۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

پایانی بر ۳۶ سال چشم انتظاری!

پایانی بر ۳۶ سال چشم انتظاری!
پس از۳۶ سال چشم انتظاری، هویت یک شهید گمنام اهل همدان در کرمانشاه شناسایی شد.
کد خبر : ۵۷۵۹۴۱

 هویت یک شهید گمنام دفاع مقدس که در شهر اسلام آبادغرب جایی که محل عبور زائران سیدالشهدا به سمت کربلاست، دفن شده بود، با تلاش کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش فارس، شهید فتحعلی قراباغی، شهیدی ۱۷ ساله‌ای از روستای جیحون‌آباد بخش قهاوند همدان بهمن‌ماه سال ۶۵ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بود.

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید والامقام خبر پایانی بود بر ۳۶ سال چشم انتظاری خانواده شهیدی گمنام، اما افسوس که پدر و مادرش از دنیا رفته‌اند...

سردار ناصر باباخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این رابطه، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید والامقام در منطقه فاو کشف و به‌دلیل نداشتن علائم شناسایی، از معراج‌الشهدای تهران به‌عنوان شهید گمنام به استان کرمانشاه منتقل و به‌همراه دو شهید گمنام دیگر در تپه «عباسعلی» اسلام‌آباد غرب به خاک سپرده شدند.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید گمنام متعلق به شهید «فتحعلی قراباغی» از رزمندگان استان همدان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، خانواده معظم این شهید تازه شناسایی‌شده به‌زودی به شهرستان اسلام‌آباد غرب مراجعه و پس از ۳۶ سال چشم‌انتظاری، مزار مطهر شهید خود را در آغوش خواهند گرفت.