۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

عرضه خارج از شبکه دارو در شمال تهران/ تیغ تعزیرات برگردن داروخانه‌های متخلف

عرضه خارج از شبکه دارو در شمال تهران/ تیغ تعزیرات برگردن داروخانه‌های متخلف
رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران از جریمه دو داروخانه متخلف در شمال تهران خبر داد.
کد خبر : ۵۶۳۲۹۸

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات به همراه معاونت سازمان غذا و دارو تهران، به منظور رسیدگی به وضعیت داروخانه‌ها در بحث جلوگیری از وقوع تخلف گرانفروشی اقلام دارویی، بهداشتی و درمانی در سطح پایتخت برگزار شد.

وی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر عرضه خارج از شبکه دارو و همچنین فروش دارو‌های مکمل ورزشی با نرخ بیش از قیمت مصوب، به سراغ ۲ داروخانه در پارک وی و پاسداران رفته و موارد مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیحی تصریح کرد: در بررسی پرونده عرضه دارو‌های خارج از شبکه مشخص شد که متصدی یکی از این دو داروخانه با تهیه انباری اقدام به دپوی دارو‌ها و محصولات بهداشتی و درمانی کرده و با عرضه محصولات خارج از شبکه دارویی، فعالیت‌های غیر قانونی را انجام می‌داده است.

وی افزود: در بررسی پرونده دوم مشخص شد که در یکی از داروخانه‌ها متصدی این واحد اقدام به عرضه و فروش دارو‌های مکمل ورزشی با قیمت بیش از نرخ مصوب می‌کند و از ارائه فاکتور خرید به بازرسان گشت تعزیرات سر باز زد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران با بیان اعمال جریمه برای هر دو داروخانه متخلف، گفت: ضمن تفهیم تخلفات صورت گرفته به متصدیان این دو داروخانه، جرایم نیز مطابق قانون برای آن‌ها اعمال شد.