۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

آرایش جنگی آمریکایی‌ها در اطراف نفتکش حامل نفت ایران

سردار تنگسیری گفت: ناو‌های آمریکایی به صحنه نزدیک و در اطراف نفتکش آرایش جنگی گرفتند؛ ولی ما خود را برای اجرای مأموریت بزرگ آماده کرده بودیم.
کد خبر : ۵۷۵۸۹۹

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه حماسه‌سازان رخداد باشکوه و تاریخی، اقدام به‌موقع و مقتدرانه دریادلان جان‌برکف این نیرو در شکست عملیات ارتش تروریستی آمریکا برای حمایت از سرقت نفت ایران در دریای عمان، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه دیدار کردند و از آنان تجلیل به عمل آمد.

سردار تنگسیری در این دیدار، با تشریح روند اجرای مأموریت تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران در دریای عمان و نحوه رویارویی با ناو‌ها و شناور‌های ارتش رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا که برای حمایت از سارقان دریایی وارد صحنه شده بودند، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات به عمل آمده، ما خود را برای اجرای مأموریت بزرگ آماده کرده بودیم.

وی افزود: پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و رصد دقیق و مستمر هنگامی که نفتکش حامل نفت سرقت شده ایران در حدود ۴۰ مایلی مقابل ساحل جاسک و در آب‌های بین‌المللی قرار داشت، یگان‌های منتخب، عملیات تصرف و انتقال نفتکش به آب‌های سرزمینی و ساحل کشورمان را آغاز کردند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها در رصد این نفت‌کش و نیز تحرک یگان‌های عملیاتی نیرو خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات هلی‌برن و استقرار دریادلان سپاه روی عرشه کشتی، ناو‌های آمریکایی به صحنه نزدیک و در اطراف نفتکش آرایش جنگی گرفتند و با پرواز پهپاد‌ها و بالگردهایشان برای جلوگیری از اجرای مأموریت ما در حمایت از سارقان نفت در دو نوبت به انجام عملیات پرداختند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها پس از ناکامی در مرحله اول که با استفاده از دو ناوشکن انجام شد؛ در مرحله دوم با وارد ساختن سه فروند شناور دیگر به صحنه تلاش کردند تا بتوانند با ایجاد وحشت بین نیرو‌های ما، شرایط را به نفع خود تغییر دهند، اما با لطف و عنایت الهی و هوشمندی، صلابت، اقتدار و شجاعت فرزندان ملت ایران طرفی نبستند و با پذیرش شکست مجبور به عقب‌نشینی و ترک صحنه شدند.

وی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه «ما تنها نظاره‌گر ماجرا بودیم»، تاکید کرد: این یک دروغ بزرگ است؛ تصاویر منتشر شده به خوبی و به‌طور گویا و انکارناپذیر صحنه مواجهه را ترسیم کرده است، فاصله ناو‌های آمریکایی با شناور‌ها و نیرو‌های ما به کمتر از ۳۰ متر رسیده بود. اگر قرار آن‌ها بر نظارت بود، می‌توانستند از فواصل دورتر و یا حتی با بکارگیری هواپیما‌ها و پهپاد‌ها این کار را انجام دهند.