۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

بارش برف ۴۰ سانتیمتری در ارتفاعات تالش

بارش برف ۴۰ سانتیمتری در ارتفاعات تالش
در پی بارش‌های اخیر در گیلان ارتفاعات تالش با ۴۰ سانتی متر بیشترین بارش برف را داشته است.
کد خبر : ۵۷۶۰۵۵

اداره کل هواشناسی استان گیلان اعلام کرد: در بارش‌های اخیر ارتفاعات تالش با ۴۰ سانتی متر بیشترین بارش برف را داشته و دمای هوا هم ۸ تا ۱۶ درجه کاهش یافته است.

در شهرستان رودبار ارتفاع بارش برف در مناطق کوهستانی از جمله داماش، خورگام، عمارلو، چهارمحل، کلیشم به ۵ تا ۲۰ سانت رسیده است.

ارتفاع برف در گردنه لاریخانی شهرستان سیاهکل هم به حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر می‌رسد و تردد وسایل نقلیه فقط با تجهیزات و زنجیرچرخ امکان پذیر است.

در شهرستان رضوانشهر نیز بارش برف که از شب گذشته در مناطق کوهستانی آغاز شد، همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در روستا‌های سنگده و زندانه حدود ۳۰ سانتیمتر است.

تمامی راه‌های روستایی این شهرستان باز و رفت و آمد در مسیر‌های کوهستانی فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

بارش برف همچنین ٢٠ روستای اشکورات رحیم آباد در شهرستان رودسر را هم سفیدپوش کرد.

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی شهرستان املش هم به ۱۵ سانتیمتر رسیده است.

آبگرفتگی منازل روستایی گیلان بر اثر بارش شدید باران

۱۰ واحد مسکونی روستای باقلاکش بخش تولمات صومعه‌سرا هم بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شد.

به گفته بخشدار تولمات بارندگی شدید روز گذشته و بالا آمدن آب رودخانه روستای باقلاکش موجب تخریب دیواره رودخانه این روستا شده و موجب آبگرفتگی ۱۰ واحد مسکونی در این روستا شده است.

او افزود: از شب گذشته تاکنون نیرو‌های خدمات امدادی و اعضای ستاد بحران شهرستان برای رفع مشکل روستاییان در این روستا حضور دارند.

بخشدار گوراب زرمیخ هم گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌های پلنگ ور و میانبر موجب شده پل‌های آب‌نمای روستای سه سار و میانبر و پشتیرگوراب زرمیخ به زیر آب رفته همچنان بسته است و عبور و مرور از روی این پل‌ها انجام نمی‌شود.