۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

اعتراف دزد درخصوص نحوه ورود به آپارتمان‌ها برای سرقت

اعتراف دزد درخصوص نحوه ورود به آپارتمان‌ها برای سرقت
سرهنگ دستخال از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار که مرتکب ۳ فقره سرقت منزل به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال شده بود، خبر داد.
کد خبر : ۵۷۶۹۸۹

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۲۴ قلهک تشکیل شد، شاکی اظهار داشت سارقان با تخریب قفل درب آپارتمان وارد منزل شده و اموال شامل طلا و ارز‌های خارجی به ارزش سیصد میلیون تومان را سرقت برده اند.

به گزارش برنا؛ وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل با حضور در صحنه سرقت اقدام به جمع آوری سرنخ و ردپای سارقان کرده و پس از جمع بندی ادله و مدارک بدست آمده موفق می‌شوند هویت یکی از سارقان به نام «وحید» را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود که «وحید» از سارقان حرفه‌ای و دارای ۴ فقره سابقه سرقت از منزل است که با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم محل اقامت متهم در غرب استان تهران شناسایی و متهم که قصد فرار از طبقه چهارم ساختمان را داشت با اقدام ضربتی کارآگاهان دستگیر می‌شود که در بازرسی از منزل وی ۶۸۰ میلیون ریال وجه نقد - یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی ساعت گران بها کشف و ضبط می‌شود.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهار کرد: پس از انتقال وحید به پلیس آگاهی وی در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد و گفت ساعات اولیه شب با پرسه زدن در خیابان‌های شمال تهران خانه‌هایی که چراغشان خاموش بود را شناسایی می‌کردم و با تخریب توپی درب آپارتمان وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردم.

دستخال افزود: وحید در بازجویی‌ها به ۳ فقره سرقت به شیوه تخریب قفل درب آپارتمان اعتراف کرد که به دلیل اظهارات شاکیان ارزش ریالی سرقت‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با اعتراف صریح متهم پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی و مالباختگان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت