۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

۱۸ استان در مسیر پیک کرونایی قرار دارند / برخی نمی‌دانند کشور چگونه اداره می‌شود

رئیس جمهور گفت: ۱۸ استان در مسیر پیک کرونایی هستند که وضعیت ۷ استان خیلی خوب نیست.
کد خبر : ۵۵۴۸۷۱

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: متاسفانه آمار و ارقام نشانگر آن بود بیشتر استانهای ما در مسیر پیک این بیماری هستند و هنوز به مراحل پایانی پیک نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ استان در مسیر پیک کرونایی هستند که وضعیت ۷ استان خیلی خوب نیست. از قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا میخواهم  در این هفته و یا شاید هفته آینده نظارت افزایش یابد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: مصرف برق در کشور بالا رفته است. مردم می‌دانند برق، آب و اینترنت اگر یک روز نباشد چه مشکلاتی ایجاد می‌شود؛ تامین اینها وظیفه دولت است. 

وی با بیان اینکه بطور روشن برای مردم مسائل گفته نمی‌شود گفت: ما واکسن کوواکس می‌خواهیم که برای این مقدار ۱۷۸ میلیون دلار نیاز است، البته پول هست اما جابجایی آن سخت است. برخی نمی‌دانند کشور چگونه اداره می‌شود و تحریم چه تاثیری می‌گذارد. همه نهاده‌های تولید مرغ، مرغ‌های لاین و مادر همه از خارج وارد می‌شود. 

رئیس جمهور اظهار کرد: تحریم یک جنایت بزرگ است که در تاریخ ایران رخ داده است؛ ما برای وارد کردن واکسن ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است. مردم بدانند برای ما خرید واکسن اولویت است و پول این واکسن را تامین می‌کنیم و شرایط این بیماری در همین آخر اردیبهشت بهتر خواهد شد. 

وی بیان کرد: دولت خود را متعهد می‌داند که واکسن خارجی را تا زمان تولید واکسن داخلی تامین کند. ممکن است این ویروس از آن ویروس‌هایی باشد که سال‌ها با آن درگیر باشیم.