجا با هم همسخن نمی شوند و همواره توسط قدرت از هرگونه روابط با جنس مخالف نهی می شوند چطور در جامعه با هم و در کنار هم زندگی کنند.اینجا عربستان زمان جاهلیت است که هر دختری فقط به خاطر دختر بودن زنده به گور میشود و کلیسای رم که هر مردی به خاطر مرد بودن عقیم
مهران آزادپی
|
United States of America
سما جان به نکته بسیار جالبی اشاره کردی !!! باور کن یک بخش از این تبلیغات سوء در راستای ترویج تفکر متحجرانه کلیسا های قرون وسطی ست !!!!! و سوق دادن مردم به دیر نشینی و راهبگی !!!! این خدعه امپریالیسم برای عقب مانده نگاه داشتن ملت هاست ! وگر نه چه کسی ست که ندونه عفت یک موضوع درونی ست و نیاز به حصار و برج و بارو و نگهبان نداره و چه کسی ست که این ضرب المثل به گوشش نخورده باشه که فلانی رو توی شیشه هم بزاری درش رو هم ببندی کار خودش رو می کنه !!!!! - به کامنت یکی از کاربران نگاه کن ! انتظار داره که خدا هم در تقدیر و تصمیم خودش تجدید نظر کنه و مراسم حج هم تفکیک جنسیتی بشه !!!! ( ظاهرا نعوذ بالله این آقا از خدا هم بیشتر می فهمه ) - باز توی همین کامنت ها نگاه کن ! به جای کار فرهنگی !!!!! یه عده رو منع نکنی ، اعتقاد دارن که باید برای نگاههای مردم هم نگهبان گذاشت .... وا اسفا !!!!!!!!!
حق یار
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
۴
۴
من همین قدر فهمیده ام که احمدی نژاد از رقبایش با اخلاص تر و پاک تر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو آدم فهمیده ای هستی.!!!!!!!
تو خوبی.!!!!!!!!
تو خیلی خوبی.!!!!!!!
تو اصلا بد نیستی.!!!!!!!
تو اصلا از همه بهتر می فهمی!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Indonesia
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
۱
۱
برو بابا ............
ناشناس
|
Indonesia
بابا کجا بره؟ بره آب بیاره؟
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
۱
يعني انقدر نظر اولم تند بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!