۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

ورود به دروازه جام جهانی با عبور از سوریه

ورود به دروازه جام جهانی با عبور از سوریه
تیم ملی فوتبال ایران امشب در صورت پیروزی مقابل سوریه در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۵۷۶۲۹۹

شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران امشب و در غیاب او بازی بسیار مهمی با قعرنشین جدول گروه اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی دارند، بازی که در صورت پیروزی، می‌تواند تیم ملی فوتبال کشورمان را در یک‌قدمی صعود به جام جهانی قرار دهد البته با اینکه هنوز چهار بازی تا پایان مرحله گروهی باقی مانده صعود ایران با برد مقابل سوریه تا حدود زیادی نهایی میشود.

به گزارش صداوسیما؛ ایران در دور رفت و در ورزشگاه آزادی با پاس گل توسط طارمی و گلزنی کاپیتان جهانبخش سوری‌ها را شکست داد، ولی در بازی امشب طارمی مانند بازی با لبنان به این بازی فراخوانده نشد و البته جهانبخش نیز به علت محرومیت در ترکیب ما حضور ندارد، اما سردار آزمونی که به علت محرومیت در بازی دور رفت حضور نداشت و این بار با انگیزه مقابل سوریه قرار می‌گیرد.

در غیاب سرمربی کروات تیم ملی ایران پیش‌بینی می‌شود که ترکیب تیم با تغییراتی همراه باشد، علیرضا بیرانوند که در دیدار با لبنان دو اشتباه داشت که یکی از آن‌ها تبدیل به گل شد و دیگر اشتباه او نیز می‌توانست تیر خلاص به تیم ملی باشد، از همین رو بسیاری معتقدند شاید نوبت امیر عابدزاده یا پیام نیازمند است که وارد ترکیب شوند.

با توجه به محرومیت علیرضا جهانبخش می‌توان پیش‌بینی کرد که وحید امیری به پست اصلی خود بازگردد و شاید در دفاع چپ میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی و یا امید نورافکن بازی کنند و در میانه میدان هم با توجه به عملکرد نه‌چندان مطلوب سامان قدوس در دیدار با لبنان شاید او از ترکیب اصلی خارج شود.

اما در آنسوی میدان سوری‌ها رقیب همیشگی فوتبال ایران چندان حال و روز خوشی ندارد و در آستانه بازی امشب آمار مصدومان و نفرات غایبش نگران‌کننده و جایگاه سرمربی‌اش سست‌تر از همیشه است.

عمر خربین و ایاز عثمان دو بازیکن مصدومی هستند که قطعا مقابل ایران غایب خواهند بود، اسرا حمویه به علت محرومیت در این بازی نیست، محمد عثمان قهر کرد و اردو را ترک کرده است، ماردیک مردکیان و علاء الدالی دو بازیکن عضو باشگاه الکویت هستند که به علت شرایط کرونایی مجوز حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورشان را بدست نیاوردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه ملک عبدالله دوم به مصاف سوریه‌ای خواهد رفت که با دو امتیاز قعرنشین جدول گروه A است. تیم ایران نیز با ۱۳ امتیاز و بالاتر از کره جنوبی ۱۱ امتیازی صدرنشین است و شانس اول صعود به جام جهانی از گروه اول به‌شمار می‌رود.

در دیگر بازی‌های امروز هم لبنان تیم سوم جدول میزبان امارات تیم نجم جدول رده بندی است.

عراق تیم چهارم جدول هم میزبان کره جنوبی تیم دوم جدول رده بندی است.