۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

خروج سامانه بارشی فعلی از کشور و ورود سامانه جدید از سه‌شنبه

خروج سامانه بارشی فعلی از کشور و ورود سامانه جدید از سه‌شنبه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که فردا، شنبه، ۲۲ آبان ماه، سامانه بارشی از کشور خارج شده و فقط برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.
کد خبر : ۵۷۶۰۶۰

صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده، وضعیت جوی کشور را اینگونه پیش‌بینی کرد: در نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی، در بوشهر و خوزستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش رکنا، وی افزود: فردا، شنبه، ۲۲ آبان ماه، سامانه بارشی از کشور خارج شده و فقط برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه ۲۳ آبان و دوشنبه ۲۴ آبان در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و مجددا با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه خواهیم بود گفت: سه شنبه، ۲۵ آبان با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد. همچنین امروز خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

ضیاییان در تبیین وضعیت جوی پایتخت نیز اظهار کرد: دمای هوای تهران در روز جاری، در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۲ تا ۶ درجه سانیتگراد، فردا بین ۱۳ تا ۵ درجه سانتیگراد و پس فردا بین ۱۵ تا ۷ درجه سانیتگراد متغیر است. همچنین آسمان تهران، امروز ابری گاهی با بارش باران و در اواخر وقت وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. فردا، در روز قسمتی ابری، در اواسط روز وزش باد و در شب قسمتی ابری گاهی با وزش باد است. پس فردا نیز قسمتی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر نیمه ابری و اوایل شب غبارمحلی پیش بینی می‌شود.