۰۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳

ظهور امام زمان در دوره احمدی نژاد؟

کد خبر : ۱۸۵۶۸
سایت آتی نیوز گزارش داد:

حجت الاسلام و المسلمین جواد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه فرهنگی هنری آینده روشن بشریت در مقاله ای نوشته است:

 اخیرا شاهد تولید فیلمی هستیم که با عنوان «مستند ظهور بسیار نزدیک است» در سطح وسیعی درکشور پخش شده است.

مشکل عمده و اصلی این محصول همان عبور از خط قرمز است. سازندگان این مستند با یقین کامل حکم می‌کنند که ظهور در چند سال آینده اتفاق خواهد افتاد و هیچ شکی ندارند که در دروان ریاست جمهوری آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهور واقع می‌شود.

این انحراف بزرگ که در روایات فراوانی از آن نهی شده است موجب شده تا مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم احساس مسوولیت نموده و در برابر آن موضع گیری نماید. البته این که براستی چه کسانی پشت پرده این اقدام هستند؟

هدف نهایی آنها از این اقدام چیست؟ چرا با آن که دست آویزی برای اهانت آشکار سازندگان آن به یک مرکز رسمی حوزه مقدسه علمیه قم شده است، برخوردی قانونی با آنان نمی‌شود؟ پرسش‌هایی است که برای نگارنده نیز حلّ نشده است.
نظرات بینندگان
موسى
|
Canada
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
۲۱
۳
لطفا يك طرفه قضاوت نكنيد.
اگرچه افراط در مصداق شناسى كه اين جوونا در اين مستند مرتكب شدن كار درستى نبوده اما با تأمل در روايات و انطباق آن با شرايط و اتفاقات حال حاضر انشاءالله ظهور بسيار نزديك است و اميدوارم صراط در برخى مواضع خود در سال جارى تجديد نظر كند.
تهمت زدن به مردم بايد ترك بشه.
ضمنا هر كى كه روحانيه لزوما درست نيست.
بد نيست انصاف داشته باشيم و حرف اين جوونا رو هم بشنويم.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
۶
۱۴
هدف این است که با این کار فکر مردم را به چنین موضوعاتی مشغول کنند واگر نشد باعث دلسردی ونا امیدی و حتی انکار شود.
ای مردم بدانید فقط خداست که زمان ظهور و زمان قیامت در اختیار اوست و در قران ایات فراوانی راجع به این موضوع داریم
علیرضا
|
Germany
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
۳
۱
پشت پرده که معلومه منم واسه پخش شدن نظرم پخش بشه مگه سایت u313 فیلتر شد.؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
۵
۵
بسم الله الرحمن الرحیم
به حدیث زیر توجه فرمایید:
*قال الإمام المهدي،(صاحب العصر و الزّمان عليه السلام و عجّل الله تعالى فرجه الشّريف): أمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فيها إلى رُواةِ حَديثِنا (أحاديثِنا)، فَإنَّهُمْ حُجَّتي عَلَيْکُمْ وَ أنَا حُجَّةُ اللهِ عَلَيْکُمْ.
*حضرت امام مهدی (عج)فرمودند:
جهت حلّ مشکلات در حوادث - امور سياسى، عبادى، اقتصادى، نظامى، فرهنگى، اجتماعى و... - به راويان حديث و فقهاء مراجعه کنيد که آن ها در زمان غيبت خليفه و حجّت من بر شما هستند و من حجّت خداوند بر آن ها مى باشم.
نکته اساسی در این است که در مسائل این چنینی در کنار مراجع وروحانیت عزیز باشیم واز آنها دور نشویم .حوزه های علمیه بهترین مرجع
جهت حل مباحث این چنینی است واگر جواب آنها را نپذیریم ازسخن امام زمان سرپیچی کرده ایم.
انشالله همه در خط ولایت باشیم.
موسى
|
Canada
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
۱۰
۴
اين حرفى كه اين آقا زدن جمله حسبنا كتاب الله رو تداعى مى كنه.
چرا الكى شلوغش كردين؟!
اونا فقط گفتن ظهور نزديكه حتى تيتر اصلى سايتشون هم همينه.
چرا با شانتاژ خبرى يك گروهو يه طرفه محكوم مى كنين؟
بازم ميگم افراط در تطابق مصداقها كار درستى نبوده، ولى شما حق ندارين به اين دليل نسبت ارتباط با دشمن به اين گروه بدين.
ضمنا از كى تا حالا از نزديك بودن ظهور گفتن باعث نا اميدى شده؟!
اصلا يكى از بالاترين نشانه هاى شيعه اينه كه هميشه ظهورو نزديك ببينه.
نكنه شما جزو اونايى شدين كه "انهم يرونه بعيدا" ؟!
به احتمال زياد بعضيها هم با رسوندن اخبار نادرست به مراجع باعث برخى واكنشها ميشن كه در قيامت بايد پاسخگو باشن.
به نظر شما ائمه اطهار ما اين همه در مورد علائم ظهور سخن گفتند براى من و شما نبوده؟
يعنى اين نشانه ها در هيچ دوره اى قرار نيست بررسى و شناسايى بشن؟
يادتون باشه اونا گفتن ظهور نزديكه، و احتمال و پرسش بكار بردن و
اگه ظهور در دوره دكتر احمدى نژاد اتفاق نيفته، مؤمن واقعى خسارت نمى بينه چون اونا به مرحله يقين رسيدند و هيچ وقت نا اميد نميشن كه اينا ياران حضرت هستن نه آدماى سست ايمان.

اما اگه ظهور در دوره دكتر واقع بشه، و از الان تا زمان ظهور براى خيلى از انسانها فرصت اصلاح باشه، آيا آنها كه در بوق نزديك نبودن ظهور، ضعيف بودن روايات و امثالهم مى دمند و به ديگران تهمت ارتباط با اجانب مى دهند حاضرند در قيامت تاوان دور كردن مردم از جريان ظهور رو پس بدهند؟

انشاء الله خداوند متعال ظهور حضرت بقية الله الاعظم را در دوران ما قرار دهد و همه مسلمين را رحمت و مغفرت نمايد و ما را جزو ياران واقعى آن حضرت قرار دهد.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
۱۰
۲
چه عجب این موسسه یه تکونی خورد !

صراط جان فکر می کردم خیلی بی طرف هستی
ولی وقتی دیدم این خبر رو درج کردی به کل ازت نا امید شدم

اونا قرار بود مناظره کنند ولی موسسه نگذاشت

خاک تو سرت
ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
۱
۸
آقا موسي سلام
اينكه گفتي ائمه نشانه هاي ظهور رو اعلام كردن بحثي است بسيار وسيع . در اصل علائم براي اين اعلام شد كه شيعيان دچار اشتباه و گمراهي در زمان ظهور نشوند .
مطلب بعدي اينكه تطابق اتفاقات با علائم ظهور كاري اشتباه است و اينكه وقت براي ظهور معلوم كنيم كاري اشتباه تر . البته نميشه به افرادي كه اين مستند رو ساختن بگيم دشمن بلكه اين كار ممكن است از روي ناداني اتفاق افتاده باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
۹
۲
من به همه توصیه می کنم این مستند رو ببینند.

بسیار زیبا و تاثیرگزاره و تنها اشکالش مصداق گزاری بیش از حد است.

من که اولین باره اسم مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم رو می شنوم ولی این مستند واقعا انسان رو به تلاش برای ظهور امام زمان ترغیب می کنه و احساس شورانگیزی رو به مخاطب انتقال می ده.
علی از تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
من با نظر شما موافقم. مستند جالبی بود. البته ناگفته نماند که اگر در تطبیق روایات ظهور با اشخاص دیگر کمی تردید داشته باشیم، شکی و تردیدی نیست که آقای گلمان یعنی امام خامنه ای همان سید حسنی و علمدار ظهور مهدی فاطمه (س) می باشند. جان ناقابل تمام بچه بسیجیها فدای یک لبخند آقا سید علی
irani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
۶
emam zaman bekhad biyad miyad dge , bejaye inkara dindari(sedaghato rastgooyi)ro tarvij bedid na tavahom o khial pardaz↲↲bidar shid!!!)
احمد
|
Hong Kong
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
۷
۱
کجای این مستند گفته ظهور تا چند سال دیگ است؟
حرف انها فقط این است که طبق وعده بزرگانی چون ایت الله بهجت ظهور بسیار نزدیک است.
انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا
موسى
|
Canada
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
۳
سلام عليلم
احمد جان من هم قبول دارم كه تطابق كار درستى نيست.
اما اينجا مسئله تشابه و امكان مطرح است و حتى اگر يك درصد احتمال وقوع باشد بايد آنرا مد نظر گرفت.
يعنى مى توان با توجه به تشابه بعضى از روايات با برخى وقايع نتيجه گرفت كه احتمالا ظهور بسيار نزديك است.
اينجور كه شما مى گوييد در هيچ دوره اى نمى توان از نزديك بودن ظهور گفت، زيرا بلافاصله گروهى شما را به عبور از خط قرمز متهم مى كنند.
ضمنا درست نيست كه ما خودمان را دانا حساب كنيم و بقيه را نادان.
يادتان باشد در هيچ دوره اى از تاريخ بعد از غيبت اين همه وقايع شبيه به روايات ظهور اتفاق نيفتاده است.
البته مسلما و يقينا مصداق سازى شخصيتى كه مبشران انجام داده اند، كار بسيار نادرستى بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
۱
۵
پس فردام میان میگن احمدی نژاد خود امام .....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
۲
بهترین راه تشکیل جلساتی بین علماوصاحبنظران وارائه مدارک واسنادبرای اثبات نظراتشان است تاموضوع کاملامنطقی وبراساس شواهدومدارک ورضای الهی روشن شودچنان که خداوندمیفرمایدهدایت الهی شامل کسانی که حرفهارامیشنوندوازبهترین انهاپیروی میکنندمیشود
جواد متين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
۴
يه سوال :
اگه قرار نبود مردم آخر الزمان روايات رو با افراد زمان خودشون تطابق ندن ، پس اساساً اهل بيت (ع) اساساً چرا اين همه روايات دقيق از مشخصات شخصيتهاي آخرالزمان ارايه دادن
علی از تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا جواد، نظرت خیلی عالی بود. با مطلبت موافقم. من هم منتظر جواب سوال زیبایت باقی می مانم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی موسسه میگه نباید تطبیق بدید ، نباید تطبیق بدید دیگه.فردا هم اگر گفت اونی که میگه (انا المهدی) رو تطبیق ندید باید گوش کنید!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
۱
به نظر من بهترین کاری که میتونیم درمورد رد یا تایید این مستند بکنیم اینه که منتظر نظر یا عکس العمل رهبرمان آیت اله خامنه ای باشیم هر چه ایشان گفتند میتونه به روشن شدن این قضیه کمک کنه - البته این نظر منه