۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

سردار حق طلب: شهید طهرانی‌مقدم با خودباوری و اعتماد به نفس دست به اقدامات بزرگ زد

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه الگوپذیری از شهدا موضوعی دست‌یافتنی برای جوانان است، گفت: سردار طهرانی مقدم با تعالیم اسلامی تربیت شد و ساختار شخصیتی او در مسجد کوچکی تحت تعالیم آیت‌الله لواسانی شکل گرفت و دارای اراده‌ای قوی و خودباوری و اعتماد به نفس بود.
کد خبر : ۵۷۵۹۹۹

سردار احمد حق‌ طلب مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه در یادواره دهمین سالگرد شهادت سردار شهید طهرانی مقدم که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: وقتی ویژگی‌های شهدایی نظیر شهید سلیمانی و شهید طهرانی مقدم را بیان می‌کنیم، ممکن است برای جوانان الگوپذیری از این شهدا و دست یافتن به شخصیت این شهدا دست نیافتنی باشد، درحالی که این شهدا دارای ویژگی‌هایی هستند که دست یافتن به آن‌ها امکان پذیر است.

سردار حق طلب: شهید طهرانی‌مقدم با خودباوری و اعتماد به نفس دست به اقدامات بزرگ زد

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به بیان ویژگی‌های شخصیتی سردار طهرانی مقدم پرداخت و خاطر نشان کرد: سردار طهرانی مقدم با تعالیم اسلامی تربیت شد و ساختار شخصیتی او در مسجد کوچکی تحت تعالیم آیت‌الله لواسانی شکل گرفت و دارای اراده‌ای قوی و خودباوری و اعتماد به نفس بود.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه همچنین با اشاره به راه اندازی توپخانه و یگان موشکی سپاه در دوران دفاع مقدس توسط سردار طهرانی مقدم گفت: پس از عملیات ثامن الائمه در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ طهرانی مقدم در کنار حسن شفیع زاده یا یکدیگر کار می‌کردند، ایده راه اندازی تطبیق آتش را به شهید حسن باقری ارائه می‌کند و ایشان می‌پذیرد و در زمانی کمتر از دو ماه و نیم و در عملیات طریق القدس این موضوع عملیاتی شد.

سردار حق طلب ادامه داد: با غنائم بدست آمده از عملیات طریق‌القدس تا عملیات فتح‌المبین در فروردین سال ۶۱ مقدمات تشکیل توپخانه فراهم شد و در عملیات بیت‌المقدس رسماً توپخانه سپاه بوسیله شهید طهرانی مقدم تشکیل شد؛ یک جوان بیست و سه ساله با خودباوری و اعتماد به نفس توانست کمتر از یک سال این کار بزرگ را انجام دهد.
وی گفت: حاج حسن طهرانی مقدم و اعتقاد به انجام کار‌ها با توکل به خدا در کمتر از یکسال توانست توپخانه سپاه و کمتر از دو سال و چند ماه بعد توانست یگان موشکی سپاه را راه اندازی کند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه «طهرانی مقدم اهل ورزش بود»، اظهار کرد: برنامه ریزی و مدیریتی که طهرانی مقدم در زمانبندی کار‌ها داشت این امکان را به او می‌داد که علاوه بر انجام وظیفه در زمینه فعالیت و تحقیق در حوزه موشک‌ها، سایر کار‌های دیگر خود را نیز انجام دهد.

سردار حق طلب در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا خاطر نشان کرد: کار تحقیقاتی مفصلی دربا ه بیانات مقام معظم رهبری انجام شد که نتیجه آن این بود که در طول ۳۳ سال دوران رهبری ایشان، بیشترین فراوانی در فرمایشات‌شان در حوزه دفاع مقدس، مقاومت، جهاد و ایثار بوده است که این نشان دهنده اهمیت موضوع جهاد و شهادت است.