۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
نادری خبر داد:

افتتاح اتاق بازرگانی ایران و برزیل

افتتاح اتاق بازرگانی ایران و برزیل
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل از آغاز به کار و افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل خبر داد و گفت که این اتاق و ما در گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل تلاش داریم که تراز تجاری بالانس شود.
کد خبر : ۵۷۶۵۵۰

احمد نادری نماینده تهران با اشاره به سفر خود به برزیل، گفت: در این سفر در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل شرکت کردم. این مراسم با حضور فعالان بازرگانی برزیلی و ایرانی، آقای قریبی سفیر ایران، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان، مجتبی رضاخواه نماینده تهران و محمد جواد عسگری نماینده داراب و بنده و همچنین آقای قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی هدف اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل را توسعه روابط تجاری بین دو کشور خواند و افزود: تاکنون تراز تجاری ایران و برزیل به نفع برزیل بوده لذا این اتاق بازرگانی و ما در گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل تلاش داریم که تراز تجاری بالانس شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل توضیح داد: تلاش بر این است همان طور که تاکنون واردات از برزیل به ایران وجود داشته، صادرات از ایران به برزیل نیز در دستور کار قرار گیرد تا تراز تجاری بالانس شود لذا اتاق در خدمت گسترش ومتنوع سازی روابط اقتصادی دوکشور، مخصوصا درحوزه صادرات ازایران خواهد بود.

نادری ادامه داد: بر همین اساس ‏در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران وبرزیل، ازنقش پارلمان‌ها و دیپلماسی پارلمانی در گسترش روابط همه جانبه دوکشور صحبت کردم. اینکه پارلمان‌ها به دلیل رویکرد از پایین به بالا و برخاستن از بطن مردم و رابطه مستقیم و روزانه با مردم، تجلی اراده مردمی بوده و می‌توانند بن بست‌های سیاسی را بشکنند.

وی در پایان ‏با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل منطقه خاورمیانه در وزارت امور خارجه برزیل، این جلسه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: ایشان منطقه را بسیار خوب می‌شناخت و بر فرهنگ‌ها وقومیت‌های مختلف در منطقه تسلط داشت. حتی جوک‌ها را هم می‌دانست. با او در مورد روابط دوجانبه دو کشور و مسائل و مشکلات پیش رو صحبت کردم.