۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

افراد ریسک پذیر چه ویژگی‌هایی دارند؟

افراد ریسک پذیر چه ویژگی‌هایی دارند؟
احتیاط بیش از حد و انتظار برای آن لحظه شما را به جایی نمی‌رساند.
کد خبر : ۵۷۶۵۶۹
هرچند صبر یک فضیلت است، اما فرد متوجه خواهد شد که رویاهایش به سادگی برآورده نخواهد شد. زندگی یک بازی است برای برنده شدن، لازم است بداند که باید بازی کند و از ویژگی‌های آدم‌های ریسک پذیر برخوردار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  آدم‌های ریسک پذیر آنچه را که قلبشان می‌خواهد دنبال می‌کنند، زیرا نمی‌توانند اجازه دهند که زندگی از کنارشان رد شود و بگذرد.

در ادامه به خصوصیات آدم‌های ریسک پذیر می‌پردازیم اگر فردی این ویژگی‌ها و خصوصیات را داشته باشد، روحیه ایی ماجراجو و جسوری دارد.

۱. مشکلی از قرار داشتن در شرایط دشوار ندارید

حتما شنیده‌اید که رشد خارج از محدوده راحتی اتفاق می‌افتد. چالش‌ها و مشکلات بدون شک یک مبارزه هستند. اما باید هم همینطور باشند.

شمشیر را نمی‌توان بدون ضربه چکش آهنگر به دست آورد. انتظار اینکه زندگی آسان خواهد بود فقط منجر به ناامیدی بی پایان می‌شود.

هرچند دوری از ریسک می‌تواند تا حدی آرامش بخش باشد، اما برای شما اشتباه است، زیرا احساس می‌کنید نوعی ذخیره انرژی در شما وجود دارد که از آن استفاده نمی‌کنید.

۲. آماده خطر کردن هستید

در سرمایه گذاری یک قانون ساده وجود دارد. هرچه سرمایه گذاری شما کمتر باشد، بازده شما نیز کمتر خواهد بود. اما هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنید، سود شما بیشتر است.

تفاوت بین این دو را داشتن میل کافی به ریسک‌پذیری تعیین می‌کند. افرادی که ریسک می‌کنند می‌دانند که آنچه به طور بالقوه می‌توانند از سرمایه گذاری خود به دست آورند می‌تواند زندگی آن‌ها را تغییر دهد.

مهم نیست چقدر از دست می‌دهید، شما می‌دانید که چیزی، ذهن و اراده شما برای پیشبرد وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند آن را بگیرد.

افراد همیشه راهی برای بازگرداندن درآمد خود پیدا خواهند کرد، بنابراین همیشه قمار می‌کنند.

۳. اهل عمل هستید

هنگامی که همه اهداف تعیین شده و برنامه‌ها مشخص هستند، تنها یک کار باقی می‌ماند: انجام آن.

افرادی هستند که وقتی فرصتی پیش می‌آید، دچار تردید به خود می‌شوند. این کار آن‌ها را فلج می‌کند و آن‌ها می‌مانند و از دست رفتن فرصت را مشاهده کنند.

هر سالی که از زندگیشان سپری می‌شود افسوس فرصت‌های از دست رفته را می‌خورند. گاهی اوقات، انجام ندادن هیچ کاری و ایمن ماندن می‌تواند خطرناک‌ترین کار باشد.

۴. فرد می‌داند چه چیزی می‌خواهد

دانستن اینکه چه می‌خواهید اولین قدم برای انجام عمل است. علم نسبت به خواسته‌تان، به شما جهت و انگیزه می‌دهد. مشکل این است که اکثر مردم نمی‌دانند در زندگی چه می‌خواهند. آن‌ها تمام سال‌های خود را در توجه و بررسی می‌گذرانند و در واقع کار بسیار کمی را انجام می‌دهند. بدون درک آنچه می‌خواهید، ریسک، اتلاف منابع ارزشمند خواهد بود

از آنجایی که می‌دانید در زندگی چه می‌خواهید چه می‌خواهید بشوید و کجا می‌خواهید برسید می‌توانید تصویر بزرگتری را ببینید.

۵. به حس درونیتان اعتماد دارید

وقتی در زندگی با تصمیم بزرگی روبرو می‌شویم خرید خانه، تغییر شغل، مهاجرت به کشوری دیگر، دنبال کردن یک رشته تحصیلی متفاوت  حس درونیمان همیشه نظر خود را می‌گوید، چه بخواهیم و چه نخواهیم. حس درونی و شهود ما، اغلب بسیار بیشتر از ذهن منطقی ما می‌داند.

شهود ما از عمیق‌ترین بخش هویت ما ناشی می‌شود. منطقی نیست، اما این احساس می‌تواند آنقدر زیاد باشد که یک گزینه قابل توجه محسوب شود.

شما به عنوان یک آدم ریسک پذیر، می‌دانید که حس درونیتان می‌داند که در نهایت چه چیزی برای شما بهتر است. با این وجود، گاهی اوقات پیروی از آن دشوار است.

۶. به طور طبیعی کنجکاو هستید

گاهی اوقات واقعا تنها یک راه وجود دارد که می‌توانید ببینید آیا چیزی موفقیت‌آمیز است یا خیر و آن را باید آزمایش کنید. در حالی که کنجکاوی به طور طبیعی در همه ما وجود دارد، شما کسی هستید که بر اساس آن عمل می‌کنید. شما به دنبال پاسخ سوالات‌تان می‌گردید.

کنجکاویتان در زندگی ممکن است شما را به مکان‌های غیر منتظره هدایت کند، و شما با این قضیه مشکلی ندارید اگر که قرار است به پاسخ سوالتان برسید.

۷. شکست‌ها برایتان اهمیتی ندارند

گفته می‌شود که توماس ادیسون در تلاش برای ایجاد لامپ، حدود ۱۰ هزار بار شکست خورد. واکنش او به شکست‌ها؟ من با موفقیت ۱۰۰۰۰ روش پیدا کردم که کار نمی‌کند. در هر ریسکی احتمال شکست وجود دارد. شکست‌ها می‌توانند ما را از دنبال کردن رویاهای‌مان منصرف کنند.اگر شکست را به عنوان اتفاقی ویرانگر در نظر بگیریم، واقعا ویرانگر خواهد بود.

اما این یکی از ویژگی‌های آدم‌های ریسک پذیر است که شکست را به عنوان فرصتی برای بهتر شدن، بهبود ایده‌های خود و ارتقاء شرایط در دفعات بعدی در نظر می‌گیرند.

۸. قاطع هستید

تصمیم گیری می‌تواند مشکل باشد چرا که باید به انتخاب‌های خود متعهد باشیم و اگر آنطور که ما امیدوار بودیم نشود، باید مسئولیت آن را بر عهده بگیریم.افراد زیادی تصمیم می‌گیرند و سپس اجازه می‌دهند شک و تردید به وجودشان وارد شود و انتخاب‌های آن‌ها را خراب کند. اما شما اینطور نیستید.

وقتی انتخاب خود را مشخص کردید، به آن پایبند خواهید بود.

مطمئناً اگر به نظر شما بهترین انتخاب نباشد، ممکن است در مورد آن شکوه و شکایت کنید، اما می‌فهمید که این هزینه ریسک پذیری است؛ بنابراین به تصمیم خود احترام می‌گذارید و از آن درس می‌گیرید، به جای اینکه در عصبانیت غرق شوید.

۹. ذوق و اشتیاق دارید

اگر علاقه‌ای به چیزی نداشته باشید، حاضر به ریسک کردن نخواهید بود. ریسک کردن برای کسی که هر روز فقط سر کارش حاضر می‌شود، منطقی نیست.فقط افرادی که عاشق کاری که انجام می‌دهند، هستند مایلند فداکاری کنند و بزرگترین خطرات را به جان بخرند؛ و البته، هرچند که عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید، اما می‌دانید که این کار تمام زندگی شما نیست. به همین دلیل تمایل زیادی به پذیرفتن ریسک‌های زیاد دارید.

۱۰. شما به خودتان اطمینان دارید

این باور اساسی افراد ریسک پذیر است که، مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، آن‌ها با اعتماد به نفس از داستان خارج می‌شوند.ریسک کردن جزء لاینفک زندگی است. به عنوان یک فرد ریسک پذیر، نمی‌توانید راه دیگری برای زندگی خود تصور کنید. شما دوست دارید وظیفه خود را دنبال کنید و دنبال علاقه خود بروید، حتی اگر منجر به دل شکستگی و سختی شود.

شما در مورد خطرات احتمالی هوشمند هستید، زیرا می‌دانید چه چیزی را می‌توانید و چه چیزی را نمی‌توانید کنترل کنید.این همان چیزی است که شما را از بقیه متمایز می‌کند و احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد.