۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

چه تایید صلاحیت بشوم چه نشوم به نفع رئیسی کنار می‌کشم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: چه نام من در فهرست داوطلبان احراز صلاحیت شده شورای نگهبان باشد و چه نباشد به نفع آقای رئیسی کنار می‌کشم.
کد خبر : ۵۵۸۷۷۳

محمد حسن نامی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه در گفت‌وگویی به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که در مصاحبه‌ای عنوان کردید اگر آقای رئیسی بیاید امکان دارد از ادمه رقابت منصرف شوید آیا اکنون این انگیزه در شما وجود دارد یا خیر، گفت: من یک ماه پیش هم این را مطرح کردم که اگر آیت‌الله رئیسی در انتخابات حضور یابند، من به نفع ایشان کنار خواهم رفت.

چه تایید صلاحیت بشوم چه نشوم به نفع رئیسی کنار می‌کشم

نامی با بیان اینکه تصمیم دارم به نفع آقای رئیسی کنار بروم، اظهار کرد: اگرچه هنوز نمی‌دانم که آیا در اسامی که توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود حضور دارم یا نه. همین الان هم اعلام می‌کنم که به نفع ایشان کنار می‌روم و اگر هم اسم من در اسامی تایید شده شورای نگهبان باشد اگر ایشان صلاح دانستند تا آخر با ایشان خواهم بود، ولی در آخر به نفع ایشان کنار می‌روم.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که توسط یک گروه ۱۲ نفره متشکل از دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم و تحقیقات انجام شده است یک جامعه نمونه آماری بخصوص پرسنل ارتش و بازنشسته بررسی کرده‌اند که من در وضعیت معمول فعلا یک کف رای حدود ۳.۲ تا ۳.۷ دهم میلیون نفری دارم این می‌تواند تقویت شود چرا که ما هنوز هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برعکس سایر نامزد‌ها که همه ستاد زده‌اند و چندین ماه است که کار می‌کنند، ما گفتیم ضرورت ندارد تا زمانی که شورای نگهبان ما را تایید نکند، این کار بی‌مورد است یعنی ما باید به قوانین احترام بگذاریم.

امیر سرتیپ نامی گفت: اگر قرار باشد همین اول کار بی‌نظمی انجام دهم پس شعار من بی‌مورد است. من هیچ اقدامی درخصوص کار‌های تبلیغاتی انجام نمی‌دهم.

وی اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که اسم من جزو آن هفت نفر هست یا خیر. به نظر می‌رسد هفت نفر باشند، از هر طیف۲ تا سه نفر و یک نفر هم به صورت مستقل، میان این ۲ گروه باشد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چه من باشم چه نباشم فعلا به نفع آقای رئیسی کنار می‌روم، در پاسخ به این سوال که آیا این حرف شما به آن معناست که قبل از ۲۸ خرداد به نفع آقای رئیسی کنار می‌روید و در مناظرات هم به ایشان کمک می‌کنید؟ گفت: بله این کار را انجام خواهم داد.

نامی درباره اینکه با توجه به اینکه آقای رئیسی نامزد اصلی اصولگرا‌ها هستند، آیا هنوز هم خودتان را مستقل می‌دانید؟ گفت: آقای رئیسی هم مستقل هستند و خودشان این را اعلام کردند و دیدیم که شورای وحدت هم یک مقدار از گفته ایشان تعجب کرد. چون شورای وحدت دائما اعلام می‌کند نامزد ما ایشان هستند، ولی ایشان به صورت مستقل وارد شد. من هم به صورت مستقل در کنار آقای رئیسی مستقل عمل خواهم کرد.