۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

کولاک شدید محور زنجان - دندی را مسدود کرد

کولاک شدید محور زنجان - دندی را مسدود کرد
به دلیل کولاک شدیدو ادامه بارش برف محور زنجان - دندی مسدوداعلام شد.
کد خبر : ۵۷۶۰۲۲

بارش برف که از روز گذشته در استان زنجان آغاز شده شده همچنان ادامه داد.

به گزارش فارس، به گفته فرماندار زنجان بارش برف و کولاک شدید محور فرعی زنجان- دندی را مسدود کرده و محدودیت‌هایی در این مسیر اعمال می‌شود.

پرویز خالقی افزود: به علت کولاک شدید و عدم دید کافی محور فرعی زنجان- دندی مسدود شده است، اما تردد در سایر مسیر‌ها و محور‌های زنجان ادامه دارد.

وی افزود: راهداران و پرسنل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این محور و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکل در سایر محور‌های استان هستند.

صدور هشدار جوی نارنجی /برف و کولاک در زنجان

گفتنی است، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان از آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی شاهد آسمانی غالبا ابری و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود که به تدریج با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف نیز همراه خواهد شد.

محمدرضا رحمن‌نیا به کاهش دما در مناطق مختلف استان اشاره و تصریح کرد: از اواخر وقت امروز به دلیل همین کاهش دما، بیشتر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

وی به تداوم بارش‌های پیش‌بینی شده در سطح استان طی روز جمعه اشاره کرد و گفت: برای گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر وقوع کولاک برف پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا به توصیه به مردم برای پرهیز از سفر‌های غیرضروری در شرایط فعلی جوی اشاره کرد و افزود: همچنین در این بازه زمانی باید از فعالیت‌های کوهنوردی و عمرانی هم پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به کاهش دمای روی داده در سطح استان از امروز اشاره و تصریح کرد: استقرار دمای سرد و شرایط یخبندان تا اواسط هفته آینده در استان ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی (آمادگی) توسط سازمان، اظهار کرد: بر اساس این هشدار احتمال بارش برف و باران، وقوع تگرگ و رعد و برق، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید وجود دارد.