۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

تیم کوهنوردی ۷ نفره شیراز گرفتار در قله «کل خرمن» دنا

تیم کوهنوردی ۷ نفره شیراز گرفتار در قله «کل خرمن» دنا
رئیس هیئت کوهنوردی دنا گفت: تیم کوهنوردی ۷ نفره شیرازی که به قله کل خرمن صعود کرده اند گرفتار شده اند.
کد خبر : ۵۷۶۰۶۱

صدیقه رضایی رئیس هیات کوهنوردی دنا در سی‌سخت گفت: تیم کوهنوردی که در ارتفاعات دنا گرفتار شده اند متشکل از ۷ نفر (خانم و آقا) از شیراز هستند که بدون کسب مجوز صعود از هیئت کوهنوردی و با نادیده گرفتن ناپایداری شرایط جوی و علیرغم هشدار‌های هواشناسی عازم قله کل خرمن شده اند که متاسفانه یکی از اعضای تیم دچار آسیب شکستگی شده است.

به گزارش فارس، رضایی گفت: مطابق آنچه مشهود است امکان اعزام بالگرد در این شرایط جوی وجود ندارد و اعزام تیم نیز در این ساعت روز غیرمنطقی و پرمخاطره می‌باشد و به همین دلیل عملیات امدادرسانی فردا انجام خواهد گرفت.

رئیس هیات کوهنوردی دنا اظهار داشت: از کلیه کوهنوردان و گروه‌های مختلف درخواست می‌کنیم به دلیل شرایط جوی ناپایدار و حادثه خیز بودن این مسیر و برودت هوای بسیار سرد از هر گونه اقدام خودسرانه جهت کمک به این کوهنوردان خودداری نمایند چرا که گرفتار بحران و حادثه جدید خواهند شد و عملیات نجات مشکلتر خواهد شد.

قله کل خرمن از بادخیرترین قلل دنا بوده که شرایط جوی کنونی ناپایدارترین و خطرناکترین وضعیت را بوجود آورده است و امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به این منطقه را غیرممکن کرده است.