۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

کشف محوطه تاریخی مربوط به دوران اشکانیان در فاروج

باستان شناس فاروجی از کشف یک محوطه تاریخی مربوط به دوران اشکانیان در فاروج خبرداد.
کد خبر : ۵۷۷۲۴۷

علی باذوق، باستان شناش فاروجی در رابطه با کشف یک سایت تاریخی جدید در فاروج، اظهار کرد: این سایت احتمالا اولین جایی بوده که اشک اول، اولین پادشاه اشکانیان در آن محل تاج گذاری کرده است.

کشف محوطه تاریخی مربوط به دوران اشکانیان در فاروج

به گزارش فارس، وی گفت: درصورت اثبات این مطلب در ادامه حفاری، مهمترین سایت باستان شناسی در شرق کشور بنام «ویران شهر فاروج» ثبت خواهد شد.

این باستان شناس افزود: محوطه تاریخی ویران شهر در حدود ۱۰ کیلومتری شمال شهر فاروج و در شرق استان خراسان شمالی واقع شده است.

وی تصریح کرد: این منطقه که سرچشمه‌های رود اترک را در خود جای داده است از دیرباز موردتوجه جوامع انسانی قرار داشته و عبور یکی از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی شرق به غرب بر اهمیت زیستی آن منطقه افزوده است.

باذوق در ادامه گفت: مطالعات باستان‌شناسی در این محوطه تاریخی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس تفاهم‌نامه پنج‌ساله پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور انجام می‌شود.

تیم حفاری باستان شناسی با سرپرستی میثم لباف و هم یاری باستان شناسان فاروجی علی باذوق و ابراهیم عظیمیان در این شهرستان مستقر شده اند.