۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴

پیوستن ایران به مقاوله نامه بازرسی و حوادث کار

پیوستن ایران به مقاوله نامه بازرسی و حوادث کار
معاون روابط کار وزیر تعاون گفت: هفته پیش ایران به مقاوله‌نامه سازمان جهانی کار در مورد بازرسی و ایمنی کار پیوست و با این عضویت می‌توانیم از ظرفیت تکنولوژی دنیا برای افزایش ایمنی در محیط کار استفاده کنیم.
کد خبر : ۵۷۶۵۱۶

علی حسین رعیتی‌ فرد، در مورد بنگاه‌های مشکل‌دار اقتصادی و برنامه وزارت کار برای حل مشکل بنگاه‌ها عنوان کرد: مشکل بنگاه‌ها این است که گوش شنوا برای جامعه کار و تولید وجود ندارد و ما تلاش می‌کنیم با کمک شرکای اجتماعی و سه‌جانبه‌گرایی یعنی با مذاکره کارگری، کارفرمایی و دولت مسائل صنفی بنگاه‌ها را حل کنیم. در جلسه شورای عالی کار که اولین جلسه آن در دولت سیزدهم برگزار شد، امیدواریم با هم‌افزایی مشکلات کار و تولید حل شود.

به گزارش فارس، وی افزود: تشکیل شورای عالی کار و بیان دغدغه‌ها در سطح این شورا باعث کمک به حل مسائل می‌شود. قرار شد هر دو ماه یکبار جلسه با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی کار برگزار شود و برنامه‌های حمایت از کار و تولید دنبال شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ا شاره به بازدید خود از دو کارخانه هپکو تولید تجهیزات سنگین و صنایع آذرآب گفت: این دو کارخانه از صنایع بزرگ و قدیمی اراک هستند که به دلیل تغییر مالک و سهامدار و همچنین مشکلات خط اعتباری و کارت بازرگانی دچار وقفه شده بودند و تلاش کردیم با حل این مشکلات جریان تولید در این دو کارخانه شکل گیرد. اگر همه مشتریان تقاضای خود برای خرید ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی و معادن را به هپکو سفارش دهند کارخانه آمادگی پاسخ به تقاضا‌ها را دارد

وی در مورد حوادث کار و تمهیدات ایمنی گفت:‌برای صیانت از کارگر مهم‌ترین موضوع ایمنی در محیط کار است. هفته قبل چند اتفاق در محیط کار روی داد که به علت عدم ایمنی و عدم نظارت در محیط کار بوده است. هر سال ۱۳ هزار حادثه در محیط کار اتفاق می‌افتد که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد فوتی پیش می‌آید.

معاون روابط کار وزیر کار اظهار داشت: هفته پیش ایران به مقاوله‌نامه سازمان جهانی کار در مورد بازرسی و ایمنی کار پیوست و با این عضویت می‌توانیم از ظرفیت تکنولوژی دنیا برای افزایش ایمنی در محیط کار استفاده کنیم و وزارت کار تلاش دارد، مرتب کارگران را در محیط کار آموزش بدهد و موارد ایمنی را ارتقا دهد.