۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

بیشترین تصادفات کشور در جاده‌های کدام استان رخ می‌دهد؟

بیشترین تصادفات کشور در جاده‌های کدام استان رخ می‌دهد؟
استاندار سمنان گفت: بالاترین میزان تصادفات کشور با ۱۲ هزار مورد در سال در جاده‌های این استان رقم می‌خورد که باید برای آن فکری شود.
کد خبر : ۵۷۶۶۲۵

سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه هیأت امنای دانشگاه سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه استان سمنان یک استان به تمام معنا دانشگاهی است، اظهار کرد: استان سمنان در میانگین سرانه استاد و دانشجو در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه سرانه باسوادی استان سمنان به نسبت میانگین کشور، ۱.۸ درصد بالاتر است، گفت: نرخ باسوادی و نرخ دانشجویان استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار سمنان عنوان کرد: با وجود اینکه استان سمنان از ظرفیت غنی دانشگاه‌های معتبر بهره‌مند است؛ اما همچنان در حوزه‌های صنعت، گردشگری و آب دارای مشکل است.

هاشمی با بیان اینکه ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در برنامه کاری مدیران استان سمنان قرار گیرد، گفت: استانداری سمنان جلسات مشترک با مدیران دانشگاه‌ها را برگزار کرده است و دست یاری به سوی دانشگاه‌های استان دراز می‌کند.

وی یکی از مشکلات واحد‌های صنعتی استان سمنان را نداشتن ارتباط با دانشگاه و انجام پژوهش عنوان کرد و افزود: باید در حوزه پژوهش بر اساس نیاز استان (مسأله‌محور) اقدام کنیم.

استاندار سمنان با تأکید بر فعال شدن اتاق صنعت و دانشگاه در استانداری گفت: در روستا‌ها به دنبال تولید ثروت و پول هستیم.

هاشمی اظهار کرد: ۸۶۵ اثر ثبت شده در استان سمنان وجود دارد؛ اما به موازات آن بالاترین میزان تصادفات کشور با ۱۲ هزار مورد در سال، در جاده‌های این استان رقم می‌خورد که این امر به فقدان پژوهش در خصوص عدم ماندگاری مسافران در استان مربوط می‌شود.

وی با تأکید بر انجام اقدامات زیرساختی در حوزه گردشگری گفت: باید نظارت بر خوابگاه‌ها و همچنین انجام برنامه‌های پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها تقویت شود.

استاندار سمنان گفت: آمادگی داریم تا برای سال ۱۴۰۱ نسبت به عقد تفاهم‌نامه میان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در ارتباط با انجام امور پژوهشی اقدام کنیم.

هاشمی با بیان اینکه مدیران اجرایی استان باید ارتباط خود را با دانشگاه فعال‌تر کنند، گفت: سند آمایش سرزمین باید با محوریت توسعه استان باشد.