۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۰۸:۵۱

بیانیه شدیداللحن وزارت خارجه در پی تجاوز آمریکا |حق ذاتی دفاع را محفوظ می‌دانیم

وزارت خارجه
وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تجاوزات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر حق دفاع مشروع، به کشورهای همسایه نسبت به هرگونه همکاری با متجاوزان هشدار داد.
کد خبر : ۷۴۱۸۹۳

وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «حملات وحشیانه آمریکا نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است.»

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

«حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند. 

این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است. 

جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.»

بیانیه شدیداللحن وزارت خارجه در پی تجاوز آمریکا |حق ذاتی دفاع را محفوظ می‌دانیم