۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

خبر‌هایی از آغاز اعزام زائران ایرانی به عراق و سوریه

خبر‌هایی از آغاز اعزام زائران ایرانی به عراق و سوریه
رییس سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام هوایی زائران به عراق و پیگیری برای ازسرگیری سفر‌های زمینی خبر داد و گفت: نخستین مرحله اعزام زائران ایرانی به سوریه از تهران آغاز می‌شود.
کد خبر : ۵۷۶۸۵۸

شورای برنامه‌ ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد و رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات از هفته گذشته تاکید کرد: اعزام زائران به عتبات عالیات به شکل سازمان‌یافته و با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی‌رضا رشیدیان به اقدامات صورت‌گرفته برای همراهی هر چه بیشتر دفاتر خدمات زیارتی در رویکرد جدید با هدف تسهیل زیارت برای اقشار مردم با سلایق و ظرفیت‌های مالی مختلف اشاره کرد و افزود: امیدوارم در این رویکرد، زمینه ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به زائران فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین به پیگیری‌های انجام‌شده برای اعزام زمینی زائران به عتبات عراق اشاره کرد و درباره اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه نیز گفت: در مرحله اول اعزام مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (ع) از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام خواهد شد و در آینده گسترش خواهد یافت.

رشیدیان در بازگشت از سفر سوریه، پس از مذاکره با مقامات این کشور گفته بود: اعزام زائران ایرانی به سوریه از هفته دوم یا سوم آذرماه درحالی آغاز می‌شود که دو کشور توافق کرده‌اند سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به سوریه اعزام شوند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج، نیز در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج، از دست‌اندرکاران عتبات سازمان حج و زیارت خواست به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در ماه‌های رجب و شعبان اوج اعزام زائران به عتبات عالیات تحقق یابد.

او افزود: درباره تغییرات صورت‌گرفته در اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات هر چه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.