۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۵

برخورد زننده گشت ارشاد با دو دختر مانتویی

کد خبر : ۲۱۲۲۴
با وجود تأکیدهای فراوان مبنی بر عدم برخوردهای سلبی در امر حجاب و عفاف؛ و البته تأکید فرماندهان ناجا در این باره، متاسفانه برخورد زننده یکی از گشت های ارشاد در ورودی نمایشگاه کتاب صحنه تأسف باری را پدید آورد.

به گزارش «تابناک»، عصر روز سه شنبه 20 اردیبهشت حوالی ساعت 18.30 نزدیک به در خروجی مقابل خیابان مفتح یگان گشت ارشاد با پلاک 47769 ضمن برخوردی کاملا شخصی نه تنها در ماموریت محوله خود موفق نبود بلکه تصویری بسیار بد در ذهن مردم و البته فرد خاطی باقی گذاشت.

 داستان از این قرار بود که دو دختر در حال خروج از نمایشگاه، با تذکر دو تن از خانم های گشت ارشاد فوق مواجه می شوند؛ یکی از این دخترها مانتویی معمولی با فرم سارافون بر تن داشت.  مامور گشت ارشاد با لحنی بسیار بد و زننده دختر را از دوستش جدا کرد و به داخل ماشین هل داد!

دختر که ظاهری معمولی داشت و تنها مشکل مانتویش باعث برخورد پلیس شده بود؛ با التماس های مکرر شیشه ون گشت ارشاد را باز می کرد اما دو مامور زن بسیار بداخلاق این گشت با برخوردی سلبی او را تشر می زدند و شیشه را می بستند و...

شایان ذکر است؛ وضعیت حجاب در داخل نمایشگاه به قدری آزار دهنده است؛ که واکنش بسیاری از مردم راهم در پی داشته اما آیا مسئولیت گشت های ارشاد تنها در ورودی ها و خروجی ها آن هم به شکل بالاست؟ آیا سیگار کشیدن دسته جمعی دختران در ورودی سالن های اصلی شبستان نمایشگاه؛ مشکلی ندارد؛ آیا شال های توری نیمه روی سر برخی از بازدیدکنندگان و مانتوهای زننده با رفتارهای زننده تر نیازمند برخورد نیست اما مانتوی تولید شده و مصرف شده در همین کشور نیازمند برخورد سلبی است؟

به راستی چرا بلد نیستیم راه راآنگونه که صلاح است و به نتیجه درست منتهی می شود طی کنیم؟

حال، با وجود اینکه بارهااز سوی بزرگان و همچنین رسانه ها تذکر داده شده است که مامورین آموزش دیده به این امر مهم گمارده شوند تا نتیجه عکس گرفته نشده و گزک دست برخی که از اساس با کنترل های اجتماعی از این نوع مخالفند داده نشود، سوال اساسی این است که چراباید برخی ماموران گشت ارشاد با لج بازی و برخوردهای تند و بی مبنا، به جای اینکه عامل «ارشاد» باشند، شده اند مولد ذهنیت هایی علیه نظام و اسلام عزیز؟
نظرات بینندگان
یا صاحب الزمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۴۰
۱۳
باعث تاسف است. از رئیس آگاهی و هر مسئولی که این طرح را پشتیبانی می کند تقاضا دارم فقط یک کلاس اخلاق برای مامورین خود بگذارند . البته با این کارهای گشت ارشاد هیچ چیز درست نمی شود آقایان, مملکت مارا از اسلامیت در آورده اید خودتان
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۰۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۱۶
۱۰
اگر با یک پسر بود کاریش نداشتند.

اگر آرایش زننده داشت کاریش نداشتند.

اگر به جای التماس با وقاحت برمیگشت و می گفت به تو چه دهاتی امل کاریش نداشتند.

فکر کردید از خودم می گم؟
به چشمم دیدم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲۳
۱۰
حرف حساب
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۷۲
۱۹۵
واقعا بعضی از این دخترها لایق برخوردی بهتر از این نیستند.اینقدر با لحن وقیح حرف میزنند و برخورد میکنند که باید با اینها مثل خودشان برخورد کرد.حقشونه.یکی یه آدامس توی دهن و یه عینک آفتابی.یک مانتو توری کوتاه هم تنشون کردن که متعلق به ملحفه 100 سال پیش مادر بزرگشونه!!! تازه خوش تیپاشون اینطورین.حالا از آرایش حرفی نمیزنم...!خیلی وقیحن.باید سخت تر از این هم برخورد بشه.بگذارید جمعشون کنند بابا...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
بله بعضی هاشون واقعا تربیت نیافته و بد دهن هستند ولی همه ی دخترها که مثل هم نیستند. خیلی ها از خونواده های آبرو دار و خودشون هم متشخص هستند ولی با این برخورد زننده بی جهت زیر سوال می رند.
و از همه مهمتر اسلام زیر سوال می ره.
امر به معروف و نهی از منکر زیر سوال می ره.
اونوقت کی جوابگو است؟
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۴۹
۲۹
لطفا تفکرات خودمان را به شرع نسبت ندهیم
به نویسنده این مطلب و نیز سارا خانم عرض می کنم که درست است بعضی چیزها با فکر سنتی ما جور نیست اما به معنای بدحجابی و خلاف شرع بودن نیست. مثلا این عینک آفتابی یک وسیله محافظت چشم است چرا فکر می کنید اشکال دارد؟
یا آدامس جویدن یک کار تفننی است البته من زیاد خوشم نمی آید اما شرعا اشکالی ندارد
سیگار کشیدن هم اشکال شرعی ندارد. فقط چون ما در بین خانم ها این چیزها را زیاد ندیده ایم آن را وقاحت می دانیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
در اسلام حفاظت از بدن شرعا واجب است.
عینک آفتابی هم برای حفاظت از چشم ضروری و در نتیجه در مواردی واجب است.
اما اینکه از بین صد مدل عینک بریم برای جلب توجه یک مدل خاصش رو اونم تو سایه بزنیم و بعد هم هلش بدیم روی موهامون فرق داره.
شاید مردها خیلی چیزهای ظاهرا جزیی رو متوجه نشند ولی ما که خودمون دختریم با یک نگاه همه چیز دستگیرمون می شه.

آدامس جویدن هم صد مدل داره.
مگه ما که بیرون می ریم پیتزا می خوریم آدامسشو دور می ریزیم؟

سیگار کشیدن هم ضرر رسوندن به ریه هاست و سرطان زا پس شرعا اشکال داره.

اسلام هم خانوم و آقا نداره. همیشه "انسان" مخاطب خداست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
این سارا خانوم جون شهرستانی ندیدداره بهش فشا رمیاد
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳۰
۳۱
سارا یو دیگه چه موجودی هستی.................................
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۵۰
۹۹
حقشونه ....
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۶:۲۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶۱
۱۸۲
حالا یک عده ای شروع به یک کاری کردن شما ان قلت توش بگذار!

مگه این بدحجابا و بی حجابا عملا و علنا وقیح نیستند که شایسته احترام باشند؟!

چرا باید اینها امنیت روانی داشته باشند که شما نگرانید به قبای آنها بر خورده؟

کی گفته امر به معروف و نهی از منکر فقط برای ارشاد فرد مورد نظر است؟

اتفاقا بزرگترین کارکرد جمعی آن سلب امنیت روانی از فردیست که می خواهد علنا گناهی را بدون ابا انجام دهد و و حفظ حرمت میدانی حدود الهیست هدایت خود شخص در مرتبه دوم و سوم است.

ژست روشنفکری گرفتن و این کار شما و چماق کردن آن برسر نیروی انتظامی که حداقل کاری را در حوزه تعریف وظایفش در این باره انجام می دهد و تا کاری انجام می دهد همه شروع به واویلا می کنند فقط مظلوم کشیست.
حسین
|
United Kingdom
ای بابا بهشت که زوری نمیشه تو میخای بری بهشت یکی دیگه باید جورتو بکشه؟ همه باید هر طوری دوست دارن لباس بپوشن. اگه به چادر تو گیر نمیدن به مانتوی اون هم نباید گیر بدن توی قرن 21 این گشت ارشاد خودش یه جور تفتیش عقایده. هر کی با من موافقه به این ناشناس که از اسلام دم میزنه و خودش با وی پی ان اومده منفی بده.
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۸۷
۳۴
اين نوع برخورد به نوعي آفت است و تبعات منفي دارد لذا مي طلبد با مامورين گشت كه چنين رفتاري دارند برخورد شود
اقای دل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۹۴
۵۷
سلام .با تشکر از یا صاحب الزمان که نظری منطقی دادن.مشکل بزرگتر از این حرفاست. متاسفانه کسانی که مامور برخورد با بد حجابین اکثرا از مشکلات روحی وروانی رنج میبرن و الا این کارها از هیچ ادمی که قصد اصلاح داره سر نمیزنه...متاسفانه نیروی انتظامی پره از این جور ادمای فاسد..هرچیزی باید به جای خودش باشه وظیفه ی نیروی انتظامی برخورد با خلافکاراست نه مردم عادی نا اگاه..البته باید یکمی هم حق به نیروی انتظامی داد چونکه خلافکارا اکثرا مردن و مسلح و خطر ناک .منم باشم برخورد با دخترا و پسرای ضعیف رو به برخورد با قاچاقچی ها ترجیح میدم .....
متاسفانه این نمک ما خیلی وقته که گندیده اما ما خودمونو زدیم به اون راه
السلام علیک یاتالی کتاب الله وترجمانه
max
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۰
۶
مامور مکتب ایرانی بوده!
رضا
|
United States
|
۲۲:۰۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۴
۲
من هم منكر بدپوششي بعضي از اين دختران نيستم ولي اينكه پس از 33 انقلاب اسلامي وضع حجاب بهتر نشده بدتر هم شده با برخوردهاي قيم مابانه چيزي درست نخاهد شد بايد با كار فرهنگي حل معضل را توسط كارشناسان امور اجتماعي وصاحبنظران به سرانجام مطلوب رسانيم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۸
۹۶
سیگار کشیدن که اشکال نداره! آدامش جویدن به شیوه رکیک که اشکال نداره.عینک آفتابی هم نداره.ولی آرایش عروس و شال و مانتوی توری چطور؟؟؟؟؟؟؟ اینم اشکال نداره؟؟؟؟؟ خیلی چیزها هست که در شرع اشکالی نداره ولی در عرف چی؟؟؟؟ مردم حالشون از این نجاستها به هم میخوره.خود پسرها به اینه میخندند با اون قیافه های اجق وجق.این هرزه ها فقط به درد اهلش میخورن نه عموم مردم.خواهش میکنم با تایید اینها به عموم مردم توهین نکنید! اینها باید جمع بشن و برخورد جدی باهاشون بشه.دوستی گفته برخی از اینها از خانواده های محترمند!!!! آخه خانواده محترم و اصیل میگذاره بچش اینطوری شبیه .....ها بیاد بیرون تا بازیچه دست این و اون بشه؟؟؟؟؟؟؟
متحیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶
۲
آیا عکس با پلاکارد روی سینه که گشت ارشاد می گیرد برای فرد جزئ سوء سابقه منظور می شود خواهشمند است کسی که می داند پاسخ دهد
مینا
|
United Kingdom
|
۱۲:۵۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۰
۳۵
۳
و خداوند موسی به اتفاق برادرش هارون را به سوی فرعون فرستاد اما آنان را سفارش به گفتار نرم کرد . این کجاش اسلام و دین شیعه است دین اسلام مظهر نرمی و عطوفت بوده نه وحشیگری جاهلی اعراب باستان !!!!
fa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
۹
۴۵
سلام.من دختری مانتویی ولی با حجاب هستم و در خیابان خیلی مورد اذیت و آزار این دخترای بد حجاب قرار میگیرم به نظر من حقشونه. باید بدتر از اینا سرشون آورد.
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۹۸
۵
خانم fa
هیچوقت نگو حقشونه
ممکنه یه بلایی هم سر تو بیاد و امثال اون آدما بگن حقته
این که چی حقه کی هست رو تو تعیین نمیکنی
بعضی از آدما چقدر پست و حقیرند که به خودشون اجازه میدن واسه همه حکم صادر کنن
منم مانتویی ام و با حجاب
دوستای بد حجاب زیادی دارم که از نظر مرام و معرفت می ارزن به 1000تا آدم چادوریه با حجاب
برو خودتو اصلاح کن
برو ببین پیامبرا و امامان چطور مردم رو ارشاد می کردن
وقتی به کسی زور بگی نباید انتظار داشته باشی حرف گوش بده
باید منتظر برخورد بدی از طرفه اون باشی
در ضمن با گرفتن تعهد و عکسو.... طرف نه تنها اصلاح نمیشه بلکه فقط و فقط از دین و حجابو...... متنفر میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
باجمله ای گفتی موافقم ولی این سارا خانوم منگل نمیگیرنش
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۷۵
۶
الان عصر عصر آزادی و اختراعاته به این چیزا نباید گیر داد چون این چیزا زیاد مهم نیست و خیلی هم خوبه نمیشه که 24 ساعت همه زنا رو کرد توی خونه با توی چادر. خب دیگه دوره این حرفا گذشته الان مهمتر از همه کار و اشتغال و ازدواج جووناست. این چیزا رو باید یه جورایی بی خیال شد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۵۳
۵۴
گشت ارشاد چیز بی خود و بی ارزشی است که مردم باید با ان مبارزه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۳۲
۳
خدا بنده هاشو راحت گذاشته گفته راه درست اینه حالا هر کاری دوست داری بکن ولی بدون روز قیامتی هم هست. خدا راضیه ولی کدخدا ناراضی. اگه راست میگن برن این معتادارو جمع کنن.یعنی مشکل مملکت ما فقط بی حجابیو بیرون رفتن دختر با پسره??اگه من با یه دختر بیرون برم اونم راضی باشه خانوادمم راضی باشن کسه دیگه ای هم لازمه راضی باشه?? چرا نمیزارن زندگیمونو بکنیم????
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
واقعا منطق از سر و روی این پاراگراف شما می باره. بنظرم می شه تو امتحان منطق همین مطلب رو داد تا به ازای هر ایراد منطقی یه غلط گرفته بشه و از 20 نمره بدن.
خدا خیرت بده
من راضی اون راضی گور بابای ناراضی؟
من لخت بیام بیرون؛ مثلا بابام یا همسرم هم راضی باشن
اونوقت هیچکس نمیتونه حرفی بزنه؟
حرفی میزنی ها
اگه معنی زندگی کردن برای تو اینه که دختر و پسر بتونن با هم بیرون برن، لطفا معنی مرگ رو هم برامون بنویس
puma
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۶۱
۳
من تمام این نظراتو خوندمو و با توجه به اینکه
خودم دخترم و یه بارم صابون این جماعت روانی به تنم خورده البته از نوع خیلی کمرنگش اونم به این دلیل که با مانتو و مقنعه نشسته بودم رو نیمکت وخیالم راحت بود که کسی نمی تونه بهم گیر بده و اتفاقا
وقتی طرفف دید کهنمی تونه گیر بده گفت:درست بشین واقعا حالم از همشون بهم خورد و هرموقع میرم بازار با اینکه حجاب درست دارم به قول خودشون تنم می لرزه و به قول معروف عرق مرگ می کنم

خواستم بگم به کسایی مث سارا یا faبگم
اگه فکر می کنین هرچی دختر چادریه بچه پیغمبره و بقیه از بیخ خرابن به خاطر ظاهرشون باید بگم خیلی کوته فکرین به قول یکی از دوستان بالایی برین خودتونو درست کنین یا حق
علی ازادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۴۴
۵۷
سلام بر ازادی خواهان به نظر من وقتشونو تلف میکنن نمیتونن کاری انجام بدن مرگ بر دیکتاتور
یک دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۳۶
من خودم روز 3 شنبه (که 19 اردیبهشت بود نه بیستم که گزارش اشتباه نوشته) بقدر 20 دقیقه کنار همون ون نیروی انتظامی نشسته بودم و داشتم استراحت می کردم. کسانی رو که می گرفتن می بردن داخل ون و خانم ها گویا بهشون تذکر می دادن. به نظرم اینکه تذکر رو جلوی همه نمی دن خیلی خوبه. اکثر اونایی که می اومدن بیرون هم عکس العمل خاصی نداشتن. بعضی از اونا با دوستاشون بودن و بعضی هم با خانواده. حتی من برخورد کسانی که بیرون ون منتظر بودن با کسی که بیرون اومده رو دیدم. همه اول می پرسیدن که چی شد؟ همه هم می گفتن که تذکر دادن یا از بعضی ها هم تعهد گرفته بودن. از بین 20 نفری که من دیدم یه نفر هم نگفت که از من عکس گرفتن.
اتفاقا این خانم موضوع این گزارش رو هم دیدم. این خانم به محض اینکه به دوستش گفتن برو داخل ون شروع به جیغ زدن کرد که مگه ما دزدیم؟ چرا بدتر از ماها رو نمیگیرین؟ مگه ما چیکار کردیم؟ اتفاقی که افتاد این بود که با این سر و صداها همه مردم توجهشون به اینجا جلب شد و به سمت ون اومدن. البته نیروی انتظامی به مردم تذکر می داد که جمع نشن. ولی به نظرم این خانم یا فکر می کرد که داخل ون خبر خاصیه که کمی ترسیده بود و سر و صدا کرد. یا اینکه واقعا هوچی گر بود. البته مأمورهای مرد اصلا برخورد فیزیکی با دوست این خانم نداشتن (خودم شاهد بودم) و 2 نفر ازخانم ها دوست این خانم رو وارد ون کردن.
نظر خود من اینه که فارغ از تأثیر این کارها، نوع رفتار و پوشش برخی از خانم ها و دخترها واقعا زننده است و برای پسر جوونی که مجرد هست کاملا زمینه سازی گناه رو انجام میده. خب خیلی ها هم نمی تونن ازدواج کنن یا نیگا نکنن. گناه اونها چیه که باید زجر بکشن یا اینکه کار غیر اخلاقی کنن.
خب این نظرات روشنفکرانه ای که تو کامنت حضرات هست، به این موضوع هم جواب بده. شما علت برخورد (بی حجابی) رو رها کردید و دارید به معلول (یعنی نحوه برخورد) توجه می کنید. کسانی که حجاب رو رعایت نمی کنن، اولا قانون مملکت رو نقض کردن، ثانیا به عفت عمومی جامعه خدشه وارد می کنن. شما جواب این مسائل رو چه جوری می دید؟
روی کار فرهنگی هم کم کار شده. قبول دارم. ولی بعضی ها واقعا مریض دل هستن. برای اینکه خانم صد قلم آرایش نکنه و با لباس باز و ... به جامعه نیاد، الان کدوم کار فرهنگی می تونه تأثیر بذاره. بعضی جاها به نظرم برخورد و تذکر هم لازمه.
تذکر هم فقط وظیفه گشت ارشاد نیست. بنده و شما و همه موظف هستیم برای رعایت قانون و حفظ عفاف تو جامعه به این موضوع حساس باشیم. وگرنه نتیجه اش میشه همین اخبار و آماری که هر روز درباره افزایش فحشا تو جامعه می شنویم.
برادر من خواهر من
بیشتر از این باید به فکر جامعه مون باشیم. وگرنه یه روز میاد که دیگه بچه مون هم نمی تونه پاشو تو کوچه و خیابون بذاره از بس که فساد و ناامنی اخلاقی زیاد شده
یا حق
سیده پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۸
۳
من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم كه ريه های تو!
درد آور است كه من آزاد نباشم تا تو به گناه نيفتی،
قوس های بدنم بيشتر از افكارم به چشمهايت می آيند،
تاسف بار است که بايد لباسهايم را به میزان ايمان تو تنظيم كنم.
(سیمین دانشور)
‎ خانم ها آقایون..اون چیزی که واضحه اینه که با زور چیزی درست نمیشه..طبیعت انسان از بدو وجود این بوده که نسبت به هر چیز که منعش کنی به سمتش میره..قصه حضرت آدمو که همه میدونیم..حضرت علی با اون عظمت و بزرگیش نتونست مملکت ایده آل درست کنه..این فقط ادعاست که مملکت ما اسلامیه..یه ادعای بزرگ کردن و حالا توش موندنو دست به دامان زور شدن! دوست من که میگی اگه پسری که این دخترارو میبینه به گنه میافته..درسته ولی اگه اقتصاد این مملکت درست بود اگه اشتغالش درست بود همون پسر جوون راحت ازدواج میکردو به گناه نمی افتاد..انقدر کوته فکر نباشید..به امید این که یه امام زمان هرچه زودتر بیادو از دست این آدمای خوش ظاهره بد باطن راحت شیم.یا علی
azita
|
United States
|
۱۱:۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸۸
۳
من واقعا متاسفم از همین خانم های بدحجاب مواقع نیاز مثل انتخابات وراهپیمایی ها عکس وفیلم میگیرند وبا افتخار تو رسانه ها پخش میکنند ،واما درمواقع دیگر بعنوان طفیلی وانگل وبدحجاب وبی عفت باهاشون برخورد میشود پس کو آزادی عقیده که همش ازش دم میزنید
بروید وعلت را پیدا کنید که بعد از 33 سال انقلاب نسل کنونی شما را الگوی خودشان نمیدانند وازتون فرار میکنند سعی کنیم به عقایدیکدیگر احترام بگذاریم
*****
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۷۳
۰
سارا خانم ادبیات به کار رفته از شما زیاد در شان یک دختر جوان نیست.لطفا کمی رعایت کنید.
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹۷
۲
سارا خانمی هست که توی این سایت جملاتشبسیار با لحن تند و بدی در مورد خانم های به اصطلاح بد حجاب منعکس شده.خانم محترم,لحن صحبت کردن شما به هیچ وجه زیبنده یک دختر جوان ایرانی نیست.و اما بعد,...
همان طور که حجاب برای زن هست,برای مرد هم هست,مردان هم باید کنترل نگاه و حجاب چشم داشته باشند,دارند؟چرا فقط از خانمها متوقع هستید؟

درثانی درهمه جای دنیا حقوق عمومی داریم و حقوق خصوصی,پوشش و لباس جز در چند کشور قلیل و انگشت شماراز جمله ایران,یمن,کره شمالی و عربستان سعودی جز حقوق خصوصی افراد محسوب می شه و هیچ ارگان دولتی,بخش خصوصی وفرد حقوقی ویا حقیقی مثل امثال سارا خانم حق اظهار نظر یا اعمال فشار رو برعلیه افراد دیگر در جامعه در این زمینه ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
۳۴
۴
تورخدا خودتون ناراحت نکنید چون این ساراخانوم شوعور فرهنگ جدید نداره
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۹۰
۴
برا خودم متاسفم که تو این مملکت زندگی میکنم در کنار افرادی مثل سارا
وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۷
۹۷
تمام اونايي كه فكر ميكنن اينجا جايي براي قرتي بازياشون نيست ميتونن از اين مملكت برن. اينقدر اين جماعت بي غيرت به اصطلاه متمدن و با فرهنگ كه مدام آروق روشنفكري ميزنن گند بالا آوردن كه حالا بايد با گشت ارشاد جمشون كرد. پاي ماهواره نشستن ميشه همين.حجاب دختر مسلمون با چادر تكميل ميشه و بس.نظر ديگري به جز اين چيزي نيست جز اراجيف!در ثاني دختري كه حجاب كامل و شايسته رو كنار بگذاره بايد منتظر تبعاتشم باشه! چرا زناني كه در مهد كفر مسلمون ميشن رو نميگين. بريد به باباهاي بي غيرتي كه واسشون مهم نيست كه تو ماهواره چي نشون ميده و ناموسشون چه جوري مياد تو خيابون به اسم فرهنگ به اونا اعتراض كنيد نه گشت ارشاد.
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۴
۶۹
موافقم با شما آقای " وطن " من کاملا مخالفم با بد حجابی که درواقع باید گفت بی حجابی بی عفتی ....واقعا متاسفم برای دخترایی که فکر میکنن اگه ارایش کننو موهاشونو از صد ور بریزن بیرون این میشه آزادی...همه میتونن خودشونو این شکلی درست کنن واسه هیچ کس کاری نداره ... مطمین یاشید نگاه یک پسر به همچین دختری برای سو استفاده های خودشه نه اینکه از تیپو قیافت خوشش یاد نگاهش به توی بی حجاب یک دختره بی ارزشه ...متاسفم که مفت و مجانی میزارید بقیه ازتون لذت ببرن ...زیبایی های یک دختر فقط متعلق همسرشه همینو بس ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
بی ریخت...حسود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۵۰
۲۵
اول میگم که با بد حجابی کاملا مشکل دارم ولی میخواستم به اونایی که به بد حجابها توهین میکنن بگم که برید تو قران ببینید گناه توهین بیشتره یا بدحجابی؟؟؟؟؟؟شماها میخواین به زور یه سری رو با حجاب کنید ولی هنوز نتونستید خودتونو درست کنید..............یه سری هم میگن بد حجابها باعث گناه میشن .خوب اینم از ازمایشهای خداست دیگه.اگه واقعا مسلمونی سربلند بیا بیرون{{{{به امید ظهور صاحب الزمان که ریشه همه زشتی ها و ستم به ضعفا را بسوزاند}}}}}
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۶
۱
فکر نون رو بکن که خربزه ابه
هانیه
|
United States
|
۱۴:۳۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۶۲
۴
به کسی چه ربطی داره که کی چی بپوشه مگه مردم لخت تو خیابون را می رن؟بی فرهنگن جهان سوی ان که اینکارارو میکنن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۲
۳
بد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۹۴
۳
این کامنتو میزارم واسه خانوم هایی و آقایونی امثال سارا که هنوز عقلشون به دهن یه سری مردمی که اونام هنوز به انسانیت نرسیدن
خانوادهای اصیل میزارن بچشون مثل شماها بشن!!!!!!! مثل شماهیی که مختون پر شده از حرفای مسخره که امثال خودتون میزنن و هیچ دلیل و برهانی ندارند. چرا یکی پیدا نمیشه که با شما آدمای خشک مذهبی برخورد کنه؟شماهایی که دم از اسلام میزنین ولی هیچ اطلاعات کاملی ازش ندارید...کدوم اسلام گفته که اگه یکی بد حجاب بود باهاش اینجوری برخورد کنند؟کدوم خدا گفته به کسی فحش و بدین و هزار حرف بهش بزنین تا حجاب داشته باشه ؟کدوم پیغمبری به شماها اینجوری اسلامو نشون داده؟امام علی (ع) در همین راه خانوادشو از دست داد اما هیچوقت به کسی بی احترامی نکرد! شماهایی که ادعا دارین مسلمونین و از مذهب چیزی حالیتونه حداقل برین اطلاعاتتون و ببرین بالا . الکی واسه خودتون حرف نزنین و دیگران رو هم محکوم به هرزگی نکنین....تویی که این کلمه رو به زبون میاری می دونی تهمت چقدر گناه داره؟تویی که ادعات میشه ، اینو میدونی که خدا از حق الناس نمیگزره؟؟؟؟؟؟ برین خودتون و اصلاح کنین بعد برین سراغ اصلاح یکی دیگه
پژواک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۹
۲
نه می توان با زور سیلی اسلام نگه داشت نه با جریمه و صحبت * مشکل ریشه داره و هر روز بد حجاب ها بیشتر میشن و برای ندیدن این حقیقت باید کور بود جنگیدن بی معنیه پیروز این جنگ مشخصه
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
۸۷
۰
یکی میخواد بگه اقاجان اختلاس نکنید اینا پیشکشتون
tina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱
۲۸
۳
اینو برای سارا مینویسم که فکر میکنه از پیش خدا اومده و حق هر حرف اضافه ای رو داره.سارا خانوم(اگر بشه بهت بگن خانوم)جوری از حرفات خجالت کشیدم که شرمم میاد به این فکر کنم تو هموطنمی!ننگ به امثال تو.وای به من که هموطنم توئی و مثلا خودت یه دختر جوونی!گر تویی که ادعای دینت میشه اینجوری حرف بزنی من صد سال اگر با کامیون از روم رد بشن میگم از اینکه مثل تو حجاب رو سرم باشه متنفرم!!!!!!تو نه خدا رو شناختی نه دینو.واقعا برات متاسفم که به خودت اجازه دادی این نظراتی که معلوم نیست چه توجیحی براش داری به زبون بیاری.برو کمی فکر کن.گاهی فکر کردن بزرگترین عبادته.تو نه خدا رو شناختی نه منظور خدا از حجاب.خدا خودش گفته بنده اش حجاب داشته باشه که در امان باشه.گشت ارشاد زنو میزنه جنسیت زنو به لجن میکشه که مردی به گناه نیفته.شرمم میاد بگم کشور کوروش کبیرو به این ظلمت خونه تبدیل کردن!!!!که امثال تو سارا خانوم که مثلا خودت یه زنی به خودت اجازه میدی جنستو انقدر تحقیر کنی!!!!!برای تو متاسفم.و بازهم برای خودم که هموطنم تویی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۲۷
۵
سارا خانم منم نمی دونستم که ادامس و عینک هم یه حکمی مثل حرام داره . کدوم ایه ی قران نوشته . ادمایی مثل شما دین از چشم جوونای ما انداختن .
مثل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
۱۷
۲
حرف به سارا و وطن
واقعا شما چی میگید که باید جمع بشن اینا بورو ببین دخترای چادری چه وضع بدتری دارن
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۵۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
کاش بجای اینهمه حساسیت ، یکم روی اقازاده ها و ربا خوری بانکهاشونو اختلاسا و مال مردم خوریا و حقوق کارگر بنده خدا حساس میشدن ، اینهمه فساد از همین فقری که برای مردم درست کردن درست شد ، با این همه ....... دروغ همه ....... زده میشن ، هنوز خرمشهر و ابادان بازسازی نشده ، چندبار لبنان و غزه رو ساختن ،مردم ما فقط باید حجابشونو رعایت کنند و صبر کنند و پای صندوقا برن ، خوبه گفتن در دین اجبار نیست ، ........
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۰
فقط به همين بسنده كنم : هيچ انساني اين حق رو نداره كه عقايد ديگران رو تفتيش كنه و براي اون تصميم بگيره كه چطوري باشه !
چون ما از نوع پوشش يكي خوشمون نمياد دليل نميشه كه بهش تهمت بزنيم !
اين حق و حقوق قانونيه هر انسان روي زنين هست ! اگر غير از اين باشه فرقي با حيوان نداريم .
در ضمن دولت چقدر بودجه واسه ي حجاب صرف كرده ؟! تا حالا چه تبليغات فرهنگيه گسترده اي انجام داده ؟! بجز .......وحشت !
هيچي با زور حل نميشه هر كاري راه خودشو داره ، ادعا ميكنيم كه دموكراسي داريم بعد مثل ...!
ما هيچ حقي نداريم كه در مورد كسي كه هيچ شناختي نداريم صرفا فقط بخاطر پوشش قضاوت كنيم !
داريم به قهقرا ميريم بخاطر راهكارها اشتباه !
دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
اقایی که میگی پسرای جوونمون به گناه میفتن هر کسی خودش باید خودشو کنترل کنه تا به گناه نفته خانوم ها نباید شرایط گناه نکردن اقایونو فراهم کنن که مگه اقاییون خیلی خوب میگردن؟خیلی از اقایوون هستن که تو خیابون سرشون پاییه پس اونا چی؟اونا چشم ندارن مگه؟
مثل این میمونه که بگم خورشید نتابه تا بستنی اب نشه
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۰
اسممو نمیگم.چون اگه بگم پسرم خیلی ها فکر میکنن سنگ خودمو به سینه میزنم و اگه بگم دخترم میگن فریب خورده هستم.اصلا چرا ...؟چرا تو این مملکت از گدا تا مدیر همه تخلف میکنن کسی نیست پیگیر باشه و اگه دختری ارایشی کرد کل مملکت علیه جنس ضعیف موضع میگیرن.؟یعنی این قدر ایمان مردان ایرانی سست ضعیف است که با یه نگاه دیوونه شهوت میشن و وسط خیابون......؟یعنی مردای ایرانی نمیتونن کنترل چشم ساده ای داسته باشن؟یعنی ....همه مردم رو به چشم گناهکار و بالهوس نگاه میکنه درحالی که حسن ظن یکی از صفات مومنین هستش؟پس چرا این اتفاقات تو امریکا و غرب که به قول برخی زنان و دختران تو سواحل و خیابون با اون طرز فجیع میگردن چرا مشکلی پیش نمیاد؟غیر اینه که پلیس مدافع ضعفا ست و اگه تجاوزی صورت بگیره پدر متجاوز رو در میارن؟من اینو به سارا خانم میگم و خانم fa:هرکسی تو انتخاب دین و عقیده ازاده و شما نمیتونین بگین این کشور چون اسلامیه پس پیروان سایر عقائد حق زندگی ندارن و میشه هرگونه که شما دوست دارین بهشون توهین کنین.پس مطممئن هستم شما شما فقط اسلام اوردین نه ایمان.تو تلوییزیون میگن حجاب رعایت شه تا از نگاه هوس آلود مردان درامان باشین یعنی این توهین به کل مردان ایرانی و موقع انتخابات و راهپیمایی همون هوسرانان میشن مردم فهیم و مومن ایران.!گویی فقط ...... زورشون به جنس ضعیف رسیده ومعتادین متجاهر و فروشندگان مواد مخدر تو شهر جولان میدن.اصلا اون چیزی که بین ما و مدینه فاضله فاصله انداخته رژلب و مانتوی کوتاه هستش!
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۰
من دیروز داشتم قدم میزدم گشت ارشادو دیدم به یه ماشین که 2 دختر معمولی توش بودن گیر داد بعد از کمی صحبت دخترا با ماشین میخواستند وسط بحث های الکی برند که راننده گشت چنان تیک آف کشید و زد جلوشون که من گفتم طرف یا ............. . دخترا هم همونقدر ترسیده بودند . من رفتم جلو گفتم اینا مگه چکار کردن که اینطوری رفتار میکنید . مامور با توهین گفت برو به تو هیچ ربطی نداره . بش گفتم میخوام ببینم ملاکتون برا گیر دادن چیه که حداقل به اطرافیانم بگم اونطوری بیرون نیان . مامور مثل اینکه یه دشمن خونی پیدا کرده باشه منو گرفت و میخواست ببره کلانتری . تو ماشین بم 2 تا انگ چسبوند و گفت میدمت تحویل قاضی که کلی الاف شی میگفت منم که مشکلی با زمان ندارم و جزیی از کارمه . بعد از نیم ساعت الافی که منو چرخونده وقتی دید احتمال اینکه براش مشکل درست کنم زیاده . برم گردوند.
من که فکر نمیکنم حقوق مامور و 2 خانم پشت سرش ........ نفرین مردم هم پشت سرشونه . اونایی که مشکل دارن فرار میکنن . براحتی ازشون میگذرن . اونایی که مشکل ندارن جواب میدن بعد دستگیر میشن.
...
حسین شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۱۲
فقط زور باید بالای سر اینا باشه . تا اینطوری نشه . باید اینا رو شلاق زد . اینا خودشون .... هستند هیچ بقیه رو هم به .... میکشن . باید عین داعش با بی حجاب ها برخورد کرد . الان در حکومت داعش کسی بدون چادر جرات نداره بیرون بیاد. تقصیر مردها هم هست که تا این حد ....... شدن که میزارن زناشون اینطوری بیان بیرون .خدا فقط به این جامعه رحم کن .
نسل سوخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
۷
۱
بهدخدا عرب ها هم آدم شدند ما هنوز تو جهالتیم..حجاب یه حد و حدودی داره برای کسای که نمیخواهند با دیدن بدحجابی منحرف نشوند..
آقا مشکل از خودته با یکم مو بیرون بودن منحرف میشی..
این خودش نشان دهنده عقده شدن مردمه..چرا در کشورهای اروپای مثل ما منحرف نمیشند و چشمشان یکسره نمیچرخه...
باید از کشور ترکیه یاد گرفت نه اجازه میده بی حجابی از حد بگزره نه به باحجابا گیر میده یه تعادلی را بین خوب و بد گزاشته...
به خدا هر انسان حق داره انتخاب کنه پوشش چجوری باشه
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
واقعا متاسفم برای آقایونی که چون نمیتونن خودشون کنترل کنن یا حتی جلوی نگاه هرزشون رو از روی دخترای مردم بردارن
به بهانه مجردی خانم ها رو مجبور میکنن تو گرما حجاب داشته باشن و اونا رو زجر میدن.چرا ماها باید یه پارچه بندازیم رو سرمون یا خودمون بکنیم تو گونی(چادر) که یک آدم مریض دچار مشکل نشه
آقای مثلا برادر خودت جمع کن.اخلاقت درست کن!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
روزی گشت های ارشاد به موزه خواهند رفتد واینده گان...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
۰
۰
از دید من نباید با بد حجاب ها و بی حجاب ها برخورد کرد این حق هر انسان که پوشش رو انتخاب کنه برخی ها مبگن اگه بی حجاب باشن فساد میشه اما اگه با بی حجابی کشوری فاسد میشد اکنون همه کشور های جهان اول فاسد بودن
ستاره سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
۰
۰
باباکجاداریم سیرمیکنیم خبرداریم؟؟؟؟!ایناهمش سریاله باورکنیدواسه سرگرمی هرروزیه سریال جدید/وگرنه ازاین داستان خفن ترش روزی هزارتاتوگوشه گوشه مملکت اتفاق می افته اگه قراره علت ومعلولی داشته باشه پس بایدتاپیدانکردن بیخیال نشن اگه قراره مجرم وشاکی داشته باشه پ باید...اماخودتون رواذیت نکنیدچون سریالی بیش نیست واسه فراموش کردن غم قیمت دلاروگشنه خوابیدن بچه همسایه...مخلص همتون ستاره سهیل
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز