۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
یک نکته پیرامون فرمایشات رهبری؛

چرا رهبر انقلاب هیچ قضاوتی درمورد متهمان احتمالی مسمومیت‌ها نکردند؟

چرا رهبر انقلاب هیچ قضاوتی درمورد متهمان احتمالی مسمومیت‌ها نکردند؟
رهبر معظم انقلاب درباره ماجرای مسمومیت دانش آموزان تأکید کردند که این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است و باید عوامل این جنایت به اشد مجازات محکوم شوند.
کد خبر : ۶۱۳۶۸۳

گروه سیاسی- رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بیاناتی کم سابقه، درباره ماجرای مسمومیت دانش آموزان تاکید کردند که این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است و باید عوامل این جنایت به اشد مجازات محکوم شوند و در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صراط، ایشان همچنین تصریح کردند که «بلاشک کسانی در این کار دست دارند.»

بیانات صریح رهبر معظم انقلاب یک نکته بسیار قابل تامل دارد که نباید از نظر مسئولان دور باشد.

اولین نکته آن است که ایشان هیچ قضاوتی درمورد متهمان احتمالی این «جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض» نکردند. در روز‌های اخیر، شایعاتی ایجاد شده که مسمومیت دانش آموزان کارِ گروهی از حامیان نظام است. صدالبته که نظام و مسئولان آن از این اتهام مبرا هستند، اما اینکه کسانی که خود را حامی نظام می‌دانند بخواهند این کار را انجام دهند، از شایعاتی است که در فضای سیاسی کشور مطرح شده است. حتی عده‌ای این موضوع را مطرح کره اند که، چون این کار، کار حامیان نظام است پس مسئولان تمایلی ندارند پشت پرده آن را افشا کنند.

این موضوع می‌تواند چیزی شبیه اسیدپاشی زنجیره‌ای اصفهان باشد که مرتکبان آن تصور می‌کنند با این کار به نظام اسلامی یاری می‌رسانند، اما در حقیقت آن‌ها نادانسته در حال تضعیف نظام هستند.

در مقابل این اتهامات، عده‌ای از مسئولین از جمله شماری از نمایندگان مجلس راه دیگری را در پیش گرفتند و گفتند که این اتفاقات کارِ معاندان نظام از جمله منافقین و یا دیگر گروهک‌های ضدانقلاب است.

اینکه آیت الله خامنه‌ای در بیانات صریحشان هیچ گروهی را متهم نکردند و حتی اشاره‌ای گذرا به این موضوع هم نکردند، نشان می‌دهد از نظر ایشان، اصل اقدام به قدری جنایتکارانه است که هیچ هدفی نمی‌تواند آن را توجیه کند. بنابر این هر گروهی مسئول این اقدام باشد، باید صراحتا به مردم معرفی شود و بدون اغماض به سزای عمل خود برسد؛ چه این گروه خود را حامی نظام بداند و چه وابسته به معاندان نظام باشد.