۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹

اعتراض‌‌شدید شهرام‌ناظری به صداوسیما

شهرام ناظری، خواننده محبوب و شناخته شده کشورمان با انتقاد شدید از رسانه ملی در پخش آثار خود بدون رعایت کپی‌رایت، تاکید کرد: بارها به صداوسیما اعتراض کرده‌ام، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ام.
کد خبر : ۳۱۸۳۹

30سال تحمل کردم،الان می‌گویم بس است، بی‌عدالتی بس است. بیایید بعد از 30سال به هنرمندان واقعی و اصیل کشور احترام بگذاریم.

شهرام ناظری، خواننده محبوب و شناخته شده کشورمان با انتقاد شدید از رسانه ملی در پخش آثار خود بدون رعایت کپی‌رایت، تاکید کرد: بارها به صداوسیما اعتراض کرده‌ام، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ام.

بنابراین گزارش، وی که پیشنهادهای متعددی هم برای پیگیری حق و حقوق از سوی برخی مراکز مختلف داشته، در گفتگو با «تجربه» نارضایتی‌ها و گلایه‌های خود را وارد فاز جدیدی کرده و از مسئولان خواسته دیگر بعد از 30 سال، حرمت هنرمندان اصیل کشور را حفظ کنند.

وی در این گفتگو اظهار داشته است: «اکنون بیش از 30 سال است صداوسیما آثار مرا به گونه‌های مختلف مورد استفاده قرار داده و پخش کرده است و جالب اینجاست که در این مدت 30 سال که در حقیقت یک عمر محسوب می‌شود بدون اجازه از من و بدون اطلاع من و بدون در نظر گرفتن حق و حقوق من از نظر کپی‌رایت، عمل کرده است.»

ناظری ادامه داده است: «در دوران جنگ بسیاری از آثار من سرود جبهه‌های نبرد بود. صداوسیما در تمام مدت هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق از کارهای من که داراری روحیه حماسی بودند، استفاده کرد البته بدون هیچگونه قرارداد و اجازه‌ای از من. در پایان جنگ وقتی قرار می‌شود یک ویدئو کلیپ به عنوان سمبل هشت سال جنگ توسط صداوسیما تهیه شود باز کلیپ «کاروان شهید» بر اساس صدای من تهیه می‌شود اما این انتخاب و تهیه هم بدون اطلاع و بدون هیچگونه قراردادی با من انجام شد.»

وی افزود: «پس از جنگ هم مدام کارهای من پخش شده و به همین صورت، صداوسیما راه و روش خود و اعتراض را با من به همان صورت ادامه داده است. حرف‌های من هم به نتیجه‌ای نرسیده به صداوسیما می‌گویم 30سال ناعادلانه به همین منوال در مورد من عمل کرده‌اید، در این مورد واقعا من بیش از حد از خود نجابت نشان داده‌ام اما انصاف شما کجا رفته؟ هر کدام از شما اگر 30 ماه حقوق‌تان را دریافت نکنید چه واکنشی نشان می‌دهید؟ حالا ببینید من شهرام ناظری که 30 سال یعنی یک عمر تحمل کرده‌ام همچون کوه ایستاده‌ام. من می‌گویم دیگر بس است. 30 سال گذشت. دیگر بی عدالتی بس است. بیایید به هنرمندان واقعی و اصیل کشور احترام بگذارید. بدون اجازه آنها کاری را پخش نکنید و برای تهیه هر نوع اثر یا کلیپ طبق قانون به حق و حقوق آنها از نظر کپی‌رایت توجه قانونی بکنید.»

این خواننده محبوب موسیقی سنتی ادامه داده است: «خیلی ها خیلی ادعاها دارند اما من شهرام ناظری فرزند ایران و از نژاد کرد از ابتدای انقلاب یعنی سال 57 تا امروز شهریور 1390، 33سال نه کمک مالی و نه وام‌های آنچنانی گرفته‌ام و نه زمین و نه خانه و نه هیچ چیز دیگر...هرگز از کسی و نهادی نه تنها چیزی طلب نکرده‌ام بلکه حق و حقوق 30 ساله خودم را نیز نگرفته‌ام. این را گفتم که بدانید یک هنرمند با چه شرایطی در این مملکت روند کار هنری خود را ادامه داده است. من وامدار کسی نیستم و برای همین خدا شکر می کنم.»

وی در پایان اشاره کرده است که «البته بماند که در این سال‌ها چه پیشنهادهای دهن پرکنی از سوی مراکز مختلف داشتم تا از امتیازات ویژ‌ه‌ای برخوردار شوم و تمام حق و حقوقی را که به ناحق نداده‌اند، دریافت کنم اما هرگز هیچیک را نپذیرفته ام و اعلام کرده‌ام که هر زمان تصمیم گرفتید و تصویب کردید که حق و حقوق ضایع شده همه هنرمندان این آب و خاک را به آنها بدهید آن زمان من نیز به همراه دیگر هنرمندان خواهم آمد تا بخشی از حق و حقوق طبیعی خود را دریافت کنم.»

برخی معتقدند این سخنان جدید شهرام ناظری و انتقادهای سنگین او، ماجرای محمدرضا شجریان را تکرار خواهد کرد و او را در لیست ممنوعه رسانه ملی قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
۸
۲
خب راست مي‌گه ديگه! ايشان كدام يك از خيانت‌هاي شجريان را مرتكب شده است كه او را ايشان قاطي مي‌كنيد؟ چرا الكي شجريان را به ايشان مي‌چسبانيد؟ متاسفانه صدا و سيما فقط به خواننده‌هاي مسئله‌دار بي‌جنبه ارزش قايل است و ميليون ميليون خرجشان مي‌كند. ولي كسي كه به كارش ارزش مي‌دهد و حاضر نيست هركاري بكند را كنار مي‌گذارد.
سعید
|
Canada
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
۳
۸
بنده خدا شجریان هم حرف اصلیش همین بود که آهنگ هاش رو بدون اجازه خود با عکس و فیلم هر کسی تو تلویزیون نشون ندهند و از آهنگ هاش برای تبلیغ شخصیت های حکومتی استفاده نکنند و بخاطر همین شد پاچه خوار غرب و بی بصیرت و مزدور بی بی سی....
مرتضي
|
Canada
بي‌خودي شجريان را تطهير نكنيد. اون كلا مشكل داره.
ايمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
۲
۹
حال مگر رسانه ملي چه آش دهن سوزي است كه كسي در ليست ممنوعه قرار بگيرد يا نگيرد؟ مگر فقط رسانه ملي ابزار سمعي و بصري است؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
۱
۸
البته این سخنان به فروش بیشتر آلبومهای استاد کمک شایانی میکنه. بالاخره شجریان هم همین مسیر رو رفت و خوب هم جواب گرفت!
بهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۲
با سلام واحترام به تمام زحمت کشان در عر صه هنر این مرز بوم ،به امید روزی که هنرمند در ایران جایگاه اصلی خود را پیدا کند .
اسدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۱
۱
بسم الله الرحمن الرحيم
يا ايها الذين آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون كبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون
صدا و سيما ملي است و شما هم تا كنون هنرمند ملي بوده ايد و سروده هاي شما حكايت از عرق ملي و اسلامي داشت اگر توبه كرده ايد و دوست نداريد با شهدا و رزمندگان و عرفا محشور شويد اعتراض شما وارد و بايد تجديد نظر كرد.
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزيز! ايشان كجاي سخنانشان برخلاف شجريان ﴿كه از ابتدا با دادن رنگ و بوي ديني و حماسي به آثارش مخالف بود و دل در گروي ملي-مذهبي‌ها داشت و هميشه هم به اينكه چرا تلويزيون روي صدايش تصاويري مي‌گذارد كه مردم را به ياد حماسه و مذهب مي‌اندازد معترض بود و مي‌گفت براي تصوير فقط بايد از گل و بلبل استفاده شود!!!﴾، از آنچه تاكنون كرده‌اند ابراز پشيماني نموده‌اند؟! كاملا برعكس! اگر دوباره متن خبر را بخوانيد خواهيد ديد كه صراحتا گفته‌اند به خواندن اشعار حماسي در دوران جنگ و براي شهدا افتخار مي‌كنند و اين را وظيفه خود مي‌دانسته‌اند. اما آيا كسي كه به دين و مملكتش پايبند است نبايد از نظر مالي تامين شود؟ كدام بيشتر لايق رسدگي‌اند؟ او كه سابقه‌اش حاكي از عرق ديني و ملي دارد يا خوانندگان نوپاي معلوم‌الحال كنوني كه اكثرا جز لغوخواني و حضور در مجالس لهو و لعب آنچناني، هنر ديگري ندارند و صدا و سيما هم هميشه دامنشان را پر از طلا نموده است تا در بزمشان كم نداشته باشند؟!
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۱
با سلام ، بنده هم با نظر استاد ناظری کاملاً موافق هستم . چراکه گفته اند :
نعمت روی زمین از آن پر رویان است
خون دل می خورد آنکس که حیایی دارد !!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۶
۱
شجریان به دامن اجانب افتاد؛ ربطی به حق خواهی استاد شهرام ناظری ندارد
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
شجريان در دامن اجانب نيفتاد. در دامن اجانب بود، صرفا تشت رسواييش اكنون براي همه به زمين افتاد. من خودم عكسي از ايشان در مهماني خصوصي نهضت آزادي‌ها ديده‌ام كه به سال‌هاي بسيار دور بر مي‌گردد و اين يعني شجريان از قديم آنوري بوده است.
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۸
صداي خواننده هاي با ارزش مثل آقاي ناظري و آقاي افتخاري را بدون اجازه و بصورت محدود پخش ميكنند. بعد پول زحمت شما را به يه عده بازيگر ميدهند كه از بازيگري و تيپ و پز دارند كه براي حضور چند دقيقه اي در سيما مبالغ ميليوني ميگيرند يا براي تبليغ يك پفك و چيپس يا ساخت يه سريال دم دستي هر روز يه خواننده در پيت ميارند كلي هم پول بيت المال رو تلف ميكنند.... صدا و سيما كارهايش واقعاً جاي تامل دارد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۶
خوب بنده خدا حرف بدی نزده. صدا و سیمایی که برای اون سریالهای احمقانه که پخش میشه دقیقه ای خدا تومن میده، چه اشکالی داره که به ازای هر بار پخش آهنگ این افراد هم مبلغی پرداخت کنه؟ شاید چون در این حالت هیچ درصدی به مدیر تایید کننده نمیرسه هست که باعث میشه خیلی علاقه ای به انجام این کار نداشته باشند.
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزيز! يه خواهشي ازتون دارم. لطفا از اين پس از اصطلاح غلط نعوذباالله "خدا تومن" استفاده نكنيد. "خدا" اسم خاص است كه صرفا براي "الله" قابل استفاده است و گفتن اصطلاخاتي از اين قبيل، همسنگ كردن پول با الله است كه اين نوعي شرك است. اين يكي از اصطلاحات بسيار غلطي است كه متاسفانه صدا و سيما هم به آن دامن مي‌زد و بسياري ندانسته آنرا تكرار مي‌كنند.
رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
۳
همه از این مملکت طلبکارن هنر مند فوتبالی خواننده نوازنده هنر پشته هنر پیشه فقط مردم عادیند که بدهکارن !!!!!!!!!!!
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
شجریان بااحساسات ملیون ها ایرانی بازی کرد البته بعضی ازحرفاش حق بود ولی چرا باید توی رسانه های بیگانه که دشمن قسم خورده ما هستند این جور خود شیرینکی کنه اصلا میگیم درست میگه ولی انصافا حجاب دخترش برازنده ی شجریان هست که یه روزی شاگرد مصطفی اسماییل بوده ایااین همون شجریانی که ربنا خوند البته خودش میگه همینجوری خوند ه ولی واقعا مردم هم همینجوری گوش میدادن