۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

۵۰ قطعه موسیقی محلی تایید پخش از تلویزیون را گرفتند

۵۰ قطعه موسیقی محلی تایید پخش از تلویزیون را گرفتند
۵۰ قطعه از ۶۸ قطعه موسیقی تولیدی مراکز استانی طی آبان ماه امسال، تاییدیه پخش از شبکه‌های سراسری و استانی را دریافت کردند.
کد خبر : ۵۷۶۱۱۶

 تولیدات موسیقایی مراکز استانی صدا و سیما طی بازه زمانی یکم تا بیستم آبان ماه سال جاری، بالغ بر ۶۸ قطعه بوده که ۵۰ قطعه از آن‌ها در شورای شعر و موسیقی استان‌ها به تایید رسیده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، بر اساس ارزیابی صورت گرفته، ۲۶ قطعه جزو آثار با کیفیت متوسط تا خوب، ۱۲ قطعه آثار خوب تا خیلی خوب و ۱۲ قطعه آثاری با کیفیت عالی طبقه‎بندی شده‎اند.

این آثار شامل اشک و خاطره، جام محبت و خونین شهر مرکز آبادان، شووان و بلوور (چوپان و نی) و گلریزان مرکز ایلام، اروند خونین مرکز خراسان رضوی، قایق و یاقوت مرکز خراسان شمالی و نگین سرخ، عهد و پیمون و گل بنفشه مرکز خراسان جنوبی هستند.

همچنین مراکز زنجان با قطعات آی ایشقیندا (زیر نور مهتاب)، پاییز گلنده (وقتی پاییز میشه) و شکوه پایدار، فارس با کتروم (خسته نباشی)، صبح و سلام، گلابتون، گلپونه و فصل خرمن، کردستان با هه وال، کرمان با بهار، غم یار، گل زیبای احمد، سرزمین آریایی و پدر و مرکز گیلان با آرزو، شیرین زبان، میرزا کوچک و حسن ناب، آثاری در خور را برای پخش از شبکه‌های سراسری و استانی به این شورا ارسال کرده‌اند.

از دیگر آثار رسیده طی آبان ماه سال جاری به شورای شعر و موسیقی استان‌ها می‌توان به چیت جا (حجله)، بازی واز (بازیگر)، صفای مادر، سیت بیارم، گلونی، پاییز صد رنگ، سوز و سیل، هرنگ، کل و گاله و بوسون بهشت مرکز لرستان، عهدی دوباره از استان مرکزی، حجاب، ره سول میهره بانی، شور نرم نای، فخری عاله م، ناله‌ی دل و ئه وین مرکز مهاباد و پریشان و کاش می‌شد از مرکز همدان اشاره کرد.