۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

پیروزی اسیر فلسطینی پس از ۱۳۳ روز اعتصاب غذا

نهاد اسرای فلسطینی از پیروزی یک اسیر فلسطینی در نبرد موسوم به «معده‌های خالی» با اداره زندان رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر : ۵۷۶۰۳۳

«مقداد القواسمی» اسیر فلسطینی پس از ۱۳۳ روز اعتصاب غذا در اعتراض به تمدید‌های مکرر بازداشت خودسرانه، امروز با تعهد رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی او در ماه فوریه آتی، به اعتصاب خود پایان داد.

پیروزی اسیر فلسطینی پس از ۱۳۳ روز اعتصاب غذا

به گزارش فارس، به نوشته روسیا الیوم، «ناهد الفاخوری» رئیس دفتر اطلاع رسانی اسرای فلسطینی گفت که القواسمه پس از به چنگ آوردن پیروزی خود در نبرد طولانی مدت با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از پایان اعتصاب غذای خود خبر داد.

الفاخوری گفت که پس از چند دور گفتگو‌های طولانی و دشوار کمیته عالی اسرای حماس بالاخره توافقی برای آزادی القواسمی در فوریه منعقد شد تا بالاخره این اسیر فلسطینی پس از گذراندن روز‌هایی سختی که به دلیل وخامت حالش سپری می‌کرد با موفقیت به این مبارزه پایان دهد.

مقداد القواسمی (۲۴ ساله) از دی ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد و از اسرای سابقی است که چندین بار دستگیر شده و حدود چهار سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی بین محکومیت و حبس اداری سپری کرده است.

وخامت حال القواسمی به جایی رسیده بود که اداره زندان الرمله دیروز نتوانست حتی او را با ویلچر به ملاقات با وکیل خود بیاورد.

بازداشت اداری بازداشتی است که به بازداشتی یا وکیل او برای بررسی مدارک پرونده اش اجازه داده نمی‌شود و از طریق آن فلسطینی‌ها در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شوند که اصول محاکمه عادلانه مقرر در قانون بین المللی را رعایت نمی‌کنند.

مدت بازداشت بازداشتی اداری اغلب بیش از یک بار به مدت سه، شش یا هشت ماه مورد تمدید قرار می‌گیرد و گاهی ممکن است به یک سال کامل نیز برسد.

نبرد معده‌های خالی، اصطلاحی است که در خصوص مبارزه اسرای فلسطینی با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از طریق اعتصاب غذای این اسرا و برای دستیابی به خواسته آن‌ها که عمدتا لغو و عدم تمدید احکام بازداشت اداری است به کار گرفته می‌شود.

هنوز پنج اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری در اعتصاب غذا به سر می‌برند.